PDA

Bekijk Volledige Versie : Maximumsnelheid op Nederlandse snelwegen naar 130 kilometer per uur



Marsipulami
01-09-12, 20:37
Maximumsnelheid op helft Nederlandse snelwegen naar 130 kilometer per uur - 31/08/2012 16:42:13



In Nederland mag op zowat de helft van de snelwegen vanaf zaterdag tot 130 kilometer per uur gereden worden. Volgens de Nederlandse minister van Infrastructuur, Melanie Schultz, biedt de nieuwe maximumsnelheid niet alleen voordelen voor bestuurders, maar profiteert ook de economie ervan. Mobiliteitsorganisatie ANWB en enkele oppositiepartijen reageren negatief.


Vrijdagnacht zullen een honderdtal arbeiders zo'n 2.200 verkeersborden aanpassen. Op de snelheidswegen waar de nieuwe maximumsnelheid geldt, mochten automobilisten vroeger 100 of 120 kilometer per uur rijden.

Minister Schultz sprak vrijdag van 'een historische stap vooruit'. De nieuwe snelheidslimiet zal het rijcomfort voor de automobilisten volgens haar verhogen: 'De weggebruiker krijgt de ruimte en mag harder rijden, rekening houdend met veiligheid, natuur en milieu.'

Schultz liet bovendien berekenen dat de reistijdwinst over alle snelwegen gezien 1 procent bedraagt. Die tijdsbesparing levert de Nederlandse economie jaarlijks 75 miljoen euro op.

'Jungle van snelheidszones'

De mobiliteitsorganisatie ANWB stelt dat er met de nieuwe regeling de jungle van snelheidszones alleen maar groter maakt. Zo geldt op sommige plaatsen de nieuwe limiet enkel 's avonds of 's nachts. 'Automobilisten moeten voortdurend oppassen hoe snel zij waar en wanneer mogen rijden', aldus een woordvoerder.

Enkele linkse oppositiepartijen zijn vooral bevreesd voor meer milieuvervuiling en denken dat de hogere snelheden meer ongevallen met zich mee zullen brengen.










rvs

mark61
01-09-12, 20:42
Alleen Nederlanders. Belgen en Marokkanen met alleen verblijfsvergunning niet:

Nederlanders mogen vanaf vandaag 130 kilometer per uur rijden :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/01/nederlanders-mogen-vanaf-vandaag-130-kilometer-per-uur-rijden/)

Ik heb de schrijver al een berichtje gestuurd :hihi:

Karin.N
01-09-12, 20:55
Minister Schultz sprak vrijdag van 'een historische stap vooruit'. De nieuwe snelheidslimiet zal het rijcomfort voor de automobilisten volgens haar verhogen: 'De weggebruiker krijgt de ruimte en mag harder rijden, rekening houdend met veiligheid, natuur en milieu.'

De eerste mens op de maan was een historische stap, maar 10 km per uur harder mogen dan eerst een historische stap noemen :gechoquee

En dan te bedenken dat we op 12 september weer mogen stemmen, mijn god ik vraag me echt af op welke halve gare ik mijn stem mag gaan uitbrengen.

Marsipulami
01-09-12, 21:07
Nederlanders mogen vanaf vandaag 130 kilometer per uur rijden :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/01/nederlanders-mogen-vanaf-vandaag-130-kilometer-per-uur-rijden/)




Schultz onthulde gisteren het eerste 130-bord langs de A4 bij de Belgische grens.

10 meter verder vanaf de Belgische grens moet de Nederlandse automobilist alweer vertragen. Bij ons is de max snelheid nog steeds 120 km/u. Bovendien komt daar ook een kassa voor de aanschaf van een autowegenvignet om het Belgische wegennet te mogen gebruiken. Tenslotte is het dank zij de voortschrijdende Europese integratie mogelijk om snelheidsboetes op Belgisch grondgebied in Nederland te innen.

Joesoef
01-09-12, 21:37
Bij een weg van 130km is het voordeel 5 minuten. Wow!

Firefox
01-09-12, 21:39
Bij een weg van 130km is het voordeel 5 minuten. Wow!

Het gaat om het gevoel. 130 voelt veel beter aan.

Joesoef
01-09-12, 21:46
Het gaat om het gevoel. 130 voelt veel beter aan.


Hangbejaarde met hormonen, stel je niet aan :hihi:

mark61
01-09-12, 21:56
Minister Schultz sprak vrijdag van 'een historische stap vooruit'. De nieuwe snelheidslimiet zal het rijcomfort voor de automobilisten volgens haar verhogen: 'De weggebruiker krijgt de ruimte en mag harder rijden, rekening houdend met veiligheid, natuur en milieu.'

De eerste mens op de maan was een historische stap, maar 10 km per uur harder mogen dan eerst een historische stap noemen :gechoquee

En dan te bedenken dat we op 12 september weer mogen stemmen, mijn god ik vraag me echt af op welke halve gare ik mijn stem mag gaan uitbrengen.

:hihi:

Melanie heeft ze niet meer allemaal op een rijtje.

mark61
01-09-12, 21:57
10 meter verder vanaf de Belgische grens moet de Nederlandse automobilist alweer vertragen. Bij ons is de max snelheid nog steeds 120 km/u. Bovendien komt daar ook een kassa voor de aanschaf van een autowegenvignet om het Belgische wegennet te mogen gebruiken. Tenslotte is het dank zij de voortschrijdende Europese integratie mogelijk om snelheidsboetes op Belgisch grondgebied in Nederland te innen.

En de Franse in België, zag ik laatst :haha:

mark61
01-09-12, 21:58
Het gaat om het gevoel. 130 voelt veel beter aan.

Sukkel :hihi: Dat is omdat je dan lekker stiekem te hard rijdt.

Over een maand voelt 140 beter aan.

Beter zet je versnellingen op je rollator.

Saul
01-09-12, 23:55
Meent ze dat van die historische stap echt?

Het moet niet veel gekker worden, leeft ze wel op planeet aarde?

Firefox
02-09-12, 07:32
Hangbejaarde met hormonen, stel je niet aan :hihi:

Wat is er mooier dan dat je hem lekker kunt laten brullen?

Joesoef
02-09-12, 08:09
Wat is er mooier dan dat je hem lekker kunt laten brullen?

Een prius?

Firefox
02-09-12, 08:19
Een prius?

Nou, we hebben er meer, maar een prius zit er nog niet bij. Ik zit wel eens te denken over zo'n elektrische auto voor de korte afstanden en in de stad.

knuppeltje
02-09-12, 08:24
Het gaat om het gevoel. 130 voelt veel beter aan.

Als je niet aan de fijnstof denkt misschien wel. Maar het zou best wel eens kunnen dat het steeds meer gassen en remmen wordt, nu er zoveel uitzonderingen op die 130 zijn. Het betere gevoel zal dan zo over zijn, denk ik.

En met al die uitzonderingen is het maar de vraag of automobilisten daarop alert genoeg op zullen reageren als ze weer eens even zich zelf een beetje kunnen laten gaan. Het wachten is dan ook op eerstkomende de ongevallencijfers.

Joesoef
02-09-12, 08:43
Nou, we hebben er meer, maar een prius zit er nog niet bij. Ik zit wel eens te denken over zo'n elektrische auto voor de korte afstanden en in de stad.

Neem geen prius, er past nog niet eens een krat bier in die achterbak en de stoelen zijn afschuwelijk hard.

mark61
02-09-12, 13:06
Neem geen prius, er past nog niet eens een krat bier in die achterbak en de stoelen zijn afschuwelijk hard.

? 445 liter, das heel veel voor een niet-station.

Joesoef
02-09-12, 13:33
? 445 liter, das heel veel voor een niet-station.

Ik rij alleen station :ego: coupe is voor mietjes.

H.P.Pas
02-09-12, 13:53
Hangbejaarde met hormonen,

Zonder.

Früher hatte er einen forschen Pimmel.
Jetzt hat er einen Porsche-fimmel.

Firefox
02-09-12, 13:57
Zonder.

Früher hatte er einen forschen Pimmel.
Jetzt hat er einen Porsche-fimmel.

En dan nog wel een cabrio.

I'm too sexy for my car...

Joesoef
02-09-12, 14:06
En dan nog wel een cabrio.

I'm too sexy for my car...



Niet te hard rijden of anders je toupet goed vast plakken :ego:

H.P.Pas
02-09-12, 14:22
:hihi:

Melanie heeft ze niet meer allemaal op een rijtje.

Doch, doch.
Ich hab zwar keine Ahnung wo ich hinfahre - dafür bin ich schneller dort!

Firefox
02-09-12, 14:25
Niet te hard rijden of anders je toupet goed vast plakken :ego:

:roker: