PDA

Bekijk Volledige Versie : Zo hoort het maar net!



Al Sawt
21-08-12, 16:55
Syrië waarschuwt tegen interventie – ‘grensoverschreidend conflict’

door Dirk Wijnand de Jong
BUITENLAND De regering in Syrië waarschuwt dat militaire interventie vanuit het buitenland “onmogelijk” is omdat het conflict zich dan over de grenzen zal verspreiden.
Vice-premier Qadri Jamil reageerde tijdens een persconferentie in Moskou op het dreigement van president Obama, die meende dat het inzetten van chemische wapens tegen rebellen zou leiden tot een militair ingrijpen.

Jamil zei dat een dergelijke militaire interventie in Syrië, waar rebellen strijden om het aftreden van president Assad, onmiddellijk zou leiden tot een grensoverschreidend conflict.

OPNIEUW GEVECHTEN
Na 17 maanden is het conflict nog altijd niet beslecht. Vandaag bestormden Syrische regeringstroepen het stadje Moadamiyeh, in de buurt van hoofdstad Damascus. Bij de opmars werden minstens 23 opstandelingen gedood, zo melden activisten.

In het noorden van Syrië voerden gevechtshelikopters en gevechtsvliegtuigen vanochtend aanvallen uit op een aantal steden en dorpjes ten noorden van Aleppo, aldus een activist. Twee burgers, onder wie een jonge jongen, zouden daarbij om het leven zijn gekomen.

Vandaag werd ook bekend dat de Japanse oorlogsjournaliste Mika Yamamoto door het geweld in Syrië is omgekomen. De 45-jarige Yamamoto werd gisteren door kogels dodelijk getroffen terwijl ze verslag deed van de strijd in Aleppo.

NRC




Elke mogendheid die interne democratisch conflict (geheel op Westers lijst geschoeid) in Syrië wil misbruiken om de strategische arsenaal van Syrië te vernietigen, moet met consequenties afrekenen.

leven in schoonheid
21-08-12, 17:50
Elke mogendheid die interne democratisch conflict (geheel op Westers lijst geschoeid) in Syrië wil misbruiken om de strategische arsenaal van Syrië te vernietigen, moet met consequenties afrekenen.
Ik denk mijn beste Al Sawt dat niemand wil dat de chemische wapens in verkeerde handen vallen en dan is de waarschuwing van het "westen" terecht.
En ik denk dat er dan weinig van Syrie overblijft en zoals jij zegt "Zo hoort het maar net"

Mark
21-08-12, 18:12
Al Sawt: je bent het dus niet eens met al die arabische landen die tegen Assad zijn?

mark61
21-08-12, 18:14
Ik begrijp de mededeling niet eens. Hij, afijn Assad, dreigt Turkije met een invasie? Of hoe moet ik dat lezen?

Ik zou het niet doen als ik hem was. De snelste manier om afgezet te worden.

HaasHaas
21-08-12, 18:18
ik denk dat het eerder richting libanon gaat. een tweede burgeroorlog. wat de soennieten en de wahabieten zijn mekaar weer aan het beschieten. en dan krijg je straks de christenen erbij en de bal is weer rond en beiroet en damascus wordt kapotgeschoten en dan wordt er iemand weer gekozen door het westen die wel "beter" is en tja zoals altijd, die bal is weer rond. gebeurd al jaren. afrika en nu ook het midden oosten en oosten.

Joesoef
21-08-12, 18:20
In Libanon is er toch al een conflict/ oorlog?

HaasHaas
21-08-12, 18:23
niet dat ik weet.
vandaag waren er wel onlusten tussen pro-assad en tegen-assad lieden.
nou ja, onlusten, zeg maar rustig geschiet op mekaar.
en tja, libanon is al zo'n ongelofelijke .... klein vuurtje en alles ontploft.
vaak ook het land waar de arabieren hun meningverschil uitvechten.

Kortman
21-08-12, 23:36
Ik denk mijn beste Al Sawt dat niemand wil dat de chemische wapens in verkeerde handen vallen en dan is de waarschuwing van het "westen" terecht.
En ik denk dat er dan weinig van Syrie overblijft en zoals jij zegt "Zo hoort het maar net"

Een andere mogelijkheid is ''opgeruimd staat netjes !''

Al Sawt
22-08-12, 18:18
Al Sawt: je bent het dus niet eens met al die arabische landen die tegen Assad zijn?
Ik ben het eens met hun boodschap dat Assad dient af te treden. Maar al die Arabische landen die tegen Assad ageren zijn feodale dictaturen. Landen als SA, Qatar en VAE, hebben een opstand in Bahrein gewelddadig onderdrukt en steunen een opstand in Syrië. Ze waren tegen aftreden van Mubarek in Egypte, maar wel voor aftreden van Assad.

Hun motieven zijn simpel: Ze willen een pro Amerikaans regering in Damascus instellen. Liefst een van feodaal snit.

Al Sawt
22-08-12, 18:21
Ik begrijp de mededeling niet eens. Hij, afijn Assad, dreigt Turkije met een invasie? Of hoe moet ik dat lezen?

Ik zou het niet doen als ik hem was. De snelste manier om afgezet te worden.
Boodschap was gericht tegen de Amerikaanse president en diens dreigement om agressieve acties te ondernemen, om de strategische arsenaal van Syrië af te zetten. Assad zal dan waarschijnlijk Israël en alle buurlanden betrekken in een conflict. Een actie dat geheel gerechtvaardigd zal zijn.

Al Sawt
22-08-12, 18:23
Ik denk mijn beste Al Sawt dat niemand wil dat de chemische wapens in verkeerde handen vallen en dan is de waarschuwing van het "westen" terecht.
En ik denk dat er dan weinig van Syrie overblijft en zoals jij zegt "Zo hoort het maar net"

Zolang kernwapens in verkeerde handen zijn van Israel. Dienst elke regime in MO zich te bewapenen met chemische wapens. Liefst met kernwapens.

leven in schoonheid
22-08-12, 18:44
Zolang kernwapens in verkeerde handen zijn van Israel. Dienst elke regime in MO zich te bewapenen met chemische wapens. Liefst met kernwapens.
Heeft Israel ooit Kernwapens gebruikt?
Kan me wel herinderen dat diverse landen in het MO en Afrika Chemische wapens hebben gebruik.
Maar laat ik het anders stellen, zou u willen dat chemische wapens in handen komen van rebellen of nog erger terroristen?

Al Sawt
22-08-12, 18:57
Heeft Israel ooit Kernwapens gebruikt?
Kan me wel herinderen dat diverse landen in het MO en Afrika Chemische wapens hebben gebruik.
Maar laat ik het anders stellen, zou u willen dat chemische wapens in handen komen van rebellen of nog erger terroristen?

Je hebt het over landen. Noem welke landen in MO en Afrika chemische wapens hebben gebruikt? Naar mijn weten alleen Irak. Tenzij zijn heerlijkheid over andere informatie beschikt.

Joesoef
22-08-12, 19:01
Israël heeft het verdrag voor Chemische wapens niet geratificeerd, het verdrag voor biologische wapens heeft ze niet ondertekend. Aangezien Israel nooit erkend heeft nucleaire wapens te bezitten hoeft zij ook niet mee te werken aan het Non-Proliferation verdrag.

Hypocriet tot en met.

mark61
22-08-12, 19:12
Boodschap was gericht tegen de Amerikaanse president en diens dreigement om agressieve acties te ondernemen, om de strategische arsenaal van Syrië af te zetten. Assad zal dan waarschijnlijk Israël en alle buurlanden betrekken in een conflict. Een actie dat geheel gerechtvaardigd zal zijn.

Ik herhaal :hihi: snelste weg om zijn macht te verliezen.

H.P.Pas
22-08-12, 19:12
Je hebt het over landen. Noem welke landen in MO en Afrika chemische wapens hebben gebruikt? Naar mijn weten alleen Irak.

Egypte, in Jemen. Al een poosje geleden.

mark61
22-08-12, 19:12
Heeft Israel ooit Kernwapens gebruikt?
Kan me wel herinderen dat diverse landen in het MO en Afrika Chemische wapens hebben gebruik.

Ja, dat herinderen van jou. Doerak.

leven in schoonheid
22-08-12, 21:03
Israël heeft het verdrag voor Chemische wapens niet geratificeerd, het verdrag voor biologische wapens heeft ze niet ondertekend. Aangezien Israel nooit erkend heeft nucleaire wapens te bezitten hoeft zij ook niet mee te werken aan het Non-Proliferation verdrag.

Hypocriet tot en met.
Ach er zijn meerdere landen:
Signatory States which have not yet ratified the Chemical Weapons Convention
<!-- Header: [end] --><!-- Plugin inserted: [begin] --><!-- BEGIN: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" -->
<!-- <caption>Signatory states which have not yet ratified the Chemical Weapons Convention</caption> --><TBODY>
No.
State (http://www.maroc.nl/forums/nc/about-opcw/non-member-states/?tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortField%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortReverse%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5Bpointer%5D=0)http://www.maroc.nl/forums/typo3conf/ext/opcw_member_state/pi1/images/sort_none.gif
Signature


1
Israel
13/01/1993


2
Myanmar
14/01/1993

</TBODY>

<!-- END: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" --><!-- Plugin inserted: [end] --><!--DMAILER_SECTION_BOUNDARY_END--><!-- CONTENT ELEMENT, uid:496/list [end] --><!-- CONTENT ELEMENT, uid:497/list [begin] --><!--DMAILER_SECTION_BOUNDARY_--><!-- Header: [begin] -->States that have neither signed nor acceded to the Chemical Weapons Convention
<!-- Header: [end] --><!-- Plugin inserted: [begin] --><!-- BEGIN: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" -->
<!-- <caption>States that have neither signed nor acceded to the Chemical Weapons Convention</caption> --><TBODY>
No.
State (http://www.maroc.nl/forums/nc/about-opcw/non-member-states/?tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortField%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortReverse%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5Bpointer%5D=0)http://www.maroc.nl/forums/typo3conf/ext/opcw_member_state/pi1/images/sort_none.gif


1
Angola


2
Egypt


3
North Korea


4
Somalia


5
South Sudan


6
Syria

</TBODY>

mark61
22-08-12, 21:08
Ach er zijn meerdere landen:
Signatory States which have not yet ratified the Chemical Weapons Convention
<!-- Header: [end] --><!-- Plugin inserted: [begin] --><!-- BEGIN: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" -->
<!-- <caption>Signatory states which have not yet ratified the Chemical Weapons Convention</caption> --><TBODY>
No.
State (http://www.maroc.nl/forums/nc/about-opcw/non-member-states/?tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortField%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortReverse%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5Bpointer%5D=0)http://www.maroc.nl/forums/typo3conf/ext/opcw_member_state/pi1/images/sort_none.gif
Signature


1
Israel
13/01/1993


2
Myanmar
14/01/1993

</TBODY>

<!-- END: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" --><!-- Plugin inserted: [end] --><!--DMAILER_SECTION_BOUNDARY_END--><!-- CONTENT ELEMENT, uid:496/list [end] --><!-- CONTENT ELEMENT, uid:497/list [begin] --><!--DMAILER_SECTION_BOUNDARY_--><!-- Header: [begin] -->States that have neither signed nor acceded to the Chemical Weapons Convention
<!-- Header: [end] --><!-- Plugin inserted: [begin] --><!-- BEGIN: Content of extension "opcw_member_state", plugin "tx_opcwmemberstate_pi1" -->
<!-- <caption>States that have neither signed nor acceded to the Chemical Weapons Convention</caption> --><TBODY>
No.
State (http://www.maroc.nl/forums/nc/about-opcw/non-member-states/?tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortField%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5BsortReverse%5D=1&tx_opcwmemberstate_pi1%5Bpointer%5D=0)http://www.maroc.nl/forums/typo3conf/ext/opcw_member_state/pi1/images/sort_none.gif


1
Angola


2
Egypt


3
North Korea


4
Somalia


5
South Sudan


6
Syria

</TBODY>

Fantastisch gezelschap voor een 'beschaafd' land.

Dan hebben we nog de clusterbommen waar zowat elke dag een Libanees kind door om het leven komt.

Kortman
22-08-12, 22:02
Fantastisch gezelschap voor een 'beschaafd' land.

Dan hebben we nog de clusterbommen waar zowat elke dag een Libanees kind door om het leven komt.

Slecht argument als de feiten voor je neus gezet worden ,dus Israel is echt niet het enige land is dat niet getekend heeft; er zijn nog meer schurkenstaten blijkbaar.

leven in schoonheid
22-08-12, 22:35
Fantastisch gezelschap voor een 'beschaafd' land.

Dan hebben we nog de clusterbommen waar zowat elke dag een Libanees kind door om het leven komt.
Ik denk Mark dat er door de aanslagen in het MO dagelijks meer kinderen omkomen dan door clusterbommen van Israel, dus laat je nakijken nep academicus.

leven in schoonheid
22-08-12, 22:36
Israël heeft het verdrag voor Chemische wapens niet geratificeerd, het verdrag voor biologische wapens heeft ze niet ondertekend. Aangezien Israel nooit erkend heeft nucleaire wapens te bezitten hoeft zij ook niet mee te werken aan het Non-Proliferation verdrag.

Hypocriet tot en met.
Weet je wat erger is dat een land als Iran tekend en het iedere dag overtreed.

Kortman
22-08-12, 22:59
Weet je wat erger is dat een land als Iran tekend en het iedere dag overtreed.

Stja dat is ook wat , pejoratief gezien moet ik er wel een beetje om :hihi:

leven in schoonheid
22-08-12, 23:03
Stja dat is ook wat , pejoratief gezien moet ik er wel een beetje om :hihi:
Ja sorry Kortman, als ze willen trappen trap ik terug.
Maar ik moet er niet aan denken dat ze chemische wapens gaan gebruiken op burgers of dat deze wapens in handen vallen van terroristen, we kennen allemaal nog de aanslagen hier in Europa en in Rusland.

mark61
22-08-12, 23:16
Weet je wat erger is dat een land als Iran tekend en het iedere dag overtreed.

Je liegt. What else is new.

mark61
22-08-12, 23:18
Ik denk Mark dat er door de aanslagen in het MO dagelijks meer kinderen omkomen dan door clusterbommen van Israel, dus laat je nakijken nep academicus.

Jij denkt niet, dus dat lieg je al.

Wat is het verband? Het gaat over chemische, nucleaire, en andere wapens waar beschaafde landen vanaf willen.

mark61
22-08-12, 23:19
Slecht argument als de feiten voor je neus gezet worden ,dus Israel is echt niet het enige land is dat niet getekend heeft; er zijn nog meer schurkenstaten blijkbaar.

Israël wordt altijd gezien als het licht van beschaving in een zee van barbarij. Maar jij vindt dan dat het een schurkenstaat is. Sjonnie niet, voor hem is Israël heilig.

leven in schoonheid
22-08-12, 23:45
Je liegt. What else is new.


Jij denkt niet, dus dat lieg je al.

Wat is het verband? Het gaat over chemische, nucleaire, en andere wapens waar beschaafde landen vanaf willen.
Oke meneer grootmuil toon mij nu waarin ik lieg halvegare gek dat jij daar rondloopt, maffe salon activist, want jij begon over clusterbommen niet ik dus dwaal niet af poeta.

leven in schoonheid
22-08-12, 23:47
Israël wordt altijd gezien als het licht van beschaving in een zee van barbarij. Maar jij vindt dan dat het een schurkenstaat is. Sjonnie niet, voor hem is Israël heilig.
Bron waaruit blijkt dat Israel voor mij heilig is, want je schreeuwd weer wat om je eigen onzin te verbergen mafkees.

Kortman
22-08-12, 23:58
Israël wordt altijd gezien als het licht van beschaving in een zee van barbarij. Maar jij vindt dan dat het een schurkenstaat is. Sjonnie niet, voor hem is Israël heilig.

Dat maak jij ervan , Israel wordt echt niet als enig beschaafd land gezien !
En je vergeet gemaks halve dat de''omringende landen'' behoorden tot de vele bronnen van onze (beschaving) .
Mijn leuse is altijd geweest : Israel is de etterpuist in het MO ,maar deze vergising is onherstelbaar .

Maar we zijn er weer het praatje gaat zo gek niet rond, het eindigd altijd op ....Israel.

mark61
23-08-12, 00:29
Bron waaruit blijkt dat Israel voor mij heilig is, want je schreeuwd weer wat om je eigen onzin te verbergen mafkees.

Al jouw posts over Israël. Hang niet de onschuldige sukkel uit. Je bent wel een sukkel, maar niet onschuldig. Wanneer heb jij ooit iets negatiefs over Israël gezegd? Nooit.

Ophouden met schelden en liegen. Bied je excuses aan. Of donder op, dat had je beloofd.

Bofko
23-08-12, 02:10
Wat is het verschil tussen een panarabist en een zionist ?

mark61
23-08-12, 02:40
De een wil mensen verenigen die al ter plekke wonen; de ander wil een gebied veroveren waar anderen wonen, die eruit gooien en er dan zelf gaan wonen. En doet dat ook.

Bofko
23-08-12, 03:48
De een wil mensen verenigen die al ter plekke wonen; de ander wil een gebied veroveren waar anderen wonen, die eruit gooien en er dan zelf gaan wonen. En doet dat ook.

Volgens mij wil Al Sawt ook wat mensen uit het midden-oosten gooien.

IBKIS
23-08-12, 05:01
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.

Joesoef
23-08-12, 07:00
Weet je wat erger is dat een land als Iran tekend en het iedere dag overtreed.

Tekenend. Zoals?

knuppeltje
23-08-12, 07:33
Israël heeft het verdrag voor Chemische wapens niet geratificeerd, het verdrag voor biologische wapens heeft ze niet ondertekend. Aangezien Israel nooit erkend heeft nucleaire wapens te bezitten hoeft zij ook niet mee te werken aan het Non-Proliferation verdrag.

Hypocriet tot en met.

Ook niet het verdrag over het verbod op gebruik van clusterbommen. Ook de VS niet.

knuppeltje
23-08-12, 07:38
Weet je wat erger is dat een land als Iran tekend en het iedere dag overtreed.

Weet je wel zeker dat het niet de Grieken zijn? Ik bedoel maar, als die gasten Egypte kunnen veroveren om er het christendom te brengen, zoals jij eerder beweerde, dan zie ik ze ook hier best toe in staat.

knuppeltje
23-08-12, 07:41
Volgens mij wil Al Sawt ook wat mensen uit het midden-oosten gooien.

En gelijk heeft hij, ik zou het ook zo doen.

Soldim
23-08-12, 08:44
En gelijk heeft hij, ik zou het ook zo doen.

Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien?

leven in schoonheid
23-08-12, 11:19
Tekenend. Zoals?
Is Iran lid van de VN?
Zo ja dan heeft ze als volwaardig lid ook de dokumenten ondertekend.

H.P.Pas
23-08-12, 11:22
Is Iran lid van de VN?
Zo ja dan heeft ze als volwaardig lid ook de dokumenten ondertekend.

:maf:

leven in schoonheid
23-08-12, 11:49
Al jouw posts over Israël. Hang niet de onschuldige sukkel uit. Je bent wel een sukkel, maar niet onschuldig. Wanneer heb jij ooit iets negatiefs over Israël gezegd? Nooit.

Ophouden met schelden en liegen. Bied je excuses aan. Of donder op, dat had je beloofd.
In al mijn post over Israel geef ik aan dat iedereen moet voldoen aan de internationale regels en niet net als jij stelt dat deze regels alleen gelden voor Israel terwijl jij vindt dat de omliggende landen het niet hoeven.
En ik scheld niet ik reageer op jou schelden die al maanden duurt op dit forum en waarvan de moderatoren weigeren in te grijpen.

leven in schoonheid
23-08-12, 11:52
:maf:
United Nations Member States (http://www.un.org/en/members/index.shtml)

Joesoef
23-08-12, 12:13
Is Iran lid van de VN?
Zo ja dan heeft ze als volwaardig lid ook de dokumenten ondertekend.


En overtreden? Zijn er santies van de UN voor Iran en zo ja welke?

CONTRA
23-08-12, 13:19
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.

je kan willekeurig reageren op iemands post door te zeggen dat je het met degene eens bent.

leven in schoonheid
23-08-12, 13:27
En overtreden? Zijn er santies van de UN voor Iran en zo ja welke?
Sancties op IranDe Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) en de Europese Unie (EU) hebben sancties opgelegd tegen Iran vanwege het nucleaire programma in dat land. De Europese Unie heeft bovendien sancties afgekondigd in verband met de mensenrechtenschendingen in Iran.

Sancties naast reguliere exportcontroleDe sancties tegen Iran komen bovenop de bestaande regelingen voor exportcontrole (http://www.maroc.nl/onderwerpen/exportcontrole-strategische-goederen/exportcontrolebeleid), die ook voor Iran gelden.
Nucleair programma en mensenrechtenschendingenIran weigert te voldoen aan de eis van de VN-Veiligheidsraad om te stoppen met het verrijken van uranium. Het land houdt zich niet aan de verplichtingen van het http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngnon-proliferatieverdrag (http://www.un.org/disarmament/WMD/Nuclear/NPT.shtml). Daarom houdt de Veiligheidsraad de nucleaire ontwikkelingen in Iran nauwlettend in de gaten. Sinds 2006 zijn in 5 resoluties steeds strengere sancties afgekondigd.
Om het regime in Teheran verder onder druk te zetten, heeft de VN-Veiligheidsraad op 9 juni 2010 aanvullende sancties opgelegd. Het recente rapport van het Internationaal Atoomagentschap over de nucleaire situatie in Iran en de daarop volgende internationale reacties zijn aanleiding voor het verder opvoeren van de druk op Iran. De EU heeft daarop besloten op 23 januari 2012 de sancties op Iran verder uit te breiden. Details staan in het http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngRaadsbesluit 2012/35/GBVB (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:019:0022:0030:NL:PDF). De sancties naar aanleiding van de nucleaire situatie zijn uitgewerkt in een nieuwe http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngEU-verordening 267/2012 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:088:0001:0112:NL:PDF).
Deze verordening is verder geamendeerd met onderstaande verordeningen:

op 23 april 2012 met http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngVerordening 350/2012 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:110:0017:0017:NL:PDF);
op 2 augustus 2012 met http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngVerordening 708/2012 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:208:0001:0001:NL:PDF);
op 2 augustus 2012 met http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngVerordening 709/2012 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:208:0002:0005:NL:PDF).
De sancties naar aanleiding van de mensenrechtenschendingen zijn uitgewerkt in http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngEU-verordening 359/2011 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:100:0001:0011:NL:PDF). Deze verordening is verder geamendeerd met onderstaande verordeningen:

op 10 oktober 2011 met http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngVerordening 1002/2011 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:267:0001:0006:NL:PDF)
op 23 maart 2012 met http://roimg.nl/presentation/images/icon-external.pngVerordening 264/2012 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:087:0026:0036:NL:PDF)
Hoofdlijnen huidige sanctiesDe beperkingen die door de sancties ontstaan bestaan op hoofdlijnen uit:
Beperkingen op invoer

Het is verboden nucleaire, raketgerelateerde en militaire goederen en technologie, direct of indirect, aan te kopen, te vervoeren of in te voeren uit Iran. Deze goederen en technologie staan vermeld op bijlagen I en II bij Verordening 267/2012;
Het is verboden ruwe aardolie en petroleumproducten aan te kopen, in te voeren of te transporteren, als deze oorspronkelijk uit Iran komen, of worden uitgevoerd uit Iran. Deze goederen staan op bijlage IV bij Verordening 267/2012. Ook geldt een verbod op financiële bijstand om die transacties mogelijk te maken;
Het is verboden petrochemische goederen aan te kopen, in te voeren of te transporteren, als deze oorspronkelijk uit Iran komen, of worden uitgevoerd uit Iran. Deze goederen staan op bijlage V bij Verordening 267/2012. Ook geldt een verbod op financiële bijstand om die transacties mogelijk te maken;
Het is verboden diamanten en edele metalen, direct of indirect, aan te kopen, in te voeren of te transporteren van de Iraanse overheid of haar agentschappen en organisaties. Deze goederen staan op bijlage VII bij Verordening 267/2012. Ook geldt een verbod op het geven van technische of financiële bijstand bij en het leveren van tussenhandeldiensten bij deze goederen.
Beperkingen op uitvoer

Een wapenembargo: de verkoop, levering, export en import, direct of indirect, van militaire goederen van of naar Iran is verboden;
Het is verboden om nucleaire, raketgerelateerde en militaire goederen en technologie, direct of indirect, te verkopen, te leveren of over te dragen aan of voor Iran. Deze goederen en technologie staan vermeld op bijlagen I en II bij Verordening 267/2012. Voor goederen met een medische of humanitaire toepassing is een ontheffing mogelijk. Ook is het verboden om bepaalde diensten te verlenen bij deze goederen en technologie. Denk daarbij aan technische bijstand, training, investeringen, financiële assistentie, financiering en tussenhandeldiensten;
Er geldt een vergunningplicht voor de goederen en technologie die vermeld staan op bijlage III bij Verordening 267/2012. Deze vergunningplicht geldt ook voor technische bijstand, training, investeringen, financiële assistentie, financiering en tussenhandeldiensten;
Het is verboden om sleuteluitrusting en sleuteltechnologie (key equipment and technology) voor de aardolie-, aardgasindustrie (raffinage, vloeibaar aardgas LNG, exploratie en productie) en petrochemische industrie, uit te voeren, te verkopen, te leveren en over te dragen. Deze goederen en technologie staan vermeld op bijlage VI bij Verordening 267/2012. Ook is het verboden om bepaalde diensten te verlenen bij deze goederen en technologie. Denk daarbij aan technische bijstand, training, investeringen, financiële assistentie, financiering en tussenhandeldiensten. Voor bepaalde oude verplichtingen is ontheffing mogelijk;
Het is verboden diamanten en edele metalen, direct of indirect, aan te kopen, uit te voeren of te transporteren naar de Iraanse overheid of haar agentschappen en organisaties. Deze goederen staan op bijlage VII bij Verordening 267/2012. Ook geldt een verbod op het leveren van tussenhandeldiensten bij deze goederen. Hetzelfde geldt voor het geven van technische of financiële bijstand;
Het is verboden goederen die gebruikt kunnen worden voor (politieke) interne onderdrukking, direct of indirect, te verkopen, te leveren, over te dragen en uit te voeren. Deze goederen staan in bijlage III bij Verordening 359/2011. Ook geldt een verbod op het leveren van tussenhandeldiensten bij deze goederen. Hetzelfde geldt voor het geven van technische of financiële bijstand;
Het is verboden van goederen en technologie voor monitoring van (internet)communicatie waarmee de Iraanse bevolking kan worden onderdrukt, direct of indirect, te verkopen, te leveren, over te dragen en uit te voeren. Deze goederen staan in bijlage IV bij Verordening 359/2011. Ook geldt een verbod op het leven van tussenhandeldiensten bij deze goederen. Hetzelfde geldt voor het geven van technische of financiële bijstand.

leven in schoonheid
23-08-12, 13:28
En overtreden? Zijn er santies van de UN voor Iran en zo ja welke?
deel2:
Beperkingen op investeringen
Het is verboden om te investeren in en geld te lenen aan bedrijven die goederen produceren die genoemd worden in bijlagen I of II bij Verordening 267/2012 of in de gemeenschappelijke EU-lijst. Onder bepaalde condities is ontheffing mogelijk;
Het is verboden om door het sluiten van een overeenkomst of op enigerlei andere wijze te accepteren of goed te keuren dat Iraanse personen of organisaties aan een EU-onderneming een lening verschaffen, een aandeel in die onderneming verkrijgen, of een joint venture met die onderneming oprichten, als die onderneming bij een van de volgende activiteiten is betrokken: uraniumontginning, verrijking of opwerking van uranium of productie van goederen en technologie, genoemd in de lijsten van de Groep van Nucleaire Exportlanden en het Missile Technology Control Regime.
Er geldt een vergunningplicht om te investeren in en geld te lenen aan bedrijven die goederen produceren die genoemd worden in bijlage III bij Verordening 267/2012;
Het is verboden om te investeren in de Iraanse aardolie-, aardgas- en petrochemische industrie. Verplichtingen die voortvloeien uit oude investeringcontracten kunnen onder een uitzonderingsclausule vallen.
Bevriezen van tegoeden en economische middelen
Aan bepaalde personen en entiteiten waarvan de tegoeden zijn bevroren mogen geen economische middelen ter beschikking worden gesteld. Met deze personen en entiteiten mag dus geen handel worden gedreven. Voor sommige transacties kan een ontheffing worden aangevraagd voor het ontvangen van betalingen. De personen en entiteiten staan vermeld in bijlagen VIII en IX van Verordening 267/2012 (let op, deze verordening wordt geregeld geamendeerd!). De actuele lijst met alle entiteiten en personen waarvoor restricties gelden (dus niet alleen voor Iran) kunt u vinden op de site van de Europese Unie.
Beperkingen op geldovermakingen en financiële diensten
Voor betalingen boven € 40.000,- van en naar Iran moeten ondernemers vooraf een vergunning aanvragen bij de bevoegde autoriteit. Transacties tussen € 10.000,- en € 40.000,- moeten vooraf aan de bevoegde autoriteit worden gemeld. Voor goederentransacties van voedsel, gezondheidszorg, medische materialen en voor humanitaire doeleinden moeten alle transacties boven € 10.000,- vooraf aan de bevoegde autoriteit worden gemeld. Deze vergunning- en notificatieplicht geldt voor alle vormen van betaling, zoals elektronische geldovermakingen, contante betaling, het gebruik van cheques, ruil, enzovoort. Dit geldt ook bij doorboeking naar Nederland vanaf een rekening buiten de EU van vanuit Iran ontvangen betalingen;
Het is verboden om Iraanse openbare of door de overheid gegarandeerde obligaties te kopen of verkopen;
Het is verboden voor Europese kredietinstellingen en financiële instellingen om een nieuwe bankrekening bij een Iraanse kredietinstelling of financiële instelling te openen, om een nieuwe correspondentbankrelatie met een Iraanse kredietinstelling of financiële instelling aan te gaan, om een nieuw kantoor te openen in Iran en om een nieuwe joint venture met een Iraanse kredietinstelling of financiële instelling op te richten;
Het is verboden om de Iraanse overheid, bedrijven, entiteiten en personen die namens hen opereren te (her)verzekeren.
Beperkingen voor transportsector
Als er aanwijzingen bestaan dat een vracht naar Iran goederen bevat die onder de sanctiemaatregelen vallen, worden extra inspecties uitgevoerd;
Het is verboden voor Europese vliegvelden om vrachtvluchten die uit Iran komen of worden uitgevoerd door Iraanse luchtvaartmaatschappijen toe te laten.
Bovenstaande lijst geeft een globale indruk van de huidige, aangescherpte sancties op Iran. Voor een volledig beeld dient u de Iran-verordening, Verordening 267/2012, van 23 maart 2012 zelf te raadplegen. Een gedeelte van de hierboven vermelde sanctiemaatregelen staat vermeld in de Iran mensenrechtenverordening, 359/2011.
Het Handboek Iran is geschreven als hulpmiddel voor het bedrijfsleven bij het lezen van de Iran-verordening. Voor vragen over de sanctiemaatregelen kunt u ook contact opnemen met de Centrale Dienst voor In- en Uitvoer (CDIU).
Overzicht EU-wetgeving Iran
Op de website van de EU vindt u het overzicht van geconsolideerde wetgeving rondom Iran. Het duurt even voordat de laatste verordening op deze website is verwerkt. De geconsolideerde versie kan dus enigszins achterlopen op de actuele stand van zaken en dus niet alle laatste verordeningen bevatten.
De geconsolideerde versie van EU-verordening 267/2012 (nucleair)
De geconsolideerde versie van EU-verordening 359/2011 (mensenrechten)
Streng exportcontrolebeleid
De Nederlandse overheid hanteert een zeer streng en zorgvuldig exportcontrolebeleid. Nederland is hiertoe overgegaan na oproepen van de VN Veiligheidsraad en de EU om extra waakzaam te zijn bij uitvoer naar Iran. Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) zal daarom de vergunningaanvraag voor de uitvoer naar Iran afwijzen als het niet is overtuigd van het civiele gebruik van de goederen en als de aanvraag in strijd is met de geldende sancties.
Ook maakt het ministerie gebruik van het zogeheten catch-all instrument. De minister van EL&I heeft de bevoegdheid om voor een zending die normaal gesproken niet vergunningplichtig is, alsnog een vergunning verplicht te stellen, bijvoorbeeld als de zending van speciaal belang is voor het nucleaire en raketprogramma. De minister gebruikt dit middel in ieder geval als:
er aanwijzingen zijn dat de goederen geheel of gedeeltelijk bestemd (kunnen) zijn voor de ontwikkeling, de productie, de behandeling, de bediening, het onderhoud, de opslag, de opsporing, de herkenning of de verspreiding van chemische, biologische of nucleaire wapens of andere nucleaire explosiemiddelen. Dit geldt ook voor overbrengingsmiddelen die deze wapens naar hun doel kunnen voeren zoals raketten;
de goederen bestemd zijn voor militair eindgebruik in een land waarop een internationaal wapenembargo van kracht is, zoals voor Iran.
Doorwerking Amerikaanse sancties Iran
De Amerikaanse sancties voor Iran gelden voor Amerikaanse personen en bedrijven (en hun filialen) en alle personen en instellingen in de Verenigde Staten (VS). Daarnaast is het voor niet-Amerikaanse personen of bedrijven verboden om goederen van Amerikaanse oorsprong naar Iran te exporteren (dit geldt voor goederen die voor meer dan 10% bestaan uit Amerikaanse onderdelen, software of technologie). De Verenigde Staten hebben zeer vergaande sancties tegen Iran ingesteld, waaronder strenge financiële sancties.
Bedrijven dienen zelf vast te stellen of zij onder de Amerikaanse sancties vallen. De praktijk leert overigens dat ook bedrijven die niet in strijd met de Europese en de Amerikaanse sancties handelen en zakelijke belangen hebben in de VS hinder kunnen ondervinden als zij ook zakendoen met partijen in Iran. De Nederlandse overheid heeft hier geen formele rol in en laat het aan bedrijven om af te wegen hoe zij hiermee omgaan.
Meer informatie over het Amerikaanse sanctiebeleid tegen Iran vindt u bij het U.S. Department of the Treasury, Office of Foreign Assets Control. Daar vindt u ook meer informatie over goederen die mogelijk wel naar Iran mogen worden geëxporteerd (zoals voedsel, medicijnen en medische apparatuur). Bedrijven moeten in dit geval een vergunning aanvragen bij de Amerikaanse autoriteiten.
Contact
Voor aanvullende informatie over de sancties kunt u contact opnemen met de Centrale Dienst voor In- en Uitvoer (CDIU) (tel. 088-151 2122 (tel:088-151 2122), e-mail: [email protected]).
Voor specifieke informatie over de financiële sancties kunt u contact opnemen met het ministerie van Financiën (e-mail: [email protected]).
Voor specifieke informatie over de sancties voor goederen kunt u contact opnemen met het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) via Martijn Reubzaet (e-mail: [email protected]).
Sancties op Libië

Sancties op Syrië

Sancties op Birma

Documenten en publicaties
Handboek Iran
Het Handboek Iran is bedoeld om bedrijven en personen snel duidelijk te maken wat de maatregelen zijn, wat bedrijven moeten doen, ...
Rapport | 04-07-2012


Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/exportcontrole-strategische-goederen/sancties-en-embargo-s/sancties-op-iran

mark61
23-08-12, 17:57
Volgens mij wil Al Sawt ook wat mensen uit het midden-oosten gooien.

