PDA

Bekijk Volledige Versie : Fundamentalisten vernielen mausoleum in Tripoli



Kortman
26-08-12, 12:02
In de Libische hoofdstad Tripoli hebben moslimfundamentalisten het mausoleum van een heilige beschadigd. Het is de tweede keer in korte tijd dat radicale moslims heiligdommen beschadigen in Libië. Gisteren werd in de stad Zlitan het belangrijkste mausoleum van het land vernietigd.

Bron :NOS Nieuws - Fundamentalisten vernielen mausoleum in Tripoli (http://nos.nl/video/410723-fundamentalisten-vernielen-mausoleum-in-tripoli.html)

J.Emhá
26-08-12, 12:12
Dat was geen moskee.


And the mosques are for Allah Alone. Therefore, do not call upon anyone else in them along with Allah. 72:18

Kortman
26-08-12, 12:42
Dat was geen moskee.

Dat is ff ''boffen'' !! gelukkig pfffttt stel je toch eens voordat het wel een MOSKEE had geweest , dan waren de rapen zeker gaar geweest? alsof het wat uitmaakt het is toch droevig dat zo,n heilig gebouw ff in brand wordt gestoken, zelfs de boeken waaronder mogelijk ook KORANS gingen de fik in! *)
Ik houd het er maar op dat je geen NEDERLANDS verstaat want:
the news reader was talking about a mosque

*) een kind wordt in PAKISTAN voor een blaadje uit de KORAN in het gevang geworpen ,en mogelijk wacht haar de doodstraf ! ik bedoel maar :verward:

J.Emhá
26-08-12, 12:53
Dat soort mensen zouden geen moskee aanvallen...

De nieuwslezer weet alles ook zo goed eh. Dan zijn het fundamentalisten, dan weer radicalen. Tegenstrijdige zaken als je de fundamenten van de Islam kent. Niet dat een fundamentalist dit zou doen zonder enige authoriteit..

Waar het mij om gaat, een plek waar een ander naast Allaah wordt aangeroepen, kan je geen moskee noemen.


And the mosques are for Allah Alone. Therefore, do not call upon anyone else in them along with Allah. 72:18

Kortman
26-08-12, 13:18
Dat soort mensen zouden geen moskee aanvallen...

De nieuwslezer weet alles ook zo goed eh. Dan zijn het fundamentalisten, dan weer radicalen. Tegenstrijdige zaken als je de fundamenten van de Islam kent. Niet dat een fundamentalist dit zou doen zonder enige authoriteit..

Waar het mij om gaat, een plek waar een ander naast Allaah wordt aangeroepen, kan je geen moskee noemen.

Oke dan is hiermee toch gewoon de zaak opgelost ! en als ze elkaar eventueel nog in de ''haren ''vliegen ''op z,n zachts gezegd ,dan noemen we het toch gewoon buren ruzie .
En dan hebben we nog de Nieuwslezer , die man verzint alles ter plekke natuurlijk !,logisch dat je dan een afschuwlijk misverstand krijgt , en stel die ontaard in een oorlog ! dan is uiteraard de Nieuwslezer de schuldige alleen al om het feit dat hij een 'Westerse '' Nieuwslezer is met als logisch gevolg :
De schuld van het KAPITAAL:
Mensen, noem elkaar geen mietje
Eenmaal zing je allemaal,
Allemaal het ouwe liedje:
't Is de schuld van 't kapitaal

Zo goed ?

Joesoef
26-08-12, 13:28
Mausoleum/ tombe is geen Moskee. Titel aangepast.

