PDA

Bekijk Volledige Versie : Egypt : Teacher faces discipline for cutting unveiled pupils' hair



Eke
18-10-12, 12:29
Had me juist beraden op een goed antwoord en o.m. de Egypt Indepent er op opengeslagen om me erin te verdiepen...
Nou, lees het zelf dan maar :

Update: Teacher faces discipline for cutting unveiled pupils' hair | Egypt Independent (http://www.egyptindependent.com/news/teacher-referred-prosecution-cutting-hair-unveiled-pupils-0)

Firefox
18-10-12, 14:16
Had me juist beraden op een goed antwoord en o.m. de Egypt Indepent er op opengeslagen om me erin te verdiepen...
Nou, lees het zelf dan maar :

Update: Teacher faces discipline for cutting unveiled pupils' hair | Egypt Independent (http://www.egyptindependent.com/news/teacher-referred-prosecution-cutting-hair-unveiled-pupils-0)

Heb ik er niet afgehaald hoor, dat moet onze moderator gedaan hebben.

Eke
18-10-12, 17:27
Heb ik er niet afgehaald hoor, dat moet onze moderator gedaan hebben.

Ja, mijn titel is ook gewijzigd...





17e. eeuw , Jacob Cats : Het puntje van een gouden, uh,,gauwe (!) pen, is het machtigste wapen dat ik ken. -ter inspiratie-

Kom maar op met je topics, Firefox !
Jouw weggehaalde topic was niet krenkend, naar mijn gevoel. Maar er ontbrak wel 'een tegen-woordje' :hihi: dus eigenlijk prima geschikt voor een diskussieforum als het NVDD.....

Het Volkskrantartikel legde de link met de partij van Morsi, terwijl dat me dat dus veel te snel en te makkelijk gaat.

De juf heeft wel degelijk een flinke douw gekregen (maandsalaris inleveren plus overplaatsing).
Lijfstraffen zijn in dat gebied helaas nog niet uitgeroeid, maar vergeet niet dat in Nederland 40 jaar geleden ook met een liniaaltje op kindervingertjes werd gemept diep in de provincie. Mss ook nog in een stad ergens ? Dus nog tijdens jouw leven !
Er wordt ook hard tegen geageerd door o.m. een aktiegroep voor de Rechten van het kind.

Wat betreft het mogelijke toestaan van het invoeren van hoofddoeken-'plicht' op school in Egypte. Alleen feiten kunnen me overtuigen.
Dat snap je :) Dus ik wacht af....of jij die feiten hebt.

Firefox
18-10-12, 17:33
17e. eeuw , Jacob Cats : Het puntje van een gouden pen, is het machtigste wapen dat ik ken. -ter inspiratie-

Kom maar op met je topics, Firefox !
Jouw weggehaalde topic was niet krenkend, naar mijn gevoel. Maar er ontbrak wel 'een tegen-woordje' :hihi: dus eigenlijk prima geschikt voor een diskussieforum als het NVDD.....

Het Volkskrantartikel legde de link met de partij van Morsi, terwijl dat me dat dus veel te snel en te makkelijk gaat.

De juf heeft wel degelijk een flinke douw gekregen (maandsalaris inleveren plus overplaatsing).
Lijfstraffen zijn in dat gebied helaas nog niet uitgeroeid, maar vergeet niet dat in Nederland 40 jaar geleden ook met een liniaaltje op kindervingertjes werd gemept diep in de provincie. Mss ook nog in een stad ergens ? Dus nog tijdens jouw leven !
Er wordt ook hard tegen geageerd door o.m. een aktiegroep voor de Rechten van het kind.

Wat betreft het mogelijke toestaan van het invoeren van hoofddoeken-'plicht' op school in Egypte. Alleen feiten kunnen me overtuigen.
Dat snap je :) Dus ik wacht af....

Het was helemaal niet krenkend, het was gewoon een weergave van de feiten, maar ja, de waarheid is natuurlijk moeilijk te verdragen.

En het mag dan zo zijn dat deze juffrouw een douw heeft gekregen, het gedachtengoed en de mentaliteit die zij etaleert is daar kennelijk springlevend.

H.P.Pas
18-10-12, 17:40
17e. eeuw , Jacob Cats : Het puntje van een gouden pen, is het machtigste wapen dat ik ken. .

:student: Van een gauwe pen.
Juist één van de weinige gevallen waar geld echt geen rol speelt.

