PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzinepomp is leeg: klant tankt voor 12 euro lucht



Marsipulami
03-10-12, 08:59
Benzinepomp is leeg: klant tankt voor 12 euro lucht



03/10/12, 06u53 − Bron: AD.nl



© afp.

Nederlandse automobilisten zuchten onder de extreme literprijs voor benzine, maar Rosalie Polder (27) uit Rotterdam weet zeker dat zij maandag echt de absolute recordprijs moest neertellen. Voor 12 euro kreeg ze bij zelfbedieningspomp BP aan de Molenvliet in Rotterdam precies ...níets, zegt zij. .

"Gebakken lucht," vertelt Rosalie aan het AD. Zij moest doorrijden met een bijna lege tank en hoopt dat ze haar geld snel terugkrijgt. "Het is slechts 12 euro. Maar het gaat erom dat de benzine toch al niet bepaald gratis is. Dat maakt me een beetje boos."

"Kat in de zak"
De Rotterdamse parkeerde maandag haar auto bij de pomp van BP om nog even te tanken voordat ze ging werken. Via de pinautomaat werd contact gemaakt met het pompstation, waarna het tanken kon beginnen. De teller van de pomp liep tergend langzaam op. Bij een paar liter benzine hield ze het daarom voor gezien en tikte de automaat 12 euro af van haar bankrekening. Fout, zo bleek eenmaal terug in haar auto. "Aan de meter kon ik zien dat er niets was bijgetankt. Ik baalde enorm. Een kat in de zak."

"Druppelsgewijs"
BP Nederland betreurt de gang van zaken. Er kwamen meer klachten binnen. "Zondag was topdruk door de btw-verhoging. Aan het eind van de avond is het station drooggevallen," reageert een zegsvrouw. Maar klant Rosalie Polder heeft volgens BP wel degelijk getankt. "De benzine kwam druppelsgewijs in haar tank." De Rotterdamse krijgt volgens BP wel haar geld terug.

mark61
03-10-12, 15:02
Dan is dat ding kapot, want dat hoort niet te kunnen.

knuppeltje
04-10-12, 09:29
Pss, is weer een Belgische mop om ons de kast op te jagen.