PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Supermarkten richten zich steeds specifieker op moslim klandizie



MoStar
14-08-12, 20:27
16119

Dit jaar zullen moslims aangenaam verrast worden in de supermarkt. Supermarkten richten zich namelijk steeds specifieker op moslim klandizie. Elke keten heeft zo zijn eigen producten, schappen en thema’s die speciaal voor moslim klanten zijn ingericht. Afgelopen jaar zette de Lidl en de PLUS markt de trend. De overige ketens konden dit jaar natuurlijk niet achterblijven.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld sinds het begin van de Ramadan een speciaal schap vol met Ramadan producten. De Jumbo heeft een aantal vestigingen dat beschikt over speciale schappen met producten die erg geliefd zijn Marokkaanse en Turkse klanten. De Deen en de Lidl hebben een Suikerfeest schap en de filiaalhouders van C1000 en PLUS supermarkten hebben de mogelijkheid om speciale suikerfeest producten in hun winkel ten toon te stellen.

In Nederland vasten ongeveer miljoen inwoners tijdens de Ramadan en het Suikerfeest wordt door nog meer Nederlanders gevierd. De beslissing van supermarkten om zich speciaal op moslims te richten is vooral een economische zet. Uit onderzoek blijkt dat supermarkten die vorig jaar al speciale Ramadan artikelen verkochten 2.7 miljoen euro extra omzet hebben gedraaid.

Foto: KhalidFZ (http://twitter.com/KhaliidFZ/status/227364862106406913/photo/1)

laloon
16-08-12, 14:48
16119

Dit jaar zullen moslims aangenaam verrast worden in de supermarkt. Supermarkten richten zich namelijk steeds specifieker op moslim klandizie. Elke keten heeft zo zijn eigen producten, schappen en thema’s die speciaal voor moslim klanten zijn ingericht. Afgelopen jaar zette de Lidl en de PLUS markt de trend. De overige ketens konden dit jaar natuurlijk niet achterblijven.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld sinds het begin van de Ramadan een speciaal schap vol met Ramadan producten. De Jumbo heeft een aantal vestigingen dat beschikt over speciale schappen met producten die erg geliefd zijn Marokkaanse en Turkse klanten. De Deen en de Lidl hebben een Suikerfeest schap en de filiaalhouders van C1000 en PLUS supermarkten hebben de mogelijkheid om speciale suikerfeest producten in hun winkel ten toon te stellen.

In Nederland vasten ongeveer miljoen inwoners tijdens de Ramadan en het Suikerfeest wordt door nog meer Nederlanders gevierd. De beslissing van supermarkten om zich speciaal op moslims te richten is vooral een economische zet. Uit onderzoek blijkt dat supermarkten die vorig jaar al speciale Ramadan artikelen verkochten 2.7 miljoen euro extra omzet hebben gedraaid.

Foto: KhalidFZ (http://twitter.com/KhaliidFZ/status/227364862106406913/photo/1)

wat een leugen bij de alberthein bij mij in de buurt heeft niets van dat allemaal.is dit om marokkanen te lokken naar de alberhein!!!!!!

leven in schoonheid
16-08-12, 14:53
16119

Dit jaar zullen moslims aangenaam verrast worden in de supermarkt. Supermarkten richten zich namelijk steeds specifieker op moslim klandizie. Elke keten heeft zo zijn eigen producten, schappen en thema’s die speciaal voor moslim klanten zijn ingericht. Afgelopen jaar zette de Lidl en de PLUS markt de trend. De overige ketens konden dit jaar natuurlijk niet achterblijven.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld sinds het begin van de Ramadan een speciaal schap vol met Ramadan producten. De Jumbo heeft een aantal vestigingen dat beschikt over speciale schappen met producten die erg geliefd zijn Marokkaanse en Turkse klanten. De Deen en de Lidl hebben een Suikerfeest schap en de filiaalhouders van C1000 en PLUS supermarkten hebben de mogelijkheid om speciale suikerfeest producten in hun winkel ten toon te stellen.

In Nederland vasten ongeveer miljoen inwoners tijdens de Ramadan en het Suikerfeest wordt door nog meer Nederlanders gevierd. De beslissing van supermarkten om zich speciaal op moslims te richten is vooral een economische zet. Uit onderzoek blijkt dat supermarkten die vorig jaar al speciale Ramadan artikelen verkochten 2.7 miljoen euro extra omzet hebben gedraaid.

Foto: KhalidFZ (http://twitter.com/KhaliidFZ/status/227364862106406913/photo/1)
Denk dat ze er eerder achter zijn gekomen dat behalve Moslims ook andere mensen het verschrikkelijk lekker vinden.

mark61
16-08-12, 15:11
In Den Haag kende ik tig jaar geleden al een 'etno-supermarkt', de Konmar, waar behalve 'gewone' Marokkanen en Turken ambassadevolk kwam boodschappen doen. Parkeerplaats vol CD-nummerplaten. Intussen is Konmar overgenomen door AH.

Fulanadetal
16-08-12, 17:11
Onlangs zag ik bij AH heel erg mooie grote dadels die ze er normaal niet hebben. Maar als zeker vier jaar geleden hadden ze een schap met halal-vlees. Niet overal maar wel een vestiging waar ik nu en dan kwam, in Rotterdam.

Bas heeft al veel langer dadels.

knuppeltje
17-08-12, 09:56
Waarom zouden ze dat niet doen?

Of anders gezegd: waarom zouden ze dat niet mogen doen?

Fulanadetal
17-08-12, 13:44
Ik vind het prima. Ze richten zich ook steeds meer op mensen die geen vlees willen eten.
Vind ik fijn.

De producten van de vegetarische slager zijn er nu ook bij de Jumbo bijvoorbeeld. Dus straks op de fiets naar
Rotterdam, naar de Jumbo. (Hoef ik niet naar het Spui in Den Haag te fietsen, scheelt een uurtje). Daar ga ik dan "kipstukjes" kopen om te kijken of ik dat als vervanging kan gebruiken voor geit/schaap in de Sup Kambing. Sup Kambing is extreem lekkere soep volgens Maleisisch recept.

En ik ga Geentonijn kopen voor de Geentonijnsalade. Yumnieyumyum. Mensen proeven het verschil niet, maar de tonijn merkt het verschil des te meer.

Ik ben een doelgroep, en eindelijk wordt er rekening met mij gehouden. Hoera! De tijd van de zaagselburgers is lang geleden.