PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerk En Staat Dulden Geen Kritiek: 2 Jaar Goelag voor Pussy Riot



CONTRA
17-08-12, 17:30
http://static0.hln.be/static/photo/2012/12/15/10/20120817141215/media_xll_5094235.jpg

Twee jaar voor leden Pussy Riot

Drie leden van de Russische punkgroep Pussy Riot zijn door de rechter in Moskou schuldig bevonden aan vandalisme. Jekaterina Samoetsevitsj (30), Maria Aljochina (24) en Nadezjda Tolokonnikova (22) krijgen twee jaar cel in een strafkolonie. In zo'n kamp, ver van Moskou, worden gedetineerden opgesloten en tewerkgesteld. De aanklager had drie jaar geëist (http://nos.nl/artikel/403863-drie-jaar-geeist-tegen-pussy-riot.html).

"Ze hebben de openbare orde geschonden", zei de rechter. "Hun minachting tegenover de maatschappij is ingegeven door religieuze haat."
In februari zongen de bandleden in een orthodoxe kerk in Moskou een protestlied tegen president Poetin. Daarbij riepen ze leuzen als "Heilige maagd Maria, verlos ons van Poetin". De Russische wet zegt dat er niet mag worden gevloekt in de kerk.

Politieke stunt

Volgens de rechter was het zingen van het lied een duidelijk strafbaar feit. Uit getuigenissen die de rechter voorlas, bleek dat de mensen die erbij waren in de kerk zich beledigd en gekwetst voelden door het lied. Dat ze het optreden ook nog filmden en op internet zetten, maakte het voor de gelovigen alleen maar erger: er mag helemaal niet gefilmd worden in de kerk.
Bovendien was het een duidelijke politieke stunt, zei de rechter, ook omdat de vrouwen aan verschillende media vooraf hadden verteld dat ze het lied gingen zingen.
De drie vrouwen gaan tegen hun straf in beroep.

Protest

Buiten de rechtbank heeft de politie demonstranten die Pussy Riot steunen, opgepakt. Onder anderen oppositieleider en oud-schaker Garry Kasparov en de linkse activist Sergej Oedaltsov zijn aangehouden en afgevoerd.

NOS Nieuws - Twee jaar voor leden Pussy Riot (http://nos.nl/artikel/407878-twee-jaar-voor-leden-pussy-riot.html)

Joesoef
17-08-12, 17:36
Waar een grootmacht klein in kan zijn.

Olive Yao
17-08-12, 17:45
.



Dat ze het optreden ook nog filmden en op internet zetten, (...)


Pussy Riot (http://www.youtube.com/watch?v=ALS92big4TY)

Joesoef
17-08-12, 17:52
Echt krankzinnig. Pure onderdrukking.

knuppeltje
17-08-12, 17:55
Kun je nagaan hoe ver daar de wetgevende macht, uitvoerende macht en de orthodoxe kerk gecorrumpeerd zijn.

Joesoef
17-08-12, 17:58
Kun je nagaan hoe ver daar de wetgevende macht, uitvoerende macht en de orthodoxe kerk gecorrumpeerd zijn.

En het vrije westen is dikke vriendjes met die zooi.

knuppeltje
17-08-12, 18:26
En het vrije westen is dikke vriendjes met die zooi.

Yep. Sleutelwoorden, olie en gas.

mark61
17-08-12, 18:29
Je snapt eigenlijk niet hoe de kerk na 70 jaar totale onderdrukking zo snel zo machtig is geworden. En hoe zo'n rechter met droge ogen zo'n gelul kan uitslaan.

Je snapt wel hoe Poetin zorgt dat ie aan de macht blijft. Je snapt half hoe heel Rusland dat pikt. Ik schat dat niet meer dan 20% van de bevolking ernstige bezwaren tegen de man heeft. Uiteindelijk is dat toch de legitimatie. Veel Russen houden van sterke mannen, en niet van democratie. Wat doe je eraan.

leven in schoonheid
17-08-12, 18:45
Gelukkig deden ze dit in Rusland en niet in Iran daar waren ze zekers opgehangen.

knuppeltje
17-08-12, 18:55
Je snapt eigenlijk niet hoe de kerk na 70 jaar totale onderdrukking zo snel zo machtig is geworden. En hoe zo'n rechter met droge ogen zo'n gelul kan uitslaan.

Je snapt wel hoe Poetin zorgt dat ie aan de macht blijft. Je snapt half hoe heel Rusland dat pikt. Ik schat dat niet meer dan 20% van de bevolking ernstige bezwaren tegen de man heeft. Uiteindelijk is dat toch de legitimatie. Veel Russen houden van sterke mannen, en niet van democratie. Wat doe je eraan.

Russen zijn een zeer gelovig volk, en na de val van de Sovjet-Unie kreeg de eerder in de ban gedane Orthodoxe Kerk weer vrij baan. En aangezien Put, ik krijg die klere naaam bijna niet meer met een hoofdletter uit m'n toetsenbord, naast oppermachtig ook heel gelovig is, zijn er vanaf zijn aantreden er véle miljoenen aan belastingpenning in de wederopbouw van de kerkelijke gebouwen gestoken en is Put samen met de patriarch van Moskou onder een deken gaan liggen.

Gelukkig is ook daar de weerzin tegen die patjakker flink aan het groeien, maar daar hebben die meiden nog niks aan. Dat zal van internationale druk moeten komen. Of dat gebeurt?

Dadelijk, om 19.35, weer op NL2 'Van Moskou tot Magadan' van Hugo Brand Corstius, of hoe die ook heet. Is afgelopen maandag weer begonnen en gaat nog een tijdje door.

mark61
17-08-12, 19:01
Gelukkig deden ze dit in Rusland en niet in Iran daar waren ze zekers opgehangen.

Doerak = I....... .

mark61
17-08-12, 19:02
Russen zijn een zeer gelovig volk, en na de val van de Sovjet-Unie kreeg de eerder in de ban gedane Orthodoxe Kerk weer vrij baan. En aangezien Put, ik krijg die klere naaam bijna niet meer met een hoofdletter uit m'n toetsenbord, naast oppermachtig ook heel gelovig is, zijn er vanaf zijn aantreden er véle miljoenen aan belastingpenning in de wederopbouw van de kerkelijke gebouwen gestoken en is Put samen met de patriarch van Moskou onder een deken gaan liggen.

Gelukkig is ook daar de weerzin tegen die patjakker flink aan het groeien, maar daar hebben die meiden nog niks aan. Dat zal van internationale druk moeten komen. Of dat gebeurt?

Dadelijk, om 19.35, weer op NL2 'Van Moskou tot Magadan' van Hugo Brand Corstius, of hoe die ook heet. Is afgelopen maandag weer begonnen en gaat nog een tijdje door.

Jah ik weet dat allemaal. Maar toch, hoe zo'n organisatie binnen de kortste keren weer op poten staat...

Jelle. Hugo is dacht ik al enige tijd wijlen, opa :hihi: Oh nee hij leeft nog, excuus :slaap:

knuppeltje
17-08-12, 19:04
Jah ik weet dat allemaal. Maar toch, hoe zo'n organisatie binnen de kortste keren weer op poten staat...

Jelle. Hugo is dacht ik al enige tijd wijlen, opa :hihi: Oh nee hij leeft nog, excuus :slaap:

Voor tsaar put is dat geen enkel probleem.

Geeft niet, en ik ga dadelijk toch kijken, al heb ik de serie al eerder gezien.

Joesoef
17-08-12, 19:08
Gelukkig deden ze dit in Rusland en niet in Iran daar waren ze zekers opgehangen.

Het westen doet geen zaken met Iran, met Rusland maar al te graag ondanks onderdrukking en repressie. Olie gas machtspolitiek.

leven in schoonheid
17-08-12, 19:18
Het westen doet geen zaken met Iran, met Rusland maar al te graag ondanks onderdrukking en repressie. Olie gas machtspolitiek.
Daarom, in europa hadden ze waarschijnlijk een boete gekregen of 40 uur dienstverlening.

leven in schoonheid
17-08-12, 19:20
Doerak = I....... .
poeta

mark61
17-08-12, 19:25
Nieuwe single:

Pussy Riot release new single Putin Lights Up the Fires - video | Music | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/music/video/2012/aug/17/pussy-riot-release-new-single-video)

CONTRA
17-08-12, 20:35
Gelukkig is ook daar de weerzin tegen die patjakker flink aan het groeien, maar daar hebben die meiden nog niks aan. Dat zal van internationale druk moeten komen. Of dat gebeurt?


dat gebeurt al maar het haalt niks uit. putin heeft internationaal nog nooit zo hevig onder vuur gelegen als met de kwestie pussy riot. hy trekt zich niks aan van alle kritiek.

Marsipulami
17-08-12, 21:21
Je snapt eigenlijk niet hoe de kerk na 70 jaar totale onderdrukking zo snel zo machtig is geworden.

Heeft volgens mij weinig met de macht van de kerk te maken, maar alles met de macht van Poetin. Als het optreden van betrokkenen louter een anti-kerk actie was geweest en geen anti-Poetin actie, dan hadden we er waarschijnlijk nooit van gehoord. Dan was er wellicht nooit een proces gekomen.

Kortman
17-08-12, 23:25
Ik vind de straf ook idioot zwaar >
Maar vraag me of hoe jullie reactie,s waren geweest als enkele dames het zelfde in een MOSKEE hadden gedaan .
??????????????????????????

Kortman
17-08-12, 23:30
En het vrije westen is dikke vriendjes met die zooi.

Dezelfde zooi die het ingrijpen in SYRIE tegen houd (dat is dan wel goed omdat die zooi ook niet bepaald symphatiek is t.o.v Israel )
waarvan akte .

mark61
18-08-12, 00:04
Heeft volgens mij weinig met de macht van de kerk te maken, maar alles met de macht van Poetin. Als het optreden van betrokkenen louter een anti-kerk actie was geweest en geen anti-Poetin actie, dan hadden we er waarschijnlijk nooit van gehoord. Dan was er wellicht nooit een proces gekomen.

Hij heeft vast een dikke vinger in de pap, maar een rechter die over 'duivelse vrouwen' begint :hihi: Tis je reinste heksenproces. Dat ze niet in een zak in het meer zijn gegooid om te kijken of ze drijven.

leven in schoonheid
18-08-12, 00:11
dat gebeurt al maar het haalt niks uit. putin heeft internationaal nog nooit zo hevig onder vuur gelegen als met de kwestie pussy riot. hy trekt zich niks aan van alle kritiek.
In iedergeval een man die zijn oren niet laat hangen zoals de Nederlandse overheid het doet naar Brussel.
Bij Putin leverd de buitenland politiek miljarden op, hier kost deze miljarden.

mark61
18-08-12, 00:14
poeta

Ik zei dus, houd je brutale taal bij je. Bied je excuses aan voor je beledigingen, leugens en algemeen gefantaseerde onzin. Je bent werkelijk volkomen waardeloos. Ga gewoon weg en laat je behandelen.

leven in schoonheid
18-08-12, 00:14
Hij heeft vast een dikke vinger in de pap, maar een rechter die over 'duivelse vrouwen' begint :hihi: Tis je reinste heksenproces. Dat ze niet in een zak in het meer zijn gegooid om te kijken of ze drijven.
Dat jij als ongelovige het leuk vind dat ze een kerk ontheiligen oke, wij vinden dit gelukkig niet en ik vind 2 jaar weinig voor russische begrippen.

mark61
18-08-12, 00:15
In iedergeval een man die zijn oren niet laat hangen zoals de Nederlandse overheid het doet naar Brussel.
Bij Putin leverd de buitenland politiek miljarden op, hier kost deze miljarden.

Je kletst uit je nek. Houd op met praten over dingen waar je geen enkel verstand van hebt. Over alles, dus.

leven in schoonheid
18-08-12, 00:19
Je kletst uit je nek. Houd op met praten over dingen waar je geen enkel verstand van hebt. Over alles, dus.

Kun je aub normaal doen u bent een schande voor dit forum!!!

Joesoef
18-08-12, 06:35
Ik vind de straf ook idioot zwaar >
Maar vraag me of hoe jullie reactie,s waren geweest als enkele dames het zelfde in een MOSKEE hadden gedaan .
??????????????????????????


Enige wat die dames deden is zich boos maken om hun dictator. Mochten er boze dames opstaan in de moskee om zich uit te spreken tegen een dictator, prima.

knuppeltje
18-08-12, 09:36
Gelukkig deden ze dit in Rusland en niet in Iran daar waren ze zekers opgehangen.

Ach gut toch. Omdat ze in Iran nog steeds een waardeloos rechtssysteem hebben, is wat de fa Put doet niet erg, bedoel je?

Maar er gebeurde gisteren nog iets opmerkelijks in het land van jou vriendje. In een procedure voor het Russische Hoger Gerechtshof heeft het hof gisteren bepaald dat het verbod op het houden van optochten door homoseksuelen met een eeuw verlengd is.

knuppeltje
18-08-12, 09:43
Het westen doet geen zaken met Iran, met Rusland maar al te graag ondanks onderdrukking en repressie. Olie gas machtspolitiek.

Oeps, uit het AD van 7-2-12

update De 50-jarige Nederlandse zakenman Ulrich D. heeft gisteren in de Amerikaanse staat New Jersey bekend dat hij goederen heeft vervoerd naar Iran. Dit meldt het Openbaar Ministerie in New Jersey.

Hij had daarom op grond van Amerikaanse sanctiewetten tegen Iran uit 1995 20 jaar cel kunnen krijgen, maar er is een akkoord tussen aanklagers en verdedigers gesloten.

De man werkte voor de transportonderneming Netherlands Freight Forwarding. Hij liet in 2007 en 2008 zonder vergunning ladingen Amerikaanse producten naar Iran transporteren, waaronder chemicaliën, smeermiddelen en islolatiemateriaal. Het vonnis wordt 15 mei uitgesproken. De zakenman heeft Nederland gebruikt als doorvoerhaven. Hij liet volgens de Amerikaanse aanklager onderdelen van de VS naar een logistiek bedrijf met vestigingen in Rotterdam, Schiphol-Rijk en Tilburg sturen om ze daarna door te verschepen naar Iran.

De Nederlander kon op grond van Amerikaanse sanctiewetten tegen Iran 20 jaar gevangenisstraf opgelegd krijgen. Hij komt in aanmerking voor strafverlaging vanwege een akkoord tussen aanklagers en verdedigers. De maximale straf die hem nu boven het hoofd hangt, is 5 jaar cel en een boete van 250.000 dollar.

knuppeltje
18-08-12, 09:45
Daarom, in europa hadden ze waarschijnlijk een boete gekregen of 40 uur dienstverlening.

Rusland, dat is toch Europa?

knuppeltje
18-08-12, 09:57
Heeft volgens mij weinig met de macht van de kerk te maken, maar alles met de macht van Poetin.

Als het optreden van betrokkenen louter een anti-kerk actie was geweest en geen anti-Poetin actie, dan hadden we er waarschijnlijk nooit van gehoord. Dan was er wellicht nooit een proces gekomen.

Het was wel de patriarch van Moskou die meteen krijste dat die meiden opgesloten moesten worden. Eigenlijk is die gozer dus nog machtiger dan Put. :hihi:

Tja, in de urenlange voorgelezen motivatie van het vonnis staat toch echt dat de veroordeling onder andere is wegens het beledigen van de in de grondwet verankerde positie van de kerk. Dat is in het Rusland van Put, die dikke vriendjes is met de patriarch van Moskou, strafbaar.

Natuurlijk is het een politiek proces. Maar zelfs al zou Put niet hierin de hand hebben, dan noch zou door de huidige machtige positie van de Orthodoxe Kerk in Rusland, elke aanklacht, door wie dan ook, tot een proces hebben geleid.

Kortom, je bewering klopt voor geen meter.

knuppeltje
18-08-12, 10:02
In iedergeval een man die zijn oren niet laat hangen zoals de Nederlandse overheid het doet naar Brussel.
Bij Putin leverd de buitenland politiek miljarden op, hier kost deze miljarden.

Putins politiek leidt het land regelrecht naar de afgrond. Zodra de olie en gas op zijn is het over. Naast een paar raketten voor Nasa of Esa, komt er letterlijk niets vandaan met de stikker 'Made in Russia' erop. Ze maken er echt niks waarmee ze kunnen exporteren.

knuppeltje
18-08-12, 10:04
wij vinden dit gelukkig niet en ik vind 2 jaar weinig voor russische begrippen.

Kun je nagaan hoe erg het daar is.

leven in schoonheid
18-08-12, 11:29
Ach gut toch. Omdat ze in Iran nog steeds een waardeloos rechtssysteem hebben, is wat de fa Put doet niet erg, bedoel je?

Maar er gebeurde gisteren nog iets opmerkelijks in het land van jou vriendje. In een procedure voor het Russische Hoger Gerechtshof heeft het hof gisteren bepaald dat het verbod op het houden van optochten door homoseksuelen met een eeuw verlengd is.
Wat ik bedoel is dat verschillende landen met verschillende culturen verschillende rechtsgangen en straffen hebben.
Het enigste wat mij wel opviel aan deze rechtzaak is dat het recht in Rusland deze zaak serieus nam omdat de strafmaat niet direct vaststond wat bij 99% van de rechtzaken in Rusland wel zo is.
In Rusland is het nog simpel, heb je iets gedaan en er zijn 6 of meer getuigen is het meestal snelrecht, je wordt opgepakt direct afgevoerd naar een rechtbank en gestraft.
Wat betreft de Homo's en Lesbische vrouwen, waarom wensen zei af te wijken van de hetro mensen, als je de zelfde rechten claimt als hetro's gedraag je dan net als een hetro en loop niet met je blote kont of borsten over straat en ga zeker niet provoceren hiermee.
Zij wensen waarde, net als de gelovigen hun waarde opeisen.

leven in schoonheid
18-08-12, 11:37
Putins politiek leidt het land regelrecht naar de afgrond. Zodra de olie en gas op zijn is het over. Naast een paar raketten voor Nasa of Esa, komt er letterlijk niets vandaan met de stikker 'Made in Russia' erop. Ze maken er echt niks waarmee ze kunnen exporteren.
Ja maar buiten Gas en Olie heeft Rusland nog zeer veel andere grondstoffen, producten die worden geexporteerd.

knuppeltje
18-08-12, 12:10
Wat ik bedoel is dat verschillende landen met verschillende culturen verschillende rechtsgangen en straffen hebben.
Het enigste wat mij wel opviel aan deze rechtzaak is dat het recht in Rusland deze zaak serieus nam omdat de strafmaat niet direct vaststond wat bij 99% van de rechtzaken in Rusland wel zo is.
In Rusland is het nog simpel, heb je iets gedaan en er zijn 6 of meer getuigen is het meestal snelrecht, je wordt opgepakt direct afgevoerd naar een rechtbank en gestraft.
Wat betreft de Homo's en Lesbische vrouwen, waarom wensen zei af te wijken van de hetro mensen, als je de zelfde rechten claimt als hetro's gedraag je dan net als een hetro en loop niet met je blote kont of borsten over straat en ga zeker niet provoceren hiermee.
Zij wensen waarde, net als de gelovigen hun waarde opeisen.

En het reutelt maar door.

knuppeltje
18-08-12, 12:11
Ja maar buiten Gas en Olie heeft Rusland nog zeer veel andere grondstoffen, producten die worden geexporteerd.

Welke dan? Zelfs de beste wodka die ze daar zuipen komt uit Nederland.

Joesoef
18-08-12, 12:30
Welke dan? Zelfs de beste wodka die ze daar zuipen komt uit Nederland.



