PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse organisaties niet blij met monument



Saul
18-10-12, 11:54
AMSTERDAM - Federatief Joods Nederland (FJN) verzet zich tegen een monument in het Brabantse Geffen (gemeente Maasdonk) met daarop ook de namen van Duitse militairen die in de oorlog in het dorp sneuvelden.

http://media.nu.nl/m/m1mxxhcailun_sqr256.jpg
http://www.nu.nl/images/i18n/nl/video_small.png Bekijk video (http://www.zie.nl/video/m1nz1khf024e)
Het monument zou zaterdag onthuld worden.
''Het bij elkaar brengen van de daders van de gruwelen van de WO II en de slachtoffers daarvan, doet groot onrecht aan degenen die slachtoffer waren van een moordzuchtig regime en hen die het kwaad bestreden'', vindt het CJO.
De joodse organisatie wil dat Nederlanders ervoor waken ''de geschiedenis niet te vervalsen door iedereen onder dezelfde noemer te willen herdenken.''

Monument

FJN heeft woensdag per brief een gesprek aangevraagd met de burgemeester van Maasdonk. Volgens voorzitter Herman Loonstein is het monument nog niet geplaatst. Loonstein noemt het ''onbegrijpelijk'' dat de gemeente een dergelijk monument wil plaatsen. De gemeente Maasdonk kon nog niet reageren.

Afgelopen voorjaar ontstond eveneens commotie over de herdenking van Duitse soldaten. FJN stapte in mei naar de rechter om te voorkomen dat de Gelderse gemeente Bronckhorst tijdens de dodenherdenking op 4 mei ook Duitse soldaten zou gedenken. De dodenherdenking mocht doorgaan maar de rechter bepaalde toen wel dat burgemeester Henk Aalders de graven van Duitse soldaten moest mijden.

FJN kondigde toen aan volgend jaar de herdenkingen in alle gemeenten in de gaten te zullen houden en naar de rechter te stappen wanneer elders ook Duitse soldaten worden herdacht.

Joodse organisaties niet blij met monument | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2935763/joodse-organisaties-niet-blij-met-monument.html)

knuppeltje
18-10-12, 12:15
Gewoon over die fiets blijven zeveren, veel beter. :maf3:

mark61
18-10-12, 14:23
Ja wat is dit voor gelul? Er is absoluut geen sprake van 'organisatieS'. Volstrekte onzin.

Het gaat hier om een geschifte eenmansactie van die bekende querulant, met zijn leugenachtige benaming voor een niet-bestaande organisatie ook nog es een keer. Federatie betekent 'bond van organisaties'. Die is er niet.

De pers is echt niets meer waard in Nederland.

De organisatie is niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Federatief_Joods_Nederland

mark61
18-10-12, 14:29
Zogenaamd Joods clubje « Nieuwsblog nrc.next (http://www.nrcnext.nl/blog/2012/05/10/zogenaamd-joods-clubje/)

Raoul Heertje
Penningmeester van het Mark Rutte Is Lesbisch Genootschap

:haha:

Saul
18-10-12, 15:46
Ja wat is dit voor gelul? Er is absoluut geen sprake van 'organisatieS'. Volstrekte onzin.

Het gaat hier om een geschifte eenmansactie van die bekende querulant, met zijn leugenachtige benaming voor een niet-bestaande organisatie ook nog es een keer. Federatie betekent 'bond van organisaties'. Die is er niet.

De pers is echt niets meer waard in Nederland.

De organisatie is niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel

Herman Loonstein - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Federatief_Joods_Nederland)

Goede nuance, maar hij heeft in zijn uppie toch juridisch wat weten te bereken met de herdenking in Bronkhorst.

mark61
18-10-12, 16:16
Goede nuance, maar hij heeft in zijn uppie toch juridisch wat weten te bereken met de herdenking in Bronkhorst.

Die rechter was gestoord. Die heeft helemaal niet op de plaats van een bestuurder te zitten. Er is geen enkele wet waaruit hij zijn vonnis kon afleiden. Hij kwam geloof ik met dat de burgemeester dat eerder had moeten aankondigen, ofzo. Echt bizar.

Tis absurd dat een rechter gaat uitmaken wie wat hoe herdenkt. Tis hier toch niet de Sovjet-Unie?

super ick
18-10-12, 16:17
Kan mij voorstellen dat het voor overlevenden een hard gelag is.

Straks wordt de bewaker van Auschwitz, die van de wachttoren is gevallen tijdens zijn dienst, herdacht naast de slachtoffers.

Voor degenen die er ver vanaf staan is het wel een mooie gedachte om alle slachtoffers te gedenken. Je geeft daar mee aan dat oorlog alleen maar slachtoffers kent. Er is meestal sprake van een kleine harde kern ideologen die de macht hebben. Die sturen hoofdzakelijk huisvaders en jongeren naar het front die daar niet om gevraagd hebben.

mark61
18-10-12, 16:20
Kan mij voorstellen dat het voor overlevenden een hard gelag is.

Straks wordt de bewaker van Auschwitz, die van de wachttoren is gevallen tijdens zijn dienst, herdacht naast de slachtoffers.

Als je begint met generaliseren, met het ontmenselijken van de ander door hem voor te stellen als een inwisselbaar exemplaar van de collectiviteit 'de vijand', dan doe je precies hetzelfde als de nazi's met de joden deden.

Het gaat hier om leden van de Wehrmacht, dienstplichtigen, die niet veel keus hadden. Heldhaftig doen en dienst weigeren betekent ws. de dood, of anders een kamp in. Je kan niet van Duitsers verlangen dat ze stoerder zijn dan wijzelf.

Er zijn vrijwel geen overlevenden meer, en Loonstein is er zeker geen een.

super ick
18-10-12, 16:31
Als je begint met generaliseren, met het ontmenselijken van de ander door hem voor te stellen als een inwisselbaar exemplaar van de collectiviteit 'de vijand', dan doe je precies hetzelfde als de nazi's met de joden deden.

Het gaat hier om leden van de Wehrmacht, dienstplichtigen, die niet veel keus hadden. Heldhaftig doen en dienst weigeren betekent ws. de dood, of anders een kamp in. Je kan niet van Duitsers verlangen dat ze stoerder zijn dan wijzelf.

Er zijn vrijwel geen overlevenden meer, en Loonstein is er zeker geen een.

Er stond nog een stukje tekst in mijn post. Ik belichtte nl allebei de kanten. Voor beiden is iets te zeggen. Ook wat jij beweerd.

Hoe wordt er eigenlijk tegenaan gekeken in Duitsland? Wordt de val van Nazi-Duitsland gevierd als een soort bevrijding?

mark61
18-10-12, 17:02
Er stond nog een stukje tekst in mijn post. Ik belichtte nl allebei de kanten. Voor beiden is iets te zeggen. Ook wat jij beweerd.

Hoe wordt er eigenlijk tegenaan gekeken in Duitsland? Wordt de val van Nazi-Duitsland gevierd als een soort bevrijding?

Jazeker. Ik belicht de andere kant :hihi: Ik laat zien hoe deze specifieke Duitsers niets te maken hebben met het uitroeien van joden. En hoe alle Duitsers op één hoop gooien net zo racistisch en gemakzuchtig is als wat de Duitsers met de joden deden. Dus dan vraag ik me af waar Loonstein's morele 'high ground' vandaan komt.

Tsja, dat hangt af van aan wie je het vraagt. Natuurlijk is 95% van de Duitsers nu blij dat er een einde aan Hitler kwam. Maar alte Kameraden en neo-nazi's heb je natuurlijk ook. Maar als je kijkt naar politieke activiteiten en aanhang, dan is extreem-rechts in Duitsland toch echt erg klein (NPD), en het 'nieuwe' geconcentreerd in ex-DDR.

mark61
18-10-12, 17:03
Zeg BB, je bent nu niet alleen infantiel bezig, maar het wordt nu tamelijk geestelijk gestoord.

Firefox
18-10-12, 17:34
Die Maasdonkers zijn echt helemaal gestoord. Niet te geloven, dat ze ook Duitsers op dat monument willen.

mark61
18-10-12, 17:50
Die Maasdonkers zijn echt helemaal gestoord. Niet te geloven, dat ze ook Duitsers op dat monument willen.

Nooit verzoenen hè? Der ewige Feind.

Firefox
18-10-12, 18:10
Nooit verzoenen hè? Der ewige Feind.

Dat zeg ik niet, maar dit waren mannen die dienden in het leger dat Nederland in mei 1940 binnenviel. Die hebben doden op hun geweten, misschien burgerslachtoffers. Is dat voor elk van die personen al eens uitgezocht? Moeten die op een monument? Fuck off!

super ick
18-10-12, 23:00
Jazeker. Ik belicht de andere kant :hihi: Ik laat zien hoe deze specifieke Duitsers niets te maken hebben met het uitroeien van joden. En hoe alle Duitsers op één hoop gooien net zo racistisch en gemakzuchtig is als wat de Duitsers met de joden deden. Dus dan vraag ik me af waar Loonstein's morele 'high ground' vandaan komt.

Tsja, dat hangt af van aan wie je het vraagt. Natuurlijk is 95% van de Duitsers nu blij dat er een einde aan Hitler kwam. Maar alte Kameraden en neo-nazi's heb je natuurlijk ook. Maar als je kijkt naar politieke activiteiten en aanhang, dan is extreem-rechts in Duitsland toch echt erg klein (NPD), en het 'nieuwe' geconcentreerd in ex-DDR.

Ik kijk nu toevallig het nieuws. Een plaatselijke Joodse slagersfamilie bijna helemaal uitgemoord. Nu willen een paar geleerden daar een steen plaatsen en daar ook de namen van Duitse gevallenen bij zetten. 1 van de kinderen gruwt bij die gedachte. Hij noemde het moordenaars. En die waren er ook veel. Uiterst fanatieke volgers die niet aarzelden mensen standrechtelijk te executeren. Wie zegt mij dat er tussen die namen niet 1 zit van een moordenaar? Dat het allemaal zgn. goede Duitsers zijn die geen oorlogsmisdaden hebben begaan?