J.Emhá
26-08-12, 13:32
Oke dan is hiermee toch gewoon de zaak opgelost ! en als ze elkaar eventueel nog in de ''haren ''vliegen ''op z,n zachts gezegd ,dan noemen we het toch gewoon buren ruzie .
En dan hebben we nog de Nieuwslezer , die man verzint alles ter plekke natuurlijk !,logisch dat je dan een afschuwlijk misverstand krijgt , en stel die ontaard in een oorlog ! dan is uiteraard de Nieuwslezer de schuldige alleen al om het feit dat hij een 'Westerse '' Nieuwslezer is met als logisch gevolg :
De schuld van het KAPITAAL:
Mensen, noem elkaar geen mietje
Eenmaal zing je allemaal,
Allemaal het ouwe liedje:
't Is de schuld van 't kapitaal

Zo goed ?
Ahum? :/

Eentje begrijpt mijn punt niet, maar maakt niet uit.

Kortman
26-08-12, 13:37
Mausoleum/ tombe is geen Moskee. Titel aangepast.

:duim:
Misschien kun je de Nieuws lezer ook ff z,n bek snoeren :hihi:
NOS Nieuws - Fundamentalisten vernielen mausoleum in Tripoli (http://nos.nl/video/410723-fundamentalisten-vernielen-mausoleum-in-tripoli.html)
Als je voortaan dan ook maar de meest idiote koppen van sommige TOPIC,S ''aanpast " als mede de verdraaiingen van de feiten , en vooral namen *) , dan gaan we een eind in de goede richting van :
dicusseren met respect voor ieder zijn mening !


*) ga zelf maar ff te raden

Kortman
26-08-12, 13:39
Ahum? :/

Eentje begrijpt mijn punt niet, maar maakt niet uit.

Ja hoor ik begrijp jou punt heus wel ,en ik weet ook zeker waar het op slaat!!

Kortman
26-08-12, 14:05
Mausoleum/ tombe is geen Moskee. Titel aangepast.

Mogelijk kan je hier ook iets aan doen *)
Via de ''toezichthouders '' op het gebied van de ''valse gewetenloze Westerse pers muskieten"
die uiteindelijk de schuld zijn van de onderlinge (meningsverschillen ) van MOSLIMS !
Gelukkig zijn er dankzij het ''bijtijds ingrijpen'' tot nu slechts drie doden gevallen .

*)plaatsen.inhetnieuws.nl/Libië


Gisteren werd in de stad Zlitan het belangrijkste mausoleum van het land ... en een Moskee van soefi's zijn zaterdag in de Libische hoofdstad Tripoli verwoest.

Sorry maar ik moet onwillekeurig ff :verward::hihi:

BoerHarms
26-08-12, 14:11
dit is ook geen nieuws maar blijkbaar normaal

Kortman
26-08-12, 14:24
dit is ook geen nieuws maar blijkbaar normaal

Uiteraard je hebt gelijk ! zover dacht ik nog niet eens ,want het is maar een mausoleum die mag je wel ten koste van enkele doden in de fik steken en afbreken!
Stom van die nieuws lezers , zo komt nou de oorlog onderling tussen diverse Moslims tot stand ,
ze hadden i.p.v Moskee uiteraard Mausoleum moeten zeggen !!!
Ennuche het kost mij ook nog rode duimpjes :huil2: :huil2: en ikkeuh heb niks gedaan :huil2:
gewoon weergegeven wat ze op het nieuws gezegd hebben :huil2: :huil2:
:p

Joesoef
26-08-12, 14:28
dit is ook geen nieuws maar blijkbaar normaal

Nieuws opblazen.... In dit geval wat beton met als gevolg scherven.



Afgelopen donderdag, tweehonderd doden is Syrie...

mark61
26-08-12, 14:29
Attackers in Libya have bulldozed a mosque containing Sufi Muslim graves in the centre of Tripoli, a day after Sufi shrines in the city of Zlitan were wrecked and a mosque library was burned.

The demolition of the large Sha'ab mosque happened in broad daylight on Saturday, drawing condemnation from government officials and Libyans across the country and abroad.

The president of Libya's newly elected National Congress, Mohamed al-Magariaf, called the prime minister to an emergency meeting on Sunday.

