PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Marokkaanse invasie zorgcentrum'



Saul
09-10-12, 10:53
Foute krant wakkert weer haat aan

door Jenny van der Zijden (http://personen.inhetnieuws.nl/Jenny_van_der_Zijden) GOUDA - Ouderen in de Goudse wijk Korte Akkeren vinden het belachelijk dat het zorgcentrum Julianastaete wordt omgetoverd in een Marokkaans verzorgingstehuis.


Julianastaete, waar nu nog uitsluitend Nederlandse ouderen wonen, wordt volledig ingericht voor Marokkaanse bejaarden. Volgend jaar wordt alvast een etage voorzien van tapijten, kleurrijke kussens en vrolijke lampjes. Verwacht wordt dat over zeven jaar het hele pand door Marokkaanse ouderen van de eerste generatie wordt bewoond.

Onder de leden van de Julianastaete-kaartclub heerst veel onrust over de wijzigingen. „Op deze manier ontneem je de mensen die hun leven lang al in deze wijk wonen de kans hier oud te worden”, vindt Gerard Kerkhof (70).

Marokkaanse invasie zorgcentrum - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl

(http://www.telegraaf.nl/binnenland/13050559/__Marokkaanse_invasie__.html)
De foute krant/Jenny van der Zijden heeft er vandaag weer een artikel (http://www.telegraaf.nl/binnenland/13055967/__Woede_om_Marokkaans_zorgcentrum__.html) aan gewijd. "[B]Woede over Marokkaans zorgcentrum." In no time 445 reacties waar mensen leeg kunnen lopen onder het Goebbelsiaanse artikeltje.
Onder het motto haat, haat en nog meer haat verspreiden. http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif Zei ik niet dat sommige een verziekt geweten hebben zonder enige vorm van wroeging?

Saul
09-10-12, 10:56
Invasie! REN VOOR JE LEVEN!

naam
09-10-12, 11:34
Invasie! REN VOOR JE LEVEN!

Jij hebt ook niet zo veel inlevingsvermogen.

Saul
09-10-12, 11:52
Overigens (als dit de hele waarheid is en daar mag je niet vanuit gaan bij deze foute krant) dan vind ik het ongewenst dat mensen op afkomst bij elkaar worden gezet. Gewoon met zachte dwang mengen.

Mark
09-10-12, 12:38
allemaal leugens, Marokkaanse ouderen worden uiteraard uitgenodigd door hun kinderen om bij hen te wonen en niet geparkeerd in bejaardentehuizen. :)

knuppeltje
10-10-12, 09:11
Overigens (als dit de hele waarheid is en daar mag je niet vanuit gaan bij deze foute krant) dan vind ik het ongewenst dat mensen op afkomst bij elkaar worden gezet. Gewoon met zachte dwang mengen.

En met zachte dwang zorgen dat er genoeg Marokkanen als bejaardenverzorger gaan werken om de taal problemen op te lossen zeker? Ten minste, zolang er hier nog Marokkaanse bejaarden zijn die alleen hun moedertaal spreken.

In Down Under regelen ze dat op hun manier. Daar krijgen er bejaardenverzorgers les in het Nederlands omdat bejaarde immigranten van Nederlandse afkomst, die ook vaak in dezelfde bejaardenhuizen terecht komen, het Engels vergeten en weer helemaal terugschakelen op het Nederlands.

Toch heel netjes geregeld door die Aussies. En dan te weten dat daar traditioneel de nationale sporten zuipen, vrouwen meppen en kangoeroe schieten zijn.

BlackBox
10-10-12, 11:24
Julianastaete, waar nu nog uitsluitend Nederlandse ouderen wonen, wordt volledig ingericht voor Marokkaanse bejaarden. Volgend jaar wordt alvast een etage voorzien van tapijten, kleurrijke kussens en vrolijke lampjes. Verwacht wordt dat over zeven jaar het hele pand door Marokkaanse ouderen van de eerste generatie wordt bewoond.
Met z'n allen één schotelantenne scheelt in de kosten!


Onder de leden van de Julianastaete-kaartclub heerst veel onrust over de wijzigingen. „Op deze manier ontneem je de mensen die hun leven lang al in deze wijk wonen de kans hier oud te worden”, vindt Gerard Kerkhof (70).

Met zo'n woordvoerder (Kerkhof) heerst er al gauw een grafstemming. Zoals hij het zegt lijkt het erop dat de levensverwachting van de huidige bewoners sterk naar beneden moet worden bijgesteld.

mark61
10-10-12, 11:27
En met zachte dwang zorgen dat er genoeg Marokkanen als bejaardenverzorger gaan werken om de taal problemen op te lossen zeker? Ten minste, zolang er hier nog Marokkaanse bejaarden zijn die alleen hun moedertaal spreken.

In Down Under regelen ze dat op hun manier. Daar krijgen er bejaardenverzorgers les in het Nederlands omdat bejaarde immigranten van Nederlandse afkomst, die ook vaak in dezelfde bejaardenhuizen terecht komen, het Engels vergeten en weer helemaal terugschakelen op het Nederlands.

Toch heel netjes geregeld door die Aussies. En dan te weten dat daar traditioneel de nationale sporten zuipen, vrouwen meppen en kangoeroe schieten zijn.

:hihi: Je vergeet Aboriginals jagen.

knuppeltje
10-10-12, 11:37
:hihi: Je vergeet Aboriginals jagen.

Ik dacht achteraf al: ik heb iets vergeten.

Saul
10-10-12, 15:14
Andere helft:


<tbody>
<nobr>58 plaatsen in Julianastaete voor Marokkaanse bewoners (09-10-2012)</nobr>
<nobr> </nobr>


http://www.zorgpartners.nl/Applications/NewsApp/ImgLoader.aspx?INSTANCE=e0849f1c-1675-4197-9864-903e0bb7930f&ID=b8c7d78e-7547-4887-9993-c96755bc916eJulianastaete, onderdeel van Zorgpartners Midden-Holland, gaat 58 plaatsen bestemmen voor Marokkaanse bewoners. Dit zijn 58 plaatsen van de 220 plaatsen die in Julianastaete beschikbaar zijn. De overige 162 plaatsen van Julianastaete zijn voor autochtone bewoners. Dit betekent dat Julianastaete geen Marokkaans huis wordt, maar een huis waar alle culturen en geloven welkom zijn.

Zorgpartners Midden-Holland beschikt totaal over 1600 plaatsen in de regio Midden-Holland. Dat betekent dat de eerder genoemde aantal van 58 plaatsen een aandeel van 3,5% inneemt. Zorgpartners verleent haar diensten aan alle mensen die zorg nodig hebben, ongeacht hun culturele achtergrond en religie.

Julianastaete is al sinds 2007 actief met multiculturele dienstverlening. Sinds 2007 is er multiculturele dagverzorging voor mannen en vrouwen. Ook biedt Julianastaete multiculturele thuiszorg. Binnenkort wordt gestart met een woongroep voor 12 Marokkaanse vrouwen. Ook is er in Julianastaete - in samenwerking met Alzheimer Nederland- het Alzheimer Theehuis.

Zorgpartners Midden-Holland is een stichting met 19 centra in de regio Midden-Holland. Zorgpartners heeft een heldere visie op wonen, welzijn en zorg die mensen en hun verschillen als uitgangspunt neemt. De dienstverlening is afgestemd op de behoeften van de klant in welke leefomgeving dan ook: bij de mensen thuis of in de centra.







</tbody>

Kortman
10-10-12, 15:29
:hihi: Je vergeet Aboriginals jagen.

Dit is grote klasse! hoe verplaats ik het oorsprongkelijke onderwerp naar de andere kant van de WERELD ?
Nou zo dus ! nog ff dan zitten we weer in het MO met dit onderwerp.
:tik: :lol:

Kortman
10-10-12, 15:32
Overigens (als dit de hele waarheid is en daar mag je niet vanuit gaan bij deze foute krant) dan vind ik het ongewenst dat mensen op afkomst bij elkaar worden gezet. Gewoon met zachte dwang mengen.

Ik zou me doodschamen om iets uit de ''foute :nl: krant '' De Telegraaf te melden.

Saul
10-10-12, 15:58
Ik zou me doodschamen om iets uit de ''foute :nl: krant '' De Telegraaf te melden.

Ik niet, zeker niet aangezien de foute krant ook toevallig de grootste krant van het land is. :nl:

BlackBox
10-10-12, 16:28
De foute krant/Jenny van der Zijden heeft er vandaag weer een artikel (http://www.telegraaf.nl/binnenland/13055967/__Woede_om_Marokkaans_zorgcentrum__.html) aan gewijd. "Woede over Marokkaans zorgcentrum." In no time 445 reacties waar mensen leeg kunnen lopen onder het Goebbelsiaanse artikeltje.
Onder het motto haat, haat en nog meer haat verspreiden. http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/hihi.gif Zei ik niet dat sommige een verziekt geweten hebben zonder enige vorm van wroeging?

Joop de Jong (63) vindt op zijn beurt dat er schandalig met de bewoners en het personeel wordt omgesprongen. "Ik ben huismeester in Julianastaete maar wist dus ook van niets. Net als mijn dochter, zij werkt hier ook, maar was ook niet op de hoogte. Volgens haar zijn er heel veel vragen op haar afdeling en wordt er af en toe ook gehuild, zowel door het personeel als de bewoners. Nee, ik heb niets tegen Marokkanen, maar ze moeten niet ons hele huis gaan overnemen.”

Woede om Marokkaans zorgcentrum - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/13055967/__Woede_om_Marokkaans_zorgcentrum__.html)

Karin.N
10-10-12, 17:27
Ik weet zeker dat mijn oma (helaas al overleden) het prachtig had gevonden. Meer kleur, meer gezelligheid, meer afwisseling, ze had genoten :blij:

En de taal, ach mijn oma kwam uit Engeland en heeft nooit goed nederlands geleerd. Ze had een eigen taaltje ontwikkeld, kitchen, keuken werd gewoon koeken. Hield geregeld grappige momenten in, toen ze op 95 jarige leeftijd haar heup had gebroken vroeg de arts hoe het was gebeurd. Tsja ze was op haar back gevallen. Het gezicht van die man, zo'n keurig dametje....