PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse Messi speelt eerste wedstrijd



MoStar
16-10-12, 20:47
16657

Hij is nog maar 14 jaar, Hachim Mastour. En toch heeft de beste jongen al bij menig voetbalkenner indruk gewekt. De Marokkaanse voetballer vertrok afgelopen zomer van Serie B club Reggina naar de beroemde Serie A club AC Milan. AC Milan telde maar liefst 500.000 euro neer voor Mastour, een recordbedrag voor zo’n jonge voetballer.

Hicham Mastour is geboren in Italië maar is 100% Marokkaan. Het is te hopen dat als hij oud genoeg is om opgeroepen te worden dat hij besluit voor Marokko te spelen. De beste man wordt nu al vergeleken met legendes als Marco van Basten, Lionel Messi en Zinedine Zidane.

Gisteren was het eindelijk zover: Hicham Mastour speelde zijn eerste wedstrijd voor de Italiaanse club. Samen met zijn elftal, AC Milan-15, vermorzelde hij Albinoleffe-15. Mastour wist maar liefst twee maal te scoren en blonk dus uit.

Zie hieronder voor beelden van de eerste officiële wedstrijd van Mastour in het AC-Milan tenue.

Hachim Mastour, esordio con la maglia del Milan - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lfmTwrXck3M&feature=youtu.be)

mark61
16-10-12, 22:33
Hicham Mastour is geboren in Italië maar is 100% Marokkaan.

Want? Definitie 'Marokkaan'? :hihi:

knuppeltje
17-10-12, 08:31
Je kunt aan kinderen blijkbaar nog heel wat verdienen. Goeie handel.

MoStar
17-10-12, 14:19
Want? Definitie 'Marokkaan'? :hihi:

Twee Marokkaanse ouders. Ik vond het wel mooi klinken :P

Saul
17-10-12, 16:35
Twee Marokkaanse ouders. Ik vond het wel mooi klinken :P

Dat hij Marokkaan is is nogal logisch, want anders post je er niet over. Laten we de afkomst er voortaan buiten houden, onbelangrijk.

Charlus
17-10-12, 17:35
Een raszuivere Marokkaan.

H.P.Pas
17-10-12, 18:06
Twee Marokkaanse ouders.

An infinite regress (http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_regress)in a series of propositions arises if the truth of proposition P1 requires the support of proposition P2, the truth of proposition P2 requires the support of proposition P3, ... , and the truth of proposition Pn-1 requires the support of proposition Pn and n approaches infinity.

Ready?
17-10-12, 18:38
Met dit spel kom je niet ver in de Serie A. Het ziet er nu wel goed uit, maar dit is dan ook een compilatie.

FANTACHAT
17-10-12, 19:00
MashaAllah en hopen dat hij nog beter zal worden! Goeie voetballer en zal zich zeker goed ontplooien verder!

MoStar
17-10-12, 20:42
Dat hij Marokkaan is is nogal logisch, want anders post je er niet over. Laten we de afkomst er voortaan buiten houden, onbelangrijk.

De beste jongen had ook 50% Italiaan, 50% Marokkaans kunnen zijn. Dan is hij nog steeds Marokkaan, maar bestaat er een grotere kans dat hij straks voor Italie kiest en niet voor Marokko. Heeft dus niet zo zeer met afkomst te maken, maar met de kans dat hij straks in nationaal elftal van Marokko speelt.

H.P.Pas
17-10-12, 22:57
een grotere kans dat hij straks voor Italie kiest en niet voor Marokko.

Wat hij ook doet, hij zal een verrader genoemd worden.

mark61
17-10-12, 23:46
Twee Marokkaanse ouders. Ik vond het wel mooi klinken :P

Kan je ooit van 'nationaliteit' veranderen? Das best wel een filosofische vraag met vergaande consequenties. Zo zal geen Amerikaan van Litouwse, Poolse, Zweedse, Russische, Noorse, Nederlandse, etc. afkomst zich ooit 100% x noemen. Ergens zal dat toch veranderen.

Ik weet niet, het gebruik van '100%' impliceert dat anything less, 85% ofzo, 'minder' is. Ik houd er niet zo van. Raszuiverheid? Brrrr

mark61
17-10-12, 23:48
Dat hij Marokkaan is is nogal logisch, want anders post je er niet over. Laten we de afkomst er voortaan buiten houden, onbelangrijk.

Hmm. Dit is een beetje een tegenstrijdige post :)

Als de afkomst er niet toe doet, dan hoef je ook niet over deze voetballer in het bijzonder te posten, of anders over alle opmerkelijke voetballers :hihi:

mark61
17-10-12, 23:51
De beste jongen had ook 50% Italiaan, 50% Marokkaans kunnen zijn. Dan is hij nog steeds Marokkaan,

Want? Bij hoeveel procent ben je geen Marokkaan meer? 35%? 17%? 3%?

Juridisch gezien ben je volgens Marokko dacht ik alleen Marokkaan als je vader Marokkaan is (en je moeder niet). Niet als je moeder Marokkaanse is, maar de vader niet. Iets in die geest was het, zou het moeten nazoeken.


maar bestaat er een grotere kans dat hij straks voor Italie kiest en niet voor Marokko.

Hoezo? 'Volbloed' NLMarokkanen kiezen toch ook vaak voor het NLse elftal?

Tis heel simpel, verreweg de meesten zullen kiezen voor het 'grootste', 'beste' elftal waar ze in kunnen komen. Een minderheid kiest vrijwillig voor het 'mindere'. Turken doen dat eerder dan Marokkanen geloof ik.

Maar zelfs Chadli koos voor België, dat nauwelijks 'prestigieuzer' is dan Marokko. Of hoe je dat ook moet omschrijven.

super ick
18-10-12, 09:11
Er wordt gekozen voor het geld.

Marokko is tweede keus voor voetballers die de Europese nationale teams niet halen.

Moesafir
18-10-12, 09:55
Een beetje Marokkaan is 100% Marokkaan is een Marokkaanse 3ada.
In de oren van een niet Marokkaan zal het gek klinken maar dat is ook de bedoeling van deze traditie.

Saul
18-10-12, 10:51
Hmm. Dit is een beetje een tegenstrijdige post :)

Als de afkomst er niet toe doet, dan hoef je ook niet over deze voetballer in het bijzonder te posten, of anders over alle opmerkelijke voetballers :hihi:

Van mij hoeft dat dan ook niet. Sowieso is hier weinig interesse voor voetbal, 't is dat hier een discussie over afkomst ontstaat, dat duidelijk interessanter gevonden wordt.

cummonisto
18-10-12, 14:31
In Eindhoven loopt een Marokkaanse Messi in italië loopt een Marokkaanse Messi hoeveel vrouwen heeft die Argentijn gehad.

super ick
18-10-12, 15:10
Van mij hoeft dat dan ook niet. Sowieso is hier weinig interesse voor voetbal, 't is dat hier een discussie over afkomst ontstaat, dat duidelijk interessanter gevonden wordt.

Als ik terminologie lees als 'hij is in Italië geboren maar 100% Marokkaan' dan wordt ik toch nieuwsgierig naar de gedachte die achter die woorden zit.

- is 100% beter dan 50%?
- waarom is het relevant?
- wat is een 100% Marokkaan?

mark61
18-10-12, 15:15
Er wordt gekozen voor het geld.

Marokko is tweede keus voor voetballers die de Europese nationale teams niet halen.

Je verdient als topvoetballer toch geen serieus geld met spelen in het nationaal elftal? Is prestige. Dat leidt dan misschien wel weer tot een lucratieve transfer...

super ick
18-10-12, 15:24
Je verdient als topvoetballer toch geen serieus geld met spelen in het nationaal elftal? Is prestige. Dat leidt dan misschien wel weer tot een lucratieve transfer...

Als topvoetballer ga je de hele wereld over als je een EK of WK speelt in het Nederlandse elftal. Dat is goed voor je marktwaarde. als op je CV 'Nederlands international' staat dan stel je wat voor.
Marokkaans international stelt niets voor.