"What is truly regrettable and suspicious is that some of those who took part in these destruction activities are supposed to be of the security forces and from the revolutionaries," Magariaf told reporters on Saturday night.

He did not elaborate on how security forces took part.

A public protest was planned for Sunday at the Algeria Square in Tripoli, calling for support against "the lawless minority" that carried out the attacks.

A Reuters reporter saw the bulldozer level the Sha'ab mosque as police surrounded the site and prevented people from approaching and did not stop the demolition. Inside the mosque, empty graves lay open in the rubble.

"A large number of armed militias carrying medium and heavy weapons arrived at the al-Sha'ab mosque with the intention to destroy the mosque because of their belief graves are anti-Islamic," a government official said.

He told Reuters that authorities tried to stop them but, after a small clash, decided to seal off the area while the demolition took place to prevent any violence spreading.

Sectarian attack

"The SSC [Libya's Supreme Security Council] joins the ... condemnation," Abdel Moneim al-Hurr, the council spokesman, said.

A man who appeared to be overseeing the demolition told Reuters the interior ministry had authorised the operation after discovering people had been worshipping the graves and practicing "black magic". The ministry was not available for comment.

This video of the Tripoli mosque being destroyed was uploaded onto Youtube

In Zlitan, witnesses said that an armed group, claiming to be Salafis, carried out the assault on the Sufi shrine, the tomb of Abdel Salam al-Asmar, a 15th-century Muslim scholar.

"A group of criminals who have committed crimes against people inside and outside Zliten, entered and took cover in the mosque and fired at the revolutionaries," Mohamed al-Teer, a witness, said.

"The revolutionaries fired back. They killed and captured some of them and the others escaped."

The attackers also set fire to a historic library, reducing years of academic and religious writing to ash. While the official line from the government is condemnation, there are reports security forces stood by and just let this destruction go ahead.

One of Libya's highest-profile cultural clashes since the toppling of Muammar Gaddafi has been between followers of the mystical Sufi tradition and ultra-conservative Salafis, who say Islam should return to the simple ways followed by its prophet.

Salafis have formed a number of armed brigades in Libya. They reject as idolatrous many Sufi devotions - which include dancing and the building of shrines to venerated figures.

The Sha'ab mosque in Tripoli housed close to 50 Sufi graves inside and, outside, the tombs of Libyan Sufi scholar Abdullah al-Sha'ab and a martyr who fought Spanish colonialists.

http://www.aljazeera.com/video/africa/2012/08/201282665348545366.html

mark61
26-08-12, 14:30
Mausoleum/ tombe is geen Moskee. Titel aangepast.

Ben jij nu ook al van de fundi gedachtenpolitiecensuur? Het is een complex met o.a. een moskee.

mark61
26-08-12, 14:38
Dat was geen moskee.

Dat maak jij uit?

J.Emhá
26-08-12, 14:42
Dat maak jij uit?

Nee, Allaah:


And the mosques are for Allah Alone. Therefore, do not call upon anyone else in them along with Allah. 72:18

cummonisto
26-08-12, 14:44
Moskee of bordeel niet opblazen.... waar blijven we met de Arabische lente

mark61
26-08-12, 14:49
ZLITAN: Ultra-conservative Islamists used bombs and a bulldozer to destroy the tomb of a 15th century Sufi scholar in the Libyan city of Zlitan, witnesses said on Saturday, the latest attack in the region on sites branded idolatrous by some sects.

The attackers reduced the revered last resting place of Abdel Salam Al-Asmar to rubble on Friday and also set fire to a historic library in a nearby mosque, ruining thousands of books, witnesses and a military official added.
A Reuters journalist in Zlitan, about 160 km (90 miles) west of the Libyan capital, said the mosque's dome had collapsed and a minaret was pockmarked with holes.

The attackers appeared to have removed the last signs of the shrine with a bulldozer, which was abandoned nearby.
Libyan authorities have struggled to control a myriad of armed factions that have refused to give up their weapons following the revolution that ousted Muammar Gadhafi last year.

The latest destruction followed two days of clashes between tribal group in Zlitan which killed two people and injured 18, according to military council counts. "The extremist Salafis took advantage (of the fact) that security officials were busy calming down the clashes and they desecrated the shrine," Zlitan military council official Omar Ali told Reuters, referring to conservative Muslims who see many Sufi sites as idolatrous.

Hardliners, emboldened and armed by the Arab Spring revolts, have targeted a number of sites sacred to Islam's mystical Sufi tradition in Libya, Egypt and Mali over the past year. The assaults recalled the 2001 dynamiting by the Taliban of two 6th-century statues of Buddha carved into a cliff in Bamiyan in central Afghanistan.

Sufism is a mystical strain of Islam which includes hymns, chanting and dancing among its devotions.
Followers have built shrines to revered holy men and make pilgrimages to them. Even Gadhafi, with his ambivalent attitude to religion, did not try to interfere in a practice deep-rooted in Libyan culture.

Salafis believe Islam should keep to the simple, ascetic form practiced by the Prophet Mohammed and his disciples. Followers reject any later additions to the faith - including lavish tombs or grave markings.

A Facebook page titled "Together for the Removal of the Abdel Salam Al-Asmar Shrine" congratulated supporters on the "successful removal of the Asmar shrine, the largest sign of idolatry in Libya." It posted photographs and YouTube footage of the destruction.

"We are distraught at the destruction of this historical and spiritual place in Libya," Mohamed Salem, caretaker of the mosque, told Reuters.

Salem said he had to flee Zlitan weeks ago after an increase of death threats against him from Salafis threatening to destroy the shrine.

http://alwatandaily.kuwait.tt/Search.aspx?text=libya&dt=Sun%20Aug%2026%202012%2015:44:57%20GMT+0200#

mark61
26-08-12, 15:19
Nee, Allaah:

Dat had ik gelezen. Maar hoe weet jij wat die lui precies doen?

Besides, je kan niet tegelijkertijd beweren dat ze in de moskee meer dan één god aanbidden, en zeggen dat het geen moskee was :vreemd:

mark61
26-08-12, 15:21
Dat soort mensen zouden geen moskee aanvallen...

Wat voor soort mensen? Je wou beweren dat het atheïsten waren?

Ik heb zo maar de indruk dat je van geweld, vernieting van cultureel erfgoed niet wakker ligt. Godsdienstvrijheid zit je ook niet hoog.

J.Emhá
26-08-12, 15:27
Dat had ik gelezen. Maar hoe weet jij wat die lui precies doen?

Besides, je kan niet tegelijkertijd beweren dat ze in de moskee meer dan één god aanbidden, en zeggen dat het geen moskee was :vreemd:

Als er een ander naast Allaah wordt aangeroepen, maakt het het gebouw moskee-af.


Wat voor soort mensen? Je wou beweren dat het atheïsten waren?

Ik heb zo maar de indruk dat je van geweld, vernieting van cultureel erfgoed niet wakker ligt. Godsdienstvrijheid zit je ook niet hoog.
Ik heb niet gezegd dat ik de geweldactie goedkeur.

Sommige mensen hebben ''cultureel erfgoed'' hoog in het vaandel, andere mensen tawheed.

Fulanadetal
26-08-12, 15:33
Ik vind het laf. Eerst het volk de kolen uit het vuur laten halen en de dictator verdrijven. Dan wachten op een gevecht waarmee de nieuwe autoriteiten bezig zijn en dan gauw een gebouw vernielen, en boeken verbranden (het is altijd eng volk dat boeken verbrandt) en een heleboel landgenoten kwetsen. Lekker islamitisch hoor, je land verwoesten. Ze kunnen reuze trots zijn op zichzelf. Geweldige uitnodiging tot het geloof gaat daar vanuit.

