PDA

Bekijk Volledige Versie : OM eist vier jaar tegen kickbokser



knuppeltje
15-11-12, 12:55
Wat is nu eigenlijk de waarde van het kickboksen. Volgens mij trekt dat alleen maar domme vechtlustigige types aan die zo nog gevaarlijker worden.

Nou ja, een cursus schaken zal er wel niet ingaan bij die gasten.

RTL Nieuws - Eis vier jaar tegen voetballer die bejaarde supporter doodschopte (http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/11_november/15/binnenland/OM_eist_vier_jaar_tegen_kickbokser_die_oude_man_do odschopte.xml)

BoerHarms
15-11-12, 13:02
Gewoon, Macho kunnen zijn om alleen proberen op deze wijze imposant te zijn,

Zoals je zegt, een cursus schaken........

Hoewel de Thais toch wel anderes met deze sport omgaan

knuppeltje
15-11-12, 13:09
Gewoon, Macho kunnen zijn om alleen proberen op deze wijze imposant te zijn,

Zoals je zegt, een cursus schaken........

Hoewel de Thais toch wel anderes met deze sport omgaan

Wat ik sowieso al niet begrijp is waar die gasten de gore lef vandaan halen om net te doen alsof ze helemaal niet begrijpen hoe gevaarlijk dat uithalen van hen is, en dan achteraf maar aankomen zetten met ordinaire kutsmoesjes.

super ick
15-11-12, 16:00
Wat ik sowieso al niet begrijp is waar die gasten de gore lef vandaan halen om net te doen alsof ze helemaal niet begrijpen hoe gevaarlijk dat uithalen van hen is, en dan achteraf maar aankomen zetten met ordinaire kutsmoesjes.

Sinds kickboksen een sport ansich geworden is, is het mis gegaan. In mijn tijd stapten jongens over naar het kickboksen vanuit Karate of jiu jitsu. Dan neem je ook de discipline mee van deze budosporten. Respect voor de sensei, strenge regels in de dojo, respect voor anderen, geen agressie, etc.

Nu gaan jochies van 8 kickboksen en staan een week later als een malloot op de benen van een maatje te trappen. Kickboksers die na een half jaar wedstrijden draaien. Bezopen.

Ik ken geen enkele 'vechtsportcollega' uit mijn tijd die ook maar iemand blijvend letsel heeft toegebracht. En bejaarden daar bleef je helemaal vanaf. Wat is dat toch godverdomme. Volgens mij krijgen die gasten een soort miskent egoprobleem. Ze moeten ineens respect, pikken niets meer, kunnen hun schouders nergens voor ophalen en beuken op alles en iedereen zonder enige aanleiding.

Kortman
15-11-12, 20:47
Sinds kickboksen een sport ansich geworden is, is het mis gegaan. In mijn tijd stapten jongens over naar het kickboksen vanuit Karate of jiu jitsu. Dan neem je ook de discipline mee van deze budosporten. Respect voor de sensei, strenge regels in de dojo, respect voor anderen, geen agressie, etc.

Nu gaan jochies van 8 kickboksen en staan een week later als een malloot op de benen van een maatje te trappen. Kickboksers die na een half jaar wedstrijden draaien. Bezopen.

Ik ken geen enkele 'vechtsportcollega' uit mijn tijd die ook maar iemand blijvend letsel heeft toegebracht. En bejaarden daar bleef je helemaal vanaf. Wat is dat toch godverdomme. Volgens mij krijgen die gasten een soort miskent egoprobleem. Ze moeten ineens respect, pikken niets meer, kunnen hun schouders nergens voor ophalen en beuken op alles en iedereen zonder enige aanleiding.

Vind dat er net zo hoge straf op moet staan als iemand doden / verwonden met een wapen.

(leen)
15-11-12, 20:58
Sinds kickboksen een sport ansich geworden is, is het mis gegaan. In mijn tijd stapten jongens over naar het kickboksen vanuit Karate of jiu jitsu. Dan neem je ook de discipline mee van deze budosporten. Respect voor de sensei, strenge regels in de dojo, respect voor anderen, geen agressie, etc.

Nu gaan jochies van 8 kickboksen en staan een week later als een malloot op de benen van een maatje te trappen. Kickboksers die na een half jaar wedstrijden draaien. Bezopen.

Ik ken geen enkele 'vechtsportcollega' uit mijn tijd die ook maar iemand blijvend letsel heeft toegebracht. En bejaarden daar bleef je helemaal vanaf. Wat is dat toch godverdomme. Volgens mij krijgen die gasten een soort miskent egoprobleem. Ze moeten ineens respect, pikken niets meer, kunnen hun schouders nergens voor ophalen en beuken op alles en iedereen zonder enige aanleiding.

Ik denk niet dat het veel met de sport te maken heeft,tis (zijn) gewoon (een) malloot(en) die ooit eens wat basis principes leerden.
Binnen elke verzameling mensen zitten wel wat foutjes.

BoerHarms
16-11-12, 00:49
Wat ik sowieso al niet begrijp is waar die gasten de gore lef vandaan halen om net te doen alsof ze helemaal niet begrijpen hoe gevaarlijk dat uithalen van hen is, en dan achteraf maar aankomen zetten met ordinaire kutsmoesjes.

Daarom kunnen ze ook niet schaken, schaken is vooruituitdenken , de gevolgen inzien van je zetten,

daarom jouw opmerking over dat potje schaken is terecht.

Ja die kutsmoesjes, och och, och , we moeten nu allemaal medelijden hebben ze, is ie schuldig verklaard is, mag ie van mij best een tijdje zitten.

super ick
16-11-12, 10:37
Ik denk niet dat het veel met de sport te maken heeft,tis (zijn) gewoon (een) malloot(en) die ooit eens wat basis principes leerden.
Binnen elke verzameling mensen zitten wel wat foutjes.

Natuurlijk. Anders zouden alle kickboksers gewelddadig zijn.

Er is wel een verschil tussen de eeuwenoude budosporten met hun strenge regels. Ik heb mij 6 jaar het apezuur getraind om een tweede dan te halen. Ik ken 'kickbokstrainers' die zelf nauwelijks een vechtsportachtergrond hebben. Ik zie kickboksers die nauwelijks kunnen boksen, alleen lage harde tappen, en die wedstrijden vechten. Rammen en naar voren. In en uit vechten? Nooit van gehoord. Een mawazi geri geven op een halve meter afstand? Kunnen ze niet.

Als je een zwarte band Judo, karate, jiu jitsu hebt gehaald dan heb je een sportieve prestatie geleverd die je zelfs kunt vermelden op je cv

Als je 10 jaar gekickbokst hebt betekend dat dat je tussen het tuig getraind hebt. Kun je beter niet vermelden op je cv.
Regels stellen is de oplossing. Maar de overheid weet er inhoudelijk te weinig van.