Eke
18-10-12, 17:41
Het was helemaal niet krenkend, het was gewoon een weergave van de feiten, maar ja, de waarheid is natuurlijk moeilijk te verdragen.

En het mag dan zo zijn dat deze juffrouw een douw heeft gekregen, het gedachtengoed en de mentaliteit die zij etaleert is daar kennelijk springlevend.

Dat zijn gedeeltelijk vermoedens, gedeeltelijk feiten. Vast staat wat de juf deed. Vast staat wat haar straf is. Vast staat wat de gouverneur van Luxor verklaarde.

Eke
18-10-12, 17:45
.

:student: Van een gauwe pen.
Juist één van de weinige gevallen waar geld echt geen rol speelt.

Laat ik m'n krakkemikkerige geheugen voortaan maar vertrouwen :hihi: ik heb nog even gegoogled voor de moderne schrijfwijze.

Gaat het om een snelle reaktie, HP ?

Firefox
18-10-12, 17:45
Dat zijn vermoedens, geen feiten.

Inderdaad vermoedens, bange vermoedens. Onlangs was er ook al een kwestie over sluiers voor nieuwslezers op tv.

H.P.Pas
18-10-12, 17:58
Gaat het om een snelle reaktie, HP ?


Om moeiteloos schrijven. Lijkt mij.
Waarbij vader Cats de zaak wel wat te eenvoudig voorstelt. Juist vlotte en soepel lopende teksten zijn vaak het resultaat van eindeloos zorgvuldig vijlen. Schrijven is schrappen.

Eke
18-10-12, 18:09
Inderdaad vermoedens, bange vermoedens. Onlangs was er ook al een kwestie over sluiers voor nieuwslezers op tv.

http://bikyamasr.com/wp-content/uploads/2011/03/muslim_women_supporting_the_hijab-300x286.png

De staats-TV heeft de ban op religeuze symbolen opgeheven. So what. Geen verplichting, weet je.

"Hoe meer de wind trekt aan het hoofddoekje, hoe steviger ze omgeknoopt wordt" is een oude wijsheid. Die kende je nog niet, he :)

Eke
18-10-12, 18:10
Om moeiteloos schrijven. Lijkt mij.
Waarbij vader Cats de zaak wel wat te eenvoudig voorstelt. Juist vlotte en soepel lopende teksten zijn vaak het resultaat van eindeloos zorgvuldig vijlen. Schrijven is schrappen.

Ja, leuk is dat,he. Schrappen !!!! En het is ook nog eens uitdagend: 5 zinnen tot 1 zinnetje terugbrengen zonder afbreuk te doen aan de inhoud.

En dat leest zo lekker in een diskussie.

Wie hier wil schrappen : ga je gang :)

Firefox
18-10-12, 18:14
http://bikyamasr.com/wp-content/uploads/2011/03/muslim_women_supporting_the_hijab-300x286.png

De staats-TV heeft de ban op religeuze symbolen opgeheven. So what. Geen verplichting, weet je.

"Hoe meer de wind trekt aan hoofddoekjes, hoe steviger ze omgeknoopt worden" is een oude wijsheid. Die kende je nog niet, he :)

Het ontaardt natuurlijk heel snel in een verplichting, zo gaan de dingen in die wereld.

Eke
18-10-12, 18:18
Het ontaardt natuurlijk heel snel in een verplichting, zo gaan de dingen in die wereld.

Kom op met een spreekwoord waarmee je je vermoedens onderstreept .

Trouwens, ik moet even de piepers jassen enzo

Firefox
18-10-12, 18:19
Kom op met een spreekwoord waarmee je je vermoedens onderstreept .

Trouwens, ik moet even de piepers jassen enzo

Als er één sluier over de dam is volgen er meer.

Eke
18-10-12, 18:21
Als er één sluier over de dam is volgen er meer.

Haha ! Ik heb je : een sluier heeft geen pootjes....

Firefox
18-10-12, 18:31
Haha ! Ik heb je : een sluier heeft geen pootjes....

Eke, je wilt toch niet zeggen dat je mijn antwoord voorzien had?

Eke
18-10-12, 20:45
Eke, je wilt toch niet zeggen dat je mijn antwoord voorzien had?

Ah, nu sla je een stap over : ik begrijp je niet meer...

We hadden het over feiten en vermoedens.
Een spreekwoord wordt meestal wel gedekt door volkswijsheid :)

Sluiers die over de dam worden gelegd ...wat moet je daarvan denken ?

