PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land



leven in schoonheid
22-08-12, 20:48
Saudi-Arabië financiert in ons land ‘een tiental scholen’ waar de leerkrachten de Arabische taal en een radicale vorm van de islamitische godsdienst onderwijzen. Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) waarschuwt daar dinsdag voor op basis van gegevens van de staatsveiligheid.

‘In bepaalde gevallen worden de scholen gesticht op uitdrukkelijke vraag van het regime en met fondsen uit Saudi-Arabië’, stelt de minister. ‘Ze beantwoorden aan de wil van de Saudische autoriteiten om de officiële islam van het land, het wahabisme, te propageren. Die doctrine baseert zich op een strenge interpretatie van de islamitische godsdienst, zoals die beleden werd in de tijd van de profeet.’
De staatsveiligheid kan geen exact cijfer plakken op het aantal studenten in de scholen. ‘We schatten dat het er enkele tientallen zijn’, zegt Turtelboom. ‘Door te investeren in de scholen hoopt het regime ook studenten aan te trekken voor zijn universiteiten om hen daar nog grondiger te onderwijzen in het wahabisme. Zodat zij op hun beurt de godsdienst hier nog beter kunnen propageren.’
Voor de staatsveiligheid zijn de bewuste scholen allesbehalve onschuldig. Ze vormen een probleem in haar strijd tegen het radicalisme.

Joesoef
22-08-12, 20:56
Denk aan bronvermelding!

mark61
22-08-12, 21:01
Ik ken nog een reactionaire vreemde mogendheid die de ontvankelijke geestjes van onze bloedjes van kinderen terroriseert: het Vaticaan :slaap:

leven in schoonheid
22-08-12, 22:41
Denk aan bronvermelding!

sorry
Welle: Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land - Google zoeken (http://www.google.nl/search?q=Saoedi-Arabi%C3%AB+financiert+radicale+scholen+in+ons+lan d+&rls=com.microsoft:nl:IE-ContextMenu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&redir_esc=&ei=vVE1UOT1JKG40QWA5YCoBg)

Kortman
22-08-12, 23:13
sorry
Welle: Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land - Google zoeken (http://www.google.nl/search?q=Saoedi-Arabi%C3%AB+financiert+radicale+scholen+in+ons+lan d+&rls=com.microsoft:nl:IE-ContextMenu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&redir_esc=&ei=vVE1UOT1JKG40QWA5YCoBg)

Heb ff gekeken maar je bent minstens 20 bronnen vergeten !

mark61
22-08-12, 23:15
sorry
Welle: Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land - Google zoeken (http://www.google.nl/search?q=Saoedi-Arabi%C3%AB+financiert+radicale+scholen+in+ons+lan d+&rls=com.microsoft:nl:IE-ContextMenu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&redir_esc=&ei=vVE1UOT1JKG40QWA5YCoBg)

Dat is geen bron, maar een zoekopdracht.

Wat is dit voor gelul?

Kortman
22-08-12, 23:19
Ik ken nog een reactionaire vreemde mogendheid die de ontvankelijke geestjes van onze bloedjes van kinderen terroriseert: het Vaticaan :slaap:

Het ZOVEELSTE voorbeeld , hoe het topic vanaf het begin af aan een andere wending wordt gegeven !
gevoed door een niets afziende haat t.o.v andere geloven en speciaal dit keer het VATICAAN ,wat je te hooi en te gras gebruikt omdat je dit keer die andere staat niet direct daarvan kan beschuldigen .
:verveeld:

Kortman
22-08-12, 23:24
Dat is geen bron, maar een zoekopdracht.

Wat is dit voor gelul?

Uiteraard ben je te beroerd om het an te klikken:
Nieuws over Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ...


Elsevier









'Saudi-Arabië betaalt radicale scholen' | Spitsnieuws


www.spitsnieuws.nl/.../buitenland/.../saudi-arabië-betaalt-radicale-sch...


1 dag geleden – Het islamitische Saudi-Arabië betaalt in België een tiental radicale scholen. De leerkrachten geven les in de Arabische taal en een radicale ...









Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in België - HLN.be


www.hln.be/.../Binnenland/.../Saoedi-Arabie-financiert-radicale-schol...