Jij bent toch ook een bereisd man? Jij mag best vinden dat al die pijnlijkheden maar eens afgelopen moeten zijn met als argument dat ze nu toch grotendeels dood zijn maar jij weet ook dat wij Nederlanders daar over het algemeen nogal luchtig over denken. Misschien is het een Noord Europese nuchterheid. Ik heb in andere landen serieuze herdenkingen gezien van voorvallen tijdens de middeleeuwen en soms nog langer geleden waar veel emotie bij los kwamen.
Mijn ouders waren 2 toen de oorlog begon en bijna 8 toen het afgelopen was. Die hebben gelukkig geen traumatische gebeurtenissen van nabij meegemaakt. Toch heeft het grote indruk op ze gemaakt en kunnen ze zich nog veel herinneren van de algemene angst die leefde. Voor een bosje hardhout kon je geëxecuteerd worden. Die Joodse man heeft wel recht van spreken. Is zijn ouders verloren als kleuter en kan zich nog heel goed zijn intense gevoelens herinneren die dat destijds bij hem teweeg brachten. Het verblijf in het kamp kan hij zich zeer goed herinneren.
Nu is het nog niet de tijd om dergelijke dingen plaatselijk te willen doen. Bij de nationale herdenking wordt er terecht aandacht aan geschonken. Dat vind ik een goed signaal.

Van die organisaties krijg ik soms ook behoorlijke jeuk maar nu hebben ze wel een punt. Ik vraag mij ook altijd af of dergelijke organisaties een bepaalde datum in hun statuten hebben staan wanneer ze zichzelf opheffen.

mark61
18-10-12, 23:11
Mijn ouders waren 2 toen de oorlog begon en bijna 8 toen het afgelopen was. Die hebben gelukkig geen traumatische gebeurtenissen van nabij meegemaakt. Toch heeft het grote indruk op ze gemaakt en kunnen ze zich nog veel herinneren van de algemene angst die leefde. Voor een bosje hardhout kon je geëxecuteerd worden. Die Joodse man heeft wel recht van spreken. Is zijn ouders verloren als kleuter en kan zich nog heel goed zijn intense gevoelens herinneren die dat destijds bij hem teweeg brachten.

Ik begrijp die ophef echt niet. Echt een Nederlandse reactie.

Mijn ouders waren ouder en hebben het allemaal nog wat bewuster meegemaakt.

Het gaat mij erom dat een of andere griezel zich voordoet als vertegenwoordiger van alle joden in NL, en vervolgens met processen en al het een en ander wil afdwingen.

Om met Blackbox te spreken :hihi:, discussie is wat anders.

Ik vind het volkomen normaal als daar een discussie over is. Maar dan dus op basis van opinies uitwisselen, niet je voordoen als joodse paus en met juridisch geweld je 'gelijk' halen.

BlackBox
18-10-12, 23:35
Zeg BB, je bent nu niet alleen infantiel bezig, maar het wordt nu tamelijk geestelijk gestoord.
Ik help op afstand mensen die problemen hebben met hun PC of lap.
Om iets terug te doen fungeren ze vrijwillig als webcrawler.

mark61
19-10-12, 00:40
Ik help op afstand mensen die problemen hebben met hun PC of lap.
Om iets terug te doen fungeren ze vrijwillig als webcrawler.

Zoek professionele hulp.

Ciao.

BlackBox
19-10-12, 01:11
Zoek professionele hulp.
Arrogantie en achtervolgingswaanzin (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/354703-media-moeten-zich-niet-laten-gijzelen-door-piepkleine-groep-boze-islamitische-mannen-29.html#post5118571)


Ciao.
:zwaai:

Firefox
19-10-12, 05:44
Jazeker. Ik belicht de andere kant :hihi: Ik laat zien hoe deze specifieke Duitsers niets te maken hebben met het uitroeien van joden...

Dat weet jij helemaal niet. Je wauwelt weer.

knuppeltje
19-10-12, 09:09
Dat zeg ik niet, maar dit waren mannen die dienden in het leger dat Nederland in mei 1940 binnenviel. Die hebben doden op hun geweten, misschien burgerslachtoffers. Is dat voor elk van die personen al eens uitgezocht? Moeten die op een monument? Fuck off!

Tja, dat waren natuurlijk allemaal SS'ers. :maf:

Firefox
19-10-12, 12:34
Tja, dat waren natuurlijk allemaal SS'ers. :maf:

Denk jij dat het alleen SS-ers waren die razzia's hielden?

H.P.Pas
19-10-12, 12:40
Denk jij dat het alleen SS-ers waren die razzia's hielden?

De Nederlandse politie deed ook mee.
Dat is waar.

Firefox
19-10-12, 12:43
De Nederlandse politie deed ook mee.
Dat is waar.

Foute politiemensen mogen er ook niet op.

CONTRA
19-10-12, 13:38
Dat zeg ik niet, maar dit waren mannen die dienden in het leger dat Nederland in mei 1940 binnenviel. Die hebben doden op hun geweten, misschien burgerslachtoffers. Is dat voor elk van die personen al eens uitgezocht? Moeten die op een monument? Fuck off!

ja die mogen van my op een monument. duitsers doen al 60 jaar aan intensieve oorlogsverwerking. dat mag je belonen door ook hun namen te vermelden en daarmee te erkennen dat ook by hun veel leed is geschied.

H.P.Pas
19-10-12, 13:48
Die Maasdonkers zijn echt helemaal gestoord.

Duitse en Russische Stalingrad-veteranen die een gezamelijke herdenking houden en zich, naar eigen zeggen, als slachtoffers van één en dezelfde ramp beschouwen, zijn die naar jouw idee ook gestoord ?

knuppeltje
19-10-12, 13:49
Denk jij dat het alleen SS-ers waren die razzia's hielden?

Nee, ook Nederlandse politieagenten, en de Nederlandse Spoorwegen droeg zeer ruimhartig haar steentje bij aan het verdere transport.

knuppeltje
19-10-12, 13:53
Duitse en Russische Stalingrad-veteranen die een gezamelijke herdenking houden en zich, naar eigen zeggen, als slachtoffers van één en dezelfde ramp beschouwen, zijn die naar jouw idee ook gestoord ?

Zo zou het hier ook kunnen en eigenlijk ook moeten gebeuren.

Firefox
19-10-12, 14:03
ja die mogen van my op een monument. duitsers doen al 60 jaar aan intensieve oorlogsverwerking. dat mag je belonen door ook hun namen te vermelden en daarmee te erkennen dat ook by hun veel leed is geschied.

Van mij mogen de agressors er niet op, maar goed dit is herhaling van zetten.

Firefox
19-10-12, 14:06
Duitse en Russische Stalingrad-veteranen die een gezamelijke herdenking houden en zich, naar eigen zeggen, als slachtoffers van één en dezelfde ramp beschouwen, zijn die naar jouw idee ook gestoord ?

Die Duitse soldaten kunnen wel poseren als slachtoffers, maar dat is op zijn minst zeer hypocriet. Ze waren geen slachtoffers, weet je niet wat de Duitse soldaten allemaal in de Sovjet-Unie hebben uitgehaald? Verder mag iedere idioot van mij herdenken wat hij wil.

CONTRA
19-10-12, 14:18
Van mij mogen de agressors er niet op, maar goed dit is herhaling van zetten.

jouw hart is van steen?

knuppeltje
19-10-12, 14:21
Die Duitse soldaten kunnen wel poseren als slachtoffers, maar dat is op zijn minst zeer hypocriet. Ze waren geen slachtoffers, weet je niet wat de Duitse soldaten allemaal in de Sovjet-Unie hebben uitgehaald? Verder mag iedereen van mij herdenken wat hij wil.

Tja, de ene gewone soldaat is natuurlijk de andere gewone soldaat niet. En volgens mij waren er toen in Duitsland ook maar heel weinig jonge mannen die veel keus hadden als het erop aankwam. Ook zij werden meegezogen, de ramp in. Deserteren was levensgevaarlijk.

Iets anders geldt het voor nazies, dat is weer een heel andere categorie, dat was zeer zeker tuig.

H.P.Pas
19-10-12, 14:24
, weet je niet wat de Duitse soldaten allemaal in de Sovjet-Unie hebben uitgehaald? .

Dat weet ik.
Ze werden gestuurd gingen en verrekten.
Zoals de tegenpartij ook.
Sommige hebben overleefd door ingewanden van gesneuvelde kameraden te eten.

Firefox
19-10-12, 14:24
jouw hart is van steen?

Wat denk je, word het niet eens tijd voor Hamas en Al Fatah om de Israëlische burgerslachtoffers te herdenken die zij in ruim een halve eeuw van bomaanslagen en raketbeschietingen hebben gemaakt?

Firefox
19-10-12, 14:26
Dat weet ik.
Ze werden gestuurd gingen en verrekten.
Zoals de tegenpartij ook.
Sommige hebben overleefd door ingewanden van gesneuvelde kameraden te eten.

Er was nog wel iets meer, maar ik ga jou geen geschiedenislesje geven, dat kun je prima zelf uitzoeken.

Firefox
19-10-12, 14:27
Tja, de ene gewone soldaat is natuurlijk de andere gewone soldaat niet. En volgens mij waren er toen in Duitsland ook maar heel weinig jonge mannen die veel keus hadden als het erop aankwam. Ook zij werden meegezogen, de ramp in. Deserteren was levensgevaarlijk.

Iets anders geldt het voor nazies, dat is weer een heel andere categorie, dat was zeer zeker tuig.

Een duidelijk onderscheid tussen gewone soldaten en nazi's is helemaal niet te maken.

CONTRA
19-10-12, 14:33
Wat denk je, word het niet eens tijd voor Hamas en Al Fatah om de Israëlische burgerslachtoffers te herdenken die zij in ruim een halve eeuw van bomaanslagen en raketbeschietingen hebben gemaakt?

israeli's zyn, jouw redenering volgend, de agressor en die moeten de komende 70 jaar dus vooral niet vergeven worden door de palestynen.

CONTRA
19-10-12, 14:39
Een duidelijk onderscheid tussen gewone soldaten en nazi's is helemaal niet te maken.

voor jou allemaal 1 pot nat?

http://static.guim.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2009/2/2/1233589820682/Dead-Snow-001.jpg

Joesoef
19-10-12, 14:39
Gelieve ontopic te reageren.

knuppeltje
19-10-12, 14:40
Een duidelijk onderscheid tussen gewone soldaten en nazi's is helemaal niet te maken.

Ik weet dat dat voor sommige mensen totaal onmogelijk is, maar dat ligt niet aan anderen.

