PDA

Bekijk Volledige Versie : Holleeder twee keer zo interessant als Rutte



Saul
13-10-12, 15:54
NTR-programma College Tour met als gast topcrimineel Willem Holleeder blijkt kijkcijferkanon
Het NTR-programma College Tour met als gast topcrimineel Willem Holleeder heeft vrijdagavond 1,3 miljoen kijkers getrokken. Een record voor het programma. Eerder lag dat record in handen van VVD-leider Mark Rutte. Toen hij te gast was keken er 694.000 mensen naar het programma. Holleeder blijkt nu twee keer zo interessant als Rutte.



Het interview met David Sedaris vorige week was goed voor 421.000 kijkers. Desmond Tutu kon rekenen op 651.000 belangstellenden. Holleeder wist het RTL-programma The Voice of Holland echter niet te overtroeven. Het programma werd gelijktijdig met het interview uitgezonden en trok ruim 2,4 miljoen kijkers.
In diverse media wordt bericht over het optreden van Holleeder. Hij zou met fluwelen handschoenen behandeld zijn door Twan Huys. Een aantal reacties:


Volkskrant-opiniemaker Jean-Pierre Geelen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3331356/2012/10/13/JP-Geelen-College-Tour-heeft-De-Neus-een-gezicht-gegeven-Fraai-was-dat-niet.dhtml) schrijft dat de ophef over Holleeder deel uitmaakte van een zorgvuldig opgezet mediacircus. Geelen concludeert:


"College Tour heeft de ontvoerder niet 'op het podium gehesen', zoals de formule doorgaans wel doet. Maar het programma heeft De Neus wel een gezicht gegeven. Heel fraai was dat niet."


Neelie Kroes was te gast bij Pauw en Witteman (http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=27518&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=514cd7aaae3b62ce48034e61396b8944). Hierin zei zij dat Twan Huys éénmaal blunderde tijdens de uitzending van College Tour. Holleeder bespotte een student, waarna iedereen moest lachen. Kroes:
"Ik heb groot respect voor Twan, een uitstekend vakman. Maar ik vind dat hij hier een steek liet vallen, want die student vraagt een serieuze vraag. Holleeder komt er mee weg om daar grappen en grollen over te maken."


Holleeder twee keer zo interessant als Rutte - Joop.nl (http://www.joop.nl/media/detail/artikel/16475_holleeder_twee_keer_zo_interessant_als_rutte/)

Saul
13-10-12, 15:56
Vragen en nog meer vragen. Wat is er zo interessant aan Holleeder? Waarom is hij 2x interessanter dan de op 1 na machtigste figuur van het land? Waarom maakt Kroes zich eerder druk om het bespotten van een student dan dat er überhaupt een podium wordt geboden aan een veroordeelde topcrimineel? Is het waar dat Holleeder al 30 jaar de kranten haalt?

Fulanadetal
13-10-12, 16:40
Wie is interessant?

BlackBox
13-10-12, 17:08
Vragen en nog meer vragen. Wat is er zo interessant aan Holleeder? Waarom is hij 2x interessanter dan de op 1 na machtigste figuur van het land?
Het bevredigen van een variant op ramptoerisme . . . zoiets.


Waarom maakt Kroes zich eerder druk om het bespotten van een student dan dat er überhaupt een podium wordt geboden aan een veroordeelde topcrimineel?
Dan maar het beste ervan maken . . .zoiets.


Is het waar dat Holleeder al 30 jaar de kranten haalt?
Hij heeft biermagnaat Freddy Heineken ontvoerd (losgeld) en Heineken had het imago van een uitbuiter.
Een beetje een Robin-Hood-imago waarbij hij in dit geval het geld zelf hield.

Het stukje van joop.nl had ik overigens in twee andere discussies gewrongen. Zo "interessant" vond ik het.
Ik heb het niet op tv gezien en ga dat niet doen. Het zal allemaal wel.

BlackBox
13-10-12, 17:08
Wie is interessant?
:haha: