PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Leger mishandelt Palestijnse kinderen'



Joesoef
26-08-12, 17:00
JERUZALEM - Israëlische militairen mishandelen geregeld Palestijnse kinderen in de bezette gebieden. Dat is de conclusie van voormalige Israëlische militairen in een rapport dat zondag verscheen.

In het rapport staan getuigenissen van oud-militairen over mishandeling van kinderen die vaak nog niet eens 10 jaar oud zijn. Het document richt zich vooral op de periode van 2005 tot 2011 toen de tweede intifada, de Palestijnse opstand van 2000 tot 2005, al voorbij was en er betrekkelijke rust heerste.

De incidenten deden zich vooral voor na botsingen tussen Palestijnse betogers en het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever. Militairen trokken dan vaak willekeurige woonwijken in en sloegen wegrennende kinderen met houten stokken tot die vielen. „Een trage renner werd geslagen, dat was de regel”, aldus een verklaring.

Een ex-soldaat beschrijft een geval waarbij zijn commandant zijn geweer op een kind richtte: „Een geladen geweer was op hem gericht en hij moest smeken om zijn leven. Dat is iets dat hem voor zijn leven tekent.”

Het leger zei in een reactie dat het rapport niet voldoende was onderbouwd om specifieke gevallen te kunnen onderzoeken.



Nu.nl

Kortman
26-08-12, 17:38
Zo is bewezen dat er ook eerlijke Joden zijn !
Zelfs hun eigen Ex millitairen geven hun mening van de vreselijke mensonterende daden van het Israelische leger,en dat wordt inmiddelijk en in dank aanvaard !en meteen aangenomen zonder enige twijfel dat het de waarheid is.
Maar als een Nieuwslezer op het N.O.S JOURNAAL iets zegt over een Mausoleum wat achteraf een Moskee blijkt te zijn of wacht ff hoor :verward:omgekeerd natuurlijk de Moskee is euhc echeu het ..nou ja maakt ook niet uit hij loog alsf het gedrukt was ! deze ondeskundige Nieuwslezer!
De ex millitairen uiteraard niet; deze zijn zeer betrouwbare bronnen , die zolang ze ook maar iets ten nadele van hun land/bewoners/ex makkers enz zeggen , als buiten gewoon welkome ,betrouwbare verslaggevers onthaald worden .
Reteket zo is het maar net !
:boogjes:
p.s Ik weet dat het niet ''on topic is '' maar als je ff gewoon nadenkt : Dan valt deze appel niet zo gek ver van de boom
En slaat precies op waar het zijn moet !

Wizdom
26-08-12, 20:16
Zo is bewezen dat er ook eerlijke Joden zijn !
Zelfs hun eigen Ex millitairen geven hun mening van de vreselijke mensonterende daden van het Israelische leger,en dat wordt inmiddelijk en in dank aanvaard !en meteen aangenomen zonder enige twijfel dat het de waarheid is.
Maar als een Nieuwslezer op het N.O.S JOURNAAL iets zegt over een Mausoleum wat achteraf een Moskee blijkt te zijn of wacht ff hoor :verward:omgekeerd natuurlijk de Moskee is euhc echeu het ..nou ja maakt ook niet uit hij loog alsf het gedrukt was ! deze ondeskundige Nieuwslezer!
De ex millitairen uiteraard niet; deze zijn zeer betrouwbare bronnen , die zolang ze ook maar iets ten nadele van hun land/bewoners/ex makkers enz zeggen , als buiten gewoon welkome ,betrouwbare verslaggevers onthaald worden .
Reteket zo is het maar net !
:boogjes:
p.s Ik weet dat het niet ''on topic is '' maar als je ff gewoon nadenkt : Dan valt deze appel niet zo gek ver van de boom
En slaat precies op waar het zijn moet !

Waar komt die dwang vandaan om misdaden gepleegd door de Israeli's te nuanceren?

Kortman
26-08-12, 20:59
Waar komt die dwang vandaan om misdaden gepleegd door de Israeli's te nuanceren?

Moet ik een AAP nog klimmen te leren?
Je hebt pech ,je vraagt naar de overbekende weg !
Reageer eerst maar eens op belangrijkere topic,s

Wizdom
26-08-12, 22:14
Waar komt die dwang vandaan om misdaden gepleegd door de Israeli's te nuanceren?

Moet ik een AAP nog klimmen te leren?
Je hebt pech ,je vraagt naar de overbekende weg !
Reageer eerst maar eens op belangrijkere topic,s

Leer deze aap maar eens klimmen want de logica ontgaat mij? Mishandelen van kinderen moet kunnen als het Israeli's zijn?

Kortman
26-08-12, 22:28
[QUOTE=Kortman;5091862]

Leer deze aap maar eens klimmen want de logica ontgaat mij? Mishandelen van kinderen moet kunnen als het Israeli's zijn?

Om dit ? soms ???



Oorspronkelijk geplaatst door mark61

Ben jij nu ook al van de fundi gedachtenpolitiecensuur? Het is een complex met o.a. een moskee.
Waarop JOESOEF met het volgende reageerde :
Gaat het mij niet om, blijft idioot. Heb het aangepast met het oog op de hier rondhangende ramptoeristen die bij dit soort berichten steeds een schoon onderbroekje moeten aantrekken.

Karin.N
27-08-12, 08:14
Waar komt die dwang vandaan om misdaden gepleegd door de Israeli's te nuanceren?

Moet ik een AAP nog klimmen te leren?
Je hebt pech ,je vraagt naar de overbekende weg !
Reageer eerst maar eens op belangrijkere topic,s

Mishandeling, en zeker van kinderen is belangrijk, ongeacht de daders!

Karin.N
27-08-12, 08:19
Waar komt die dwang vandaan om misdaden gepleegd door de Israeli's te nuanceren?

Voorstanders van de staat Israel nuanceren de misdaden gepleegd door Israeliers.
Voorstanders van het zgn westen nuanceren de misdaden gepleegd door inwoners van het westen.
Voorstanders van islam nuanceren de misdaden gepleegd door moslims.
en zo kunnen we eindeloos doorgaan.


Mijn mening over dit topic is dat het gruwelijk is dat kinderen en volwassenen het risico lopen om mishandeld te worden! Daar is namelijk nooit een excuus voor!

Wat ik wel hoopgevend vind, is dat dit de media haalt. Er zijn helaas ook landen waar dit soort wandaden worden gepleegd en niet boven tafel komen.

knuppeltje
27-08-12, 08:26
JERUZALEM - Israëlische militairen mishandelen geregeld Palestijnse kinderen in de bezette gebieden. Dat is de conclusie van voormalige Israëlische militairen in een rapport dat zondag verscheen.

In het rapport staan getuigenissen van oud-militairen over mishandeling van kinderen die vaak nog niet eens 10 jaar oud zijn. Het document richt zich vooral op de periode van 2005 tot 2011 toen de tweede intifada, de Palestijnse opstand van 2000 tot 2005, al voorbij was en er betrekkelijke rust heerste.

De incidenten deden zich vooral voor na botsingen tussen Palestijnse betogers en het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever. Militairen trokken dan vaak willekeurige woonwijken in en sloegen wegrennende kinderen met houten stokken tot die vielen. „Een trage renner werd geslagen, dat was de regel”, aldus een verklaring.

Een ex-soldaat beschrijft een geval waarbij zijn commandant zijn geweer op een kind richtte: „Een geladen geweer was op hem gericht en hij moest smeken om zijn leven. Dat is iets dat hem voor zijn leven tekent.”

Het leger zei in een reactie dat het rapport niet voldoende was onderbouwd om specifieke gevallen te kunnen onderzoeken.



Nu.nl

Niet zeuren Joesoef. Het is al veel beter dan het geweest is. Nog niet zo lang geleden sloegen de militairen met een flinke steen de botten van de armpjes van de stenen gooiertjes in stukken, maar dat werkte blijkbaar niet effectief genoeg, of men schrok toch van de beelden daarvan die de hele wereld over gingen. Dit is dus al een hele verbetering, zeg nu zelf. En dat ze tegenwoordig die stenen gooiertjes vaak van de straat plukken en net zo lang opsluiten zodat ze hun schooljaar daardoor kunnen overdoen en zo nog een jaar langer onderwijs krijgen, is toch ook een hele vooruitgang. :maf3:

CONTRA
27-08-12, 09:20
De incidenten deden zich vooral voor na botsingen tussen Palestijnse betogers en het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever. Militairen trokken dan vaak willekeurige woonwijken in en sloegen wegrennende kinderen met houten stokken tot die vielen. „Een trage renner werd geslagen, dat was de regel”, aldus een verklaring.



dat is achterhaald en ouderwets. tegenwoordig schiet het leger met rubberkogels en traangas op kinderen en gooien ze geluidsbommen.