Firefox
19-10-12, 14:44
israeli's zyn, jouw redenering volgend, de agressor en die moeten de komende 70 jaar dus vooral niet vergeven worden door de palestynen.

Ik stelde de vraag aan jou en ik had het over burgerslachtoffers, nog niet eens over Israëlische soldaten. Vind jij dat Hamas de Israëlische burgerslachtoffers moet herdenken?

H.P.Pas
19-10-12, 14:58
Er was nog wel iets meer, maar ik ga jou geen geschiedenislesje geven, dat kun je prima zelf uitzoeken.

Ik heb mij daar tamelijk uitgebreid mee bezig gehouden en ik prijs mij gelukkig met plaats en tijd van mijn geboorte. Dat had stukken slechter af kunnen lopen.

super ick
19-10-12, 16:33
Het gaat mij erom dat een of andere griezel zich voordoet als vertegenwoordiger van alle joden in NL, en vervolgens met processen en al het een en ander wil afdwingen.

Daar heb je een punt. Voor mij is het 1 van de talloze organisaties die menen belangen te verdedigen. Maar al te vaak blijkt er een sterk politiek gekleurde agenda achter te zitten. Wellicht zijn veel van deze organisaties wel met goede bedoelingen opgericht maar al te vaak blijkt dat ze enorm afdrijven van de kern en 'de belangen' wel erg breed trekken. Ik krijg daar ook jeuk van.


Ik vind het volkomen normaal als daar een discussie over is. Maar dan dus op basis van opinies uitwisselen, niet je voordoen als joodse paus en met juridisch geweld je 'gelijk' halen.

Ik vind het denkbaar dat plaatselijk mensen naar juridische middelen grijpen, bijvoorbeeld in Putten maar vind het verkeerd dit macro te proberen bij wet te verbieden.

mark61
19-10-12, 16:37
Gij zult Zizeks naam niet ijdel gebruiken.
Om over BB maar te zwijgen.

En zijn leraar Nederlands :student:

mark61
19-10-12, 16:40
Daar heb je een punt. Voor mij is het 1 van de talloze organisaties die menen belangen te verdedigen. Maar al te vaak blijkt er een sterk politiek gekleurde agenda achter te zitten. Wellicht zijn veel van deze organisaties wel met goede bedoelingen opgericht maar al te vaak blijkt dat ze enorm afdrijven van de kern en 'de belangen' wel erg breed trekken. Ik krijg daar ook jeuk van.

Ik vind het denkbaar dat plaatselijk mensen naar juridische middelen grijpen, bijvoorbeeld in Putten maar vind het verkeerd dit macro te proberen bij wet te verbieden.

Super, er IS geen organisatie. Het is een advocaat en zijn zoon en ik dacht wat verdere familie. Hij heeft iets bedacht met een leugenachtige en pretentieuze naam, iets dat niet eens geregistreerd is. Dus het bestaat niet. Echt. Heel simpel. Die man is echt niet goed in zijn hoofd.

Er was dan ook geen plaatselijk initiatief / verzet, hij komt zich overal mee bemoeien.

mark61
19-10-12, 16:42
Dat weet jij helemaal niet. Je wauwelt weer.

Dat weet ik wel. Het gaat om soldaten die betrokken waren bij gewone oorlogshandelingen.

Gedraag je en lieg niet.

mark61
19-10-12, 16:44
Een duidelijk onderscheid tussen gewone soldaten en nazi's is helemaal niet te maken.

Volstrekte onzin.

mark61
19-10-12, 16:48
Ik stelde de vraag aan jou en ik had het over burgerslachtoffers, nog niet eens over Israëlische soldaten. Vind jij dat Hamas de Israëlische burgerslachtoffers moet herdenken?

Wat is dit voor onzinnige wending? Het gaat hier over een conflict dat 67 jaar geleden is afgesloten, niet over een lopend conflict.

Je vliegt nu echt gillend uit de bocht. Enfin, dat deed je al.

Het gaat bij herdenken niet blind om 'oh ja, dat was erg hè'. Het gaat om wat het ons kan leren, wat de boodschap is, hoe we verder moeten met zijn allen. Dan krijg je Truth & Reconciliation, want we moeten samen verder. En godzijdank gaan we ook samen verder, in de EU. Vandaar die Nobelprijs, al is het wat overdreven. De EU moet zich nu net bewijzen.

Met mensen zoals jij blijft het eeuwig vijanddenken, conflicten oprakelen, haat in stand houden.

Ik vind jou eng.

Firefox
20-10-12, 09:48
Dat weet ik wel. Het gaat om soldaten die betrokken waren bij gewone oorlogshandelingen.

Gedraag je en lieg niet.

Herhaling van zetten. Jij weet helemaal niets, alleen maar dat ze in dat dorp gesneuveld zijn. En nu wil je deze daders zo maar op een monument zetten.

Firefox
20-10-12, 09:51
Wat is dit voor onzinnige wending? Het gaat hier over een conflict dat 67 jaar geleden is afgesloten, niet over een lopend conflict.

Je vliegt nu echt gillend uit de bocht. Enfin, dat deed je al.

