PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter woestijnstad Texas, VS, vreest inval blauwhelmen VN



Olive Yao
27-08-12, 22:53
.
Rechter Texas: oproer na herverkiezing Obama

24/08/12, 22:48 − bron: anp

Een rechter in de Amerikaanse staat Texas heeft voor controverse gezorgd met zeer opmerkelijke uitlatingen over Obama. De gekozen rechter zei dat de president na zijn herverkiezing de macht over de VS kan overdragen aan de Verenigde Naties. 'Dat kan in het ergste geval gebeuren. Ik denk dan aan oproer, rellen, misschien burgeroorlog', zei hij vrijdag.

Rechter Tom Head is ook de veiligheidscoördinator van zijn gemeente Lubbock in het noorden van Texas. Hij zei dat Obama bij het oproer VN-blauwhelmen zou inzetten om de orde te herstellen. 'Ik wil ze niet in mijn gemeente. Ik stap voor hun pantservoertuigen en zeg: 'Jullie komen er niet in'.'

Head verdedigde zijn opmerkingen later in een openbare bijeenkomst. 'In het zwartste scenario nemen de Verenigde Naties alles over en doen zij hier hun dingen. Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik moet voorbereidingen treffen.'

De Democratische partijgenoten van Obama eisen het ontslag van de rechter.

De VN hebben Head gerustgesteld en duidelijk gemaakt dat er geen plannen zijn om Texas binnen te vallen. 'Het is volkomen belachelijk', zei de woordvoerder van secretaris-generaal Ban Ki-moon.


De Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3305938/2012/08/24/Rechter-Texas-oproer-na-herverkiezing-Obama.dhtml)

knuppeltje
28-08-12, 09:31
Rare burgemeesters hebben ze daar. :maf2:

Bofko
28-08-12, 10:25
'Ik wil ze niet in mijn gemeente. Ik stap voor hun pantservoertuigen en zeg: 'Jullie komen er niet in'.'

Wat zou hij doen als ruimtewezens, Lubbock (of all places!) , binnenvallen ?

CONTRA
28-08-12, 10:46
.Hij zei dat Obama bij het oproer VN-blauwhelmen zou inzetten om de orde te herstellen.

tot nu toe zet obama gewoon nog amerikaanse 'ordediensten' in om vredesactivisten in het gezicht te peppersprayen, occupy'ers in elkaar te slaan, anarchisten op te jagen en huiszoekingen te verrichten by burgers. geen reden om aan te nemen dat de vn deze klusjes zal overnemen na de herverkiezing van obama.