PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleine meerderheid katholieken stemde voor Obama



Marsipulami
07-11-12, 19:04
Kleine meerderheid katholieken stemde voor Obama

Geplaatst door onze redactie op woensdag 7 november 2012 om 15:55u


WASHINGTON (RKnieuws.net) - Een kleine meerderheid van de katholieke Amerikanen heeft tegen het advies van meerdere bisschoppen in toch voor uittredend president Barack Obama gestemd.
Volgens CNN stemde 50 procent van de katholieke kiezers voor Obama en 48 procent voor Mitt Romney.

57 procent van de Amerikaanse protestanten hebben voor Mitt Romney gestemd, 42 procent voor Obama.

Marsipulami
07-11-12, 19:05
Benedictus XVI feliciteert Obama
7 november 2012 om 15:50u


ROME (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI stuurde de Amerikaanse president Barack Obama vanmorgen een telegram. Daarin feliciteert hij hem met zijn herverkiezing en zijn tweede ambtstermijn.
De paus smeekt tevens Gods hulp af om mee deze belangrijke verantwoordelijkheid voor het land en de internationale gemeenschap te helpen dragen. Benedictus XVI spreekt nog de hoop uit dat de idealen van vrijheid en gerechtigheid, die mee de basis legden van de Amerikaanse natie, ook in de toekomst blijven schitteren.

Firefox
07-11-12, 19:30
Benedictus XVI feliciteert Obama
7 november 2012 om 15:50u


ROME (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI stuurde de Amerikaanse president Barack Obama vanmorgen een telegram. Daarin feliciteert hij hem met zijn herverkiezing en zijn tweede ambtstermijn.
De paus smeekt tevens Gods hulp af om mee deze belangrijke verantwoordelijkheid voor het land en de internationale gemeenschap te helpen dragen. Benedictus XVI spreekt nog de hoop uit dat de idealen van vrijheid en gerechtigheid, die mee de basis legden van de Amerikaanse natie, ook in de toekomst blijven schitteren.

Hij durft nog wel. Dat zijn niet bepaald Ratzingers hele leven zijn idealen geweest. En nog niet overigens...

Marsipulami
07-11-12, 19:39
Hij durft nog wel. Dat zijn niet bepaald Ratzingers hele leven zijn idealen geweest. En nog niet overigens...

Iemand feliciteren betekent nog niet dat men het over alles eens moet zijn.

Firefox
07-11-12, 19:44
Iemand feliciteren betekent nog niet dat men het over alles eens moet zijn.

't Is wel hypocriet van hem dat hij de idealen vrijheid en gerechtigheid in de mond neemt. Toen hij nog nazi was stond hij daar bepaald niet achter. En dat werpt ook nu zijn schaduwen, want nog bestuurt hij zeer autoritair de roomse kerk.

Marsipulami
07-11-12, 19:52
't Is wel hypocriet van hem dat hij de idealen vrijheid en gerechtigheid in de mond neemt. Toen hij nog nazi was stond hij daar bepaald niet achter. En dat werpt ook nu zijn schaduwen, want nog bestuurt hij zeer autoritair de roomse kerk.

De katholieke kerk is nooit tegen vrijheid en gerechtigheid geweest, wel integendeel.
De enige Amerikaanse president die door het Vaticaan frontaal werd tegengesproken was George Bush Junior. toen die de oorlogen in Afghanistan en Irak wou beginnen. Ondertussen weten we dat de toenmalige paus gelijk gekregen heeft wat die oorlogen betreft.

Firefox
07-11-12, 19:53
De katholieke kerk is nooit tegen vrijheid en gerechtigheid geweest, wel integendeel.
De enige Amerikaanse president die door het Vaticaan frontaal werd tegengesproken was George Bush Sr. toen die de oorlogen in Afghanistan en Irak wou beginnen. Ondertussen weten we dat de toenmalige paus gelijk gekregen heeft wat die oorlogen betreft.

En dat waren nu juist oorlogen voor vrijheid en gerechtigheid.

De roomse kerk is de eeuwen door een tegenstander van vrijheid en gerechtigheid geweest. Daar kunnen wij in de Nederlanden over meepraten.

Voor Ratzinger, op wiens verleden en huidige mentaliteit je wijselijk niet ingaat, was de stap van de nazipartij naar de curie dan ook niet zo groot.

Marsipulami
07-11-12, 20:06
En dat waren nu juist oorlogen voor vrijheid en gerechtigheid.

Vrijheid en gerechtigheid zijn nooit het resultaat geweest van luchtbombardementen.



De roomse kerk is de eeuwen door een tegenstander van vrijheid en gerechtigheid geweest. Daar kunnen wij in de Nederlanden over meepraten.