Voorstel : Maak eens hard dat het weer toestaan van religieuse symbolen op de Egyptische TV waarschijnlijk gevolgd zal worden door een verplichting tot het dragen van een hijaab op het scherm.

Volg je Morsi wel ? Heeft hij aanleiding gegeven om te denken dat hij een orthodox Islamitische politieke koers wil varen a la Ahmadinejad?

Firefox
19-10-12, 06:05
Ah, nu sla je een stap over : ik begrijp je niet meer...

We hadden het over feiten en vermoedens.
Een spreekwoord wordt meestal wel gedekt door volkswijsheid :)

Sluiers die over de dam worden gelegd ...wat moet je daarvan denken ?

Voorstel : Maak eens hard dat het weer toestaan van religieuse symbolen op de Egyptische TV waarschijnlijk gevolgd zal worden door een verplichting tot het dragen van een hijaab op het scherm.

Volg je Morsi wel ? Heeft hij aanleiding gegeven om te denken dat hij een orthodox Islamitische politieke koers wil varen a la Ahmadinejad?

Je weet toch wel dat Morsi bij de moslimbroeders hoort?

Eke
19-10-12, 09:21
Je weet toch wel dat Morsi bij de moslimbroeders hoort?

Je weet toch wel dat dat anno 2012 het Moslimbroederschap een gematigde Islamitische stroming is in Egypte ?

H.P.Pas
19-10-12, 10:19
moslimbroeders


Join the club.


grossier in zelfklevende etiketten

Firefox
19-10-12, 11:30
Je weet toch wel dat dat anno 2012 het Moslimbroederschap een gematigde Islamitische stroming is in Egypte ?

't Is maar wat je gematigd noemt, een democratische club is het in elk geval niet. Zo gaan zij er bijvoorbeeld niet van uit dat alle burgers gelijk zijn. Moslims hebben meer rechten dan christenen. En ze propageren dus actief de hoofddoek.

knuppeltje
19-10-12, 13:06
't Is maar wat je gematigd noemt, een democratische club is het in elk geval niet. Zo gaan zij er bijvoorbeeld niet van uit dat alle burgers gelijk zijn. Moslims hebben meer rechten dan christenen. En ze propageren dus actief de hoofddoek.

Het zijn zo'n beetje de SGP'ers van Egypte, maar minder schijnheilig.

Iets anders is het met de luidruchtige, maar veel kleinere groep salafisten. Velen van hen behoren tot de wegens de crisis uit de SA teruggekeerde gastarbeiders die daar jarenlang gewoond en gewerkt hebben en daardoor zo lijp geworden zijn als het maar mogelijk is.

Zonder de Broederschap was er nergens op het Egyptische platte land ook maar enig onderwijs, ziekenzorg en huisvesting.
De tijd dat de Broederschap echt gewelddadig was is al vele decennia geleden.

Firefox
19-10-12, 13:08
Het zijn zo'n beetje de SGP'ers van Egypte, maar minder schijnheilig.

Iets anders is het met de luidruchtige, maar veel kleinere groep salafisten. Velen van hen behoren tot de wegens de crisis uit de SA teruggekeerde gastarbeiders die daar jarenlang gewoond en gewerkt hebben en daardoor zo lijp geworden zijn als het maar mogelijk is.

Zonder de Broederschap was er nergens op het Egyptische platte land ook maar enig onderwijs, ziekenzorg en huisvesting.
De tijd dat de Broederschap echt gewelddadig was is al vele decennia geleden.

Die verhalen krijgen we ook altijd te horen over Hamas, maar zie maar eens wat er gebeurt als ze de macht hebben. Maar natuurlijk sta jij wel weer achter de moslimextremisten.

knuppeltje
19-10-12, 13:38
Die verhalen krijgen we ook altijd te horen over Hamas, maar zie maar eens wat er gebeurt als ze de macht hebben.

Maar natuurlijk sta jij wel weer achter de moslimextremisten.

Onvergelijkbare situatie waarin beide verkeren.

Hamas heeft inderdaad onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting ter hand genomen terwijl de corrupte PLO dat verzaakte. Tot zover niets dan lof. Zeker als dit allemaal moet gebeuren in de afschuwelijke openlucht-gevangenis, Gaza, die regelmatig door Israël met je reinste oorlogsmisdaden wordt plat gegooid, en de bevolking tot een haast middeleeuws bestaan dwingt. Zelfs al zou Hamas verdwijnen, dan zou dat nog steeds niet de problemen voor de Palestijnen verhelpen. Dat kan pas als de zionisten ook verdwijnen.

Bij Hamas doen ze dingen verkeerd en ze snappen duidelijk helemaal niets van public relations, maar dat schijnt blijkbaar zo'n beetje bij de Palestijnen in de genen te zitten.

Weer hetzelfde liedje. Pleurt op, zieke trol.

Eke
19-10-12, 13:41
't Is maar wat je gematigd noemt, een democratische club is het in elk geval niet. Zo gaan zij er bijvoorbeeld niet van uit dat alle burgers gelijk zijn. Moslims hebben meer rechten dan christenen. En ze propageren dus actief de hoofddoek.

Ik wil je bronnen horen over de ongelijkheid van de Egyptische burgers..uit de afgelopen tijd dat Morsi aan het bewind is. Die bronnen kunnen we dan uitpluizen :)

Wat betreft de hoofddoek..zolang zij vrijwillig omgeknoopt wordt en de vrouwen met onbedekte haren ook met respect behandeld worden....dan valt dit onder vrijheid.

Eke
19-10-12, 13:46
Weer hetzelfde liedje. Pleurt op, zieke trol.

wij-zij-denken

Firefox
19-10-12, 13:47
Onvergelijkbare situatie waarin beide verkeren.

Hamas heeft inderdaad onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting ter hand genomen terwijl de corrupte PLO dat verzaakte. Tot zover niets dan lof. Zeker als dit allemaal moet gebeuren in de afschuwelijke openlucht-gevangenis, Gaza, die regelmatig door Israël met je reinste oorlogsmisdaden wordt plat gegooid, en de bevolking tot een haast middeleeuws bestaan dwingt. Zelfs al zou Hamas verdwijnen, dan zou dat nog steeds niet de problemen voor de Palestijnen verhelpen. Dat kan pas als de zionisten ook verdwijnen.

Bij Hamas doen ze dingen verkeerd en ze snappen duidelijk helemaal niets van public relations, maar dat schijnt blijkbaar zo'n beetje bij de Palestijnen in de genen te zitten.

Weer hetzelfde liedje. Pleurt op, zieke trol.

Het oude liedje met jou, het is weer de schuld van de Joden.

Firefox
19-10-12, 13:48
Ik wil je bronnen horen over de ongelijkheid van de Egyptische burgers..uit de afgelopen tijd dat Morsi aan het bewind is. Die bronnen kunnen we dan uitpluizen :)

Wat betreft de hoofddoek..zolang zij vrijwillig omgeknoopt wordt en de vrouwen met onbedekte haren ook met respect behandeld worden....dan valt dit onder vrijheid.

Eke, kijk naar het handvest van de moslimbroeders, dan weet je wat voor staat zij willen: een moslimstaat, waarin niet-moslims geen gelijke rechten hebben. Dat is algemeen bekend hoor, zoek maar op.

H.P.Pas
19-10-12, 14:04
Eke, kijk naar het handvest van de moslimbroeders

Ik kijk liever naar wat ze ervan terechtbrengen. Wat dat gaat worden weet ik netzomin als jij, met één handicap minder:

Het is de mens niet mogelijk iets te leren wat hij al denkt te weten. --Epictetus

Firefox
19-10-12, 14:20
Ik kijk liever naar wat ze ervan terechtbrengen. Wat dat gaat worden weet ik netzomin als jij, met één handicap minder:

Het is de mens niet mogelijk iets te leren wat hij al denkt te weten. --Epictetus

Niemand kan in de toekomst brengen, maar je kunt wel kijken naar wat er in het verleden gepresteerd is. Bij moslimextremisten is dat niet bemoedigend.

H.P.Pas
19-10-12, 14:38
moslimextremisten

Zelfklevend etiket.

super ick
19-10-12, 15:44
Om moeiteloos schrijven. Lijkt mij.
Waarbij vader Cats de zaak wel wat te eenvoudig voorstelt. Juist vlotte en soepel lopende teksten zijn vaak het resultaat van eindeloos zorgvuldig vijlen. Schrijven is schrappen.

Herkenbaar.

Hier type ik nog wel eens snel door zonder mij te bekommeren om stijl en/of spelvauten.

Maar ik schrap in brieven en officiele mails inderdaad vaak weg. En volzinnen redigeer tot een paar korte zinnen.

Eke
19-10-12, 15:54
Eke, kijk naar het handvest van de moslimbroeders, dan weet je wat voor staat zij willen: een moslimstaat, waarin niet-moslims geen gelijke rechten hebben. Dat is algemeen bekend hoor, zoek maar op.

Het gaat primair om daden..
Weet je trouwens dat Morsi formeel afstand heeft genomen van het Moslimbroederschap om te onderstrepen dat hij een president wil zijn voor alle Egyptenaren ?

Egyptische president treedt uit Moslimbroederschap - Oorsprong van de Islam - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/11006/Oorsprong-van-de-Islam/article/detail/3276796/2012/06/25/Egyptische-president-treedt-uit-Moslimbroederschap.dhtml)

H.P.Pas
19-10-12, 16:04
Maar ik schrap in brieven en officiele mails inderdaad vaak weg. En volzinnen redigeer tot een paar korte zinnen.

Heel juist, ouwe cultureel-racistische neostalinist. :)

Broadly speaking, the short words are the best, and the old words best of all." -Winston Churchill

knuppeltje
20-10-12, 08:53
Het oude liedje met jou, het is weer de schuld van de Joden.

Pleurt op zieke trol.

Firefox
20-10-12, 08:53
Het gaat primair om daden..
Weet je trouwens dat Morsi formeel afstand heeft genomen van het Moslimbroederschap om te onderstrepen dat hij een president wil zijn voor alle Egyptenaren ?

Egyptische president treedt uit Moslimbroederschap - Oorsprong van de Islam - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/11006/Oorsprong-van-de-Islam/article/detail/3276796/2012/06/25/Egyptische-president-treedt-uit-Moslimbroederschap.dhtml)

En ook om intenties, en in elk geval niet om mooie woorden.

Firefox
20-10-12, 08:56
Pleurt op zieke trol.


Je neemt onmiddellijk de gelegenheid te baat om Israël de schuld te geven, lees maar terug.

knuppeltje
20-10-12, 09:12
Je neemt onmiddellijk de gelegenheid te baat om Israël de schuld te geven, lees maar terug.

Minstens van van het bezetten van Palestijns gebied, het steeds meer en meer ophokken, marginaliseren, en proberen te verdrijven van de Palestijnse bevolking, en een heel aantal oorlogsmisdaden.

Kortom, het voeren van een gruwelijk apartheidsregime dat er toe moet leiden dat er een 'Erets Israël' overblijft, maar dan wel zodanig dat er geen een Palestijn er ook maar iets te zeggen heeft.

Maar goed, dat heb hier ik al zo dikwijls aan de hand van Israëlische wetgeving aangetoond.

Firefox
20-10-12, 09:15
Minstens van van het bezetten van Palestijns gebied, het steeds meer en meer ophokken, marginaliseren, en proberen te verdrijven van de Palestijnse bevolking, en een heel aantal oorlogsmisdaden.

Kortom, het voeren van een gruwelijk apartheidsregime dat er toe moet leiden dat er een 'Erets Israël' overblijft, maar dan wel zodanig dat er geen een Palestijn er ook maar iets te zeggen heeft.

Maar goed, dat heb hier ik al zo dikwijls aan de hand van Israëlische wetgeving aangetoond.

Daar heb je het inderdaad al heel vaak over gehad, in elk mogelijk topic. We hebben het hier over hoofddoekjes in Egypte, slimmerik.

knuppeltje
20-10-12, 09:27
Daar heb je het inderdaad al heel vaak over gehad, in elk mogelijk topic.

We hebben het hier over hoofddoekjes in Egypte, slimmerik.

Welnee, alleen als het te pas kwam, en ik kan me echt geen enkele keer herinneren dat jij daar ook maar iets inhoudelijks tegenin wist te brengen.

Had dan zelf even eerder niet met Hamas aangekomen wijsneus.

Firefox
20-10-12, 09:41
Welnee, alleen als het te pas kwam, en ik kan me echt geen enkele keer herinneren dat jij daar ook maar iets inhoudelijks tegenin wist te brengen.

Had dan zelf even eerder niet met Hamas aangekomen wijsneus.

Ik ga nooit in op antisemitische propaganda.

Hamas en de Molsimbroeders zijn zeer verwante partijen en het is dus helemaal niet onlogisch om een vergelijking te maken. Jij hoeft maar iets te horen dat er zijdelings mee te maken heeft en je schiet weer in je anti-Israëlkramp.

knuppeltje
20-10-12, 09:58
Ik ga nooit in op antisemitische propaganda.

Hamas en de Molsimbroeders zijn zeer verwante partijen...

Tja, als je kritiek op een rigide apartheidsbewind hetzelfde vindt is als antisemitisme, dan moet je toch echt heel dom zijn.

Ik had het over het verschil in omstandigheden waarin beiden nog steeds moeten werken.

En dat verschil heeft dan ook duidelijk zijn uitwerking. Daarnaast hebben beide heel andere prioriteiten.

super ick
20-10-12, 12:51
Het gaat primair om daden..
Weet je trouwens dat Morsi formeel afstand heeft genomen van het Moslimbroederschap om te onderstrepen dat hij een president wil zijn voor alle Egyptenaren ?

Egyptische president treedt uit Moslimbroederschap - Oorsprong van de Islam - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/11006/Oorsprong-van-de-Islam/article/detail/3276796/2012/06/25/Egyptische-president-treedt-uit-Moslimbroederschap.dhtml)

Optimistisch gezien is dat wellicht een goed signaal. Op termijn moet nog blijken hoe het uitpakt. Er moeten meer kansen gecreëerd worden voor de bevolking om de eigen broek op te houden. Dat is te lang niet het geval geweest. De bevolking moet dat ook op kunnen pikken. Het succes en de herverkiezing van Morsi zullen daar m.i. vanaf hangen.
Zo niet dan krijgt hij de zwarte piet toegespeeld en een figuurlijke schop op onder zijn kont van de moslimbroederschapkiezers.
Morsi weet dat hij hiervoor hulp van buitenaf nodig heeft en zal zich daarom niet rigide opstellen. Doet hij dit wel dan raakt Egypte geïsoleerd en is het niet denkbeeldig dat het verword tot een soort Afganistan.

super ick
20-10-12, 12:56
Tja, als je kritiek op een rigide apartheidsbewind hetzelfde vindt is als antisemitisme, dan moet je toch echt heel dom zijn.

Ik had het over het verschil in omstandigheden waarin beiden nog steeds moeten werken.

En dat verschil heeft dan ook duidelijk zijn uitwerking. Daarnaast hebben beide heel andere prioriteiten.

Goed dat ze macht hebben gekregen. Dat maakt ze meer pragmatisch. Hierdoor kunnen ze niet volstaan met alleen maar ideologische holle frasen te ventileren. Ze moeten nu ook presteren.

Overigens heeft Hamas i.t.t. de broederschap in Egypte ( tot nu toe ) laten zien dat ze ook niet veel ophebben met de mensenrechten.

knuppeltje
20-10-12, 16:36
Goed dat ze macht hebben gekregen. Dat maakt ze meer pragmatisch. Hierdoor kunnen ze niet volstaan met alleen maar ideologische holle frasen te ventileren. Ze moeten nu ook presteren.

Overigens heeft Hamas i.t.t. de broederschap in Egypte ( tot nu toe ) laten zien dat ze ook niet veel ophebben met de mensenrechten.

We moeten dat nog allemaal afwachten. Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd. Maar presteren deed de Broederschap al decennialang op gebied van onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting, en daar waren niet veel holle frasen bij. Heb ik allemaal eerder uitgelegd.

Wat is niet veel, en in vergelijking met wie? Geen enkel land in het midden-oosten is een democratisch land, het zijn op dat gebied allemaal kutstaten, waar uitgebreid de mensenrechten worden geschonden. En daarbij is Hamas lang niet het ergste geval, verre van daar. Israël bijvoorbeeld, is vele malen erger. Dat er van Hamas een karikatuur wordt gemaakt is zeker, en zoals eerder al zo dikwijls is gezegd, in een overvolle openlucht gevangenis, die bij herhaling door Israël in puin wordt gegooid en iedere bewoner daar op die manier wordt gek gemaakt, er ook nog eens een uiterst corrupte en saboterende PLO in opstand kwam, kan het er hard naartoe gaan.

super ick
20-10-12, 17:11
We moeten dat nog allemaal afwachten. Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd. Maar presteren deed de Broederschap al decennialang op gebied van onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting, en daar waren niet veel holle frasen bij. Heb ik allemaal eerder uitgelegd.

Wat is niet veel, en in vergelijking met wie? Geen enkel land in het midden-oosten is een democratisch land, het zijn op dat gebied allemaal kutstaten, waar uitgebreid de mensenrechten worden geschonden. En daarbij is Hamas lang niet het ergste geval, verre van daar. Israël bijvoorbeeld, is vele malen erger. Dat er van Hamas een karikatuur wordt gemaakt is zeker, en zoals eerder al zo dikwijls is gezegd, in een overvolle openlucht gevangenis, die bij herhaling door Israël in puin wordt gegooid en iedere bewoner daar op die manier wordt gek gemaakt, er ook nog eens een uiterst corrupte en saboterende PLO in opstand kwam, kan het er hard naartoe gaan.

Broederschap is een hulporganisatie en wat Hames doet is de schuld van anderen. Klaar.

knuppeltje
21-10-12, 08:38
Broederschap is een hulporganisatie en wat Hames doet is de schuld van anderen. Klaar.

Zijn we het daar weer over eens. Behalve dan dat het Hamas moet zijn in plaats van Hames, maar dat geeft niet.

Firefox
21-10-12, 09:06
Zijn we het daar weer over eens. Behalve dan dat het Hamas moet zijn in plaats van Hames, maar dat geeft niet.

Ik heb nieuws voor je: een recent rapport van 43 pagina's van Human Right Watch over het onmenselijke regime dat Hmas voert in Gaza. Het gaat over machtsmisbruik, schijnprocessen, nacht-und-nebel arrestaties, martelingen en nog veel meer. Compleet met getuigenissen van slachtoffers. Publicatiedatum: 3 oktober 2012. Als je dit gelezen hebt kun je nooit meer zeggen wir haben is nicht gewusst.

http://www.hrw.org/news/2012/10/03/gaza-arbitrary-arrests-torture-unfair-trials

knuppeltje
21-10-12, 09:10
Ik heb nieuws voor je:

Niet met dit dus.

Firefox
21-10-12, 09:12
Niet met dit dus.

Je had het al gelezen? Ik heb je er nog niet over gehoord. Geen tijd gehad om er hier iets over te zeggen zeker? Wat vind je van de inhoud? Geef het je geen stof tot nadenken? Is het rapport geen reden om je oordeel over het Hamasregime eens bij te stellen?

knuppeltje
21-10-12, 09:44
Je had het al gelezen? Ik heb je er nog niet over gehoord.

Nooit gehoord, dat zal wel. Maar over de hele toestand daar heb ik hier al talloze malen mijn mening gegeven, en dit rapport brengt weinig nieuws.

Firefox
21-10-12, 09:56
Nooit gehoord, dat zal wel. Maar over de hele toestand daar heb ik hier al talloze malen mijn mening gegeven, en dit rapport brengt weinig nieuws.

Heel veel nieuws juist. Het zijn allemaal nieuwe feiten die de onderzoekers naar boven hebben gebracht. Bovendien zien we dat het in Gaza nog allemaal veel erger is dan we dachten.

Wel raar overigens dat een Hamaslover als jij het rapport niet kent.

Eke
21-10-12, 10:56
En ook om intenties, en in elk geval niet om mooie woorden.

Intenties kun je goed uit de daden opmaken.

Morsi heeft zich vanaf z'n aantreden meteen om het Nahda -projekt gestort. Dit omvat niet alleen een ekonomische verbetering voor de straatarmen in zijn land maar ook verbeteringen voor de positie van de vrouw en de positie van de Kopten(christenen).

citaat: " Fulfilling all our fellow Copts’ rights of citizenship and realizing their full legal equality as Egyptian citizens while maintaining their right to appeal to their religious strictures on matters pertaining to personal status and their religious affairs.

This program includes other items concerning, for example, shifting the licensing procedures for church buildings and worship houses from the presidential institution to the Urban Planning Authority to protect these rights from political abuse by the State."

lees de bron hiervan: Dr. Morsi’s Electoral Program – General Features of Nahda (Renaissance) Project - Ikhwanweb (http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=29932)

Dus wacht maar af, Firefox, en hoop ook dat hij minder tegenwerking dan Obama te verduren krijgt.

knuppeltje
21-10-12, 14:18
Heel veel nieuws juist. Het zijn allemaal nieuwe feiten die de onderzoekers naar boven hebben gebracht. Bovendien zien we dat het in Gaza nog allemaal veel erger is dan we dachten.

