PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanval op Gaza door Israel veroorzaakt paniek



Kortman
14-11-12, 17:49
Israel heeft minstens 20 raketten afgeschoten ,waarbij kopstuk van de Hamas is omgekomen.


'Aanval leidt tot paniek in Gaza' - NOS Nieuws (http://nos.nl/video/440631-aanval-leidt-tot-paniek-in-gaza.html)

Kortman
14-11-12, 18:57
Israel heeft minstens 20 raketten afgeschoten ,waarbij kopstuk van de Hamas is omgekomen.


'Aanval leidt tot paniek in Gaza' - NOS Nieuws (http://nos.nl/video/440631-aanval-leidt-tot-paniek-in-gaza.html)

Video Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben aan het eind van de middag zware bombardementen uitgevoerd op de Gazastrook. De bombardementen begonnen kort nadat Israël het hoofd van de militaire tak van Hamas, Ahmed Jabari bij een luchtaanval had geliquideerd.

http://nos.nl/video/439340-vijf-doden-bij-beschietingen-gazastrook.html
Dit kon wel eens het begin zijn van de uitbreiding van de brandhaard die nu al in het MO aan de gang is m.n Syrie /Turkije en nu dit weer !
:gechoquee

Joesoef
14-11-12, 20:07
Verkiezingen....

mark61
14-11-12, 20:13
Dus dat. Verkiezingscampagne à la Israel. Wie het eerste 1300 mensen vermoordt heeft gewonnen.

Firefox
14-11-12, 21:36
Dus dat. Verkiezingscampagne à la Israel. Wie het eerste 1300 mensen vermoordt heeft gewonnen.

In dat geval is er geen enkele Arabische leider die kan verliezen...

Wizdom
14-11-12, 21:48
In dat geval is er geen enkele Arabische leider die kan verliezen...

De Arabische leiders hebben al verloren... Niemand neemt ze meer serieus... Het is alleen een kwestie van tijd voor ze 1 voor 1 afdruipen...

Kortman
14-11-12, 22:41
De Arabische leiders hebben al verloren... Niemand neemt ze meer serieus... Het is alleen een kwestie van tijd voor ze 1 voor 1 afdruipen...

Als het eenmaal zo ver is dan hebben ze wel iets meer dan 1300 doden op hun geweten ,13.000 komt eerst .

Kortman
14-11-12, 22:49
Dus dat. Verkiezingscampagne à la Israel. Wie het eerste 1300 mensen vermoordt heeft gewonnen.

Voor de goede orde vergeet je dat het wel de Palestijnen ,zijn geweest die hun ''raketjes '' blijven af vuren .





xandernieuws.punt.nl/.../palestijnen-schieten-92-raketten-op-israel-af...


De Palestijnen hebben sinds gisteren meer dan 90 Qassam en Iraanse Grad raketten op zo'n 10 Israëlische dorpen en steden afgevuurd nadat de leider van de ...

Palestijnen schieten met raketten van Hezbollah; Israël dreigt


xandernieuws.punt.nl/.../Palestijnen-schieten-met-raketten-van-Hezbo...
3 dagen geleden – Raketten worden vanuit bewoond gebied in Gaza afgevuurd op Israël. Na in amper 24 uur tijd bestookt te zijn door ruim 75 Palestijnse raketten ...

7 Palestijnen (waaronder 3 kinderen) omgekomen tijdens - NUjij.nl

www.nujij.nl/.../7-palestijnen-(waaronder-3-kinderen)-omgekomen....

3 dagen geleden – "De Palestijnen hebben sinds gisteren meer dan 90 Qassam en Iraanse Grad raketten op zo'n 10 Israëlische dorpen en steden afgevuurd".

En vandaag nog deze :Columnisten: Gaat Hamas raketten op Tel Aviv afschieten na ...



www.columnisten.eu/2012/.../gaat-hamas-raketten-afschieten-op-tel.h...


7 uur geleden – De vraag is, of Hamas raketten zal gaan afvuren op Tel Aviv. ... onrustig blijven dat is een verlies voor de Israëlische en Palestijnse burgers.
Doden door Israëlische acties in Gazastrook | nu.nl/buitenland | Het ...


www.nu.nl/buitenland/.../doden-israelische-acties-in-gazastrook.html

Waar moet dit eindigen?

Saul
14-11-12, 22:56
Voor de goede orde vergeet je dat het wel de Palestijnen ,zijn geweest die hun ''raketjes '' blijven af vuren .



nl.wikipedia.org/wiki/Hamas


Ook andere aan Hamas gelieerde Palestijnse groeperingen bleven in die periode raketten afvuren op Israël. Hamas erkende in 2006 indirect het feitelijke ...

Zullen we afspreken dat x-nieuws en nujij hier niet meer worden gelinkt?

Firefox
14-11-12, 23:08
Zullen we afspreken dat x-nieuws en nujij hier niet meer worden gelinkt?

Waarom niet? Het is gewoon waar wat hier boven beweerd wordt.

Kortman
14-11-12, 23:11
Zullen we afspreken dat x-nieuws en nujij hier niet meer worden gelinkt?

Ik weet onderhand uit ervaring dat de WAARHEID hier niet weergegeven mag worden , dan krijg je automatisch een ban ,wat mij overigens niet weerhoud om gewoon de feiten uit het NIEUWS weer te geven .
Ook al is dat voor mensen zoals jij niet leuk , ik geef ook extra dik aan dat er weer Palestijnse kinderen gedood zijn ,of klopt dat ook niet ???

Egypte heeft zijn ambassadeur al terugetrokken ,maar dat zal ook wel een leugen zijn volgens jou ,want ook dat staat op de door jou geboycotten Nu jiij enz enz en ook wordt vermeld dat alom de anvallen door ISRAEL veroordeeld worden.
Nu mag jij weer :lekpuh:

Kortman
14-11-12, 23:17
Waarom niet? Het is gewoon waar wat hier boven beweerd wordt.

De waarheid is hier bij sommige onbelangrijk ,als je de ''beschermde posters ''niet naar hun bek praat, dan loop je kans een ban te krijgen zonder opgave van redenen.
Nu de (overheids subsidie) is vervallen ,komt de ware aard boven .

Saul
14-11-12, 23:24
Ik weet onderhand uit ervaring dat de WAARHEID hier niet weergegeven mag worden , dan krijg je automatisch een ban ,wat mij overigens niet weerhoud om gewoon de feiten uit het NIEUWS weer te geven .
Ook al is dat voor mensen zoals jij niet leuk , ik geef ook extra dik aan dat er weer Palestijnse kinderen gedood zijn ,of klopt dat ook niet ???

Egypte heeft zijn ambassadeur al terugetrokken ,maar dat zal ook wel een leugen zijn volgens jou ,want ook dat staat op de door jou geboycotten Nu jiij enz enz en ook wordt vermeld dat alom de anvallen door ISRAEL veroordeeld worden.
Nu mag jij weer :lekpuh:

Zullen we afspreken dat x-nieuws en nujij hier niet meer worden gelinkt? Niet vanwege de inhoud, maar vanwege de kwaliteit van die bronnen.

Saul
14-11-12, 23:27
Waarom niet? Het is gewoon waar wat hier boven beweerd wordt.

Kan zijn, maar als je je gelijk wilt bewijzen doe je dat niet door bronnen aan te halen met een twijfelachtige reputatie.

Kortman
14-11-12, 23:31
Kan zijn, maar als je je gelijk wilt bewijzen doe je dat niet door bronnen aan te halen met een twijfelachtige reputatie.

Zeur niet man ik heb gewoon weergegeven wat op google staat over de recente aanvallen!



Bedoelde u: raket aanvallen door israel





Zoekresultaten









Aanvallen Israël op top Hamas - Nos


nos.nl/artikel/440544-aanvallen-israel-op-top-hamas.html


7 uur geleden – Palestijnse militanten gingen door met raketaanvallen vanuit Gaza op het zuiden van Israël. Volgens Israëlische media zijn raketten ...











Serie aanvallen Israël op Palestijnse doelen - Israëlisch-Palestijns ...


www.volkskrant.nl/.../Israelisch.../Serie-aanvallen-Israel-op-Palestijns...


7 uur geleden – UPDATE Een Israëlische raketaanval heeft in Gaza-Stad het leven ... die worden gebruikt door terroristen blijven bestoken met aanvallen'.











VN roepen op escalatie in Gaza te voorkomen - Israëlisch-Palestijns ...


www.volkskrant.nl/.../Israelisch.../VN-roepen-op-escalatie-in-Gaza-te...


3 uur geleden – UPDATE Een Israëlische raketaanval heeft in Gaza-Stad het leven ... die worden gebruikt door terroristen blijven bestoken met aanvallen'.











Raketaanvallen op zuidelijk Israël houden aan | israeltoday.nl


israeltoday.nl/.../2562-raketaanvallen-op-zuidelijk-israel-houden-aan


17 okt 2012 – Raketaanvallen op zuidelijk Israël houden aan - door Israel Today. ... Kort na de recente raketaanvallen vanuit Gaza heeft het Israëlische leger ...









Israël dreigt met hardere actie na tientallen raketaanvallen uit Gaza ...


www.nrc.nl/.../israel-dreigt-met-hardere-actie-na-tientallen-raketaanv...


24 okt 2012 – Israël dreigt met hardere actie na tientallen raketaanvallen uit Gaza ... De inwoners van het zuiden werd door de regering geadviseerd om thuis ...









Israël doodt militaire leider Hamas | nu.nl/buitenland | Het laatste ...


www.nu.nl/buitenland/.../israel-doodt-militaire-leider-hamas.html


8 uur geleden – Volgens Netanyahu kan Israël niet tolereren dat er raketaanvallen op ... tak van Hamas, door Israël gereageerd door raketten af te schieten.




Afbeeldingen van raket aan vallen door israel
- Afbeeldingen melden





7 uur geleden




8 uur geleden




3 dagen geleden










VS gaat Iraanse raketten vernietigen; Israël zal Syrië


xandernieuws.punt.nl/.../-vs-gaat-iraanse-raketten-vernietigen-israel-z...


Israël gaat Syrië, Hezbollah, Hamas, Jihad Islami aanvallen ..... Iran niet niet aanvallen(voorlopig).door atomprogramma en balistische raketten van Iran blijven ...









PowNed : Hamasleider gedood door raket


www.powned.tv/nieuws/buitenland/.../tweede_leider_hamas_dood.ht...


7 uur geleden – Hamasleider gedood door raket ... Israël voerde zeker vier luchtaanvallen uit op de dichtbevolkte ... Hoezo 'moordaanslag' door Israël?











Faith Answers & Questions :: Nieuws


Faith Answers & Questions :: Nieuws (http://www.faq-online.nl/index.php?file=news&id=1378)


De terroristen begonnen hun aanvallen juist te vermeerderen. 946 raketten vielen in 2006 op – door de VN erkende – Israëlische bodem en wel 2048 raketten ...









Israëlisch-Libanese Oorlog - Wikipedia


nl.wikipedia.org/wiki/Israëlisch-Libanese_Oorlog


De aanval van Hezbollah op Israëlisch grondgebied werd door Israël gezien als een schending van ... Tegelijkertijd voert Israël aanvallen uit in de Gazastrook, waaronder een ... Twee Israëlische raketten raakten bijna een ziekenhuis in Tyrus.
Zo beter ?????????????????????????????

Endat de kranten iets later zijn is normaal ,of mogen sommige kranten ook niet laat me ff weten
b.v.d

Firefox
14-11-12, 23:34
Kan zijn, maar als je je gelijk wilt bewijzen doe je dat niet door bronnen aan te halen met een twijfelachtige reputatie.

Wat een gelul. Als je een goede kijk wilt hebben dien jij je open te stellen voor alle nieuws en niet alleen voor datgene wat je zelf selecteert.

Kortman
14-11-12, 23:40
Wat een gelul. Als je een goede kijk wilt hebben dien jij je open te stellen voor alle nieuws en niet alleen voor datgene wat je zelf selecteert.

Mogelijk kan hij een lijst maken van bronnen met een twijfelachtige reputatie.
BEN BENIEUWD

super ick
15-11-12, 08:04
De media is weer goed bezig. 120 raketten op Israël de laatste paar dagen. Het is pas nieuws als israel terug schiet.

Belachelijk trouwens dat bij een deel van de bevolking leeft dat wij partij zouden moeten zijn in dit conflict.

CONTRA
15-11-12, 12:45
Dit kon wel eens het begin zijn van de uitbreiding van de brandhaard die nu al in het MO aan de gang is m.n Syrie /Turkije en nu dit weer !
:gechoquee

dat zal niet gebeuren. de palestynen worden tien keer zo hard onder de duim gehouden door israel dan syriërs door assad. palestynen kunnen zich niet groeperen. ze leven in de palestynse gebieden allemaal in kleine afgezonderde enclaves die door israel omringd en gecontroleerd worden. onmogelyk dat palestynen zich kunnen mobiliseren voor een serieuze oorlog tegen israel.

mark61
15-11-12, 14:13
De media is weer goed bezig. 120 raketten op Israël de laatste paar dagen. Het is pas nieuws als israel terug schiet.

Belachelijk trouwens dat bij een deel van de bevolking leeft dat wij partij zouden moeten zijn in dit conflict.

Het is pas nieuws als er doden bij vallen.

Wij zijn partij. Nederland en de EU maken politieke keuzes, hebben beleid. Zitten ergens achteraan of laten dat na. In dit geval overduidelijk.

super ick
15-11-12, 15:49
Het is pas nieuws als er doden bij vallen.

Wij zijn partij. Nederland en de EU maken politieke keuzes, hebben beleid. Zitten ergens achteraan of laten dat na. In dit geval overduidelijk.

Ja dat zou het zijn. Dan is Israël automatisch de sigaar omdat zij raak schieten. Aan de andere kant is het ook bezopen om niets te doen zolang ze niet raak schieten.

Ik ben geen partij in dat conflict. Ik heb er niets mee. Van mij mogen ze naar Canada. Scheelt een hoop gedonder.

Spoetnik
15-11-12, 18:10
Het luchtalarm in Tel Aviv ging after een uur geleden ofzo, voor het eerst sinds ik hier woon :eek:

Joesoef
15-11-12, 18:20
Het luchtalarm in Tel Aviv ging after een uur geleden ofzo, voor het eerst sinds ik hier woon :eek:


Hoe lang woon je er al? Spannend is misschien het verkeerde woord maar hoe gaat het daar?

Spoetnik
15-11-12, 18:39
Hoe lang woon je er al? Spannend is misschien het verkeerde woord maar hoe gaat het daar?

8 jaar bijna, Maar dit is de eerste keer dat het luchtalarm af ging. De raket schijnt bij jafo ergens in de zee te zijn belandt. Ben zelf benieuwd hoe het publiek hier reageert, vanavond begint het weekend hier, dus misschien dat het een stuk minder druk is dan normaal. Even af wachten.

super ick
16-11-12, 10:40
Wel een schrijnend verschil. De 1 raakt nog geen stad in een land, de ander feilloos een auto in een stad.

CONTRA
16-11-12, 11:47
Wel een schrijnend verschil. De 1 raakt nog geen stad in een land, de ander feilloos een auto in een stad.

nog een schrynend verschil: palestynen hebben geen leger, israel wel.

Joesoef
16-11-12, 12:08
Wel een schrijnend verschil. De 1 raakt nog geen stad in een land, de ander feilloos een auto in een stad.


Het is natuurlijk wel een stukje theater. Met een paar raketten een auto bestoken in een drukke straat midden in de stad ipv een kogel door het hoofd. Tuurlijk, veiligheid van eigen agenten staat voorop maar dan nog, er zijn ook andere optisch als je iemand wilt uitschakelen.

Firefox
16-11-12, 12:23
Wel een schrijnend verschil. De 1 raakt nog geen stad in een land, de ander feilloos een auto in een stad.

Het is wel handig voor de één om zich dat de realiseren voordat hij iets begint.

Firefox
16-11-12, 12:24
nog een schrynend verschil: palestynen hebben geen leger, israel wel.

Maar dodelijke raketten hebben ze wel!

mark61
16-11-12, 12:33
Wel een schrijnend verschil. De 1 raakt nog geen stad in een land, de ander feilloos een auto in een stad.

Dat is wat Israël's optreden zo misdadig maakt. Er is geen sprake van een 'conflict' met twee gelijkwaardige partijen. Kat speelt met halfdode muis.

Hamas had graag dezelfde technologie gehad. Konden ze ook op ministers en generaals gaan knallen. Of een electriciteitscentrale, haven, luchthaven.

Firefox
16-11-12, 12:36
Dat is wat Israël's optreden zo misdadig maakt. Er is geen sprake van een 'conflict' met twee gelijkwaardige partijen. Kat speelt met halfdode muis.

Hamas had graag dezelfde technologie gehad. Konden ze ook op ministers en generaals gaan knallen. Of een electriciteitscentrale, haven, luchthaven.

Dat zouden ze zeker doen, alle reden dus om ze klein te houden.

Eke
16-11-12, 12:59
8 jaar bijna, Maar dit is de eerste keer dat het luchtalarm af ging. De raket schijnt bij jafo ergens in de zee te zijn belandt. Ben zelf benieuwd hoe het publiek hier reageert, vanavond begint het weekend hier, dus misschien dat het een stuk minder druk is dan normaal. Even af wachten.

Spoetnik, hoop dat je veilig blijft !!!

Op TV zag ik een jong pubertje (meisje) uit TelAviv die doodsbang was voor de raket die ze meende te zien in de lucht. In hetzelfde item zag ik een diepbedroefde vader uit Gaza die bij z'n dode kindje zat.

Beiden is schokkend. Ieder op z'n eigen nivo. Die kinderen zijn onschuldig :boos:
En veel volwassenen ook :boos: Mensen zijn meestal niet zo slecht zoals ze gezien worden door de tegenstander:boos: Zo slecht dat ze gedood zouden moeten worden.:boos:

Er zijn mensen die baat hebben bij die oorlog :boos: en weigeren om vrede op nr.1 te zetten.Fanatiekelingen.


En er zijn mensen die verslaafd zijn geraakt aan oorlog.

mark61
16-11-12, 13:52
Spoetnik, hoop dat je veilig blijft !!!

Op TV zag ik een jong pubertje (meisje) uit TelAviv die doodsbang was voor de raket die ze meende te zien in de lucht. In hetzelfde item zag ik een diepbedroefde vader uit Gaza die bij z'n dode kindje zat.

Ja zag je dat? Minutenlang 'bij de mensen thuis' in Tel Aviv, oeh ah wat hebben ze het zwaar, terwijl er niet veel aan de hand was, en het sowieso voor het eerst was.

Dan nog 2,35 seconden Gaza, waar nu alwéér de hele tent wordt platgegooid, alvast tientallen doden, de tweede Israëlische 'verkiezingscampagne' nieuwe stijl na Cast Lead in 2009, toen Tzipi Livni / Kadima wanhopig probeerde de verkiezingen te winnen.

Ze vertellen je ook niet dat één reden om dit te doen is om de Palestijnse aanvraag tot waarnemer bij de VN te torpederen, die op het programma staat.

Niks vertellen ze je daarover. Ze vertellen je ook niet dat Jabari vermoord werd twee uur nadat hij een voorstel voor een staakt-het-vuren van Israël had gekregen, ter bestudering. Het tuig.

Ze vertellen je ook niet hoe deze ronde weer es begonnen is.

mark61
16-11-12, 13:53
Dat zouden ze zeker doen, alle reden dus om ze klein te houden.

Vade retro satana.

Donder op met je diepzwarte ziel.

Joesoef
16-11-12, 14:02
Op mijn twitterlijstje twee mensen in telaviv. Volgens hen is het mutchadoaboutnothing. Ja, media-oorlog.

Eke
16-11-12, 15:03
Ja zag je dat? Minutenlang 'bij de mensen thuis' in Tel Aviv, oeh ah wat hebben ze het zwaar, terwijl er niet veel aan de hand was, en het sowieso voor het eerst was.

Dan nog 2,35 seconden Gaza, waar nu alwéér de hele tent wordt platgegooid, alvast tientallen doden, de tweede Israëlische 'verkiezingscampagne' nieuwe stijl na Cast Lead in 2009, toen Tzipi Livni / Kadima wanhopig probeerde de verkiezingen te winnen.

Ze vertellen je ook niet dat één reden om dit te doen is om de Palestijnse aanvraag tot waarnemer bij de VN te torpederen, die op het programma staat.

Niks vertellen ze je daarover. Ze vertellen je ook niet dat Jabari vermoord werd twee uur nadat hij een voorstel voor een staakt-het-vuren van Israël had gekregen, ter bestudering. Het tuig.

Ze vertellen je ook niet hoe deze ronde weer es begonnen is.

Je weet wel, Mark. Haviken en duiven.
Jabari is vermoord terwijl ie kontakten had met de Israelische regering, maar 'niet opschoot' met het temmen van bepaalde extremistische types. Is schandalig, die moord.

Dat Israelische meisje heb ik gezien ja, op TV. Ze stond buiten met een vriendinnetje die probeerde haar te kalmeren.
Als je niet weet wat doodsangst is spreekt het je ook niet aan. Dat is oook lijden.:boos:
En als je alleen denkt in termen zwart en wit wat betreft mensen, Mark. Jouw zaak :boos:

Ik zie heus wel de grote onderdrukking in de Gazastrook. Nog sterker..het komt snoeihard binnen :boos:
Maar ik zie ook dat onschuldige meisje, in dit geval :boos:

mark61
16-11-12, 15:21
Je weet wel, Mark. Haviken en duiven.
Jabari is vermoord terwijl ie kontakten had met de Israelische regering, maar 'niet opschoot' met het temmen van bepaalde extremistische types. Is schandalig, die moord.

Dat Israelische meisje heb ik gezien ja, op TV. Ze stond buiten met een vriendinnetje die probeerde haar te kalmeren.
Als je niet weet wat doodsangst is spreekt het je ook niet aan. Dat is oook lijden.:boos:
En als je alleen denkt in termen zwart en wit wat betreft mensen, Mark. Jouw zaak :boos:

Ik zie heus wel de grote onderdrukking in de Gazastrook. Nog sterker..het komt snoeihard binnen :boos:
Maar ik zie ook dat onschuldige meisje, in dit geval :boos:

Ik heb het over de ongelooflijk bevooroordeelde desinformatie van onze nieuwsbronnen, die onpartijdig nieuws moeten leveren.

En die daarmee de hele situatie in stand houden. De Nederlandse publieke opinie vergiftigen.

Die Timmermans dezelfde walgelijke leugens en onzin laat vertellen als Rosenthal voor hem. Zonder ook maar één kritische vraag te stellen.

Firefox
16-11-12, 15:23
Vade retro satana.

Donder op met je diepzwarte ziel.

Je moet maar eens bij je zelf te rade gaan.

Waarom vind je het eigenlijk wel prima dat Israëlische burgers zo maar mogen worden aangevallen?

Eke
16-11-12, 17:11
Ik heb het over de ongelooflijk bevooroordeelde desinformatie van onze nieuwsbronnen, die onpartijdig nieuws moeten leveren.

En die daarmee de hele situatie in stand houden. De Nederlandse publieke opinie vergiftigen.

Die Timmermans dezelfde walgelijke leugens en onzin laat vertellen als Rosenthal voor hem. Zonder ook maar één kritische vraag te stellen.

Dus er moet goede informatie beschikbaar komen voor het Nederlandse publiek. Informatie die niet eenzijdig is. Bij eenzijdigheid kun je solide vrede afschrijven.

Welke media schieten tekort..welke voldoen.

NRC geeft veel informatie over de situatie. VPRO ook. EO schiet te ver naar 1 kant door. Wie heeft meer info over media hierover ?

Welke kranten schieten tekort op welke punten ? Welke zijn goed bezig ? Wat doen andere media eraan ????

mark61
16-11-12, 17:19
Dus er moet goede informatie beschikbaar komen voor het Nederlandse publiek. Informatie die niet eenzijdig is.

Welke media schieten tekort..welke voldoen.

NRC geeft veel informatie over de situatie. VPRO ook. EO schiet te ver naar 1 kant door. Wie heeft meer info over media hierover ?

Welke kranten schieten tekort op welke punten ? Welke zijn goed bezig ? Wat doen andere media eraan ????

De meeste mensen komen niet verder dan NOS of RTL4 journaal, dat is het erge. Verder is de Telegraaf de grootste krant, en hun keuze is duidelijk. Wat de rest doet is dan al een stuk minder interessant. Ik denk dat er geen een meer is die neutraal kan schrijven. De Volkskrant is ontstellend verrechtst, Trouw is in de islamofobie geschoten, tis echt treurig.

Alleen in het buitenland kan je nog nieuws krijgen, The Guardian, The Independent, John Pilger, Robert Fisk.

Karin.N
16-11-12, 17:34
Dat zouden ze zeker doen, alle reden dus om ze klein te houden.

En wat gaan we doen aan Israel? Hoe maken we die klein? Of mogen die ongestraft hun gang gaan van jou?

Karin.N
16-11-12, 17:39
Je moet maar eens bij je zelf te rade gaan.

Waarom vind je het eigenlijk wel prima dat Israëlische burgers zo maar mogen worden aangevallen?

Palestijnen zijn zeker geen mensen? Die mogen gewoon aangevallen worden, van huis en haard verdreven worden zonder het recht op enige compensatie of het recht op verzet.

mark61
16-11-12, 17:50
Ja ga em tegenspreken :hihi:

Karin.N
16-11-12, 19:37
Ja ga em tegenspreken :hihi:


Ik verveel me, de ganse familie zit naar de voice te kijken :schok:

Faaatima
16-11-12, 19:43
Kom zaterdag 17 november om 13 uur naar de Dam te Amsterdam voor protest. Zie meer hierover: palestina-komitee.nl

mark61
16-11-12, 20:12
Ik verveel me, de ganse familie zit naar de voice te kijken :schok:

Ja dan is het moeilijk kiezen wat gruwelijker is :hihi:

Firefox
16-11-12, 21:21
En wat gaan we doen aan Israel? Hoe maken we die klein? Of mogen die ongestraft hun gang gaan van jou?

Vind jij ook al dat de Palestijnen ongehinderd burgers mogen vermoorden?

Firefox
16-11-12, 21:22
Palestijnen zijn zeker geen mensen? Die mogen gewoon aangevallen worden, van huis en haard verdreven worden zonder het recht op enige compensatie of het recht op verzet.

Palestijnen zijn mensen die gegijzeld worden door hun eigen leiders.

Joesoef
16-11-12, 21:42
Palestijnen zijn mensen die gegijzeld worden door hun eigen leiders.


En die gijzelaars worden vervolgens afgeknald door Israël.

Firefox
16-11-12, 22:00
En die gijzelaars worden vervolgens afgeknald door Israël.

Vertel eens, waarom moet Israël accepteren dat honderden raketten op haar burgers worden afgeschoten?

super ick
16-11-12, 22:10
En die gijzelaars worden vervolgens afgeknald door Israël.

Het is totale gekkigheid. Palestijnen hebben destijds helaas zelf gekozen voor hun eigen onderdrukkers. Het is daar een best klimaat voor hardliners. Ook aan Israëlische kant.

Aan de andere kant. Noem mij 1 land ter wereld waarvan verwacht wordt dat ze zich ongestraft laten beschieten. Ik weet het is geen professioneel spul maar het blijft maar komen. Dat kan je niet blijven negeren.

CONTRA
16-11-12, 23:58
Vertel eens, waarom moet Israël accepteren dat honderden raketten op haar burgers worden afgeschoten?

die worden niet op burgers afgeschoten. de raketten schieten ze lukraak in de lucht zonder ergens op te mikken. israel schiet en bombardeert wel bewust op burgers en woonwyken. dat is ook al zo'n schrynend verschil tussen palestynen en israel.

israel is trouwens mannelyk: 'waarom moet Israël accepteren dat honderden raketten op zijn burgers worden afgeschoten?'

Isch
17-11-12, 01:50
Dat zouden ze zeker doen, alle reden dus om ze klein te houden.

Go fuck yourself, idioot.

Joesoef
17-11-12, 04:43
Vertel eens, waarom moet Israël accepteren dat honderden raketten op haar burgers worden afgeschoten?

en waarom mag Israël ongelimiteerd onschuldigen, kinderen, meenemen in hun wraakacties?

Karin.N
17-11-12, 07:25
Vind jij ook al dat de Palestijnen ongehinderd burgers mogen vermoorden?

Een tegenvraag stellen zonder de eerste gestelde vraag te beantwoorden. Waarom, heb je geen antwoord op mijn vraag?

Nee, niemand heeft het recht om andere burgers te vermoorden. Kijk het is heel gemakkelijk om een vraag te beantwoorden wanneere je eerlijk en onbevooroordeeld bent. Maar wanneer je zoals jij vol met vooroordelen zit, wordt het natuurlijk een heel stuk lastiger!

Maar dat neemt niet weg dat ik de Palestijnen een warm hart toedraag. En nee, ik ben geen fan van Hamas integendeel! Maar deze situatie is ontstaan door het oprichten van de staat Israel, het verdrijven van de oorspronkelijke bewoners en de machteloze situatie waarin de Palestijnen terecht zijn gekomen. En ja, mensen blijven mensen er komt dan geweld, steeds meer. Maar ik blijf het belangrijk vinden om naar het ontstaan te kijken, Waarom is het geweld er? Wat is de werkelijke reden?

Wanneer ik simpel zou kijken en alleen zou zien dat de "gemene Palestijnen" raketten afvuren op het "arme Israel" dat "natuurlijk" het recht heeft om zich te verdedigen tegen zo'n laffe aanval op haar onschuldige burgers, dan zou ik m'n ogen uit mijn hoofd moeten schamen. Dan moet ik weg blijven van het onderwerp waar ik dan overduidelijk niets van af zou weten!

Deze hele situatie is door Israel gepland. Wil israel niet dat haar burgers wat overkomt, dan moet de staat Israel daar maar eens naar gaan handelen. Maar Israel wil helemaal geen vrede, ze willen uiteindelijk het hele gebied en maakt ze geen haar beter dan Hamas. En waarom zou Hamas Israel tegemoet moeten komen? Door de staat Israel zijn indertijd veel Palestijnen van hun huis en grond verjaagd. Israel bouwt nog vrolijk verder aan de verschillende nederzettingen. Israel is nog veel minder dan Hamas bereid tot vrede. Israel is veruit de sterkste daar in de regio. Wordt ook nog eens gesteund door de VS. Hamas is in wezen machteloos tegen Israel. Het enige wat ze kunnen is wat ze nu doen. Ben ik het niet mee eens, maar ik begrijp het wel. Maar ik begrijp niet dat een staat, waarvan heel triest miljoenen zijn omgekomen in de gaskamers, het toelaat dat anderen onschuldige mensen van hun huis en haard werden verdreven. De willekeur, de wreedheden die we zo massaal van de nazi's afwijzen die moet ik koesteren omdat ze door Israel worden gepleegd? Want dat is wat je uiteindelijk vraagt!

Karin.N
17-11-12, 07:38
Vertel eens, waarom moet Israël accepteren dat honderden raketten op haar burgers worden afgeschoten?

Misschien is dat de prijs die je betaalt wanneer je jaren geleden de oorspronkelijke bewoners verjaagd hebt. En dat mag dan wel "legaal" zijn door de oprichting van de staat Israel. Maar hoe eerlijk waren de landen in 1948? Hoe geschokt was de wereld na de moord op 6 miljoen joden? Hoe groot was het schuldgevoel?

In 1948 zijn de rechten van de Palestijnen verkwanseld! En daar is het fout gegaan en zolang deze fout niet wordt toegegeven en er een volwaardige Palestijnse staat komt, zal dit geweld voortduren. Wil Israel werkelijk haar burgers beschermen dan zal ze eens heel eerlijk moeten zijn. Maar Israel geeft niet zo heel veel om die enkele slachtoffers die er onder haar eigen bevolking vallen. Want laten we even heel wel wezen, onder de Palestijnen vallen er vele malen meer slachtoffers dan onder de Israeliers. Dus Israel is helemaal niet gebaat bij een staakt het vuren. Maar aik moet Israel nageven, ze zijn heel geraffineerd bezig. Voor de onwetende lijkt het net of die "doorgeslagen wrede" Palestijnen massaal Israelische kindjes vermoorden. Hoeveel Israelische kindjes zijn omgekomen, hoeveel van deze kindjes leven onder erbarmelijke omstandigheden? Ik denk maar aheel weinig in tegenstelling tot het lot van de Palestijnse kindjes.

Maar ja, de geschiedenis herhaalt zich. In de jaren 30 en 40 keken de mensen weg voor de waarheid en kennelijk zijn er nog hele volkstammen die liever wegkijken.

Karin.N
17-11-12, 07:42
die worden niet op burgers afgeschoten.

De hoop bij Hamas is dat ze wel degelijk burgers raken. Met dat doel worden ze ook afgeschoten. Ik ben absoluut geen voorstander van Israel, maar dat betekent niet dat ik de doelstelling van Hamas niet doorzie.

knuppeltje
17-11-12, 08:29
De meeste mensen komen niet verder dan NOS of RTL4 journaal, dat is het erge.


Of P&W, en die bakken er nog steeds niets van zag ik gisteravond. Die hadden het veel liever over de nationale grootgrutter. Maar weer snel weg gezapt dus.
Actualiteitenprogramma's moeten hier op tv vooral amusementswaarde hebben, je moet er ook gerust even bij naar de keuken gaan om koffie te zetten, of de was gaan strijken, en achteraf niet het gevoel krijgen iets gemist te hebben.

knuppeltje
17-11-12, 08:37
en waarom mag Israël ongelimiteerd onschuldigen, kinderen, meenemen in hun wraakacties?

Omdat er verkiezingen aankomen, en dus mogen Neta en Barak alle volgens Israël wettige middelen gebruiken om die verkiezingen te winnen. Ik vind niet dat je daar a;s buitenstaander over moet gaan zeuren. Ik bedoel, dat vinden Israëlische militairen ook niet leuk hoor. Nou ja, dat die beelden de wereld over gaan , dan toch. :fpotver:

super ick
17-11-12, 09:25
Of P&W, en die bakken er nog steeds niets van zag ik gisteravond. Die hadden het veel liever over de nationale grootgrutter. Maar weer snel weg gezapt dus.
Actualiteitenprogramma's moeten hier op tv vooral amusementswaarde hebben, je moet er ook gerust even bij naar de keuken gaan om koffie te zetten, of de was gaan strijken, en achteraf niet het gevoel krijgen iets gemist te hebben.

Heel misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan. Nergens geven ze het nieuws goed weer. Met goed bedoel je uiteraard de wijze waarop het aansluit op jou mening.

Misschien moet je je mening eens bijstellen.

Firefox
17-11-12, 09:36
Misschien is dat de prijs die je betaalt wanneer je jaren geleden de oorspronkelijke bewoners verjaagd hebt. En dat mag dan wel "legaal" zijn door de oprichting van de staat Israel. Maar hoe eerlijk waren de landen in 1948? Hoe geschokt was de wereld na de moord op 6 miljoen joden? Hoe groot was het schuldgevoel?

In 1948 zijn de rechten van de Palestijnen verkwanseld! En daar is het fout gegaan en zolang deze fout niet wordt toegegeven en er een volwaardige Palestijnse staat komt, zal dit geweld voortduren. Wil Israel werkelijk haar burgers beschermen dan zal ze eens heel eerlijk moeten zijn. Maar Israel geeft niet zo heel veel om die enkele slachtoffers die er onder haar eigen bevolking vallen. Want laten we even heel wel wezen, onder de Palestijnen vallen er vele malen meer slachtoffers dan onder de Israeliers. Dus Israel is helemaal niet gebaat bij een staakt het vuren. Maar aik moet Israel nageven, ze zijn heel geraffineerd bezig. Voor de onwetende lijkt het net of die "doorgeslagen wrede" Palestijnen massaal Israelische kindjes vermoorden. Hoeveel Israelische kindjes zijn omgekomen, hoeveel van deze kindjes leven onder erbarmelijke omstandigheden? Ik denk maar aheel weinig in tegenstelling tot het lot van de Palestijnse kindjes.

Maar ja, de geschiedenis herhaalt zich. In de jaren 30 en 40 keken de mensen weg voor de waarheid en kennelijk zijn er nog hele volkstammen die liever wegkijken.

Het waren drie vragen, zogenaamde leading questions, waarop je het antwoord al in gebakken had. Daar hou ik niet van. Maar goed, toch maar een antwoord: Israël heeft de plicht haar burgers te beschermen en moet dus ten strijde trekken tegen degenen die de raketten afvuren. De rest van je betoog is wat minder relevant.

knuppeltje
17-11-12, 09:39
Heel misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan. Nergens geven ze het nieuws goed weer. Met goed bedoel je uiteraard de wijze waarop het aansluit op jou mening.

Misschien moet je je mening eens bijstellen.

Niets zo zeveren ja. Ik heb hier al diverse malen gezegd dat indien wij hier een Canvas hadden, dat het er hier dan een heel stuk op vooruit zou gaan. Daar wordt in ieder geval nieuws en actualiteit niet louter als een amusementssector gebracht, en hebben ze daar mensen die er echt voor kunnen en ook willen gaan.

Mijn menig hoef ik dus echt niet bij te stellen, en al zeker niet wegens dat stel dombo's als P&W.

H.P.Pas
17-11-12, 09:43
niet relevant.

Dat woord ligt je in de mond bestorven.
Niet relevant is alles wat niet in je kraam te pas komt.
Mij komt jouw kraam niet zo relevant voor.

super ick
17-11-12, 10:00
Dat woord ligt je in de mond bestorven.
Nier relevant is alles wat niet in je kraam te pas komt.
Mij komt jouw kraam niet zo relevant voor.

Het is mijn vriend die mij mijn fouten toont. :hihi:

Firefox
17-11-12, 10:16
Dat woord ligt je in de mond bestorven.
Niet relevant is alles wat niet in je kraam te pas komt.
Mij komt jouw kraam niet zo relevant voor.

Vertel dan maar eens, wat is in dit topic het nut van een nieuwe herhaling van een discussie over historisch feiten vanaf 1948?

Karin.N
17-11-12, 12:51
Het waren drie vragen, zogenaamde leading questions, waarop je het antwoord al in gebakken had. Daar hou ik niet van. Maar goed, toch maar een antwoord: Israël heeft de plicht haar burgers te beschermen en moet dus ten strijde trekken tegen degenen die de raketten afvuren. De rest van je betoog is wat minder relevant.

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Jij schreef dit: Dat zouden ze zeker doen, alle reden dus om ze klein te houden.


Daarop vroeg ik : En wat gaan we doen aan Israel? Hoe maken we die klein? Of mogen die ongestraft hun gang gaan van jou?

En wat jij wel of niet relevant vindt, tsja daar lig ik gezien je bijdragen niet echt wakker van.

Karin.N
17-11-12, 12:52
Vertel dan maar eens, wat is in dit topic het nut van een nieuwe herhaling van een discussie over historisch feiten vanaf 1948?

Misschien omdat daar alle ellende is begonnen. Maar dat interesseert je alleen wanneer je een rechtvaardige oplossing wenst.

Firefox
17-11-12, 12:56
Misschien omdat daar alle ellende is begonnen. Maar dat interesseert je alleen wanneer je een rechtvaardige oplossing wenst.

Nee, toen is het niet begonnen, al veel eerder namelijk, en het heeft geen zin om deze hele geschiedenis, die niet terug te draaien is, nog eens op te rakelen. Een oplossing kan alleen gevonden worden, wanneer Hamas ervan afziet Israëls burgers aan te vallen.

H.P.Pas
17-11-12, 16:03
Vertel dan maar eens, wat is in dit topic het nut van een nieuwe herhaling van een discussie over historisch feiten vanaf 1948?

En wat spaarzamer gebruik van de gebiedende wijs zou je niet misstaan. Dit terzijde.
Als Karin dit relevant vindt en jij niet (nadruk op vindt) kun je het laten voor wat het is of je kunt er een discussie over de (ir)relevantie ervan beginnen.
Van de Sinaï af decreteren dat het niet relevanr is en er verder het zwijgen toe doen is de doodste aller dooddoeners. Een onsmakelijke discussietactiek, die jij met grote regelmaar toepast.

Firefox
17-11-12, 16:17
En wat spaarzamer gebruik van de gebiedende wijs zou je niet misstaan. Dit terzijde.
Als Karin dit relevant vindt en jij niet (nadruk op vindt) kun je het laten voor wat het is of je kunt er een discussie over de (ir)relevantie ervan beginnen.
Van de Sinaï af decreteren dat het niet relevanr is en er verder het zwijgen toe doen is de doodste aller dooddoeners. Een onsmakelijke discussietactiek, die jij met grote regelmaar toepast.

Maar wat vind jij? Is het relevant of niet?

Eke
17-11-12, 17:40
Een oplossing kan alleen gevonden worden, wanneer Hamas ervan afziet Israëls burgers aan te vallen.


En verder, Ff ? Wat moet er verder vastgelegd, geregeld worden ?

Firefox
17-11-12, 17:51
En verder, Ff ? Wat moet er verder vastgelegd, geregeld worden ?

Nou, van alles lijkt me, maar het belangrijkste is dat afgezien wordt van geweld en dat de dictatuur van Hmas wordt opgeheven. Dan kunnen bijvoorbeeld de grenzen van Gaza geopend worden en normale relaties worden aangegaan tussen Gaza en Israël.

H.P.Pas
17-11-12, 17:54
Maar wat vind jij? Is het relevant of niet?

De kern van het probleem is, dat in Gaza op een gebied zo groot als een Zuiderzeepolder 1,7 miljoen paupers als ratten in de val zitten. Zonder kans op ontsnapping, zonder noemenswaardige middelen van bestaan, uitzichtloos, hopeloos. Die hopeloosheid berust mede op de historische ervaring van de laatste 60 jaar: de toestand is van jaar tot jaar slechter geworden. Voor het begrip van het huidige probleem is de historie sinds 1948 dus inderdaad relevant.
Wil je het probleem oplossen zul je hen een reëel perspectief moeten bieden. Dan nog wordt het lastig genoeg, op een voorschot aan vertrouwen kun je redelijkerwijs niet rekenen.
In deze diagnose kun jij je niet terugvinden. In jouw optiek is de kern het Gaza-probleem, dat aan de andere kant van de grens mensen wonen wier grootouders vergelijkbare ellende en zelfs nog aanzienlijk erger meegemaakt hebben, wat op zich natuurlijk waar is, en die op grond van die historische ervaring niet mogen worden lastiggevallen met de problemen van hun buren. Is dat bereikt, dan is het probleem opgelost.
Een waanzinnige vertekening van perspectieven, die zich, naar de historisch ervaring mij heeft geleerd, argument-resistent in je brein heeft genesteld. Ik zie dan ook niet veel heil in een voortzetting van deze discussie, zelfs niet als je je wèl zou gedragen.

Eke
17-11-12, 18:37
Nou, van alles lijkt me, maar het belangrijkste is dat afgezien wordt van geweld en dat de dictatuur van Hmas wordt opgeheven. Dan kunnen bijvoorbeeld de grenzen van Gaza geopend worden en normale relaties worden aangegaan tussen Gaza en Israël.

Hamas stamt toch pas uit de jaren '80 ?

Joh, er zijn zoveel haken en ogen aan....

Wat HP zegt :' hoe kan op zo'n klein oppervlak een staat worden opgebouwd die levensvatbaar is' EN waar ook nog eens miljoenen ontheemden graag naar terug zouden willen keren.

En dan die illegale orthodoxe Joodse dorpenbouwers in de Westbank..die zijn vaak superfanatiek. Dat moet jij ook gezien hebben in docu's.. Maar ja, die mensen hebben ook geen ander huis met tuin (om eten te verbouwen)op korte termijn.
Wist je dat inmiddels in Israel 24% van de bevolking straatarm is ? Dat zijn dan de Arabieren, de orthodoxe niet-werkende maar studerende Joden waarvan een deel weer eigenlijk tegen stichting van de staat Israël is en natuurlijk de betrekkelijke nieuwkomers uit Oost-Europa en nog de meest recente bewoners van Israël.
De welvaart uit de zestiger jaren bestaat niet meer...Ook in Israël is er een kloof groeiende tussen arm en rijk.

Firefox, hoe zie jij deze deels beschadigde en deels verarmde bevolkingsgroepen gezamenlijk in vrede verder leven ?
Ze wantrouwen en haten elkaar...

Een sociaalpsycholoog zou zeggen : gooi er een gemeenschappelijke vijand tegenaan en ze gaan samenwerken..:zegniets:
Dat lukt dus niet. (nou ja, wel bij voetbal)
Ze leven niet geisoleerd, maar in het Midden-Oosten !!!

Firefox
17-11-12, 18:39
De kern van het probleem is, dat in Gaza op een gebied zo groot als een Zuiderzeepolder 1,7 miljoen paupers als ratten in de val zitten. Zonder kans op ontsnapping, zonder noemenswaardige middelen van bestaan, uitzichtloos, hopeloos. Die hopeloosheid berust mede op de historische ervaring van de laatste 60 jaar: de toestand is van jaar tot jaar slechter geworden. Voor het begrip van het huidige probleem is de historie sinds 1948 dus inderdaad relevant.
Wil je het probleem oplossen zul je hen een reëel perspectief moeten bieden. Dan nog wordt het lastig genoeg, op een voorschot aan vertrouwen kun je redelijkerwijs niet rekenen.
In deze diagnose kun jij je niet terugvinden. In jouw optiek is de kern het Gaza-probleem, dat aan de andere kant van de grens mensen wonen wier grootouders vergelijkbare ellende en zelfs nog aanzienlijk erger meegemaakt hebben, wat op zich natuurlijk waar is, en die op grond van die historische ervaring niet mogen worden lastiggevallen met de problemen van hun buren. Is dat bereikt, dan is het probleem opgelost.
Een waanzinnige vertekening van perspectieven, die zich, naar de historisch ervaring mij heeft geleerd, argument-resistent in je brein heeft genesteld. Ik zie dan ook niet veel heil in een voortzetting van deze discussie, zelfs niet als je je wèl zou gedragen.

Ik zie dat je nu al de argumenten voor beide partijen aandraagt, als een schaker die tegen zichzelf speelt. Ik zou zeggen, praat nog maar een stukje verder.

Firefox
17-11-12, 18:41
Hamas stamt toch pas uit de jaren '80 ?

Joh, er zijn zoveel haken en ogen aan....

Wat HP zegt :' hoe kan op zo'n klein oppervlak een staat worden opgebouwd die levensvatbaar is' EN waar ook nog eens miljoenen ontheemden graag naar terug zouden willen keren.

En dan die illegale orthodoxe Joodse dorpenbouwers in de Westbank..die zijn vaak superfanatiek. Dat moet jij ook gezien hebben in docu's.. Maar ja, die mensen hebben ook geen ander huis met tuin (om eten te verbouwen)op korte termijn.
Wist je dat inmiddels in Israel 24% van de bevolking straatarm is ? Dat zijn dan de Arabieren, de orthodoxe niet-werkende maar studerende Joden waarvan een deel weer eigenlijk tegen stichting van de staat Israël is en natuurlijk de betrekkelijke nieuwkomers uit Oost-Europa en nog de meest recente bewoners van Israël.
De welvaart uit de zestiger jaren bestaat niet meer...Ook in Israël is er een kloof groeiende tussen arm en rijk.

Firefox, hoe zie jij deze deels beschadigde en deels verarmde bevolkingsgroepen gezamenlijk in vrede verder leven ?
Ze wantrouwen en haten elkaar...

Een sociaalpsycholoog zou zeggen : gooi er een gemeenschappelijke vijand tegenaan en ze gaan samenwerken..:zegniets: Dat lukt dus niet.

Dat samenleven zou prima lukken, als er maar geen leiders waren die het conflict voor hun eigen doeleinden in stand hielden. Dat is in Palestina al sinds de jaren van de moefti gebeurt.

super ick
17-11-12, 20:39
Niets zo zeveren ja. Ik heb hier al diverse malen gezegd dat indien wij hier een Canvas hadden, dat het er hier dan een heel stuk op vooruit zou gaan. Daar wordt in ieder geval nieuws en actualiteit niet louter als een amusementssector gebracht, en hebben ze daar mensen die er echt voor kunnen en ook willen gaan.

Mijn menig hoef ik dus echt niet bij te stellen, en al zeker niet wegens dat stel dombo's als P&W.

Ik was er al bang voor. Bij jou staat alles vast.

super ick
17-11-12, 20:46
Dat samenleven zou prima lukken, als er maar geen leiders waren die het conflict voor hun eigen doeleinden in stand hielden. Dat is in Palestina al sinds de jaren van de moefti gebeurt.

Je vergeet de hardliners aan Israëlische zijde.

Ik ben twee keer vrije recent bij een IDF onderdeel geweest en geschrokken van wat ik daar aantrof. Zo gefocust en overtuigd dat Israël voor haar bestaan moet vechten. Die zijn er helemaal klaar voor en dolenthousiast.
Zij zouden het liefst een muur om de Gazastrook bouwen en daarna de hele boel onder water zetten.

mark61
18-11-12, 02:07
Misschien is dat de prijs die je betaalt wanneer je jaren geleden de oorspronkelijke bewoners verjaagd hebt.

Jij kan natuurlijk wel weer es een heel verstandig verhaal gaan schrijven, maar baas Gerrit Jan / Slinger / FF is onoprecht en doet dan ook alleen maar aan hit & run, one-liners.

Want hij weet ook wel dat hij geen poot heeft om op te staan. Hij kan tegenover jouw verhaal niet een even lang verhaal vertellen dat tegengesteld is aan het jouwe, zonder de historische werkelijkheid geweld aan te doen en met tientallen leugens, halve waarheden en verdraaiingen te komen.

Dus vandaar en zo.

mark61
18-11-12, 02:10
De hoop bij Hamas is dat ze wel degelijk burgers raken. Met dat doel worden ze ook afgeschoten. Ik ben absoluut geen voorstander van Israel, maar dat betekent niet dat ik de doelstelling van Hamas niet doorzie.

Ik denk dat ze liever legerbases, electriciteitscentrales en de Knesset zouden raken, maar dat kunnen ze niet.

Wat er vervolgens in een gillend ongelijke strijd gebeurt is dat je met je minimale middelen een maximaal schokeffect probeert te veroorzaken. Dus ja, dan rechtvaardig je dat je burgers probeert te raken.

Dat heet nou terrorisme.

Niet netjes, fout en immoreel, maar hey, dat was de hele situatie al.

mark61
18-11-12, 02:13
Heel misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan. Nergens geven ze het nieuws goed weer. Met goed bedoel je uiteraard de wijze waarop het aansluit op jou mening.

Misschien moet je je mening eens bijstellen.

Dat is niet waar. Er zijn kranten en journalisten die dieper in de materie proberen door te dringen, ongeacht de resultaten. Je maakt mij niet wijs dat The Guardian, The Independent, John Pilger en Robert Fisk, of een Seymour Hersch, om er een paar te noemen, gemotiveerd worden door een uit de lucht gevallen 'anti-israëlisme', of, godbetert, 'antisemitisme'.

Denk je dat echt? Ik niet.

(Weet dat ze genadeloze stukken schrijven waarin er werkelijk niemand fraai uitkomt, simpelweg omdat ze proberen de waarheid boven water te halen.)

Maja, wie leest dat? En wat heeft dat voor invloed? Staten worden simpelweg gedreven door nationale belangen. En wat Israël betreft, een door mij niet op te helderen vage, emotionele motivatie. Dat is het bizarre en unieke eraan. Dat doen ze verder nergens, verder denken ze alleen maar: 'wat levert het de BV Engeland, Nederland, VS op?'

Dus dat dingetje zou ik graag een keer opgehelderd hebben.

mark61
18-11-12, 02:19
Nee, toen is het niet begonnen, al veel eerder namelijk, en het heeft geen zin om deze hele geschiedenis, die niet terug te draaien is, nog eens op te rakelen. Een oplossing kan alleen gevonden worden, wanneer Hamas ervan afziet Israëls burgers aan te vallen.

De geschiedenis leert je de feiten, de resultaten van handelingen uit het verleden, de redenen en oorzaken voor de mentaliteit en motivatie van mensen die nu handelen.

Alles is terug te draaien.

Wat je met je dictaat bedoelt is dat je geen lijken uit de kast wilt. Je doet gewoon of je achterlijk bent en grijpt een willekeurig feitje aan.

Net als de VS, die handelt met de ratio dat alle moslims geschift zijn en dat dat de reden is dat er terrorisme is. Verder is er niks aan de hand. Nee joh.

mark61
18-11-12, 02:21
Het waren drie vragen, zogenaamde leading questions, waarop je het antwoord al in gebakken had. Daar hou ik niet van. Maar goed, toch maar een antwoord: Israël heeft de plicht haar burgers te beschermen en moet dus ten strijde trekken tegen degenen die de raketten afvuren. De rest van je betoog is wat minder relevant.

QED.

Geen weerwoord, want dat heb je niet. Geen ENKEL punt van Karin roer je aan.

En komt dan met een willekeurige dooddoener. Een geïsoleerd feitje, hoogstpersoonlijk door jou gevist uit een brij van tienduizenden feiten, onder veronachtzaming van al die andere feiten.

Gewoon, omdat het kan. Denk je. Maar nee, dat kan niet.

En dan die walgelijk arrogante 'mededeling' dat de rest niet 'relevant' is. Dat bepaal jij, zonder enige argumenten? Wat is dit voor belachelijks? Snap je zelf niet dat je volkomen belachelijk en immoreel bent? Vast wel.

Wat zegt dat over jou, jouw mentaliteit, jouw 'denken'?

Vandaar dat jouw 'antwoorden' of 'posts' nooit langer dan twee regels kunnen zijn.

mark61
18-11-12, 02:26
Ik zie dat je nu al de argumenten voor beide partijen aandraagt, als een schaker die tegen zichzelf speelt. Ik zou zeggen, praat nog maar een stukje verder.

Wéér geen reactie. Hoe kan jij met jezelf leven? Wie heeft jou zo gemaakt?

mark61
18-11-12, 02:27
Ik was er al bang voor. Bij jou staat alles vast.

Huh? Hij heeft het over kwaliteit van berichtgeving. Die staat voor jou niet, of op een andere manier vast?

BoerHarms
18-11-12, 07:18
Dat is niet waar. Er zijn kranten en journalisten die dieper in de materie proberen door te dringen, ongeacht de resultaten. Je maakt mij niet wijs dat The Guardian, The Independent, John Pilger en Robert Fisk, of een Seymour Hersch, om er een paar te noemen, gemotiveerd worden door een uit de lucht gevallen 'anti-israëlisme', of, godbetert, 'antisemitisme'.

Denk je dat echt? Ik niet.

(Weet dat ze genadeloze stukken schrijven waarin er werkelijk niemand fraai uitkomt, simpelweg omdat ze proberen de waarheid boven water te halen.)

Maja, wie leest dat? En wat heeft dat voor invloed? Staten worden simpelweg gedreven door nationale belangen. En wat Israël betreft, een door mij niet op te helderen vage, emotionele motivatie. Dat is het bizarre en unieke eraan. Dat doen ze verder nergens, verder denken ze alleen maar: 'wat levert het de BV Engeland, Nederland, VS op?'

Dus dat dingetje zou ik graag een keer opgehelderd hebben.


Mark, de wereld leiders weten precies wat afgespeeld, ze zijn niet dom, hebben goede informanten .
Maar hun wegen af om in te grijpen of niet, een menseleven meer of minder telt niet, alleen macht, geld geldt, het gouden kalf. De schepper is allang bij de rijken afgeschreven, het bidden en zo is pure schijn.

Meestal als de kleine leiders iets willen zeggen gaat bij de ander het vingertje op de mond en je moet je als een klein kindje zwijgen. Ook Obama, slechts een marionet.

De leiders op deze wereld kunnen volgens mij niet meer menselijk zijn. Mensen geven om mensen, maar overal waar een beetje hiearchie ontstaat valt helaas de menselijkheid weg wegens financiele belangen.

Een werkgever zal je moeten ontslaan, als je het nu leuk vind of niet, jou sociale kanten gelden dan opeens niet meer, jouw inzet in het bedrijf geldt dan opeens allemaal niet meer, dat je altijd voor het bedrijf klaar gestaan heb, dat soort dingen gelden niet meer.
Het is maar een doel, hoe komt de werkgever ongeschonden uit de strijd, hoe overleeft hij.

Dat is in die smerige wereld politiek ook, er is genoeg geld om oa de armoede en hongersnood de wereld uit tehelpen, maar zolang er maar onverstandig vermenigvuldigt word en niet geleerd wordt hoe je voeding kan verbouwen en geboortebeperking kan handhaven dan is het probleem er weer.
De sterke in deze wereld kunnen overleven, de andere , helaas afgeschreven.


Volgens mij ook dat gehele Gaza Conflikt, het hoe en waarom en of het nu terecht of onterecht is wat er met de pallestijnen gebeurt, dat zal de poppenspelers ( het grote kapitaal ). egaal zijn. Er zijn voor de marionetten bezitters andere belangen die op het spel staan. 100 dooien meer of minder, of het nu kinderen , onschuldige burgers zijn. dat kan ze allemaal geen moer schelen.

Zal er iemand opstaan die de mensen zo zou kunnen bewegen om tegen de marionetten bezitters op te hitsen dan bestaan er 2 mogelijkheden. , of je sluit bij hun aan of opeens ben je er nier meer. Al die onrust in het M.O. in de laatste decennia is allemaal geregiseerd door de poppenspelers die de touwtjes in handen hebben

En wat kunne we doen. de waarheid boven water halen, en wat kunnen we doen met de waarheid, NIETS

Niets doen, is ook geen optie, dat vreet aan je, dus de marionetten bezitters laten gewoon je gal spuwen, laten je demonstreren enz, enz, zolang jij maar nog geen gevaar voor ze bent.

Helaas , maar waar.

En de wereld... die draait gewoon door

Firefox
18-11-12, 09:10
QED.

Geen weerwoord, want dat heb je niet. Geen ENKEL punt van Karin roer je aan.

En komt dan met een willekeurige dooddoener. Een geïsoleerd feitje, hoogstpersoonlijk door jou gevist uit een brij van tienduizenden feiten, onder veronachtzaming van al die andere feiten.

Gewoon, omdat het kan. Denk je. Maar nee, dat kan niet.

En dan die walgelijk arrogante 'mededeling' dat de rest niet 'relevant' is. Dat bepaal jij, zonder enige argumenten? Wat is dit voor belachelijks? Snap je zelf niet dat je volkomen belachelijk en immoreel bent? Vast wel.

Wat zegt dat over jou, jouw mentaliteit, jouw 'denken'?

Vandaar dat jouw 'antwoorden' of 'posts' nooit langer dan twee regels kunnen zijn.

Wie bepaalt dat? Ik natuurlijk.

Die discussie met Karin heb ik al eens gevoerd. Ik heb haar toen uitgelegd dat het niet in 1948 begon, maar veel eerder. Overigens ook met jou en anderen heb ik al honderden uitwisselingen gehad over de geschiedenis van het Palestinaconflict. Alles is dus bekend.

Firefox
18-11-12, 09:17
De geschiedenis leert je de feiten, de resultaten van handelingen uit het verleden, de redenen en oorzaken voor de mentaliteit en motivatie van mensen die nu handelen.

Alles is terug te draaien.

Wat je met je dictaat bedoelt is dat je geen lijken uit de kast wilt. Je doet gewoon of je achterlijk bent en grijpt een willekeurig feitje aan.

Net als de VS, die handelt met de ratio dat alle moslims geschift zijn en dat dat de reden is dat er terrorisme is. Verder is er niks aan de hand. Nee joh.

Die eerste zin is waar, dat hoef je mij niet te vertellen, objectiviteit is een eerste vereiste. Veel personen als jij en Karin proberen de geschiedenis naar hun hand te zetten. Daar wend ik me van af.

Verder kun je de geschiedenis helemaal niet terug draaien. Alles is gegaan zoals het gegaan is en met de uitkomst moeten we nu leven.

Met de redenering in de laatste twee alinea's zak je opnieuw volledig door je hoeven.

Firefox
18-11-12, 09:23
Dat is niet waar. Er zijn kranten en journalisten die dieper in de materie proberen door te dringen, ongeacht de resultaten. Je maakt mij niet wijs dat The Guardian, The Independent, John Pilger en Robert Fisk, of een Seymour Hersch, om er een paar te noemen, gemotiveerd worden door een uit de lucht gevallen 'anti-israëlisme', of, godbetert, 'antisemitisme'.

Denk je dat echt? Ik niet.

(Weet dat ze genadeloze stukken schrijven waarin er werkelijk niemand fraai uitkomt, simpelweg omdat ze proberen de waarheid boven water te halen.)

Maja, wie leest dat? En wat heeft dat voor invloed? Staten worden simpelweg gedreven door nationale belangen. En wat Israël betreft, een door mij niet op te helderen vage, emotionele motivatie. Dat is het bizarre en unieke eraan. Dat doen ze verder nergens, verder denken ze alleen maar: 'wat levert het de BV Engeland, Nederland, VS op?'

Dus dat dingetje zou ik graag een keer opgehelderd hebben.

Om dat te begrijpen moet je terug naar de negentiende eeuw. De verbondenheid met het streven van de Joden om terug te keren naar het beloofde land is een echte traditie in protestantse kringen, bijvoorbeeld in Engeland, maar ook in Amerika en Nederland. Die traditie leeft nog steeds voort. Ga op een zondagmorgen maar eens naar een willekeurige protestantse kerk. Goede kans dat je meemaakt dat er voorbedes voor Israël gedaan worden.

super ick
18-11-12, 09:43
Dat is niet waar. Er zijn kranten en journalisten die dieper in de materie proberen door te dringen, ongeacht de resultaten. Je maakt mij niet wijs dat The Guardian, The Independent, John Pilger en Robert Fisk, of een Seymour Hersch, om er een paar te noemen, gemotiveerd worden door een uit de lucht gevallen 'anti-israëlisme', of, godbetert, 'antisemitisme'.

Denk je dat echt? Ik niet.

(Weet dat ze genadeloze stukken schrijven waarin er werkelijk niemand fraai uitkomt, simpelweg omdat ze proberen de waarheid boven water te halen.)

Maja, wie leest dat? En wat heeft dat voor invloed? Staten worden simpelweg gedreven door nationale belangen. En wat Israël betreft, een door mij niet op te helderen vage, emotionele motivatie. Dat is het bizarre en unieke eraan. Dat doen ze verder nergens, verder denken ze alleen maar: 'wat levert het de BV Engeland, Nederland, VS op?'

Dus dat dingetje zou ik graag een keer opgehelderd hebben.

Inderdaad waar. Ik probeer het een beetje bij te houden maar het enige wat ik zie zijn gewone mensen ter plaatse die hun verhaal mogen doen. Het lijkt wel of John de Mol zijn reality programmering overgeslagen is naar het nieuws.

Gisteren CNN zitten kijken. Daar gaan ze veel verder op de achtergronden in. Je moet er wel voor naar het buitenland.

knuppeltje
18-11-12, 09:55
Ik was er al bang voor. Bij jou staat alles vast.

Bang, angst. Het is allemaal angst. Angst voor niet verder te willen kijken dan de neus lang is. Angst voor de argumenten van de tegenpartij. Angst dat eigen zekerheden wel eens nergens anders dan op drijfzand gebaseerd zijn, en je daarom ingraven in stellingen.
Als er iets is dat ik niet heb dan is het die angst, en daarom verwacht ik van actualiteitenprogramma's dat er op de materie die er aan bod komt diep wordt ingegaan, en dat het niet blijft bij een amusementsprogramma waarin een onderwerp even eenzijdig wordt afgeraffeld, wegens bepaalde voorkeuren. Vandaar dat ik, om toch dicht bij huis te blijven, Canvas aanhaalde. Daar gaat het er wel serieus naartoe.
Als er bij P&W er fijntjes op gewezen wordt dat Timmermans, toen hij nog in de Kamer zat, heel ferme taal uitsloeg richting Israël, maar nu hij minister is, in alle talen zwijgt over wat er nu gebeurt, dat vervolgens Plasterk daarover Timmermans gaat verdedigen terwijl P&W dadaar geen enkele vraag over stellen, en vervolgens het onderwerp zo snel mogelijk afraffelen, dan gebeurt dat uit vooringenomenheid van P&W, of vanuit de onwil om een goed actualiteitenprogramma te maken. Dat laatste lijkt er mij sowieso aan de hand te zijn bij P&W.

knuppeltje
18-11-12, 09:58
Inderdaad waar. Ik probeer het een beetje bij te houden maar het enige wat ik zie zijn gewone mensen ter plaatse die hun verhaal mogen doen. Het lijkt wel of John de Mol zijn reality programmering overgeslagen is naar het nieuws.

Gisteren CNN zitten kijken. Daar gaan ze veel verder op de achtergronden in. Je moet er wel voor naar het buitenland.

Bij CNN?

knuppeltje
18-11-12, 10:00
Om dat te begrijpen moet je terug naar de negentiende eeuw. De verbondenheid met het streven van de Joden om terug te keren naar het beloofde land is een echte traditie in protestantse kringen, bijvoorbeeld in Engeland, maar ook in Amerika en Nederland. Die traditie leeft nog steeds voort. Ga op een zondagmorgen maar eens naar een willekeurige protestantse kerk. Goede kans dat je meemaakt dat er voorbedes voor Israël gedaan worden.

En welk recht hebben die protestanten van je om daarvoor Palestijnen van hun huis en haard te verdrijven?

Firefox
18-11-12, 10:05
En welk recht hebben die protestanten van je om daarvoor Palestijnen van hun huis en haard te verdrijven?

Lees oude discussies.

super ick
18-11-12, 12:28
Bij CNN?

Ja. Ik sluit niet graag bronnen uit. Dat vind zo vooringenomen. Zo lees ik ook regelmatig op JOOP.NL

[HPPasmoduson] ook een klok die stilstaat heeft twee keer in de 24 uur gelijk [HPPasmodusoff]

Ik vind het juist erg leerzaam om te bekijken of meningen die totaal afwijken van de mijne ook een grondslag hebben. Waar ze op gebaseerd zijn. Wat voor mensen er achter zitten.

mark61
18-11-12, 13:41
Inderdaad waar. Ik probeer het een beetje bij te houden maar het enige wat ik zie zijn gewone mensen ter plaatse die hun verhaal mogen doen. Het lijkt wel of John de Mol zijn reality programmering overgeslagen is naar het nieuws.

Gisteren CNN zitten kijken. Daar gaan ze veel verder op de achtergronden in. Je moet er wel voor naar het buitenland.

Ja echt, de kwaliteit van de Nederlandse media is gewoon waardeloos. Welke partij ze ook kiezen of niet kiezen.

CNN is heel wisselend van kwaliteit. In de VS kwakkelt het, weinig kijkers. Ze zitten dan wel tussen grofweg MSNBC, dat als 'links' wordt gezien, en FOX NEWS in, maar je hebt er niet altijd wat aan. Ik weet niet wat er gebeurd is, destijds hadden ze een grote naam.

Het zal wel teveel 'net niet zijn'. Niet populistisch genoeg, maar ook niet genoeg kwaliteit :hihi:

knuppeltje
18-11-12, 14:15
Ja. Ik sluit niet graag bronnen uit. Dat vind zo vooringenomen.

Dat is heel mooi van je, maar CNN? Oké, als je daar toch zin in hebt.

super ick
18-11-12, 16:10
Dat is heel mooi van je, maar CNN? Oké, als je daar toch zin in hebt.

Ik vind dat je het nieuws van alle kanten met proberen tot je te nemen. En soms ben je snel klaar maar soms heb ik wel eens zoiets van, heeeeee. Ze hebben wel een punt. Dat pik ik dan weer mee. Het is ook altijd goed om te weten waarom mensen zo reageren zoalsmze reageren. Je kunt niet de wereld in links/goed en rechts/evil indelen. Het is wel aantrekkelijk en lekker duidelijk bovendien maar toch wat te gemakkelijk.

Een beetje het verhaal van de wortel en de stok. Altijd de wortel of altijd de stok werkt niet. Het is de kunst om de juiste op het juiste moment in te zetten.