PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen woedend over film



Marsipulami
28-09-12, 08:57
Christenen woedend over film

Geplaatst door onze redactie op dinsdag 25 september 2012 om 14:35u (Bron: La Croix)


NEW DELHI (RKnieuws.net) - Indiase christenen zijn ontzet over de nieuwe Bollywoodfilm ‘Kamaal Dhamaal Malamaal’ waarin christenen worden bespot en ook priesters en de rozenkrans niet worden gespaard.

Een delegatie van priesters en katholieke verenigingen uit het aartsbisdom Bombay diende een klacht in bij de filmkeuring. De delegatie vroeg dat de scènes die te beledigend zijn voor christenen zouden worden geschrapt voordat de film in de Indiase bioscopen komt.

Volgens Joseph Dias van het Forum van Christenen is de film, die door een hindoe werd gemaakt, een opeenstapeling van alle mogelijke clichés over christenen. Zo is er een dansende priester met een rozenkrans te zien, gekleed in een gewaad met lottobiljetten, met op de achtergrond een kerkgebouw.

BoerHarms
28-09-12, 09:05
Ik ben ook christenen maar ik ben niet woedend , ik lach om de makers, zielige figuren. Ik vergeef het ze, want ze weten gewoon niet beter. Neen ik ga de straat niet op om rellen te schoppen, vlaggen te verbranden. Neen wat dat is juist het doel van de maker van de film. Onrust stoken, bevestigen wat in de film staat . Als ik er niet op reageer dan dooft het als een nachtkaars. Dan heb ik aan het eind gewonnen en hun verloren, want het doel van de makers van deze film is niet gehaald.

knuppeltje
28-09-12, 09:25
Ik ben ook christenen maar ik ben niet woedend....

Jij bent dan ook een heel brave jongen. Maar in Frankrijk werden er vorig jaar op diverse plaatsen een toneelstuk door boze katholieken met zeer heftige demonstraties gehinderd, en zelfs verhinderd. Er werden zelfs doodsbedreigingen verzonden.

BoerHarms
28-09-12, 11:10
Jij bent dan ook een heel brave jongen..

:hihi:

Marsipulami
28-09-12, 12:15
Als ik een molotov coctail was, dan had ik mezelf gesmeten. :fpiraat:

Firefox
29-09-12, 11:16
Ik ben ook christenen maar ik ben niet woedend , ik lach om de makers, zielige figuren. Ik vergeef het ze, want ze weten gewoon niet beter. Neen ik ga de straat niet op om rellen te schoppen, vlaggen te verbranden. Neen wat dat is juist het doel van de maker van de film. Onrust stoken, bevestigen wat in de film staat . Als ik er niet op reageer dan dooft het als een nachtkaars. Dan heb ik aan het eind gewonnen en hun verloren, want het doel van de makers van deze film is niet gehaald.

Natuurlijk mag je best woedend zijn over deze film. Het is namelijk een bewuste poging om christenen in diskrediet te brengen. Christenen vormen een kwetsbare minderheid in India, die ook wel eens aangevallen worden.

Firefox
29-09-12, 11:17
Jij bent dan ook een heel brave jongen. Maar in Frankrijk werden er vorig jaar op diverse plaatsen een toneelstuk door boze katholieken met zeer heftige demonstraties gehinderd, en zelfs verhinderd. Er werden zelfs doodsbedreigingen verzonden.

Stuur eens even een linkje zodat wij je beweringen kunnen controleren. Mag ook in het Frans.

knuppeltje
29-09-12, 13:37
Stuur eens even een linkje zodat wij je beweringen kunnen controleren. Mag ook in het Frans.

Dat kan.

Google Vertalen (http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.guardian.co.uk/world/2011/dec/08/catholics-protest-blasphemous-play-paris)

knuppeltje
29-09-12, 13:39
Stuur eens even een linkje zodat wij je beweringen kunnen controleren. Mag ook in het Frans.


Ook Vlaams protest tegen toneelstuk met 'ondergeplaste' Jezus - Religie - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3137942/2012/01/25/Ook-Vlaams-protest-tegen-toneelstuk-met-ondergeplaste-Jezus.dhtml)

Firefox
29-09-12, 13:58
Ook Vlaams protest tegen toneelstuk met 'ondergeplaste' Jezus - Religie - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3137942/2012/01/25/Ook-Vlaams-protest-tegen-toneelstuk-met-ondergeplaste-Jezus.dhtml)

Zo hé, een stinkbom! En demonstraties! Verschrikkelijk allemaal! Wat ze wel niet allemaal durven te doen, die christenen!

Kortman
29-09-12, 13:58
Jij bent dan ook een heel brave jongen. Maar in Frankrijk werden er vorig jaar op diverse plaatsen een toneelstuk door boze katholieken met zeer heftige demonstraties gehinderd, en zelfs verhinderd. Er werden zelfs doodsbedreigingen verzonden.

HET IS TOCH WAT!
Ik men zelfs gehoord te hebben dat er al honderden doden te betreuren waren, en enkele ambassades ,aangestoken waren van Islamitische landen . Of heb ik het toch verkeerd gehoord?

Kortman
29-09-12, 14:03
Zo hé, een stinkbom! En demonstraties! Verschrikkelijk allemaal! Wat ze wel niet allemaal durven te doen, die christenen!

Godsgeklaagt ! hoe durven ze ?
En nog wel luchtvervuiling door een stink bom , hier is iedereen de dupe van , zelfs onschuldige voorbij gangers , schande hoor !
Gelukkig dat MARSI er een topic aan heeft gespandeerd, anders had ik deze schanddaad nooit geweten .
:brozac:

Firefox
29-09-12, 14:14
Godsgeklaagt ! hoe durven ze ?
En nog wel luchtvervuiling door een stink bom , hier is iedereen de dupe van , zelfs onschuldige voorbij gangers , schande hoor !
Gelukkig dat MARSI er een topic aan heeft gespandeerd, anders had ik deze schanddaad nooit geweten .
:brozac:

En ze hebben vast en zeker ook wel een moslim boos aangekeken. Knuppeltje heeft gelijk, na de vriendelijke bejegening van christenen bij moslimdemonstraties kunnen we dit absoluut niet tolereren!

mark61
29-09-12, 15:22
HET IS TOCH WAT!
Ik men zelfs gehoord te hebben dat er al honderden doden te betreuren waren, en enkele ambassades ,aangestoken waren van Islamitische landen . Of heb ik het toch verkeerd gehoord?

Ja, dat heb je verkeerd. Een gebouwtje in Benghazi, Libië dat fungeerde als half consulaat (de VS heeft officeel geen consulaat in Benghazi) is in brand gestoken. Niet 'enkele ambassades'.

Bij demonstraties in diverse landen schoot de politie met scherp. Zo werden journalisten doodgeschoten.

Beter luisteren.

Wizdom
29-09-12, 20:42
Natuurlijk mag je best woedend zijn over deze film. Het is namelijk een bewuste poging om christenen in diskrediet te brengen. Christenen vormen een kwetsbare minderheid in India, die ook wel eens aangevallen worden.

Is het niet meer een vorm van "Vrijheid van Meningsuiting"... Busted!!! Leugenaar...

Kortman
29-09-12, 22:31
Ja, dat heb je verkeerd. Een gebouwtje in Benghazi, Libië dat fungeerde als half consulaat (de VS heeft officeel geen consulaat in Benghazi) is in brand gestoken. Niet 'enkele ambassades'.

Bij demonstraties in diverse landen schoot de politie met scherp. Zo werden journalisten doodgeschoten.

Beter luisteren.

Blijkbaar ontgaat het jou dat mijn :rolleyes: reactie op de KATHOLIEKEN gericht was .
je stinkt er nog in ook !

lees onderstaande nog maar ff goed .

Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje

Jij bent dan ook een heel brave jongen. Maar in Frankrijk werden er vorig jaar op diverse plaatsen een toneelstuk door boze katholieken met zeer heftige demonstraties gehinderd, en zelfs verhinderd. Er werden zelfs doodsbedreigingen verzonden.

HET IS TOCH WAT!

Ik meen zelfs gehoord te hebben dat er al honderden doden te betreuren waren, en enkele ambassades ,aangestoken waren van Islamitische landen .(door deze KATHOLIEKEN)
Of heb ik het toch verkeerd gehoord?

knuppeltje
30-09-12, 09:23
Zo hé, een stinkbom! En demonstraties! Verschrikkelijk allemaal! Wat ze wel niet allemaal durven te doen, die christenen!

Ze waren er wel steeds wel met duizenden bij diverse voorstellingen van dat theaterstuk, in diverse plaatsen, en het bleef niet bij een stinkbom, er kwam heel wat meer bij kijken. Die fanatieke christelijk fundamentalistische club die daar achter zit, Civitas, organiseert in diverse landen gewelddadige demonstraties tegen de haar onwelgevallige theaterstukken. Doodsbedrijgingen komen er soms wel degelijk bij voor. Zie die andere link die ik je gaf over een andere theatervoorstelling, Golgota Picnic. Maar daar ging je liever niet op in.

Maar speciaal voor jou nog eens: Catholics protest against 'blasphemous' play in Paris | World news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/world/2011/dec/08/catholics-protest-blasphemous-play-paris)

knuppeltje
30-09-12, 09:28
Het blijft niet alleen bij hier. Ook in Rusland slaat de godsdienstwaanzin steeds harder toe.

Russen schrappen rockopera Jesus Christ Superstar wegens heiligschennis - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3324258/2012/09/29/Russen-schrappen-rockopera-Jesus-Christ-Superstar-wegens-heiligschennis.dhtml)

Firefox
30-09-12, 09:29
Ze waren er wel steeds wel met duizenden bij diverse voorstellingen van dat theaterstuk, in diverse plaatsen, en het bleef niet bij een stinkbom, er kwam heel wat meer bij kijken. Die fanatieke christelijk fundamentalistische club die daar achter zit, Civitas, organiseert in diverse landen gewelddadige demonstraties tegen de haar onwelgevallige theaterstukken. Doodsbedrijgingen komen er soms wel degelijk bij voor. Zie die andere link die ik je gaf over een andere theatervoorstelling, Golgota Picnic.

Maar speciaal voor jou nog eens: Catholics protest against 'blasphemous' play in Paris | World news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/world/2011/dec/08/catholics-protest-blasphemous-play-paris)

Duizenden demonstranten nog wel! Heftig. Hoe durven ze! Die christenen moeten toch beseffen dat ze zich niet mogen laten horen. Normaal kijken we niet op een dooie meer of minder, maar die christenen moeten niet denken dat ze zo maar het recht hebben om te demonstreren.

knuppeltje
30-09-12, 10:13
Duizenden demonstranten nog wel! Heftig. Hoe durven ze! Die christenen moeten toch beseffen dat ze zich niet mogen laten horen.

Normaal kijken we niet op een dooie meer of minder,......
.

Niet met doodsbedreigingen, zoals wel gebeurde. Zelfs zonder vond ik een dergelijke internationaal strak georganiseerde gewelddadige boycotacties door die onwelriekende club, zeker binnen ons democratisch stelsel, te gek voor woorden. Sinds wanneer mag er naar theaterbezoekers massaal met rotte eieren en olie gegooid worden?

Domme opmerking.

Firefox
30-09-12, 11:53
Niet met doodsbedreigingen, zoals wel gebeurde. Zelfs zonder vond ik een dergelijke internationaal strak georganiseerde gewelddadige boycotacties door die onwelriekende club, zeker binnen ons democratisch stelsel, te gek voor woorden. Sinds wanneer mag er naar theaterbezoekers massaal met rotte eieren en olie gegooid worden?

Domme opmerking.

Drama queen...

CONTRA
30-09-12, 12:23
Het blijft niet alleen bij hier. Ook in Rusland slaat de godsdienstwaanzin steeds harder toe.


in rusland kan je 2 jaar goelag krygen als je de innige banden tussen kerk en staat bekritiseert.

knuppeltje
01-10-12, 09:04
in rusland kan je 2 jaar goelag krygen als je de innige banden tussen kerk en staat bekritiseert.

Sinds Put daar aan de macht kwam is er de godsdienstwaanzin alsmaar toegenomen.

Firefox
01-10-12, 11:17
Sinds Put daar aan de macht kwam is er de godsdienstwaanzin alsmaar toegenomen.

Dat Rusland terugkeert naar de middeleeuwen heeft alles te maken met de verwoestingen die de partij, waarmee jij je zo verbonden voelt, daar heeft aangericht.

Soldim
01-10-12, 12:51
Dat Rusland terugkeert naar de middeleeuwen heeft alles te maken met de verwoestingen die de partij, waarmee jij je zo verbonden voelt, daar heeft aangericht.

Nah, het is eerder de schuld van de kleptomanie van een paar handen vol oligarchen gefaciliteerd door een corrupt bestuursapparaat.

Eke
01-10-12, 14:47
Wat betreft dit topic ...woedende Christenen.:

1) Het geloof wordt bespot uit een gebrek aan tolerantie t.a.v. andersdenkenden.
Negeren, denk ik zo. In gesprek gaan kan altijd.

2)Het geloof wordt bespot met een politiek doel : gelovigen worden vernederd om te gaan (of om te blijven) onderdrukken.
Niet negeren : mensen in een vrije maatschappij zijn evenveel waard in principe, wat ze ook voor 'n geloofs/levensovertuiging hebben.

3) Allebei.
Reaktie : zie 2.


Rusland. Hoop van harte dat de vrouwen zo snel mogelijk vrij komen. Medvedev en de kerk staan op groen. Nou Poetin nog.

knuppeltje
02-10-12, 08:55
Dat Rusland terugkeert naar de middeleeuwen heeft alles te maken met de verwoestingen die de partij, waarmee jij je zo verbonden voelt, daar heeft aangericht.

Ben benieuwd welke partij dat dan wel mag zijn.

Firefox
02-10-12, 09:56
Ben benieuwd welke partij dat dan wel mag zijn.

De partij die bijna de hele eeuw aan de macht was.

knuppeltje
02-10-12, 10:24
De partij die bijna de hele eeuw aan de macht was.

Waarom ik me daarmee zo verbonden zou voelen ontgaat me. Volgens mij ben je weer aan het leuteren.

Firefox
02-10-12, 10:28
Waarom ik me daarmee zo verbonden zou voelen ontgaat me. Volgens mij ben je weer aan het leuteren.

Ofwas het de Oostduitse SED?

BoerHarms
02-10-12, 11:45
Tijd voor Time Out