PDA

Bekijk Volledige Versie : I phone in de ban bij ultraorthodoxe joden



Kortman
25-09-12, 14:34
Chaim Kanienski wil alle Iphones verbieden ,
deze hoog geplaatse ultraorthodoxe Jood vindt ze niet ''kosher'' genoeg!
Bron de T.G

Kortman
25-09-12, 14:36
Hoe geloviger , hoe intoleranter de mens wordt blijkbaar .
:cheefbek:

Ready?
25-09-12, 18:22
Galaxy S3 is toch veel beter:zwaai:

Kortman
25-09-12, 20:15
Galaxy S3 is toch veel beter:zwaai:

Maakt voor deze ''vrome Jood'' niks uit, een telefoon is niet kosher , basta .
:zwaai:

Saul
25-09-12, 20:30
Lekker boeiend. Waarom maken mensen hier nieuws van?

Kortman
25-09-12, 20:45
Lekker boeiend. Waarom maken mensen hier nieuws van?

O wat dat betreft zijn er nog veel meer topic,s op te noemen vooral juist die over Joden gaan is 90% ,
HET SOP VAN DE KOOL NIET WAARD !
In dit geval vond ik het frappant om zelfs een telefoon niet ''kosher'' te verklaren .alsof het gelijk staat van het vlees van een VERDOOFD dier voor dat z,n strot werd doorgesneden !
Valt het muntje ?

Firefox
25-09-12, 20:51
Hoe geloviger , hoe intoleranter de mens wordt blijkbaar .
:cheefbek:

Dat heeft niets te maken met intolerantie hoor, Kortman. Het zijn gewoon regels die ze afpreken voor hun eigen gemeenschap. Daar hebben anderen zich niet mee te bemoeien.

Kortman
25-09-12, 20:56
Dat is zo , dus van nu af aan moeten wij de anders denkenden dus , ons maar aanpassen aan de meest absurde verordeningen die sommige geloven voor schrijven .
:zegniets:

Saul
25-09-12, 20:56
O wat dat betreft zijn er nog veel meer topic,s op te noemen vooral juist die over Joden gaan is 90% ,
HET SOP VAN DE KOOL NIET WAARD !
In dit geval vond ik het frappant om zelfs een telefoon niet ''kosher'' te verklaren .alsof het gelijk staat van het vlees van een VERDOOFD dier voor dat z,n strot werd doorgesneden !
Valt het muntje ?

Kosher gaat wel verder dan vlees, duh.

Kortman
25-09-12, 21:01
Blijkbaar wel , en wat is het eind?
Nu is het nog een belachelijk Joods voorstel .

Firefox
25-09-12, 21:06
Dat is zo , dus van nu af aan moeten wij de anders denkenden dus , ons maar aanpassen aan de meest absurde verordeningen die sommige geloven voor schrijven .
:zegniets:

Jazeker

Ready?
25-09-12, 21:28
Maakt voor deze ''vrome Jood'' niks uit, een telefoon is niet kosher , basta .
:zwaai:

Een stopcontact ook niet, veel sporen van varken erop en erin. Wilt hij die nu ook gaan verbieden?

Kortman
25-09-12, 22:42
Een stopcontact ook niet, veel sporen van varken erop en erin. Wilt hij die nu ook gaan verbieden?

Je weet het maar nooit , er zijn nog wel ergere dingen dank zij het een of andere geloof .

BoerHarms
26-09-12, 09:14
wie zijn wij om te oordelen wat de ultraortodoxse joden in hun eigen samenleving voorschrijven.
Zolang ze ons maar. niet gaan voorschrijven wat we wel of niet mogen.

Kortman
26-09-12, 13:47
wie zijn wij om te oordelen wat de ultraortodoxse joden in hun eigen samenleving voorschrijven.
Zolang ze ons maar. niet gaan voorschrijven wat we wel of niet mogen.

Vindt ik ook ,maar het ''addertje '' onder het gras is het volgende : als hun het mogen ,mogen andere het ook althans dat kan je verwachten.
Nu is dit een verordering die hun eigen samenleving raakt , wat volgt?

BoerHarms
26-09-12, 15:30
Vindt ik ook ,maar het ''addertje '' onder het gras is het volgende : als hun het mogen ,mogen andere het ook althans dat kan je verwachten.
Nu is dit een verordering die hun eigen samenleving raakt , wat volgt?

Niet zover gaan denken........:)

CONTRA
26-09-12, 16:20
Nu is dit een verordering die hun eigen samenleving raakt , wat volgt?

we hebben het hier over marginale sekten. die orthodoxe joodse groeperingen zyn opgesplitst in kleine afzonderlyke groeperingen met hun eigen regels. de een mag geen gsm, de ander wel; de een mag geen tv, de ander wel; etc. geboden en verboden van dit niveau zyn kleinschalig en treft alleen de eigen groep. andere joden merken daar niks van, laat staan dat goyiem daar iets van merken.

overigens wel goed om de i phone te bannen. ik ben voor een totaalverbod van de gsm in het verkeer. noem me ouderwets maar als je op straat fietst in amsterdam moet je letten op het verkeer en niet zitten te bellen.

Fulanadetal
26-09-12, 17:11
Chaim Kanienski wil alle Iphones verbieden ,
deze hoog geplaatse ultraorthodoxe Jood vindt ze niet ''kosher'' genoeg!
Bron de T.G

Welke telefoons eet hij dan wel?

BoerHarms
26-09-12, 18:17
Welke telefoons eet hij dan wel?

Die de indianen vroeger hadden, ... de rook signalen

Tam tam werkt ook goed , bereik niet zo groot maar met repeaters zal het toch wel gaan

CONTRA
26-09-12, 18:49
Welke telefoons eet hij dan wel?

deze is koosjer:

http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/2963137/2/stock-photo-2963137-chocolate-telephone.jpg

Kortman
26-09-12, 21:49
Ja wat mij betreft mag het ook verboden worden en het verkeer en zeker om al fietsend een mobieltje te gebruiken !
En wat die orthodoxe Joden betreft , ze moeten het zelf maar weten .
Zolang het maar geen gevolgen heeft voor anderen , die dan kunnen zeggen kijk die Joden mogen wel dit en dat en wij niet .