Het gaat bij herdenken niet blind om 'oh ja, dat was erg hè'. Het gaat om wat het ons kan leren, wat de boodschap is, hoe we verder moeten met zijn allen. Dan krijg je Truth & Reconciliation, want we moeten samen verder. En godzijdank gaan we ook samen verder, in de EU. Vandaar die Nobelprijs, al is het wat overdreven. De EU moet zich nu net bewijzen.

Met mensen zoals jij blijft het eeuwig vijanddenken, conflicten oprakelen, haat in stand houden.

Ik vind jou eng.

Dat het een lopend conflict is doet helemaal niet ter zake. Ik begrijp dat voor jou herdenken van Israëlische slachtoffers van Palestijns geweld itt het herdenken van deze Duitse daders niet aan de orde is. Zwaar hypocriet dus. Denk over je zelf na, misschien kom je dan ooit, met veel moeite, de schijnheiligheid te boven.

Firefox
20-10-12, 10:06
Ik weet dat dat voor sommige mensen totaal onmogelijk is, maar dat ligt niet aan anderen.

Jij kunt het wel? Jij kunt zien welke brenger van de Hitlergroet wel of niet deugt?

knuppeltje
20-10-12, 10:20
Jij kunt het wel? Jij kunt zien welke brenger van de Hitlergroet wel of niet deugt?

Op het eerste gezicht misschien niet, maar daarmee zijn gewone soldaten niet op een lijn te stellen met nazies en nsb'ers. Of je moet wel heel dom vooringenomen of zwaar geestelijk ziek zijn. Kies zelf maar.

Firefox
20-10-12, 10:32
Op het eerste gezicht misschien niet, maar daarmee zijn gewone soldaten niet op een lijn te stellen met nazies en nsb'ers. Of je moet wel heel dom vooringenomen of zwaar geestelijk ziek zijn. Kies zelf maar.

Jij wilt brengers van de Hitlergroet op het monument zetten. Hoe weet je of het geen nazi's zijn? Hoe weet je of ze geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd of wandaden in bezet gebied hebben gepleegd? Die kans is namelijk heel groot. Duitse Wehrmachtsoldaten voerden razzia's uit, begeleidden de veewagens met Jodentransporten, fungeerden als kampbewakers, voerden standrechtelijke executies van verzetslieden uit, pakten onderduikers op en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

knuppeltje
20-10-12, 10:37
Jij wilt brengers van de Hitlergroet op het monument zetten.

Pleurt toch op zieke trol. Jij wilt je zeker christen noemen. Hoe zit dat voor christenen ook weer met het toekeren van de andere wang?

Firefox
20-10-12, 10:48
Pleurt toch op zieke trol. Jij wilt je zeker christen noemen. Hoe zit dat voor christenen ook weer met het toekeren van de andere wang?

Je gaat wijselijk niet in op mijn beschuldiging aan het adres van de Duitse Wehrmachtsoldaten.

Nou wil je ook dat nazi's al de andere wang worden toegekeerd? En natuurlijk, jodendeportaties zijn een onschuldig grapje. Dat moet je door de vingers zien, die soldaten die dat daden konden er ook niets aan doen, ze wisten niet beter. Andere wang!

knuppeltje
20-10-12, 10:52
Je gaat wijselijk niet in op mijn beschuldiging aan het adres van de Duitse Wehrmachtsoldaten.

Nou wil je ook dat nazi's al de andere wang worden toegekeerd? En natuurlijk, jodendeportaties zijn een onschuldig grapje. Dat moet je door de vingers zien, die soldaten die dat daden konden er ook niets aan doen, ze wisten niet beter. Andere wang!

Laat maar zitten. Met mensen zoals jij zal de wereld er wel op vooruit gaan. :maf:

Firefox
20-10-12, 10:55
Laat maar zitten. Met mensen zoals jij zal de wereld er wel op vooruit gaan. :maf:

Nee, dan moet je naziknuffelaars als jij en Mark hebben.

knuppeltje
20-10-12, 11:02
Nee, dan moet je naziknuffelaars als jij en Mark hebben.

Hiermee toon je weer maar eens aan hoe totaal gestoord dat je bent.

Firefox
20-10-12, 11:08
Hiermee toon je weer maar eens aan hoe totaal gestoord dat je bent.

Ik vind dat jullie je ware aard in dit topic wel hebben laten zien.

CONTRA
20-10-12, 12:34
Dat het een lopend conflict is doet helemaal niet ter zake.

laat de israeli's eerst maar eens 70 jaar hun begane oorlogsmisdaden verwerken en collectief berouw tonen aan de palestynen. daarna mogen van my de namen van gestorven idf'ers op een monument.

CONTRA
20-10-12, 12:37
Pleurt toch op zieke trol. Jij wilt je zeker christen noemen. Hoe zit dat voor christenen ook weer met het toekeren van de andere wang?

de discrepantie tussen christenen en de leer van jezus is nu eenmaal erg groot.

Firefox
20-10-12, 12:43
de discrepantie tussen christenen en de leer van jezus is nu eenmaal erg groot.

Dat wil ik niet ontkennen hoor, want wij zijn maar zwakke mensen en hij is goddelijk, maar je vergist je wanneer je denkt dat hij zich niet verzette tegen de duivel en zijn maten.

Firefox
20-10-12, 12:45
laat de israeli's eerst maar eens 70 jaar hun begane oorlogsmisdaden verwerken en collectief berouw tonen aan de palestynen. daarna mogen van my de namen van gestorven idf'ers op een monument.

En wat vind je van de daders van Deir Yassin, mogen die er ook op?

CONTRA
20-10-12, 13:52
En wat vind je van de daders van Deir Yassin, mogen die er ook op?

als israel collectief als natie 70 jaar lang de schuld op zich neemt voor deze misdaad en 70 jaar lang oprecht berouw toont dan mogen de namen van de daders op een gedenksteen.

CONTRA
20-10-12, 13:53
Dat wil ik niet ontkennen hoor, want wij zijn maar zwakke mensen

ja dat is waar.

Firefox
20-10-12, 13:54
als israel collectief als natie 70 jaar lang de schuld op zich neemt voor deze misdaad en 70 jaar lang oprecht berouw toont dan mogen de namen van de daders op een gedenksteen.

Nou, je bent tenminste consequent. Van mij mogen ze nooit, onder geen enkele omstandigheid, op een gedenksteen.

CONTRA
20-10-12, 13:59
Nou, je bent tenminste consequent. Van mij mogen ze nooit, onder geen enkele omstandigheid, op een gedenksteen.

met dien verstande dat alleen de namen erop mogen van personen die zelf ook gesneuveld zyn by dat bloedbad.

super ick
20-10-12, 14:59
Super, er IS geen organisatie. Het is een advocaat en zijn zoon en ik dacht wat verdere familie. Hij heeft iets bedacht met een leugenachtige en pretentieuze naam, iets dat niet eens geregistreerd is. Dus het bestaat niet. Echt. Heel simpel. Die man is echt niet goed in zijn hoofd.

Er was dan ook geen plaatselijk initiatief / verzet, hij komt zich overal mee bemoeien.

Zo ver ben ik er niet ingedoken. Het bevestigd maar weer hoe alertheid geboden is met al die 'belangenorganisaties'.

Inmiddels is besloten helemaal geen namen op genoemd monument te zetten. De discussie hier heeft voor mij helder gemaakt dat je daarmee nogal wat risico loopt. Het is nl. erg mogelijk om de echte sadisten van de mannen te scheiden die het allemaal overkomen is en liever bij hun familie in Duitsland waren gebleven.
Dat kan overigens ook voor Joden gelden. Het is niet ondenkbaar dat er Joodse namen staan waarvan misschien wel een paar verraders.
Ik vind de namen een nondiscussie. Een korte pakkende tekst over slachtoffers in het algemeen met eventueel een verwijzing naar een plaatselijke gebeurtenis is voor mij mooi zat.

mark61
20-10-12, 16:50
Zo ver ben ik er niet ingedoken. Het bevestigd maar weer hoe alertheid geboden is met al die 'belangenorganisaties'.

Inmiddels is besloten helemaal geen namen op genoemd monument te zetten. De discussie hier heeft voor mij helder gemaakt dat je daarmee nogal wat risico loopt. Het is nl. erg mogelijk om de echte sadisten van de mannen te scheiden die het allemaal overkomen is en liever bij hun familie in Duitsland waren gebleven.
Dat kan overigens ook voor Joden gelden. Het is niet ondenkbaar dat er Joodse namen staan waarvan misschien wel een paar verraders.
Ik vind de namen een nondiscussie. Een korte pakkende tekst over slachtoffers in het algemeen met eventueel een verwijzing naar een plaatselijke gebeurtenis is voor mij mooi zat.

Ik heb de info hier uitgebreid neergezet, met links en al.

Mja. Ik heb eigenlijk geen mening. Ik zou zeggen dat je soldaten uit het reguliere leger gewoon blind vermeldt. Als je ze allemaal moet gaan screenen zal iemand altijd wel es door het rode licht zijn gereden ooit :cheefbek:

mark61
20-10-12, 16:52
Dat het een lopend conflict is doet helemaal niet ter zake. Ik begrijp dat voor jou herdenken van Israëlische slachtoffers van Palestijns geweld itt het herdenken van deze Duitse daders niet aan de orde is. Zwaar hypocriet dus. Denk over je zelf na, misschien kom je dan ooit, met veel moeite, de schijnheiligheid te boven.

Doe niet zo volstrekt achterlijk. Bah. Je beledigt mijn intelligentie.

Jij begrijpt niks. Wat ben je toch een miezerig, walgelijk, immoreel kereltje.

Echt beneden elk peil.

Wat is het dat NVDD zoveel geschifte bejaarden aantrekt?

knuppeltje
20-10-12, 17:12
Ik vind dat jullie je ware aard in dit topic wel hebben laten zien.

Dat doen wij altijd zonder enig probleem. Er is dan ook helemaal niets mis met de aard van Mark61 en die van mij. Wij hoeven ons daarvoor dan ook helemaal niet te schamen.

super ick
20-10-12, 17:16
Ik heb de info hier uitgebreid neergezet, met links en al.

Mja. Ik heb eigenlijk geen mening. Ik zou zeggen dat je soldaten uit het reguliere leger gewoon blind vermeldt. Als je ze allemaal moet gaan screenen zal iemand altijd wel es door het rode licht zijn gereden ooit :cheefbek:

Mwoah, jij weet best dat het niet over verkeersovertredingen gaat. Dat lijkt mij een goede reden. Daarmee voorkom je dat er iemand vermeld wordt die voorop is gegaan bij razzia's en executies.

mark61
20-10-12, 17:47
Nee, dan moet je naziknuffelaars als jij en Mark hebben.

Gestoorde kleuter. Djiezus wat ben jij een minkukel.

Zo'n opmerking diswalificeert simpelweg alles wat je verder over welk onderwerp ook te zeggen hebt.

Zoek professionele hulp. Evt. samen met Blackbox, misschien krijgen jullie korting.

Echt. Te dom en te immoreel voor woorden.

super ick
22-10-12, 11:04
Gestoorde kleuter. Djiezus wat ben jij een minkukel.

Zo'n opmerking diswalificeert simpelweg alles wat je verder over welk onderwerp ook te zeggen hebt.

Zoek professionele hulp. Evt. samen met Blackbox, misschien krijgen jullie korting.

Echt. Te dom en te immoreel voor woorden.

Verstoor zijn wereldbeeld dan ook niet.

mark61
22-10-12, 12:13
Verstoor zijn wereldbeeld dan ook niet.

:hihi: Hij hoeft hier niet te prikken. Kan rustig met de rest van de ouderlingen een kopje thee gaan drinken.

Firefox
22-10-12, 12:22
Gestoorde kleuter. Djiezus wat ben jij een minkukel.

Zo'n opmerking diswalificeert simpelweg alles wat je verder over welk onderwerp ook te zeggen hebt.

Zoek professionele hulp. Evt. samen met Blackbox, misschien krijgen jullie korting.

Echt. Te dom en te immoreel voor woorden.

Ha, nog hypocriet ook. Je moet het maar durven te zeggen. Er zijn heel wat berichten op het forum te inden die jou niet alleen diskwalificeren als prikker hier, maar ook als mens. Maar dat weet je zelf ook wel.

Firefox
22-10-12, 12:24
:hihi: Hij hoeft hier niet te prikken. Kan rustig met de rest van de ouderlingen een kopje thee gaan drinken.

Ja, en jij kunt netjes bij je vriendjes op de grachtengordel blijven. Er is vast wel een café waar je je wereldvreemde visies kunt ventileren.

Of misschien vind je nog wel een paar knuffelmarokkanen, je mag vast wel mee naar de moskee.

super ick
22-10-12, 15:37
:hihi: Hij hoeft hier niet te prikken. Kan rustig met de rest van de ouderlingen een kopje thee gaan drinken.

Misschien willen die hem er niet bij hebben.

mark61
22-10-12, 16:27
Misschien willen die hem er niet bij hebben.

Ik kan me levendig voorstellen :)

super ick
22-10-12, 22:42
Ik kan me levendig voorstellen :)

Als ik het goed begrijp zit jij met deze ouderlingen op 1 lijn?

mark61
22-10-12, 22:45
Als ik het goed begrijp zit jij met deze ouderlingen op 1 lijn?

Ik ken ze niet persoonlijk :slaap:

Firefox
22-10-12, 23:58
Ik ken ze niet persoonlijk :slaap:

Nou, ik ken ze wel en ik kan je verzekeren, hun mentaliteit verschilt niet veel van de jouwe. Ze zijn alleen veel menselijker.

BlackBox
23-10-12, 01:24
Wat is dit voor onzinnige wending? Het gaat hier over een conflict dat 67 jaar geleden is afgesloten, niet over een lopend conflict.

Je vliegt nu echt gillend uit de bocht. Enfin, dat deed je al.

Het gaat bij herdenken niet blind om 'oh ja, dat was erg hè'. Het gaat om wat het ons kan leren, wat de boodschap is, hoe we verder moeten met zijn allen. Dan krijg je Truth & Reconciliation, want we moeten samen verder. En godzijdank gaan we ook samen verder, in de EU. Vandaar die Nobelprijs, al is het wat overdreven. De EU moet zich nu net bewijzen.

Met mensen zoals jij blijft het eeuwig vijanddenken, conflicten oprakelen, haat in stand houden.

Ik vind jou eng.


:hihi: Hij hoeft hier niet te prikken. Kan rustig met de rest van de ouderlingen een kopje thee gaan drinken.
:hihi:

BlackBox
23-10-12, 01:39
Die Joodse man heeft wel recht van spreken. Is zijn ouders verloren als kleuter en kan zich nog heel goed zijn intense gevoelens herinneren die dat destijds bij hem teweeg brachten. Het verblijf in het kamp kan hij zich zeer goed herinneren.
Je kunt niet op bevel mensen dwingen hun gevoelens weg te zetten.
Of het nu gaat om gedwongen worden te vergeven of om een gedwongen huwelijk.
Daarnaast leidt niet meer bij je eigen gevoelen kunnen tot een depressie.

BlackBox
23-10-12, 19:23
Ik zou zeggen dat je soldaten uit het reguliere leger gewoon blind vermeldt.
Net zo blind als dat de Duitse soldaten blind waren voor de Kristallnacht enz.?
De Duitse inval diende om Nederland de nazi-ideologie op te leggen: guilty by association is niet altijd onwaar.