PDA

Bekijk Volledige Versie : 'PVV trekt Hindostanen uit alle sociale klassen'



mark61
31-08-12, 15:07
Perdiep Ramesar − 30/08/12, 15:00

Succes en hindoe-nationalisme zijn voor Surinaamse Hindostanen in Nederland de belangrijkste redenen om op de PVV te stemmen. Dat blijkt uit onderzoek van de Surinaams-Hindostaanse antropoloog Shashi Roopram aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, dat hij vanavond tijdens de verkiezingsconferentie 'Kieskleurig' in Den Haag presenteert. Hij interviewde tientallen Hindostanen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.

Opmerkelijk is dat Hindostaanse moslims die PVV stemmen zich niet aangesproken voelen als Wilders zijn anti-islamstandpunt uitdraagt. "Zij zeggen dat het niet over hen gaat, maar over de Turken en Marokkanen", zegt de onderzoeker.

Succesvol
Hindostaanse PVV-stemmers trekken zich op aan hun groepsidentiteit, zegt Roopram. "Ze zeggen dat de Hindostaanse gemeenschap succesvol is. Hindostanen vallen niet negatief op, veroorzaken nauwelijks overlast en werken hard. Ook voelt een aantal zichzelf Nederlander en geen buitenlander, vanwege de koloniale link tussen Suriname en Nederland. Wilders bevestigt het wereldbeeld van de Hindostanen over bijvoorbeeld immigratie. Ook al zijn ze zelf of hun ouders gemigreerd en zijn ze zelf niet zo succesvol, dat beeld van succes houden ze graag vast."

De mensen die zich verlaten op dat 'succesverhaal' hebben volgens Roopram niets met het anti-islamstandpunt van de PVV. "Die dat wel hebben, zijn de hindoes die zich beroepen op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden. Dat beeld is overigens imaginair, want zelf hebben de stemmers nooit moslimonderdrukking meegemaakt."

Pim Fortuyn
Die groep PVV-stemmers die Roopram heeft gesproken, bestaat uit hoogopgeleiden, laaggeschoolden, studenten, ondernemers, werkenden, werklozen, jong en oud. "Daaruit blijkt dat de Hindostaanse keuze voor de PVV niets te maken heeft met sociale klasse, opleiding, buurt, geslacht of leeftijd."

Al sinds de opkomst van Pim Fortuyn werd geroepen dat Hindostanen in Rotterdam massaal op Leefbaar Rotterdam hebben gestemd. Toen Geert Wilders met zijn PVV enorme winst boekte, gonsde ook meteen rond dat een deel van deze etnische groep - ongeveer 1 procent van de Nederlandse bevolking is Surinaams-Hindostaans - hem aan zetels heeft geholpen. "Het is moeilijk te onderzoeken of zij ook werkelijk in het stemhokje op de PVV hebben gestemd, want mensen vertellen niet altijd wat ze stemmen."

Citaten Hindostanen over hun PVV-stem:

"Als je een beetje weet hoe de islam groot is geworden, in India bijvoorbeeld, en dat dit met zoveel geweld gepaard ging. Geert Wilders waarschuwt daar nu al voor. Want moslims willen gewoon dat de wereld moslim wordt. Dat is hun streven."

"Als je alleen al kijkt in Nederland - ik weet niet hoeveel moslims er zijn, 4, 5 of 6 procent - en ziet dat zij al zo'n stempel drukken op dit land. Op scholen. Op ziekenhuizen. Dat er halal moet worden geserveerd, bijvoorbeeld. Bij voetbalclubs wordt geen varkensvlees meer geserveerd omdat er twee of drie Marokkanen in spelen."

"Ik heb gezien dat er heel veel immigranten komen die eigenlijk Nederland niet in hoeven. Dat roept Wilders een halt toe."

"Er zijn ook Turken en Marokkanen die heel succesvol zijn. Maar zij staan niet op de voorgrond. Daarnaast is er ook een hele grote groep die niet succesvol is, ja, misschien succesvol in de onderwereld maar niet in de maatschappij. Hindostanen zijn stille mensen. Die doen hun werk op de achtergrond. Die hoeven niet op de voorgrond te staan."

http://www.trouw.nl/tr/nl/11364/Verkiezingen-2012/article/detail/3308456/2012/08/30/PVV-trekt-Hindostanen-uit-alle-sociale-klassen.dhtml

Firefox
31-08-12, 15:10
Je hebt er inderdaad weinig last van, van die Hindostanen.

Ready?
31-08-12, 15:24
Opmerkelijk is dat Hindostaanse moslims die PVV stemmen zich niet aangesproken voelen als Wilders zijn anti-islamstandpunt uitdraagt. "Zij zeggen dat het niet over hen gaat, maar over de Turken en Marokkanen", zegt de onderzoeker.

Ben je dan niet zo slim? Halal vlees, moskeeën, hoofddoekjes...allemaal standpunten van de PVV die toch kwetsend zijn voor moslims. Vraag me af waarom zij zich dan niet gekwetst voelen...

mark61
31-08-12, 15:28
Nou niet gaan haten hè :slaap:

Samir75017
31-08-12, 15:29
What are they referred to as ? Niet-westerse allochtonen ?

mark61
31-08-12, 15:32
What are they referred as ? Niet-westerse allochtonen ?

Yep.

Alleen zijn ze onzichtbaar. Als in Nederland over 'Surinamers' wordt gesproken denkt iedereen aan 'negers', terwijl Creolen net een derde van de bevolking in Sur of van Surinaamse Nederlanders uitmaken.

Er is in NL geen 'Hindoestanenbewustzijn'. Zijn een soort Hollanders die per ongeluk bruin zijn.

(80% hindoe, 17% moslim (y compris Ahmadiyya), 3% christen. Voorzover. Bij mijn weten geen cijfers over hoeveel praktiserend / gelovig zijn)

Kortman
31-08-12, 21:46
Je hebt er inderdaad weinig last van, van die Hindostanen.

Eerlijk gezegd ik heb nog nooit EEN maar dan ook EEN ongetogen woord of daad van deze mensen gehoord !
:)

Kortman
31-08-12, 21:55
Ben je dan niet zo slim? Halal vlees, moskeeën, hoofddoekjes...allemaal standpunten van de PVV die toch kwetsend zijn voor moslims. Vraag me af waarom zij zich dan niet gekwetst voelen...

Mogelijk komt dat dan toch door het ''spoor van ellende '' die het GELOOF weer achter liet in het land waar hun (roots) liggen:
hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden. Dat beeld is overigens imaginair, want zelf hebben de stemmers nooit moslimonderdrukking meegemaakt." want dat komt gelukkig niet of nauwelijks voor in SURINAME !

Kortman
31-08-12, 22:05
Yep.

Alleen zijn ze onzichtbaar. Als in Nederland over 'Surinamers' wordt gesproken denkt iedereen aan 'negers', terwijl Creolen net een derde van de bevolking in Sur of van Surinaamse Nederlanders uitmaken.d

Er is in NL geen 'Hindoestanenbewustzijn'. Zijn een soort Hollanders die per ongeluk bruin zijn.

(80% hindoe, 17% moslim (y compris Ahmadiyya), 3% christen. Voorzover. Bij mijn weten geen cijfers over hoeveel praktiserend / gelovig zijn)

Wat en onzin dat IEDEREEN*) in NEDERLAND meteen denkt aan 'Negers' nog een paar decenia dan zijn er geen 'negers' meer in Suriname dan is de bevolking op een kleine minderheid na gemengd.
Het zelfde staat Nederland ook te wachten , er zijn nu huwlijken tussen Marokkanen/Turken enz enz zelfs Chinezen vermengen zich nu al !
Gelukkig hoort dat bij de ''evolutie'' van de mens ! alleen GELOOF houd het nog tegen !
*) Dat is een verzinsel ! ik heb zelfs al op school geleerd dat Suriname een gemengde bevolking heeft !

Ready?
01-09-12, 00:17
Mogelijk komt dat dan toch door het ''spoor van ellende '' die het GELOOF weer achter liet in het land waar hun (roots) liggen:
hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden. Dat beeld is overigens imaginair, want zelf hebben de stemmers nooit moslimonderdrukking meegemaakt." want dat komt gelukkig niet of nauwelijks voor in SURINAME !

Het heeft ook met beeldvorming te maken. Van huis uit krijgen ze mee dat je moet trouwen met een Hindoe. Minder gewenst is een moslim, laat staan een neger. Terwijl de meeste gewoon goed om zullen gaan met moslims. Ze zullen in ieder geval niet zo lopen haten als een Wilders dat doet.
Verder is het inderdaad zo dat de moghuls grote delen van India overheersten als dictators. Maar of de huidige generatie daar veel van af weet...

Kortman
01-09-12, 00:38
Het heeft ook met beeldvorming te maken. Van huis uit krijgen ze mee dat je moet trouwen met een Hindoe. Minder gewenst is een moslim, laat staan een neger. Terwijl de meeste gewoon goed om zullen gaan met moslims. Ze zullen in ieder geval niet zo lopen haten als een Wilders dat doet.
Verder is het inderdaad zo dat de moghuls grote delen van India overheersten als dictators. Maar of de huidige generatie daar veel van af weet...

Wat jou laatse zin betreft , denk dat de huidige generatie ,juist meer van hun verleden te weten komt ,dank zij o.a de P.C en niet te vergeten de recente onderlinge Vrijheidsstrijd in landen zoals Libie ,Egypte en nu Syrie .
Dan gaan ze mogelijk ook eens kijken wat er in het verleden is gebeurt in het land waar hun roots liggen.

mark61
01-09-12, 12:40
Je hebt er inderdaad weinig last van, van die Hindostanen.

Groepen mensen kwalificeren in termen van 'of je er last van hebt'. :kotsen:

Ik heb last van refo's als jou.

Saul
01-09-12, 15:52
Firefox is refo? Gevaarlijk type refo dan.

http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/000/004/cache/boa-constrictor_479_600x450.jpg

Firefox
01-09-12, 16:26
Groepen mensen kwalificeren in termen van 'of je er last van hebt'. :kotsen:

Ik heb last van refo's als jou.

refo's als jij

Ik ben overigens geen refo.

mark61
01-09-12, 17:10
refo's als jij

Ik ben overigens geen refo.

Jou. Richt zich naar de naamval van het woord waarmee wordt vergeleken. Dat is de dativus waarmee 'van' gaat.

Ex-refo, who cares, it shows.

Samir75017
01-09-12, 17:31
Opmerkelijk is dat Hindostaanse moslims die PVV stemmen zich niet aangesproken voelen als Wilders zijn anti-islamstandpunt uitdraagt. "Zij zeggen dat het niet over hen gaat, maar over de Turken en Marokkanen", zegt de onderzoeker.



They are a bit like "our" Algerian Harkis. NF voters. See themselves as French. Change their names into "local sounding" ones. Almost totally assimilated.

Lost. Not an ounce of self-esteem or respect for themselves.

Sad.

mark61
01-09-12, 20:39
They are a bit like "our" Algerian Harkis. NF voters. See themselves as French. Change their names into "local sounding" ones. Almost totally assimilated.

Lost. Not an ounce of self-esteem or respect for themselves.

Sad.

Hindoestaanse moslims, vooral de soennieten, zijn niet bepaald geïntegreerd. Al is het beeld diffuus. In Suriname kregen ze wel vaker Nederlandse voornamen; in Nederland niet zozeer. Zelfrespect is prima in orde.

Ik zou geen dingen verzinnen over mensen van wie je niks afweet. En wat je van harki's vindt weet ik nou wel.

Een hele groep over één kam scheren vanwege een minderheid, waar hoor je die klacht wel vaker?

Kortman
01-09-12, 20:53
Het heeft ook met beeldvorming te maken. Van huis uit krijgen ze mee dat je moet trouwen met een Hindoe. Minder gewenst is een moslim, laat staan een neger. Terwijl de meeste gewoon goed om zullen gaan met moslims. Ze zullen in ieder geval niet zo lopen haten als een Wilders dat doet.
Verder is het inderdaad zo dat de moghuls grote delen van India overheersten als dictators. Maar of de huidige generatie daar veel van af weet...

Zo als ik ook al probeerde duidelijk te maken (Ze zullen in ieder geval niet zo lopen haten als een Wilders dat doet.) om jou citaat te gebruiken.

Samir75017
01-09-12, 20:55
Een hele groep over één kam scheren vanwege een minderheid, waar hoor je die klacht wel vaker?

??

I made a parallel between Dutch Muslims who vote for the PVV and French Muslims who vote for the Front National. See the part that I have quoted. I was not referring to the whole community.

How on hell can you be a Muslim and vote for an Islamophobic extremist ? It's like being a Jew in the first half of the last century and worshipping Hitler.

Kortman
01-09-12, 20:56
Firefox is refo? Gevaarlijk type refo dan.

http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/000/004/cache/boa-constrictor_479_600x450.jpg

Dit gebaar had ik van jou niet verwacht !om Firefox met een gifslang te vergelijken.

Kortman
01-09-12, 21:03
They are a bit like "our" Algerian Harkis. NF voters. See themselves as French. Change their names into "local sounding" ones. Almost totally assimilated.

Lost. Not an ounce of self-esteem or respect for themselves.

Sad.

Die kun je niet vergelijken met Hindostaanse Moslims
Idioot!

Kortman
01-09-12, 21:06
Hindoestaanse moslims, vooral de soennieten, zijn niet bepaald geïntegreerd. Al is het beeld diffuus. In Suriname kregen ze wel vaker Nederlandse voornamen; in Nederland niet zozeer. Zelfrespect is prima in orde.

Ik zou geen dingen verzinnen over mensen van wie je niks afweet. En wat je van harki's vindt weet ik nou wel.

Een hele groep over één kam scheren vanwege een minderheid, waar hoor je die klacht wel vaker?

Hier ?

mark61
01-09-12, 21:59
Ze zullen in ieder geval niet zo lopen haten als een Wilders dat doet.

Dat moet je niet zeggen. Er zijn nogal wat hindoes die laaiend zijn op moslims. En op Hollanders die hen voor moslims aanzien.

mark61
01-09-12, 22:02
??

I made a parallel between Dutch Muslims who vote for the PVV and French Muslims who vote for the Front National. See the part that I have quoted. I was not referring to the whole community.

How on hell can you be a Muslim and vote for an Islamophobic extremist ? It's like being a Jew in the first half of the last century and worshipping Hitler.

Ik had het over jouw beoordeling van harki's. De mannen waren fout, maar hun onschuldige vrouwen, kinderen, kleinkinderen, neven en nichten worden net zo hard gestraft. Soms hele clans of zelfs stammen, in Algerije.

Er zullen bitter weinig Hindoestaanse moslims zijn die op Wilders stemmen. Gros is hindoe. En dan nog is het de vraag om hoeveel het in totaal gaat, dat zegt het artikel niet.

Al Sawt
01-09-12, 22:17
Ze voelen zich zeker tot PVV aangetrokken door hun kaste systeem. Ook lekker democratisch!

Eerlijk gezegd ik heb nog nooit EEN maar dan ook EEN ongetogen woord of daad van deze mensen gehoord !
:)
Kennelijk hebben de Hindoestaanse meiden wat minder positieve ervaringen met hun eigen gemeenschap. 1 op de 5 meiden pleegt een poging tot zelfmoord????!!!!!!! Een heerlijke gemeenschap om er in te leven.

Veel zelfmoordpogingen onder Hindoestaanse meisjes | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/veel-zelfmoordpogingen-onder-hindoestaanse-meisjes)

Kortman
01-09-12, 22:25
Ik had het over jouw beoordeling van harki's. De mannen waren fout, maar hun onschuldige vrouwen, kinderen, kleinkinderen, neven en nichten worden net zo hard gestraft. Soms hele clans of zelfs stammen, in Algerije.

Er zullen bitter weinig Hindoestaanse moslims zijn die op Wilders stemmen. Gros is hindoe. En dan nog is het de vraag om hoeveel het in totaal gaat, dat zegt het artikel niet.

Indd '' storm in en glas water'' mogelijk gaat het om enkele tientallen !

Samir75017
01-09-12, 22:25
Ik had het over jouw beoordeling van harki's. De mannen waren fout, maar hun onschuldige vrouwen, kinderen, kleinkinderen, neven en nichten worden net zo hard gestraft. Soms hele clans of zelfs stammen, in Algerije.



Again, I was referring to the Muslims who vote for the NF / PVV.

What do you know about Harkis and their children ? Have you ever talked to some of them, or lived among them ?

www
01-09-12, 22:42
Die kun je niet vergelijken met Hindostaanse Moslims
Idioot!
Hindostaanse moslims bestaan niet, je bent hindoe of moslim, mooier kunnen we het niet maken, sorry.

Kortman
01-09-12, 22:46
Ze voelen zich zeker tot PVV aangetrokken door hun kaste systeem. Ook lekker democratisch!

Kennelijk hebben de Hindoestaanse meiden wat minder positieve ervaringen met hun eigen gemeenschap. 1 op de 5 meiden pleegt een poging tot zelfmoord????!!!!!!! Een heerlijke gemeenschap om er in te leven.

Veel zelfmoordpogingen onder Hindoestaanse meisjes | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/veel-zelfmoordpogingen-onder-hindoestaanse-meisjes)

Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen
om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !
Het grootse probleem ligt hier aan:Volgens haar zijn zelfdodingen of pogingen daartoe binnen de Hindoestaanse gemeenschap vaak een schreeuw van hulp van meisjes die zich gevangen voelen binnen culturele regels.
hetzelfde geld voor Moslim meisjes in bepaalde landen (evt bron vermelding kan hoor!!!
Maar ik was er al min of meer op bedacht dat er kommentaar zou komen !
Ik had er bij moeten zeggen ; met het ongetogen woord bedoel ik : criminaliteit , o.a door jongeren die overvallen plegen ,meisjes in elkaar rammen als ze niet regeren op zzttttssst hoeerrrr of weigeren een cigaret te geven , homa,s belagen, mensen weg pesten uit een bepaalde wijk of woon omgeving enz enz
Bron ? neem aan dat je zelf in dit uitzonderlijke geval zelf wel ff kan zoeken het is heel gemakkelijk .
Mijn exuses dat ik niet meteen in details getreden ben ,omdat ik dat overbodig vond ,gewoon omdat ik herhaal :
Eerlijk gezegd ik heb nog nooit EEN maar dan ook EEN ongetogen woord of daad van deze mensen gehoord
klopt toch ??? op al die POGINGEN op zelfmoord na dan :gechoquee

Kortman
01-09-12, 22:51
Hindostaanse moslims bestaan niet, je bent hindoe of moslim, mooier kunnen we het niet maken, sorry.

O !!! Dus Chinese Moslims betaan ook niet ?
Indd mooier denk JIJ het niet te kunnen maken :
Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst. De Hindoestanen kwamen vanaf 1873 vanuit het toenmalige Brits-Indië naar Suriname. Na de onafhankelijkheid van Suriname in 1975, vertrokken vele Hindoestanen naar Nederland. Hindoestanen dienen niet te worden verward met volgers van het Hindoeisme, hoewel een groot aantal Hindoestanen deze religie aanhangen

Saul
01-09-12, 23:50
Dit gebaar had ik van jou niet verwacht !om Firefox met een gifslang te vergelijken.

Is geen gifslang...

Kortman
02-09-12, 00:04
Again, I was referring to the Muslims who vote for the NF / PVV.

What do you know about Harkis and their children ? Have you ever talked to some of them, or lived among them ?

Heb je niet de verkeerde een rode duim gegeven?
van mij krijg je van nu af aan groene idioot!
dan bevuil ik jou postbus ook :boogie:

knuppeltje
02-09-12, 09:35
Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen
om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !

Hoe weet jij dat die niet eens de kans krijgen?

knuppeltje
02-09-12, 09:49
Hindostaanse moslims bestaan niet, je bent hindoe of moslim, mooier kunnen we het niet maken, sorry.



Religie Hindoeïsme is de verzamelnaam die vanaf de 19e eeuw wordt gegeven aan diverse godsdiensten van Indiase oorsprong. De meeste Hindoes in Nederland zijn Surinaamse Hindoestanen die van Indiase oorsprong zijn. Van de Hindoes in Nederland is circa 85% Hindoestaans en de overige 15% is meestal afkomstig uit India. De Hindoeisten kunnen weer onderverdeeld worden in twee stromingen: Sanatana Dharma (75%) en Arya Samaj (25%). Van de Hindoestanen in Nederland is circa 65% Hindoe, 25% Moslim en 5% Christen. Er zijn in Nederland zo'n 30.000 Hindoestaanse moslims. Van hen is 60% Soenniet en 40% Ahmadiyya. Er zijn ook Hindoestaanse Christenen, merendeels bekeerlingen gemaakt onder de hindoes of afkomstig uit Goa, en er zijn thans ook Hindoestaanse atheïsten en agnosten.
CultuurDe Hindoestaanse cultuur en tradities zijn, na de verscheidene golven van immigraties die meer dan 100 jaar geleden voornamelijk uit het noorden van India naar Suriname kwamen, goed bewaard gebleven.(Wikipedia)

mark61
02-09-12, 13:01
De Hindoestaanse cultuur en tradities zijn, na de verscheidene golven van immigraties die meer dan 100 jaar geleden voornamelijk uit het noorden van India naar Suriname kwamen, goed bewaard gebleven.(Wikipedia)

Ze zijn vooral ook gedeeltelijk gereconstrueerd. Afgezien van de sterke Bollywoodcultuur heb je het verschijnsel PIO, Person of Indian Origin, of het heet wat anders, dat kan je aanvragen en dan ben je een soort lid van de piratenclub :hihi:

Kortman
02-09-12, 13:12
Hoe weet jij dat die niet eens de kans krijgen?

Afgezien dat ik zei: SOMS !!!
Maar gelijk als een BOK die zich op de haverkist stort reageer jij !
Om de traditie van stenigen voort te zetten misschien?
Is leuker dan heeft iedereen er wat aan !
:wink:

Al Sawt
02-09-12, 16:17
Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !Graag bronvermelding! Wij hebben het overigens over Nederland en in Nederland levende allochtonen.
Dus bespaar mij jouw nutteloze en leugenachtige beweringen.


Het grootse probleem ligt hier aan:Volgens haar zijn zelfdodingen of pogingen daartoe binnen de Hindoestaanse gemeenschap vaak een schreeuw van hulp van meisjes die zich gevangen voelen binnen culturele regels.
hetzelfde geld voor Moslim meisjes in bepaalde landen (evt bron vermelding kan hoor!!!Ben benieuwd naar je bron. Dus kom maar op. Maar vergelijk die cijfers met zelfmoordpogingen onder Marokkaanse en Turkse meiden in Nederland. Ben benieuwd wat je kan vinden.


Maar ik was er al min of meer op bedacht dat er kommentaar zou komen !
Ik had er bij moeten zeggen ; met het ongetogen woord bedoel ik : criminaliteit , o.a door jongeren die overvallen plegen ,meisjes in elkaar rammen als ze niet regeren op zzttttssst hoeerrrr of weigeren een cigaret te geven , homa,s belagen, mensen weg pesten uit een bepaalde wijk of woon omgeving enz enzAch, typisch een PVV standpunt. Generaliserend en bepaalde incidenten structureel op een groep projecteren. Maar een vraag. Hoe zit het met de Turken? Heb jij daar ooit een "ongetogen" woord over gehoord?


P.S. Ter kennisgeving: Aantal homo's die in elkaar worden gerost, aantal buurtbewoners die worden weggepest, meisjes die in zwembaden worden lastig gevallen, daar vormen blanke autochtonen een grote dadergroep.



Bron ? neem aan dat je zelf in dit uitzonderlijke geval zelf wel ff kan zoeken het is heel gemakkelijk .
Mijn exuses dat ik niet meteen in details getreden ben ,omdat ik dat overbodig vond ,gewoon omdat ik herhaal :
Eerlijk gezegd ik heb nog nooit EEN maar dan ook EEN ongetogen woord of daad van deze mensen gehoord
klopt toch ??? op al die POGINGEN op zelfmoord na dan :gechoquee
Je hoeft jezelf niet te excuseren. Want je bent gewoon een bekrompen persoon die door haat tegenover de moslims en Marokkanen, zijn aanwezigheid op Maroc.nl legitimeert.


Je kan daar overigens bijster weinig aan doen. Want je bent een product van jouw tijdsgeest. Iemand die niet instaat is om de maatschappelijke veranderingen te verwerken en in een juiste context te plaatsen. Kortom je bent gewoon Henk en Ingrid.

Al Sawt
02-09-12, 16:25
Hoe weet jij dat die niet eens de kans krijgen? Door zijn verblinde kijk op maatschappelijke thema's, kraamt hij alleen maar onzin uit.

mark61
02-09-12, 16:53
Hindostaanse moslims bestaan niet, je bent hindoe of moslim, mooier kunnen we het niet maken, sorry.

Nog zo een. Kan je niet lezen wat ik schrijf? Ik heb daar toevallig verstand van.

mark61
02-09-12, 16:56
Again, I was referring to the Muslims who vote for the NF / PVV.

What do you know about Harkis and their children ? Have you ever talked to some of them, or lived among them ?

Uitgebreid over gelezen, ken nogal wat Algerijnen.

Maar je duikt weer. Over het discrimineren van niet alleen de foute harki's zelf, maar ook hun onschuldige familie tot in de tigste graad. Nu nog.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel Hindoestanen op de PVV stemmen. Zeer weinig, schat ik. Meest PvdA en CDA.

mark61
02-09-12, 16:58
Ze voelen zich zeker tot PVV aangetrokken door hun kaste systeem. Ook lekker democratisch!

Hindoestanen in Sur en NL doen niet aan kasten.

mark61
02-09-12, 17:01
Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen
om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !
Het grootse probleem ligt hier aan:Volgens haar zijn zelfdodingen of pogingen daartoe binnen de Hindoestaanse gemeenschap vaak een schreeuw van hulp van meisjes die zich gevangen voelen binnen culturele regels.
hetzelfde geld voor Moslim meisjes in bepaalde landen (evt bron vermelding kan hoor!!!

Bron ? neem aan dat je zelf in dit uitzonderlijke geval zelf wel ff kan zoeken het is heel gemakkelijk .
Mijn exuses dat ik niet meteen in details getreden ben ,omdat ik dat overbodig vond ,gewoon omdat ik herhaal :
Eerlijk gezegd ik heb nog nooit EEN maar dan ook EEN ongetogen woord of daad van deze mensen gehoord
klopt toch ??? op al die POGINGEN op zelfmoord na dan :gechoquee

De kans krijgen? Je zwetst weer.

onvertogen

In Nederland doen meisjes van Hindoestaanse en Turkse afkomst het vaakst een zelfmoordpoging, dan komen de Hollandse, dan de Marokkaanse. Ik denk dat van de laatsten zelfs geen aantal bekend is. Misschien wel 0.

Tis meer cultuur dan godsdienst. In het overwegend islamitische Pakistan komt zelfmoord meer dan gemiddeld voor, hoewel de islam zelfmoord ten strengste afwijst, dit itt. het hindoeïsme.

Kortman
02-09-12, 18:59
Onvertogen ,oke blijkbaar begreep je me toch ,gezien je niets zeggende reactie !
Want je leest wel de taal-fouten maar de rest blijkbaar niet ,vooral opletten waar je iemand mee kunt (pakken ) dat staat voorop.
Dit las je blijkbaar niet of je wil het niet begrijpen:Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen
om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !
ik bedoel daarmee dat ze onder een hoop stenen hun ellendige leven in een marteldood zagen beeindigen !!
Goed lezen hoor (of zal ik nog ff een faaaut tiepen ?)
Dan kun je daar je afleidings manoeuvre op baseren.
:wink:

mark61
02-09-12, 19:47
Belgische Marokkaan nu op Ned 2: 'als het Nationaal Front hier komt stem ik op ze, je kan hier 's avonds niet eens meer veilig rondlopen.'

Laat vervolgens zien hoe hij een enkelband heeft, en vertelt over wat ie allemaal niet heeft uitgevreten.

:verward:

Ready?
02-09-12, 19:47
Nou weet ik wel dat Hindoestaanse meisjes in de regio Den Haag veel vaker zelfmoord plegen dan in andere regio's in Nederland. Reden is het gegeven dat in Den Haag toch meer een Hindoestaans cultuurtje leeft, ons-kent-ons a.k.a sociale controle die best hoog is. Gezichtsverlies is datgene wat de ouders het liefst willen voorkomen en daarbij komt er veel druk bij kijken. Die meiden voelen zich meer verstikt dan in bijvoorbeeld Utrecht. Bron? Laat me zeggen dat ik er wat dichter bij sta en wat heb meegemaakt.

Verder dwalen we wel af van het oorspronkelijke onderwerp. Waarom zouden Hindoestanen (en ook veel Hindoestaanse moslims) op de PVV stemmen? Zien zij zichzelf niet als buitenlander omdat ze niet vaak in het nieuws zijn? Voelen zij zich meer Nederlander dan Turken/Marokkanen vanwege het koloniale verleden en de nog altijd sterke band met de voormalige kolonie Suriname? Allemaal zaken die dit onderzoek had moeten betrekken in mijn visie, dan krijg je ook een duidelijker beeld van de oorzaken.

mark61
02-09-12, 20:11
Nou weet ik wel dat Hindoestaanse meisjes in de regio Den Haag veel vaker zelfmoord plegen dan in andere regio's in Nederland. Reden is het gegeven dat in Den Haag toch meer een Hindoestaans cultuurtje leeft, ons-kent-ons a.k.a sociale controle die best hoog is. Gezichtsverlies is datgene wat de ouders het liefst willen voorkomen en daarbij komt er veel druk bij kijken. Die meiden voelen zich meer verstikt dan in bijvoorbeeld Utrecht. Bron? Laat me zeggen dat ik er wat dichter bij sta en wat heb meegemaakt.

Verder dwalen we wel af van het oorspronkelijke onderwerp. Waarom zouden Hindoestanen (en ook veel Hindoestaanse moslims) op de PVV stemmen? Zien zij zichzelf niet als buitenlander omdat ze niet vaak in het nieuws zijn? Voelen zij zich meer Nederlander dan Turken/Marokkanen vanwege het koloniale verleden en de nog altijd sterke band met de voormalige kolonie Suriname? Allemaal zaken die dit onderzoek had moeten betrekken in mijn visie, dan krijg je ook een duidelijker beeld van de oorzaken.

Het staat er al een beetje in en ik zei ook al wat. Ze willen niet geassocieerd worden met kansarme misdadigertjes. De hindoes al helemaal niet, elke keer dat ze voor een moslim worden aangezien worden ze boos op die domme Hollanders en de 'moslims die het voor hen verpesten'.

Ik denk dat regionaal afwijkende zelfmoordcijfers louter getalsmatig consistent is, hoe zeg je dat. Als je ergens maar 5 hindoestanen hebt zul je weinig of geen zelfmoord zien. Ik schat dat 90% van de Hindoestanen in Den Haag woont, sowieso.

Het is een cultureel ding, een geaccepteerde manier van conflict- en probleemoplossing. Vandaar mijn opmerking over Pakistan.

sjo
02-09-12, 21:08
Ik heb trouwens geen idee hoeveel Hindoestanen op de PVV stemmen. Zeer weinig, schat ik. Meest PvdA en CDA.

Ik ben sinds jaar en dag getrouwd met een Hindustaanse ex-moslima uit Suriname en ze stemt op de dierenpartij. Dat zullen er maar weinig uit die kringen doen. De meesten idd PvdA.

knuppeltje
03-09-12, 08:28
Afgezien dat ik zei: SOMS !!!
Maar gelijk als een BOK die zich op de haverkist stort reageer jij !
Om de traditie van stenigen voort te zetten misschien?
Is leuker dan heeft iedereen er wat aan !
:wink:

Kortom, weer geneuzel vanuit een mislukte poging tot interessantdoenerij.

Al Sawt
04-09-12, 11:31
Ik ben sinds jaar en dag getrouwd met een Hindustaanse ex-moslima uit Suriname en ze stemt op de dierenpartij. Dat zullen er maar weinig uit die kringen doen. De meesten idd PvdA.

SJO, is terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Welkom terug!

Juffrouw_Saartje
04-09-12, 13:11
Hindostaanse moslims bestaan niet, je bent hindoe of moslim, mooier kunnen we het niet maken, sorry.

?????

Juffrouw_Saartje
04-09-12, 13:27
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hindoestaanse moslims op de PVV stemmen, dat is niet in hun belang. Zo wil Wilders allerlei uitingen van de islam zoveel mogelijk uit de openbare ruimte zien verdwijnen, en het praktiseren moeilijk maken. Deze man is heel erg fout, en ik ben bang dat de stemmers meer op onderbuikgevoelens af gaan en irritatie over vervelende hangjongeren, dan dat ze inzien waar Wilders werkelijk voor staat: het afpakken van onze vrijheid van denken en leven. De partij zou de partij van de onvrijheid moeten heten in plaats van de pvv.

Juffrouw_Saartje
04-09-12, 13:29
@Kortman,

Ik heb je bijdragen elders gelezen. Ik heb een vraag aan je. Kun je 3 dingen opnoemen die positief zijn geweest juist doordat je katholiek bent opgevoed?

(Ik heb niet heel veel tijd om te reageren, ik lees wel wat je schrijft)

Kortman
04-09-12, 15:23
@Kortman,

Ik heb je bijdragen elders gelezen. Ik heb een vraag aan je. Kun je 3 dingen opnoemen die positief zijn geweest juist doordat je katholiek bent opgevoed?

(Ik heb niet heel veel tijd om te reageren, ik lees wel wat je schrijft)

ZAl ik je het zeggen geen een want alle geloven ook het Katholieken geloof ,wordt er van af je geboorte al in geramd *) ,onder het motto wat deze fanaten hier ook doen :
ONS GELOOF IS HET BESTE ,EN HET ENIGE ECHTE !
noem mij maar eens EEN !! GELOOF op die dat niet beweert !DAT KUN JE NIET .
Doei en verder verwijs ik je naar je ''grote voorganger ''AL SAWT met zijn viese ;gore insinuatie,s dat ik Moslims haat pro WILDERS ben enz enZ
En deze halve GODSDIENST dwaas die inwoord en daad zelf een groot bonk haat en nijd is ; verlangt ook nog tekst en uitleg voor elk woord wat je zegt moet je een bron vermelding geven (waar hij zelf uiteraard van gevrijwaard is !
Ik vraag hem op mijn beurt :
Waar is jou bron AL SAWT dat ik MOSLIMS HAAT ??
LAAT DIE EERST MAAR ZIEN !, JE BENT GODVERDOMME NOG ERGER ALS DE IDIOOT VAN EEN WILDERS !
Die kan bij jou nog veel leren op dat gebied !
*) op de 10 geboden na ! de eerste 5 kun je gevoeglijk schrappen want die zijn aangepast aan ''het Geloof '' DAT ER BIJ JOU INGESLAGEN IS
De oudste 10 geboden die bekend zijn luiden als volgt:
Men hanteert de volgende indeling:
1.Ik ben de eeuwige uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heeft.
2.Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
3.Gij zult de naam van de Eeuwige, uw God, niet ijdel gebruiken.
4.Gedenk de Sjabbat, dat gij die heiligt.
DE BOVENSTE WORDEN TE HOOI EN TE GRAS AANGEPAST , zolals ikal vermeld heb.
5.Eer uw vader en uw moeder.
6.Gij zult niet moorden.
7.Gij zult niet echtbreken.
8.Gij zult niet stelen.
9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10.Gij zult niets begeren dat van uw naaste is.
de laatse vijf gebruik ik meer heb je eigenlijk niet nodig !de rest rood gemarkeert )maakt meer kapot dan je lief is !
Als iedereen zich (zoals ik er ) aan hield zag de wereld er al een stuk beter uit!
Stof genoeg om over na te denken dunkt mij .
Want Geloof makt meer kapot dan je lief is ,met als gevolg hat en nijd ,achterdocht ,disputen enz enz
Kijk maar naar AL SAWT die iedereen die het niet met hem eens is voor een soort vijand aan ziet en ,bovendien gore leugens versprijd over mensen zoal IK!
:droef:intens :droef:
Tot laterz

Kortman
04-09-12, 15:36
Graag bronvermelding! Wij hebben het overigens over Nederland en in Nederland levende allochtonen.
Dus bespaar mij jouw nutteloze en leugenachtige beweringen.
Ben benieuwd naar je bron. Dus kom maar op. Maar vergelijk die cijfers met zelfmoordpogingen onder Marokkaanse en Turkse meiden in Nederland. Ben benieuwd wat je kan vinden.
Ach, typisch een PVV standpunt. Generaliserend en bepaalde incidenten structureel op een groep projecteren. Maar een vraag. Hoe zit het met de Turken? Heb jij daar ooit een "ongetogen" woord over gehoord?


P.S. Ter kennisgeving: Aantal homo's die in elkaar worden gerost, aantal buurtbewoners die worden weggepest, meisjes die in zwembaden worden lastig gevallen, daar vormen blanke autochtonen een grote dadergroep.

Je hoeft jezelf niet te excuseren. Want je bent gewoon een bekrompen persoon die door haat tegenover de moslims en Marokkanen, zijn aanwezigheid op Maroc.nl legitimeert.


Je kan daar overigens bijster weinig aan doen. Want je bent een product van jouw tijdsgeest. Iemand die niet instaat is om de maatschappelijke veranderingen te verwerken en in een juiste context te plaatsen. Kortom je bent gewoon Henk en Ingrid.

Ik zou zeggen begin eerst maar eens je vuile gore insinuatie waar te maken onder bron vermeldig !
En dit heb ik al geplaats :
Onvertogen ,oke blijkbaar begreep je me toch ,gezien je niets zeggende reactie !
Want je leest wel de taal-fouten maar de rest blijkbaar niet ,vooral opletten waar je iemand mee kunt (pakken ) dat staat voorop.
Dit las je blijkbaar niet of je wil het niet begrijpen:Vergeleken met het (onbekende aantal Moslim meisjes in sommige landen , die soms niet eens de KANS krijgen
om zelfmoord te plegen , verbaasd het me niets !
ik bedoel daarmee dat ze onder een hoop stenen hun ellendige leven in een marteldood zagen beeindigen !!
Goed lezen hoor (of zal ik nog ff een faaaut tiepen ?)
Dan kun je daar je afleidings manoeuvre op baseren.
Dus begin zelf maar eens met je eeuwige zinnetje dat begint met Bespaar me bla bla etc etc etc
Je hoeft jezelf niet te excuseren. Want je bent gewoon een bekrompen persoon die door haat tegenover de moslims en Marokkanen, zijn aanwezigheid op Maroc.nl legitimeert.

SCHOFT! Ja je lest het goed ga WILDERS ff les geven want jij bent nog 3x zo erg !
En tegen mij kun je niet op zowel in woord en daad niet ,daar zit je ziekelijke haat te diep voor INGEKANKERD !
Want slechts lozers gebruiken deze methode het vals beschuldigen op en basis die JIJ HANTEEERD!
Zo zielpiet nu heb je misschien een reden om je machteloosheid te tonen*),maar zelfs dan ben je nog verkeerd bezig !
Zoals je al eerdermensen een ban heeft gegeven totaal onverdiend je bent zo partijdig als de pest en moderator onwaardig.
Tip: ga gewoon in de oppositie ,maar dat kun je niet want ik spoel met jou de ''spuigaten schoon"" .
:student:

Juffrouw_Saartje
04-09-12, 16:44
ZAl ik je het zeggen geen een want alle geloven ook het Katholieken geloof ,wordt er van af je geboorte al in geramd *) ,onder het motto wat deze fanaten hier ook doen :
ONS GELOOF IS HET BESTE ,EN HET ENIGE ECHTE !

Niet altijd. Toevallig sprak ik vandaag een collega die probeert in alle religies gelijkenissen en overeenkomsten te vinden, en die vindt dat ze allen tot op zekere hoogte in essentie goed zijn.

Maar vaak wel, anders is het ook geen geloof natuurlijk. Maar wat is daar mis mee? Indien je elkaar kunt respecteren (wat Wilders nu juist NIET doet) dan hoeft dat niet tot enorme frustraties te leiden. Toch vraag ik me nog steeds af of er nou helemaal niets is wat jij als positief hebt ervaren van je katholieke opvoeding.


noem mij maar eens EEN !! GELOOF op die dat niet beweert !DAT KUN JE NIET .

Hmm, ik denk dat er wel een aantal mystieke richtingen zijn, die vinden dat er meerdere wegen zijn die tot Godsbesef leiden.


Doei en verder verwijs ik je naar je ''grote voorganger ''AL SAWT met zijn viese ;gore insinuatie,s dat ik Moslims haat pro WILDERS ben enz enZ

Er staat nergens dat ik denk dat jij pro-Wilders bent, ik geef alleen zelf aan dat ik anti-Wilders ben. Dit onderwerp gaat immers over hindoestanen die op de PVV zouden stemmen.


En deze halve GODSDIENST dwaas die inwoord en daad zelf een groot bonk haat en nijd is ; verlangt ook nog tekst en uitleg voor elk woord wat je zegt moet je een bron vermelding geven (waar hij zelf uiteraard van gevrijwaard is !

Uiteraard. Je zegt immers dat er moslimmeisjes zijn die niet eens de kans krijgen om zelfmoord te plegen (en dan iets met stenen en marteldood). Noem eens een voorbeeld, waaruit blijkt dit? Is dit volgens jou standaard? Het lijkt me onzin, want als iemand zich van kant wil maken, dan zijn er vele niet nader te noemen manieren, die anderen in de omgeving echt niet kunt voorkomen.


Ik vraag hem op mijn beurt :
Waar is jou bron AL SAWT dat ik MOSLIMS HAAT ??
LAAT DIE EERST MAAR ZIEN !, JE BENT GODVERDOMME NOG ERGER ALS DE IDIOOT VAN EEN WILDERS !
Die kan bij jou nog veel leren op dat gebied !
*) op de 10 geboden na ! de eerste 5 kun je gevoeglijk schrappen want die zijn aangepast aan ''het Geloof '' DAT ER BIJ JOU INGESLAGEN IS
De oudste 10 geboden die bekend zijn luiden als volgt:
Men hanteert de volgende indeling:
1.Ik ben de eeuwige uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heeft.
2.Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
3.Gij zult de naam van de Eeuwige, uw God, niet ijdel gebruiken.
4.Gedenk de Sjabbat, dat gij die heiligt.
DE BOVENSTE WORDEN TE HOOI EN TE GRAS AANGEPAST , zolals ikal vermeld heb.
5.Eer uw vader en uw moeder.
6.Gij zult niet moorden.
7.Gij zult niet echtbreken.
8.Gij zult niet stelen.
9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10.Gij zult niets begeren dat van uw naaste is.
de laatse vijf gebruik ik meer heb je eigenlijk niet nodig !de rest rood gemarkeert )maakt meer kapot dan je lief is !
Als iedereen zich (zoals ik er ) aan hield zag de wereld er al een stuk beter uit!
Stof genoeg om over na te denken dunkt mij .
Want Geloof makt meer kapot dan je lief is ,met als gevolg hat en nijd ,achterdocht ,disputen enz enz
Kijk maar naar AL SAWT die iedereen die het niet met hem eens is voor een soort vijand aan ziet en ,bovendien gore leugens versprijd over mensen zoal IK!
:droef:intens :droef:
Tot laterz

Dit begrijp ik niet helemaal.

Als jij geen geloof volgt, wat volg je dan wel? Hoe vorm jij je meningen over wat goed en slecht is? Op basis van wat?

(En kun je toch nog even proberen iets positiefs te zeggen over je katholieke opvoeding, al is het maar een klein dingetje)

Kortman
05-09-12, 08:16
Niet altijd. Toevallig sprak ik vandaag een collega die probeert in alle religies gelijkenissen en overeenkomsten te vinden, en die vindt dat ze allen tot op zekere hoogte in essentie goed zijn.

Maar vaak wel, anders is het ook geen geloof natuurlijk. Maar wat is daar mis mee? Indien je elkaar kunt respecteren (wat Wilders nu juist NIET doet) dan hoeft dat niet tot enorme frustraties te leiden. Toch vraag ik me nog steeds af of er nou helemaal niets is wat jij als positief hebt ervaren van je katholieke opvoeding.



Hmm, ik denk dat er wel een aantal mystieke richtingen zijn, die vinden dat er meerdere wegen zijn die tot Godsbesef leiden.



Er staat nergens dat ik denk dat jij pro-Wilders bent, ik geef alleen zelf aan dat ik anti-Wilders ben. Dit onderwerp gaat immers over hindoestanen die op de PVV zouden stemmen.



Uiteraard. Je zegt immers dat er moslimmeisjes zijn die niet eens de kans krijgen om zelfmoord te plegen (en dan iets met stenen en marteldood). Noem eens een voorbeeld, waaruit blijkt dit? Is dit volgens jou standaard? Het lijkt me onzin, want als iemand zich van kant wil maken, dan zijn er vele niet nader te noemen manieren, die anderen in de omgeving echt niet kunt voorkomen.



Dit begrijp ik niet helemaal.

Als jij geen geloof volgt, wat volg je dan wel? Hoe vorm jij je meningen over wat goed en slecht is? Op basis van wat?

(En kun je toch nog even proberen iets positiefs te zeggen over je katholieke opvoeding, al is het maar een klein dingetje)


ONS GELOOF IS HET BESTE ,EN HET ENIGE ECHTE !
Niet altijd. Toevallig sprak ik vandaag een collega die probeert in alle religies gelijkenissen en overeenkomsten te vinden, en die vindt dat ze allen tot op zekere hoogte in essentie goed zijn.

Ik probeer vraag voorvraag te beantwoorden:
vraag 1:
Je noemt slechts een voorbeeld ! (ik weet dat er ook vanuit het Vaticaan dergelijke gedachten gang al geprobeerd is )
maar in de praktijk komt er niks van je noemt dus een UITZONDERING OP!
(probeer maar eens een enquette te houden hier hoeveel Moslims ditzouden willen)
Vraag 2 :
Het enige goede van het R.K zijn die onderste 5 geboden !maar die gelden voor ieder weldenkend mens!
Het enige(leuke) van het R.K is dat we wat feestdagen hebben over gehouden o.aKerst en Pasen.
Vraag 3:
Ik heb niet gezegd dat JIJ denkt dat ik Pro Wilders ben en Pro Joods en Moslims haat ;ik verwees je naar
AL-SAWT,die dat n.l WEL BEWEERT!
(want dat is het''voordeel van knippen wat je wil plaatsen !)
vraag 4:Over de Moslim meisjes ,ik zei :SOMMIGEN krijgen de kans niet! maar jij maakt er ALLEMAAL van ( begrijp je nu mijn verwijzing naar ALSAWT? of nog niet hij en "SOMMIGEN ""flikken dat ook !
Daarme bedoel ik letterlijk een klein aantal!
De onderstaande kregen deze ''KANS''om zelfmoord te plegen niet eens !

Meisje van 13 jaar gestenigd - YouTube
► 6:31► 6:31

www.youtube.com/watch?v=qA9NcOBZ0zI10 sept 2010 - 7 min - Geüpload door AtheismeNederland
De wereld is geschokt als een 13-jarig meisje in Somalië gestenigd wordt .... in de islam.. ik snap ...

Verder verwijs ik je naar Google, waar genoeg voorbeelden staan over vrouwen en meisjes die geen keus meer hadden of gewoon ff een 'behandeling kregen " bij voorbeeld een zoutzuurbadje in hun gezicht,deze stumpers hadden graag zelf moord gepleegd maar kregen die kans niet!

Zo ik hoop dat ik het e.a.a begrijpelijk voor je hebt gemaakt ,
Want ik ben totaal niet thuis in het ''plakken en lijmen ''van zinnen.
Groet en een fijne dag nog.















Meer video's voor meisjes die gestenigd zijn »

Egmond Codfried
29-11-12, 16:20
Yep.

Alleen zijn ze onzichtbaar. Als in Nederland over 'Surinamers' wordt gesproken denkt iedereen aan 'negers', terwijl Creolen net een derde van de bevolking in Sur of van Surinaamse Nederlanders uitmaken.

Er is in NL geen 'Hindoestanenbewustzijn'. Zijn een soort Hollanders die per ongeluk bruin zijn.

(80% hindoe, 17% moslim (y compris Ahmadiyya), 3% christen. Voorzover. Bij mijn weten geen cijfers over hoeveel praktiserend / gelovig zijn)

Ergens in de zeventig jaren toen men connecties tusen Afrika en India had ontdekt, en sommige Indiers zich als Afrikaanse Indiers identificerden, kwam iemand met spoed naar Suriname om aan de hindostanen te vertellen dat ze Caucasians, Blanken zijn en zuiver van ras, dus niets en dan ook niets gemeenschappelijk hebben met de lelijke, luidruchtige, hitsige Zwarten. Wanneer zwarten dus klagen over Pieterbaas hebben sommige hindostanen grote moeite te begrijpen waar ze het over hebben, terwijl er ook best goed zwarte hindostanen zijn waar kleine witte kinderen in grote angst voor wegrennen. Een wonderlijke natie.

Firefox
29-11-12, 16:39
Ergens in de zeventig jaren toen men connecties tusen Afrika en India had ontdekt, en sommige Indiers zich als Afrikaanse Indiers identificerden, kwam iemand met spoed naar Suriname om aan de hindostanen te vertellen dat ze Caucasians, Blanken zijn en zuiver van ras, dus niets en dan ook niets gemeenschappelijk hebben met de lelijke, luidruchtige, hitsige Zwarten. Wanneer zwarten dus klagen over Pieterbaas hebben sommige hindostanen grote moeite te begrijpen waar ze het over hebben, terwijl er ook best goed zwarte hindostanen zijn waar kleine witte kinderen in grote angst voor wegrennen. Een wonderlijke natie.

Die hardwerkende hindostanen weten heel goed van wie ze het moeten hebben.