PDA

Bekijk Volledige Versie : Fouad Belkacem mag niet trouwen in gevangenis



Marsipulami
01-11-12, 10:16
Fouad Belkacem mag niet trouwen in gevangenis



29/10/12, 15u50 − Bron: belga.be



© afp.

Fouad Belkacem, woordvoerder van het ontbonden Sharia4Belgium, heeft bot gevangen bij de Antwerpse kortgedingrechter. Hij eiste dat de ambtenaar van de burgerlijke stand naar de gevangenis kwam om zijn huwelijk te voltrekken op straffe van een dwangsom, maar de rechter ging daar niet op in. .

Belkacem zit al sinds begin juni in voorhechtenis in de gevangenis van Antwerpen. Hij had na het nikab-incident in Sint-Jans-Molenbeek een videoboodschap verspreid waarin hij zou hebben opgeroepen tot haat en geweld tegen niet-moslims.

Op 1 augustus hadden hij en zijn verloofde aangifte gedaan van hun huwelijk, dat op 17 augustus zou plaatsvinden. De ambtenaar van de burgerlijke stand liet hem echter weten dat zijn huwelijk volgens het burgerlijk wetboek enkel in het gemeentehuis kon voltrokken worden.

Een huwelijk in de gevangenis is enkel mogelijk als Belkacem bewijzen voorlegt dat hij niet binnen de voorziene termijn van 6,5 maand na de aangifte- dus voor half februari 2013- naar het gemeentehuis kan komen.

Belkacem pikte dat niet en spande een kort geding aan. Hij riep de nakende bevalling van zijn verloofde, die rond 20 november werd uitgerekend, als hoogdringendheid in. De kortgedingrechter vond dat echter geen dringende reden, omdat Belkacem al een zoon heeft die buiten het huwelijk werd geboren. Hij had die vermeende hoogdringendheid bovendien zelf gecreëerd doordat hij zo lang gewacht had om stappen te ondernemen.

knuppeltje
01-11-12, 12:34
Mensenrechtenschenders zijn jullie, bah.

mark61
01-11-12, 16:58
Hij riep de nakende bevalling van zijn verloofde, die rond 20 november werd uitgerekend, als hoogdringendheid in.

:haha: Dan had ie geen zinaa moeten plegen :slaap:

Joesoef
01-11-12, 17:28
Begrijp de heisa niet, Islamitisch huwelijk is toch voldoende? Wel erg westers zijn eisen.

super ick
01-11-12, 17:30
Begrijp niet dat hij een beroep wil doen op de koefaarwet.

mark61
01-11-12, 17:41
Iets met achternaam voor de burgerlijke stand? Erkenning van / door de vader? Registratie kind bij Marokkaans consulaat? Die doen vast geen 'bastaarden' registreren. Tenslotte telt voor Marokko ook alleen burgerlijk huwelijk, geen nikah.

Uitkering? Wonen?

Soldim
02-11-12, 08:08
Iets met achternaam voor de burgerlijke stand? Erkenning van / door de vader? Registratie kind bij Marokkaans consulaat? Die doen vast geen 'bastaarden' registreren. Tenslotte telt voor Marokko ook alleen burgerlijk huwelijk, geen nikah.

Uitkering? Wonen?

Was het niet om uitlevering aan Marokko te voorkomen?

super ick
02-11-12, 08:54
Iets met achternaam voor de burgerlijke stand? Erkenning van / door de vader? Registratie kind bij Marokkaans consulaat? Die doen vast geen 'bastaarden' registreren. Tenslotte telt voor Marokko ook alleen burgerlijk huwelijk, geen nikah.

Uitkering? Wonen?

Uitlevering?

knuppeltje
02-11-12, 09:57
Uitlevering?


Sharia4Belgium-woordvoerder riskeert uitlevering aan Marokko - Gva.be (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1118951/liegeois-onderzoekt-of-belkacem-belgische-nationaliteit-kan-worden-afgenomen.aspx)

mark61
02-11-12, 10:45
Zou dat helpen? Hij is Belg, dus dat zou apart zijn.

super ick
03-11-12, 11:49
Zou dat helpen? Hij is Belg, dus dat zou apart zijn.

Getrouwd en een gezin? Volgens mij wordt er ook gekeken naar banden.

mark61
03-11-12, 13:47
Getrouwd en een gezin? Volgens mij wordt er ook gekeken naar banden.

Ik weet niet. Uit de link van knuppeltje blijkt dat ze kijken naar 'wangedrag'. Over banden zie ik niks. Het is voor de Belgische overheid ook experimenteel, begrijp ik.