Joesoef
26-08-12, 15:49
Ben jij nu ook al van de fundi gedachtenpolitiecensuur? Het is een complex met o.a. een moskee.


Gaat het mij niet om, blijft idioot. Heb het aangepast met het oog op de hier rondhangende ramptoeristen die bij dit soort berichten steeds een schoon onderbroekje moeten aantrekken.

Kortman
26-08-12, 16:36
Gaat het mij niet om, blijft idioot. Heb het aangepast met het oog op de hier rondhangende ramptoeristen die bij dit soort berichten steeds een schoon onderbroekje moeten aantrekken.

Alsof de titel van het Topic aanstootgevend was !
Het enige wat je veranderd hebt is eigenlijk Moskee in een Mausoleum .
Ik heb in de kop vanhet TOPIC n.a.v het voorgelezen NIEUWS op het N.O.S journaal geheel terecht MOSKEE neer gezet !
Niks storends (mijn inziens) en achteraf blijkt dat het zowel een MOSKEE als MAUSOLEUM betreft ,wat mijn inziens geen moer uit maakt , feit is dat deze ''negatieve reclame '' en ophef totaal overbodig is .
Hoewel dat echt niet mijn bedoeling was , is dat uiteindelijk mijn gezegde:
Geloof maakt meer kapot dan je lief is !
Ook in dit geval wel zeer toepasselijk is gebleken !

mark61
26-08-12, 22:01
Als er een ander naast Allaah wordt aangeroepen, maakt het het gebouw moskee-af.

Ik heb niet gezegd dat ik de geweldactie goedkeur.

Sommige mensen hebben ''cultureel erfgoed'' hoog in het vaandel, andere mensen tawheed.

Libische soefi's roepen anderen aan? Hoe weet jij dat? :hihi: Echt, je verzint het. Ik zou zeggen, hier is een exposé vereist over de betekenis van 'aanbidden' en 'vereren', en dan in verband met wat soefi's uitspoken.

Honderden miljoenen moslims gedenken eerbiedwaardige geleerden en leiders, om dat te zuiveren lijkt me een hopeloze klus.

Tawheed is Arabisch voor bulldozeren en brandstichten? Waar bemoeien die lui zich mee? Ze zijn alvast tegen godsdienstvrijheid. Lekker volk.

Wizdom
26-08-12, 22:21
Libische soefi's roepen anderen aan? Hoe weet jij dat? :hihi: Echt, je verzint het. Ik zou zeggen, hier is een exposé vereist over de betekenis van 'aanbidden' en 'vereren', en dan in verband met wat soefi's uitspoken.

Honderden miljoenen moslims gedenken eerbiedwaardige geleerden en leiders, om dat te zuiveren lijkt me een hopeloze klus.

Tawheed is Arabisch voor bulldozeren en brandstichten? Waar bemoeien die lui zich mee? Ze zijn alvast tegen godsdienstvrijheid. Lekker volk.

Mensen die iemand anders aanroepen dan Allah (SWT) in een gebouw wat ze een Moskee noemen onder Auspicien van de Islam en de Quran zijn criminelen en ondermijnen willens en wetens de Sharia en het woord van Allah (SWT) en misleiden anderen om ze naar de HEL te misleiden... Ze schaden niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving... Dat kan niet in een land waar Islam de Wet voorschrijft en waar letterlijk in staat dat het Allah (SWT) een gruwel is... De Islamtische WET in een Islamitisch land moet verdedigt worden... Danwel beroept zich men op een ander geloof en doet men in beslotenheid aan zwarte magie en andere onbenulligheden maar men gaat het geloof niet openlijk bezoedelen met afgoderij...

Ik zie overigens liever dat de overheid dit ordentelijk oppakt dan dat de burgerbevolking dit moet doen maar helaas is in vele Islamitische landen de overheid een grote chaos...

Kortman
26-08-12, 22:58
Mensen die iemand anders aanroepen dan Allah (SWT) in een gebouw wat ze een Moskee noemen onder Auspicien van de Islam en de Quran zijn criminelen en ondermijnen willens en wetens de Sharia en het woord van Allah (SWT) en misleiden anderen om ze naar de HEL te misleiden... Ze schaden niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving... Dat kan niet in een land waar Islam de Wet voorschrijft en waar letterlijk in staat dat het Allah (SWT) een gruwel is... De Islamtische WET in een Islamitisch land moet verdedigt worden... Danwel beroept zich men op een ander geloof en doet men in beslotenheid aan zwarte magie en andere onbenulligheden maar men gaat het geloof niet openlijk bezoedelen met afgoderij...

Ik zie overigens liever dat de overheid dit ordentelijk oppakt dan dat de burgerbevolking dit moet doen maar helaas is in vele Islamitische landen de overheid een grote chaos...

TE HOOI EN TE GRAS
Nu komt het woordje MOSKEE wel van PAS !
(in een gebouw wat ze een Moskee noemen)
:fpuh:

Wizdom
26-08-12, 23:06
Libische soefi's roepen anderen aan? Hoe weet jij dat? :hihi: Echt, je verzint het. Ik zou zeggen, hier is een exposé vereist over de betekenis van 'aanbidden' en 'vereren', en dan in verband met wat soefi's uitspoken.

Honderden miljoenen moslims gedenken eerbiedwaardige geleerden en leiders, om dat te zuiveren lijkt me een hopeloze klus.

Tawheed is Arabisch voor bulldozeren en brandstichten? Waar bemoeien die lui zich mee? Ze zijn alvast tegen godsdienstvrijheid. Lekker volk.

Het zijn dit soort achterlijkheden en onzuiverheden die corruptie en anarchie een kans geven...

Bofko
27-08-12, 01:10
Mensen die iemand anders aanroepen dan Allah (SWT) in een gebouw wat ze een Moskee noemen onder Auspicien van de Islam en de Quran zijn criminelen en ondermijnen willens en wetens de Sharia en het woord van Allah (SWT) en misleiden anderen om ze naar de HEL te misleiden... Ze schaden niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving...

Roepen soefi's iemand anders aan dan Allah ?

mark61
27-08-12, 01:24
Het zijn dit soort achterlijkheden en onzuiverheden die corruptie en anarchie een kans geven...

Welk soort watte?

mark61
27-08-12, 01:26
Mensen die iemand anders aanroepen dan Allah (SWT) in een gebouw wat ze een Moskee noemen

Is het nou wel of geen moskee?

Wie roepen ze aan? Wat weet jij daar nou van? Niks natuurlijk. Je bauwt geschifte fundi's na. Arabieren zijn altijd al anti-soefi geweest, al is het oorspronkelijk Arabisch. Alleen wordt het nu met Azië geassocieerd.

Vrijheid van godsdienst, daar ben jij dus ook al tegen. Kapotmaken, in brand steken en moorden maar weer. Allah zal blij met je zijn.

Kortman
27-08-12, 13:54
Is het nou wel of geen moskee?

Wie roepen ze aan? Wat weet jij daar nou van? Niks natuurlijk. Je bauwt geschifte fundi's na. Arabieren zijn altijd al anti-soefi geweest, al is het oorspronkelijk Arabisch. Alleen wordt het nu met Azië geassocieerd.

Vrijheid van godsdienst, daar ben jij dus ook al tegen. Kapotmaken, in brand steken en moorden maar weer. Allah zal blij met je zijn.

Ben het ook wel oneens met jou geweest, maar met het bovenstaande ben ik het volmondig eens.
Wat en stelletje mieren neukers omdat het nu ze te pas komt ; is het opeens geen MOSKEE ondanks dat er uitdrukkelijk op het journaal over Moskee en Mausoleum wordt gesproken , en als zijnde verzachtende omstandigheden mag er dan wel de FIK in .
Welk zinnig mens kan dit nog volgen ??