1 dag geleden – Saoedi-Arabië financiert in ons land 'een tiental scholen' waar de leerkrachten de Arabische taal en een radicale vorm van de islamitische ...

enz enz enz .... nog veel meer .
Wat de :boer: niet wil kennen dat eet hij niet.

mark61
22-08-12, 23:25
Het ZOVEELSTE voorbeeld , hoe het topic vanaf het begin af aan een andere wending wordt gegeven !
gevoed door een niets afziende haat t.o.v andere geloven en speciaal dit keer het VATICAAN ,wat je te hooi en te gras gebruikt omdat je dit keer die andere staat niet direct daarvan kan beschuldigen .
:verveeld:

Jij haat toch alle godsdiensten? JIJ loopt de hele tijd te brullen dat godsdienst alle conflicten in de wereld veroorzaakt. Dus wat lul je nou? Godallemachtig man, denk een keer na voordat je beledigend dom gelul uitslaat. Eén sjonnie is echt wel genoeg.

Kortman
22-08-12, 23:37
Jij haat toch alle godsdiensten? JIJ loopt de hele tijd te brullen dat godsdienst alle conflicten in de wereld veroorzaakt. Dus wat lul je nou? Godallemachtig man, denk een keer na voordat je beledigend dom gelul uitslaat. Eén sjonnie is echt wel genoeg.

Goed en begrijpelijklezen kan of wil je niet !
Ik haat geen enkele GODSDIENST ieder mens is vrij om te geloven wat hij wil ,alleen heb ik geen geloof nodig om in (mijn )GOD te geloven gewoon om het feit dat Geloof meer kapot maakt dan je lief is ,vooral als er fanatiekelingen zijn die denken dat HUN geloof het enige echte en ware GELOOF is.
Bewijs het tegendeel maar eens met je verdraaien van iemands woorden,naar JOU eigen inziens.
:tik:

Samir75017
22-08-12, 23:38
Is it more worrying than the fact that the extremist and islamophobic Dutch political party (PVV) raises money from Jewish organizations in Israel and America ?

leven in schoonheid
22-08-12, 23:42
Dat is geen bron, maar een zoekopdracht.

Wat is dit voor gelul?
Reageer eens één keer ontopic of reafeer totaal niet meer op mij aub, want ik begin uw schelden en trollen zat te worden eikeltje.

Kortman
22-08-12, 23:43
Is it more worrying than the fact that the extremist and islamophobic Dutch political party (PVV) raises money from Jewish organizations in Israel and America ?

Sticht en finacieert hij hier radicale scholen met uitsluitend Joodse kinderen?
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land !
Want daar gaat dit topic over of niet soms ?

Kortman
22-08-12, 23:46
Reageer eens één keer ontopic of reafeer totaal niet meer op mij aub, want ik begin uw schelden en trollen zat te worden eikeltje.

Hij kan niks anders verzinnen .

leven in schoonheid
22-08-12, 23:49
Hij kan niks anders verzinnen .
Nee dat blijkt, hij loopt maar te trollen en te schelden deze salon activist, praat over wapens en geweld, maar heeft het zelf nooit meegemaakt.

Samir75017
22-08-12, 23:55
Sticht en finacieert hij hier radicale scholen met uitsluitend Joodse kinderen?
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land !
Want daar gaat dit topic over of niet soms ?

He preaches hate and stirs up anti-Muslim bigotry in Holland through foreign (Jewish) funds.

Kortman
23-08-12, 00:04
He preaches hate and stirs up anti-Muslim bigotry in Holland through foreign (Jewish) funds.

Blijkbaar kan je niet begrijpend NEDERLANDS lezen , het topic gaat over :
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land .
En dat doet Wilders niet.

Samir75017
23-08-12, 00:17
Blijkbaar kan je niet begrijpend NEDERLANDS lezen , het topic gaat over :
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land .
En dat doet Wilders niet.

Go to bed.

mark61
23-08-12, 00:20
Sticht en finacieert hij hier radicale scholen met uitsluitend Joodse kinderen?
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land !
Want daar gaat dit topic over of niet soms ?

Nee. Het gaat over België. Jezus leer es lezen voor je begint te gillen.

Het is ernstiger dat ons parlement en onze regering door buitenlanders / buitenlandse belangen wordt beïnvloed / gefinancierd dan het lager onderwijs.

mark61
23-08-12, 00:21
Reageer eens één keer ontopic of reafeer totaal niet meer op mij aub, want ik begin uw schelden en trollen zat te worden eikeltje.

Dit is ontopic. Ben je achterlijk? Reageer op wat ik zeg, onbeschoft rund.

Bied onmiddellijk je excuses aan voor je onbeschoftheid en leugens.

Word je het zat? Hou je dan aan je woord en donder op. Dat had je beloofd.

mark61
23-08-12, 00:22
Hij kan niks anders verzinnen .

Wat lul je? Heb je eigenlijk door waarover het gaat? Nee dus.

IBKIS
23-08-12, 05:03
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.

leven in schoonheid
23-08-12, 12:05
Wat lul je? Heb je eigenlijk door waarover het gaat? Nee dus.
Uit welke achterbuurt kom jij eigenlijk gezien jou taalgebruik die zeer onbeschoft is, gil lekker door en als je keelpijn krijgt een rauw ei met vieux is een goed middeltje.

BoerHarms
23-08-12, 14:12
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.

Gewoon lezen , niet anwoorden en eigen conclusie trekken , ik lach me rot, het is af en toe net Joep van het Hek

mark61
23-08-12, 18:12
Goed en begrijpelijklezen kan of wil je niet !
Ik haat geen enkele GODSDIENST

Jij begint over mijn veronderstelde 'niet afziende' (sic) haat voor geloven, terwijl JIJ degene bent die beweert dat godsdiensten alle oorlogen en ellende veroorzaken, niet ik. Nou ontken je dat weer. Gestoord.

Kan je ook reageren op mijn post of is dat ook al te moeilijk?

Kortman
23-08-12, 22:29
Go to bed.

jA DIT SOORT ANTWOORDEN KRIJG JE ALS ZE GEEN VERWEER MEER HEBBEN .
:tik:

Kortman
23-08-12, 22:36
Nee. Het gaat over België. Jezus leer es lezen voor je begint te gillen.

Het is ernstiger dat ons parlement en onze regering door buitenlanders / buitenlandse belangen wordt beïnvloed / gefinancierd dan het lager onderwijs.

O,,, DAT SCHEELT EEN STUK! lees ff de Kop van het topic :
Onderwerp: Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land
Bekijk het ff mieren neukert.:argwaan:
Waarom wordt Wilders er dan bij betrokken ?

Kortman
23-08-12, 22:48
Jij begint over mijn veronderstelde 'niet afziende' (sic) haat voor geloven, terwijl JIJ degene bent die beweert dat godsdiensten alle oorlogen en ellende veroorzaken, niet ik. Nou ontken je dat weer. Gestoord.

Kan je ook reageren op mijn post of is dat ook al te moeilijk?

Spoor je nog wel ?
Ik ontken niks en mijn bewering is niet zoals jij het er van maakt viespeuk!
JE VERDRAAID gewoon mijn woorden smeerlap :
Dit IS JOU CITAAT : terwijl JIJ degene bent die beweert dat godsdiensten alle oorlogen en ellende veroorzaken, niet ik. Nou ontken je dat weer.

Ik zeg geloof maakt meer kapot dan je lief is ,en bij veel en niet alle oorlogen is het geloof de diepere oorzaak .
Zo en kijk nu maar ff naar je geliefde geloofs genoten die elkaar dagelijks trakteren op verminking ,marteling ,moord enz enz en wederzijds ALLAH er net zo gemakkelijk bij roepen om hun ''pyrrusoverwinning'' te vieren.o.a in SYRIE
Zo is het toevallig ook nog eens een keer !

Kortman
23-08-12, 23:12
Ik wil ook meedoen met de discussie, maar weet niet op wie of wat ik moet reageren.

Ik kan het me nu voorstellen , reageer maar niet (want je doet het nooit goed hier ) wordt je niet door de kat ,dan wordt je wel door de hond gebeten !
:zegniets:

mark61
23-08-12, 23:56
O,,, DAT SCHEELT EEN STUK! lees ff de Kop van het topic :
Onderwerp: Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land
Bekijk het ff mieren neukert.:argwaan:
Waarom wordt Wilders er dan bij betrokken ?

Ja, dat scheelt een stuk. Of het maakt jou niet uit of het over NL, België of Botswana gaat?

Voor de kop moet je bij de topicopener wezen.

Voor Wilders bij degene die erover begon.

Kortman
24-08-12, 01:11
Ja, dat scheelt een stuk. Of het maakt jou niet uit of het over NL, België of Botswana gaat?

Voor de kop moet je bij de topicopener wezen.

Voor Wilders bij degene die erover begon.

Om met het laatste te beginnen het was onze vriend Samir ,die uiteraard het topic ff een ander wending moest geven !
door Wilder,s P.V.V er bij te betrekken en uiteraard Israel en Amerika ! :(Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017

Is it more worrying than the fact that the extremist and islamophobic Dutch political party (PVV) raises money from Jewish organizations in Israel and America ?)
Uiteraard moest JIJ het totaal niets ter zake doende Vaticaan er bij halen ,bij gebrek aan beter argument .
En dan nog ff over het TOPIC je moet wel degelijk goed opletten want er staat nergens in dat het om BELGIE ging!! alleen de verwijzing naar een partij /minister DAT IS EEN VRESELIJKE ENORME FOUT !! dat ik die niet zag ongelooflijk wat stom !!!!! die door MIERENEUKERS zoals jij bij gebrek aan beter kommentaar ff uitgebuit moet worden !!
De TOPIC plaatser had wel ter verduidelijking kunnen zeggen dat het niet ONS LAND betrof maar BELGIE alsof het iets uitmaakt over het onderwerp dat willens en wetens zoals gewoonlijk toch een totaal andere richting in gestuurd wordt op de bekende manier : op alle slakjes zout strooien ,uit lokken en woorden in je mond geven die je niet zegt enz enz kortom zo gauw het onderwerp ''te heet onder de voeten wordt ''passen'' jij en je gelijkdenkenden deze gore methode toe !Zo steek dit maar in je spuigat , des te sneller scheit je mijn verbale op sodemieter uit!
Over topic,s gesproken nogmaals :GELOOF maakt meer kapot dan je lief is ..kijk maar weer nu ff naar die stumper(s) in PAKISTAN ,maar dat doe je niet want daar ben je te BLIND voor!
:vingers:

mark61
24-08-12, 03:08
Skrikkelijk vermoeiend :hihi:

knuppeltje
24-08-12, 08:41
Ik haat geen enkele GODSDIENST i

En dat voor iemand die de laatste tijd steeds komt aanzetten met: geloof maakt meer kapot dan je lief is.

knuppeltje
24-08-12, 08:46
Sticht en finacieert hij hier radicale scholen met uitsluitend Joodse kinderen?
Saoedi-Arabië financiert radicale scholen in ons land !
Want daar gaat dit topic over of niet soms ?

En onze minister van onderwijs heet zeker Turtelboom? :wow:

Joesoef
24-08-12, 08:54
De Joods Israëlische lobby koopt zelfs Hollandse politici om!

leven in schoonheid
24-08-12, 09:11
De Joods Israëlische lobby koopt zelfs Hollandse politici om!
Ja maar die dreigen niet om ongelovigen te doden, te vervolgen en ons land te hervormen als Islamitische staat. :hihi:

knuppeltje
24-08-12, 09:15
Ja maar die dreigen niet om ongelovigen te doden, te vervolgen en ons land te hervormen als Islamitische staat. :hihi:

Ze steunen gewoon volop schurken die andere gelovigen in andere landen aan te vallen, meer niet.

leven in schoonheid
24-08-12, 09:24
Ze steunen gewoon volop schurken die andere gelovigen in andere landen aan te vallen, meer niet.
Waar doel je op Irak of wederom Israel?

mark61
24-08-12, 13:15
Ja maar die dreigen niet om ongelovigen te doden, te vervolgen en ons land te hervormen als Islamitische staat. :hihi:

Dat doen de Saoedi's? Doerak.

Joesoef
24-08-12, 13:33
Ja maar die dreigen niet om ongelovigen te doden, te vervolgen en ons land te hervormen als Islamitische staat. :hihi:

Die dreiging is mij dan ontgaan, wie, wanneer en tegen wie in Nederland?