Dat weet ik niet. In ieder geval zou dat gaan om relatief recente immigranten die zich met geweld toegang hebben verschaft :ego:

Al Sawt
23-08-12, 17:59
Ik herhaal :hihi: snelste weg om zijn macht te verliezen.
Absoluut waar. Maar ook een langste weg om externe agressie tegen te houden.

Al Sawt
23-08-12, 18:02
Wat is het verschil tussen een panarabist en een zionist ?


De een wil mensen verenigen die al ter plekke wonen; de ander wil een gebied veroveren waar anderen wonen, die eruit gooien en er dan zelf gaan wonen. En doet dat ook.

Dat is het!

mark61
23-08-12, 18:03
deel2:
Beperkingen op investeringen
Het is verboden om te investeren in en geld te lenen aan bedrijven die goederen produceren die genoemd worden in bijlagen I of II bij Verordening 267/2012 of in de gemeenschappelijke EU-lijst. Onder bepaalde condities is ontheffing mogelijk;

Joesoef vroeg naar de VN, niet de EU. Try again.

Al Sawt
23-08-12, 18:03
Volgens mij wil Al Sawt ook wat mensen uit het midden-oosten gooien.

En waarop baseer je het?

Al Sawt
23-08-12, 18:05
Ook niet het verdrag over het verbod op gebruik van clusterbommen. Ook de VS niet.

En wat dacht je van verdrag dat antipersoneelsmijn verbiedt?

mark61
23-08-12, 18:05
Absoluut waar. Maar ook een langste weg om externe agressie tegen te houden.

Als dreigement, bedoel je? Mja, ik weet niet. Maar als hij daadwerkelijk Turkije aanvalt krijgt ie klop. Libanon, not so much denk ik.

mark61
23-08-12, 18:08
Sancties op IranDe Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) en de Europese Unie (EU) hebben sancties opgelegd tegen Iran vanwege het nucleaire programma in dat land.

Als ik dit weer es lees bedenk ik me weer hoe absurd en bespottelijk het is. Wat gaat de VN Iran's nucleaire programma aan? Geen ruk.

Waarom hebben ze geen sancties voor Israël, India en Pakistan ingesteld? Waarom worden Brazilië en Japan niet geïnspecteerd en gesanctioneerd, aangezien beiden vagelijk 'nuclear capability' schijnen te hebben.

Wanneer zijn de Amerikaanse, Russische, Chinese, Engelse, Franse nucleaire faciliteiten voor het laatst door de VN / IAEA geïnspecteerd?

Al Sawt
23-08-12, 18:09
Als dreigement, bedoel je? Mja, ik weet niet. Maar als hij daadwerkelijk Turkije aanvalt krijgt ie klop. Libanon, not so much denk ik.

Ik denk eerder Israel. Met Turkije riskeert hij de NAVO en dan staat hij inderdaad alleen voor. Zelfs Hizbollah en Iran zullen hem niet te hulp schieten. Israel is een andere koek en velen maal een legitieme doelwit.

Amerikaanse informatie over verplaatsing en mobilisatie van Syrische chemische wapens, komen voor groot gedeelte uit Israel vandaan. Daarnaast heeft Israel geopolitieke voordelen dat niet alleen het bewind in Syrie verdwijnt, maar ook de chemische wapens. Voordelen die voor Turkije niet gelden. Aangezien zij geen nieuwe Koerdische vrijstaat aan hun grenzen willen hebben.

Al Sawt
23-08-12, 18:12
Dat weet ik niet. In ieder geval zou dat gaan om relatief recente immigranten die zich met geweld toegang hebben verschaft :ego:

Aanwezigheid van Israeliers is een onomkeerbaar proces. Dat is een voldongen feit. Maar Israël als staat is echter een herstelbaar vergissing.

Joesoef
23-08-12, 18:14
deel2:
Beperkingen op investeringen
Het is verboden om te investeren in en geld te lenen aan bedrijven die goederen produceren die genoemd worden

Sancties op Birma

Documenten en publicaties
Handboek Iran
Het Handboek Iran is bedoeld om bedrijven en personen snel duidelijk te maken wat de maatregelen zijn, wat bedrijven moeten doen, ...
Rapport | 04-07-2012


Link? Plaats er nu gewoon is een link bij!

mark61
23-08-12, 18:15
Ik denk eerder Israel. Met Turkije riskeert hij de NAVO en dan staat hij inderdaad alleen voor. Zelfs Hizbollah en Iran zullen hem niet te hulp schieten. Israel is een andere koek en velen maal een legitieme doelwit.

Amerikaanse informatie over verplaatsing en mobilisatie van Syrische chemische wapens, komen voor groot gedeelte uit Israel vandaan. Daarnaast heeft Israel geopolitieke voordelen dat niet alleen het bewind in Syrie verdwijnt, maar ook de chemische wapens. Voordelen die voor Turkije niet gelden. Aangezien zij geen nieuwe Koerdische vrijstaat aan hun grenzen willen hebben.

Nou dat lijkt me niet aan te raden want ik schat dat Israël binnen een dag Damascus platgooit. Tis sneu, maar tis niet anders. Oh nou bekijk je het andersom, hoe het voor Israël is. Nou ik denk dat die eigenlijk ook niet op een instabiel, vaag Syrië zitten te wachten. Ze hebben 40 jaar nauwelijks last gehad van Assad. Afijn hij helpt Hizbullah en Hamas een beetje.

Joesoef
23-08-12, 18:15
Als ik dit weer es lees bedenk ik me weer hoe absurd en bespottelijk het is. Wat gaat de VN Iran's nucleaire programma aan? Geen ruk.

Waarom hebben ze geen sancties voor Israël, India en Pakistan ingesteld? Waarom worden Brazilië en Japan niet geïnspecteerd en gesanctioneerd, aangezien beiden vagelijk 'nuclear capability' schijnen te hebben.

Wanneer zijn de Amerikaanse, Russische, Chinese, Engelse, Franse nucleaire faciliteiten voor het laatst door de VN / IAEA geïnspecteerd?


En niet te vergeten israel.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:16
Joesoef vroeg naar de VN, niet de EU. Try again.
Even lezen mafkees waarover het gaat, het is een publikage van onze overheid over de VN, maar zei het al vaker je kunt niet lezen.

Joesoef
23-08-12, 18:18
Even lezen mafkees waarover het gaat, het is een publikage van onze overheid over de VN, maar zei het al vaker je kunt niet lezen.


Plaats er nu is een link bij!

leven in schoonheid
23-08-12, 18:20
Als ik dit weer es lees bedenk ik me weer hoe absurd en bespottelijk het is. Wat gaat de VN Iran's nucleaire programma aan? Geen ruk.

Waarom hebben ze geen sancties voor Israël, India en Pakistan ingesteld? Waarom worden Brazilië en Japan niet geïnspecteerd en gesanctioneerd, aangezien beiden vagelijk 'nuclear capability' schijnen te hebben.

Wanneer zijn de Amerikaanse, Russische, Chinese, Engelse, Franse nucleaire faciliteiten voor het laatst door de VN / IAEA geïnspecteerd?
Net als in Nederland dagelijks.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:23
Link? Plaats er nu gewoon is een link bij!
Er staan 10 links in het stukje das denk ik genoeg.

Al Sawt
23-08-12, 18:23
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien?

Ethiopië, Moldavië, Marokko, Rusland, Polen, Oekraïne en Duitsland, om paar te noemen. Maar ook moeten wij de nieuwkomers van de grote familie niet vergeten. Die nu worden herwonnen uit Latijns Amerika en India (http://www.icaj.nl/nieuwsbrief/jun2002/zij_zullen_terugkeren.htm), en de nieuwe aanwinsten uit Peru(Inca's (http://www.hetlichtdeslevens.nl/nieuws/011216stammen.html), hoe verzin je dat in godsnaam!).

En dan te bedenken dat Palestijnen die geboren en getogen zijn in Palestina, van huis en haard verdrijven zijn door deze nep Semieten.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:24
Plaats er nu is een link bij!
Er staan 10 links in het stukje zelf dus doe je best

Joesoef
23-08-12, 18:26
Er staan 10 links in het stukje zelf dus doe je best

Je hebt 10 minuten om de link van je opgegoogelde info te plaatsen, zo niet krijg je weekje vakantie.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:27
En niet te vergeten israel.
IAEA controleert ook Israel. :ego:

Al Sawt
23-08-12, 18:29
Nou dat lijkt me niet aan te raden want ik schat dat Israël binnen een dag Damascus platgooit. Tis sneu, maar tis niet anders. Oh nou bekijk je het andersom, hoe het voor Israël is. Nou ik denk dat die eigenlijk ook niet op een instabiel, vaag Syrië zitten te wachten. Ze hebben 40 jaar nauwelijks last gehad van Assad. Afijn hij helpt Hizbullah en Hamas een beetje.Op conventioneel gebied is Israël helaas superieur. Ik koester daar geen illusie. Maar het gaat hierom een alles of niets mentaliteit en Assad heeft veel meer te winnen als hij de oorlog dreigt te verplaatsen naar Palestina. Wat betreft de Israeliers? Die zullen geen enkele kans voorbij laten gaan om de Syrische arsenaal aan WMD te vernietigen.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:33
Je hebt 10 minuten om de link van je opgegoogelde info te plaatsen, zo niet krijg je weekje vakantie.
Waarom dreigt u?
Ik heb er op uw verzoek er een link bijgeplaatst, terwijl er in het stukje 10 linken staan die verwijzen naar de zelfde site.

Joesoef
23-08-12, 18:34
IAEA controleert ook Israel. :ego:

Dan vinden ze het zeker lekker genaaid te worden gezien de Israëlische kernwapens.

Joesoef
23-08-12, 18:39
Waarom dreigt u?
Ik heb er op uw verzoek er een link bijgeplaatst, terwijl er in het stukje 10 linken staan die verwijzen naar de zelfde site.

Niks dreigen. Ik vroeg jet meerdere keren fatsoenlijk. Jij refereert aan een artikel dan mag een ander best de bron weten.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:40
Dan vinden ze het zeker lekker genaaid te worden gezien de Israëlische kernwapens.
Nou nee dat niet volgens mij gaven ze een verkapte groenlicht voor een aanval op Iran, gezien Iran geen één regel naleeft.

leven in schoonheid
23-08-12, 18:42
Niks dreigen. Ik vroeg jet meerdere keren fatsoenlijk. Jij refereert aan een artikel dan mag een ander best de bron weten.
Daarin heb jij gelijk, maar waarom vraag je allen mij naar bronnen en de andere prikkers hier niet, je meet met 2 maten.

Joesoef
23-08-12, 18:48
Daarin heb jij gelijk, maar waarom vraag je allen mij naar bronnen en de andere prikkers hier niet, je meet met 2 maten.


Omdat jij de enige bent die van alles beweert maar niets onderbouwd. Zoals dit topic, ik had het over biologische- en chemischewapens. Jij beweerde dat Iran VN verdragen ondertekend maar niet nakomt, vervolgens kom je met EU sancties voor het niet nakomen van het nonprofilate verdrag. Niets over chemische/ biologische wapens Nu beweer je dat Ian niet een ondertekend VN verdrag naleeft. Bron?

leven in schoonheid
23-08-12, 19:21
En overtreden? Zijn er santies van de UN voor Iran en zo ja welke?
Dit vroeg jij en daarop gaf ik antwoord!!!!


Omdat jij de enige bent die van alles beweert maar niets onderbouwd. Zoals dit topic, ik had het over biologische- en chemischewapens. Jij beweerde dat Iran VN verdragen ondertekend maar niet nakomt, vervolgens kom je met EU sancties voor het niet nakomen van het nonprofilate verdrag. Niets over chemische/ biologische wapens Nu beweer je dat Ian niet een ondertekend VN verdrag naleeft. Bron?
Dus je moet niet lopen lullen Joesoef wel ff weten wat je vraagt. wordt steeds gekker hier!

Joesoef
23-08-12, 19:33
Dit vroeg jij en daarop gaf ik antwoord!!!!!


Nee, jij gaf Een link van buza mbt de boycot maatregelen vanuit de EU en UN. En dan alleen nog mbt vermeende kernwapens.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net.html#post5090268

mark61
23-08-12, 19:41
Nou nee dat niet volgens mij gaven ze een verkapte groenlicht voor een aanval op Iran, gezien Iran geen één regel naleeft.

Welke regels? Je kletst maar wat.

mark61
23-08-12, 19:45
IAEA controleert ook Israel. :ego:

Bron?

mark61
23-08-12, 19:46
Even lezen mafkees waarover het gaat, het is een publikage van onze overheid over de VN, maar zei het al vaker je kunt niet lezen.

Zelf even lezen doerak, in het door mij geciteerde komt de VN niet voor.

mark61
23-08-12, 19:47
Net als in Nederland dagelijks.

Je lult uit je nekharen. Schaamteloos en/of gestoord. Allebei schat ik. Doerak.

mark61
23-08-12, 19:48
Aanwezigheid van Israeliers is een onomkeerbaar proces. Dat is een voldongen feit. Maar Israël als staat is echter een herstelbaar vergissing.

Yep.

.

leven in schoonheid
23-08-12, 19:51
Nee, jij gaf Een link van buza mbt de boycot maatregelen vanuit de EU en UN. En dan alleen nog mbt vermeende kernwapens.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net.html#post5090268


De Iraanse atoomdreiginghttp://content.nos.nl/data/image/m/2012/03/07/349007.jpg» (http://content.nos.nl/data/image/xxl/2012/03/07/349007.jpg) Maart 2007: President Ahmadinejad in de verrijkingsfabriek in Natanz AFP
Toegevoegd: <ABBR class=page-inserted title=20120524>donderdag 24 mei 2012, 11:09</ABBR>

De Verenigde Naties, vooral westerse mogendheden waaronder Israël, verdenken Iran ervan dat het bezig is met de bouw van een atoomwapen. Iran zelf ontkent dat en zegt dat het alleen uranium verrijkt voor vreedzame doeleinden. Een paar vragen en antwoorden over de nucleaire kwestie rond Iran.
Waarom mag Iran eigenlijk niet een atoomwapen ontwikkelen, landen als de Verenigde Staten en China hebben toch ook atoomwapens?
Dat is besloten in het non-proliferatieverdrag, opgesteld in 1968. Op dat moment beschikten vijf landen over kernwapens, de Verenigde Staten, de toenmalige Sovjet-Unie, China, Frankrijk en Groot-Brittannië. Volgens het verdrag moet het bezit van kernwapens beperkt blijven tot deze landen. Ook mogen deze vijf landen andere landen niet helpen bij het verkrijgen van kernwapens.
Wel mogen andere landen kernenergie opwekken en gebruiken voor vreedzame doeleinden. Inclusief het verrijken van uranium. Verrijkt uranium kan onder meer worden gebruikt bij de bestrijding van kanker. Ook Iran heeft dit verdrag ondertekend.
Wie controleert dit verdrag?
Dat doet het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) van de Verenigde Naties. Dat voert inspecties uit in nucleaire installaties in landen die het verdrag hebben ondertekend. Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.
Iran laat dus wel inspecteurs toe?
Ja, vaak wel. Maar de inspecties werden ook geregeld belemmerd. De inspecteurs kregen soms slechts beperkte toegang tot locaties die ze wilden bezoeken. Op sommige plekken werden ze helemaal niet toegelaten.
Waarop berust de verdenking dat Iran aan een atoomwapen werkt?
Volgens het IAEA en verschillende geheime diensten van westerse landen zijn er al enkele decennia aanwijzingen dat Iran naar een atoomwapen streeft. Het Institute for Science and International Security in Washington kwam onlangs nog met bewijzen dat Teheran al in 1989 bezig was met het verkrijgen van onderdelen voor het bouwen van zo'n wapen.
In de afgelopen tien jaar rapporteerde het IAEA onder meer dat Iran in het geheim bezig was met de bewerking en verrijking van uranium. Bijvoorbeeld in Isfahan en Natanz. Ook werden geheime locaties ontdekt, zoals in een grot bij Fordo. Daar staat een installatie met centrifuges om uranium te verrijken.
In het laatste uitvoerige rapport over Iran, van vorig jaar (http://nos.nl/artikel/314686-atoomagentschap-bezorgd-over-iran.html), schrijft het IAEA dat Iran activiteiten onderneemt die louter als doel hebben een atoomwapen te maken. Het agentschap baseert zich daarbij op eigen bevindingen en informatie van tien buitenlandse veiligheidsdiensten.
Wat doet het Westen om te voorkomen dat Iran daadwerkelijk een atoomwapen in handen krijgt?
De Verenigde Staten hebben dinsdag nog nieuwe sancties afgekondigd (http://nos.nl/artikel/375457-senaat-vs-verscherpt-sancties-iran.html) tegen Iran. Allemaal erop gericht om de oliehandel, de kurk waar de Iraanse economie op drijft, in te perken. Inmiddels is de olie-export flink gedaald. Daardoor is ook de Iraanse munt flink in waarde gedaald, waardoor het dagelijks leven voor de Iraniërs steeds duurder wordt.
Daarnaast zijn buitenlandse geheime diensten er een aantal keer in geslaagd om de import van benodigdheden voor een atoomwapen te blokkeren. Soms zijn die spullen vervangen door ondeugdelijk materiaal waardoor het Iraanse atoomprogramma schade heeft opgelopen. Ook zijn nucleaire installaties platgelegd met computervirussen.
Toch maakt Iran stappen voorwaarts. Wanneer zou Iran in staat kunnen zijn om daadwerkelijk een atoomwapen te maken?
Sommige deskundigen menen dat Iran binnen enkele maanden genoeg uranium kan verrijken voor een atoombom. Maar het land heeft nog geen raket die de kernkop over lange afstand zonder risico's kan dragen. Dat kan volgens inschattingen van de Amerikanen nog twee tot drie jaar duren.

Bron: NOS Nieuws - De Iraanse atoomdreiging (http://nos.nl/artikel/376307-de-iraanse-atoomdreiging.html)

mark61
23-08-12, 19:54
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien?

Er ligt een land klaar dat ze met open armen wil ontvangen: de Joodse Autonome Provincie :lole:

The Jewish Autonomous Oblast (Russian: Евре́йская автоно́мная о́бласть, Yevreyskaya avtonomnaya oblast; Yiddish: ייִדישע אווטאָנאָמע געגנט, yidishe avtonome gegnt[12]) is a federal subject of Russia (an autonomous oblast) situated in the Russian Far East, bordering with Khabarovsk Krai and Amur Oblast of Russia and Heilongjiang province of China. Its administrative center is the town of Birobidzhan. Population: 176,558 (2010 Census).[8]

Soviet authorities established the autonomous oblast in 1934. It was the result of Joseph Stalin's nationality policy, which allowed for the Jews of the Soviet Union to receive a territory in which to pursue Yiddish cultural heritage within a socialist framework.[13] According to the 1939 population census, 17,695 Jews lived in the region (16% of the total population). The Jewish population peaked in 1948 at around 30,000, about one-quarter of the region's population.[14] The census of 1959, taken six years after Stalin's death, revealed that the Jewish population of the JAO declined to 14,269 persons.[15] As of 2002, 2,327 Jews were living in the JAO (1.2% of the total population), while ethnic Russians made up 90% of the JAO population.

Jewish Autonomous Oblast - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast)

http://russiatrek.org/images/photo/jewish-region-landscape.jpg

Land of milk and honey :fparty: A Land Without People for a People Without Land! Yeah!

http://www.geschichteinchronologie.ch/SU/EncJud_Birobidzhan-d/028-Medwedew-in-Birobidschan2010.jpg

De ex-opperbaas is ge-fas-ci-neerd :)

leven in schoonheid
23-08-12, 19:56
Je lult uit je nekharen. Schaamteloos en/of gestoord. Allebei schat ik. Doerak.

In Nederland mafketel loopt in Almelo iedere dag iemand mee die alle verrijking tot op de gram controleerd, ook in de kerncentrales is er dagelijks controlle door het atoom agentschap.
En nogmaals uit welke achterbuurt kom jij dat je continue loopt te schelden?

mark61
23-08-12, 19:59
In Nederland mafketel loopt in Almelo iedere dag iemand mee die alle verrijking tot op de gram controleerd, ook in de kerncentrales is er dagelijks controlle door het atoom agentschap.
En nogmaals uit welke achterbuurt kom jij dat je continue loopt te schelden?

Je bedoelt die tent waar een Pakistaan informatie jatte waardoor Pakistan nu kernwapens heeft? Dat was me een controle. Doerak.

Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.

Bron?

leven in schoonheid
23-08-12, 20:21
Je bedoelt die tent waar een Pakistaan informatie jatte waardoor Pakistan nu kernwapens heeft? Dat was me een controle. Doerak.

Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.

Bron?

Als je even de stukken doorleest die ik plaatste daar staan de bronnen bij Poeta

mark61
23-08-12, 20:41
Als je even de stukken doorleest die ik plaatste daar staan de bronnen bij Poeta

Bron, en nu snel. Afgelopen met uitvluchten, beledigingen, aandacht afleiden. Bron voor bewering dat de IAEA Israëlische nucleaire faciliteiten controleert. Hebben ze al 200 atoombommen gevonden of zagen ze die toevallig niet liggen?

Welke taal is dat? Vierde keer. Ben je achterlijk, of gewoon een varken, dat je weigert simpele vragen te beantwoorden.

Joesoef
23-08-12, 20:46
Als je even de stukken doorleest die ik plaatste daar staan de bronnen bij Poeta

Je kletst uit je nek. Ik weet nog steeds niet welke VN verdragen Iran allemaal schendt.

Kortman
23-08-12, 21:33
Ja dit is onderstande is duidelijk een BRON vermelding .
Bron: NOS Nieuws - De Iraanse atoomdreiging

leven in schoonheid
23-08-12, 21:54
Je kletst uit je nek. Ik weet nog steeds niet welke VN verdragen Iran allemaal schendt.
Lees de stukken en je weet het, volg de links in de stukken en je weet het, doe als ambtenaar je beide ogen eens open dat helpt.

Kortman
23-08-12, 22:09
[QUOTE=mark61;5090702]Yep


Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt

Aanwezigheid van Israeliers is een onomkeerbaar proces. Dat is een voldongen feit. Maar Israël als staat is echter een herstelbaar vergissing.

AL SAWT bedoeld blijkbaar dat de Israel opgeheven moet worden ?
Vraag me af hoe ?
SOLDIM gaf al zijn minachting en haat al door in het onderstaande :

Oorspronkelijk geplaatst door Soldim
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien? tip:
mogelijk alle inwoners bijeen drijven naar de rand van een afgrond en dan er over heen jagen?
Nou de NAZIE ,S hebben het ''goede voorbeeld '' al gegeven maar die gooiden zelfs niet .
Vraag me af WIE is de volgende Natie ? Amerika omdat de huidige inwoners oorspronkelijk daar helemaal niet woonden?
Of misschien ZUID AFRIKA ,maar dan uiteraard allen de blanken inwoners ,en daarna Australie ? en dan alleen uiteraard de nakomelingen van de blanke bevolking
En als we dan toch bezig zijn laten we dan ongeveer 83% van de wereld bevolkIng maar ff WEGGOOIEN want als je iedereen die aan ''landje pik ''heeft gedaan uitmoord (weggooid) blijft er weinig over !
Kort zamen gevat : iedermens komt uit een en het zelfde bron/land ; hoogstwaarschijnlijk ergens in AFRIKA , dus dan gaan we met z,n allen terug waar we vandaan zijn gekomen ,mogelijk schijten en zeiken we dan de SAHARA weer vruchtbaar zodat sommige iets meer kans hebben om te overleven ,voorzover ze elkaar de hersens niet inslaan om voedsel en water !
STOF GENOEG OM EENS GOED NA TE DENKEN over de onderstaande vragen
waar komen wij mensen vandaan ? en met welk recht claim je een land ? wie bepaalde de grenzen ? enz enz
deed GOD dat soms ook?

Joesoef
24-08-12, 06:35
Lees de stukken en je weet het, volg de links in de stukken en je weet het, doe als ambtenaar je beide ogen eens open dat helpt.


Doe niet zo moeilijk, loop je te fantaseren of is het nu zo? Je kan het bewijzen door je info te delen met een link. Voor de zoveelste keer beweer je van alles maar kom je niet met feiten.

knuppeltje
24-08-12, 07:49
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien?

Waar ze vandaan zijn gekomen.

knuppeltje
24-08-12, 07:57
En wat dacht je van verdrag dat antipersoneelsmijn verbiedt?

Inderdaad, beiden, Amerika en Israël, en nog een paar andere landen hebben het verdrag van Ottawa niet ondertekend.

knuppeltje
24-08-12, 08:13
AL SAWT bedoeld blijkbaar dat de Israel opgeheven moet worden ?
Vraag me af hoe ?

Wat dacht je er van om te beginnen een open democratie worden met gelijke rechten voor elke inwoner, terugkeer van de vluchtelingen en genoegdoening aan wat de Palestijnen is aangedaan door de stichting van de zionistische staat Israël?

leven in schoonheid
24-08-12, 08:52
Doe niet zo moeilijk, loop je te fantaseren of is het nu zo? Je kan het bewijzen door je info te delen met een link. Voor de zoveelste keer beweer je van alles maar kom je niet met feiten.

Iran ondertekent IAEA-protocol - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/746843/2003/12/18/Iran-ondertekent-IAEA-protocol.dhtml)

IAEA begint werkzaamheden | Kernenergie in Nederland (http://www.kernenergieinnederland.nl/node/610)
En speciaal voor jou de 9350 documenten waaraan iraan niet voldoet
Search Results: iran nuclear (http://search.un.org/search?q=iran%20nuclear&btnG=Search%20UN%20Website&output=xml_no_dtd&client=UN_Website_en&num=10&lr=lang_en&proxystylesheet=UN_Website_en&oe=UTF-8&ie=UTF-8&sort=date%3AD%3AL%3Ad1&ud=1&exclude_apps=1&site=un_org&ip=157.150.186.41&access=p&entqr=3)

Joesoef
24-08-12, 08:57
Iran ondertekent IAEA-protocol - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/746843/2003/12/18/Iran-ondertekent-IAEA-protocol.dhtml)

IAEA begint werkzaamheden | Kernenergie in Nederland (http://www.kernenergieinnederland.nl/node/610)
En speciaal voor jou de 9350 documenten waaraan iraan niet voldoet
Search Results: iran nuclear (http://search.un.org/search?q=iran nuclear&btnG=Search UN Website&output=xml_no_dtd&client=UN_Website_en&num=10&lr=lang_en&proxystylesheet=UN_Website_en&oe=UTF-8&ie=UTF-8&sort=date%3AD%3AL%3Ad1&ud=1&exclude_apps=1&site=un_org&ip=157.150.186.41&access=p&entqr=3)


Begrijp werkelijk het probleem niet, Iran heeft dus alleen het nonprofilate verdrag van de UN overtreden? Daarnet beweerde je nog dat Iran elk ondertekend verdrag schond. Hoe zit dat nu?

leven in schoonheid
24-08-12, 09:05
Inderdaad, beiden, Amerika en Israël, en nog een paar andere landen hebben het verdrag van Ottawa niet ondertekend.
Ja zoals :
Het verdrag is geratificeerd door 156 landen, waaronder België. Behalve de Verenigde Staten weigeren ook landen als China, India, Iran, Israël, Pakistan en Rusland het verdrag te ondertekenen.

leven in schoonheid
24-08-12, 09:08
Begrijp werkelijk het probleem niet, Iran heeft dus alleen het nonprofilate verdrag van de UN overtreden? Daarnet beweerde je nog dat Iran elk ondertekend verdrag schond. Hoe zit dat nu?
Lees eens wat ik plaatst je vraagt om links maar je lees ze niet eens, dus wat is het nut om verder met jou een discusie in te gaan?

Joesoef
24-08-12, 09:11
Ja zoals :
Het verdrag is geratificeerd door 156 landen, waaronder België. Behalve de Verenigde Staten weigeren ook landen als China, India, Iran, Israël, Pakistan en Rusland het verdrag te ondertekenen.


Leuk rijtje landen.

knuppeltje
24-08-12, 09:11
Ja zoals :
Het verdrag is geratificeerd door 156 landen, waaronder België. Behalve de Verenigde Staten weigeren ook landen als China, India, Iran, Israël, Pakistan en Rusland het verdrag te ondertekenen.

De ordinaire schurkenstaten zeg maar.

Joesoef
24-08-12, 09:12
Lees eens wat ik plaatst je vraagt om links maar je lees ze niet eens, dus wat is het nut om verder met jou een discusie in te gaan?


Je gegoogeld leverde niets op of snap je niet wat je copy past?

leven in schoonheid
24-08-12, 09:22
De ordinaire schurkenstaten zeg maar.
Yep idd.


Je gegoogeld leverde niets op of snap je niet wat je copy past?

Ach kom Joesoef googlen leverd altijd op wat je zoekt, dus wat je nu stelt is onzin.
En voor uw informatie kun je op de site's van elke overheid en instantie zoeken naar de informatie en dat doe ik liever dan googelen en uitkomen bij een wiki of powned.

Joesoef
24-08-12, 09:31
Ach kom Joesoef googlen leverd altijd op wat je zoekt, dus wat je nu stelt is onzin.
En voor uw informatie kun je op de site's van elke overheid en instantie zoeken naar de informatie en dat doe ik liever dan googelen en uitkomen bij een wiki of powned.


Wat ik nu niet begrijp, jij schrijft dat iran alle verdragen die zei heeft ondertekend overtreed. Als ik vraag welke kan jij er maar een opnoemen, het non profilatie verdrag. Wat is er nu moeilijk aan om een paar van die andere overtreding op te noemen?

leven in schoonheid
24-08-12, 09:39
Wat ik nu niet begrijp, jij schrijft dat iran alle verdragen die zei heeft ondertekend overtreed. Als ik vraag welke kan jij er maar een opnoemen, het non profilatie verdrag. Wat is er nu moeilijk aan om een paar van die andere overtreding optie noemen?
kijk dat bedoelde ik nu juist in de linken die ik gaf werd dit verwezen.

Joesoef
24-08-12, 11:14
kijk dat bedoelde ik nu juist in de linken die ik gaf werd dit verwezen.


Niet een link verwijst er naar.

Zoals gewoonlijk wauwel je maar wat.

mark61
24-08-12, 12:49
Iran ondertekent IAEA-protocol - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/746843/2003/12/18/Iran-ondertekent-IAEA-protocol.dhtml)

IAEA begint werkzaamheden | Kernenergie in Nederland (http://www.kernenergieinnederland.nl/node/610)
En speciaal voor jou de 9350 documenten waaraan iraan niet voldoet
Search Results: iran nuclear (http://search.un.org/search?q=iran%20nuclear&btnG=Search%20UN%20Website&output=xml_no_dtd&client=UN_Website_en&num=10&lr=lang_en&proxystylesheet=UN_Website_en&oe=UTF-8&ie=UTF-8&sort=date%3AD%3AL%3Ad1&ud=1&exclude_apps=1&site=un_org&ip=157.150.186.41&access=p&entqr=3)

Je ging nog een bron geven over IAEA inspecties van Israël.

We wachten.

mark61
24-08-12, 12:50
SOLDIM gaf al zijn minachting en haat al door in het onderstaande :

Huh? Begrijpend lezen is niet jouw forte.

mark61
24-08-12, 12:55
Begrijp werkelijk het probleem niet, Iran heeft dus alleen het nonprofilate verdrag van de UN overtreden? Daarnet beweerde je nog dat Iran elk ondertekend verdrag schond. Hoe zit dat nu?

Het NPT heeft niets met de VN te maken.

De VS overtreedt het NPT permanent door kernwapens beschikbaar te houden in en voor niet-kernwapenstaten.

Het NPT is gebaseerd op

1) non-proliferatie
2) ontwapening
3) recht op vreedzaam gebruik kernenergie

Nederland en Frankrijk zijn gedeeltelijk of geheel verantwoordelijk voor Pakistaanse en Israëlische kernwapens. Noord-Korea heeft dacht ik Pakistaanse technologie gekregen ooit.

De ontwapening schiet niet op omdat de VS niet verder willen onderhandelen over START III, om over de andere landen, Engeland, Frankrijk en China maar te zwijgen.

En Iran wordt geziekt terwijl het als keurig lid wenst van principe 3) gebruik te maken.

Ik dacht ik zet het nog ff op een rijtje :hihi:

www
26-08-12, 10:55
Je liegt. What else is new.


Jij denkt niet, dus dat lieg je al.

Wat is het verband? Het gaat over chemische, nucleaire, en andere wapens waar beschaafde landen vanaf willen.


Al jouw posts over Israël. Hang niet de onschuldige sukkel uit. Je bent wel een sukkel, maar niet onschuldig. Wanneer heb jij ooit iets negatiefs over Israël gezegd? Nooit.

Ophouden met schelden en liegen. Bied je excuses aan. Of donder op, dat had je beloofd.


Absoluut waar. Maar ook een langste weg om externe agressie tegen te houden.
Na het openen van deze topic was ik het al snel zat, waarom liegt iedereen volgens u, indien dit zo is kom dan met tegen bewijs, maar roep niet dat mensen zomaar liegen, dit noem ik trollen en het verkrachten van een discussie.

Joesoef
26-08-12, 11:09
Na het openen van deze topic was ik het al snel zat, waarom liegt iedereen volgens u, indien dit zo is kom dan met tegen bewijs, maar roep niet dat mensen zomaar liegen, dit noem ik trollen en het verkrachten van een discussie.


Hey John4 of was het nou 3, 2 dan?

:zwaai:

Kortman
26-08-12, 11:28
Ik ben het eens met hun boodschap dat Assad dient af te treden. Maar al die Arabische landen die tegen Assad ageren zijn feodale dictaturen. Landen als SA, Qatar en VAE, hebben een opstand in Bahrein gewelddadig onderdrukt en steunen een opstand in Syrië. Ze waren tegen aftreden van Mubarek in Egypte, maar wel voor aftreden van Assad.

Hun motieven zijn simpel: Ze willen een pro Amerikaans regering in Damascus instellen. Liefst een van feodaal snit.

Komt er op neer dat een ruime meerdeheid van de (Arabische staten) het eens is met een evt interventie door Amerika of evt de V N .
:verward:

leven in schoonheid
26-08-12, 22:33
Hey John4 of was het nou 3, 2 dan?

:zwaai:
Gossie je bent de tel kwijt.

leven in schoonheid
26-08-12, 22:38
Na het openen van deze topic was ik het al snel zat, waarom liegt iedereen volgens u, indien dit zo is kom dan met tegen bewijs, maar roep niet dat mensen zomaar liegen, dit noem ik trollen en het verkrachten van een discussie.
Vraag me alleen af John (zoveel) wat Al Sawt erbij doet?

mark61
26-08-12, 23:08
Vraag me alleen af John (zoveel) wat Al Sawt erbij doet?

Lollig hè, tegen jezelf praten.

Totaal gestoord.

mark61
26-08-12, 23:11
Bron: NOS Nieuws - De Iraanse atoomdreiging (http://nos.nl/artikel/376307-de-iraanse-atoomdreiging.html)

Randdebiel. Je eigen bron spreekt je eerdere beweging tegen.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.


Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.

leven in schoonheid
26-08-12, 23:20
Lollig hè, tegen jezelf praten.

Totaal gestoord.
Wat zei ik dan? Verrek daar heb je die eikel ook weer?:maf:

Joesoef
27-08-12, 04:46
Gossie je bent de tel kwijt.


Vraag me alleen af John (zoveel) wat Al Sawt erbij doet?


Wat zei ik dan? Verrek daar heb je die eikel ook weer?:maf:


Tip, neem de boel niet in de zeik.

leven in schoonheid
27-08-12, 14:55
Randdebiel. Je eigen bron spreekt je eerdere beweging tegen.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.


Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.
Je denkt ik plaats Noord Korea erbij dan scoor ik altijd 50%?
IAEA.org Site Index (http://www.iaea.org/googleResult.html?q=control+israel&domains=www.iaea.org&sitesearch=IAEA.org&cx=004828748078731094376%3Am_jpm98tdns&cof=FORID%3A11)

mark61
27-08-12, 15:50
Je denkt ik plaats Noord Korea erbij dan scoor ik altijd 50%?
IAEA.org Site Index (http://www.iaea.org/googleResult.html?q=control+israel&domains=www.iaea.org&sitesearch=IAEA.org&cx=004828748078731094376%3Am_jpm98tdns&cof=FORID%3A11)

Geef toe dat je weer onzin uitkraamde.

Doerak, ik citeerde een zin uit jouw post.

Ben je echt achterlijk?

Geef-toe-dat-je-uit-je-nek-lulde.

Al Sawt
27-08-12, 16:04
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien?


[QUOTE=mark61;5090702]Yep


Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt

Aanwezigheid van Israeliers is een onomkeerbaar proces. Dat is een voldongen feit. Maar Israël als staat is echter een herstelbaar vergissing.

AL SAWT bedoeld blijkbaar dat de Israel opgeheven moet worden ?
Vraag me af hoe ?
SOLDIM gaf al zijn minachting en haat al door in het onderstaande :

Oorspronkelijk geplaatst door Soldim
Het probleem is, waar zou je ze heen willen gooien? tip:
mogelijk alle inwoners bijeen drijven naar de rand van een afgrond en dan er over heen jagen?
Nou de NAZIE ,S hebben het ''goede voorbeeld '' al gegeven maar die gooiden zelfs niet .
Vraag me af WIE is de volgende Natie ? Amerika omdat de huidige inwoners oorspronkelijk daar helemaal niet woonden?
Of misschien ZUID AFRIKA ,maar dan uiteraard allen de blanken inwoners ,en daarna Australie ? en dan alleen uiteraard de nakomelingen van de blanke bevolking
En als we dan toch bezig zijn laten we dan ongeveer 83% van de wereld bevolkIng maar ff WEGGOOIEN want als je iedereen die aan ''landje pik ''heeft gedaan uitmoord (weggooid) blijft er weinig over !
Kort zamen gevat : iedermens komt uit een en het zelfde bron/land ; hoogstwaarschijnlijk ergens in AFRIKA , dus dan gaan we met z,n allen terug waar we vandaan zijn gekomen ,mogelijk schijten en zeiken we dan de SAHARA weer vruchtbaar zodat sommige iets meer kans hebben om te overleven ,voorzover ze elkaar de hersens niet inslaan om voedsel en water !
STOF GENOEG OM EENS GOED NA TE DENKEN over de onderstaande vragen
waar komen wij mensen vandaan ? en met welk recht claim je een land ? wie bepaalde de grenzen ? enz enz
deed GOD dat soms ook?
Veel geblaat maar weinig wol. Kortom onzin. Wij kunnen echter wel een conclusie trekken. Kortman steunt een racistische entiteit Israel.

Joesoef
27-08-12, 16:22
Leesvoer, rapport IAEA Israel and the IAEA (http://tinyurl.com/israel-iaea-and-wmd)

leven in schoonheid
27-08-12, 17:02
Geef toe dat je weer onzin uitkraamde.

Nee waarom zou ik als er toch eentje is die dit toe moet geven ben jij het, jij sleept er maar even wat bij wat waarheid is en denkt dan dat het hele verhaal waarheid is.


Doerak, ik citeerde een zin uit jouw post.
Nee hoor Poeta, je schreeuwd en vloekt alleen en loop stellingen op te werpen dat iedereen liegt behalve jijzelf, vind je dat niet vreemd?



Ben je echt achterlijk?
Misschien zouden wij samen eens een test moeten doen om te zien wie van ons 2en achtelijk is, jij denkt het bij een ander, ik weet het niet bij jou, ik weet wel dat ik door jou postingen mag opmerken dat jij tunnelvisie hebt, jou blik is vertroebeld.




Geef-toe-dat-je-uit-je-nek-lulde.
Heb even in de spiegel gekeken, maar tot mijn spijt moet ik u mededelen dat er in mijn nek geen gat zit waaruit ik kan lullen, verder wenst ik jou veel succes met het schofferen van personen.

leven in schoonheid
27-08-12, 17:06
Leesvoer, rapport IAEA Israel and the IAEA (http://tinyurl.com/israel-iaea-and-wmd)
Je hebt document 34 ook gelezen?

Joesoef
27-08-12, 17:10
Je hebt document 34 ook gelezen?


Natuurlijk.

leven in schoonheid
27-08-12, 17:21
Natuurlijk.
Ik geloof je en wat vind je ervan?

Joesoef
27-08-12, 17:24
Ik geloof je en wat vind je ervan?


Fantastisch.

leven in schoonheid
27-08-12, 17:34
Fantastisch.
Ja mijn eigen schuld had ik niet moeten vragen :hihi:

mark61
27-08-12, 17:41
Nee

Wat is dit voor gelul? Geef verdomme toe dat je fout zat. Walgelijk stuk vreten.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703


Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.

Welke taal is poeta en wat betekent het? Zesde keer.

leven in schoonheid
27-08-12, 18:53
Wat is dit voor gelul? Geef verdomme toe dat je fout zat. Walgelijk stuk vreten.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703 (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703)

Sinds 1975 laten Israel Inspecteurs toe, maar net als bij Iran en andere schurkstaten hebben deze hun bedenkingen.



Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid
IAEA controleert ook Israel.

Welke taal is poeta en wat betekent het? Zesde keer.

Jij spreekt je talen toch.

mark61
27-08-12, 21:39
Sinds 1975 laten Israel Inspecteurs toe, maar net als bij Iran en andere schurkstaten hebben deze hun bedenkingen.

Jij spreekt je talen toch.

Je liegt, doerak. Bron?

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703

Jouw bron.

Wat betekent poeta en welke taal is het? Zevende keer.

Kortman
27-08-12, 21:42
[QUOTE=Kortman;5090799]
Veel geblaat maar weinig wol. Kortom onzin. Wij kunnen echter wel een conclusie trekken. Kortman steunt een racistische entiteit Israel.

BAH WALGELIJK MENS !
JIJ stelt je boven alles JIJ bepaald wie ik ben !Jij verdraaid mijn antwoorden naar jou ziekelijke inzien ,gevoed door een aan het absurte grenzende haat !
JIJ denkt dat zeker je GOD bent ? JIJ treed inherhalingen Jij doet maar wat !
In jouw machteloosheid weet je niks anders te verzinnen : ALS veel geblaat en weinig WOL, bewijs het tegendeel maar eens of .... stop het anders in je HOL !
Nee , ga maar ff door zo het verschaft de lezers LOL, dolle pret zoals JIJ ,je zelf voor JOKER zet !
:haha:

Wizdom
27-08-12, 21:58
[QUOTE=Kortman;5090799]
Veel geblaat maar weinig wol. Kortom onzin. Wij kunnen echter wel een conclusie trekken. Kortman steunt een racistische entiteit Israel.

BAH WALGELIJK MENS !
JIJ stelt je boven alles JIJ bepaald wie ik ben !Jij verdraaid mijn antwoorden naar jou ziekelijke inzien ,gevoed door een aan het absurte grenzende haat !
JIJ denkt dat zeker je GOD bent ? JIJ treed inherhalingen Jij doet maar wat !
In jouw machteloosheid weet je niks anders te verzinnen : ALS veel geblaat en weinig WOL, bewijs het tegendeel maar eens of .... stop het anders in je HOL !
Nee , ga maar ff door zo het verschaft de lezers LOL, dolle pret zoals JIJ ,je zelf voor JOKER zet !
:haha:

Ik heb je nog geen enkele keer op kritiek van Israel kunnen betrappen... Hoewel de staat in zijn jonge bestaan al legio misdaden heeft gepleegd jegens de oorspronkelijke bewoners alsook tegen de buurlanden...

Je nuanceringen en afleidingsmanouvres tonen aan hoe erg gehersenspoeld je bent danwel bevooroordeeld... Een misdaad is een misdaad ongeacht wie het pleegt... In jou geval dus ook Israel... Maar dat komt er bij jou de strot niet uit... Ik vraag me af welke dogma jij aanhangt?

Kortman
27-08-12, 22:55
[QUOTE=Kortman;5092332][QUOTE=Al Sawt;5092241]

Ik heb je nog geen enkele keer op kritiek van Israel kunnen betrappen... Hoewel de staat in zijn jonge bestaan al legio misdaden heeft gepleegd jegens de oorspronkelijke bewoners alsook tegen de buurlanden...

Je nuanceringen en afleidingsmanouvres tonen aan hoe erg gehersenspoeld je bent danwel bevooroordeeld... Een misdaad is een misdaad ongeacht wie het pleegt... In jou geval dus ook Israel... Maar dat komt er bij jou de strot niet uit... Ik vraag me af welke dogma jij aanhangt?

Kun je nagaan hoe slecht jij leest!! of liever gezegd wat je NIET WIL LEZEN !
Slechts een voorbeeld geef ik , de rest mag je zelf op zoeken ,want daar ben je uiteraard erg goed in (zolang het maar in jouw straatje past ).
IK ,ja je leest het goed IK ben degene die ISRAEL de ETTERPUIST en schurken staat van het MO noemde !
Ik heb ookal vele keren laten weten waar ik achter sta (vraag maar aan AL-SAWT die keurde het bij wijze van grote uitzondering goed ) en dat is de ziens wijze in het boekwerkje van C.van der Heijden :
ISRAEL een onherstelbare vergissing ISBAN 987 90 2542836 5
LEES DAT EERST MAAR EENS VOORDAT JE WEER MET JOU VALSE BESCHULDIGINGEN OP TE PROPPEN KOMT !
:zwaai:
P.s Wat wel een feit is dat ik nog jouw nog Al-Sawt enz ,nog nooit een fatsoendlijk woord over Israel heb horen zeggen ,wel jullie aan het ziekelijke grenzende OBSESSIE als of er niks ander aan de hand is !
En dat is mede de reden van het feit waarom ik wel kommentaar geef ,maar alleen als er weer de zoveelste HAAT -TOPIC vol insinuatie,s overdrijvingen enz enz geopend wordt ,OF erger nog willens en wetens andere topic,s zo verdraaid worden dat ze uiteindelijk toch weer over ISRAEL gaan ,elke week is er wel weer een of ander aangedikte flut topic over dit AFGEZAAGDE onderwerp !
En als iemand ook maar iets tegenover DURFT te stellen (ja zeker durft ) dan ben je METEEN,Ik citeer jou ff:
Je nuanceringen en afleidingsmanouvres tonen aan hoe erg gehersenspoeld je bent dan wel bevooroordeeld... Een misdaad is een misdaad ongeacht wie het pleegt... In jou geval dus ook Israel... Maar dat komt er bij jou de strot niet uit... Ik vraag me af welke dogma jij aanhangt?[/

Het boven staande slaat meer op je zelf , maar dat merk je niet eens !
Wie is er gehersen spoeld ? en bevooroordeeld je weet niet eens beter ! jeben ervan BEZETEN
Je onderschrift duidt ook al op een ziekelijke haat ,(eerst heeft maanden lang ''de schoen die naar BUSH gegooid werd '' je onderschrift gesierd en nu al maandelang de onderhand intens kinderachtige tekening van de boot die mogelijkerwijze al als zijnde (oud roest) in de sloop terecht is gekomen .! lijkt de boot van Sinterklaas wel die vaart ook al jaren mee ! maar gelukkig voor een dag :hihi:
MAN wie maakt zich zelf nu belachelijk ?,omdat je niet tegen mijn logica en eerlijke antwoorden op kunt ,ga je net zoals AL-SAWT valse beschuldigingen uitkramen!

leven in schoonheid
27-08-12, 23:01
[QUOTE=Kortman;5092332][QUOTE=Al Sawt;5092241]

Ik heb je nog geen enkele keer op kritiek van Israel kunnen betrappen... Hoewel de staat in zijn jonge bestaan al legio misdaden heeft gepleegd jegens de oorspronkelijke bewoners alsook tegen de buurlanden...

Je maakt 1 fout Wizdom, Het oude Israel is de oorsprong van onze religie en deze gronden zijn net zo respectabel als Mekka.

leven in schoonheid
27-08-12, 23:09
Je liegt, doerak. Bron?

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703

Jouw bron.
Zoek maar eens op Operatie Opera en op jou naam Mark 84





Wat betekent poeta en welke taal is het? Zevende keer.
8, 9 10 wie niet weg is is gezien.

mark61
27-08-12, 23:15
Zoek

Je bent dus een idioot en een leugenaar. Nogmaals aangetoond.

Nooit zal je toegeven dat je fantaseert. Laat je nakijken.

Hoe je het gore lef hebt nog lollig te komen posten, tis echt ongelooflijk.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703

Jouw bron.

Wat betekent poeta en welke taal is het? Achtste keer.

leven in schoonheid
27-08-12, 23:17
Je bent dus een idioot en een leugenaar. Nogmaals aangetoond.

Nooit zal je toegeven dat je fantaseert. Laat je nakijken.

Hoe je het gore lef hebt nog lollig te komen posten, tis echt ongelooflijk.

Overigens laten Israël en Noord-Korea geen IAEA-inspecteurs toe tot hun installaties.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354123-hoort-maar-net-3.html#post5090703

Jouw bron.

Wat betekent poeta en welke taal is het? Achtste keer.
P
o
e
t
a
En dat wordt 9 troll

knuppeltje
28-08-12, 09:24
Sinds 1975 laten Israel Inspecteurs toe, maar net als bij Iran en andere schurkstaten hebben deze hun bedenkingen.


Internationaal Atoomenergieagentschap Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken Internationaal Atoomenergieagentschap
Sinds 1957

Vlag van het Internationaal Atoomenergieagentschap
Nobelprijs voor de Vrede
In 2005
Reden Voor hun inspanningen om verspreiding van kernwapens een halt toe te roepen.
Samen met Mohammed el-Baradei
Voorganger(s) Wangari Maathai
Opvolger(s) Muhammad Yunus
Grameen Bank

Het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA), een autonome organisatie van de Verenigde Naties, is een intergouvernementeel forum voor wetenschappelijke en technische samenwerking op het gebied van nucleaire technologie en het vreedzaam gebruik daarvan.

Inhoud [verbergen]
1 Geschiedenis
2 Lidmaatschap
3 Directeuren-generaal
4 Gerelateerd onderwerp
5 Externe links


GeschiedenisHet IAEA is opgericht in 1957 op voorstel van de Amerikaanse president Dwight D. Eisenhower, na zijn Atomen voor Vrede-toespraak, op 8 december 1953 voor de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties, waarin hij pleitte voor een internationaal lichaam om atoomenergie te onderzoeken en ontwikkelen.

[B]Het bureau heeft het recht om inspecties te doen bij nucleaire installaties van de lidstaten. Sommige landen, zoals Israël en Noord-Korea, verzetten zich daartegen. (Wikipedia)

Hun bedenkingen? Boycotten zul je bedoelen.

mark61
28-08-12, 13:10
P

Ongelooflijk gewoon. Je bent volkomen gestoord. Geef toe dat je loog, hou op met pb vervuilen. Je zou toch opdonderen? Doe dat dan.

leven in schoonheid
28-08-12, 13:18
Ongelooflijk gewoon. Je bent volkomen gestoord. Geef toe dat je loog, hou op met pb vervuilen. Je zou toch opdonderen? Doe dat dan.
Inderdaad ongelooflijk dom dat schelden van jou waarmee je het pb bevuilde, misschien een idee voor jou om zelf op te donderen, want volgens jou liegt iedereen behalve Mark.

Kortman
28-08-12, 13:26
[QUOTE=Wizdom;5092345][QUOTE=Kortman;5092332]
Je maakt 1 fout Wizdom, Het oude Israel is de oorsprong van onze religie en deze gronden zijn net zo respectabel als Mekka.

Israel is als STAAT ind erg jong !
Hieronder een stukje van de beschrijving die MIJN INZIENS het dichtst bij de WAARHEID ligt :
Zestig jaar geleden werd de staat Israël opgericht. Pas veertig jaar later ontdekten de Nieuwe Historici dat dit gepaard ging met bloedbaden en gruwelijkheden aan Joodse zijde. Maar over de hamvraag, of er een vooropgezet plan was om de Palestijnse Arabieren uit het land te verdrijven, verschillen zij van mening.



Op 14 mei 1948 proclameerde David Ben Goerion, de nieuwe Israëlische premier, in het overvolle Tel Aviv Museum de onafhankelijkheid van de Joodse staat Israël. De aanwezige Joodse leiders stonden op en zongen spontaan Ha tikva, het Israëlische volkslied. Het Britse mandaat over Palestina, dat 28 jaar eerder door de Volkenbond was toegekend, was beëindigd.

Een dag later, net voor zonsopgang, werden de bewoners van Tel Aviv gewekt door een oorverdovend lawaai. Vier Egyptische Spitfires bombardeerden de stad. De Arabisch-Israëlische oorlog - die eigenlijk nog steeds voortduurt - was begonnen.

Jarenlang legde de traditionele zionistische visie de schuld van die oorlog en de consequenties ervan - het vertrek van de Palestijnse Arabieren - bij de Arabische kant. Volgens deze zienswijze zou Palestina tot de komst van de Joodse kolonisten nauwelijks bevolkt zijn geweest. De Arabieren die er woonden waren na de Israëlische onafhankelijkheid gevlucht op aandrang van hun leiders. En vervolgens moest het kleine Israël als een David vechten tegen Goliath - de Arabische miljoenenovermacht. Dit zionistische beeld werd eigenlijk pas veertig jaar later serieus aan de kaak gesteld.

In 1982 deed een jonge Israëlische journalist en historicus, Benny Morris - nu hoogleraar geschiedenis aan de Ben Goerion Universiteit - onderzoek naar de Palmach, de gevechtseenheid van de Haganah [?er wordt pas later verklaard wat dit is]. Morris kreeg toegang tot geheime Palmach-documenten, en deze vormden de sleutel tot een heel ander verhaal.

Morris ontdekte dat Israël in 1948 een serie gruwelijkheden - massamoorden, vernietigingen en verkrachtingen - tegen de Palestijnse Arabieren had begaan. Hem werd de toegang tot de archieven ontzegd, maar datzelfde jaar werden geheime documenten uit de Israëlische staatsarchieven vrijgegeven en bijna tien jaar later militaire archieven, die zijn bevindingen bevestigden.

Tot die tijd, vertelt Morris, wisten niet alleen de gewone burgers, maar ook historici in Israël nauwelijks wat er gebeurd was. In de beginjaren van de jonge staat waren er wel incidentele kritische publicaties en polemieken over zijn ontstaansgeschiedenis, maar de Israëlische overheid hield gegevens geheim, en Joden die bij de acties betrokken waren geweest hielden hun mond of hun was verzocht te zwijgen.

Ook andere historici, onder wie Ilan Pappe en Avi Shlaim, beiden tegenwoordig werkzaam aan Britse universiteiten, begonnen aan de hand van de officiële documenten de zionistische geschiedenis te herschrijven. Ze noemden zichzelf de Nieuwe Historici.
Om het komplete schrijven te lezen verwijs ik jullie naar:
Het ontstaan van de staat Israël - Historisch Nieuwsblad (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/7008/het-ontstaan-van-de-staat-israel.html)
:student:

P.S Alles wat hier boven staat is uiteraard een vreselijk stukje geschieddenis !
Helaas is dat slechts een van de vele soortgelijkende stukken uit de geschieddenis van de mensheid !
Zolang als de mens bestaat en wat er over bekend is de boven omschreven history een herhaling van vele die er aan vooraf gingen !
Kijk maar naar het onder werp als je ff zoekt op google of eens de moeite neemt om boeken te lezen .
Alleen al inCHINA ja je leest het goed , was landje pik schering en inslag ,IN VROEGERE JAREN waarbij de (oorlog tussen Palesijnen en JODEN niks voorsteld !
:student: