PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Strandbezoekers beschuldigen Marokkaanse jongeren van overlast



MoStar
16-08-12, 22:50
16136

Het is een poosje stil geweest rondom meldingen van overlast die volgens eigen zeggen gepleegd is door Marokkaanse jongeren maar vandaag heeft De Telegraaf weer een verhaal gevonden.

De krant maakt melding dat er steeds meer akkefietjes voorkomen op het strand van het Haarrijnseplas in Utrecht. De politie krijgt meldingen binnen dat Marokkaanse jongeren zich schuldig maken aan het bedreigen en intimideren van meisjes en het veroorzaken van vechtpartijen.

In het verleden kwamen er op deze plek geen problemen voor en er zijn op andere stukken strand in dezelfde omgeving geen meldingen binnen gekomen van overlast.
Er zijn geen daders aangehouden en tot nu to blijft het slechts bij meldingen. De laatste paar dagen is de klachtenregen overigens bedaard.

Foto: Passetti (http://www.flickr.com/photos/passetti/)

Kortman
16-08-12, 23:15
16136

Het is een poosje stil geweest rondom meldingen van overlast die volgens eigen zeggen gepleegd is door Marokkaanse jongeren maar vandaag heeft De Telegraaf weer een verhaal gevonden.

De krant maakt melding dat er steeds meer akkefietjes voorkomen op het strand van het Haarrijnseplas in Utrecht. De politie krijgt meldingen binnen dat Marokkaanse jongeren zich schuldig maken aan het bedreigen en intimideren van meisjes en het veroorzaken van vechtpartijen.

In het verleden kwamen er op deze plek geen problemen voor en er zijn op andere stukken strand in dezelfde omgeving geen meldingen binnen gekomen van overlast.
Er zijn geen daders aangehouden en tot nu to blijft het slechts bij meldingen. De laatste paar dagen is de klachtenregen overigens bedaard.

Foto: Passetti (http://www.flickr.com/photos/passetti/)

De resultaten uit het verleden geven niet de huidige situatie weer !
En omdat het in de T.G staat is het uiteraard uit de ''lucht gegrepen''behalve als het in het ''straatje te pas '' komt.
Maar waar rook is ,is ook vaak vuur vooral als meerdere nieuwsbronnen er melding van maken !
Hangjeugd terroriseert strand | Algemeen - NUjij.nl





Hangjeugd terroriseert strand | Algemeen - NUjij.nl (http://www.nujij.nl/algemeen/hangjeugd-terroriseert-strand.18434794.lynkx)


23 uur geleden – Bezoekers van het strand bij de Haarrijnseplas bij Leidsche Rijn in Utrecht worden ... Slachtoffers wijzen Marokkaanse jongeren aan als daders van de overlast. Het is weer .... Ik neem die jochies niks kwalijk, die weten niet wat ze doen. ... juist beschermen, door die gastjes het leven heel moeilijk te maken..

Blijkbaar zijn er al eerder problemen geweest ,want ff googlen leverde het volgende resultaat op :

PDF]



AANPAK HANGJONGEREN IN GEMEENTEN


www.hetccv.nl/binaries/content/assets/ccv/.../aanpak-hangjongeren.p...


Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - Snelle weergave
hangjongeren zorgen niet voor problemen in de openbare ruimte. ..... 8 Met lood in de schoenen, angstgevoelens in de woonomgeving, ...... Marokkaanse jongeren runnen in een voormalig schoolgebouw in Utrecht in eigen beheer een ...



Hangjongeren pesten echtpaar weg





4nieuws.nl/show.php?...Hangjongeren%20pesten%20echtpaar%20we. ..


... aanhoudend waren lastiggevallen door een groep hangjongeren in de wijk. ... UTRECHT (ANP) - Onderzoeken en metingen toonden pas zondagmorgen aan dat er in de omgeving van de Stanleylaan in de Utrechtse wijk Kanaleneiland meer .... in Helmond pikken de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet langer.



Hulpverlening Jongeren - Portes NoordWest





Hulpverlening Jongeren - Portes NoordWest (http://www.portes.nl/noordwest/jeugd/hulpverlening.html)


Jongeren tussen de tien en vierentwintig jaar zijn vaak op straat te vinden. ... van Jongeren op Straat zoeken de jongeren actief op in hun omgeving. ... met hangjongeren', waarin u kunt leren op een positieve manier met jongeren in gesprek te komen. ... Speciaal voor de Marokkaanse ouders in Utrecht Noord is coach

Kortman
16-08-12, 23:18
Gelukkig zijn er nu minderklachten ,als ik het goed lees .
:blij:

Fulanadetal
17-08-12, 13:51
Komen de teksten van "Mostar" uit een soort automatische artikelgenerator?

leven in schoonheid
17-08-12, 15:27
Komen de teksten van "Mostar" uit een soort automatische artikelgenerator?
:hihi:

oujdi1980
17-08-12, 15:54
het zijn maar jongeren!! gewoon doorgaan jongens maak plezier

mark61
17-08-12, 15:56
Komen de teksten van "Mostar" uit een soort automatische artikelgenerator?

Was hij dat nou die zei dat omdat ze geen artikelen mogen overnemen ze de informatie 'navertellen'? Bij berichten uit andere talen meen ik wel es oom Googletranslate aan het werk te zien.

Eke
18-08-12, 11:54
het zijn maar jongeren!! gewoon doorgaan jongens maak plezier

Tuurlijk, oudje. Ze spelen "meisjes plagen, zoentjes vragen", Maar dan in een eigen variant.

Zoals je weet wiilen moeders/vaders graag dat ze hun dochters kunnen bellen.Dus mobieltje liever maar mee.Voor het geval dat.

OK. De betreffende losgeslagen zonen pikken mobieltje in.(meisjes plagen)

En dan...dan is de betaling : zoentje vragen. Althans 'vragen" ????

Voor een (tong?)zoen, al dan niet met betasting van de borsten -van het meisje,he-
krijgt het meisje de mobiel terug.

Dit is maar een bescheiden voorbeeld van de spelletjes,die de knaapjes bedacht hebben, oujdji !

Pik jij dat als ze zo met je zusje omgaan ? Of met jouw dochter ? Ik dagutniet...




Is het nodig dat een landelijk dagblad hier verslag van doet ? Is dit landelijk nieuws ? Ikdagutniet..
Of..... het moet passen in een breder opgezet artikel.


Bv. waarom de gemeentes het hangjongerenprobleem los van elkaar moeten oplossen, waardoor er teveel varianten in aanpak zitten die ook nog vaak slecht op reeel sukses bekeken worden naderhand. Wat werkt en waarom werkt het.

Samir75017
18-08-12, 12:32
Is het nodig dat een landelijk dagblad hier verslag van doet ? Is dit landelijk nieuws ? Ikdagutniet..
Of..... het moet passen in een breder opgezet artikel.



Am sure Dutch youngsters in villages never commit acts of anti-social behaviour or cause any sort of nuisance.

Eke
18-08-12, 13:10
Am sure Dutch youngsters in villages never commit acts of anti-social behaviour or cause any sort of nuisance.

:hihi:
http://www.schijndelse.nl/images/1747kl.jpg


Weet je wat een groot verschil is tussen die jongens van 'toen' op de foto en de groep losgeslagen jongens waarover dit topicje gaat :
die huidige groep hangjongeren kent z'n plaats niet...

Vaak letterlijk niet : staan ze op de hoek moeten ze doorlopen..staan ze bij de snackbar..moeten ze doorlopen..staan ze bij hun oude school..moeten ze doorlopen, enz.

Veel van hen zijn niet goed geworteld. Ze willen eigenlijk gewoon wel meedraaien met de maatschappij maar ze krijgen tegenstrijdige signalen. Bv. meisje in bikini. Net of slet ?

Gevolg : overschrijding van grenzen die voor de 'jongens van toen' (dit had ook een groep jongens in Marokko kunnen zijn) duidelijk waren...




PS dit is geen nieuws overigens :moe: maar blijkbaar 'blijven zaken liggen'..dringen niet door bij BV die landelijke krant.De regering geeft wel geld, maar geen landelijk coordinatiepunt {bemand door parttime experts ( via internet) die al voor die gemeentes werken}

Samir75017
18-08-12, 18:45
:hihi:
http://www.schijndelse.nl/images/1747kl.jpg


Weet je wat een groot verschil is tussen die jongens van 'toen' op de foto en de groep losgeslagen jongens waarover dit topicje gaat :
die huidige groep hangjongeren kent z'n plaats niet...

Vaak letterlijk niet : staan ze op de hoek moeten ze doorlopen..staan ze bij de snackbar..moeten ze doorlopen..staan ze bij hun oude school..moeten ze doorlopen, enz.

Veel van hen zijn niet goed geworteld. Ze willen eigenlijk gewoon wel meedraaien met de maatschappij maar ze krijgen tegenstrijdige signalen. Bv. meisje in bikini. Net of slet ?

Gevolg : overschrijding van grenzen die voor de 'jongens van toen' (dit had ook een groep jongens in Marokko kunnen zijn) duidelijk waren...




PS dit is geen nieuws overigens :moe: maar blijkbaar 'blijven zaken liggen'..dringen niet door bij BV die landelijke krant.De regering geeft wel geld, maar geen landelijk coordinatiepunt {bemand door parttime experts ( via internet) die al voor die gemeentes werken}

Am not sure you got my point ;-)

Soldim
20-08-12, 08:32
Am sure Dutch youngsters in villages never commit acts of anti-social behaviour or cause any sort of nuisance.

"Hullie doen het ook!"

Samir75017
20-08-12, 10:32
"Hullie doen het ook!"

I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Why do your media do that ?

Karin.N
20-08-12, 11:23
I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Why do your media do that ?

Marokkanen hebben idd een slechtere naam. Maar ik vraag me af hoe het komt dat er in verhouding met het aantal aanwezige nederl. jongens meisjes in verhouding best veel last hebben van de marokkaanse jongens. Zo ook mijn dochters, maar weinig marokkaanse jongens op school, maar de last die ze hebben van die paar jongens is groot.

Ik vraag me af of de denkbeelden die in behoorlijk wat marokkaanse gezinnen aanwezig is omtrent de rollen van mannen/jongens en vrouwen/meisjes een rol speelt. Neem vandaag, tis prachtig weer, maar mijn dochter DURFT niet meer naar het zwembad. Waarom niet, tsja de aanwezigheid van een aantal heel vervelende marokkaanse jongens die zich niet weet te gedragen. En hoe je het wendt of keert dit probleem bestaat. En wanneer ik het als nederl moeder aankaart ben ik op z'n minst een islamfoob of een marokkanenbasher. Terwijl ik alleen wil dat mijn dochters rustig over straat kunnen en gewoon naar het zwembad kunnen gaan.

En ja, ik ben inmiddels zover dat ik zeg, houdt dan aub die Marokkaanse jongens maar buiten het zwembad. Lullig, maar nu lijden mijn dochter en haar vriendinnen onder het gedrag van een aantal zieke jongens. En bespreekbaar is het niet, nergens niet. Want meteen duikt het discriminatiespook op. Jij discrimineert ons is dan de standaard riedel!

Er zitten in de opvoeding van een aantal knaapjes wat behoorlijke hiaten tov meisjes en vrouwen! En dat zal uiteindelijk toch door de opvoeders aangepakt moeten worden.

mark61
20-08-12, 11:33
I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Why do your media do that ?

Hoe weet jij dat de berichtgeving buitenproportioneel is? Je hebt onderzoek gedaan naar het gedrag van jongeren in NL?

Samir75017
20-08-12, 11:54
Marokkanen hebben idd een slechtere naam. Maar ik vraag me af hoe het komt dat er in verhouding met het aantal aanwezige nederl. jongens meisjes in verhouding best veel last hebben van de marokkaanse jongens. Zo ook mijn dochters, maar weinig marokkaanse jongens op school, maar de last die ze hebben van die paar jongens is groot.

Ik vraag me af of de denkbeelden die in behoorlijk wat marokkaanse gezinnen aanwezig is omtrent de rollen van mannen/jongens en vrouwen/meisjes een rol speelt. Neem vandaag, tis prachtig weer, maar mijn dochter DURFT niet meer naar het zwembad. Waarom niet, tsja de aanwezigheid van een aantal heel vervelende marokkaanse jongens die zich niet weet te gedragen. En hoe je het wendt of keert dit probleem bestaat. En wanneer ik het als nederl moeder aankaart ben ik op z'n minst een islamfoob of een marokkanenbasher. Terwijl ik alleen wil dat mijn dochters rustig over straat kunnen en gewoon naar het zwembad kunnen gaan.

En ja, ik ben inmiddels zover dat ik zeg, houdt dan aub die Marokkaanse jongens maar buiten het zwembad. Lullig, maar nu lijden mijn dochter en haar vriendinnen onder het gedrag van een aantal zieke jongens. En bespreekbaar is het niet, nergens niet. Want meteen duikt het discriminatiespook op. Jij discrimineert ons is dan de standaard riedel!



Anecdotal stories can't be counted as facts.

Can you imagine if Moroccans start telling stories about their experience with Dutch and racism ?

Samir75017
20-08-12, 12:11
Hoe weet jij dat de berichtgeving buitenproportioneel is? Je hebt onderzoek gedaan naar het gedrag van jongeren in NL?

Oh stop it and don't pretend you are stupid enough to not be aware of the excessive negative media coverage when it comes to Moroccans ! What are you implying ? That Moroccans deserve the bad image reflected by the media ?

Will you also deny the fact that the Moroccan community as a whole is always blamed for the acts of some lost teenagers ?

Karin.N
20-08-12, 12:13
Anecdotal stories can't be counted as facts.

Can you imagine if Moroccans start telling stories about their experience with Dutch and racism ?

Ja en zo hoef je niet verder op de problematiek in te gaan, toch?
Maar nu het volgende, ik heb een winkel en moet binnenkort weer wat scholieren/studenten aannemen. Met dit in mijn achterhoofd, neem ik dan wel of geen Marokkaanse jongen aan? Er werkt inmiddels een marokkaanse vrouw, een marokkaans meisje, maar durf ik het aan met een marok jongen? Want ik heb ook te maken met een aantal meisjes die er werken en hun veiligheid, het respect wat ze verdienen vind ik belangrijk!
En als ik dan luister naar de verhalen van de marokk. vrouw en het marokk meisje, die laten werkelijk geen spaan heel van marok jongens. Veel erger dan je in de media leest of hier op het forum!

En met dat alles in mijn achterhoofd, wat is dan wijsheid. Heb me eerder in april al lelijk gebrand bij het aannemen van een marok. jongen.

Toen ik als getrouwde vrouw werkte was het niet gebruikelijk. Kreeg vaak de opmerking dat ik banen afpikte van mannen. Ben gediscrimineerd, noem maar op. Maar er is maar 1 ding wat daar tegen helpt. En dat is constant het goede voorbeeld geven en vooral niet de slachtofferrol inkruipen.

Soldim
20-08-12, 12:45
I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Why do your media do that ?

Ach, het is de schuld van de media. Als die jongens hebben lopen kloten zijn er noch wetten noch etische fatsoensnormen die de media verbieden daarover te schrijven. Als die jongens zich hadden gedragen was er van dergelijke berichtgeving geen sprake geweest.

Waarom doen die jongens dat toch?

mark61
20-08-12, 13:32
Anecdotal stories can't be counted as facts.

Can you imagine if Moroccans start telling stories about their experience with Dutch and racism ?

Waarom niet? Het geeft alleen geen statistische informatie.

Ja, wat dan? Dat is wel waar maar het eerste niet? Je bedoelt vast niet dat Marokkanen die over hun ervaringen met racisme vertellen 'anecdotes' vertellen die geen 'feit' zijn, of wel?

Jezus man, wat een zwaktebod.

Begin es een verhaal over waarom er van die klootzakken zijn überhaupt.

mark61
20-08-12, 13:35
Oh stop it and don't pretend you are stupid enough to not be aware of the excessive negative media coverage when it comes to Moroccans ! What are you implying ? That Moroccans deserve the bad image reflected by the media ?

Will you also deny the fact that the Moroccan community as a whole is always blamed for the acts of some lost teenagers ?

Doe om te beginnen niet zo brutaal en onbeschoft. Je bevestigt daarmee wat je probeert te bestrijden.

Ik ben niet in staat te beoordelen of de aandacht 'excessief' is. Hoe kan jij dat wel? Je woont niet eens in Nederland, wat weet je er eigenlijk van? Wel es in Bloemendaal geweest bijvoorbeeld?

Door wie? In welke media lees jij dat het de schuld van alle Marokkanen is dat sommigen zich misdragen?

Ik neem aan, bij gebrek aan betere informatie, dat er meestal geen leugens in de krant staan. Dat een deel van het Nederlandse publiek daar zelf overdreven conclusies aan verbindt is een andere zaak.

mark61
20-08-12, 13:37
Ja en zo hoef je niet verder op de problematiek in te gaan, toch?
Maar nu het volgende, ik heb een winkel en moet binnenkort weer wat scholieren/studenten aannemen. Met dit in mijn achterhoofd, neem ik dan wel of geen Marokkaanse jongen aan? Er werkt inmiddels een marokkaanse vrouw, een marokkaans meisje, maar durf ik het aan met een marok jongen? Want ik heb ook te maken met een aantal meisjes die er werken en hun veiligheid, het respect wat ze verdienen vind ik belangrijk!
En als ik dan luister naar de verhalen van de marokk. vrouw en het marokk meisje, die laten werkelijk geen spaan heel van marok jongens. Veel erger dan je in de media leest of hier op het forum!

En met dat alles in mijn achterhoofd, wat is dan wijsheid. Heb me eerder in april al lelijk gebrand bij het aannemen van een marok. jongen.

Toen ik als getrouwde vrouw werkte was het niet gebruikelijk. Kreeg vaak de opmerking dat ik banen afpikte van mannen. Ben gediscrimineerd, noem maar op. Maar er is maar 1 ding wat daar tegen helpt. En dat is constant het goede voorbeeld geven en vooral niet de slachtofferrol inkruipen.

Nou Samir zet em op.

Karin.N
20-08-12, 13:38
Waarom doen die jongens dat toch?

Ik noem het maar het zgn prinsjessyndroom. Enerzijds opgroeien met het idee dat je als man superieur bent, terwijl je aan de andere kant om je heen ziet dat meisjes je aan alle kanten voorbij schieten.

mark61
20-08-12, 13:42
Ik noem het maar het zgn prinsjessyndroom. Enerzijds opgroeien met het idee dat je als man superieur bent, terwijl je aan de andere kant om je heen ziet dat meisjes je aan alle kanten voorbij schieten.

Ik denk voor een deel minderwaardigheidscomplex. En luiheid. Geen zin om zich in te spannen iets van het leven te maken. Vervolgens ben je slachtoffer en 'sla je terug'. Er is natuurlijk discriminatie en een 'negatieve grondhouding' van de NLse maatschappij, maar dat lijkt me niet de oorzaak.

Karin.N
20-08-12, 13:46
Dat speelt allemaal zeker mee, maar ook heb ik het idee dat man/vrouwverhouding daarin medebepalend is.

The_Grand_Wazoo
20-08-12, 13:53
Wees blij dat je niet met de statistieken om de oren geslagen wordt, maar dat het bij de anekdotes blijft.

mark61
20-08-12, 13:55
Dat speelt allemaal zeker mee, maar ook heb ik het idee dat man/vrouwverhouding daarin medebepalend is.

Mja, conservatisme en patriarchale cultuur leidt lang niet altijd tot zich misdragende jongens. Er zijn bijvoorbeeld enorme verschillen in harassment in verschillende Arabische landen. Egypte bijvoorbeeld springt erboven uit. Afrikaanse landen zijn ook patriarchaal, toch worden vrouwen daar voorzover ik weet veel minder lastiggevallen op straat.

In Nederlandse context zie ik ook geen Chinese jongens meisjes lastigvallen :hihi:

Charlus
20-08-12, 14:37
Mja, conservatisme en patriarchale cultuur leidt lang niet altijd tot zich misdragende jongens.
Medebepalend schreef ze.

In Nederlandse context zie ik ook geen Chinese jongens meisjes lastigvallen :hihi:
Wat is een verschil tussen Chinese en Marokkaanse jongens wanneer we aannemen dat beiden uit conservatieve en patriarchale culturen komen?

Soldim
20-08-12, 14:58
Wat is een verschil tussen Chinese en Marokkaanse jongens wanneer we aannemen dat beiden uit conservatieve en patriarchale culturen komen?

De Chinese cultuur hecht relatief veel waarde aan studie en beroeps vooruitzichten.

(En Chinese criminaliteit beperkt zich vaak tot de eigen kring :hihi: )

Karin.N
21-08-12, 11:31
De Chinese cultuur hecht relatief veel waarde aan studie en beroeps vooruitzichten.

(En Chinese criminaliteit beperkt zich vaak tot de eigen kring :hihi: )

Mijn jongste volgt een intensieve tennisopleiding waarbij ook een paar Chinese kinderen tennissen. Niet normaal (in onze ogen dan, zij vinden ons juist veel te soft) hoe de ouders met hun kinderen en prestaties omgaan. Mijn jongste had laatst gedubbeld en reed met de Chinese vader mee terug naar de tennistraining. Nou je had mn zoon moeten horen. Hij was verschrikkelijk doorgezaagd over de fouten die hij had gemaakt. De eisen die ze al aan heel jonge kinderen stellen is enorm. Discipline, gehoorzaamheid, doorzetten, constant meer dan 100% presteren en tegelijkertijd zijn ze stapel op hun kinderen.

Laatst nog een vietnamese vader of ik wel genoeg van mijn jongste hield. In zijn ogen was ik namelijk helemaal niet betrokken bij de tennisopleiding:eek:

Soldim
21-08-12, 11:53
Mijn jongste volgt een intensieve tennisopleiding waarbij ook een paar Chinese kinderen tennissen. Niet normaal (in onze ogen dan, zij vinden ons juist veel te soft) hoe de ouders met hun kinderen en prestaties omgaan. Mijn jongste had laatst gedubbeld en reed met de Chinese vader mee terug naar de tennistraining. Nou je had mn zoon moeten horen. Hij was verschrikkelijk doorgezaagd over de fouten die hij had gemaakt. De eisen die ze al aan heel jonge kinderen stellen is enorm. Discipline, gehoorzaamheid, doorzetten, constant meer dan 100% presteren en tegelijkertijd zijn ze stapel op hun kinderen.

Laatst nog een vietnamese vader of ik wel genoeg van mijn jongste hield. In zijn ogen was ik namelijk helemaal niet betrokken bij de tennisopleiding:eek:

Battle Hymn of the Tiger Mother (http://www.amazon.com/Battle-Hymn-Tiger-Mother-Chua/dp/1594202842)

mark61
21-08-12, 18:13
De Chinese cultuur hecht relatief veel waarde aan studie en beroeps vooruitzichten.

(En Chinese criminaliteit beperkt zich vaak tot de eigen kring :hihi: )

Zoals die facebookmoord :slaap:

IBKIS
23-08-12, 05:04
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.