PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen willen logo van Apple veranderen



Marsipulami
08-10-12, 07:29
Christenen willen logo van Apple veranderen

Geplaatst door onze redactie op zaterdag 6 oktober 2012 om 09:55u


MOSKOU (RKnieuws.net) - Russische christenen vinden het logo van computerconcern Apple, een appel met een hap eruit, in strijd met het christelijk geloof. Ze willen daarom dat Apple het logo verandert in een kruis.

Volgens een conservatieve groep binnen de Russisch-Orthodoxe gemeenschap verwijst de appel naar het moment dat Eva in het paradijs de verboden vrucht at en daarvan ook gaf aan Adam. Hoewel de Bijbel er geen melding van maakt welke vrucht Adam en Eva hebben gegeten, is het voor behoudende christenen in Rusland klip en klaar dat Apple te ver gaat met het beeldmerk, aldus RF.nl.

J.Emhá
08-10-12, 07:56
Waarom gaat iedereen er eigenlijk vanuit dat het een appel was?

Ontopic: De appel staat symbool voor de appel van newton. In de eerste logo was dat terug te vinden:

The Newton Crest: 1976-1976
The first Apple logo was designed in 1976 by Ronald Wayne, sometimes referred to as the third co-founder of Apple. The logo depicts Isaac Newton sitting under a tree, an apple dangling precipitously above his head. The phrase on the outside border reads, “Newton… A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought … Alone.”

http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/original_apple_logo.gif

The Evolution and History of the Apple Logo*|*Edible Apple (http://www.edibleapple.com/2009/04/20/the-evolution-and-history-of-the-apple-logo/)

knuppeltje
08-10-12, 08:13
De bijbelgod was dus ook al tegen gezond voedsel. Die had zeker toen al aandelen in de bio-industrie. :maf2:

Bofko
08-10-12, 10:57
Steve Jobs ligt dan ook alweer een jaar te branden in de hel.

Charlus
08-10-12, 11:38
De moslims hebben zich lange tenen aangemeten, dan mogen wij Christenen ook. Het bericht heeft een hoog hoax-gehalte.

Russische christenen vinden het logo van computerconcern Apple, een appel met een hap eruit, in strijd met het christelijk geloof.
Maar die appel is toch juist conform het christelijk geloof zoals even verderop wordt uitgelegd? Of bedoelen ze dat een appel met een hap eruit cop. christendom is? Copyright infringement zeg maar.

Ze willen daarom dat Apple het logo verandert in een kruis.
Toch geen schending van het beeldmerkrecht want een kruis mag, nee moet. Een kruis met Jezus eraan?

Bofko
08-10-12, 12:36
Maar die appel is toch juist conform het christelijk geloof zoals even verderop wordt uitgelegd?

Een onaangebeten appel wel. Maar het is juist die hap eruit die aan het begin staat van alle kwaad.

mark61
08-10-12, 14:11
Zijn ze lekker snel mee.

Firefox
08-10-12, 14:14
De bijbelgod was dus ook al tegen gezond voedsel. Die had zeker toen al aandelen in de bio-industrie. :maf2:

Over de islamitische allah zou jij zoiets nooit gezegd hebben...

J.Emhá
08-10-12, 14:24
Waarom gaat iedereen er eigenlijk vanuit dat het een appel was?

Ontopic: De appel staat symbool voor de appel van newton. In de eerste logo was dat terug te vinden:

The Newton Crest: 1976-1976
The first Apple logo was designed in 1976 by Ronald Wayne, sometimes referred to as the third co-founder of Apple. The logo depicts Isaac Newton sitting under a tree, an apple dangling precipitously above his head. The phrase on the outside border reads, “Newton… A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought … Alone.”

http://edibleapple.com/wp-content/uploads/2009/04/original_apple_logo.gif

The Evolution and History of the Apple Logo*|*Edible Apple (http://www.edibleapple.com/2009/04/20/the-evolution-and-history-of-the-apple-logo/)
Ff vergeten dat mensen hier liever in de rondte schreeuwen...

Soldim
08-10-12, 14:45
Ff vergeten dat mensen hier liever in de rondte schreeuwen...

Die Russen dan, die klagen over het logo van Apple. Het waarom, das meer de kwestie hier.

mark61
08-10-12, 17:04
Ff vergeten dat mensen hier liever in de rondte schreeuwen...

Dr zit wel een hap uit die appel, dus ik denk dat ze nog meer inspiratie hadden.... :)

Charlus
08-10-12, 17:57
Een onaangebeten appel wel. Maar het is juist die hap eruit die aan het begin staat van alle kwaad.
Vandaar strijdig met het Christelijk geloof dat het goede vertegenwoordigt. Apple staat voor het Kwaad. Zal ook bewezen worden omdat ze weigeren hun logo aan te passen.

knuppeltje
09-10-12, 09:50
Over de islamitische allah zou jij zoiets nooit gezegd hebben...

Die vaardigde dan ook niet zo'n achterlijk verbod uit. "Gij zult niet eten de vruchten van de boom der kennis over goed en kwaad", De bijbelgod, god den vader, hield zijn schepselen, zijn kinderen, blijkbaar liefst zo dom mogelijk. Geen wonder dat al die verhalen in het OT vaak zo gruwelijk zijn.

Soldim
09-10-12, 10:17
Die vaardigde dan ook niet zo'n achterlijk verbod uit.


En ik nou maar denken dat het dezelfde was.

knuppeltje
09-10-12, 11:32
En ik nou maar denken dat het dezelfde was.

Er wordt nogal wat af gedacht hier. :schreeuw:

Firefox
09-10-12, 16:46
Die vaardigde dan ook niet zo'n achterlijk verbod uit. "Gij zult niet eten de vruchten van de boom der kennis over goed en kwaad", De bijbelgod, god den vader, hield zijn schepselen, zijn kinderen, blijkbaar liefst zo dom mogelijk. Geen wonder dat al die verhalen in het OT vaak zo gruwelijk zijn.

In de koran staan nog heel wat gekkere geboden, maar ja, die moeten volgens jou altijd in hun context worden gelezen en betekenen dan steevast het tegenovergestelde van wat er staat.

Firefox
09-10-12, 16:47
En ik nou maar denken dat het dezelfde was.

Gelukkig is dat niet het geval.

Soldim
10-10-12, 06:32
Gelukkig is dat niet het geval.

Gelukkig voor wie? Die niet bestaande god(en), of voor de gelovigen?

Firefox
10-10-12, 07:02
Gelukkig voor wie? Die niet bestaande god(en), of voor de gelovigen?

Voor christenen.

Soldim
10-10-12, 07:04
Voor christenen.

Die hebben een soort elite godje?

knuppeltje
10-10-12, 07:59
Die hebben een soort elite godje?

De uitvinder van de genocide, en pleger van de allergrootste die er volgens schrift ooit heeft plaatsgevonden, de zondvloed.

Firefox
10-10-12, 14:25
Die hebben een soort elite godje?

Nee, ze geloven gewoon in de God van de Bijbel die helemaal niets te maken heeft met latere creaties als de koran of Allah. Niets mis mee toch?

Soldim
11-10-12, 06:54
Nee, ze geloven gewoon in de God van de Bijbel die helemaal niets te maken heeft met latere creaties als de koran of Allah. Niets mis mee toch?

Edoch. Dat is dezelfde Abrahamistische god, of je dat nu leuk vind of niet.

Firefox
11-10-12, 08:05
Edoch. Dat is dezelfde Abrahamistische god, of je dat nu leuk vind of niet.

Dat is jouw mening, maar christenen zijn een andere mening toegedaan.

Soldim
11-10-12, 11:17
Dat is jouw mening, maar christenen zijn een andere mening toegedaan.

Jij denkt de de Christelijke god niet de Abrahamistische god is? Voor zover ik weet zijn theologen, of ze nu van Joodse, Christelijk of Islam achtergrond komen het met je oneens.

Firefox
11-10-12, 12:16
Jij denkt de de Christelijke god niet de Abrahamistische god is? Voor zover ik weet zijn theologen, of ze nu van Joodse, Christelijk of Islam achtergrond komen het met je oneens.

Ik denk, zoals ik net zei, dat de God van de Bijebl en Allah, de god van de moslmis, niet dezelfde zijn. De term Abrahamitische god zie ik christenen overigens niet vaak gebruiken. Lijkt me typisch iets voor moslims om een overeenkomst te suggereren. Maar nogmaals wie zowel koran als Bijbel leest weet beter.