PDA

Bekijk Volledige Versie : Randy Newman droomt van blanke president



knuppeltje
19-09-12, 11:05
Daar zullen de Republikeinen wel blij mee zijn. :argwaan:

Randy Newman droomt van een blanke president - MUZIEK - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIEK/article/detail/3318924/2012/09/19/Randy-Newman-droomt-van-een-blanke-president.dhtml)

mark61
19-09-12, 12:47
Het blijkt voor velen erg moeilijk Randy Newman te begrijpen. Terwijl ie toch al zijn hele carrière in sarcasme grossiert.

CONTRA
19-09-12, 12:52
irritant dat doorlinken......


Randy Newman droomt van een blanke president

Net op tijd voor de presidentsverkiezingen in november heeft de Amerikaanse componist en zanger Randy Newman een politiek lied uitgebracht. In 'I'm Dreaming of a White President' zingt de 68-jarige Oscarwinnaar: 'Hij zal misschien niet de slimste zijn, maar wel de blankste en daar stem ik voor.'

'Ik droom van een blanke president, zoals we die vroeger altijd hadden', zingt Newman. 'Een echte blanke man die weet hoe hij moet omgaan met geld of een oorlog moet beginnen.' Newman beweert dat hij trots is dat zijn land in 2008 president Barack Obama verkozen heeft. 'Maar ik denk dat er veel mensen zijn die het niet oké vinden dat er een zwarte man in het Witte Huis zit. Maar niemand zal dat toegeven.'

Randy Newman staat bekend om zijn satirische teksten. In 'God's Song' laat hij God uitleggen waarom hij steden platbrandt en kinderen doodt, hoewel hij de mensen zo graag ziet. 'You must all be crazy to put your faith in me! That's why I love mankind!' Hij werd al verschillende keren voor de rechter gedaagd vanwege van zijn teksten.

Newman won in 2002 won een Oscar voor Beste Filmsong voor het liedje 'If I Didn't Have You' uit 'Monsters, Inc.'. Hij ontving een Grammy Award voor de muziek van 'The Natural' en een Emmy voor zijn muziek in 'Cop Rock'. Hij componeerde in de jaren negentig ook voor 'Toy Story'.

knuppeltje
20-09-12, 09:58
Het blijkt voor velen erg moeilijk Randy Newman te begrijpen. Terwijl ie toch al zijn hele carrière in sarcasme grossiert.

Zinnen zoals: "Hij zal niet de slimste zijn, maar wel de blankste, en daar stem ik voor", en "Een echte blanke man die weet hoe hij om moet gaan met geld of een oorlog te beginnen", dat is echt meesterlijk.