Wel raar overigens dat een Hamaslover als jij het rapport niet kent.

Helemaal niets nieuws en allang bekend.

super ick
21-10-12, 14:28
Helemaal niets nieuws en allang bekend.

Je bent de koning van de selectieve kritiek, selectieve verontwaardiging, selectieve bagatellisering en kampioen selectief generaliseren.
Op zich niet erg want heel menselijk ware het niet dat je mensen die hetzelfde doen als slecht of verdacht weg wilt zetten. Het ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt.
Dat maakt jou de kampioenshypocriet van Maroc.nl

Firefox
21-10-12, 14:32
Helemaal niets nieuws en allang bekend.

Het is nog geen drie weken geleden gepubliceerd. Kende jij het misschien al eerder?

Kende je bijvoorbeeld dit verhaal al:

In one case Human Rights Watch documented, in August 2008, members of Hamas’s armed wing, the al-Qassam brigades, arrested and tortured Abdel Karim Shrair at an unknown location for three weeks before transferring him to the custody of the police, his family and lawyers told Human Rights Watch. The military prosecutor transferred Shrair to the Internal Security agency, where interrogators tortured him again and prevented him from seeing his family for weeks, the family and lawyers said. Shrair’s mother said that when she was finally able to see him, his legs and face were bruised, his feet were swollen, his hands and arms had rope marks, and his chest had burn marks.

The prosecution charged him with collaborating with Israel, in part on the basis of confessions that appear to have been coerced under torture, Human Rights Watch said. His lawyer said that during military court hearings on his case, Shrair had visible bruises and scars and was incontinent. Yet the military courts did not adequately address Shrair’s claims of torture, and held that his arbitrary arrest and detention had been retroactively “corrected” when the al-Qassam brigades transferred him to police custody.
A firing squad executed Shrair in May 2011. His mother said that Hamas authorities had prohibited the family from burying him, and that police beat her when she tried to hold his body during the interment.

Firefox
21-10-12, 20:51
Intenties kun je goed uit de daden opmaken.

Morsi heeft zich vanaf z'n aantreden meteen om het Nahda -projekt gestort. Dit omvat niet alleen een ekonomische verbetering voor de straatarmen in zijn land maar ook verbeteringen voor de positie van de vrouw en de positie van de Kopten(christenen).

citaat: " Fulfilling all our fellow Copts’ rights of citizenship and realizing their full legal equality as Egyptian citizens while maintaining their right to appeal to their religious strictures on matters pertaining to personal status and their religious affairs.

This program includes other items concerning, for example, shifting the licensing procedures for church buildings and worship houses from the presidential institution to the Urban Planning Authority to protect these rights from political abuse by the State."

lees de bron hiervan: Dr. Morsi’s Electoral Program – General Features of Nahda (Renaissance) Project - Ikhwanweb (http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=29932)

Dus wacht maar af, Firefox, en hoop ook dat hij minder tegenwerking dan Obama te verduren krijgt.

We zullen zien, Eke, wat dit in de praktijk betekent.

knuppeltje
22-10-12, 09:25
Het is nog geen drie weken geleden gepubliceerd. Kende jij het misschien al eerder?
[/I]

Kijk eens naar de jaartallen die genoemd worden. Was al bekend.

knuppeltje
22-10-12, 09:25
Je bent de koning van de selectieve kritiek, selectieve verontwaardiging, selectieve bagatellisering en kampioen selectief generaliseren.
Op zich niet erg want heel menselijk ware het niet dat je mensen die hetzelfde doen als slecht of verdacht weg wilt zetten. Het ligt er maar net aan van welke kant je het bekijkt.
Dat maakt jou de kampioenshypocriet van Maroc.nl

Niets gebroken?

Firefox
22-10-12, 09:37
Kijk eens naar de jaartallen die genoemd worden. Was al bekend.

Zelfs nu interesseert het je nog niet en lul je maar wat:

This report is based on interviews conducted in Gaza from May 14 to 31, 2011, with six former detainees, six criminal defense lawyers practicing in civilian and military courts (three of whom were also former detainees), two relatives of a man who had been sentenced to death and executed, and one former judge. The interviews were conducted individually, in private homes and offices. Human Rights Watch informed interviewees that their statements would be used in this report.

super ick
22-10-12, 09:59
Niets gebroken?

Ik ben niet eens geraakt. :hihi: