PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws PVV ziet liever niet Marokkaanse als Kamervoorzitter



MoStar
25-09-12, 19:55
16409

De PVV haalt opnieuw uit naar het Marokkaanse kamerlid Khadija Arib. Arib zit al 14 jaar in de Tweede Kamer namens de PvdA. Onlangs heeft zij zich kandidaat gesteld (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/355168-khadija-arib-pvda-biedt-zich-voor-positie-kamervoorzitter.html) als opvolger van Gerdi Verbeet voor de positie van Kamervoorzitter. Als het aan de PVV ligt, komt hier niets van in.

Louis Bontes, die namens de PVV in de Tweede Kamer zit, geeft aan dat het niet moet gebeuren dat Nederland een Marokkaan als Kamervoorzitter aanstelt. Omdat Arib zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, zou het kunnen voorkomen dat er een vorm van belangenverstrengeling ontstaat.

Het is niet de eerste keer dat PVV van leer trekt tegen Arib. In 2007 kwam de deelname van Arib in een adviesraad van Marokko ter sprake. De PvdA schaarde zich echter als één front achter Arib en PVV liet het onderwerp vallen.

Khadija Arib moet het voor de positie van Kamervoorzitter opnemen tegen Anouchka van Miltenburg (VVD) en Gerard Schouw (D66). Voordat de Tweede Kamerleden hun stem mogen uitbrengen, moeten alle drie de kandidaten eerst een aantal vragen beantwoorden van de verschillende fracties.

Foto: Roel Wijnants (http://www.flickr.com/photos/roel1943/)

Joesoef
25-09-12, 20:00
Helaas pindakaas, this Miltenburg geworden.

Firefox
25-09-12, 20:42
Helaas pindakaas, this Miltenburg geworden.

Als Arib geen dubbel paspoort had gehad, had ze een goeie kans gemaakt.

Ready?
25-09-12, 21:30
Ik verwacht niks anders van de PVV behalve die bekrompen gedrag; "Zie ons eens stevig oppositie voeren en onze stemmers tonen dat wij niks veranderd zijn!":zegniets:

mark61
25-09-12, 21:34
Hoe is dat nieuws? :slaap:

Joesoef
25-09-12, 21:35
Als Arib geen dubbel paspoort had gehad, had ze een goeie kans gemaakt.

Dat is geen goede verklaring.

mark61
25-09-12, 21:36
Als Arib geen dubbel paspoort had gehad, had ze een goeie kans gemaakt.

Dat is een onzinnige mededeling. Of ze is geschikt, of niet. Het hebben van een paspoort verandert niets aan haar mental make-up. Vooral van een paspoort dat niet in te leveren valt.

Achterbaks, zoals gewoonlijk.

Firefox
25-09-12, 21:43
Dat is een onzinnige mededeling. Of ze is geschikt, of niet. Het hebben van een paspoort verandert niets aan haar mental make-up. Vooral van een paspoort dat niet in te leveren valt.

Achterbaks, zoals gewoonlijk.

Er mag geen enkele twijfel zijn aan de loyaliteit van een kamervoorzitter. Arib kan het paspoort best terug sturen naar de Marokkaanse koning, maar ze kiest ervoor om haar dubbele nationaliteit aan te houden, heeft ze zelf verklaard.

Firefox
25-09-12, 21:44
Dat is geen goede verklaring.

Verklaring van wat?

Kortman
25-09-12, 23:00
Als Arib geen dubbel paspoort had gehad, had ze een goeie kans gemaakt.

Uiteraard want ze is een symphatieke vrouw .
Maar het is toch van de zotte , waarom moet je een dubbel paspoort hebben ?
Een is meer dan genoeg .

Kortman
25-09-12, 23:04
Dat is een onzinnige mededeling. Of ze is geschikt, of niet. Het hebben van een paspoort verandert niets aan haar mental make-up. Vooral van een paspoort dat niet in te leveren valt.

Achterbaks, zoals gewoonlijk.

Niks achterbaks , stel dat ze partij voorzitter had geweest en haar partij wordt de grootste ,
zie je een MINISTER PRESIDENT van NEDERLAND met een MAROKKAANS paspoort ?

Kortman
25-09-12, 23:10
Hoe is dat nieuws? :slaap:

Goh je hebt gelijk het is eigenlijk geen topic waard !:D

Zoals hier gebruikelijk is de KOP van het Topic verneukeratief !
De P.V.V mag uiteraard ''het niet zien ziitten'' maar de paar stemmen die ze nog hebben spelen absoluut geen rol
op al die anderen.
Dus gewoon weer een voorbeeld van spijkers op laag water zoeken.

Kortman
25-09-12, 23:15
Dat is een onzinnige mededeling. Of ze is geschikt, of niet. Het hebben van een paspoort verandert niets aan haar mental make-up. Vooral van een paspoort dat niet in te leveren valt.

Achterbaks, zoals gewoonlijk.

Overachterbaks gesproken . herinner je ,je deze nog ??
:zwaai:


Oorspronkelijk geplaatst door mark61

Niet aan, want het EHRM berecht geen mensen. Aan Amerika. Wel even lezen wat je plaatst.


Ik heb het overgenomen van het journaal dus ?
Wat klopt er volgens jou niet ?
O jaaaaaaaaaaaaaaaa ik zie het , vandaar dat je reageerd !!!!!!!!!!!
Sorry hoor voor deze afschuwelijke ,ordinaire ,oerstomme, domme, afgrijzelijke ,ongelooflijke , vreselijke bijna onherstelbaare fout !!!
Bij deze voor de goed orde het woordje (aan) moet '' VAN ''zijn. en dat nog wel in de KOP van het topic !
HET IS TOCH WAT !ongelooflijk wat stom!

mark61
26-09-12, 00:30
Er mag geen enkele twijfel zijn aan de loyaliteit van een kamervoorzitter. Arib kan het paspoort best terug sturen naar de Marokkaanse koning, maar ze kiest ervoor om haar dubbele nationaliteit aan te houden, heeft ze zelf verklaard.

Ik twijfel ten zeerste aan Wilders' loyaliteit aan Nederland. Als enige in NL laat hij zich financieren door buitenlanders en evt. buitenlandse mogendheden, dat weten wij niet, en hij heeft geregeld zijn liefde voor een bepaald land anders dan Nederland beleden.

Wat heb je daarop te zeggen? Niks, natuurlijk.

Toch heeft ie maar één paspoort. Stukkie papier zegt niks.

mark61
26-09-12, 00:31
Niks achterbaks , stel dat ze partij voorzitter had geweest en haar partij wordt de grootste ,
zie je een MINISTER PRESIDENT van NEDERLAND met een MAROKKAANS paspoort ?

Wat dacht je van Wilders, die wordt gefinancierd door buitenlandse geldschieters? Ken je nog meer partijen waar dat het geval is? Dat is pas bedenkelijk.

Kortman
26-09-12, 01:02
Ruim 4 jaar geleden zei ik al in een topic over de P.V.V ,dat Wilders als een raket omhoog zou schieten , net zo als de Boeren partij , en daarna al een nachtkaars uit zou gaan.
De nederlanse bevolking heeft zijn partij al gedecimeerd , met de paar zetels in de kamer speelt hij gen rol meer van betekenis.
En waar hij zijn geld vandaan haalt doet er niks aan af ,in Amerika heeft elke kandidaat geld van derden (of van zich zelf)
Dus waar hij zijn geld vandaan krijgt maakt niks uit , je ziet toch dat het geld hem niet kon redden van een terugval.
Dus dit argument slaat nergens op geld of geen geld het volk stemt op wie het wil .
Trouwens ik heb vanavond nog eens goed gekeken en de stemmen verhouding was 90 tegen 60 , die paar stemmen van wilders hadden totaal geen effect gehad hooguit 80 tegen 60 ,
En in Nederland speelt het wel degelijk een rol als je een dubbel paspoort hebt , het is toch te zot voor woorden
zoiets als je bent Rooms Katholiek en MOSLIM te gelijk .
:D

mark61
26-09-12, 01:34
En waar hij zijn geld vandaan haalt doet er niks aan af ,

Doe niet zo achterlijk.

mark61
26-09-12, 01:35
Overachterbaks gesproken . herinner je ,je deze nog ??

Imbeciel. Hou op met prikken.

Joesoef
26-09-12, 03:11
Verklaring van wat?


Het is in ieder geval een goede verklaring voor jouw waanzinnige vooroordelen.

knuppeltje
26-09-12, 09:11
En waar hij zijn geld vandaan haalt doet er niks aan af ,in Amerika heeft elke kandidaat geld van derden (of van zich zelf)

Nog nooit gehoord zeker van: Wiens brood men eet.......

Wizdom
26-09-12, 09:27
Als Arib geen dubbel paspoort had gehad, had ze een goeie kans gemaakt.

Loyaliteit heeft niets te maken met een document... Maar door mensen als jij wordt de loyaliteit idd wel minder maar dat heeft meer te maken met racisme dan met documenten...

knuppeltje
26-09-12, 10:02
Er mag geen enkele twijfel zijn aan de loyaliteit van een kamervoorzitter. Arib kan het paspoort best terug sturen naar de Marokkaanse koning, maar ze kiest ervoor om haar dubbele nationaliteit aan te houden, heeft ze zelf verklaard.

Het blijft gieren met je.

Lees de Volkskrant van vandaag. "PVV noemt aanstelling eigen Statenleden 'illegaal'.

Op de dag dat Petra Kouwenberg van de PVV werd geinstaleerd als lid van de Provinciale Staten van Gelderland, berichtte de Gelderlander dat zij naast de Nederlandse ook de Turkse Nationaliteit bezat. Niemand deed daar moeilijk over behalve de PVV. Kouernberg zei van niets te weten, maar beloofde de zaak op te lossen. Eind goed al goed. Maar niet waar.
De PVV liet op kosten van 15.000 euro provinciegeld door Kafi Integrity een onderzoek instellen naar die zogenaamde dubbele nationaliteit van haar eigen lid, Kouwenberg.
Nu blijkt dat Kouwenberg helemaal geen dubbele nationaliteit heeft, want haar Turkse vader heeft haar destijds bij haar geboorte niet bij de Turkse ambassade aangemeld.

En nu komt het mooie. Het blijkt nu dat er in de Provinciale Staten van Gelderland 7 leden van wie op het uittreksel van het GBA de nationaliteit stond gemeld, de provinciale griffie genoegen heeft genomen met een copie van het paspoort. Dit is tegen de regels in en daarom wil de PVV of er niet anderhalf jaar lang is vergaderd met 7 illegale leden en of alle genomen besluoiten wel rechtsgeldig zijn en of de griffier iets te verwijten valt dat de vermeende dubbele nationaliteit uitlekte.

De PVV is woest en wil nu revanche.

En nu komt het allermooiste:

Marjolein Faber van de PVV in de Gelderse Provinciale Staten: "Toch is daarmee de kous niet af. Mevrouw Kouwenberg is anderhalf jaar opgejaagd als aangeschoten wild. Achter deze zaak gaat een groot menselijk drama schuil. Wij zullen ons dan ook beraden over eventueel te nemen stappen tegen zowel de gemeente Arnhem als de provincie."

Kafka in de polder. :gniffel:

Firefox
26-09-12, 14:20
Het blijft gieren met je.

Lees de Volkskrant van vandaag. "PVV noemt aanstelling eigen Statenleden 'illegaal'.

Op de dag dat Petra Kouwenberg van de PVV werd geinstaleerd als lid van de Provinciale Staten van Gelderland, berichtte de Gelderlander dat zij naast de Nederlandse ook de Turkse Nationaliteit bezat. Niemand deed daar moeilijk over behalve de PVV. Kouernberg zei van niets te weten, maar beloofde de zaak op te lossen. Eind goed al goed. Maar niet waar.
De PVV liet op kosten van 15.000 euro provinciegeld door Kafi Integrity een onderzoek instellen naar die zogenaamde dubbele nationaliteit van haar eigen lid, Kouwenberg.
Nu blijkt dat Kouwenberg helemaal geen dubbele nationaliteit heeft, want haar Turkse vader heeft haar destijds bij haar geboorte niet bij de Turkse ambassade aangemeld.

En nu komt het mooie. Het blijkt nu dat er in de Provinciale Staten van Gelderland 7 leden van wie op het uittreksel van het GBA de nationaliteit stond gemeld, de provinciale griffie genoegen heeft genomen met een copie van het paspoort. Dit is tegen de regels in en daarom wil de PVV of er niet anderhalf jaar lang is vergaderd met 7 illegale leden en of alle genomen besluoiten wel rechtsgeldig zijn en of de griffier iets te verwijten valt dat de vermeende dubbele nationaliteit uitlekte.

De PVV is woest en wil nu revanche.

En nu komt het allermooiste:

Marjolein Faber van de PVV in de Gelderse Provinciale Staten: "Toch is daarmee de kous niet af. Mevrouw Kouwenberg is anderhalf jaar opgejaagd als aangeschoten wild. Achter deze zaak gaat een groot menselijk drama schuil. Wij zullen ons dan ook beraden over eventueel te nemen stappen tegen zowel de gemeente Arnhem als de provincie."

Kafka in de polder. :gniffel:

Ik heb niks met de PVV te maken. Naar mijn smaak leggen zij te veel de nadruk op afkomst. Natuurlijk mag van mij een Nederlander van Marokkaanse afkomst elke functie bekleden, ook kamervoorzitter. Het gaat mij om het dubbele paspoort.

Firefox
26-09-12, 14:21
Loyaliteit heeft niets te maken met een document... Maar door mensen als jij wordt de loyaliteit idd wel minder maar dat heeft meer te maken met racisme dan met documenten...

Zoals ik al zei, het gaat mij om de dubbele nationaliteit, niet om de afkomst.

knuppeltje
27-09-12, 07:43
Ik heb niks met de PVV te maken. Naar mijn smaak leggen zij te veel de nadruk op afkomst. Natuurlijk mag van mij een Nederlander van Marokkaanse afkomst elke functie bekleden, ook kamervoorzitter. Het gaat mij om het dubbele paspoort.

Ach gut toch, hoe oprecht allemaal weer.