Ja, daarom werden er in Nederland zoveel katholieken vermoord.


Voor Ratzinger, op wiens verleden en huidige mentaliteit je wijselijk niet ingaat, was de stap van de nazipartij naar de curie dan ook niet zo groot.

Ratzinger was een tijdje verplicht lid van de Hitlerjugend zoals elke Duitser van zijn leeftijd dat was onder het bewind van de nazi's. Wat zijn huidige mentaliteit betreft is bij wijze van voorbeeld zijn felicitaties aan Obama een bewijs dat hij minder bekrompen is dan een aantal Amerikaanse bisschoppen die manifest tegen Obama waren.

Firefox
07-11-12, 20:13
Vrijheid en gerechtigheid zijn nooit het resultaat geweest van luchtbombardementen.




Ja, daarom werden er in Nederland zoveel katholieken vermoord.



Ratzinger was een tijdje verplicht lid van de Hitlerjugend zoals elke Duitser van zijn leeftijd dat was onder het bewind van de nazi's. Wat zijn huidige mentaliteit betreft is bij wijze van voorbeeld zijn felicitaties aan Obama een bewijs dat hij minder bekrompen is dan een aantal Amerikaanse bisschoppen die manifest tegen Obama waren.

Voor iemand die pretendeert de plaatsvervanger van Petrus te zijn ligt de lat hoog. Een ex-nazi kan niet op die plek zitten. Zeker niet als hij in de naam van de kerk ook al allerlei doofpotacties heeft ondernomen, je weet wel waarover. De woorden vrede en gerechtigheid mag hij niet in de mond nemen.

Marsipulami
08-11-12, 00:14
Voor iemand die pretendeert de plaatsvervanger van Petrus te zijn ligt de lat hoog. Een ex-nazi kan niet op die plek zitten. Zeker niet als hij in de naam van de kerk ook al allerlei doofpotacties heeft ondernomen, je weet wel waarover. De woorden vrede en gerechtigheid mag hij niet in de mond nemen.

Probeer je vooroordelen te overwinnen en met een frisse blik naar je medemens te kijken.

Firefox
08-11-12, 06:25
Probeer je vooroordelen te overwinnen en met een frisse blik naar je medemens te kijken.

Wie met een frisse blik naar Ratzinger kijkt ziet geen inspirerend leiderschap, geen visionair christendom, alleen maar conservatisme, doofpotten en schnee von gestern. En zeker geen vrijheid en gerechtigheid.

Siah
08-11-12, 10:27
The Public Sucks
By George Carlin
March 13, 2008

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xIraCchPDhk

George Carlin - Video "I Don't Vote" (http://www.informationclearinghouse.info/article32953.htm)

H.P.Pas
08-11-12, 17:08
Kleine meerderheid katholieken stemde voor Obama



De overgrote meerderheid van de Latino's stemde voor Obama.
Die zijn weliswaar katholiek maar dat heeft er verder niet veel mee te malken.

mark61
08-11-12, 18:00
De overgrote meerderheid van de Latino's stemde voor Obama.
Die zijn weliswaar katholiek maar dat heeft er verder niet veel mee te malken.

De rest is wit, en wit stemde maar voor 39% voor Obama, dus die brachten het aantal katholieken weer terug.

Plus nog wat Koreanen enzo die in overgrote meerderheid ook voor Obama stemden.

Marsipulami
09-11-12, 00:12
De overgrote meerderheid van de Latino's stemde voor Obama.
Die zijn weliswaar katholiek maar dat heeft er verder niet veel mee te maken.

Waarschijnlijk klopt je analyse.

Beide presidentskanditaten wisten een belangrijk deel van het christelijk kiezerspubliek te bekoren.

Romney scoorde goed wat de christelijke micro-ethiek betreft (i.c. afwijzing van abortus, euthanasie, homo-huwelijk)
Obama scoorde goed wat de christelijke macro-ethiek betreft (internationale solidariteit, nooit meer oorlog, aandacht voor de zwaksten.)

Wat Obama betreft komt daarbij een surplus aan stemmen vanwege de Latino's voor het feit dat hij ook een oplossing wil voor de miljoenen illegalen uit Zuid Amerika.

In de voorbije ambtsperiode is hij er snel in geslaagd om zijn micro-etische moraal te bevorderen. Dat kon simpelweg door het opdrijven en verminderen van subsidies en kleine wetswijzigingen.

Wat zijn macro-etische idealen betreft daar hapert er wel één en ander. De gevangenis van Guantanamo is nog steeds operationeel hoewel hij die met onmiddellijke ingang zou gaan sluiten. In Afghanistan en Irak staan nog steeds hele bevolkingsgroepen elkaar naar het leven onder toezicht van duizenden Amerikaanse soldaten omwille van het machtsvacuüm dat de Bush-oorlogen daar gecreëerd hebben. Maar goed, hij kreeg de nobelprijs voor de vrede omwille van zijn retoriek. Het Palestijns-Israëlisch probleem daar is ook niet zoveel opgelost onder zijn bewind.

En dan is er de Amerikaanse economie. De werkloosheid aan het einde van zijn (eerste) ambtsperiode ligt hoger dan aan het begin van zijn presidentschap. De overheidsschuld is verder gestegen.

Tenslotte Obamacare: Daar werd vooruitgang geboekt. Niettemin zijn belangrijke onderdelen van deze hervormingen in de gezondheidszorg naar de (verre) toekomst doorgeschoven en kunnen deze snel weer weggestemd worden.

Maar goed, ik deel de analyse van Mark61, huidskleur (in diverse tinten) was belangrijker dan godsdienst in de voorbije verkiezingen. Obama is lichtbruin van buiten en wit van binnen. Hij is er in geslaagd om de verkiezingen te winnen door zijn verzoenend optreden tussen wit, bruin en zwart.

knuppeltje
09-11-12, 08:35
Een ding is er nu veranderd. Het was bij de vorige verkiezing al bijzonder dat er ook een kleurling aan de verkiezing in het rode nekken land kon deelnemen, en zelfs winnen. Maar nu is er voor de rode nekken nog veel meer veranderd. Zij, met al hun oerconservatieve thema's, zijn niet meer het beeldbepalend gezicht van Amerika. Amerika ziet er nu weer een beetje menselijker uit, vind ik. Of dat, en hoelang, zo zal blijven? Ik denk niet dat de latino's en andere kleurlingen in Amerika nog terug in het hok willen. Bij elke nieuwe presidentsverkiezing zal elke kandidaat daarmee rekening moeten houden.

mark61
09-11-12, 10:48
Een ding is er nu veranderd. Het was bij de vorige verkiezing al bijzonder dat er ook een kleurling aan de verkiezing in het rode nekken land kon deelnemen, en zelfs winnen. Maar nu is er voor de rode nekken nog veel meer veranderd. Zij, met al hun oerconservatieve thema's, zijn niet meer het beeldbepalend gezicht van Amerika. Amerika ziet er nu weer een beetje menselijker uit, vind ik. Of dat, en hoelang, zo zal blijven? Ik denk niet dat de latino's en andere kleurlingen in Amerika nog terug in het hok willen. Bij elke nieuwe presidentsverkiezing zal elke kandidaat daarmee rekening moeten houden.

De achterban van de GOP is in toenemende mate wit, oud, man, en boos :hihi: En dat is een uitstervende minderheid.

Dus die loopt vanzelf terug. De enige groeimarkt is een toename van Latino's enzo die het maken en dan conservatief worden. Maar dan nog zullen de Reps eerst hun anti-immigratie / racistische imago moeten afschudden.

Soldim
09-11-12, 11:49
De achterban van de GOP is in toenemende mate wit, oud, man, en boos :hihi: En dat is een uitstervende minderheid.

Dus die loopt vanzelf terug. De enige groeimarkt is een toename van Latino's enzo die het maken en dan conservatief worden. Maar dan nog zullen de Reps eerst hun anti-immigratie / racistische imago moeten afschudden.

En van de Tea-party gestoorden afkomen. De VS is over het algemeen centrum rechts, zelfs de Hispanics en Aziaten zullen niet op een SP equivalent stemmen. Het probleem voor de GOP is dat ze door Tea-party zo ver naar rechts worden gedwongen dat de kandidaten die door de primaries komen voor een meerderheid niet acceptabel zijn. Zelf een Romney, die het klaar speelde in het liberale Massachutes to Governor gekozen te worden, moest in de primaries zoveel naar rechts afbuigen dat hij weinig kans meer maakte bij het brede midden.

De blauwe staten zijn zowiezo al goed voor 241 EVs, de swing staten ergens tussen de 110 en 140. De rode staten vertegenwoordigen maximaal 190 EVs (en dat is zeer ruim gerekend). Tenzij er een landslide election plaats vind, hebben de democraten genoeg aan twee of drie van de swing states om een meerderheid van de EVs achter zich te hebben, terwijl de republikeinen op z'n minst zes swing states over moeten halen. Bovendien, een republikeinse kandidaat die de midden kiezers in Michigan, Ohio, Pennsylvania etc. aanspreekt heeft kans dat de fanatiekere republikeinen in Georgia thuis blijven.


Kortom, als de democraten met een redelijke kandidaat komen hebben ze in mijn opinie een zeer grote kans om de verkiezingen van 2016 ook zonder al te grote problemen binnen te harken. Gezien het werk dat Bill Clinton tijdens deze campagne voor Obama verzet heeft en het feit dat Hillary Clinton fanatiek critiek op Obama wat Benghazi betrefd pareerde, heb ik een redelijk vermoeden wie de volgende Democratische kandidaat zal zijn, en hopelijk over vier jaar president-elect.

mark61
09-11-12, 12:58
En van de Tea-party gestoorden afkomen. De VS is over het algemeen centrum rechts, zelfs de Hispanics en Aziaten zullen niet op een SP equivalent stemmen. Het probleem voor de GOP is dat ze door Tea-party zo ver naar rechts worden gedwongen dat de kandidaten die door de primaries komen voor een meerderheid niet acceptabel zijn. Zelf een Romney, die het klaar speelde in het liberale Massachutes to Governor gekozen te worden, moest in de primaries zoveel naar rechts afbuigen dat hij weinig kans meer maakte bij het brede midden.

Yep. De Rep stem is verdeeld tussen de TP en de anderen; je kan dus nooit beiden aanspreken, zoals Romney met zijn spagaat probeerde. Wat dus mislukte. Overigens verloor hij in MA met ik dacht 18%punt. Ze kenden hem al daar :hihi:

Ja, een gematigde verliest dan weer in de Confederacy.

Komt trouwens nog bij dat vandaag bekend werd dat de Democraten in de popular vote eigenlijk ook het Huis hebben gewonnen. Maar doordat de Reps hebben lopen knoeien met stemdistrictgrenzen, een beproefd derde-wereldmiddel, hebben ze het toch gehaald.

Jongeren stemden trouwens ook Obama. Magoed, die kunnen ouder worden en verrechtsen.

Clinton / Warren 2016 :)

Eerst maar es zien of ze in 2014 het Huis kunnen 'opschonen'.


Maar het is nu eerst natuurlijk nog even wachten op de duiding van onze expert Gerrit Jan de Firefox Slinger.

super ick
09-11-12, 22:56
Yep. De Rep stem is verdeeld tussen de TP en de anderen; je kan dus nooit beiden aanspreken, zoals Romney met zijn spagaat probeerde. Wat dus mislukte. Overigens verloor hij in MA met ik dacht 18%punt. Ze kenden hem al daar :hihi:

Ja, een gematigde verliest dan weer in de Confederacy.

Komt trouwens nog bij dat vandaag bekend werd dat de Democraten in de popular vote eigenlijk ook het Huis hebben gewonnen. Maar doordat de Reps hebben lopen knoeien met stemdistrictgrenzen, een beproefd derde-wereldmiddel, hebben ze het toch gehaald.

Jongeren stemden trouwens ook Obama. Magoed, die kunnen ouder worden en verrechtsen.

Clinton / Warren 2016 :)

Eerst maar es zien of ze in 2014 het Huis kunnen 'opschonen'.


Maar het is nu eerst natuurlijk nog even wachten op de duiding van onze expert Gerrit Jan de Firefox Slinger.

Werken doet het niet want ze kunnen zelfs geen overeenstemming bereiken om veiligheidsmaatregelen te treffen om zichzelf te beschermen. Ik heb gelezen dat die verdeeldheid hun in de weg staat om deugdzame waterwerken te bouwen, cq laten bouwen.

Dan ben je mooi klaar mee als bevolking.

mark61
10-11-12, 00:58
Werken doet het niet want ze kunnen zelfs geen overeenstemming bereiken om veiligheidsmaatregelen te treffen om zichzelf te beschermen. Ik heb gelezen dat die verdeeldheid hun in de weg staat om deugdzame waterwerken te bouwen, cq laten bouwen.

Dan ben je mooi klaar mee als bevolking.

Yep, infrastructuur is een heel vies woord in Amerika. Minstens de helft van de Sandy-ellende was te voorkomen, maar daar doen we niet aan in de VS.

Het geval wil dat een New Yorkse delegatie niet zo lang geleden contact heeft gezocht met Nederlandse experts, maar toen bleek dat het wat geld ging kosten om NY droog te houden waren ze niet meer geïnteresseerd. Ik verzin het niet.

En 'men' vindt dat blijkbaar normaal. Dat ze die negers in New Orleans lieten verzuipen is tot daar aan toe :hihi:, maar zelfs blanken in New York, inclusief Wall Street, schijnen niet belangrijk genoeg te zijn.

Amerika, van tijd tot tijd een onbegrijpelijk land.

knuppeltje
10-11-12, 10:26
Ik denk dat zelfs de Tea-party op haar retour is. De Reps zullen zich weer opnieuw moeten gaan uitvinden willen ze deze klap te bovenkomen. Ik weet, het is mijn gedachte, maar toch.

super ick
10-11-12, 14:13
Ik denk dat zelfs de Tea-party op haar retour is. De Reps zullen zich weer opnieuw moeten gaan uitvinden willen ze deze klap te bovenkomen. Ik weet, het is mijn gedachte, maar toch.

Een groot deel van hun achterban krijgt economische klappen en gaan nu verder kijken dan hun neus lang is.

Overal worden nu prijskaartjes aan gehangen. Veel voormalig republikeinen zien in dat deze rampspoed hun niet is overkomen maar het de oorzaak is van het systeem en twee peperdure oorlogen en leggen de schuld daarvoor terecht grotendeels bij de reps neer.

mark61
10-11-12, 14:20
Ik denk dat zelfs de Tea-party op haar retour is. De Reps zullen zich weer opnieuw moeten gaan uitvinden willen ze deze klap te bovenkomen. Ik weet, het is mijn gedachte, maar toch.

Ik denk het niet. Want de kern van die groep bestaat volgens mij uit blanken die bang zijn hun suprematie te verliezen. En dat is ook zo, daar hebben ze gelijk in. Alleen gaat dat nog een 25 jaar duren, demografisch gezien. Sarah Palin en Michele Bachmann gaan nog wel 40 jaar mee hoor :hihi:

knuppeltje
11-11-12, 10:02
Ik denk het niet. Want de kern van die groep bestaat volgens mij uit blanken die bang zijn hun suprematie te verliezen. En dat is ook zo, daar hebben ze gelijk in. Alleen gaat dat nog een 25 jaar duren, demografisch gezien. Sarah Palin en Michele Bachmann gaan nog wel 40 jaar mee hoor :hihi:

Jawel, maar wel blanken die nu weer een beetje minder normaal blank worden gevonden door de andere zich normaal vindende blanken. Ik denk dat Amerika nu veranderd is. Power to the collar, man. :boogie:

Met dat uiterlijk misschien wel, maar ik wil er toch niet naast wakker worden, of ze zouden zich voortaan moeten beperken tot gebarentaal.

mark61
11-11-12, 12:33
Jawel, maar wel blanken die nu weer een beetje minder normaal blank worden gevonden door de andere zich normaal vindende blanken. Ik denk dat Amerika nu veranderd is. Power to the collar, man. :boogie:

Met dat uiterlijk misschien wel, maar ik wil er toch niet naast wakker worden, of ze zouden zich voortaan moeten beperken tot gebarentaal.

Ja uiteindelijk is het een aflopende zaak.

Hou op schei uit.

mark61
11-11-12, 12:48
Kwam dit tegen, stembiljet Florida. Je hebt een uur nodig om te stemmen: http://www.miamidade.gov/elections/s_ballots/11-6-12_sb.pdf

De derde taal is Haitiaans Creools.

super ick
11-11-12, 22:59
Power to the collar, man. :boogie:

.

Met welke garantie?

knuppeltje
12-11-12, 08:15
Met welke garantie?

In het leven zijn er maar heel weinig echte garanties. Gelukkig maar, want die leiden onherroepelijk tot stilstand.

super ick
12-11-12, 09:29
In het leven zijn er maar heel weinig echte garanties. Gelukkig maar, want die leiden onherroepelijk tot stilstand.

Ik macht koppelen aan kleurtjes of afkomst zowiezo belachelijk.

knuppeltje
12-11-12, 09:44
Ik macht koppelen aan kleurtjes of afkomst zowiezo belachelijk.

Sowieso, betekent deze verkiezingsuitslag een hele grote verschuiving voor de binnenlandse verhoudingen in Amerika.

De grote massa's kleurlingen hebben niet alleen voor het eerst in de geschiedenis een kleurling, en nog wel uit de meest gehate groep kleurlingen in Amerika, eerst aan het presidentsschap geholpen, maar nu hebben hem ook nog eens massaal geholpen bij zijn herverkiezing. Dit was voor Obama nog nooit voorgekomen. Vandaar mijn ludieke opmerking: Power to the collar, man". En er stond nog wel een smeyly bij. :jammer:
Nou ja, ik bedoel niet dat het niet jammer is dat hij is herkozen.

mark61
12-11-12, 13:48
Ik vroeg me al af wat je bedoelde met 'collar'. Dat betekent 'kraag', en kan je nog associëren met religieuze functionarissen.

Clerical collar - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Clerical_collar)

Soldim
12-11-12, 14:24
Ik vroeg me al af wat je bedoelde met 'collar'. Dat betekent 'kraag', en kan je nog associëren met religieuze functionarissen.

Clerical collar - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Clerical_collar)

Blue-collar workers -- fabrieksarbeiders etc.
White-collar workers -- meestal wordt management bedoelt, kan ook op kantoormedewerkers slaan

mark61
12-11-12, 14:55
Blue-collar workers -- fabrieksarbeiders etc.
White-collar workers -- meestal wordt management bedoelt, kan ook op kantoormedewerkers slaan

Ja dat was het eerste waar ik aan dacht. Maar knuppelt specificeerde geen kleur :hihi:

super ick
12-11-12, 14:57
Sowieso, betekent deze verkiezingsuitslag een hele grote verschuiving voor de binnenlandse verhoudingen in Amerika.

De grote massa's kleurlingen hebben niet alleen voor het eerst in de geschiedenis een kleurling, en nog wel uit de meest gehate groep kleurlingen in Amerika, eerst aan het presidentsschap geholpen, maar nu hebben hem ook nog eens massaal geholpen bij zijn herverkiezing. Dit was voor Obama nog nooit voorgekomen. Vandaar mijn ludieke opmerking: Power to the collar, man". En er stond nog wel een smeyly bij. :jammer:
Nou ja, ik bedoel niet dat het niet jammer is dat hij is herkozen.

Jammer dat het precies in deze tijd is.

knuppeltje
12-11-12, 15:28
Ja dat was het eerste waar ik aan dacht. Maar knuppelt specificeerde geen kleur :hihi:

Maakt niet uit. Kleur is alles wat niet blank is. En dat was tot voor kort voor de die hard rednecks allemaal uitschot. Maar gods straft daalt nu over hen neder.

knuppeltje
12-11-12, 15:30
Jammer dat het precies in deze tijd is.

Tja, ik kan daar ook niets aan doen, al begrijp ik eigenlijk niet goed wat je daar nu bedoelt. Kun je voortaan wat minder cryptisch wezen?

mark61
12-11-12, 15:43
Maakt niet uit. Kleur is alles wat niet blank is. En dat was tot voor kort voor de die hard rednecks allemaal uitschot. Maar gods straft daalt nu over hen neder.

Wil je in het vervolg toch colo(u)r spellen graag? :hihi:

mark61
12-11-12, 15:44
Jammer dat het precies in deze tijd is.

Want?

super ick
13-11-12, 07:26
Want?

Denk niet dat er in deze situatie veel voor hem te winnen valt.

Politiek volledig klem en een gigantische crisis. Hij kan niet veel kanten op.

knuppeltje
13-11-12, 08:09
Wil je in het vervolg toch colo(u)r spellen graag? :hihi:

Ja pa. :blowen:

knuppeltje
13-11-12, 08:31
Denk niet dat er in deze situatie veel voor hem te winnen valt.

Politiek volledig klem en een gigantische crisis. Hij kan niet veel kanten op.

Zijn speelveld was al beperkt tijdens zijn eerste termijn. Maar toch heeft hij een binnenlandse aardverschuiving teweeg gebracht. Nooit eerder heeft het gekleurde bevolkingsdeel zo duidelijk op de politieke toekomst binnen Amerika, en mogelijk ook daarbuiten, zo zijn stempel gedrukt, en dat allemaal in de wetenschap bij die kleurlingen dat Obama geen god is, maar een pragmatisch politicus, waarvan hoe weinig misschien ook, er voor hen altijd meer van te verwachten is dan van een of andere red neck. De kleurlingen gaan niet meer terug in het hok.

Obama kan nu, nu hij zich niet meer druk hoeft te maken om een volgende herverkiezing, zich helemaal op zijn plannen werpen. Het zouden voor hem ondanks alles toch wel eens heel vruchtbare jaren kunnen worden, zeker nu de Reps zich weer opnieuw moeten gaan uitvinden, willen ze de volgende keer weer vooraan meedoen. Maar misschien lukt hen dat wel eerder dan we denken. Als ze dan die akelige red necks en refo-fundies maar van zich afschudden. Bah!

Maar ondanks dat, ik begrijp nog steeds niet wat je met die eerdere opmerking bedoelt.

mark61
13-11-12, 23:51
Denk niet dat er in deze situatie veel voor hem te winnen valt.

Politiek volledig klem en een gigantische crisis. Hij kan niet veel kanten op.

Dat klem valt wel mee. Algemeen vindt men, Dems en Reps, dat de Republikeinen zwaar hebben verloren. Ze waren ervan overtuigd dat Romney zou winnen, maar nee dus. Ze hebben zetels verloren in zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden.

In dat laatste hebben ze nog wel een meerderheid, maar dat komt vooral doordat ze, op origineel derde-wereldmanier, de grenzen van kiesdistricten opnieuw getrokken hebben, zodat ze konden winnen.

En de Democratische Senaatsmeerderheid, 55 tegen 45, is ook niet groot genoeg om het 'filibusteren' in te dammen. De Republikeinen kunnen nog steeds eindeloos saboteren, door te voorkomen dat een wetsvoorstel wordt ingediend, wordt besproken, en dat er over wordt gestemd. Maar ze misbruiken het systeem en steeds minder mensen pikken dat. Ze dienen bijvoorbeeld 200 amendementen in, zodat er werkelijk maanden achterelkaar niet wordt geregeerd. Terwijl het land in crisis is. Steeds meer mensen geven hen dan ook de schuld van de onbestuurbaarheid van het land.

Maar de 'popular vote', het feitelijke aantal stemmen, was ook voor de Afgevaardigden in meerderheid voor de Democraten, niet voor de Republikeinen. Als je begrijpt.

De demografische ontwikkelingen zijn tegen hen. Hun kiezersbasis, oude witte mannen, neemt af, jongeren, vrouwen en 'etnische' groepen zijn niet gecharmeerd van hun ideeën. Al proberen Latino Republikeinen wanhopig te redden wat er te redden valt, maar ze geven zelf toe dat diverse extreem-rechtse Republikeinen Latino's gewoon hebben bang gemaakt.

Verder doen ze stoer met hun meerderheid in het Huis, en willen weer gaan dwarsliggen bij de belastinghervormingsbesprekingen, maar de kiezers hebben in exit polls in ruime meerderheid, over de 60%, verklaard dat ze willen dat de belastingen worden verhoogd, zeker voor de rijken.

Obama komt nu met een plan dat naar Nederlandse begrippen de VVD niet zou misstaan, of zelfs rechtser dan dat :hihi: Dus nu zijn mensen die op hem gestemd hebben weer boos, want dat is niet waarvoor ze op hem gestemd hebben.

Maar de lange-termijntrend is slecht voor de Reps. Als ze niet als de donder hun achterlijke ideeën veranderen liggen ze er langdurig uit.

super ick
14-11-12, 07:43
Zijn speelveld was al beperkt tijdens zijn eerste termijn. Maar toch heeft hij een binnenlandse aardverschuiving teweeg gebracht. Nooit eerder heeft het gekleurde bevolkingsdeel zo duidelijk op de politieke toekomst binnen Amerika, en mogelijk ook daarbuiten, zo zijn stempel gedrukt, en dat allemaal in de wetenschap bij die kleurlingen dat Obama geen god is, maar een pragmatisch politicus, waarvan hoe weinig misschien ook, er voor hen altijd meer van te verwachten is dan van een of andere red neck. De kleurlingen gaan niet meer terug in het hok.

Obama kan nu, nu hij zich niet meer druk hoeft te maken om een volgende herverkiezing, zich helemaal op zijn plannen werpen. Het zouden voor hem ondanks alles toch wel eens heel vruchtbare jaren kunnen worden, zeker nu de Reps zich weer opnieuw moeten gaan uitvinden, willen ze de volgende keer weer vooraan meedoen. Maar misschien lukt hen dat wel eerder dan we denken. Als ze dan die akelige red necks en refo-fundies maar van zich afschudden. Bah!

Maar ondanks dat, ik begrijp nog steeds niet wat je met die eerdere opmerking bedoelt.

Ik zie de VS niet ineens de komende vier jaar weder opstaan. Hervormingen worden gedwarsboomd. Zelfs waterwerken die noodzakelijk zijn om rampspoed te voorkomen. Er wordt geen overeenstemming bereikt.
Het lijkt er soms op dat het belangrijker is het presidentschap voor Obama tot een fail te maken dan dat er een land vooruit geholpen dient te worden.

Onder de huidige omstandigheden valt er niet veel te bereiken voor Obama.

knuppeltje
14-11-12, 09:49
Ik zie de VS niet ineens de komende vier jaar weder opstaan.

Hervormingen worden gedwarsboomd. Zelfs waterwerken die noodzakelijk zijn om rampspoed te voorkomen. Er wordt geen overeenstemming bereikt.
Het lijkt er soms op dat het belangrijker is het presidentschap voor Obama tot een fail te maken dan dat er een land vooruit geholpen dient te worden.

Onder de huidige omstandigheden valt er niet veel te bereiken voor Obama.

Ik ons ook zomaar niet niet. En? De crisis is daarvoor een beetje te heftig. Daarbij is in Amerika de traditie: ieder voor zich - en god voor ons allen. Het gevolg daarvan is, dat god dan ook overal met de haren wordt bijgesleept, die moet ondertussen al zowat kaal zijn geworden.

Maar het ziet er nu naar uit dat het in Amerika met Obama weer iets meer 'ieder voor elkaar' wordt, en dat is een hele vooruitgang.

Waar het allemaal op uit draait? We zullen zien. Maar de Reps zullen wel moeten inzien dat er iets is verandert in het politieke landschap, en dat tradities ook aan verandering onderhevig zijn.

super ick
14-11-12, 14:38
Ik ons ook zomaar niet niet. En? De crisis is daarvoor een beetje te heftig. Daarbij is in Amerika de traditie: ieder voor zich - en god voor ons allen. Het gevolg daarvan is, dat god dan ook overal met de haren wordt bijgesleept, die moet ondertussen al zowat kaal zijn geworden.

Maar het ziet er nu naar uit dat het in Amerika met Obama weer iets meer 'ieder voor elkaar' wordt, en dat is een hele vooruitgang.

Waar het allemaal op uit draait? We zullen zien. Maar de Reps zullen wel moeten inzien dat er iets is verandert in het politieke landschap, en dat tradities ook aan verandering onderhevig zijn.

De VS komen er wel weer bovenop.

Toevallig deze week nog gelezen dat ze de komende paar jaar olieproducent nr 1 zijn. Door de techniek om olie onder druk uit gesteente te persen te perfectioneren, produceren ze de komende jaren meer olie dan S.A. en nog van betere kwaliteit ook.
Stel je eens voor dat ze de eigen consumptie beter onder controle krijgen. Dan kunnen ze meer exporteren. Of opslaan voor duurdere tijden.

mark61
14-11-12, 14:42
De VS komen er wel weer bovenop.

Toevallig deze week nog gelezen dat ze de komende paar jaar olieproducent nr 1 zijn. Door de techniek om olie onder druk uit gesteente te persen te perfectioneren, produceren ze de komende jaren meer olie dan S.A. en nog van betere kwaliteit ook.
Stel je eens voor dat ze de eigen consumptie beter onder controle krijgen. Dan kunnen ze meer exporteren. Of opslaan voor duurdere tijden.

Klein probleem met fracking is wel dat er giftige gassen uit je kraan in de keuken komen :cheefbek:

Stel je voor dat ze eindelijk eens à la Duitsland serieus werk gaan maken van duurzame energie. Scheelt ook een hoop zinloze oorlogen in het MO. Nederland loopt trouwens ook hopeloos achter. Zag van de week nog hoe het in Duitsland niet eens meer 'spannend' pionierswerk is, maar gewoon big business.

super ick
14-11-12, 16:05
Klein probleem met fracking is wel dat er giftige gassen uit je kraan in de keuken komen :cheefbek:

Stel je voor dat ze eindelijk eens à la Duitsland serieus werk gaan maken van duurzame energie. Scheelt ook een hoop zinloze oorlogen in het MO. Nederland loopt trouwens ook hopeloos achter. Zag van de week nog hoe het in Duitsland niet eens meer 'spannend' pionierswerk is, maar gewoon big business.

Nederland loopt inderdaad hopeloos achter. En voor ons komt die klap dubbel zo hard aan omdat wij nog meer van die fossiele shit afhankelijk zijn. Niet alleen voor onze energievoorziening maar ook aan de op- en overslag verdienen we bakken geld.

(leen)
14-11-12, 18:28
Nederland loopt inderdaad hopeloos achter. En voor ons komt die klap dubbel zo hard aan omdat wij nog meer van die fossiele shit afhankelijk zijn. Niet alleen voor onze energievoorziening maar ook aan de op- en overslag verdienen we bakken geld.

En daar wordt goed aan gewerkt met windmolens,toch weer een stapje,

mark61
14-11-12, 20:13
En daar wordt goed aan gewerkt met windmolens,toch weer een stapje,

Nederland is een lachertje. Windmolens, ja in de 17e eeuw.

knuppeltje
15-11-12, 09:26
De VS komen er wel weer bovenop.

Stel je eens voor dat ze de eigen consumptie beter onder controle krijgen. Dan kunnen ze meer exporteren. Of opslaan voor duurdere tijden.

Krijg nou tieten. Binnen enkele uren beweer je het totaal tegenover gestelde.

Daar zullen ook zij wel naartoe moeten, of dat gaat lukken is maar net hoe snel en hoever je wilt gaan. Ik vrees voorlopig nog lang niet snel en ver genoeg. Elke nieuwe grote olie of gasvondst betekent alleen maar een remming op de ontwikkeling van alternatieve energie.