PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Algerije geeft miljarden uit aan het dwarszitten van Marokko



MoStar
08-09-12, 19:40
16296

Buurland Algerije geeft miljoenen uit aan het dwarszitten van Marokko. Althans, dat is wat de Algerijnse nieuwssite Algeria Times (http://www.moroccoworldnews.com/2012/09/54641/inquiry-mission-to-tindouf-kerry-kennedy-receives-lavish-funding-from-the-algerian-government/) meldt.

Zo trok Algerije, volgens de site, 140 miljoen dollar uit voor het uitnodigen van de Robert Kennedy Foundation voor een bezoekje aan de Marokkaanse Sahara en de vluchtelingenkampen in Tindouf.

Het doel van Algerije was dat de Robert Kennedy Foundation een negatief rapport over Marokko op zou stellen. Deze wens uitgekomen. Volgens de Robert Kennedy Foundation neemt Marokko het niet zo nauw met de mensenrechten in gebieden als Laayoune, Dakhla en Smara.

Volgens Algeria Times is het slechts een topje van de ijsberg. Het rappo\rt van RFK werd in Marokko uiteraard erg negatief ontvangen.

Foto: Saharauiak (http://www.flickr.com/photos/sahara/)

Wizdom
08-09-12, 21:26
16296

Buurland Algerije geeft miljaren uit aan het dwarszitten van Marokko. Althans, dat is wat de Algerijnse nieuwssite Algeria Times (http://www.moroccoworldnews.com/2012/09/54641/inquiry-mission-to-tindouf-kerry-kennedy-receives-lavish-funding-from-the-algerian-government/) meldt.

Zo trok Algerije, volgens de site, 140 miljard dollar uit voor het uitnodigen van de Robert Kennedy Foundation voor een bezoekje aan de Marokkaanse Sahara en de vluchtelingenkampen in Tindouf.

Het doel van Algerije was dat de Robert Kennedy Foundation een negatief rapport over Marokko op zou stellen. Deze wens uitgekomen. Volgens de Robert Kennedy Foundation neemt Marokko het niet zo nauw met de mensenrechten in gebieden als Laayoune, Dakhla en Smara.

Volgens Algeria Times is het slechts een topje van de ijsberg. Het rappo\rt van RFK werd in Marokko uiteraard erg negatief ontvangen.

Foto: Saharauiak (http://www.flickr.com/photos/sahara/)

Met die 140 Miljard Dollar had men elke Algerijnse gezin 6 jaar lang op vakantie kunnen sturen zonder te werken... Maar goed landsbelang staat bij de Algerijnse corrupte elite niet als hoogste op de agenda... We vermoorden ze nog liever bij bosjes dan dat we het land voorspoed brengen...

mark61
08-09-12, 21:56
Dr staat 140 miljoen, en wat is dat voor vage site die een andere vage site citeert? Als je al niet eens kan lezen en dr ff een factor 1000 tegenaan gooit...

Firefox
08-09-12, 21:58
16296

Buurland Algerije geeft miljaren uit aan het dwarszitten van Marokko. Althans, dat is wat de Algerijnse nieuwssite Algeria Times (http://www.moroccoworldnews.com/2012/09/54641/inquiry-mission-to-tindouf-kerry-kennedy-receives-lavish-funding-from-the-algerian-government/) meldt.

Zo trok Algerije, volgens de site, 140 miljard dollar uit voor het uitnodigen van de Robert Kennedy Foundation voor een bezoekje aan de Marokkaanse Sahara en de vluchtelingenkampen in Tindouf.

Het doel van Algerije was dat de Robert Kennedy Foundation een negatief rapport over Marokko op zou stellen. Deze wens uitgekomen. Volgens de Robert Kennedy Foundation neemt Marokko het niet zo nauw met de mensenrechten in gebieden als Laayoune, Dakhla en Smara.

Volgens Algeria Times is het slechts een topje van de ijsberg. Het rappo\rt van RFK werd in Marokko uiteraard erg negatief ontvangen.

Foto: Saharauiak (http://www.flickr.com/photos/sahara/)

140 miljoen

HaasHaas
08-09-12, 22:34
140 miljoen is een schijntje tegenover de inkomsten van een algerijnse haven aan de atlantische oceaan.

Wizdom
08-09-12, 22:38
140 miljoen

140 miljoen of 140 miljard... Strekking van het verhaal blijft hetzelfde... De rotte elite van Algerije doet niets in het belang van haar eigen volk... Het zijn een stelletje graaiers in dienst van Frankrijk...

Firefox
08-09-12, 22:45
140 miljoen of 140 miljard... Strekking van het verhaal blijft hetzelfde... De rotte elite van Algerije doet niets in het belang van haar eigen volk... Het zijn een stelletje graaiers in dienst van Frankrijk...

Marokko moet maar eens leren de mensenrechten te respecteren in gebieden als de Spaanse Sahara.

Wizdom
08-09-12, 22:50
Marokko moet maar eens leren de mensenrechten te respecteren in gebieden als de Spaanse Sahara.

De mensen in de Spaanse Sahara hebben het beter dan in de rest van Marokko... Als je eens wist hoeveel daar in geinvesteerd is... Een hoop Marokkanen zijn naar de woestijn vertrokken omdat daar meer werk. welvaart was en een hogere koopkracht dan in de rest van Marokko... Maar dat zal je niet overal horen omdat er meerdere agenda's zijn...

Firefox
08-09-12, 22:57
De mensen in de Spaanse Sahara hebben het beter dan in de rest van Marokko... Als je eens wist hoeveel daar in geinvesteerd is... Een hoop Marokkanen zijn naar de woestijn vertrokken omdat daar meer werk. welvaart was en een hogere koopkracht dan in de rest van Marokko... Maar dat zal je niet overal horen omdat er meerdere agenda's zijn...

Tot zover de ideologie. Nu even de feiten:
Het is bezet gebied, er wonen illegale kolonisten, er is een muur opgericht en de oorspronkelijke bevolking van de Spaanse Sahara wordt onderdrukt. VN-resoluties zijn uitgevaardigd tegen deze illegale bezetting en deze illegale kolonisatie.

Wizdom
08-09-12, 23:05
Tot zover de ideologie. Nu even de feiten:
Het is bezet gebied, er wonen illegale kolonisten, er is een muur opgericht en de oorspronkelijke bevolking van de Spaanse Sahara wordt onderdrukt. VN-resoluties zijn uitgevaardigd tegen deze illegale bezetting en deze illegale kolonisatie.

Ja natuurlijk... En er rijden marsmannetjes rond die bij het eerste de beste beginnen te schieten net als in Israel... Alleen daar zijn het geen marsmannetjes maar IDF soldaten...

mark61
08-09-12, 23:06
140 miljoen of 140 miljard... Strekking van het verhaal blijft hetzelfde... De rotte elite van Algerije doet niets in het belang van haar eigen volk... Het zijn een stelletje graaiers in dienst van Frankrijk...

Gelul. Algerije is een Volksrepubliek, wat met zich meebrengt dat volkshuisvesting, onderwijs en gezondheidszorg in ieder geval beter geregeld zijn dan in Marokko.

Algerije - Marokko

artsen per 1000 inwoners 1,2 - 0,6

Ziekenhuisbedden per 1000 1,7 - 1,1

Literacy 70 - 56%

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/mo.html

Tis niet ideaal, maar wat ik ervan zag leek het erop dat ze bijzonder weinig krottenwijken hebben en de huren veel lager zijn dan in Marokko (ik zat bij mensen die 13 euro per maand huur betaalden) en de gezondheidszorg beter geregeld en veel goedkoper is. Ik geloof wel dat Marokko nou eindelijk bezig is met krottenwijken opruimen en woningen bouwen.

Ze doen een hoop voor de bevolking, maar het is zeker geen echte democratie, en dat geweld....

Ik vind het debiel dat mensen die werkelijk niets van Algerije weten blind de propaganda van hun regering, afijn, die van het moederland van hun ouders :hihi: nablaten.

Grow up, verzamel zelf je info en denk na. Er is geen enkele reden voor de animositeit tussen Marokko en Algerije. Nou ja, behalve dat imperialisme van Marokko dan :hihi:

Wizdom
08-09-12, 23:12
Gelul. Algerije is een Volksrepubliek, wat met zich meebrengt dat volkshuisvesting, onderwijs en gezondheidszorg in ieder geval beter geregeld zijn dan in Marokko.

Algerije - Marokko

artsen per 1000 inwoners 1,2 - 0,6

Ziekenhuisbedden per 1000 1,7 - 1,1

Literacy 70 - 56%

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/mo.html

Tis niet ideaal, maar wat ik ervan zag leek het erop dat ze bijzonder weinig krottenwijken hebben en de huren veel lager zijn dan in Marokko (ik zat bij mensen die 13 euro per maand huur betaalden) en de gezondheidszorg beter geregeld en veel goedkoper is. Ik geloof wel dat Marokko nou eindelijk bezig is met krottenwijken opruimen en woningen bouwen.

Ze doen een hoop voor de bevolking, maar het is zeker geen echte democratie, en dat geweld....

Ik vind het debiel dat mensen die werkelijk niets van Algerije weten blind de propaganda van hun regering, afijn, die van het moederland van hun ouders :hihi: nablaten.

Grow up, verzamel zelf je info en denk na. Er is geen enkele reden voor de animositeit tussen Marokko en Algerije. Nou ja, behalve dat imperialisme van Marokko dan :hihi:

Hahaha... Algerije beter dan Marokko... Ik zou het mijn ergste vijand niet gunnen... Als een Algerijn naar Marokko is geweest waant hij zich in een welvarend land... Je moet niet altijd die statistieken geloven...

Dat doe je toch ook niet met zo'n beleggingspolis...

https://www.youtube.com/watch?v=OXPfEsVG6_c

Firefox
08-09-12, 23:13
Ja natuurlijk... En er rijden marsmannetjes rond die bij het eerste de beste beginnen te schieten net als in Israel... Alleen daar zijn het geen marsmannetjes maar IDF soldaten...

We hebben het over Marokko, en het zijn allemaal feiten, die ik schetste. Wie ze ontkent of goedpraat maakt zich totaal ongeloofwaardig als hij kritiek heeft op andere zaken en andere landen.

mark61
08-09-12, 23:15
Hahaha... Algerije beter dan Marokko... Ik zou het mijn ergste vijand niet gunnen... Als een Algerijn naar Marokko is geweest waant hij zich in een welvarend land... Je moet niet altijd die statistieken geloven...

Dat doe je toch ook niet met zo'n beleggingspolis...

Gewoon als een blinde doorlullen. Wat weet jij van Algerije? Wat weet jij eigenlijk van Marokko? Geen ruk natuurlijk. Ben je ooit in Algerije geweest überhaupt.

Dat jij nou opeens de Marokkaanse 1% loopt te verdedigen. Echt een rund.

mark61
08-09-12, 23:15
Ja natuurlijk... En er rijden marsmannetjes rond die bij het eerste de beste beginnen te schieten net als in Israel... Alleen daar zijn het geen marsmannetjes maar IDF soldaten...

Het is PRECIES dezelfde situatie. De islam is trouwens tegen nationalisme, breng ik je even in herinnering.

Mounafiq :slaap:

Wizdom
08-09-12, 23:22
Het is PRECIES dezelfde situatie. De islam is trouwens tegen nationalisme, breng ik je even in herinnering.

Mounafiq :slaap:

We hebben het over Algerije versus Marokko... Ik heb me niet uitgesproken over het Marokkaanse systeem... Ik kan wel zeggen dat het in Marokko relatief veel beter toeven is dan Algerije... In dat land waar een Militaire Junta aan de macht is die een genocide heeft gepleegd op het Algerijnse volk... Dat heeft niets te maken met Nifaq... Dat is gewoon zoals het is...

Corruptie heeft alle Arabische staten in een ijzeren greep... Deze zal pas verdwijnen als de Islam in de harten van de mensen het materialisme heeft overwonnen...

mark61
08-09-12, 23:24
We hebben het over Algerije versus Marokko... Ik heb met niet uitgesproken over het Marokkaanse systeem... Ik kan wel zeggen dat het in Marokko relatief veel beter toeven is dan Algerije... In dat land waar een Militaire Junta aan de macht is die een genocide heeft gepleegd op het Algerijnse volk...

Corruptie heeft alle Arabische staten in een ijzeren greep... Deze zal pas verdwijnen als de Islam in de harten van de mensen het materialisme heeft overwonnen...

Ja joh, genocide op het Algerijnse volk...

Tot voor kort was Algerije een toonbeeld van niet-corruptie in de regio. Nu langzamerhand niet meer.

Firefox
08-09-12, 23:29
Het is PRECIES dezelfde situatie. De islam is trouwens tegen nationalisme, breng ik je even in herinnering.

Mounafiq :slaap:

En er is er nog zo een: Cyprus.

Wizdom
08-09-12, 23:33
https://www.youtube.com/watch?v=fp56SGwFe_k&feature=related

Wizdom
08-09-12, 23:42
Ja joh, genocide op het Algerijnse volk...

Tot voor kort was Algerije een toonbeeld van niet-corruptie in de regio. Nu langzamerhand niet meer.

https://www.youtube.com/watch?v=2om_F2uaCxA

De Algerijnse oorlog van de generaals tegen het FIS was een vuile oorlog waarbij de GENERAALS gebruik hebben gemaakt van de meest walgelijke en verachtelijke tactieken...

Wizdom
09-09-12, 00:11
Ja joh, genocide op het Algerijnse volk...

Tot voor kort was Algerije een toonbeeld van niet-corruptie in de regio. Nu langzamerhand niet meer.

https://www.youtube.com/watch?v=_I1lKCjoZok

mark61
09-09-12, 01:10
Je moet es ophouden met joetjoep als jouw koran voor al je debiele racistische samenzweringstheorieën and the like.

Toen de Profeet zei 'haal je kennis waar je die ook kan vinden, desnoods in China' had hij het niet over joetjoep.

Da ken ik je garanderen.

Samir75017
09-09-12, 01:46
Het is bezet gebied, er wonen illegale kolonisten,

Don't pretend that you care about "occupied territories" ...

mark61
09-09-12, 01:47
En er is er nog zo een: Cyprus.

Nee, dat is een compleet ander verhaal. Ciao.

Samir75017
09-09-12, 01:48
Hahaha... Algerije beter dan Marokko... Ik zou het mijn ergste vijand niet gunnen... Als een Algerijn naar Marokko is geweest waant hij zich in een welvarend land... Je moet niet altijd die statistieken geloven...

Dat doe je toch ook niet met zo'n beleggingspolis...

https://www.youtube.com/watch?v=OXPfEsVG6_c

You should not try to put Algeria down. There's no difference between Algeria(ns) and Morocco(ans).

Firefox
09-09-12, 01:51
Nee, dat is een compleet ander verhaal. Ciao.

Jij hebt nog nooit duidelijk kunnen maken wat er anders is. Is er geen bezet gebied? Zijn er geen illegale kolonisten? Zijn er geen VN-resoluties?

Firefox
09-09-12, 01:52
Don't pretend that you care about "occupied territories" ...

En jij? Wat vind jij van de Marokkaanse bezetting van de Spaanse Sahara?

Firefox
09-09-12, 02:00
Exactly the same as what you think about the Israeli colonization.

Wat jij denkt dat ik denk. Maar ik begrijp het al, jij bent dus ook al zo hypocriet als de pest. Een trekje in de Marokkaanse volksaard?

Samir75017
09-09-12, 02:04
Wat jij denkt dat ik denk. Maar ik begrijp het al, jij bent dus ook al zo hypocriet als de pest. Een trekje in de Marokkaanse volksaard?

No offence, but you are not an interesting person to talk to. Sorry.

mark61
09-09-12, 02:14
No offence, but you are not an interesting person to talk to. Sorry.

:hihi:

Firefox
09-09-12, 02:32
No offence, but you are not an interesting person to talk to. Sorry.

Waarom hou je je mond dan niet? Niemand dwingt je hoor.

Mohiemaa
11-09-12, 17:29
het doel van Algerije blijft het zelfde inderdaad Wizdom. en als het niet erger is is het zeker meer dan 140 miljoen..

de berbers daar in Algerije worden daar erger achtergesteld in dorpjes.. nou kunnen we in Marokko niet echt van spreken.