PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Aantal Sjieten in Marokko neemt toe



MoStar
28-08-12, 01:47
16206

Het aantal Sjieten in Marokko is volgens de Marokkaanse autoriteiten toegenomen. Zij concluderen dit uit het feit dat steeds meer Sjieten in het openbaar hun geloof kenbaar maken. Ook de Marokkaanse media heeft het verhaal opgepakt en maken melding van een ware tsunami van Sjieten in het land. Het gaat vooral om Marokkaanse immigranten uit Nederland en België die terugkeren naar Marokko.

Ook op Facebook zijn er steeds meer Marokkanen die zich als Sjiet kenbaar maken. Zo gebruiken zij niet de oorspronkelijke Marokkaanse vlag maar een Marokkaanse vlag waarop de namen Ali, Fatima, Hassen en Hoessein zichtbaar zijn, belangrijke personen uit het Sjietisch geloof.

De Marokkaanse autoriteiten pakken Sjieten die het geloof verspreiden hard aan. Eén van de redenen waarom deze groep gelovigen hard aangepakt wordt, is het feit dat zij geen gehoor geven aan de opdracht van iedere moslim om de profeet Mohammed te volgen. De Sjieten pleiten echter voor vrijheid van Godsdienst in Marokko. Steeds meer Sjieten proberen in het openbaar Marokkanen tot het Sjietische geloof te verleiden.

Foto: karathepirate (http://www.flickr.com/photos/rogueanthro/)

Fulanadetal
28-08-12, 05:41
Nou nou een tsunami nog wel. Goed naar Wilders geluisterd.

Grappig dat het geld van die immigranten wel meer dan welkom is. Maar ze kunnen beter niet terug komen en als ze dat doen moeten ze hun mond houden.

Worden het nou echt meer shi iten? Of worden ze nu hinderlijker gevonden? Het begon 1, 2 jaar geleden met het zieken van christenen. En nu worden "verkeerde moslims" aangepakt.

mark61
28-08-12, 13:01
Bizar geklets.

abdoel007d
28-08-12, 13:43
hahahaha. marokko is bang om haar macht kwijt te raken. en als het zo door gaat , raakt ze die ook kwijt . bevolking wil vooruit . de regering achteruit . de koning wil meer aandelen . de bevolking moet inleveren .

cendy
28-08-12, 20:23
Ik verschiet ervan hoeveel Marokkanen zijn de laatste tijd bekeerd tot Sjietisme. Naast het feit dat we veel conflicten meemaken tussen de verschillende etnische groepen (amazigh, twareq en arabieren) moet deze nog bijkomen... We zijn al meer dan 12eeuwen een land geweest met alleen maar Soenisten, echt jammer

Joesoef
28-08-12, 20:33
Soort van dikke telegraaf duim dit 'nieuws'.

cummonisto
28-08-12, 20:42
Sjiieten buigen niet voor een koning en kussen zijn handen niet daarom zijn ze niet welkom in Marokko
voor de verandering is het een mooie vlag
http://i48.tinypic.com/6homdt.jpg

Saul
28-08-12, 21:14
Ketters! Allemaal op de brandstapel!

:moe:

Kortman
28-08-12, 21:25
Soort van dikke telegraaf duim dit 'nieuws'.

Bron ????????

cendy
28-08-12, 21:46
Sjiieten buigen niet voor een koning en kussen zijn handen niet daarom zijn ze niet welkom in Marokko
voor de verandering is het een mooie vlag
http://i48.tinypic.com/6homdt.jpg

Ik zie de link niet tussen Shiiet zijn en het buigen voor de koning!!!!!

Kortman
28-08-12, 22:03
Ketters! Allemaal op de brandstapel!

:moe:

Dat gebeurde in NEDERLAND ook maar dat was in 1556 ! dat ze elkaar om het geloof de hersens in sloegen .
we leven nu anno 2012 ruim vierhonderenvijftig jaar later ! en hoop dat dat niet gaat gebeuren in MAROKKO waar de mensen toch wel wijzer zijn geworden.
Want anders is mijn lijfspreuk is ook zeker hier weer op z,n plaats : Geloof maakt meer kapot als je lief is

cummonisto
28-08-12, 22:39
Ik zie de link niet tussen Shiiet zijn en het buigen voor de koning!!!!!
Soennieten zien koning Mohammed 6 als Allah ze buigen voor hem en dat zullen sjiieten niet doen.

VOOR MIJ IS IEDEREEN DIE ZEGT ASHHADO ANNA LAA ILAHA ILLA LLAH.. WA ASHHADO ANNA MOHAMMADAN RASOELO LLAH. MOSLIM

Firefox
28-08-12, 22:44
Ketters! Allemaal op de brandstapel!

:moe:

Of de hedendaagse soennitische variant: een flink aantal bomaanslagen zal ze leren!

leven in schoonheid
28-08-12, 22:48
Bron ????????
Ja vvraag ik mij ook af?


Soennieten zien koning Mohammed 6 als Allah ze buigen voor hem en dat zullen sjiieten niet doen.

VOOR MIJ IS IEDEREEN DIE ZEGT ASHHADO ANNA LAA ILAHA ILLA LLAH.. WA ASHHADO ANNA MOHAMMADAN RASOELO LLAH. MOSLIMEr zijn meerdere profeten Mohammed?


Of de hedendaagse soennitische variant: een flink aantal bomaanslagen zal ze leren!
Ik hoop het niet het is al zo een rotzooi in de wereld!

mark61
28-08-12, 23:44
Ik zie de link niet tussen Shiiet zijn en het buigen voor de koning!!!!!

Het enige sji'itische land in de wereld is een revolutionaire republiek. De soennitische dictator-koningen zijn daarom als de dood voor Iran.

End of story.

Kortman
28-08-12, 23:44
Ja vvraag ik mij ook af?

Er zijn meerdere profeten Mohammed?


Ik hoop het niet het is al zo een rotzooi in de wereld!

Bron vermelding geld alleen voor bepaald personen o.a deze prikker .

mark61
28-08-12, 23:45
Ja vvraag ik mij ook af?

Er zijn meerdere profeten Mohammed?

Wat is dit weer voor stompzinnig commentaar?

Kortman
28-08-12, 23:49
Het enige sji'itische land in de wereld is een revolutionaire republiek. De soennitische dictator-koningen zijn daarom als de dood voor Iran.

End of story.

Vind je het gek ze (IRAN) hebben bijna een atoom wapen (s)
ik bedoel kerncentrale,s als alle brandstof op is kunnen de Soennitische dictator-koningen bij IRAN terecht om energie te kopen :D

mark61
28-08-12, 23:55
Vind je het gek ze (IRAN) hebben bijna een atoom wapen (s)

Bron? Je kletst uit je nek. De CIA, Mossad en de chefstaf van het Amerikaanse leger zeggen dat je geen gelijk hebt. Zoek maar op.

Kortman
28-08-12, 23:57
Wat is dit weer voor stompzinnig commentaar?

Je hebt gelijk eerlijk =eerlijk het is ook tamelijk verwarrend !
cummonisto schreef het onderstaande:
Soennieten zien koning Mohammed 6 als Allah ze buigen voor hem en dat zullen sjiieten niet doen.
tja dan kun je ook een extra Profeet toevoegen .
:nerveus:

Kortman
29-08-12, 00:02
Bron? Je kletst uit je nek. De CIA, Mossad en de chefstaf van het Amerikaanse leger zeggen dat je geen gelijk hebt. Zoek maar op.

DE REST OOK VERMELDEN NIET OM VERWARRING TE STICHTEN KNIPPEN ZOALS JIJ HET GRAAG ZIET!!!!!
daar zijn al misverstanden genoeg door gekomen !

Voor de goede orde vermeld ik nog ff wat er werkelijkstaat !::::

Vind je het gek ze (IRAN) hebben bijna een atoom wapen (s)
ik bedoel kerncentrale,s als alle brandstof op is kunnen de Soennitische dictator-koningen bij IRAN terecht om energie te kopen !

Kortman
29-08-12, 00:11
Bron? Je kletst uit je nek. De CIA, Mossad en de chefstaf van het Amerikaanse leger zeggen dat je geen gelijk hebt. Zoek maar op.

Het prototype voorbeeld om WILLENS en WETENS verwarring te zaaien ,erger nog als de donder het TOPIC een andere wending te geven richting ......van
Zit je omhoog of zit je knel geef de schuld aan...... tante NEL (Israel wordt meestal gebruikt maar het is zooooooooo afgezaagd !)
:rolleyes:

mark61
29-08-12, 00:48
DE REST OOK VERMELDEN NIET OM VERWARRING TE STICHTEN KNIPPEN ZOALS JIJ HET GRAAG ZIET!!!!!
daar zijn al misverstanden genoeg door gekomen !

Voor de goede orde vermeld ik nog ff wat er werkelijkstaat !::::

Vind je het gek ze (IRAN) hebben bijna een atoom wapen (s)
ik bedoel kerncentrale,s als alle brandstof op is kunnen de Soennitische dictator-koningen bij IRAN terecht om energie te kopen !

Waarom begin je dan over 'atoomwapens'? De koningen in kwestie hebben voorlopig nog olie zat. En als die op is hebben ze geen geld om wat dan ook te kopen. Behalve Marokko dus, geen olie, no nuttin'.

cendy
29-08-12, 00:50
Soennieten zien koning Mohammed 6 als Allah ze buigen voor hem en dat zullen sjiieten niet doen.

VOOR MIJ IS IEDEREEN DIE ZEGT ASHHADO ANNA LAA ILAHA ILLA LLAH.. WA ASHHADO ANNA MOHAMMADAN RASOELO LLAH. MOSLIM

En nu bent u aan het veralgemenen! Ik heb niet alle soennisten in Marokko zien BUIGEN voor de koning! Ik weet niet waar u dat gezien hebt.

cendy
29-08-12, 00:55
Het enige sji'itische land in de wereld is een revolutionaire republiek. De soennitische dictator-koningen zijn daarom als de dood voor Iran.

End of story.

Over welke Bent u nu aan het praten??? Het land die 100% achter Assad en zijn bloedbaden staat. De hele wereld weet dat de enige moslims die de Alevieten MONARCHIE steunen zijn Iran en Hizb Allah, toevallig zijn ze allebei Sjiieten.

mark61
29-08-12, 01:03
Over welke Bent u nu aan het praten??? Het land die 100% achter Assad en zijn bloedbaden staat. De hele wereld weet dat de enige moslims die de Alevieten MONARCHIE steunen zijn Iran en Hizb Allah, toevallig zijn ze allebei Sjiieten.

Kan je ook relevant reageren? De vraag was naar 'sji'ieten en niet buigen voor de koning'. Niet van onderwerp veranderen.

cendy
29-08-12, 01:36
Kan je ook relevant reageren? De vraag was naar 'sji'ieten en niet buigen voor de koning'. Niet van onderwerp veranderen.

Wie begon er eerst over Iran?

mark61
29-08-12, 01:46
Wie begon er eerst over Iran?

Jij bent vermoeiend. Net binnen en nou al draaikonten en zuigen. Ciao.

IBKIS
29-08-12, 07:11
Ik heb niets vernomen van jullie standpunten en zeg daarom: alles en iedereen is welkom in Marokko. Als de Sjiieten maar lief zijn.

Tomas
29-08-12, 08:04
Als de Sjiieten maar lief zijn.

Als ik het niet weer door elkaar haal, dan worden er jaarlijks veel en veel meer Sjiieten opgeblazen door Soenieten dan andersom. Lief zijn is een volgende fase.

IBKIS
29-08-12, 08:22
Thomas, jonguh. Denk in oplossingen. Alsjeblieft. Ik raak niet onder de indruk van standpunten via internet. ELK MENS IS GOED. Bewijs het tegendeel. Als je dat niet kunt: bekhouwe jonge. Fukkin kut, ni ouwehoere jonjge! KUT. En je haalt dingen door elkaar. Dat is menselijk, KUT!