Wapens, veel meer dan israel. :hihi:

mark61
18-08-12, 14:12
Het was wel de patriarch van Moskou die meteen krijste dat die meiden opgesloten moesten worden. Eigenlijk is die gozer dus nog machtiger dan Put. :hihi:

Nu roept ie weer om 'genade'.

mark61
18-08-12, 14:15
Wat ik bedoel is dat verschillende landen met verschillende culturen verschillende rechtsgangen en straffen hebben.
Het enigste wat mij wel opviel aan deze rechtzaak is dat het recht in Rusland deze zaak serieus nam omdat de strafmaat niet direct vaststond wat bij 99% van de rechtzaken in Rusland wel zo is.
In Rusland is het nog simpel, heb je iets gedaan en er zijn 6 of meer getuigen is het meestal snelrecht, je wordt opgepakt direct afgevoerd naar een rechtbank en gestraft.
Wat betreft de Homo's en Lesbische vrouwen, waarom wensen zei af te wijken van de hetro mensen, als je de zelfde rechten claimt als hetro's gedraag je dan net als een hetro en loop niet met je blote kont of borsten over straat en ga zeker niet provoceren hiermee.
Zij wensen waarde, net als de gelovigen hun waarde opeisen.

En het gaat maar door. Je bent nu ook nog homofoob, hoe verrassend. Driedubbel overgehaalde sukkel. Homo's 'wensen' niet af te wijken, smerige idioot.

6 getuigen? Een soort orthodoxe turbosjari`a? Hou op met uit je nek kletsen.

Wie loopt er in Rusland in blote kont en borsten over straat? Gore leugenaar.

leven in schoonheid
18-08-12, 14:23
En het gaat maar door. Je bent nu ook nog homofoob, hoe verrassend. Driedubbel overgehaalde sukkel. Homo's 'wensen' niet af te wijken, smerige idioot.

6 getuigen? Een soort orthodoxe turbosjari`a? Hou op met uit je nek kletsen.

Wie loopt er in Rusland in blote kont en borsten over straat? Gore leugenaar.
Ach ben ik nu ook ineens homofoob wat is het volgende wat ik volgens jou ben mafketel.
Schei eens uit mensen zaken aan te smeren en zaken te wensen die er niet zijn, gedraag je eens volwassen als het enigsinds mogelijk is, want het enigste wat u nu doet is zuigen en trollen.
En boven al leer eens begrijpelijk lezen en niet lezen wat jij wenst te lezen.

mark61
18-08-12, 15:00
Ach ben ik nu ook ineens homofoob wat is het volgende wat ik volgens jou ben mafketel.
Schei eens uit mensen zaken aan te smeren en zaken te wensen die er niet zijn, gedraag je eens volwassen als het enigsinds mogelijk is, want het enigste wat u nu doet is zuigen en trollen.
En boven al leer eens begrijpelijk lezen en niet lezen wat jij wenst te lezen.

waarom wensen zei af te wijken van de hetro mensen

Zij, niet zei. Hetero, niet hetro. Begrijpend, niet begrijpelijk.

Probeer begrijpelijk te schrijven. De enige trol hier ben jij. Zo gestoord dat ie in anderen ziet wat ie zelf doet.

leven in schoonheid
18-08-12, 18:00
waarom wensen zei af te wijken van de hetro mensen

Zij, niet zei. Hetero, niet hetro. Begrijpend, niet begrijpelijk.

Probeer begrijpelijk te schrijven. De enige trol hier ben jij. Zo gestoord dat ie in anderen ziet wat ie zelf doet.
Ahhh Gut Kwakje gaat op schrijffouten letten, man rot op of zeg iets zinnigs ontopic want nu verkracht kwakje ze.

Joesoef
18-08-12, 18:54
En boven al leer eens begrijpelijk lezen en niet lezen wat jij wenst te lezen.


Tijd voor reflectie. Iedereen leest jou verkeerd?

leven in schoonheid
18-08-12, 19:41
Tijd voor reflectie. Iedereen leest jou verkeerd?
Ja inderdaad, ik zit hier nu 3-4 maand op deze site.
1. Ondergetekende maakt een grapje en krijgt berispingen *feit*
2. Ondergetekende wordt uitgemaakt voor nazie, homohater, racist, idioot, gek enz. enz. *feit*
3. Moderatoren Joesoef en Sawie houden zich totaal niet aan de regels die gelden hier op het forum, sterker nog ze doen gewoon beschuldigen als moderator gewoon hun prikkers en lopen te trollen.
4. Joesoef die als moderator inzage heeft in Ip adressen is ervan overtuigd dat ik een zekere John ben.
5 Jullie hebben gelijk ik hoor tussen dit soort volk niet thuis, geen respect voor je medemens is geen respect voor jezelf, verder is een gezonde discussie over problemen niet mogelijk zonder de bekende trollen, de enigste die op onvolledige antwoorden een vraag stelde was "Ready" en naar ik mag aannemen dan ook één van de weinigen die samen met firefox een gedegen opleiding heeft genoten.
Het gaat jullie goed,

Willem

(en nee Joesoef geen John of wie dan ook)

leven in schoonheid
19-08-12, 00:21
Ja inderdaad, ik zit hier nu 3-4 maand op deze site.
1. Ondergetekende maakt een grapje en krijgt berispingen *feit*
2. Ondergetekende wordt uitgemaakt voor nazie, homohater, racist, idioot, gek enz. enz. *feit*
3. Moderatoren Joesoef en Sawie houden zich totaal niet aan de regels die gelden hier op het forum, sterker nog ze doen gewoon beschuldigen als moderator gewoon hun prikkers en lopen te trollen.
4. Joesoef die als moderator inzage heeft in Ip adressen is ervan overtuigd dat ik een zekere John ben.
5 Jullie hebben gelijk ik hoor tussen dit soort volk niet thuis, geen respect voor je medemens is geen respect voor jezelf, verder is een gezonde discussie over problemen niet mogelijk zonder de bekende trollen, de enigste die op onvolledige antwoorden een vraag stelde was "Ready" en naar ik mag aannemen dan ook één van de weinigen die samen met firefox een gedegen opleiding heeft genoten.
Het gaat jullie goed,

Willem

(en nee Joesoef geen John of wie dan ook)
Angst hazen

mark61
19-08-12, 00:35
Het gaat jullie goed,

Willem

(en nee Joesoef geen John of wie dan ook)

Ha donder je op? :lole: :fparty:

Een Echt Eidcadeautje.

Kortman
19-08-12, 01:24
Enige wat die dames deden is zich boos maken om hun dictator. Mochten er boze dames opstaan in de moskee om zich uit te spreken tegen een dictator, prima.

Denk niet dat dit soort dames uberhaupt een Moskee in komen ,laat staan dan ook nog een liedje mogen zingen wat antie de president is!
Om maar een voorbeeld te geven: hoe dacht je dat de de zeer conservatieve Mahmoud Ahmadinejad had gereageerd ????
p.s Overigens heeft deze kerk de dames het al vergeven :
bron N.O.S journaal

Joesoef
19-08-12, 08:04
Denk niet dat dit soort dames uberhaupt een Moskee in komen ,laat staan dan ook nog een liedje mogen zingen wat antie de president is!
Om maar een voorbeeld te geven: hoe dacht je dat de de zeer conservatieve Mahmoud Ahmadinejad had gereageerd ????
p.s Overigens heeft deze kerk de dames het al vergeven :
bron N.O.S journaal


Gewoon, precies zoals ik omschreef.

knuppeltje
19-08-12, 09:37
Wapens, veel meer dan israel. :hihi:

Oud spul en nog duur ook. Vijf jaar geleden kocht je blijkbaar een kalasjnikov voor 200 euro, nu moet je er al meer dan het dubbele voor betalen, zag ik afgelopen week bij Canvas. En dan gaat het nog over ouwe krengen uit de tijd van de Balkan-oorlog.
Een Frans reportageteam ging ervoor naar de Balkan, kocht er een en kreeg van de handelaar, die op de opsporingslijst van Interpol staat, heel braaf alle aanwijzingen hoe die Fransen daarmee ongehinderd tot in Parijs zouden kunnen komen. Gewoon de bus nemen zei hij, en zo eenvoudig was het. De kalasjnikov leverde het team bij aankomst bij de politie in Parijs af.

knuppeltje
19-08-12, 09:48
Nu roept ie weer om 'genade'.

Hij zal wel vanuit Rotterdam en Deventer commentaar hebben gekregen. :hihi:

CONTRA
19-08-12, 12:16
p.s Overigens heeft deze kerk de dames het al vergeven :
bron N.O.S journaal

die hypocrieten wilden pussy riot aan de hoogste boom zien hangen; tot na de uitspraak van de rechter heb je ze dan ook niet gehoord over vergeving. nu die 3 vrouwen (waarvan 2 jonge moeders) tot de goelag veroordeeld zyn komen die gluiperds met hun zogenaamde vergeving.

Kortman
19-08-12, 14:00
die hypocrieten wilden pussy riot aan de hoogste boom zien hangen; tot na de uitspraak van de rechter heb je ze dan ook niet gehoord over vergeving. nu die 3 vrouwen (waarvan 2 jonge moeders) tot de goelag veroordeeld zyn komen die gluiperds met hun zogenaamde vergeving.

ik weet het het is allemaal verschrikkelijk ,en jij probeerd het nog ff aan te dikken ook,
HAD ZO MAAR GEREAGEERD OP het TOPIC over dat stumper wat gestenigd werdt omdat ze verkracht was !
Toen zweeg je als een graf tombe.
:verward:

Mark
19-08-12, 17:04
De meeste Russen vinden Putin wel prima, eerlijk gezegd ken ik veel mensen hier in Moskou die kritiek op Putin en de regering hebben maar de oppositie nog gevaarlijker vinden.

Dat komt natuurlijk oa. omdat serieuze oppositie niet bestaat/ mag bestaan en in de staatsmedia non stop wordt ingepeperd dat de oppositie hooligans en criminelen zijn.

Ook over pussy riot hoor je hier niets in de officiele media en de meeste mensen die ik ken vertellen dat ze ook in het openbaar orgies hadden met kinderen en dat soort internet-onzin ketting berichten dus de meeste mensen interesseert het weinig dat ze 2 jaar cel krijgen, immers ze doen allemaal rare dingen.

Het is lastig te omschrijven hoe de gem Rus (of diegene die ik ken) ertegen aan kijken...

Een soort bizarre mix van apathie (Rusland krijgt nooit betere leiders, dit is nu eenmaal Rusland, beter zal het niet worden), propaganda van de overheid, niet gebruik maken van westersi info omdat veel mensen het westen wantrouwen qua politiek en de meeste mensen geen woord engels spreken, in het algemeen genoegzaamheid in de huidige situatie (Putin heeft voor banen gezorgd en hij is minder erg dan wat we hadden) etc etc

Dit zal niks veranderen en er zal ook niks veranderen in Rusland, de komende 20-30 jaar. Ieder volk krijgt de leiders die ze verdienen en een land vol corruptie en apathie krijg zulke leiders.

Qua religie denk ik dat het zwaar overschat wordt, de meeste mensen die zijn orthodox uit nationalitische / traditionele redenen en niet vanwege religieuze inspiratie.

Hoe dan ook wat regering betreft een grote ellende hier. En als ik de peilingen zie in NL met Roemer als nieuwe grote leider gaan wij ook die kant op.

Mark
19-08-12, 17:05
Mensen hier voelen zich niet onderdrukt ... niet door Putin... meer door het "systeem" en de Russische volksaard.

mark61
19-08-12, 17:17
Hij zal wel vanuit Rotterdam en Deventer commentaar hebben gekregen. :hihi:

:hihi:

mark61
19-08-12, 17:21
De meeste Russen vinden Putin wel prima, eerlijk gezegd ken ik veel mensen hier in Moskou die kritiek op Putin en de regering hebben maar de oppositie nog gevaarlijker vinden.

Op de tv hier kreeg je twee kerkgangers te zien; de ene, een vrouw, vond het terecht, de andere zwaar overdreven; hij vond 15 dagen cel wel genoeg.

Ik geloof niet dat Rutte veel beter is voor NL. Ook meer een 'geloofsgenoot' van Poetin dan Roemer.

CONTRA
19-08-12, 18:42
ik weet het het is allemaal verschrikkelijk ,en jij probeerd het nog ff aan te dikken ook

er valt weinig aan te dikken. het is zo al erg genoeg.

dat jy dat hypocriete gedoe van de kerk voor zoete koek slikt is kenmerkend voor je naïviteit, maar je kan zelf ook wel bedenken dat als de kerk zo vergevingsgezind geweest was, ze dit dan wel ruim voor het vonnis kenbaar hadden gemaakt en niet pas na het vonnis.
de 3 vrouwen van pussy riot hebben byna een half jaar in de cel gezeten en kwamen maanden geleden al met hun verontschuldigingen aan de kerk en benadrukte dat het niet hun bedoeling was geweest gelovigen te beledigen. waar was de kerk toen met hun vergeving?

Marsipulami
19-08-12, 20:24
Mis verstoord in kathedraal

zondag 19 augustus 2012 om 15:35u


KEULEN (RKnieuws.net) - Drie gemaskerde personen hebben vandaag de eucharistieviering verstoord in de kathedraal van Keulen. Dat meldt het katholieke persagentschap Apic.
Het betrof een solidariteitsactie met de in Moskou veroordeelde punkgroep Pussy Riot.


____________

Als die onnozelaars nu ballen hadden gingen ze de mis in de kathedraal van Moskou verstoren in plaats van in de kathedraal van Keulen.

Kortman
19-08-12, 21:45
Enige wat die dames deden is zich boos maken om hun dictator. Mochten er boze dames opstaan in de moskee om zich uit te spreken tegen een dictator, prima.

OOk op de manier waarop PUSSY RIOT het deed , en ook in hun strakke niets verhullende jurkjes??

Kortman
19-08-12, 21:47
er valt weinig aan te dikken. het is zo al erg genoeg.

dat jy dat hypocriete gedoe van de kerk voor zoete koek slikt is kenmerkend voor je naïviteit, maar je kan zelf ook wel bedenken dat als de kerk zo vergevingsgezind geweest was, ze dit dan wel ruim voor het vonnis kenbaar hadden gemaakt en niet pas na het vonnis.
de 3 vrouwen van pussy riot hebben byna een half jaar in de cel gezeten en kwamen maanden geleden al met hun verontschuldigingen aan de kerk en benadrukte dat het niet hun bedoeling was geweest gelovigen te beledigen. waar was de kerk toen met hun vergeving?

Op 3 maart werden twee leden van Pussy Riot gearresteerd en beschuldigd van hooliganisme. Op 16 maart werd nog een derde lid gearresteerd, die eerder als getuige in de zaak was gehoord. In juli 2012 kwam het trio voor de rechtbank. Het proces kreeg de interesse van de internationale pers. Hierdoor kregen de bandleden morele ondersteuning van artiesten als de Red Hot Chili Peppers, Madonna en Sting. Op 17 augustus 2012 zijn de drie bandleden veroordeeld tot 2 jaar strafkamp.[1] Een dag later vroeg de Russisch-orthodoxe kerk om genade en vrijlating voor de drie vrouwen

Ja beter laat dan helemaal niet ! enneuhche jammer voor jou dat het dit keer niet de Rooms -Katholieke kerk was ! want dat was uiteraard nog veel beter geweest .
p.s HEB JE NOG GEEN MENING OVER HET GESTENIGDE ONSCHULDIGE MEISJE ?
Die stakker die gillend van angst haar noodlot te gemoed ging ?omdat ze verkracht was !
Om ff ter vegelijken ,daar is die Russische kerk wel een mildre vorm van GELOOF bij.

Joesoef
19-08-12, 22:11
OOk op de manier waarop PUSSY RIOT het deed , en ook in hun strakke niets verhullende jurkjes??

Kwee nie maar bij mij voor de deur lopen ze er gewaagder bij.

leven in schoonheid
19-08-12, 23:49
Kwee nie maar bij mij voor de deur lopen ze er gewaagder bij.
Wordt tijd dat je gaat verhuizen.:hihi:

mark61
20-08-12, 00:27
Sjit, he's baaack.

Soldim
20-08-12, 09:28
Naast een paar raketten voor Nasa of Esa, komt er letterlijk niets vandaan met de stikker 'Made in Russia' erop. Ze maken er echt niks waarmee ze kunnen exporteren.

Gisteren op een Ural motor gereden, robust en goedkoop. En een van de weinige fabrikanten van zijspan moteren.

knuppeltje
20-08-12, 10:37
Gisteren op een Ural motor gereden, robust en goedkoop.

En een van de weinige fabrikanten van zijspan moteren.

En deed alles wat erop en eraan zat het? :stout:
Maar zonder gekheid, hoeveel van die knalpotten rijden er buiten Rusland rond?

Moet je eens op het net kijken naar: Nieuwe motoren met zijspan. Zie je een site met tig foto's ervan.

CONTRA
20-08-12, 11:45
Op 17 augustus 2012 zijn de drie bandleden veroordeeld tot 2 jaar strafkamp.[1] Een dag later vroeg de Russisch-orthodoxe kerk om genade en vrijlating voor de drie vrouwen

Ja beter laat dan helemaal niet !

die hypocrieten hadden vóór het vonnis met vergeving en vrylating van pussy riot moeten aankomen, dat was van invloed geweest op de strafmaat. ze wilde daarentegen juist dat pussy riot vervolgd werd. hun zogenaamde vergeving is toneel voor de bühne waar jy met open ogen in trapt.


enneuhche jammer voor jou dat het dit keer niet de Rooms -Katholieke kerk was ! want dat was uiteraard nog veel beter geweest .

dat was beter geweest? beter geweest voor wat? en waarom is het jammer voor my dat het niet de rk-kerk is?
waar heb je het over?



Om ff ter vegelijken ,daar is die Russische kerk wel een mildre vorm van GELOOF bij.

het gaat hier over de rol van de ro-kerk in de zaak pussy riot en niet over vergelykingen met andere religies.

CONTRA
20-08-12, 11:52
OOk op de manier waarop PUSSY RIOT het deed , en ook in hun strakke niets verhullende jurkjes??

http://3.bp.blogspot.com/-tgqoz6J0NH8/UDAwK7Upn7I/AAAAAAAAAgc/atqYc9U4waU/s1600/Pussy-Riot-1.jpg

deze soepjurken noem je strakke nietsverhullende jurkes?
ze zien er alles behalve sexy uit in hun clown costuums.

knuppeltje
20-08-12, 14:07
Waarom werden er maar drie van hen vervolgd? Ik weet, die anderen wisten net op tijd te ontsnappen, maar toch.

mark61
20-08-12, 14:31
Waarom werden er maar drie van hen vervolgd? Ik weet, die anderen wisten net op tijd te ontsnappen, maar toch.

Een andere, ze waren met zijn vieren. Ik dacht dat het een collectief is met een onbepaald aantal anonieme leden. Die vierde konden ze ws. niet vinden als de andere drie hun mond hielden.

mark61
20-08-12, 14:57
Pussy Riot vraagt geen gratie aan Poetin
MOSKOU - De drie vrouwen van de Russische punkband Pussy Riot, die vrijdag tot 2 jaar celstraf zijn veroordeeld, zullen geen gratie vragen aan president Vladimir Poetin.
Foto: AFP

Bekijk video

Hun advocaat heeft dat maandag gezegd.

''Letterlijk is dit wat ze zeiden: Laten ze naar de hel lopen met hun gratie'', aldus advocaat Nikolai Polozov.

Bandleden hadden in februari een Russisch-orthodoxe mis verstoord uit protest tegen Poetin. De vrouwen zijn wel van plan om in hoger beroep te gaan, zodra ze een exemplaar van het vonnis hebben gekregen.

Pussy Riot vraagt geen gratie aan Poetin | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/muziek/2888330/pussy-riot-vraagt-geen-gratie-poetin.html)

En gaan :hihi:

knuppeltje
21-08-12, 08:10
Een andere, ze waren met zijn vieren. Ik dacht dat het een collectief is met een onbepaald aantal anonieme leden. Die vierde konden ze ws. niet vinden als de andere drie hun mond hielden.

Ik denk ook wel eens wat. :eek: