PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vleugel met Islamitische kunst het Louvre bijna klaar voor bezoekers



MoStar
10-08-12, 20:33
16083

22 September zal het zo ver zijn. Dan zal na zes jaar hard werken een vleugel vol met Islamitische kunst in het Louvre ten toon gesteld worden. Het project heeft in totaal zon 37 miljoen euro gekost en breekt daarmee het record van grootste project van het prestigieuze museum sinds de jaren 80.

De binnenplaats van de vleugel wordt overdekt met een glazen sluier als overkapping. Deze gouden overkapping is het ontwerp van de architecten Mario Bellini en Rudy Riccioti. Aan beide kanten van de binnenplaats staan nog de voormalige gevels. In totaal wordt er over 2.800 m2 aan Islamitische kunst ten toon gesteld, verdeeld over twee verdiepingen. Er zijn over 3.000 verschillende werken te bezichtigen uit verschillende Islamitische culturen over de hele wereld en verschillende tijdsperiodes.

Op de website van het Louvre (http://www.louvre.fr/le-nouveau-departement-des-arts-de-l-islam/architecture#tabs) kun je video films van de nieuwe uitbreiding van het museum bekijken.

Voor voorbeelden van Islamitische kunst kun je ook op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_kunst) kijken.

Foto: Curbed SF (http://www.flickr.com/photos/23023265@N02/)

leven in schoonheid
10-08-12, 20:42
Dan zijn ze 11 dagen te laat want volgens een andere topic vergaat de wereld op 11-9:duits:

Kortman
10-08-12, 22:01
Ik vind het prachtig !
En jammer dat Parijs voor mij haast niet te doen is anders ging ik absoluut kijken.
:duim:

Charlus
10-08-12, 22:50
Lichtelijk vermoeiend, zaal na zaal onbegrijpelijke kalligrafie.

mark61
11-08-12, 00:38
Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.

mark61
11-08-12, 00:43
Lichtelijk vermoeiend, zaal na zaal onbegrijpelijke kalligrafie.

http://colf-kolf.nl/1450-1700/9/imgSm/Polo_16e_eeuw.jpg

http://muslimvoices.org/wp-content/uploads/2009/11/0Ebru_smithsonian_2548102137_1.jpg

The_Grand_Wazoo
11-08-12, 10:14
Lichtelijk vermoeiend, zaal na zaal onbegrijpelijke kalligrafie.

?????

Joesoef
11-08-12, 14:09
Lichtelijk vermoeiend, zaal na zaal onbegrijpelijke kalligrafie.


Hey vriend, zalen zijn nog niet eens open......

Kortman
11-08-12, 14:20
Lichtelijk vermoeiend, zaal na zaal onbegrijpelijke kalligrafie.

KUNST = gelijk aan SMAAK daarover valt niet te twisten.
Ik vindt het mooi ,en jij beoordeeld het anders .
Feit is dat het wel uniek is ,anders zou er niet zo veel (werk&geld aan gespandeerd zijn) !

Charlus
11-08-12, 19:05
http://colf-kolf.nl/1450-1700/9/imgSm/Polo_16e_eeuw.jpg

http://muslimvoices.org/wp-content/uploads/2009/11/0Ebru_smithsonian_2548102137_1.jpg
Die bovenste is figuratief dus niet Islamitsch. De onderste ja ok. Zaal na zaal kalligrafie en decoratieve patroontjes.

Joesoef
11-08-12, 19:24
Die bovenste is figuratief dus niet Islamitsch. De onderste ja ok. Zaal na zaal kalligrafie en decoratieve patroontjes.

Zucht.......

Azijn drinker....

mark61
11-08-12, 19:26
Die bovenste is figuratief dus niet Islamitsch.

Oh ja je was moefti, helemaal vergeten.



Vertel nou es waarom jij altijd over elk detail van de islam moet zieken, zeiken en zuigen, maar nooit over dezelfde verschijnselen buiten de islam.

Er is echt iets niet goed in je hoofd. Wat vindt La Colombiana daar eigenlijk van? Daar hebben ze ook een whopping 14.000 moslims :slaap:

Joesoef
11-08-12, 19:31
Charles piest ook op Cordoba. Geen f**** aan.

mark61
11-08-12, 19:39
http://www.louvre.fr/sites/default/files/imagecache/940x500/medias/medias_images/images/louvre-nouveau-departement-des-arts_0.jpg?1344428755

Le nouveau dpartement<br />des Arts de l (http://www.louvre.fr/le-nouveau-departement-des-arts-de-l-islam)

Collections at the Muse du Louvre

The display of the department’s new rooms will provide an overview of artistic creation from the dawn of Islam in the seventh century to the early nineteenth century, encompassing decorative arts, objects, miniatures, textiles and carpets, components of architecture, and so on. Based on the juxtaposition of various cultures and the constant exchange between the different regions of the Islamic world, the installation will highlight both the homogeneity of Islamic art (which makes it instantly recognizable) and its extraordinary creativity with regard to common themes expressed throughout the centuries.
A sustained acquisition policy as as well the major holdings of the Musee des Arts Dcoratifs have enriched the collections in areas that had been less represented until now, such as the Maghreb and Mughal India, thus offering a more comprehensive view of the art of the last great Islamic empires.

Islamic Art | Louvre Museum | Paris (http://www.louvre.fr/en/departments/islamic-art)

Charlus
11-08-12, 22:22
decorative arts, objects, miniatures, textiles and carpets, components of architecture, and so on.
Musee des Arts Dcoratifs
Kalligrafie ontbreekt, ik was te pessimistisch. De opsomming trekt mij niet, gezien het verbindende 'decoratief'. Jou wel? Decoratieve kunst is voor mij met zichzelf in tegenspraak. Het ambachtelijke gehalte is ongetwijfeld hoog maar daarvoor hoef je niet specifiek naar Islamitische kunst te kijken. Mag wel natuurlijk.

The_Grand_Wazoo
11-08-12, 22:48
Kalligrafie ontbreekt, ik was te pessimistisch. De opsomming trekt mij niet, gezien het verbindende 'decoratief'. Jou wel? Decoratieve kunst is voor mij met zichzelf in tegenspraak. Het ambachtelijke gehalte is ongetwijfeld hoog maar daarvoor hoef je niet specifiek naar Islamitische kunst te kijken. Mag wel natuurlijk.

Hm ... voor jouw definitie van kunst wellicht. Maar die definitie is nogal beperkt en sluit bijna alle 'kunstuitingen' ter wereld uit, incl. kathedralen, bijna alle christelijke schilderkunst tot ca. 1350, het overgrote deel van de Bach cantates en nog zo wat.
Wat is je punt nu eigenlijk? Dat je een cultuurbarbaar bent? Of een zeurpiet?
In beide gevallen is je punt luid en duidelijk overgekomen.

Charlus
11-08-12, 23:18
Hm ... voor jouw definitie van kunst wellicht.
We leven in een vrij land.

Maar die definitie is nogal beperkt
Ik heb geen definitie gegeven, alleen gesteld dat uitingen met een uitsluitend decoratieve functie voor mij geen kunst zijn.

en sluit bijna alle 'kunstuitingen' ter wereld uit, incl. kathedralen, bijna alle christelijke schilderkunst tot ca. 1350, het overgrote deel van de Bach cantates en nog zo wat.
Toevallig noem je daar een aantal zaken die mij volledig onberoerd laten, maar is een ander onderwerp. Het is niet zo dat ik geen zak aan de cantates van Bach vind omdat die louter 'decoratief' (volledig in dienst vn en ondergeschikt n de Christelijke boodschap, zoiets bedoel je toch?) zouden zijn. De bijbel was voor Bach een inspiratiebron, net als duizend-en-een-nacht dat was voor Rimsky-Korsakov. Ik luister graag naar Scheherazade. De Vespers van Rachmaninov vind ik ook mooi. Zeker kunst (Bach ook).

Wat is je punt nu eigenlijk? Dat je een cultuurbarbaar bent? Of een zeurpiet?
Kleedjes, textiel en decoratie boeien mij niet, niet blijvend althans. Dan maar een cultuurbarbaar. Met kathedralen heb ik niks.
Ken jij een Islamitische Bach? Mijn punt is dat Islamitische kunst bestaat uit vorm, decoratie. Klopt niet?
Trouwens, bedenk ik mij nu, wat is er Islamitisch aan een kleed met een decoratief patroon? Misschien is mijn punt wel dat Islamitische kunst niet bestaat.

knuppeltje
12-08-12, 08:05
KUNST = gelijk aan SMAAK

daarover valt niet te twisten.

Dat is wel een hl simplistische vaststelling.

En waarom niet als ik vragen mag?

knuppeltje
12-08-12, 08:07
Die bovenste is figuratief dus niet Islamitsch. De onderste ja ok. Zaal na zaal kalligrafie en decoratieve patroontjes.

En waarom?

Charlus
12-08-12, 17:52
En waarom?
Nou lieverd, omdat die omschrijving Islamitische kunst omvat. Beter opletten.

decorative arts, objects, miniatures, textiles and carpets, components of architecture, and so on.
Musee des Arts Dcoratifs
Islamitische kunst by default. D'er is niks anders, dus noemen we het maar Islamitisch en kunst.

Charlus
12-08-12, 18:02
Oh ja je was moefti, helemaal vergeten.



Vertel nou es waarom jij altijd over elk detail van de islam moet zieken, zeiken en zuigen, maar nooit over dezelfde verschijnselen buiten de islam.

Er is echt iets niet goed in je hoofd. Wat vindt La Colombiana daar eigenlijk van? Daar hebben ze ook een whopping 14.000 moslims :slaap:
Ik bespeur geen inhoudelijke bezwaren. Je kunt je er wel in vinden?
Zeg eens, wat is hier Islamitisch en kunst aan?

http://muslimvoices.org/wp-content/uploads/2009/11/0Ebru_smithsonian_2548102137_1.jpg
Een allegorische weergave van Allah?
Meer dan een leuk hoewel druk behangetje omdat...?

Saul
12-08-12, 18:10
Volgens mij meen je dit ook allemaal. Je vraagt jezelf hoe je met jezelf kan leven als je zo'n verbitterd bent.

Charlus
12-08-12, 18:18
Volgens mij meen je dit ook allemaal. Je vraagt jezelf hoe je met jezelf kan leven als je zo'n verbitterd bent.
Ik vind het allemaal best mooi en knap gedaan, daar niet van.
Waarom die uitingen zo nodig tot 'Islamitische kunst' gebombardeerd moeten worden, is weer een ander verhaal. Wat zit daarachter? Delfts Blauw is dan Christelijke kunst of niet-Islamitische kunst of zelfs Westerse kunst?
Volgens mij is Islamitische kunst een niet-Islamitisch bedenksel.

Saul
12-08-12, 18:39
Ik vind het allemaal best mooi en knap gedaan, daar niet van.
Waarom die uitingen zo nodig tot 'Islamitische kunst' gebombardeerd moeten worden, is weer een ander verhaal. Wat zit daarachter? Delfts Blauw is dan Christelijke kunst of niet-Islamitische kunst of zelfs Westerse kunst?
Volgens mij is Islamitische kunst een niet-Islamitisch bedenksel.

Ik zie dat je je bezighoudt met de grotere kwesties van het leven. Doe toch normaal man.

leven in schoonheid
12-08-12, 18:52
Ik vind het allemaal best mooi en knap gedaan, daar niet van.
Waarom die uitingen zo nodig tot 'Islamitische kunst' gebombardeerd moeten worden, is weer een ander verhaal. Wat zit daarachter? Delfts Blauw is dan Christelijke kunst of niet-Islamitische kunst of zelfs Westerse kunst?
Volgens mij is Islamitische kunst een niet-Islamitisch bedenksel.
Breng mensen nu niet op ideen.

Charlus
12-08-12, 21:06
Ik zie dat je je bezighoudt met de grotere kwesties van het leven. Doe toch normaal man.
God is in the details.

Charlus
12-08-12, 23:20
Die hele Islamitische kunst bullshit is... orintalisme. Culturele racisten daar bij het Louvre. Nu vind zelfs ik dat ik doordraaf. Ik ga me een rood duimpje geven (kan niet, zie ik nu). Wikipedia:

Islamitische kunst is kunst die veelal door moslims gemaakt wordt en een islamitisch thema kent.
Ja duh. Veelal, Wiki neemt geen enkel risico.
Tevergeefs gezocht op Joodse kunst. Aan Christelijke kunst doen ze ook niet bij Wiki. Het complot neemt nadere vormen aan.

Kortman
13-08-12, 01:08
Die hele Islamitische kunst bullshit is... orintalisme. Culturele racisten daar bij het Louvre. Nu vind zelfs ik dat ik doordraaf. Ik ga me een rood duimpje geven (kan niet, zie ik nu). Wikipedia:

Duuuuuuuuuuh. Veelal, Wiki neemt geen enkel risico.
Tevergeefs gezocht op Joodse kunst. Aan Christelijke kunst doen ze ook niet bij Wiki. Het complot neemt nadere vormen aan.

Beter had geweest Arabische kunst die veelal over de Islam gaat ?

Kortman
13-08-12, 01:20
Dat is wel een hl simplistische vaststelling.

En waarom niet als ik vragen mag?

Het is en oud Hollands spreekwoord.
Wat jij lekker vind kan een ander wel vies vinden , ik luste als kind geen spruitjes maar nu vindt ik ze heerlijk.
Smaak kan dus ook veranderen .
Dus als jij zegt ik vindt iets vies , en ik vindt het lekker dan krijg je een ja ,nee ja nee situatie.

Charlus
13-08-12, 02:13
Beter had geweest Arabische kunst die veelal over de Islam gaat ?
Er zou een prijsvraag over uitgeschreven kunnen worden. Om te beginnen gaan de objecten meestal niet over de Islam en of ze als kunst kwalificeren... Ik weet niet wie daarover gaat. Ik beschouw een mozaek in een fontein niet als kunst, Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_kunst) wel. In welke zin gaat het mozaek over de Islam? Arabisch (benvloed) is weer een ander criterium.

Isch
13-08-12, 05:28
Nice! Laten we erheen vliegen (voor we er zijn Charlie uit het vliegtuig gooien),

knuppeltje
13-08-12, 07:57
Nou lieverd, omdat die omschrijving Islamitische kunst omvat. Beter opletten.

Islamitische kunst by default. D'er is niks anders, dus noemen we het maar Islamitisch en kunst.

Bedoel je nu te zeggen dat jij expert bent in islamitische kunst?

knuppeltje
13-08-12, 08:03
Het is en oud Hollands spreekwoord.

Vertel mij wat, mijn opoe had er honderden. Allemaal tegeltjes wijsheid. Maar allemaal totaal onbelangrijk om iets wel of niet kunst te noemen.

Charlus
13-08-12, 12:59
Bedoel je nu te zeggen dat jij expert bent in islamitische kunst?
Welnee. Daarvoor zou om te beginnen Islamitische kunst moeten bestaan. Islamitische kunst is een hersenspinsel van orintalisten. Dat laatste als gokje. Iemand moet het verzonnen hebben.
Wikipedia:

Islamitische kunst is kunst die veelal door moslims gemaakt wordt en een islamitisch thema kent.
Geniaal. Verdomme, ik raak alweer in de slappe lach. Nu ik:

Homokunst is kunst die veelal door homo's gemaakt wordt en een homoseksueel thema kent.
Idem heterokunst. Geen speld tussen te krijgen.
Vreemd genoeg op Wiki geen ingangen op Christelijke kunst en Joodse kunst.

mark61
13-08-12, 13:14
De vraag was dus waarom jij altijd over elk detail van de islam moet zieken, zeiken en zuigen, maar nooit over dezelfde verschijnselen buiten de islam.

Al gaat het nu blijkbaar niet over moslims maar over zekere niet-moslims die een verkeerd fout woord hanteren.

Charlus
13-08-12, 13:29
Al gaat het nu blijkbaar niet over moslims maar over zekere niet-moslims die een verkeerd fout woord hanteren.
Blijkbaar, maar niet helemaal. Sec de term 'Islamitische kunst'. Ben je van mening dat die van toepassing is op (Wikipedia: ) een mozaek in een fontein of een bord met kalligrafische versiering? Dan geloof je ook in Islamitische wetenschap, no?
Wat betekent het dat op Wikipedia iets over Islamitische kunst staat maar niet over Christelijke of Joodse kunst? Volgens mij dat Islamitische kunst een bedenksel is, paradox.

(leen)
13-08-12, 13:40
16083

22 September zal het zo ver zijn. Dan zal na zes jaar hard werken een vleugel vol met Islamitische kunst in het Louvre ten toon gesteld worden. Het project heeft in totaal zon 37 miljoen euro gekost en breekt daarmee het record van grootste project van het prestigieuze museum sinds de jaren 80.

De binnenplaats van de vleugel wordt overdekt met een glazen sluier als overkapping. Deze gouden overkapping is het ontwerp van de architecten Mario Bellini en Rudy Riccioti. Aan beide kanten van de binnenplaats staan nog de voormalige gevels. In totaal wordt er over 2.800 m2 aan Islamitische kunst ten toon gesteld, verdeeld over twee verdiepingen. Er zijn over 3.000 verschillende werken te bezichtigen uit verschillende Islamitische culturen over de hele wereld en verschillende tijdsperiodes.

Op de website van het Louvre (http://www.louvre.fr/le-nouveau-departement-des-arts-de-l-islam/architecture#tabs) kun je video films van de nieuwe uitbreiding van het museum bekijken.

Voor voorbeelden van Islamitische kunst kun je ook op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_kunst) kijken.

Foto: Curbed SF (http://www.flickr.com/photos/23023265@N02/)


Zo zie je maar dat de Fransen de echte islam echt wel omarmen,

mark61
13-08-12, 18:03
Blijkbaar, maar niet helemaal. Sec de term 'Islamitische kunst'. Ben je van mening dat die van toepassing is op (Wikipedia: ) een mozaek in een fontein of een bord met kalligrafische versiering? Dan geloof je ook in Islamitische wetenschap, no?
Wat betekent het dat op Wikipedia iets over Islamitische kunst staat maar niet over Christelijke of Joodse kunst? Volgens mij dat Islamitische kunst een bedenksel is, paradox.

Lees wat ik als eerste postte en wat op de site staat, wat hier trouwens gequoot is. Ellenlange zeurverhalen over woordkeus, waar een goede reden voor is maar die licht, en door jou graag, verkeerd kan worden begrepen.

leven in schoonheid
13-08-12, 18:42
Blijkbaar, maar niet helemaal. Sec de term 'Islamitische kunst'. Ben je van mening dat die van toepassing is op (Wikipedia: ) een mozaek in een fontein of een bord met kalligrafische versiering? Dan geloof je ook in Islamitische wetenschap, no?
Wat betekent het dat op Wikipedia iets over Islamitische kunst staat maar niet over Christelijke of Joodse kunst? Volgens mij dat Islamitische kunst een bedenksel is, paradox.
Nee maar Christelijke kunst bestaat toch wel denk maar eens aan al die Iconen die worden vervaardigd en verder waren Monnikken vaak met kunst bezig zoals goudsmeden, beeldhouden schilderen ect. ect. zelfs in het vaticaan is de Cristelijke kunst veelvuldig te vinden.
Maar wat ik moet verstaan onder Islamitische kunst, zou het niet weten want alle heiligen zijn verboden af te beelden, maar als ik in een Moskee kom zie ik ook daar kunstwerken zoals mozaiek etc.

leven in schoonheid
13-08-12, 18:43
Nice! Laten we erheen vliegen (voor we er zijn Charlie uit het vliegtuig gooien),
Isch Isch Isch, je gooit geen mensen uit het vliegtuig, stel je voor dat ik er loop en die Charlie in mijn nek krijgt :verward:

Charlus
13-08-12, 20:52
Sec de term 'Islamitische kunst'. Ben je van mening dat die van toepassing is op (Wikipedia: ) een mozaek in een fontein of een bord met kalligrafische versiering? Dan geloof je ook in Islamitische wetenschap, no?
Wat betekent het dat op Wikipedia iets over Islamitische kunst staat maar niet over Christelijke of Joodse kunst? Volgens mij dat Islamitische kunst een bedenksel is, paradox.
Lees wat ik als eerste postte en wat op de site staat, wat hier trouwens gequoot is. Ellenlange zeurverhalen over woordkeus, waar een goede reden voor is maar die licht, en door jou graag, verkeerd kan worden begrepen.
Gelezen. Ik begrijp niks verkeerd. Kunst uit de Islamitische wereld zeg je. Wat is er Islamitisch en kunst aan een met kalligrafie versierd bord, een mozaek in een fontein en dat decoratieve patroontje van jou? Devaluatie. Islamitische kunst is een Westers bedenksel. Waarom dat belachelijke geforceerde lemma in Wikipedia?
De juiste naam voor de vleugel, eentje die de lading dekt: Oosterse decoratie en objecten door de eeuwen heen. Te ouderwets orintalistisch echter. Islamitische kunst galmt prachtigmooi en zo kunnen ze leuke exotische dingetjes tentoonstellen want kunst h? En ze laten blijken dat ze de Islam serieus nemen. Uit de Islam komt kunst voort, vergis je niet!

Charlus
13-08-12, 21:10
Nee maar Christelijke kunst bestaat toch wel denk maar eens aan al die Iconen die worden vervaardigd en verder waren Monnikken vaak met kunst bezig zoals goudsmeden, beeldhouden schilderen ect. ect. zelfs in het vaticaan is de Cristelijke kunst veelvuldig te vinden.
Maar wat ik moet verstaan onder Islamitische kunst, zou het niet weten want alle heiligen zijn verboden af te beelden, maar als ik in een Moskee kom zie ik ook daar kunstwerken zoals mozaiek etc.
Niks in je reactie strookt of is strijdig met mijn post. 1 dingetje pik ik eruit. Ik beweerde niet dat Christelijke kunst niet bestaat maar vroeg mij af waarom op Wikipedia Islamitische kunst een onderwerp is, itt. Christelijke kunst en Joodse kunst. Heb jij een verklaring?

H.P.Pas
13-08-12, 21:13
Islamitische kunst is een Westers bedenksel.

Kunst is een Europees bedenksel en wel uit de tweede helft van de achttiende eeuw.
Het woord bestond vr die tijd al maar betekende toen domweg iets anders. Voor de kunst in de oudere betekenis van het woord hebben we geen echte term meer.

Kortman
13-08-12, 21:24
Vertel mij wat, mijn opoe had er honderden. Allemaal tegeltjes wijsheid. Maar allemaal totaal onbelangrijk om iets wel of niet kunst te noemen.

Over smaak valt niet te twisten!
Of het nu kunst of weet ik veel wat betreft maakt niets uit ,wanneer is iets kunst??
Ooit het verhaal gehoord van die AAP inSTOCKHOLM ze hadden dat dier een penseel en wat verf gegeven en een doek om het op te smerenl !
Liefst 35 % van de zgn ''moderne kunst critici'' kozen voor de aap zijn gekliederd ontwerp (overigens zonder te weten dat het door een aap geschilderd was !

:hihi:

Charlus
13-08-12, 21:31
Kunst is een Europese bedenksel en wel uit de tweede helft van de achttiende eeuw.
Het woord bestond vr die tijd al maar betekende toen domweg iets anders. Voor de kunst in de oudere betekenis van het woord hebben we geen echte term meer.
Islamitische kunst is een Europees bedenksel? Ook goed. Ik zie je punt niet zo of bedoelde je alleen een verhelderende kanttekening te plaatsen?

Kortman
13-08-12, 21:37
Er zou een prijsvraag over uitgeschreven kunnen worden. Om te beginnen gaan de objecten meestal niet over de Islam en of ze als kunst kwalificeren... Ik weet niet wie daarover gaat. Ik beschouw een mozaek in een fontein niet als kunst, Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_kunst) wel. In welke zin gaat het mozaek over de Islam? Arabisch (benvloed) is weer een ander criterium.

Nou neem me niet kwalijk ,een mozaek kan wel degelijk kunst zijn, net zoals aardewerk ,maar ja ik herhaal het nogmaals :over kunst valt ook niet te twisten ,wat de een mooi vind ,vindt de ander lelijk !
een QUESTIE VAN SMAAK .

mark61
13-08-12, 23:21
Kunst is een Europese bedenksel en wel uit de tweede helft van de achttiende eeuw.
Het woord bestond vr die tijd al maar betekende toen domweg iets anders. Voor de kunst in de oudere betekenis van het woord hebben we geen echte term meer.

Kunstnijverheid, denk ik. Magoed, das zeker geen 21e eeuws woord.

Traditionele westerse aanduiding voor die kunsten die betrekking hebben op het creren van werken die zowel gebruiks- als esthetische doeleinden dienen, of op de decoratie en verfraaiing van gebruiksvoorwerpen.

mark61
13-08-12, 23:27
Gelezen. Ik begrijp niks verkeerd.

Je weigert te begrijpen. Lees de uitleg van het Louvre zelf.

Jij zit permanent te zieken. Je weigert met een definitie van kunst te komen maar brabbelt maar steeds dat jij iets geen kunst vindt. Nou en dan? Pech voor jou.

Je wilt alleen maar zeiken, denigreren, afkammen, onbeperkt. Man hou je azijn bij je. Zuip jezelf klem.

Dus wat is kunst en waarom zou de wereld jouw hyperindividuele definitie, die je echter weigert te geven, moeten navolgen?

Omdat koste wat het kost alles waar 'islamitisch' voor staat moet worden afgezeken?

Get a life. Werkelijk.

mark61
13-08-12, 23:28
Ik beweerde niet dat Christelijke kunst niet bestaat maar vroeg mij af waarom op Wikipedia Islamitische kunst een onderwerp is, itt. Christelijke kunst en Joodse kunst. Heb jij een verklaring?

De (Nederlandse) wiki als criterium voor wat er zoal loos is in de wereld. Wat kan jij zuigen.

Christian art - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_art)

Category:Jewish art - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Jewish_art)

mark61
13-08-12, 23:30
Oosterse

Marokko ligt niet in het oosten en heet dan ook het Westelijke Koninkrijk. Oosters is India t/m Japan.

Firefox
13-08-12, 23:38
Marokko ligt niet in het oosten en heet dan ook het Westelijke Koninkrijk. Oosters is India t/m Japan.

Niet dus.

mark61
14-08-12, 00:32
Niet dus.

Nee niet dus dat dan dus. Wat niet dus? Halfabeet.

Firefox
14-08-12, 00:35
Nee niet dus dat dan dus. Wat niet dus? Halfabeet.

Dat weet je heel goed, domme ontkenner.

knuppeltje
14-08-12, 08:22
Maar wat ik moet verstaan onder Islamitische kunst, zou het niet weten want alle heiligen zijn verboden af te beelden, maar als ik in een Moskee kom zie ik ook daar kunstwerken zoals mozaiek etc.

Het is duidelijk. Geen heiligen...dan ook geen islamitische kunst.

Charlus
14-08-12, 14:14
Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Aha. Jij kunt heel goed denken. Zoals de afdeling Christelijke kunst oftewel kunst uit de Christelijke wereld. Amerikaanse quilts, aardewerk uit Nederland, Zwitserse koekoeksklokken, Rococo frutsels, een urinoir (Duchamp) en nog veel meer. Ze hebben mijn theeservies in bruikleen.

Charlus
14-08-12, 16:58
Kunst is een Europees bedenksel en wel uit de tweede helft van de achttiende eeuw.
<...>
Wat is Islamitische kunst als kunst een Europees bedenksel is?

Charlus
14-08-12, 17:01
Marokko ligt niet in het oosten en heet dan ook het Westelijke Koninkrijk. Oosters is India t/m Japan.
Point taken. Midden-Oosterse en Midden-Oosters benvloede decoratie en objecten door de eeuwen heen. Bekt niet zo lekker. Decoratie en objecten uit de Islamitische wereld door de eeuwen heen. Mooie dingen uit de geheimzinnige Orint. Ja dat is 'm, maar het dan ISLAMITISCHE KUNST noemen.
Hoe lang wil je hiermee doorgaan? Ik vraag het maar even.
Als je nu gewoon toegeeft dat Islamitische kunst een Europees/Westers hersenspinsel is, dan zijn we klaar. Met deze vaststelling wordt de Islam of de Islamitische wereld in het geheel niet tekort gedaan, probeer die standaardstuip van je voor deze keer te negeren. Zij zegt iets over Westen/Europa/Louvre/jou en Wikipedia als spiegel van de maatschappij, niet over de Islam.

H.P.Pas
14-08-12, 17:23
Wat is Islamitische kunst ?

Als je dat echt zou willen weten, waar ik overigens niet van uitga, zou je eens in het Louvre kunnen gaan kijken.

mark61
14-08-12, 21:00
Point taken. Midden-Oosterse en Midden-Oosters benvloede decoratie en objecten door de eeuwen heen. Bekt niet zo lekker. Decoratie en objecten uit de Islamitische wereld door de eeuwen heen. Mooie dingen uit de geheimzinnige Orint. Ja dat is 'm, maar het dan ISLAMITISCHE KUNST noemen.
Hoe lang wil je hiermee doorgaan? Ik vraag het maar even.
Als je nu gewoon toegeeft dat Islamitische kunst een Europees/Westers hersenspinsel is, dan zijn we klaar. Met deze vaststelling wordt de Islam of de Islamitische wereld in het geheel niet tekort gedaan, probeer die standaardstuip van je voor deze keer te negeren. Zij zegt iets over Westen/Europa/Louvre/jou en Wikipedia als spiegel van de maatschappij, niet over de Islam.

Nog n keer dan, hoewel je gewoon weigert te lezen.

De islamitische wereld vormt een cultureel continum. Zoals het Louvre zelf stelt, kunst uit die wereld is onmiddellijk als zodanig herkenbaar. De godsdienst leidde tot communicatie en uitwisseling tussen verschillende volkeren en culturen, en overeenkomsten in kunst die verder niets met godsdienst te maken hebben. Het woord 'islamitisch' is dan gewoon de handigste, kortste omschrijving van dat continum. Aangezien er geen etnisch verband is.

Net zoals 'Europees' geen etnische, maar culturele aanduiding is, die (toevallig) ook een min of meer af te grenzen geografisch gebied omvat. Al is dat tamelijk willekeurig, omdat de oostgrens dwars door Rusland is getrokken, en de meningen verdeeld zijn over of Georgi en Armeni 'Europese' landen zijn.

Voor de islamitische wereld is zo'n term niet beschikbaar, aangezien het om Noord-Afrika, het Midden-Oosten tot en met het Verre Oosten gaat.

Ik wist niet dat het probleem nu opeens de Europeanen en hun visie op de wereld is. Ja, natuurlijk is het een westers begrip; het westen heeft wetenschappen ontwikkeld met een bepaald object, en daar dus termen voor. Wat is nou eigenlijk het probleem? Jouw opzettelijke onbegrip. Dat je beslist op een gierend denigrerende manier moet manifesteren.

Kunst is is fenn of sana(t) in het Arabisch. Bijbehorend artikel: http://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%86_%D8%A5%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%8A

mark61
14-08-12, 21:07
Dat weet je heel goed, domme ontkenner.

Houd je onbeschofte brutale pleuriskop als je niks te melden hebt.

Firefox
14-08-12, 21:11
Houd je onbeschofte brutale pleuriskop als je niks te melden hebt.

:hihi:

Academisch taalgebruik?

Charlus
14-08-12, 21:36
Als je dat echt zou willen weten, waar ik overigens niet van uitga, zou je eens in het Louvre kunnen gaan kijken. uitga
Je uitgangspunt is correct. Ik wil niet iets bekijken omdat het van het predikaat Islamitische kunst is voorzien, ik wil weten waarom dat predikaat van toepassing wordt geacht.

Charlus
14-08-12, 22:39
Nog n keer dan, hoewel je gewoon weigert te lezen.
Welnee, ik vreet alles.

De islamitische wereld vormt een cultureel continum.
De Islamitische wereld? Zoiets als de Christelijke wereld en Joodse wereld?
Cultureel continum. Even slikken. Moeilijke woorden zijn vaak een veeg teken.

<...>kunst uit die wereld is onmiddellijk als zodanig herkenbaar.
Uitgeschreven: kunst uit het gebied dat afgebakend wordt door de verspreiding van de Islam is onmiddellijk herkenbaar als zijnde afkomstig uit dat gebied. Is er een inhoudelijk verband tussen die kunst en de Islam?

De godsdienst leidde tot communicatie en uitwisseling tussen verschillende volkeren en culturen, en overeenkomsten in kunst die verder niets met godsdienst te maken hebben. Het woord 'islamitisch' is dan gewoon de handigste, kortste omschrijving van dat continum. Aangezien er geen etnisch verband is.
Net zoals 'Europees' geen etnische, maar culturele aanduiding is, die (toevallig) ook een min of meer af te grenzen geografisch gebied omvat. Al is dat tamelijk willekeurig, omdat de oostgrens dwars door Rusland is getrokken, en de meningen verdeeld zijn over of Georgi en Armeni 'Europese' landen zijn.

Voor de islamitische wereld is zo'n term niet beschikbaar, aangezien het om Noord-Afrika, het Midden-Oosten tot en met het Verre Oosten gaat.
Nee. Islamitische kunst is kunst die de verspreiding van de Islam heeft gevolgd. Inhoudelijk geen verband met de Islam. Nederlandse Wiki is fout, Engelse Wiki is goed:

Islamic art encompasses the visual arts produced from the 7th century onwards by people (not necessarily Muslim) who lived within the territory that was inhabited by or ruled by culturally Islamic populations. It is thus a very difficult art to define because it covers many lands and various peoples over some 1400 years; it is not art specifically of a religion, or of a time, or of a place, or of a single medium like painting.
Resteert de term 'kunst'. Een met kalligrafie versierd bord en een decoratief patroon zijn geen kunst. Nee, ik hoef niet te definiren wat kunst is want jij gaf dat laatste zelf als voorbeeld van Islamitische kunst. Jij weet. Waarom is een decoratief patroon kunst? Anders geformuleerd: als een Nederlander een soortgelijk patroon maakt als versiering voor wat dan ook, is het dan kunst?
Ik zat er niet ver naast met mijn mooie dingen uit de geheimzinnige Orint door de eeuwen heen. Orint, het Islamitisch verspreidingsgebied, wat maakt het uit? De kern is: een bepaald gebied, niet de Islam als inhoudelijk verbindende factor. Mooie dingen uit het verspreidingsgebied van de Islam.
De kwalificatie 'Islamitisch' is misleidend. Bij de aanduiding Christelijke kunst denkt men aan kunst met een Christelijk thema. Grand Wazoo begon meteen over de cantates van Bach als voorbeeld van Christelijk genspireerde kunst om mijn diskwalificatie van Islamkunst te weerleggen. Dat sloeg dus nergens op; appels met peren.

CONTRA
15-08-12, 12:10
Resteert de term 'kunst'. Een met kalligrafie versierd bord en een decoratief patroon zijn geen kunst.


waarom is dat geen kunst? picasso krabbelde kindertekeningen op borden; dat is kunst. waarom is een gekalligrafeerd bord dan gn kunst?


https://therepublicofless.files.wordpress.com/2012/06/picasso-happy-face2523.jpg




Anders geformuleerd: als een Nederlander een soortgelijk patroon maakt als versiering voor wat dan ook, is het dan kunst?

ja dat is kunst. de nederlandse kunstenaar hugo kaagman versiert gebouwen met oerhollandse en oosterse decoratieve patronen.


http://www10.aeccafe.com/blogs/arch-showcase/files/2011/08/overview.jpg



Ik zat er niet ver naast met mijn mooie dingen uit de geheimzinnige Orint door de eeuwen heen. Orint, het Islamitisch verspreidingsgebied, wat maakt het uit?

mooie dingen uit de geheimzinnige orint? wat is mooi? welke criterea hanteer je om iets mooi te vinden?
wat zyn dingen? welke dingen?
hoezo de orint? de orint is oost-azi zoals japan, korea, china, vietnam. veel islamitische kunst zal je daar niet vinden.
als ik denk aan 'de geheimzinnige orint' dan roept dat beelden op van de japanse yakuza, ranzige massage salons in thailand, schimmige hanengevechten op obscure markten in vietnam of illegale gokkelders in china.

een term als 'islamitische kunst' dekt mischien niet helemaal de lading, maar het is altyd nog een stuk beter dan "mooie dingen uit de geheimzinnige orint".

Charlus
15-08-12, 16:04
Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Islamitische kunst = kunst uit de Islamitische wereld (geografisch) zoals door het Louvre vastgesteld, met instemming door jou begroet.
Islamitische kunst = door de Islam genspireerde kunst waarin Islamitische thema's herkenbaar zijn, ja?
Vooralsnog lijkt Islamitische kunst een kwestie van geloof, net als geloven in Allah. Deze kunstvorm moet bestaan want anders zit er iets helemaal scheef, maar niets aan de hand want je kunt niet bewijzen dat Islamitische kunst niet bestaat. Zou die vleugel in het Louvre Islamitische kunst bevatten? Een afbeelding van de profeet op een bord. Maar nee, da's geen Kunst. Een versierd, kalligrafisch korancitaat is geen (Islamitische) Kunst, net zo min als een versierd, kalligrafisch bijbelcitaat.
Waarom zou Islamitische kunst trouwens exclusief uit het door Islamitische kunst bepaalde gebied moeten komen?
Aub. een voorbeeld van Islamitische kunst. Please? Pretty please? Gegoogeld op 'Islamic art'. Kalligrafie en decoratieve patroontjes. Scherm na scherm na scherm. Oh wacht, een mannetje met een paard en op de achtergrond kalligrafie. Niveau rotstekening of voor een goedwillend oog naeve kunst.
Beter de term Islamitische kunst afschaffen. Mensen gaan nog denken dat die kunst, vooruit dan maar, iets met de Islam te maken heeft. Misleiding op grote schaal.

Kortman
15-08-12, 18:40
Sorry dit werkt een beetje op ,n lachspieren ,om zoveel ophef over een TENTOONSTELLING te maken , want dat is het uiteindelijk en of de een het Kunst noemt en de andere niet ,doet er voor mij niet toe .
Je moet het zelf beslissen om het te gaan bekijken, n.a.v hoe het beschreven is en waar het vandaan komt !

Saul
15-08-12, 18:50
Typisch dit forum.

Neutraal/positief nieuws > toch zaniken.

leven in schoonheid
15-08-12, 18:52
Het is duidelijk. Geen heiligen...dan ook geen islamitische kunst.
Nee gewoon oosterlijke kunst zou ik het noemen, of het zou moeten gaan om gebedkleedjes en andere gebruiks artikelen die worden gebruikt bij het uitoefenen van het islamitisch geloof.
Heel mooi zou natuurlijk zijn dat ze de hand geschreven Koran in bruikleen kunnen krijgen en dan ga ik zeker kijken.

leven in schoonheid
15-08-12, 18:55
Typisch dit forum.

Neutraal/positief nieuws > toch zaniken.
Heb jij enig idee wat ik me er dan bij moet voorstellen?

leven in schoonheid
15-08-12, 18:56
waarom is dat geen kunst? picasso krabbelde kindertekeningen op borden; dat is kunst. waarom is een gekalligrafeerd bord dan gn kunst?


https://therepublicofless.files.wordpress.com/2012/06/picasso-happy-face2523.jpg





ja dat is kunst. de nederlandse kunstenaar hugo kaagman versiert gebouwen met oerhollandse en oosterse decoratieve patronen.


http://www10.aeccafe.com/blogs/arch-showcase/files/2011/08/overview.jpg




mooie dingen uit de geheimzinnige orint? wat is mooi? welke criterea hanteer je om iets mooi te vinden?
wat zyn dingen? welke dingen?
hoezo de orint? de orint is oost-azi zoals japan, korea, china, vietnam. veel islamitische kunst zal je daar niet vinden.
als ik denk aan 'de geheimzinnige orint' dan roept dat beelden op van de japanse yakuza, ranzige massage salons in thailand, schimmige hanengevechten op obscure markten in vietnam of illegale gokkelders in china.

een term als 'islamitische kunst' dekt mischien niet helemaal de lading, maar het is altyd nog een stuk beter dan "mooie dingen uit de geheimzinnige orint".
Wat doet de foto van het ketelhuis aan de Deurningenstraat hier op het forum :hihi:

Charlus
15-08-12, 22:41
Typisch dit forum.

Neutraal/positief nieuws > toch zaniken.
Een zeker surrealisme kan dit topic niet ontzegd worden. Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst? Islamitische kunst zoals in:

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Lijkt een niet met het blote oog waarneembaar gedeelte te gaan worden. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.
Nogmaals gegoogeld op 'Islamic art' en me gericht op figuratief.
http://www.glbtq.com/images/entries/arts/islamic_art.jpg
A miniature illustration depicting a youth (right) with two male suitors (ca 1560).

Rolde er meteen uit. Islamitische kunst omvat homokunst. Ironisch?
Gezocht op 'islamic art homosexual':

The apparent invisibility of homosexuality in the visual arts of Islam is no indication of its absence in the culture.
Arts of Islam. Mogelijk weer iets nieuws. Is de jongeling in het plaatje dan een meisje? Haar/zijn kledij is gelijksoortig aan die van de baarden en vanwaar de overbodige toevoeging 'male'? Alsof de twee figuren bebaarde vrouwen zouden kunnen zijn. De rode mantel is misschien code voor vrouw. Hoe dan ook vind ik het meisje zonderling vormgegeven, mocht het toch om heterokunst gaan.

Charlus
15-08-12, 23:59
waarom is dat geen kunst? picasso krabbelde kindertekeningen op borden; dat is kunst. waarom is een gekalligrafeerd bord dan gn kunst?
Een goede vraag. Verschillende redenen. Omdat het een tekening van Picasso is. Omdat Picasso er iets mee tot uitdrukking wilde brengen dat het puur decoratieve overstijgt of beter: hij wordt door de incrowd verondersteld dat te hebben gedaan. Een met kalligrafie versierd bord is alleen een met kalligrafie versierd bord. Het smaakoordeel is een heel ander verhaal. Ik persoonlijk vind het Mondriaanbord een achterlijk ding. Dit alles is mijn ongeschoolde invulling, misschien denken andere prikkers er anders over. Anders dan triomfantelijk gniffelen over dat ongeschoolde, bedoel ik.
Mondriaan schilderde wezenloze abstracte patroontjes. Dat is kunst. Als ik n van mijn muren voor de aardigheid voorzie van een wezenloos abstract patroontje, is dat geen kunst (letterlijk en figuurlijk geen kunst). Een variant op het bekende: waarom is dit kunst? Mijn debiele broertje van vijf kan het ook.

ja dat is kunst. de nederlandse kunstenaar hugo kaagman versiert gebouwen met oerhollandse en oosterse decoratieve patronen.
Die kende ik niet, interessant. Voortgekomen uit graffiti. De vraag of het kunst is, vind ik moeilijk beantwoordbaar. Ten eerste: is graffiti kunst? Ik zou zeggen van niet, in beginsel. Hij maakt er kunst van. Ergens kunst van maken is kunst.

mooie dingen uit de geheimzinnige orint? wat is mooi? welke criterea hanteer je om iets mooi te vinden?
wat zyn dingen? welke dingen?
Mooi als publiekslokkertje, net als geheimzinnig (vreemd, exotisch, verrassend) en orint (exotisch, duizend-en-een-nacht, het oude Bagdad). Ik speelde voor PR-agent.
Tja dingen. Hoe moet ik ze anders onder een verzamelterm vatten? Een allegaartje. Objets d'art zou kunnen.

hoezo de orint? de orint is oost-azi zoals japan, korea, china, vietnam. veel islamitische kunst zal je daar niet vinden.
als ik denk aan 'de geheimzinnige orint' dan roept dat beelden op van de japanse yakuza, ranzige massage salons in thailand, schimmige hanengevechten op obscure markten in vietnam of illegale gokkelders in china.
Maar het is lastig om een goed bekkende omschrijving van de geografie te geven die k correct is.

een term als 'islamitische kunst' dekt mischien niet helemaal de lading, maar het is altyd nog een stuk beter dan "mooie dingen uit de geheimzinnige orint".
Ja. Islamitische kunst is mooi bondig, effectief ook; de (potentile) bezoeker krijgt wschnl. meteen het idee dat hij/zij geconfronteerd gaat worden met exotische pracht uit tot de verbeelding sprekende gebieden.

Charlus
16-08-12, 00:50
Heel mooi zou natuurlijk zijn dat ze de hand geschreven Koran in bruikleen kunnen krijgen
Curieus wanneer het Louvre een oorspronkelijke handgeschreven koran als Islamitische kunst zou tentoonstellen.

leven in schoonheid
16-08-12, 10:20
Curieus wanneer het Louvre een oorspronkelijke handgeschreven koran als Islamitische kunst zou tentoonstellen.
Oei Charlus, het handgeschreven Koran uit Constantinopel is zeker de moeite waard, net als de oudste handgeschreven bijbel die netjes naast elkaar liggen twee boeken die respect afdwingen als je ze ziet, ze worden slechts 1x per jaar getoont aan de gelovigen op 6 januari.

knuppeltje
16-08-12, 10:39
Oei Charlus, het handgeschreven Koran uit Constantinopel is zeker de moeite waard, net als de oudste handgeschreven bijbel die netjes naast elkaar liggen twee boeken die respect afdwingen als je ze ziet, ze worden slechts 1x per jaar getoont aan de gelovigen op 6 januari.

Huh? Bron voor dit geleuter?

leven in schoonheid
16-08-12, 14:43
huh? Bron voor dit geleuter?
Патриарх Кирилл ii Московский и всея Руси

mark61
16-08-12, 15:40
Патриарх Кирилл ii Московский и всея Руси

Bazel nog even door.

Joesoef
16-08-12, 18:47
Huh? Bron voor dit geleuter?


Ook heel benieuwd hoe je dat nu kan laten zien. Sterk.

Charlus
16-08-12, 19:33
Verder lijkt het begrip 'oeuvre' vreemd te zijn aan Islamitische kunst. Welke zijn de grote namen? Anoniem lopende bandwerk. Omschrijvingen vaker wel dan niet in de trant van "afbeelding van dit-en-dat uit de zoveelste eeuw".
Zoekt en gij zult vinden. Reza Abbasi.

His, or his buyers', favourite subjects were idealized figures of stylishly dressed and beautiful young men.
:hihi:

According to Barbara Brend:
The line of Riza's ink drawings has an absolute mastery conveying texture, form, movement and even personality. His coloured figures, which must often be portraits, are more restrained, and lay more emphasis on the fashions of the day, the rich textiles, the carelessly draped turban, the European hat. Effete figures are often presented standing in a curved posture which accentuates their well-fed waists.
Zou je kunst kunnen noemen ja maar ook gay soft porn.
Een overwegend decadente bedoening, Islamitische kunst. Verminderd spiritueel. Nauwelijks tot geen inhoud of ben ik nu te streng?
Jean Fouquet:
http://www.kb.nl/manuscripts/public/images/74G37A_001V.JPG

Al Sawt
16-08-12, 19:43
Zo zie je maar dat de Fransen de echte islam echt wel omarmen,
Omdat ze daar geld voor krijgen. Voor een zakdollars zal ik ook Kortman omarmen.

Kortman
16-08-12, 21:04
Dat is wel een hl simplistische vaststelling.

En waarom niet als ik vragen mag?

Als kind lustte geen spruitjes ,mijn zusje wel ; zij lustte geen bloemkool ,ik wel een questie van smaak dus .
Hoor nog m,n moeder zeggen :ophouden jullie! over smaak hoef je geen ruzie (twisten) te maken .

Kortman
16-08-12, 21:07
Omdat ze daar geld voor krijgen. Voor een zakdollars zal ik ook Kortman omarmen.

Die kan je van mij krijgen als je het niet doet ! :p:

Al Sawt
16-08-12, 21:16
Die kan je van mij krijgen als je het niet doet ! :p:Wees blij dat iemand daar toe bereid is. Ook al heeft hij een prijskaartje.

Kortman
16-08-12, 21:28
Wees blij dat iemand daar toe bereid is. Ook al heeft hij een prijskaartje.

Dat jij de homosexuele hoer wil spelen , voor dat stomme geld ,moet je zelf weten !
Van mijn kant ''NO WAY'' het idee alleen al :kotsen:

Al Sawt
16-08-12, 21:34
Dat jij de homosexuele hoer wil spelen , voor dat stomme geld ,moet je zelf weten !
Van mijn kant ''NO WAY'' het idee alleen al :kotsen:
Tja, het is wel vreselijk dat je een onschuldige omhelzing met homoseksualiteit verwart en vervolgens onderkotsend reageert. Behalve intolerant tegenover de Islam, ben je ook intolerant tegenover de homoseksuele medelander.

Dat is pas misselijkmakend.

leven in schoonheid
16-08-12, 21:54
Ook heel benieuwd hoe je dat nu kan laten zien. Sterk.
Ach je haalt wat weg en je plaatst iets anders, ja kan.
Verdiep je eens in de Orthodoxe kerk, met hun heiligdommen en dan zou je deze vraag niet te hoeven stellen.

knuppeltje
17-08-12, 09:43
Патриарх Кирилл ii Московский и всея Руси

Stelt dus weer hlemaal niets voor.

knuppeltje
17-08-12, 09:46
Verder lijkt het begrip 'oeuvre' vreemd te zijn aan Islamitische kunst.

Als jij, met al jou kennis over kunst, nu eens een juiste definitie van het woord kunst geeft, dan worden wij daar vast hl wijzer van.

knuppeltje
17-08-12, 09:48
Omdat ze daar geld voor krijgen. Voor een zakdollars zal ik ook Kortman omarmen.

Ja ja, zo omkoopbaar als het maar kan. :hihi:

knuppeltje
17-08-12, 09:51
Hoor nog m,n moeder zeggen :ophouden jullie! over smaak hoef je geen ruzie (twisten) te maken .

Zal best, maar wat heeft het met de definitie van het woord kunst te maken? Kortom, wat heb ik aan dit geleuter van je?

leven in schoonheid
17-08-12, 09:51
Stelt dus weer hlemaal niets voor.
U bent totaal van de pot gerukt, hoe durft u hem te beledigen en te stellen dat hij niets voorstelt varken!!!

knuppeltje
17-08-12, 10:02
U bent totaal van de pot gerukt, hoe durft u hem te beledigen en te stellen dat hij niets voorstelt varken!!!

Het is al goed Sjonny, maar wel uitkijken dat de zuster het niet ziet.

leven in schoonheid
17-08-12, 10:04
Het is al goed Sjonny, maar wel uitkijken dat de zuster het niet ziet.
Nogmaals waar haalt u het lef vandaan om een kerkvorst te beledigen?

Joesoef
17-08-12, 10:29
Ach je haalt wat weg en je plaatst iets anders, ja kan.
Verdiep je eens in de Orthodoxe kerk, met hun heiligdommen en dan zou je deze vraag niet te hoeven stellen.

Leg uit John.

knuppeltje
17-08-12, 10:33
Nogmaals waar haalt u het lef vandaan om een kerkvorst te beledigen?

Van die gasten zijn er al heel wat geweest waarvoor je letterlijk niets kunt verzinnen wat hen nog zou kunnen beledigen.

The_Grand_Wazoo
17-08-12, 10:34
Nogmaals waar haalt u het lef vandaan om een kerkvorst te beledigen?

Het beledigen van kerkvorsten kan zeer louterend zijn.

leven in schoonheid
17-08-12, 11:42
Leg uit John.
als dit nog uitleg nodig heeft Joesoef?
En wanneer stopt u ermee om mij John te noemen u sticht verwarring als moderator op uw eigen site waar u modereerd?
Wat is hiervan de bedoeling, dat personen zoals Mark 61 en Knuppeltje hun gram kunnen halen zoals op deze John2, of is het de bedoeling dat ik net als Super ick de site verlaat omdat het onmogelijk is om objectief zaken te schrijven omdat je te druk bent met zelfverdediging?

leven in schoonheid
17-08-12, 11:45
Van die gasten zijn er al heel wat geweest waarvoor je letterlijk niets kunt verzinnen wat hen nog zou kunnen beledigen.
Inderdaad het is ook het oudste Christelijk geloof waarna het overlijden een nieuwe kerkvorst wordt herkozen, zoals dit keer onze eigen Nederlandse, verdiep u eerst eens in een religie voordat u iets zegt.

leven in schoonheid
17-08-12, 11:48
Het beledigen van kerkvorsten kan zeer louterend zijn.

Het valt mij op dat op deze site alles wordt beledigd en dit alleen maar om iets te kunnen zeggen.

knuppeltje
17-08-12, 12:21
Inderdaad het is ook het oudste Christelijk geloof waarna het overlijden een nieuwe kerkvorst wordt herkozen, zoals dit keer onze eigen Nederlandse, verdiep u eerst eens in een religie voordat u iets zegt.

Ik weet niet waar het op moet slaan, maar het lijkt mij als een tang op een varken.

The_Grand_Wazoo
17-08-12, 13:29
Het valt mij op dat op deze site alles wordt beledigd en dit alleen maar om iets te kunnen zeggen.

Volgens mij wil je iets anders zeggen dan bovenstaande zin uitdrukt. Het heeft een nogal hoog 'Bommel-op-zijn-eigen-achterflap' gehalte.:hihi:

Charlus
17-08-12, 14:04
Als jij, met al jou kennis over kunst, nu eens een juiste definitie van het woord kunst geeft, dan worden wij daar vast hl wijzer van.
Geen afleidingsmanoeuvres. Kijk maar op Wikipedia of overleg met Mark61.
Het topic gaat over Islamitische kunst. Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.

Charlus
17-08-12, 14:14
http://www.glbtq.com/images/entries/arts/islamic_art.jpg
A miniature illustration depicting a youth (right) with two male suitors (ca 1560).

Zou 'a youth' een vorm van zelfcensuur zijn? Ik kom het vaker tegen. Waarom niet gewoon 'a boy'? Twee mannen proberen een jongen te versieren. Niet-Islamitische Islamitische kunst? Wel een kijkje in de Islamitische cultuur.

leven in schoonheid
17-08-12, 15:14
Volgens mij wil je iets anders zeggen dan bovenstaande zin uitdrukt. Het heeft een nogal hoog 'Bommel-op-zijn-eigen-achterflap' gehalte.:hihi:
grrrrrrrrr :hihi:

knuppeltje
17-08-12, 17:45
Geen afleidingsmanoeuvres.

Helemaal niet. Voordat je iets kunst kunt noemen moet je eerst weten wat het woord inhoud, daarna kun je kijken of het woord ook voor een werk behorend bij een bepaalde stroming opgaat.

Dus kies zelf niet voor een kutsmoesje en geef antwoord op die vraag die ik stelde.

mark61
17-08-12, 17:56
Nogmaals waar haalt u het lef vandaan om een kerkvorst te beledigen?

Doerak. Totaal van de pot gerukt :hihi: Ik hoop dat je je pilletjes op tijd krijgt, anders wordt het nog een zware nacht.

mark61
17-08-12, 17:57
Inderdaad het is ook het oudste Christelijk geloof waarna het overlijden een nieuwe kerkvorst wordt herkozen, zoals dit keer onze eigen Nederlandse, verdiep u eerst eens in een religie voordat u iets zegt.

Nederlandse kerkvorsten. Een geheel nieuw concept. Wauwel rustig door.

Je kan per definitie niet een nieuwe herkiezen. Vooral niet als de oude overleden is.

mark61
17-08-12, 18:00
Geen afleidingsmanoeuvres. Kijk maar op Wikipedia of overleg met Mark61.
Het topic gaat over Islamitische kunst. Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Jij maakt bezwaar tegen zowel 'islamitische' als 'kunst' in de term; 'islamitische' is nu uitgebreid, een keer of drie, vier uitgelegd, of je het wil snappen interesseert me niet meer.

Vervolgens begin je te brullen en schamperen over wat volgens jou allemaal geen kunst is. Dus dan moet je eerst vertellen wat kunst volgens jou is.

Tenslotte komt dan de vraag waarom jouw hyperindividuele notie van kunst voor de rest van de wereld boeiend zou moeten zijn.

Omdat je anders niet kan kankeren over islam. Boeiuh man.

knuppeltje
17-08-12, 18:02
Nederlandse kerkvorsten. Een geheel nieuw concept. Wauwel rustig door.

Afgezien van het feit dat ons eigen Radboutje van Utrecht zich als een echte vorst gedroeg, hebben wij toch echt in het grijze grauwe verleden zo'n knakker aan Rome geleverd. Ik schaam me daar elke dag nog voor. :hihi:

mark61
17-08-12, 18:04
Afgezien van het feit dat ons eigen Radboutje van Utrecht zich als een echte vorst gedroeg, hebben wij toch echt in het grijze grauwe verleden zo'n knakker aan Rome geleverd. Ik schaam me daar elke dag nog voor. :hihi:

Hij had het over 'dit keer'. Misschien denkt ie dat Ratzinger een Nederlander is? Of dat Tukkers Duitsers zijn. Ja, dat moet het zijn. Hij woont in zijn hoofd in Hengelo, Nordrhein-Westfalen.

Charlus
17-08-12, 18:33
Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Helemaal niet.
Het moet toch mogelijk zijn een proeve van Islamitische kunst te produceren. Van Islamitische kunst voorbeelden te over: kalligrafie, versiering van fonteinen, versierde potten, pannen en serviesgoed, plaatjes van mannetjes al dan niet met paardjes, al dan niet met een homothema. Kunst is een groot woord, voor kunst moet toch wel enige inhoud aan te wijzen zijn die het puur decoratieve of functionele overstijgt.

Charlus
17-08-12, 18:42
Het topic gaat over Islamitische kunst. Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Jij maakt bezwaar tegen zowel 'islamitische' als 'kunst' in de term<...>
Van 'Islamitische kunst' heb jij twee smaken gentroduceerd:

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Islamitische kunst = kunst uit de Islamitische wereld volgens jou, Engelse Wiki en het Louvre.
Daarnaast Islamitische kunst.
Het moet toch mogelijk zijn een proeve van Islamitische kunst te produceren. Van Islamitische kunst voorbeelden te over: kalligrafie, versiering van fonteinen, versierde potten, pannen en serviesgoed, plaatjes van mannetjes al dan niet met paardjes, al dan niet met een homothema. Kunst is een groot woord, voor kunst moet toch wel enige inhoud aan te wijzen zijn die het puur decoratieve of functionele overstijgt.

leven in schoonheid
17-08-12, 18:42
Nederlandse kerkvorsten. Een geheel nieuw concept. Wauwel rustig door.

Je kan per definitie niet een nieuwe herkiezen. Vooral niet als de oude overleden is.
Je kunt russisch zeg jij doe doe je best.
Официальный сайт *усской Православной Церкви / Патриархия.ru (http://www.patriarchia.ru/)

Charlus
17-08-12, 18:51
http://muslimvoices.org/wp-content/uploads/2009/11/0Ebru_smithsonian_2548102137_1.jpg
Voor een beter begrip: bovenstaande is volgens jou kunst? j/n

Kortman
17-08-12, 22:09
Tja, het is wel vreselijk dat je een onschuldige omhelzing met homoseksualiteit verwart en vervolgens onderkotsend reageert. Behalve intolerant tegenover de Islam, ben je ook intolerant tegenover de homoseksuele medelander.

Dat is pas misselijkmakend.

Je bent net als een aal in een emmer met snot,als ik er een hand zout in gooi kronkel je nog harder.
Luister goed ! er is er maar een die hier misselijkmakend is met je verdraaide gore insinuatie,s
Ik heb geen hekel aan Moslims en Homo,s maar hoef me niet aan te passen aan hun normen ,ga ook niet gearmd over straat lopen en zeker niet de [B]kleffe omarming met de nodige kusgebaren ,zowel links en rechts dat doe je bij vrouwen; maar niet als kerels onder elkaar ! dat laat ik veel liever aan jou over !
Dat vind ik indd om te :kotsen:

Kortman
17-08-12, 22:20
Nederlandse kerkvorsten. Een geheel nieuw concept. Wauwel rustig door.

Je kan per definitie niet een nieuwe herkiezen. Vooral niet als de oude overleden is.

Hij bedoeld KARDINALEN en die zijn er wel in NEDERLAND .
Kardinalen worden wel de 'prinsen van de kerk' genoemd. Zij zijn de belangrijkste hoogwaardigheidsbekleders na de paus. Het is een eretitel. Er komt geen wijding of opvolging aan te pas. Iemand die is benoemd tot kardinaal, zoals Ad Simonis, blijft kardinaal voor het leven. Wel kan een kardinaal uit zijn ambt worden gezet.

Charlus
17-08-12, 22:30
http://www.gay-art-history.org/gay-history/gay-art/gay-iranian-art/img/twolovers72002.jpg
Kortman en Al Sawt.

H.P.Pas
17-08-12, 22:36
j/n


The definition of art is controversial in contemporary philosophy. Whether art can be defined has also been a matter of controversy. The philosophical usefulness of a definition of art has also been debated.


The answer is mu. (http://plato.stanford.edu/entries/art-definition/#ConDef)


This term (http://en.wikipedia.org/wiki/Mu_(negative))is often used or translated to mean that the question itself must be "unasked": no answer can exist in the terms provided.

Kortman
17-08-12, 22:49
http://www.gay-art-history.org/gay-history/gay-art/gay-iranian-art/img/twolovers72002.jpg
Kortman en Al Sawt.

:lole:moet er wel ff bij zeggen dat dit CHINESE kunst is .

Charlus
17-08-12, 22:50
Ik kan me voorstellen dat je dat op het eerste gezicht denkt maar het is Islamitische kunst.

Kortman
17-08-12, 22:54
Voor een beter begrip: bovenstaande is volgens jou kunst? j/n

Het is kunstig gemaakt ,als je goed kijkt dan is er geen figuurtje het zelfde ;op zich al een hele KUNST .

Kortman
17-08-12, 23:11
Ik kan me voorstellen dat je dat op het eerste gezicht denkt maar het is Islamitische kunst.

Ja zou kunnen maar dacht chinese karakter tekens te zien.
Neemt niet weg het is kunstig !

H.P.Pas
17-08-12, 23:16
Ik kan me voorstellen dat je dat op het eerste gezicht denkt maar het is Islamitische kunst.

Het n sluit het ander niet uit. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hui_people)

mark61
17-08-12, 23:17
Hij bedoeld KARDINALEN en die zijn er wel in NEDERLAND .
Kardinalen worden wel de 'prinsen van de kerk' genoemd. Zij zijn de belangrijkste hoogwaardigheidsbekleders na de paus. Het is een eretitel. Er komt geen wijding of opvolging aan te pas. Iemand die is benoemd tot kardinaal, zoals Ad Simonis, blijft kardinaal voor het leven. Wel kan een kardinaal uit zijn ambt worden gezet.

Een kardinaal is geen kerkvorst en wordt niet gekozen, niet in Nederland, noch ergens anders. Sjonnie slaat dus in n zin drie keer gelul uit.

Charlus
17-08-12, 23:20
The answer is mu. (http://plato.stanford.edu/entries/art-definition/#ConDef)


This term (http://en.wikipedia.org/wiki/Mu_(negative))is often used or translated to mean that the question itself must be "unasked": no answer can exist in the terms provided.
Ik, wel goed maar niet gek, vraag niet om een definitie van kunst, ik vraag of iets kunst is. Een sluitende definitie van kunst is een heksentoer en, inderdaad, wschnl. onmogelijk.
Kun jij je vinden in de stelling dat het decoratieve patroon naar aanleiding waarvan ik de vraag stelde, niet als kunst beschouwd zou worden indien het, natuurlijk in iets andere vorm, afkomstig was geweest uit Nederland? Wij kunnen c.q. konden ook hele mooie patroontjes maken. Wanneer een met kalligrafie versierd bord kunst wordt genoemd, dan is een stuk Delfts Blauw dat ook.

mark61
17-08-12, 23:20
:lole:moet er wel ff bij zeggen dat dit CHINESE kunst is .

Het is Iraanse kunst, benvloed door Chinese voorbeelden.

Kortman
17-08-12, 23:23
Een kardinaal is geen kerkvorst en wordt niet gekozen, niet in Nederland, noch ergens anders. Sjonnie slaat dus in n zin drie keer gelul uit.

Klopt .Daarom plaatse ik het stukje :een Kardinaal wordt benoemd .

leven in schoonheid
17-08-12, 23:27
Hij bedoeld KARDINALEN en die zijn er wel in NEDERLAND .
Kardinalen worden wel de 'prinsen van de kerk' genoemd. Zij zijn de belangrijkste hoogwaardigheidsbekleders na de paus. Het is een eretitel. Er komt geen wijding of opvolging aan te pas. Iemand die is benoemd tot kardinaal, zoals Ad Simonis, blijft kardinaal voor het leven. Wel kan een kardinaal uit zijn ambt worden gezet.
Nee Kortman wij hebben geen kardinalen, Wij hebben Patriarchen kerk vorsten waar nu onze oude van Nederland vorst is geworden enkele jaren terug van Moscow.
Maar de kennis over de russische of Syrische kerk is hier in Nederland minimaal en als dan zo een waus als Mark er over spot tik ik hem op zijn vingers.

leven in schoonheid
17-08-12, 23:29
Een kardinaal is geen kerkvorst en wordt niet gekozen, niet in Nederland, noch ergens anders. Sjonnie slaat dus in n zin drie keer gelul uit.
Heb ik het over Katholieken had ik het over Kardinalen of andere gespuis uit Rome, vent ROT OP.

Al Sawt
17-08-12, 23:32
:lole:moet er wel ff bij zeggen dat dit CHINESE kunst is .
Ontwetendheid is heerlijk zalvend. Dan hebben wij het zogenaamd over een kapitein die de wereldzeen heeft bevaren. Waarschijnlijk is hij niet verder gekomen dan de oevers van IJsselmeer tijdens het bezoeken van een camping.

Charlus
17-08-12, 23:33
Het is Iraanse kunst, benvloed door Chinese voorbeelden.
Het is Islamitische kunst.

Al Sawt
17-08-12, 23:50
Ja zou kunnen maar dacht chinese karakter tekens te zien.
Neemt niet weg het is kunstig !

Chinese karakters verwarren met Arabische tekst in Perzisch kalligrafie....................................... .................:verward:

Charlus
18-08-12, 00:12
Het n sluit het ander niet uit. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hui_people)
Islamitische kunst = door moslims waar ook ter wereld gemaakte kunst?

Het wordt al gekker en gekker.

Saul
18-08-12, 00:13
God, al drie-vier dagen bezig met dit geneuzel. Zoek een leven man.

knuppeltje
18-08-12, 09:22
Hij had het over 'dit keer'. Misschien denkt ie dat Ratzinger een Nederlander is? Of dat Tukkers Duitsers zijn. Ja, dat moet het zijn. Hij woont in zijn hoofd in Hengelo, Nordrhein-Westfalen.

Tja, ik weet niet, maar volgens mij zit Antoine Bodar al jaren in Rome. Misschien bedoelt hij die wel? :hihi:

knuppeltje
18-08-12, 09:24
Het moet toch mogelijk zijn een proeve van Islamitische kunst te produceren.

Reutel maar verder. Zolang jij niet eens een definitie van het woord kunst kunt geven, verwacht ik ook niet dat jij kunt beoordelen of iets wel of niet Islamitische kunst is.

knuppeltje
18-08-12, 09:32
Wij hebben Patriarchen kerk vorsten waar nu onze oude van Nederland vorst is geworden enkele jaren terug van Moscow.

Huh? Is die Kirill van Nederlandse afkomst?

Kirill van MoskouUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Cyrillus van MoskouPatriarch Kirill (Russisch: Патриарх Кирилл II Московский и всея Руси, Patriarch Kirll II Moskovski i Vseja Roesi) geboren als Vladimir Michailovitsj Goendjajev (Russisch: Владимир Михайлович Гундяев) (Leningrad, 20 november 1946) is een geestelijke in de Russisch-orthodoxe Kerk.

Zijn grootvader en zijn vader waren Russisch-orthodox priester en hadden in een strafkamp gezeten. Op 3 april 1969 is hij tot monnik gewijd en op 1 juni 1969 werd hij priester gewijd. In 1970 werd hij professor dogmatische theologie op de Geestelijke Academie in Leningrad, waar hij van 26 december 1974 tot 1983 rector is. In 1971 werd hij afgevaardigd naar de Wereldraad van Kerken. Daarna blijft hij op vele manieren betrokken bij oecumenische contacten. In 1977 werd hij gewijd tot aartsbisschop van Vyborg en in 1988 werd hij benoemd tot aartsbisschop van Smolensk en Kaliningrad. In 1989 werd hij hoofd van het Departement voor Buitenlandse Betrekkingen van de Russisch-orthodoxe Kerk. In 1990 werd hij verheven tot metropoliet. Op 5 december werd hij tot locum tenens verkozen van de overleden patriarch patriarch Alexius II, die overleed op 5 december 2008. Hij werd op 27 januari 2009 verkozen tot patriarch en op 1 februari 2009 gentroniseerd in de Christus Verlosserkathedraal te Moskou als patriarch van Moskou en geheel Rusland en primaat van de Russisch-orthodoxe Kerk.

Patriarch Kirill raakte maart 2012 in opspraak naar aanleiding van zijn eigen officile web site. Toen iemand op een foto uit 2009 aan de pols van de geestelijke een Breguethorloge van $30.000 ontwaarde, schreef hij hierover op zijn web blog. Korte tijd later was het horloge van de foto verdwenen, maar in de glans van de houten tafel was het spiegelbeeld goed zichtbaar. De patriarch ontkende desgevraagd in alle toonaarden dat hij ooit een dergelijk horloge had bezeten of gedragen, maar moest uiteindelijk publiekelijke excuses maken.[1]

leven in schoonheid
18-08-12, 10:39
God, al drie-vier dagen bezig met dit geneuzel. Zoek een leven man.
Waarom beledig je God, waarom moet hij een leven zoeken?

leven in schoonheid
18-08-12, 10:43
Huh? Is die Kirill van Nederlandse afkomst?

Kirill van MoskouUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Cyrillus van MoskouPatriarch Kirill (Russisch: Патриарх Кирилл II Московский и всея Руси, Patriarch Kirll II Moskovski i Vseja Roesi) geboren als Vladimir Michailovitsj Goendjajev (Russisch: Владимир Михайлович Гундяев) (Leningrad, 20 november 1946) is een geestelijke in de Russisch-orthodoxe Kerk.

Zijn grootvader en zijn vader waren Russisch-orthodox priester en hadden in een strafkamp gezeten. Op 3 april 1969 is hij tot monnik gewijd en op 1 juni 1969 werd hij priester gewijd. In 1970 werd hij professor dogmatische theologie op de Geestelijke Academie in Leningrad, waar hij van 26 december 1974 tot 1983 rector is. In 1971 werd hij afgevaardigd naar de Wereldraad van Kerken. Daarna blijft hij op vele manieren betrokken bij oecumenische contacten. In 1977 werd hij gewijd tot aartsbisschop van Vyborg en in 1988 werd hij benoemd tot aartsbisschop van Smolensk en Kaliningrad. In 1989 werd hij hoofd van het Departement voor Buitenlandse Betrekkingen van de Russisch-orthodoxe Kerk. In 1990 werd hij verheven tot metropoliet. Op 5 december werd hij tot locum tenens verkozen van de overleden patriarch patriarch Alexius II, die overleed op 5 december 2008. Hij werd op 27 januari 2009 verkozen tot patriarch en op 1 februari 2009 gentroniseerd in de Christus Verlosserkathedraal te Moskou als patriarch van Moskou en geheel Rusland en primaat van de Russisch-orthodoxe Kerk.

Patriarch Kirill raakte maart 2012 in opspraak naar aanleiding van zijn eigen officile web site. Toen iemand op een foto uit 2009 aan de pols van de geestelijke een Breguethorloge van $30.000 ontwaarde, schreef hij hierover op zijn web blog. Korte tijd later was het horloge van de foto verdwenen, maar in de glans van de houten tafel was het spiegelbeeld goed zichtbaar. De patriarch ontkende desgevraagd in alle toonaarden dat hij ooit een dergelijk horloge had bezeten of gedragen, maar moest uiteindelijk publiekelijke excuses maken.[1]
En was Patriarch van de Orthodoxe kerk in Rotterdam en kwam regelmatig in onze kerk in Deventer.

knuppeltje
18-08-12, 11:07
En was Patriarch van de Orthodoxe kerk in Rotterdam en kwam regelmatig in onze kerk in Deventer.


Only in jour dreams. Je zult de deze wel bedoelen.


De Grieks Orthodoxe kerk
De Griekse Orthodoxie

NEDERLAND
Zijn Alheiligheid de Oecumenische Patriarch
BARTHOLOMEOS primus inter pares van de gehele Orthodoxie in NEDERLAND

Kantoren van het Aartsbisdom
Van Vollenhovestraat 18
3016 BH Rotterdam
tel: 010.436.17.98

De Griekse Gids 2000-2012

H.P.Pas
18-08-12, 11:32
Het wordt al gekker en gekker.

:moe: Jij, niet het.
Je produceert hier een partij wild-associatieve blabla waar Sallah een punt aan kan zuigen.

mark61
18-08-12, 12:49
En was Patriarch van de Orthodoxe kerk in Rotterdam en kwam regelmatig in onze kerk in Deventer.

:haha: Doerak. Wanneer dan wel niet?

mark61
18-08-12, 12:50
Tja, ik weet niet, maar volgens mij zit Antoine Bodar al jaren in Rome. Misschien bedoelt hij die wel? :hihi:

Oh die :hihi: Ik wist niet dat die 'kerkvorst' danwel 'kardinaal' was.

mark61
18-08-12, 13:04
Maar de kennis over de russische of Syrische kerk is hier in Nederland minimaal en als dan zo een waus als Mark er over spot tik ik hem op zijn vingers.

Ik spot over jou, doerak. Je slaat weer gelul uit. Dus, welke Russisch-orthodoxe patriarch is in Nederland 'her'kozen?

Dat beweerde je namelijk.

mark61
18-08-12, 13:07
Heb ik het over Katholieken had ik het over Kardinalen of andere gespuis uit Rome, vent ROT OP.

Waar had je het dan over? Je zei:

Inderdaad het is ook het oudste Christelijk geloof waarna het overlijden een nieuwe kerkvorst wordt herkozen, zoals dit keer onze eigen Nederlandse, verdiep u eerst eens in een religie voordat u iets zegt.

Wat betekent dit dan? Onze eigen Nederlandse wat?

Rot zelf op. En snel graag.

leven in schoonheid
18-08-12, 13:14
:haha: Doerak. Wanneer dan wel niet?
Mag ik nog iets prive houden poeta.

mark61
18-08-12, 13:17
Mag ik nog iets prive houden poeta.

:haha:

Wat is er priv aan herhaaldelijke bezoeken van de Russische patriarch aan Deventer? Hou op met schelden. Ik beschrijf jou feitelijk; jij scheldt. Doerak die je dr bent.

Welke taal is poeta denk jij, en wat betekent het? Te achterlijk voor woorden.

leven in schoonheid
18-08-12, 13:18
Waar had je het dan over? Je zei:

Inderdaad het is ook het oudste Christelijk geloof waarna het overlijden een nieuwe kerkvorst wordt herkozen, zoals dit keer onze eigen Nederlandse, verdiep u eerst eens in een religie voordat u iets zegt.

Wat betekent dit dan? Onze eigen Nederlandse wat?

Rot zelf op. En snel graag.
Ik had het over de Russische Orthodoxe kerk Mark niet over de Katholieke kerk al zal beiden voor jou het zelfde zijn.

mark61
18-08-12, 13:19
Ik had het over de Russische Orthodoxe kerk Mark niet over de Katholieke kerk al zal beiden voor jou het zelfde zijn.

Dus de Russische patriarch wordt in Nederland gekozen? Of wat zei je?

Kirill is een Nederlander? Wat zei je nou eigenlijk?

leven in schoonheid
18-08-12, 13:37
Dus de Russische patriarch wordt in Nederland gekozen? Of wat zei je?

Kirill is een Nederlander? Wat zei je nou eigenlijk?

Nee dit zei ik niet, ik zei dat onze oude Patriarch die wij in Rotterdam hadden, nu Kerkvorst is van onze moederkerk in Moscow.
Waar denk jij trouwens waar het woord Kirill voor staat?
Zijn gehele naam is Vladimir Michailovitsj Goendjajev Kirill Moskovski i Vseja Roesi.

mark61
18-08-12, 14:03
Nee dit zei ik niet, ik zei dat onze oude Patriarch die wij in Rotterdam hadden, nu Kerkvorst is van onze moederkerk in Moscow.
Waar denk jij trouwens waar het woord Kirill voor staat?
Zijn gehele naam is Vladimir Michailovitsj Goendjajev Kirill Moskovski i Vseja Roesi.

Kirill was patriarch in Rotterdam? The plot thickens. En hij was herkozen in Rotterdam?

Zitten 'wij' nou in Rotterdam of in Deventer?

Het lult maar onvermoeibaar door. Eindeloze diarree.

Kortman
18-08-12, 14:21
Chinese karakters verwarren met Arabische tekst in Perzisch kalligrafie....................................... .................:verward:

Ja uiteraard ! had ik dergelijk kommentaar kunnen verwachten ( had helaas niet zo gauw een loupe bij de hand ,wel een sterrekijker ) afgezien daarvan het was bijna onleesbaar .
Ik spreek overigens wel een beetje chinees ,en omdat ik het niet schrijf (JIJ WEL UITERAARD ) hierbij speciaal voor jou in het foneties Hongkong chinees ( een van de tientallen dialecten ).
tijoenia nai lauwmoe shou hai !
:hihi:

Kortman
18-08-12, 14:27
Van kunst tot taal of Kardinaal ZEUREN DOEN WE ALLEMAAL !
:hihi:

Al Sawt
18-08-12, 19:44
Ja uiteraard ! had ik dergelijk kommentaar kunnen verwachten ( had helaas niet zo gauw een loupe bij de hand ,wel een sterrekijker ) afgezien daarvan het was bijna onleesbaar .
Ik spreek overigens wel een beetje chinees ,en omdat ik het niet schrijf (JIJ WEL UITERAARD ) hierbij speciaal voor jou in het foneties Hongkong chinees ( een van de tientallen dialecten ).
tijoenia nai lauwmoe shou hai !
:hihi:
Hahahaha, je bent echt ongeloofwaardig! Je kan het niet zien (onleesbaar) en maakt vervolgens een gok dat het Chinees is. Motivatie: Ik spreek een beetje Chinese.

Wat een ratio!

Eke
18-08-12, 20:58
Hahahaha, je bent echt ongeloofwaardig! Je kan het niet zien (onleesbaar) en maakt vervolgens een gok dat het Chinees is. Motivatie: Ik spreek een beetje Chinese.

Wat een ratio!

Hij voegt het toe ....dat hij een beetje Chinees spreekt. Ik lees niet die link tussen schrijf-en spreektaal die jij legt..

Het lijkt me heel moeilijk om de taal aan te leren als je een paar dagen in de haven ligt... Je begint net de taal een beetje te brabbelen en dan ben je weer weg !

Charlus
18-08-12, 21:18
Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.Zolang jij niet eens een definitie van het woord kunst kunt geven, verwacht ik ook niet dat jij kunt beoordelen of iets wel of niet Islamitische kunst is.
Ik vraag het jou, niet mezelf.
Kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst zoals hieronder aangegeven?

Ik denk dat maar een klein gedeelte islamitische kunst zal zijn. Ze bedoelen denk ik kunst uit de islamitische wereld.
Trouwens, wat is Islamitische kunst volgens jou? Kan Islamitische kunst uit bv. de VS komen? Je gaat geen antwoord geven maar leuk nestingmateriaal. Mischien straks als bonus de vraag of Mark61 zijn decoratie of een met kalligrafie versierd bord als kunst kwalificeren. Schijnt niemand te weten.

Charlus
18-08-12, 21:27
Het wordt al gekker en gekker.
:moe: Jij, niet het.
Je produceert hier een partij wild-associatieve blabla waar Sallah een punt aan kan zuigen.
Oninteressante reactie op een oninteressante post. Waarom reageerde je niet op onderstaande en wel op bovenstaande?

Kun jij je vinden in de stelling dat het decoratieve patroon naar aanleiding waarvan ik de vraag stelde, niet als kunst beschouwd zou worden indien het, natuurlijk in iets andere vorm, afkomstig was geweest uit Nederland? Wij kunnen c.q. konden ook hele mooie patroontjes maken. Wanneer een met kalligrafie versierd bord kunst wordt genoemd, dan is een stuk Delfts Blauw dat ook.
En: kun jij een voorbeeld geven van Islamitische kunst? Kwam Mark61 mee aanzetten maar die wil of kan geen voorbeeld geven.

Kortman
18-08-12, 21:47
Hij voegt het toe ....dat hij een beetje Chinees spreekt. Ik lees niet die link tussen schrijf-en spreektaal die jij legt..

Het lijkt me heel moeilijk om de taal aan te leren als je een paar dagen in de haven ligt... Je begint net de taal een beetje te brabbelen en dan ben je weer weg !

Nou om precies te zijn , we hadden destijds een '' regular shipping'' op Hongkong als we daar lagen dan huurden we chinese zeelui in welke allerlei klusjes uitvoerden o.a de ankerkettingbak schoonmaken ,evt schilderwerk etc wat opzee uiteraard niet altijd mogelijk was !
Als 1e off had ik te maken met de voorman en op den duur nam je dan wel wat woorden over in elk geval kan ik in het chinees *)de meest gebruikelijke woorden uitspreken ,wat op zich al een kunst apart is zoals :tellen ,groeten ,warm en koud ,morgen en overmorgen ,werken enz enz uiteraard .... de:stout: woordjes en als eerste het schelden , want dat deed de voorman de hele dag !

TSAU SAN
kortman
*) Hongkong dialect ,wat overigens hier door de meeste Chinesen wordt gesproken

Charlus
18-08-12, 22:49
Er zijn over 3.000 verschillende werken te bezichtigen uit verschillende Islamitische culturen over de hele wereld en verschillende tijdsperiodes.
Ah, van over de hele wereld dus ook uit bv. China of de V.S.

Op de website van het Louvre (http://www.louvre.fr/le-nouveau-departement-des-arts-de-l-islam/architecture#tabs) kun je video films van de nieuwe uitbreiding van het museum bekijken.Voor voorbeelden van Islamitische kunst kun je ook op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_kunst) kijken.
Wiki: Islamitische kunst is kunst die veelal door moslims gemaakt wordt en een islamitisch thema kent.
Wiki-voorbeelden van Islamitische kunst: een afbeelding van een leeuw en een jakhals, een bord met kalligrafische versiering, een leeuwenfontein en een mozaek. De Islamitische thema's zijn ...? Verrassend dat de homoseksuele liefde zich ontvouwt als Islamitisch thema, gezien het werk van Reza Abbasi. Een voor de hand liggende vraag is verder waarom bv. een bord met kalligrafische versiering als kunst wordt beschouwd. Ik zou zeggen dat een gedecoreerd bord op zich geen kunst is.

Joesoef
19-08-12, 07:50
Is Jef Coons kunst?
Rembrandt was destijds een bekende stadsfotograaf.

knuppeltje
19-08-12, 08:09
Nee dit zei ik niet, ik zei dat onze oude Patriarch die wij in Rotterdam hadden, nu Kerkvorst is van onze moederkerk in Moscow.

Waarmee je weer maar eens vanuit je witte boord leuterde.

knuppeltje
19-08-12, 08:12
Is Jef Coons kunst?

Rembrandt was destijds een bekende stadsfotograaf.

Nee!!!

Zo schilderde hij wel enige doeken vol.

Charlus
19-08-12, 14:02
Is Jef Coons kunst?
Ja.

Rembrandt was destijds een bekende stadsfotograaf.
Ook kunst.

Door Wiki gepresenteerde Islamitische kunst:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Dish_epigraphic_Louvre_AA96.jpg/120px-Dish_epigraphic_Louvre_AA96.jpg
Een versierd bord
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/031106_alhambra_1.jpg/120px-031106_alhambra_1.jpg
Een fontein met leeuwenmotief
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Mekhnes_Place_El-Hedine_Mosaique.jpg/120px-Mekhnes_Place_El-Hedine_Mosaique.jpg
Een mozaek
Alledrie kunst? Het bord bevindt zich gezien de URL van het plaatje in het Louvre. Er is blijkbaar besloten dat het kunst is, tenzij het onderdeel uitmaakt van de afdeling kunstnijverheid.

https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcR4xxXWNFNB7ZUw1ZuAAsvOvxeDPFSbm Ctc5etBA7iYgW14599M
Kunst, dacht ik zo. Versierde klomp, versierd bord, wat maakt het uit?

Joesoef
19-08-12, 14:26
Tja, als beschilderde borden kunst zijn deed Nederland met zijn VOC al vroeg aan import van kunst. Is een beschilderde tajineschaal ook kunst?

Mi, definitie kunst ligt niet echt vast.
Meubels van Piet Hein Eek bijvoorbeeld, de eerste tafel was min of meer een kunstobject, niet wordt het letterlijk aan de lopende band gemaakt maar verdient volgens velen nog steeds het predicaat kunst.
Kleren van de Keizer?
Een restaurateur van antiquiteiten, een ambachtsman die volgens oude technieken te werk gaat, geen kunst?
Dat varken van Coons in het stedelijk is gemaakt aan de hand van zijn aanwijzingen, meer niet. Kunst?

mark61
19-08-12, 16:25
Tja, als beschilderde borden kunst zijn deed Nederland met zijn VOC al vroeg aan import van kunst. Is een beschilderde tajineschaal ook kunst?

Mi, definitie kunst ligt niet echt vast.
Meubels van Piet Hein Eek bijvoorbeeld, de eerste tafel was min of meer een kunstobject, niet wordt het letterlijk aan de lopende band gemaakt maar verdient volgens velen nog steeds het predicaat kunst.
Kleren van de Keizer?
Een restaurateur van antiquiteiten, een ambachtsman die volgens oude technieken te werk gaat, geen kunst?
Dat varken van Coons in het stedelijk is gemaakt aan de hand van zijn aanwijzingen, meer niet. Kunst?

Er is een tussencategorie geheten 'kunstnijverheid'. Sommig glaswerk en sieraden worden wel degelijk als kunst beschouwd. Dat zijn dan wel unieke stukken, geen massaproduktie. Dingen van Rietveld (een stoel bijvoorbeeld) gelden ook als kunst.

Joesoef
19-08-12, 16:50
Kunstnijverheid ligt mi in het verlengde van hobbywinkel, knutselen en macram&#233; :ego:

mark61
19-08-12, 17:02
Kunstnijverheid ligt mi in het verlengde van hobbywinkel, knutselen en macram :ego:

Das dan pech voor jou :ego:

Charlus
19-08-12, 19:47
Er is een tussencategorie geheten 'kunstnijverheid'. Sommig glaswerk en sieraden worden wel degelijk als kunst beschouwd. Dat zijn dan wel unieke stukken, geen massaproduktie. Dingen van Rietveld (een stoel bijvoorbeeld) gelden ook als kunst.
Het bord, de leeuwenfontein en het mozaek zijn waarschijnlijk uniek. Jouw decoratieve patroontje ook, het zag er tenminste uit alsof het net handmatig was aangebracht.
Dan zal het allemaal wel kunst zijn.

Kortman
19-08-12, 20:38
Ja.

Ook kunst.

Door Wiki gepresenteerde Islamitische kunst:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Dish_epigraphic_Louvre_AA96.jpg/120px-Dish_epigraphic_Louvre_AA96.jpg
Een versierd bord
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/031106_alhambra_1.jpg/120px-031106_alhambra_1.jpg
Een fontein met leeuwenmotief
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Mekhnes_Place_El-Hedine_Mosaique.jpg/120px-Mekhnes_Place_El-Hedine_Mosaique.jpg
Een mozaek
Alledrie kunst? Het bord bevindt zich gezien de URL van het plaatje in het Louvre. Er is blijkbaar besloten dat het kunst is, tenzij het onderdeel uitmaakt van de afdeling kunstnijverheid.

https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcR4xxXWNFNB7ZUw1ZuAAsvOvxeDPFSbm Ctc5etBA7iYgW14599M
Kunst, dacht ik zo. Versierde klomp, versierd bord, wat maakt het uit?

En als ik jou zou vragen ,je mag een van deze uitkiezen ,welke zou je dan nemen?
Of liever gezegd welke is het mooiste?

Joesoef
19-08-12, 21:06
Dan zal het allemaal wel kunst zijn.


Dat is een veronderstelling :ego:

Al Sawt
19-08-12, 21:46
Hij voegt het toe ....dat hij een beetje Chinees spreekt. Ik lees niet die link tussen schrijf-en spreektaal die jij legt..
Indirect legt hij wel degelijk een link met zijn taalvaardigheden en gok die hij had gemaakt.

Het lijkt me heel moeilijk om de taal aan te leren als je een paar dagen in de haven ligt... Je begint net de taal een beetje te brabbelen en dan ben je weer weg !Ik twijfel of hij ooit actief was in koopvaardij. Zijn wereldbeeld getuigd niet van veel reiservaring.

Charlus
19-08-12, 22:29
Dat is een veronderstelling :ego:
Mark61 noemde uniekheid als enige voorwaarde voor kunstnijverheid om kunst te worden, naast de eigenschap 'Rietveld dingesheid'. Mogelijk bedoelde hij te zeggen dat uniekheid een noodzakelijke maar niet voldoende voorwaarde is.

Kortman
19-08-12, 22:33
Indirect legt hij wel degelijk een link met zijn taalvaardigheden en gok die hij had gemaakt.Ik twijfel of hij ooit actief was in koopvaardij. Zijn wereldbeeld getuigd niet van veel reiservaring.

Wat een kinderachtig zwak verweer !
Man wat zet jij je zelf voor JOKER !

Kortman
19-08-12, 23:14
Indirect legt hij wel degelijk een link met zijn taalvaardigheden en gok die hij had gemaakt.Ik twijfel of hij ooit actief was in koopvaardij. Zijn wereldbeeld getuigd niet van veel reiservaring.

Ja dat twijfelen komt me bekend voor dat deed je jaren geleden ook al wet je nog ?
Want eerlijke mensen ruim jij op ! ik zal ff de stront uit je ogen wassen ,ik kreeg toen een ban zgn voor mijn eigenveiligheid WEET JE HET NOG ?of is jou vertroebelde brein al zo slecht van memorie ?
Ik gaf destijds het nr door van mijn monsterboekje( A 37608 afgegeven in Amsterdam 21 Juli 1954 daar staan alle rangen in en reizen waaronder je in die rang gevaren hebt alsmede de namen van de schepen.
ik gaf toen ook al mijn naam etc zodat je toen kon opvragen maar dat heb je nooit gedaan LAFBEK!
dag http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/260296-groeten-george-gh-wille.html
Want tuigage*) zoals jij houden niet van eerlijkheid integendeel die verdraaien de boel zo veel mogelijk om hun eigen te kortkomingen te verdoezelen.
Iets wat ik nooit hoef te doen , daar kom ik gewoon eerlijk voor uitals ik het mis heb.
*)ook een zeemans uitdrukking
hier nog ff een opfrissertje :
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/127632-marokko.html
En ik heb (dank zij goede MAROKKAANSE) vrienden nog veel meer waar ik jou mee om je oren kunt slaan !
Die hebben alles bewaart ,ook de antwoorden en jou argumenten die nergens opsloegen , toen ik in het ziekenhuis lag !
Let op dit kan JOU referentie kader ernstig beschadigen !

P.S de enige die hier gokt ben je zelf ,met al jouw zgn twijfels die je zelf verzind ! wie denk je wel dat je bent ?


http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/260296-groeten-george-gh-wille.html

Indien gewenst nog meer :
Groet
gh.wille

Charlus
19-08-12, 23:31
Tja, als beschilderde borden kunst zijn deed Nederland met zijn VOC al vroeg aan import van kunst. Is een beschilderde tajineschaal ook kunst?

Mi, definitie kunst ligt niet echt vast.
In de zin dat in de loop van de tijd steeds meer onder kunst wordt gevat, maar daar gaat dan een soortement officile besluitvorming aan vooraf, er is consensus.
Ik denk dat mijn voornaamste punt is, dat speciaal voor 'Islamitische kunst' de term 'kunst' als verzamelbegrip stilzwijgend lijkt te zijn opgerekt. Welke fontein of welk stuk mozaek in een Europees gebouw wordt als kunst beschouwd? Dat 'Islamitische' blijf ik ook raar vinden omdat er schijnbaar een inhoudelijke link met de Islam wordt gelegd: religieus genspireerde kunst. Volgens mij bestaat Islamitische kunst in de zin van religieuze kunst niet eens.

Een restaurateur van antiquiteiten, een ambachtsman die volgens oude technieken te werk gaat, geen kunst?
Dat varken van Coons in het stedelijk is gemaakt aan de hand van zijn aanwijzingen, meer niet. Kunst?
De mate van ambachtelijk vakmanschap is niet bepalend of beter: schijnt niet bepalend te zijn. Zie het urinoir van Duchamp of inderdaad Coons zijn varken. Esthetisch gehalte ook niet. Bij postmoderne of conceptuele kunst is alles mogelijk.

Charlus
19-08-12, 23:34
En als ik jou zou vragen ,je mag een van deze uitkiezen ,welke zou je dan nemen?
Of liever gezegd welke is het mooiste?
De klomp. Niet verder vertellen.

Kortman
19-08-12, 23:41
De klomp. Niet verder vertellen.

Mijn respect voor jouw smaak ,het schijnt dat er op jaar basis enkele duizenden van verkocht worden ,dus veel mensen delen jou smaak ,en dat kun je van dat Mozaiek niet zeggen er is geen mens die het koopt !
:)