PDA

Bekijk Volledige Versie : Geld maakt wel gelukkig



knuppeltje
30-10-12, 16:42
Altijd al gedacht dat de bewering dat dat niet zo is niets anders is dan grote onzin.

Geld maakt wel gelukkig :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/carriere/2012/10/30/geld-maakt-wel-gelukkig/)

Firefox
30-10-12, 17:36
Altijd al gedacht dat de bewering dat dat niet zo is niets anders is dan grote onzin.

Geld maakt wel gelukkig :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/carriere/2012/10/30/geld-maakt-wel-gelukkig/)

De beste dingen in het leven kun je met geld niet kopen...

Joesoef
30-10-12, 17:39
dat blijkt uit een onderzoek van Van Lanschot Bankiers die 257 Nederlandse miljonairs ondervroegen


:slaap:

knuppeltje
31-10-12, 09:43
De beste dingen in het leven kun je met geld niet kopen...

Dat hangt er maar net af wat de prioriteiten zijn. En wat voor behoeftebevrediging dan ook, alles kost geld, ook de gezondheid, en zeker het onderhouden ervan. Kijk maar naar de plannen die er nu naar buiten komen. Kortom, het gezegde dat geld niet gelukkig maakt is klinkklare onzin.

Charlus
31-10-12, 10:33
Volgens mij luidt de uitdrukking in zijn oorspronkelijke vorm: geld alleen maakt niet gelukkig. Nog beter zou m.i. zijn: geld maakt niet noodzakelijkerwijs gelukkig.
Valt weinig over te zeggen. Soms maken mensen met veel geld een eind aan hun leven, geld was dus niet voldoende. Wij in Nederland, relatief rijk, zijn vaak ontevreden (ongelukkig). Sommige mensen zijn met weinig tevreden, weer anderen hebben nooit genoeg. Rijken zijn wellicht juist niet tevreden omdat ze altijd meer willen; vanwege die instelling zijn ze om te beginnen rijk geworden.
Maar toegegeven, wie niet voldoende geld heeft om in de eerste levensbehoeften te voorzien, zal hoogstwaarschijnlijk niet gelukkig zijn, ongeacht zijn/haar basisinstelling.
Als ik zo nog wat door zou kabbelen en een paar vragen à la 'wat is rijkdom?' of 'heeft een mens genoeg aan Spinoza alleen?' of 'wat is geld?' of zelfs 'hoe gelukkig zijn we in Nederland?' er doorheen prak: een Bas Heijne column.

knuppeltje
31-10-12, 11:30
Als ik zo nog wat door zou kabbelen en een paar vragen à la 'wat is rijkdom?' of 'heeft een mens genoeg aan Spinoza alleen?' of 'wat is geld?' of zelfs 'hoe gelukkig zijn we in Nederland?' er doorheen prak: een Bas Heijne column.

Ik zou dat aan Bas overlaten als ik jou was.

Firefox
31-10-12, 12:44
Dat hangt er maar net af wat de prioriteiten zijn. En wat voor behoeftebevrediging dan ook, alles kost geld, ook de gezondheid, en zeker het onderhouden ervan. Kijk maar naar de plannen die er nu naar buiten komen. Kortom, het gezegde dat geld niet gelukkig maakt is klinkklare onzin.

Ook gezondheid niet en zeker geluk, liefde, en geestelijke stabiliteit en welzijn niet.

super ick
02-11-12, 09:18
Wat een sof. Miljonairs ondervragen of ze gelukkig zijn.