PDA

Bekijk Volledige Versie : Video: de Hamasraket die Israël bedreigt



Firefox
16-11-12, 23:04
Fajr 5 - The Hamas Rocket That Threatens Millions of Israelis - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g3TOYFfNQoY)

super ick
17-11-12, 11:00
Fajr 5 - The Hamas Rocket That Threatens Millions of Israelis - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g3TOYFfNQoY)

De raketten worden stukje bij beetje steeds beter. Dat hou je niet tegen. De tegenreacties zullen ook grotere gevolgen hebben.

Waar ik me wel aan stoor zijn sommige twitterberichten. Het lijkt wel of er een wedstrijdje slachtoffers in beeld brengen aan de gang is.

Joesoef
17-11-12, 11:34
Mislukte vuurpijlen...

Firefox
17-11-12, 13:14
Mislukte vuurpijlen...

Als zo'n vuurpijl je keuken komt binnenzeilen ben je er geweest.

Joesoef
17-11-12, 13:28
Als zo'n vuurpijl je keuken komt binnenzeilen ben je er geweest.


Trefzekerheid 0,0, als ik die toko runde konden ze nu dadels verkopen. Prutsers.

Firefox
17-11-12, 13:40
Trefzekerheid 0,0, als ik die toko runde konden ze nu dadels verkopen. Prutsers.

Als je de bedoeling hebt burgers te raken is trefzekerheid geen eerste vereiste. Burgers vind je overal.

Joesoef
17-11-12, 13:45
Als je de bedoeling hebt burgers te raken is trefzekerheid geen eerste vereiste. Burgers vind je overal.


Overal (http://www.nu.nl/buitenland/2959476/raket-in-zee-gestort-nabij-tel-aviv.html)

(leen)
17-11-12, 19:27
Mislukte vuurpijlen...

Als dat getal van 90 kg bij de rode top echt slaat op de hoeveelheid springstof is de actie wel wat meer dan een vuurpijl.

super ick
17-11-12, 20:25
Oké Joesoef, het is slechte kwaliteit maar er zijn voltreffers.

Schouders ophalen omdat het grootste deel mis is?

J.Emhá
18-11-12, 02:14
Zoooo, dat is een enge raket! Maar ''goed'' dat de zionisten iets veel engers hebben, én gebruiken: Witte fosfor.

White Phosphorus bombs into Gaza - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=X73idhOLK7o)


Witte fosfor wordt gebruikt in brandbommen, rookbommen en als doelwitmarkering. Het is een zelfontbrandbare stof; bij contact branden huid en vlees weg. Bij contact met de huid reageert de stof met het water in de huid, waardoor zeer diepe en ernstige brandwonden ontstaan. (Het verbrandingsproduct is fosforpentoxide dat met vocht verder reageert tot fosforzuur.) Dit effect is vergelijkbaar met dat van napalm. Naast brandwonden kan de toxiciteit van witte fosfor ook schade aan belangrijke organen zoals lever, longen en hart veroorzaken. Fosforbranden kunnen niet met water geblust worden omdat de stof ook met water reageert, onder andere met de vorming van het toxische fosfine.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_fosfor

Zeer handige bommen om extra burgerslachtoffers mee te maken, bij een ''gerichte'' aanval.

mark61
18-11-12, 02:30
Als dat getal van 90 kg bij de rode top echt slaat op de hoeveelheid springstof is de actie wel wat meer dan een vuurpijl.

Niet als je niet kan mikken, blijkt. Gezien de 12 Israëli's die door duizenden raketten vanuit Gaza zijn afgeschoten in 10 jaar, 1999-2009.

Israël deed dat wat beter, 1.300 doden in 3 weken.

Maar jou valt niks op, qua discrepantie?

mark61
18-11-12, 02:32
Oké Joesoef, het is slechte kwaliteit maar er zijn voltreffers.

Schouders ophalen omdat het grootste deel mis is?

Ja eh wil je het over details hebben of over de hele kwestie?

Het probleem is de kip en ei-kwestie van wie het eerst begon te schieten?

Moeten Gazanen de schouders ophalen omdat de meeste Israëlische raketten voltreffers zijn?

Ik begrijp jouw vraag gewoon niet.

Firefox
18-11-12, 09:57
Niet als je niet kan mikken, blijkt. Gezien de 12 Israëli's die door duizenden raketten vanuit Gaza zijn afgeschoten in 10 jaar, 1999-2009.

Israël deed dat wat beter, 1.300 doden in 3 weken.

Maar jou valt niks op, qua discrepantie?


Elk leven telt en is belangrijk, ook het leven van een Israëli, voor jou kennelijk minder.

(leen)
18-11-12, 11:07
Niet als je niet kan mikken, blijkt. Gezien de 12 Israëli's die door duizenden raketten vanuit Gaza zijn afgeschoten in 10 jaar, 1999-2009.

Israël deed dat wat beter, 1.300 doden in 3 weken.

Maar jou valt niks op, qua discrepantie?

Of jou cijfers kloppen weet ik niet,het lijken me wat vreemde getallen tov elkaar,
éénmaal een rechte hit met 90 kilo geeft zowiezo al meer dan 12 doden.
Tis een drama daar,en de verhoudingen zijn idd zoek.
Wie dé oplossing heeft wordt ook vermoord,de touwtrekkers willen geen einde aan hun manipulatieve mogelijkheden.

super ick
18-11-12, 11:59
Ja eh wil je het over details hebben of over de hele kwestie?

Het probleem is de kip en ei-kwestie van wie het eerst begon te schieten?

Moeten Gazanen de schouders ophalen omdat de meeste Israëlische raketten voltreffers zijn?

Ik begrijp jouw vraag gewoon niet.

Die is toch duidelijk?

Moet Israël de schouders ophalen omdat de meesten toch mis gaan?

mark61
18-11-12, 13:19
Of jou cijfers kloppen weet ik niet,het lijken me wat vreemde getallen tov elkaar,
éénmaal een rechte hit met 90 kilo geeft zowiezo al meer dan 12 doden.
Tis een drama daar,en de verhoudingen zijn idd zoek.
Wie dé oplossing heeft wordt ook vermoord,de touwtrekkers willen geen einde aan hun manipulatieve mogelijkheden.

Oh je kan het zo nazoeken hoor, niks geheims of bijzonders aan. Geen Israëlische bron die je zal tegenspreken. Ze hebben het er gewoon niet over, en beginnen over wat anders als je ernaar informeert.

Ja, hoog tijd dat iemand daar wat aan doet. Een van de weinige conflicten die snel en zonder geweld zijn op te lossen.

mark61
18-11-12, 13:21
Die is toch duidelijk?

Moet Israël de schouders ophalen omdat de meesten toch mis gaan?

Ja maar dat is zo'n losse vraag m.b.t. tot een losgezongen feitje. Een feit dat is ingebed in duizenden andere feiten die allemaal met elkaar samenhangen.

Ik vind het een retorische vraag, vandaar dat ik er wat retorische tegenover stelde.

Het is een vraag waarop welk antwoord dan ook ons geen steek verder helpt. Of nou ja, hen.

super ick
18-11-12, 16:15
Ja maar dat is zo'n losse vraag m.b.t. tot een losgezongen feitje. Een feit dat is ingebed in duizenden andere feiten die allemaal met elkaar samenhangen.

Ik vind het een retorische vraag, vandaar dat ik er wat retorische tegenover stelde.

Het is een vraag waarop welk antwoord dan ook ons geen steek verder helpt. Of nou ja, hen.

Ik denk dat die raketten de zaak geen goed doen.

Spoetnik
18-11-12, 17:09
Ik denk dat die raketten de zaak geen goed doen.

Welke zaak? Die raketten die Hamas afvuurt zijn puur een politiek statement, je dacht toch niet dat ook maar een Hamas man denkt dat die raketten een militair doel hebben?

CONTRA
18-11-12, 18:47
Welke zaak? Die raketten die Hamas afvuurt zijn puur een politiek statement, je dacht toch niet dat ook maar een Hamas man denkt dat die raketten een militair doel hebben?

een statement dat averechts werkt. het levert de bekende reactie op in de internationale gemeenschap: israel heeft het recht zich te verdedigen tegen het terroristisch geweld van hamas.

super ick
18-11-12, 18:49
Welke zaak? Die raketten die Hamas afvuurt zijn puur een politiek statement, je dacht toch niet dat ook maar een Hamas man denkt dat die raketten een militair doel hebben?

Met een averechts effect.

Dus doen ze de zaak geen goed.

Spoetnik
18-11-12, 19:13
Met een averechts effect.

Dus doen ze de zaak geen goed.

Opnieuw, welke zaak? Jij hebt geen enkel idee wat Hamas wil, en waarom ze bepaalde dingen uitvoeren. Op het moment zijn er onderhandelingen in Egypte tussen Hamas en Israel over een permanent bestand, ongetwijfeld zal een van de voorwaarden zijn dat de blokade wordt opgeheven.

Spoetnik
18-11-12, 19:35
Some of the Palestinian rockets fired far into Israel during the Gaza flare-up have lacked powerful warheads because they were stripped down to increase range and spread alarm over a wider population, Israeli security sources said on Sunday.

"Our assessment is that the prestige of setting off alarms deep in Israel, and being perceived as fighting on, is as important to them now as spilling our blood," said an Israeli official briefed on security cabinet decisions.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/some-gaza-rockets-lack-warheads-say-israeli-officials-1.478861
Met andere woorden Hamas schiet raketten af zonder explosieven.

mark61
18-11-12, 19:43
Ik denk dat die raketten de zaak geen goed doen.

Dat hangt ervan af wat de zaak is. Naar een staat gaat het niet leiden, maar dat gaat niks anders ook.

In ieder geval krijgen ze aandacht. Dat is vaak nr. 1. Als niemand het over Palestijnen heeft, verandert er helemaal niks.

Dus basiswet in reclamebusiness: beter dat ze slecht over je praten, dan helemaal niet.

super ick
18-11-12, 20:08
Dat hangt ervan af wat de zaak is. Naar een staat gaat het niet leiden, maar dat gaat niks anders ook.

In ieder geval krijgen ze aandacht. Dat is vaak nr. 1. Als niemand het over Palestijnen heeft, verandert er helemaal niks.

Dus basiswet in reclamebusiness: beter dat ze slecht over je praten, dan helemaal niet.

Daar lijkt het wel op.

Aan de andere kant zit ik net beelden te bekijken van Ashkelon. Daar zitten ze maanden in schuilkelders. Tussen alarm en inslag zitten soms maar 15 seconden. Ik zie een man verklaren dat het alleen stopt als alle Arabieren uitgeroeid worden.
Deze acties en de acties van Israël leiden tot radicaliseren van de bevolking. Straks is er helemaal geen gematigd geluid meer te horen.

Koren op de molen van de hardliners aan beide zijden.

mark61
18-11-12, 20:50
Daar lijkt het wel op.

Aan de andere kant zit ik net beelden te bekijken van Ashkelon. Daar zitten ze maanden in schuilkelders. Tussen alarm en inslag zitten soms maar 15 seconden. Ik zie een man verklaren dat het alleen stopt als alle Arabieren uitgeroeid worden.
Deze acties en de acties van Israël leiden tot radicaliseren van de bevolking. Straks is er helemaal geen gematigd geluid meer te horen.

Koren op de molen van de hardliners aan beide zijden.

Ja, zo gaat dat. Punt is alleen dat de Palestijnen geen alternatief hebben. Israël wel.

Kijk naar de Jordaanoever. Abbas en zijn maats liggen al 10 jaar met hun pootjes omhoog, en er verandert geen ruk.

super ick
18-11-12, 21:47
Ja, zo gaat dat. Punt is alleen dat de Palestijnen geen alternatief hebben. Israël wel.

Kijk naar de Jordaanoever. Abbas en zijn maats liggen al 10 jaar met hun pootjes omhoog, en er verandert geen ruk.

Die gedachte schiet mij ook wel eens te binnen. Als Israël de Jordaanoever nu eens helemaal los zou laten met de nodige politieke garanties van de kant van Abbas. Stel dat dat op een succes uit zou lopen. Geweld blijft uit en economische groei, gelukkigere mensen.

Volgens mij komt het Abbas momenteel wel goed uit dat Israël die grens potdicht houdt.

Al Sawt
18-11-12, 22:35
Fajr 5 - The Hamas Rocket That Threatens Millions of Israelis - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g3TOYFfNQoY)

Overigens zijn er geen enkel bewijs dat Iran dergelijke raketten levert aan de Hamas. Alleen gehersenspoelde en gestoorde geschiedenisdocenten, geloven dergelijke onzin.

super ick
18-11-12, 22:44
Overigens zijn er geen enkel bewijs dat Iran dergelijke raketten levert aan de Hamas. Alleen gehersenspoelde en gestoorde geschiedenisdocenten, geloven dergelijke onzin.

Iran dacht ze van de financiële steun allemaal een keer naar de kapper gingen?

Al Sawt
18-11-12, 22:49
Iran dacht ze van de financiële steun allemaal een keer naar de kapper gingen?
En heb jij bewijs gezien dat Iran geld en wapens levert aan Hamas? Of zit je uit jouw onwetende duim onzin te zuigen?

super ick
18-11-12, 22:50
En heb jij bewijs gezien dat Iran geld en wapens levert aan Hamas? Of zit je uit jouw onwetende duim onzin te zuigen?

Ik heb het alleen over financiële steun, niet over wapens.

super ick
18-11-12, 22:53
Ik heb het alleen over financiële steun, niet over wapens.


Hoe komen ze er volgens jou aan? Sinterklaas?

Al Sawt
18-11-12, 22:58
Ik heb het alleen over financiële steun, niet over wapens.
En op welke bewijzen baseer je dat? Of lul je simpelweg uit je nek?

Al Sawt
18-11-12, 23:02
Hoe komen ze er volgens jou aan? Sinterklaas?

Gelukkig heeft Hamas meerdere bronnen van inkomsten. Voornamelijk in de Arabische wereld. Daar leven gelukkig veel sympathisanten van Hamas met geld en bereidheid om de vrijheidsstrijders van Hamas te steunen.

Dat zijn geen overheden of aan overheden gelieerde organisaties of etc. Maar meestal particulieren waar de Arabische vlam in hun hart gelukkig aan het branden is.

Een uitermate geruststellende gedachte in deze tijden. Dus graag bewijs dat Iran Hamas financieel steunt!

H.P.Pas
18-11-12, 23:04
:aanwal: Ik ergerde me al een tijdje aan de geciviliseerde toon die hier recentelijk overheerst.
Hoog tijd inderdaad dat een moderator corrigerend een onbeschofte scheur komt opzetten.
Orde moet er wezen.

Firefox
18-11-12, 23:07
Gelukkig heeft Hamas meerdere bronnen van inkomsten. Voornamelijk in de Arabische wereld. Daar leven gelukkig veel sympathisanten van Hamas met geld en bereidheid om de vrijheidsstrijders van Hamas te steunen.

Dat zijn geen overheden of aan overheden gelieerde organisaties of etc. Maar meestal particulieren waar de Arabische vlam in hun hart gelukkig aan het branden is.

Een uitermate geruststellende gedachte in deze tijden. Dus graag bewijs dat Iran Hamas financieel steunt!

Toch wel jammer dat de steun gaat naar de oorlogsmachine ipv naar de armen. Maar goed, sinds de profeet is dat al traditie.

Al Sawt
18-11-12, 23:09
Toch wel jammer dat de steun gaat naar de oorlogsmachine ipv naar de armen. Maar goed, sinds de profeet is dat al traditie.
Sinds de komst van de profeet zijn minderheden beschermd in MO. Daarom konden de eerste generatie Zionisten aarden in Jeruzalem.

In Europa heeft het Christendom haar minderheden om zeep geholpen. Dat is pas traditie, meneer geschiedenisdocent.

Al Sawt
18-11-12, 23:10
:aanwal: Ik ergerde me al een tijdje aan de geciviliseerde toon die hier recentelijk overheerst.
Hoog tijd inderdaad dat een moderator corrigerend een onbeschofte scheur komt opzetten.
Orde moet er wezen.

Uiteraard. Leugenachtig retoriek dient afgestraft te worden met geseling van feiten.

Firefox
18-11-12, 23:11
Sinds de komst van de profeet zijn minderheden beschermd in MO. Daarom konden de eerste generatie Zionisten aarden in Jeruzalem.



Ha, als ze tenminste berustten in een positie van tweederangsburgers. Zo niet, dan werden er korte metten gemaakt, al tijdens het leven van de zog. profeet.

Al Sawt
18-11-12, 23:17
Ha, als ze tenminste berustten in een positie van tweederangsburgers. Zo niet, dan werden er korte metten gemaakt, al tijdens het leven van de zog. profeet.
Tweederangsburgers met eigen rechtbanken, scholen en instituties. In vergelijking met de inquisities, pogroms en vernietigingskampen, zijn ze zelf geprivilegieerd.

H.P.Pas
18-11-12, 23:18
Daar is geen grote bek voor nodig.
En ook geen gezwollen kreupellnederlands.
Sterker nog, dat werkt averechts.

Al Sawt
18-11-12, 23:24
Daar is geen grote bek voor nodig.
En ook geen gezwollen kreupellnederlands.
Sterker nog, dat werkt averechts.

En wat kan dan wel juist werken? Verlicht mij!

H.P.Pas
18-11-12, 23:29
Als je feitelijke informatie hebt kun je die leveren. Met bronvermelding en een linkje.

Al Sawt
18-11-12, 23:35
Als je feitelijke informatie hebt kun je die leveren. Met bronvermelding en een linkje.Goh. Behalve betweter, ook blind.

Want als je mijn reacties las, was ik de gene die vroeg om bewijzen in vorm van bronvermelding. Dus bespaar mij jouw selectieve verontwaardiging.

Mocht je feitelijk informatie toevoegen? Doe dat. Ben graag bereid om uitgebreid in te hakken op jouw inhoudelijke reacties. Overigens die je tot nu toe nooit hebt gepost.

H.P.Pas
19-11-12, 00:11
Overigens die je tot nu toe nooit hebt gepost.

Dat is een botte leugen.
Moderator.

Bofko
19-11-12, 03:59
Goh. Behalve betweter, ook blind.

Want als je mijn reacties las, was ik de gene die vroeg om bewijzen in vorm van bronvermelding. Dus bespaar mij jouw selectieve verontwaardiging.

Mocht je feitelijk informatie toevoegen? Doe dat. Ben graag bereid om uitgebreid in te hakken op jouw inhoudelijke reacties. Overigens die je tot nu toe nooit hebt gepost.

Wat is het verschil tussen een pan-arabist en een nazi (pan-germanist) ? Oh, geobsedeerde, die de hele humane moraliteit reduceert tot zijn eigen subjectieve 'zionisme-standaarden'.

knuppeltje
19-11-12, 08:32
Die gedachte schiet mij ook wel eens te binnen. Als Israël de Jordaanoever nu eens helemaal los zou laten met de nodige politieke garanties van de kant van Abbas. Stel dat dat op een succes uit zou lopen. Geweld blijft uit en economische groei, gelukkigere mensen.

Krijg nou tieten, meneer gaat opeens het licht zien.

Hamas heeft al een hele tijd geleden voorgesteld Israël binnen de grenzen van 1969 te aanvaarden, maar daar begint Israël niet aan, ze hebben er zelfs nog nooit eens op gereageerd. Nou ja, geef die stakkers een ongelijk, die moeten dan hun natte droom, Eretz Israël, opgeven. Dat wil je hen toch niet aandoen zeker?

Maar goed, je leutert er weer gezellig op los.

super ick
19-11-12, 09:27
Krijg nou tieten, meneer gaat opeens het licht zien.

Hamas heeft al een hele tijd geleden voorgesteld Israël binnen de grenzen van 1969 te aanvaarden, maar daar begint Israël niet aan, ze hebben er zelfs nog nooit eens op gereageerd. Nou ja, geef die stakkers een ongelijk, die moeten dan hun natte droom, Eretz Israël, opgeven. Dat wil je hen toch niet aandoen zeker?

Maar goed, je leutert er weer gezellig op los.

Doe maar weer hooghartig.

Ik vraag mij af of het mogelijk is een verdrag met Abbas te sluiten zonder Hamas en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.

Btw, de grenzen van 1969?

knuppeltje
19-11-12, 10:19
Doe maar weer hooghartig.

Ik vraag mij af of het mogelijk is een verdrag met Abbas te sluiten zonder Hamas en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.

Btw, de grenzen van 1969?

Heeft daar helemaal niets mee te maken, wel met jou constante verdraaiing van feiten.

Als Israël zou willen wel. Maar dat wil Israël dus niet. Die verrekte natte droom van de zionisten belet dat.

Domme vraag.

super ick
19-11-12, 14:12
Heeft daar helemaal niets mee te maken, wel met jou constante verdraaiing van feiten.

Als Israël zou willen wel. Maar dat wil Israël dus niet. Die verrekte natte droom van de zionisten belet dat.

Domme vraag.

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Het bewijs daarvoor is zojuist door jou geleverd.

CONTRA
19-11-12, 14:23
Abbas

waar is die vent eigenlyk? palestynen worden gebombardeerd, maar abbas laat zich niet horen.

super ick
19-11-12, 14:30
waar is die vent eigenlyk? palestynen worden gebombardeerd, maar abbas laat zich niet horen.

Ik heb de indruk dat de Palestijnen onderling in tweeën gescheurd zijn. Wellicht vind Abbas het wel lekker dat Israël Hamas in een ijzeren greep houdt.

mark61
19-11-12, 16:00
Doe maar weer hooghartig.

Ik vraag mij af of het mogelijk is een verdrag met Abbas te sluiten zonder Hamas en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.

Het is voor het laatst in Camp David 2000 geprobeerd. Israël bood een bantoestan aan. Een Palestina ZONDER soevereiniteit. Israël zou het luchtruim en de ondergrond (water!) controleren, de Westelijke Jordaanoever zou worden opgedeeld in drie compartimenten, want Israël wilde bepaalde nederzettingen houden, en die moesten een directe verbinding houden met Israël, en nog zo wat. Vin je het gek dat Arafat nee bedankt zei? En dit nog afgezien van geen terugkeer vluchtelingen, Jeruzalem essentially onder Israëlische controle, en nog zo wat.

Ik denk trouwens dat de internationale gemeenschap geen halve deal zou accepteren, en terecht. Hamas heeft trouwens zat aanhangers op de Westoever, en de PLO is impopulairder dan ooit. Wat heeft 10 jaar op hun rug liggen met de pootjes omhoog opgeleverd? Méér nederzettingen, in een steeds razender tempo. En verder niks.

super ick
19-11-12, 16:17
Het is voor het laatst in Camp David 2000 geprobeerd. Israël bood een bantoestan aan. Een Palestina ZONDER soevereiniteit. Israël zou het luchtruim en de ondergrond (water!) controleren, de Westelijke Jordaanoever zou worden opgedeeld in drie compartimenten, want Israël wilde bepaalde nederzettingen houden, en die moesten een directe verbinding houden met Israël, en nog zo wat. Vin je het gek dat Arafat nee bedankt zei? En dit nog afgezien van geen terugkeer vluchtelingen, Jeruzalem essentially onder Israëlische controle, en nog zo wat.

Ik denk trouwens dat de internationale gemeenschap geen halve deal zou accepteren, en terecht. Hamas heeft trouwens zat aanhangers op de Westoever, en de PLO is impopulairder dan ooit. Wat heeft 10 jaar op hun rug liggen met de pootjes omhoog opgeleverd? Méér nederzettingen, in een steeds razender tempo. En verder niks.

Kortom het blijft uitzichtloos.

mark61
19-11-12, 16:32
waar is die vent eigenlyk? palestynen worden gebombardeerd, maar abbas laat zich niet horen.

Oh hij betreurt het enzo. Wat kan hij doen? Wie luistert er nog naar hem? Zowel in eigen land als daarbuiten volledig irrelevant geworden. Iedereen veracht hem als de poedel van Israël. En Israël lacht zich slap.

mark61
19-11-12, 16:34
Kortom het blijft uitzichtloos.

De sleutel ligt in Washington en nergens anders. En de zogenaamd 'anti-Israëlische' Obama die in zijn tweede termijn 'zijn handen vrij' zou hebben moedigt Israël vrolijk aan. Waar die idioten vandaan halen dat hij anti-I zou zijn...

Het minste wat gedaan kan worden is zijn Nobelprijs afnemen. Dat was, en is nu nog meer, een obsceniteit.

Firefox
19-11-12, 18:05
De sleutel ligt in Washington en nergens anders. En de zogenaamd 'anti-Israëlische' Obama die in zijn tweede termijn 'zijn handen vrij' zou hebben moedigt Israël vrolijk aan. Waar die idioten vandaan halen dat hij anti-I zou zijn...

Het minste wat gedaan kan worden is zijn Nobelprijs afnemen. Dat was, en is nu nog meer, een obsceniteit.

Tuurlijk, als je niet anti-Israël bent ben je een Nobelprijs niet waardig.

super ick
19-11-12, 21:52
De sleutel ligt in Washington en nergens anders. En de zogenaamd 'anti-Israëlische' Obama die in zijn tweede termijn 'zijn handen vrij' zou hebben moedigt Israël vrolijk aan. Waar die idioten vandaan halen dat hij anti-I zou zijn...

Het minste wat gedaan kan worden is zijn Nobelprijs afnemen. Dat was, en is nu nog meer, een obsceniteit.

Als je zo beschoten wordt schiet ieder land terug. Of het terecht is maakt dan niet uit.

Ook Turkije handeld zo. Dergelijk geweld wordt beantwoord met geweld. Overal ter wereld.

Inhoudelijk zei Obama niets. Hij had het alleen over het recht op zelfverdediging. Er wordt helemaal niet inhoudelijk over de zaak gesproken.

Het zou toch vreemd zijn als Israël niet terug zou schieten omdat zij eerder ook een raket hebben afgevuurd? Zoiets van: ze hebben gelijk dat ze schieten dus laten we maar niet reageren.

Puur het feit dat Israël op de raketten reageerd vind ik wel logisch. De manier waarop keur ik af.
Israel weet waar die raketten binnen komen. Kam dat dan uit en schiet niet op een TV gebouw.

mark61
19-11-12, 22:24
Als je zo beschoten wordt schiet ieder land terug. Of het terecht is maakt dan niet uit.

Gaza heeft geen recht op zelfverdediging?

Als je alleen dat ene ding noemt en verder NIETS, dan ben je waardeloos. En zeker geen Nobelprijs waardig.

mark61
19-11-12, 22:25
Tuurlijk, als je niet anti-Israël bent ben je een Nobelprijs niet waardig.

Idioot. Jij bent echt volledig irrelevant voor wat dan ook.

Al Sawt
19-11-12, 22:49
Dat is een botte leugen.
Moderator.

Bot omdat het pijn doet. Pijn omdat het waar is. Probeer een reactie te typen van meer dan een regel. Moeilijk, maar je kan het.

Al Sawt
19-11-12, 22:53
Wat is het verschil tussen een pan-arabist en een nazi (pan-germanist) ? Oh, geobsedeerde, die de hele humane moraliteit reduceert tot zijn eigen subjectieve 'zionisme-standaarden'.Woorden van een malloot. Wiens kennis niet verder reikt dan diens beperkte referentiekader. Pan Arabisme is een ideologie dat niet berust is op rassen theorie of andere waanzin zoals gestoorde ideologieën als Nazisme en Zionisme propageren.

Al Sawt
19-11-12, 22:54
Kortom het blijft uitzichtloos.Nee hoor!
Arabische lente en Iran als toekomstige kernmacht, heeft tot nu toe prachtige ontwikkelingen in gang gezet.

H.P.Pas
19-11-12, 23:20
Bot omdat het pijn doet.

Je bent masochist ?

CONTRA
19-11-12, 23:40
Oh hij betreurt het enzo. Wat kan hij doen? Wie luistert er nog naar hem? Zowel in eigen land als daarbuiten volledig irrelevant geworden. Iedereen veracht hem als de poedel van Israël. En Israël lacht zich slap.

het heeft symbolische waarde als abbas de israelische staatsterreur in gaza op alle mogelyke manieren zou afkeuren. het schept daarnaast eenheid tussen de palestynen als abbas dat zou doen en daar is israel wel gevoelig voor. door te zwygen en de andere kant op te kyken gedraagt abbas zich inderdaad als de poedel van netanyahu.

CONTRA
19-11-12, 23:45
Ik heb de indruk dat de Palestijnen onderling in tweeën gescheurd zijn. Wellicht vind Abbas het wel lekker dat Israël Hamas in een ijzeren greep houdt.

israel is ook verscheurd en versplinterd maar zelfs de oppositie staat achter het oorlogsgeweld van netanyahu. waarom kan abbas dan niet achter de palestynen staan? abbas is de spreekbuis vd palestynen in de internationale politiek. hy had vanaf dag één de aanval van israel hard moeten bekritiseren zoals hy ook steeds via de internationale politiek de israelische bouwplannen op de westbank veroordeeld.

Firefox
19-11-12, 23:49
israel is ook verscheurd en versplinterd maar zelfs de oppositie staat achter het oorlogsgeweld van netanyahu. waarom kan abbas dan niet achter de palestynen staan? abbas is de spreekbuis vd palestynen in de internationale politiek. hy had vanaf dag één de aanval van israel hard moeten bekritiseren zoals hy ook steeds via de internationale politiek de israelische bouwplannen op de westbank veroordeeld.

Als Hmas hem niet met geweld uit Gaza geschopt had, dan had hij dat wellicht ook wel gedaan.

CONTRA
19-11-12, 23:56
Inhoudelijk zei Obama niets. Hij had het alleen over het recht op zelfverdediging. Er wordt helemaal niet inhoudelijk over de zaak gesproken.


dat zogenaamde recht op zelfverdediging bestaat onder meer uit bombardementen op burgerdoelen en buitengerechtelijke executies. dat zyn oorlogsmisdaden. obama is geen domme man, die weet zelf ook wel dat israel daar geen enkel recht toe heeft. dat hamas raketten afschiet is geen vrybief voor israel oorlogsmisdaden te begaan.
daarnaast weet obama dat israel een bezettingsmacht is en dat israel daardoor geen aanspraak kan maken op het recht op zelfverdediging aangezien israel als bezetter en onderdrukker zelf de aanvaller is. obama liegt aan alle kanten met dat recht op zelfverdediging die israel niet heeft. obama praat de oorlogsmisdaden van israel recht en criminaliseert het recht op zelfverdediging die de palestynen hebben. zo'n iemand zou inderdaad geen nobelpryswinnaar mogen zyn.

knots71karel
20-11-12, 00:11
Als je zo beschoten wordt schiet ieder land terug. Of het terecht is maakt dan niet uit.

Ook Turkije handeld zo. Dergelijk geweld wordt beantwoord met geweld. Overal ter wereld.

Inhoudelijk zei Obama niets. Hij had het alleen over het recht op zelfverdediging. Er wordt helemaal niet inhoudelijk over de zaak gesproken.

Het zou toch vreemd zijn als Israël niet terug zou schieten omdat zij eerder ook een raket hebben afgevuurd? Zoiets van: ze hebben gelijk dat ze schieten dus laten we maar niet reageren.

Puur het feit dat Israël op de raketten reageerd vind ik wel logisch. De manier waarop keur ik af.
Israel weet waar die raketten binnen komen. Kam dat dan uit en schiet niet op een TV gebouw.

Ze hebben bewust op dat T.V gebouw geschoten ,omdat het een crusiaal gebouw is.

knots71karel
20-11-12, 00:26
Nee hoor!
Arabische lente en Iran als toekomstige kernmacht, heeft tot nu toe prachtige ontwikkelingen in gang gezet.

Duizenden doden noemt U prachtige ontwikkelingen ? dank zij de Arabische Lente.
die nog steeds door gaat in Syrie :cheefbek:

super ick
20-11-12, 07:42
Duizenden doden noemt U prachtige ontwikkelingen ? dank zij de Arabische Lente.
die nog steeds door gaat in Syrie :cheefbek:

Ja het sluit mooi aan bij zijn ideologie. Denkt hij..........

(leen)
20-11-12, 07:44
Nee hoor!
Arabische lente en Iran als toekomstige kernmacht, heeft tot nu toe prachtige ontwikkelingen in gang gezet.

Welke doorgaande ontwikkelingen vind jij prachtig dan?
Noem eens wat wat tot voordeel en vrede van de mensheid strekt?

super ick
20-11-12, 07:45
Nee hoor!
Arabische lente en Iran als toekomstige kernmacht, heeft tot nu toe prachtige ontwikkelingen in gang gezet.

Holle retoriek zijn ze goed in daar in de regio.

Dat Iran een kernwapen heeft gaat niet veel uitmaken. Kijk maar naar Pakistan en India.

Karin.N
20-11-12, 12:04
Sinds de komst van de profeet zijn minderheden beschermd in MO. Daarom konden de eerste generatie Zionisten aarden in Jeruzalem.

In Europa heeft het Christendom haar minderheden om zeep geholpen. Dat is pas traditie, meneer geschiedenisdocent.

Fijn dat we hier geen minderheden meer hebben. Scheelt in de subsidiepot.
En ontdek ik ook nog een leemte in mijn kennis. Had er geen idee van dat de nazi's het christendom aanhingen.

Dit zijn nog eens echte feiten!

Firefox
20-11-12, 13:51
Fijn dat we hier geen minderheden meer hebben. Scheelt in de subsidiepot.
En ontdek ik ook nog een leemte in mijn kennis. Had er geen idee van dat de nazi's het christendom aanhingen.

Dit zijn nog eens echte feiten!

Is wel waar. De ideologie van de nazi's was inderdaad anti-christelijk en dat gold ook voor de meeste nazikopstukken, maar een groot deel van de aanhangers was christen, zowel katholiek als protestant.

Al Sawt
20-11-12, 15:43
Duizenden doden noemt U prachtige ontwikkelingen ? dank zij de Arabische Lente.
die nog steeds door gaat in Syrie :cheefbek:Nergens heb ik duizenden doden een prachtige ontwikkeling genoemd. Leg geen woorden in mijn mond!!!!

Maar het feit dat de raketten Tel Aviv kunnen bereiken, is een prachtige ontwikkeling. Hierdoor is status quo voor de Israeliers onhoudbaar geworden.

De Arabische lente heeft ervoor gezorgd dat de Egyptische grens met Gaza, soepeler op wordt. Zodat er voldoende wapens naar Gaza strook kan worden getransporteerd.

Al Sawt
20-11-12, 15:47
Welke doorgaande ontwikkelingen vind jij prachtig dan?
Noem eens wat wat tot voordeel en vrede van de mensheid strekt?Dat er geen agressie oorlogen worden gevoerd en dat evangelie van preventieve oorlogsvoering of regime change (zie Irak), tot verleden horen.

Al met al heel vreedzame ontwikkelingen!

Al Sawt
20-11-12, 15:53
Fijn dat we hier geen minderheden meer hebben. Scheelt in de subsidiepot.
En ontdek ik ook nog een leemte in mijn kennis. Had er geen idee van dat de nazi's het christendom aanhingen.

Dit zijn nog eens echte feiten!
Alle Nazi kopstukken kwamen uit diepgelovig zuidelijke staten van Duitsland. Zoals Beieren. Dat ze niet allemaal christelijk waren, dat kan best. Maar hun bijtende antisemitisme was wel gestoeld op christelijke traditie.

Holocaust was een product van joods-christelijke traditie. Bespaart subsidiepotten. Maar kost (geheel terecht) heel veel smartengeld.

(leen)
20-11-12, 18:30
Dat er geen agressie oorlogen worden gevoerd en dat evangelie van preventieve oorlogsvoering of regime change (zie Irak), tot verleden horen.

Al met al heel vreedzame ontwikkelingen!

Regime-change oorlogen tot het verleden?
De uitgevochtenen wel ja.

super ick
20-11-12, 21:46
Alle Nazi kopstukken kwamen uit diepgelovig zuidelijke staten van Duitsland. Zoals Beieren. .

Goebbels uit het rijngebied,
Albert Speer uit Mannheim,
Von Ribbentrop uit Wesel,
Bormann uit Wegeleben,
Hess uit Alexandrië,
Hermann Frank uit Karlsbad,
Hans Heinrichs Lammers Wegeleben,
Fritz Todt uit Pforzheim

Toch niet de minsten en geen van allen uit de diepgegelovige Zuidelijke staten van Duitsland terwijl jij beweert dat ze daar allemaal! Vandaan komen.

Daarnaast bestaan er geen staten in Duitsland maar deelstaten. Dat is iets heel anders.

Voordat je aannames doet vanuit je panarabische onderbuik kan je beter eerst de feiten eens checken.

knots71karel
20-11-12, 22:29
Ik heb de indruk dat de Palestijnen onderling in tweeën gescheurd zijn. Wellicht vind Abbas het wel lekker dat Israël Hamas in een ijzeren greep houdt.

Niets bijzonders bijna alle deelnemende landen aan de zgn Arabische lente waren of zijn zelfs nog steeds verscheurd .

Firefox
20-11-12, 22:34
Goebbels uit het rijngebied,
Albert Speer uit Mannheim,
Von Ribbentrop uit Wesel,
Bormann uit Wegeleben,
Hess uit Alexandrië,
Hermann Frank uit Karlsbad,
Hans Heinrichs Lammers Wegeleben,
Fritz Todt uit Pforzheim

Toch niet de minsten en geen van allen uit de diepgegelovige Zuidelijke staten van Duitsland terwijl jij beweert dat ze daar allemaal! Vandaan komen.

Daarnaast bestaan er geen staten in Duitsland maar deelstaten. Dat is iets heel anders.

Voordat je aannames doet vanuit je panarabische onderbuik kan je beter eerst de feiten eens checken.

Goeie research!

Al Sawt neemt het doorgaans niet zo nauw met de historische feiten. Ik heb hem ook eens betrapt.

knots71karel
20-11-12, 22:43
[QUOTE=Al Sawt;5133302]Nergens heb ik duizenden doden een prachtige ontwikkeling genoemd. Leg geen woorden in mijn mond!!!!

Maar het feit dat de raketten Tel Aviv kunnen bereiken, is een prachtige ontwikkeling. Hierdoor is status quo voor de Israeliers onhoudbaar geworden.

De Arabische lente heeft ervoor gezorgd dat de Egyptische grens met Gaza, soepeler op wordt. Zodat er voldoende wapens naar Gaza strook kan worden getransporteerd.[/QUOTE

Als de Arabische Lente gebruikt wordt als voorbeeld ,dan spreken de feiten voor zich , duizenden doden zijn het gevolg en nog vallen er dagelijks doden als gevolg van de Arabische lente , de fantastische bijkomstig heden die U noemt zijn allen gericht op voortzetting van het doden van burgers en of dat Israeli of Palestijnse mensen zijn maakt niets uit.
Het enige wat ik uit U antwoorden kan opmaken is een vorm van haat en wraak.
Op zich mag dat best ,maar het komt voor mij op z,n minst twijfelachtig over van iemand die zeker als MODERATOR neutraal geacht te worden .

Net zo als een scheidsrechter bij sport , of zie ik dit verkeerd ?

super ick
21-11-12, 07:54
Goeie research!

Al Sawt neemt het doorgaans niet zo nauw met de historische feiten. Ik heb hem ook eens betrapt.

Die komt hier als moderator binnen als een olifant in de porseleinkast. Doet laatdunkend en beledigd alles en iedereen. Is grenzeloos arrogant en vind zichzelf de allerbeste. Misdragen, een ander woord is er niet voor.
In zijn onderschrift, inmiddels verwijderd, sprak hij over zichzelf in de 3e persoon enkelvoud. Dat wijst duidelijk op een psychische aandoening.

En dan zo blunderen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Hij doet me denken aan Al-Sahaf.

naam
21-11-12, 08:30
Die komt hier als moderator binnen als een olifant in de porseleinkast. Doet laatdunkend en beledigd alles en iedereen. Is grenzeloos arrogant en vind zichzelf de allerbeste. Misdragen, een ander woord is er niet voor.
In zijn onderschrift, inmiddels verwijderd, sprak hij over zichzelf in de 3e persoon enkelvoud. Dat wijst duidelijk op een psychische aandoening.

En dan zo blunderen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Hij doet me denken aan Al-Sahaf.

Een enorme blunder zelfs. Al Sawt kraamt onzin uit. Alfred Rosenberg, de grote man achter de ideologie van de jodenvervolging kwam uit Estland.

Rosenberg werd geboren uit Baltisch-Duitse (Estse) ouders. Hij maakte de Russische Revolutie van dichtbij mee en werd een felle anticommunist. Daarnaast was hij ook een felle antisemiet die er van overtuigd was dat het veronderstelde 'Duitse (Germaanse) ras' verheven was boven de andere rassen.

In 1919 kwam hij vanuit Rusland naar Duitsland en hij vestigde zich - zoals zoveel Russische emigranten - in München. Daar sloot hij zich aan bij de 'arische' Thule-Gesellschaft, een Germaans/Arische organisatie. Als theoreticus van de Thule sloot hij zich spoedig aan bij de Deutsche Arbeiterpartei (Duitse Arbeiderspartij; DAP), waar ook Adolf Hitler lid van was. Vanaf 1920 heette de partij Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij (NSDAP). In 1921 werd hij redacteur, in 1923 hoofdredacteur van de Völkischer Beobachter, de partijkrant van de NSDAP. Deze krant maakte hij tot vehikel van zijn antisemitische opvattingen. Hij ageerde sterk tegen het jodendom en het christendom. Na de mislukte couppoging van de NSDAP op 9 november 1923 werd Adolf Hitler, de leider van de partij, gearresteerd en veroordeeld tot gevangenisstraf. Vanaf diens arrestatie tot diens vrijlating op 20 december 1924 was Rosenberg tijdelijk partijleider (hoewel de partij officieel verboden was) en werd Rudolf Hess zijn plaatsvervanger. In 1930 schreef Rosenberg zijn bekendste boek Der Mythos des 20. Jahrhunderts, een verhandeling over antisemitisme, jodendom en christendom, waarin hij beide godsdiensten afviel; het katholicisme viel Rosenberg in het bijzonder aan als volksvijandig. Het boek werd door de katholieke Kerk verboden en op de Index geplaatst.

Al Sawt
21-11-12, 10:35
Regime-change oorlogen tot het verleden?
De uitgevochtenen wel ja.
Irak kampt nog steeds met naweeen van de barbaarse invasie in 2003. En nu zijn de Iraniërs slachtoffers geworden van Westerse agressie. Door een oorlogszuchtige houding van VS en haar bondgenoten.

Er bestaat maar een oplossing: Kernwapens ontwikkelen en in slagorde plaatsen.

H.P.Pas
21-11-12, 11:11
Kernwapens ontwikkelen en in slagorde plaatsen.

Iets voor jou ? (http://www.atv.be/item/het-tinnen-soldaatje)

Al Sawt
21-11-12, 11:25
Goebbels uit het rijngebied,
Albert Speer uit Mannheim,
Von Ribbentrop uit Wesel,
Bormann uit Wegeleben,
Hess uit Alexandrië,
Hermann Frank uit Karlsbad,
Hans Heinrichs Lammers Wegeleben,
Fritz Todt uit Pforzheim

Toch niet de minsten en geen van allen uit de diepgegelovige Zuidelijke staten van Duitsland terwijl jij beweert dat ze daar allemaal! Vandaan komen.

Daarnaast bestaan er geen staten in Duitsland maar deelstaten. Dat is iets heel anders.

Voordat je aannames doet vanuit je panarabische onderbuik kan je beter eerst de feiten eens checken.
Namen van lage Nazi kopstukken of die al vroeg buitenspel stonden en daarmee nauwelijks een rol speelden in de Holocaust.

Een geschiedenisles:



Achtergrond van verdachten van Neurenberg proces:
Hans Frank: Baden-Württemberg
Wilhelm Frick: Beieren
Alfred Jodl: Beieren
Ernst Kaltenbrunner: Ried im Innkreis, grensstreek met Beieren
Konstantin von Neurath: Baden-Württemberg
Fritz Sauckel: Beieren
Arthur Seyss-Inquart: Hongarije, Rooms-Katholiek
Albert Speer: Mannheim, Wel degelijk Zuiden van Duitsland
Julius Streicher: Beieren
Hermann Göring: Beieren

Wat is Beieren overmatig vertegenwoordigt. Vooral de rabiate jodenhaters en planners van Holocaust komen uit Beieren. Net als Heinrich Himmler en Hermann Goring. Daarnaast waren von Ribbentrop en Bormann, protestanten. Bormann was een Lutheraan. Bepaalt geen geloof waarmee je meteen denkt aan Joods vriendelijke houding.



Die komt hier als moderator binnen als een olifant in de porseleinkast. Doet laatdunkend en beledigd alles en iedereen. Is grenzeloos arrogant en vind zichzelf de allerbeste. Misdragen, een ander woord is er niet voor.
Arrogant. Yep. Dat ben ik. In jouw ogen ben ik arrogant. Dat komt omdat ik geslaagd was in mijn opzet, om jouw alter ego ( zie jouw nickname SUPERdick illustreert) een deuk te bezorgen.





In zijn onderschrift, inmiddels verwijderd, sprak hij over zichzelf in de 3e persoon enkelvoud. Dat wijst duidelijk op een psychische aandoening.
Hahaha, En wat betekent jouw Nickname Superdick, onze psychiater?
P.S. Mijn onderschrift bestaat nog. Heeft nooit ingeboet op gebied van legitimiteit.



En dan zo blunderen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Hij doet me denken aan Al-Sahaf.
Hahaha. Kom eerst met inhoudelijke argumenten, beste dorpsidioot!


Geeft maar weer eens aan hoe kortzichtig sommige lieden de geschiedenis bestuderen. Ze denken dat hun onderbuik de maatstaf is van wetenschap.

Al Sawt
21-11-12, 11:26
Iets voor jou ? (http://www.atv.be/item/het-tinnen-soldaatje)
Woorden van een nietszeggende individu.

Al Sawt
21-11-12, 11:28
Goeie research!

Al Sawt neemt het doorgaans niet zo nauw met de historische feiten. Ik heb hem ook eens betrapt.Vertel? Wanneer, mijn geschiedenisdocent?

Al Sawt
21-11-12, 11:49
Een enorme blunder zelfs. Al Sawt kraamt onzin uit. Alfred Rosenberg, de grote man achter de ideologie van de jodenvervolging kwam uit Estland.

Tegenover Rosenberg staan Hermann Goring, Heinrich Himmler en zelfs Adolf Hitler. Dus kennelijk kraam ik geen onzin uit.

Al Sawt
21-11-12, 12:13
Als de Arabische Lente gebruikt wordt als voorbeeld ,dan spreken de feiten voor zich , duizenden doden zijn het gevolg en nog vallen er dagelijks doden als gevolg van de Arabische lente , Betreurenswaardig! Maar bij een politieke proces vallen er eenmaal doden. Europese verworvenheid van vrijheid en democratie is gestoeld op meer dan 50 miljoen levens. Dus een democratie dat gestoeld is op paar duizend doden, vormt een koopje.





de fantastische bijkomstig heden die U noemt zijn allen gericht op voortzetting van het doden van burgers en of dat Israeli of Palestijnse mensen zijn maakt niets uit.
Het enige wat ik uit U antwoorden kan opmaken is een vorm van haat en wraak. Kennelijk kan jij niet lezen of wil je het niet lezen. Zolang status quo aanwezig zal zijn. Zullen de Israeliers geen urgentie hebben om vrede te zoeken met hun Arabische buurlanden en vooral de Palestijnen.

Nu raketten regenen op Tel Aviv, zal de status quo minder comfortabel vormen voor de Israeliers.

Zie het als haat of wraak. Maar dat komt door jouw oogkleppen. Overigens jouw aanwezigheid op Maroc.nl is zeker gestoeld op het feit om jouw zogenaamde morele vingertje te richten op a morele Marokkanen?


Op zich mag dat best ,maar het komt voor mij op z,n minst twijfelachtig over van iemand die zeker als MODERATOR neutraal geacht te worden .Net zo als een scheidsrechter bij sport , of zie ik dit verkeerd ?Totaal verkeerd! Mijn moderatorschap staat er buiten. Kritiek daarop is een zwaktebod van lieden die niet in staat zijn om inhoudelijk te reageren. Het beste bewijs is hun voortdurende aanwezigheid op Maroc.nl. Ze mogen anti-Islamitische standpunten innemen, mijn persoon uitschelden en beschuldigen. Maar ze worden door mij geen strobreed in de weg gelegd om hun gal en onderbuikgevoel uit te spuwen. Dat is pas een voorbeeld van een schitterende neutraliteit van mijn moderatorschap!

H.P.Pas
21-11-12, 13:14
Alle Nazi kopstukken kwamen uit diepgelovig zuidelijke staten van Duitsland.

Van de 24 verdachten in het (eerste) Neurenberger process (http://de.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnberger_Prozess_gegen_die_Hauptkriegsverbr echer)in stamden er 2 (Jodl en Göring) uit Zuid-Duitsland en 2 (Kaltenbrunner en Seyss-Inquart) uit Oostenrijk. Streicher (Ober-Franken) is een twijfelgeval.
De rest kwam overal vandaan maar niet uit het zuiden.
Waar je vandaan hebt, dat het zuiden 'diepgeloviger' zou zijn dan de rest is mij duister; uit eigen waarneming zou ik eerder het tegendeel willen beweren. Het was wel conservatief, katholiek en klerikaal. De Münchner verzetsgroep 'Weisse Rose' van Sophie en Hans Scholl had zijn wortels in de (door de nazi's verboden) katholieke jeugdbeweging.



Hieronder nog een interessante tabel (http://de.wikipedia.org/wiki/Ergebnisse_der_Landtagswahlen_in_der_Weimarer_Repu blik#L.C3.A4nderergebnisse_im_Einzelnen): De 15 beste verkiezingsresultaten van de NSDAP gegroepeerd naar regio's; alleen Baden ligt in het zuiden; het zwaartepunt ligt eerder in het noorden:

NSDAP [Bearbeiten]
Platz % Jahr Partei Land
1 51,6 1933 NSDAP Mecklenburg-Strelitz
2 49,0 1932 NSDAP Mecklenburg-Schwerin
49,0 1933 NSDAP Braunschweig
4 48,5 1933 NSDAP Mecklenburg-Schwerin
5 48,4 1932 NSDAP Oldenburg
6 47,6 1933 NSDAP Thüringen
7 47,4 1933 NSDAP Hessen
8 47,1 1933 II NSDAP Lippe
9 46,5 1933 NSDAP Oldenburg
10 46,1 1933 NSDAP Anhalt
11 45,4 1933 NSDAP Baden
12 45,0 1933 NSDAP Sachsen
13 44,0 1932 NSDAP Hessen
14 43,4 1933 NSDAP Schaumburg-Lippe
15 43,2 1933 NSDAP Preußen


Tegenover Rosenberg staan Hermann Goring, Heinrich Himmler en zelfs Adolf Hitler. Dus kennelijk kraam ik geen onzin uit.

Het lijkt er wel op.

Het kan iedereen gebeuren, dat hij onzin praat. Erg wordt dat pas als het plechstatig gebeurt.--Montaigne.

Al Sawt
21-11-12, 14:53
Van de 24 verdachten in het (eerste) Neurenberger process (http://de.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnberger_Prozess_gegen_die_Hauptkriegsverbr echer)in stamden er 2 (Jodl en Göring) uit Zuid-Duitsland en 2 (Kaltenbrunner en Seyss-Inquart) uit Oostenrijk. Streicher (Ober-Franken) is een twijfelgeval.
De rest kwam overal vandaan maar niet uit het zuiden.
Het lijkt er wel op.

Het kan iedereen gebeuren, dat hij onzin praat. Erg wordt dat pas als het plechstatig gebeurt.--Montaigne.

Achtergrond van verdachten van Neurenberg proces:
Hans Frank: Baden-Württemberg
Wilhelm Frick: Beieren
Alfred Jodl: Beieren
Ernst Kaltenbrunner: Ried im Innkreis Oostenrijk, grensstreek met Beieren
Konstantin von Neurath: Baden-Württemberg
Fritz Sauckel: Beieren
Arthur Seyss-Inquart: Hongarije, Rooms-Katholiek
Albert Speer: Mannheim, Wel degelijk Zuiden van Duitsland
Julius Streicher: Beieren
Hermann Göring: Beieren


2 uit Zuid Duitsland? Ik tel er 5 uit Beieren (waaronder Streicher) en 3 uit andere zuidelijke deelstaten. Dan moeten wij nog lieden bij rekenen die niet voor Neurenberg tribunaal stonden. Zoals Himmler. Dus ik kraam geen onzin!

super ick
21-11-12, 15:17
Tegenover Rosenberg staan Hermann Goring, Heinrich Himmler en zelfs Adolf Hitler. Dus kennelijk kraam ik geen onzin uit.

Weer een gignatische blunder. Hitler is geboren in Braunau. Braunau ligt in Oostenrijk.

Stop er maar mee.

ps.
Hoe ik aan mijn nickname kwam heb ik hier al uitgelegd. Dat kan je dus weten. Er verder over proberen te zieken om mij te kleineren is helemaal een domme actie gezien het feit dat de afdeling censuur, waar jij lid van bent, mijn nick heeft veranderd.

super ick
21-11-12, 15:22
2 uit Zuid Duitsland? Ik tel er 5 uit Beieren (waaronder Streicher) en 3 uit andere zuidelijke deelstaten.

Jij je zin. Dan nog kom je aan 8 van de 24.

Jou bewering was dat ze ALLEMAAL uit Zuid Duitsland kwamen en het gaat nog niet om een derde!

Je probeert je er uit te lullen maar je komt er niet uit. Een oplossing zou zijn gewoon te bekennen dat je er naast zat. Dat je een aanname hebt gedaan die niet klopt. Dat je onzorgvuldig bent geweest.

Je hebt afgedaan in deze discussie.

Firefox
21-11-12, 15:32
Vertel? Wanneer, mijn geschiedenisdocent?

Je hebt gesteld dat bij de verkiezingen van 1932 de NSDAP de meerheid haalde in de Rijksdag.

Al Sawt
21-11-12, 16:07
Je hebt gesteld dat bij de verkiezingen van 1932 de NSDAP de meerheid haalde in de Rijksdag.

Waar heb ik dat gesteld?

H.P.Pas
21-11-12, 16:21
Achtergrond van verdachten van Neurenberg proces:
Hans Frank: Baden-Württemberg
Had ik niet, die telt echt mee.


Wilhelm Frick: Beieren

Nee.
Wilhelm Frick (* 12. März 1877 in Alsenz
Alsenz ist eine Ortsgemeinde im Donnersbergkreis in Rheinland-Pfalz


Konstantin von Neurath: Baden-Württemberg

Geen echt ideologisch kopstuk, meer een meeloper.


Fritz Sauckel: Beieren

Hassfurth a.d. Main, Unterfranken. Dat is bijna evenver van München als van Hamburg; net als Streicher een grensgeval.


Albert Speer: Mannheim, Wel degelijk Zuiden van Duitsland.

Ben je er wel eens geweest ? Da's een andere planeet.



2 uit Zuid Duitsland? Ik tel er 5 uit Beieren (waaronder Streicher) en 3 uit andere zuidelijke deelstaten.

Van de 24. En je legt de grens ter hoogte van Frankfurt (wat sociologisch nogal discutabel is). Dan is het 'zuiden' gewoon evenredig vertegenwoordigd.


Dan moeten wij nog lieden bij rekenen die niet voor Neurenberg tribunaal stonden. Zoals Himmler.

En Heydrich (Sachsen Anhalt). En Goebbels (Nordrhein Westfalen). En Globocnick (Triëst). En von dem Bach-Zelewski (Polen) en.... Zo blijven we nog een poosje bezig.

Dus ik kraam geen onzin!
Waar de toeloop van de nazi's kwam is een interessante vraag, waar veel sociologen en psychologen zich het hoofd over gebroken hebben. Een simpel geografisch verband zoals jij probeert te leggen is er niet. Een verband met conservatief katholicisme, zoals jij suggereert, al helemaal niet; eerder het tegendeel.
Wer kein Hemd mehr hat legt sich een Braunes an. Als je dat 'geen hemd meer hebben' niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk opvat, komt dat er denk ik dichterbij.

Alle Nazi kopstukken kwamen uit diepgelovig zuidelijke staten van Duitsland.
Hier kunnen we kort over zijn. Dat is aantoonbaar en hier aangetoond onzin.

H.P.Pas
21-11-12, 16:30
Een oplossing zou zijn gewoon te bekennen dat je er naast zat.

:verward:
Ben jij nou toch helemaal belazerd ?!
Er naast zitten ? Een panarabisch moderator ?
Never.

Firefox
21-11-12, 16:36
Waar heb ik dat gesteld?

Ik dacht wel dat je het niet meer wist.

H.P.Pas
21-11-12, 16:55
Waar heb ik dat gesteld?

Hier.


Oei, oei, wat ga je weer de fout in en denk je dat ik jouw fout niet zal doorzien. Want Hitler behaalde al in 1932 een meerderheid van 230 zetels in parlementverkiezingen.

Al Sawt
21-11-12, 17:02
Jij je zin. Dan nog kom je aan 8 van de 24.

Jou bewering was dat ze ALLEMAAL uit Zuid Duitsland kwamen en het gaat nog niet om een derde!

Je probeert je er uit te lullen maar je komt er niet uit. Een oplossing zou zijn gewoon te bekennen dat je er naast zat. Dat je een aanname hebt gedaan die niet klopt. Dat je onzorgvuldig bent geweest.

Graag nog niet meer onbeschaafd zijn. Want je bent al asociaal en jouw geschreeuw maakt het alleen maar erger. Maar wat betreft allemaal. Nazi top: Goring en Himmler? De twee machtigste mannen na Hitler, zijn toch Zuid Duitsers? Of vergis ik mij, dorpsidioot?


Je hebt afgedaan in deze discussie.Van jou zie ik het als compliment.

Trouwens, zie je mijn onderschrift nog? Of heb je een bril nodig?

Al Sawt
21-11-12, 17:08
Van de 24. En je legt de grens ter hoogte van Frankfurt (wat sociologisch nogal discutabel is). Dan is het 'zuiden' gewoon evenredig vertegenwoordigd.



En Heydrich (Sachsen Anhalt). En Goebbels (Nordrhein Westfalen). En Globocnick (Triëst). En von dem Bach-Zelewski (Polen) en.... Zo blijven we nog een poosje bezig.

Waar de toeloop van de nazi's kwam is een interessante vraag, waar veel sociologen en psychologen zich het hoofd over gebroken hebben. Een simpel geografisch verband zoals jij probeert te leggen is er niet. Een verband met conservatief katholicisme, zoals jij suggereert, al helemaal niet; eerder het tegendeel.
Wer kein Hemd mehr hat legt sich een Braunes an. Als je dat 'geen hemd meer hebben' niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk opvat, komt dat er denk ik dichterbij.

Hier kunnen we kort over zijn. Dat is aantoonbaar en hier aangetoond onzin.Jij ziet het verband niet. Dat fascisme juist in Katholieke delen van Europa wortel schoot, Spanje, Portugal en Italie, is geen toeval. Dat Hitler Munchen als uitvalbasis had, was geen toeval.

Het geeft maar eens aan hoe sommige blind zijn voor historische feiten.

Karin.N
21-11-12, 17:11
Beste Al Sawt, je hebt geregeld goede bijdragen. Echter door je manier van discussieren bereik je het tegendeel. Ook jij maakt fouten, net als iedereen. Ook jij stopt mensen in vakjes, zoals iedereen. Je doet alleen voorkomen alsof jij nooit iets mis hebt en jij altijd eerlijk en objectief over anderen oordeelt. Komt dan best hypocriet over wanneer je anderen langs een meetlat legt, waar je zelf niet aan voldoet!

Al Sawt
21-11-12, 17:13
Hier.

Ah, je doelt op mijn reactie van een andere topic. Misschien had je wat minder vals moeten spelen en mijn woorden uit hun context moeten plaatsen. Maar in een andere reactie had ik mijn opmerking toegelicht. Daarin stond dat Hitler met zijn partij een grootste werd in de Rijksdag. 230 zetels op 577 zetels en in een versnipperde politieke landschap. Maakt je tot een machtsblok.

Al Sawt
21-11-12, 17:15
:verward:
Ben jij nou toch helemaal belazerd ?!
Er naast zitten ? Een panarabisch moderator ?
Never.

Nee, iemand die zichzelf Sint Joris de draaksteker voorstelt, heeft altijd gelijk!

H.P.Pas
21-11-12, 17:28
Jij ziet het verband niet. Dat fascisme juist in Katholieke delen van Europa wortel schoot, Spanje, Portugal en Italie, is geen toeval. Dat Hitler Munchen als uitvalbasis had, was geen toeval.



Daar heb ik best wel oog voor:

Mijn stelling (sterk verkort):
Het historisch fascisme ('historisch' als tegenstelling tot het buzzword 'fascisme', dat alles en niets betekent) was een beweging van voor en door katholieken; het was tevens de eerste moderne maatschappelijke beweging sinds 100 jaar, die genade vond in de ogen van het Vaticaan. Dat was een noodlottige fout (of beter gezegd dat waren twee noodlottige fouten) en mede oorzaak voor de rampen van de Spaanse Burgeroorlog. Ook als je het er niet mee eens bent heeft dat best wel inhoud.


Er zijn wel verbindingen maar het is een vergissing nazisme en fascisme over één kam te scheren. Een belangrijk verschil is nou juist die link met het katholicisme.
Nazi's en Austrofascisten stonden elkaar in Oostenrijk naar het leven.


Het geeft maar eens aan hoe sommige blind zijn voor historische feiten.

:aanwal: Daar moet je mee ophouden. Je zet hoogstens jezelf ermee voor paal. Echt waar.

(leen)
21-11-12, 17:48
Die komt hier als moderator binnen als een olifant in de porseleinkast. Doet laatdunkend en beledigd alles en iedereen. Is grenzeloos arrogant en vind zichzelf de allerbeste. Misdragen, een ander woord is er niet voor.
In zijn onderschrift, inmiddels verwijderd, sprak hij over zichzelf in de 3e persoon enkelvoud. Dat wijst duidelijk op een psychische aandoening.

En dan zo blunderen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Hij doet me denken aan Al-Sahaf.

Nee hoor, hij is je aan het wegtreiteren meer niet.

super ick
21-11-12, 18:01
Graag nog niet meer onbeschaafd zijn. Want je bent al asociaal en jouw geschreeuw maakt het alleen maar erger. Maar wat betreft allemaal. Nazi top: Goring en Himmler? De twee machtigste mannen na Hitler, zijn toch Zuid Duitsers? Of vergis ik mij, dorpsidioot?
Van jou zie ik het als compliment.

Trouwens, zie je mijn onderschrift nog? Of heb je een bril nodig?

Ten eerste heb ik mij niet asociaal uitgelaten itt jou asociale duikgedrag in deze discussie Ik lees dat jij mensen uitmaakt voor malloot en dorpsidioot. Ken je het spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Ik heb aangetoond dat jij onwaarheden verteld. Nogmaals volgens jou kwamen ze allemaal uit Zuid Duitsland. Dat jij het over Zuid Duitse staten had reageer je wijselijk maar niet meer op. Wederom een aantoonbare 100% domme fout.

Ook tegen H.P. Pas, een zeer gewaardeerde vaste prikker met zelden domme bijdragen, ben je ronduit onbeschoft.

Ook Firefox heeft je op een zeer grove fout gewezen.

Wij quoten jou bewering. Een letterlijke weergave en nog draai je en probeer je jezelf er onderuit te kletsen.

Jou referentiekader heeft in deze discussie geen schade opgelopen maar is total loss.

Firefox
21-11-12, 19:12
Ah, je doelt op mijn reactie van een andere topic. Misschien had je wat minder vals moeten spelen en mijn woorden uit hun context moeten plaatsen. Maar in een andere reactie had ik mijn opmerking toegelicht. Daarin stond dat Hitler met zijn partij een grootste werd in de Rijksdag. 230 zetels op 577 zetels en in een versnipperde politieke landschap. Maakt je tot een machtsblok.

Ja, toen je op je fout gewezen werd ging je draaien, en dat doe je nog. Je bent een enorme draaikont.

super ick
21-11-12, 19:29
Nee hoor, hij is je aan het wegtreiteren meer niet.

Waarom?

(leen)
21-11-12, 21:06
Waarom?

Geen idee, boeit me ook niet.
Smaakt jou deze manier nog dan? of proef je al wat van zaad in de knoflooksaus:hihi:

Al Sawt
21-11-12, 21:41
Beste Al Sawt, je hebt geregeld goede bijdragen. Echter door je manier van discussieren bereik je het tegendeel. Ook jij maakt fouten, net als iedereen. Ook jij stopt mensen in vakjes, zoals iedereen. Je doet alleen voorkomen alsof jij nooit iets mis hebt en jij altijd eerlijk en objectief over anderen oordeelt. Komt dan best hypocriet over wanneer je anderen langs een meetlat legt, waar je zelf niet aan voldoet!

Beste Karin.N. Dank voor jouw reactie. Wij verkeren in een heel speciale setting. Namelijk een setting dat de naam Maroc.nl draagt. Een setting dat gelieerd is aan de Marokkaanse gemeenschap. Een setting waar aantal prikkers naar toe zijn gekomen omdat het juist gelieerd is aan de Marokkaanse gemeenschap.

Komt omdat zij Marokkaans zijn of omdat zij in coëxistentie met de Marokkaanse gemeenschap willen leven en daarom kennis komen maken met Maroc.nl.

Vaak onder de noemer: Ben geïnteresseerd in beweegredenen van mijn Marokkaanse medelanders. Maar bij meeste prikkers is het een valse voorwendsel om hun paternalistische vingertje op te heffen en hun valse moraal te uiten. Dit deden ze vanaf begin en dit hebben zij met veel enthousiasme gedaan. Discussiëren op rede is onmogelijk. Sindsdien zijn mijn reacties niet gestoeld op overtuigen. Maar op keihard van repliek dienen. Een methode dat zeer broodnodig is voor aantal figuren die op Maroc.nl verkeren.

Wat betreft mijn moderatorschap. Ondanks hun anti-islamitische taalgebruik en aanvallen op mijn personen, heb ik nooit iemand geband of van Maroc.nl verwijdert. Dus mijn aanwezigheid moeten zij zien als zegen. Enerzijds mijn reacties vormen een slijpsteen voor hun geest en anderzijds ze kunnen ongestoord hun meningen verkondigen.

Al Sawt
21-11-12, 21:43
Ja, toen je op je fout gewezen werd ging je draaien, en dat doe je nog. Je bent een enorme draaikont.
Dat zijn de woorden van een geschiedenisdocent die heilig gelooft dat de joden door God zijn uitverkoren om in Palestina te wonen.

Firefox
21-11-12, 21:54
Dat zijn de woorden van een geschiedenisdocent die heilig gelooft dat de joden door God zijn uitverkoren om in Palestina te wonen.

En nog liegen ook, ze nemen toch maar alles aan als moderator, zelfs fascistenfriendjes als jij!

Al Sawt
21-11-12, 22:48
Daar heb ik best wel oog voor: Mijn stelling (sterk verkort):
Het historisch fascisme ('historisch' als tegenstelling tot het buzzword 'fascisme', dat alles en niets betekent) was een beweging van voor en door katholieken; het was tevens de eerste moderne maatschappelijke beweging sinds 100 jaar, die genade vond in de ogen van het Vaticaan. Dat was een noodlottige fout (of beter gezegd dat waren twee noodlottige fouten) en mede oorzaak voor de rampen van de Spaanse Burgeroorlog. Ook als je het er niet mee eens bent heeft dat best wel inhoud.


Zoals ik al zei. Je bent blind voor historische feiten. Katholicisme heeft fascisme gesteund. Dat er op lage niveaus dominees en priesters waren die verzet pleegden tegenover fascisme. Klopt. Maar op hoge niveau heeft katholieke kerk mee geheuld met fascisme. Katholieke kerk heeft samen gewerkt met Franco, Mussolini, Hitler en vooral de meest katholieke sieraadje van deze verzameling, Ante Pavelic van Kroatië.

Je mag met droge ogen beweren dat het Vaticaan haar les had geleerd na de rampen van de Spaanse burgeroorlog. Maar met Ante Pavelic lieten ze zien dat dat niet het geval zijn. Sterker: Ante Pavelic had zegen van het Vaticaan gehad voor zijn etnische zuiveringen tegen joden, zigeuners en Serviërs. Ga maar lezen hoe het Vaticaan welwillend omging met Ante Pavelic. Een lijn die zij ook volgden tegenover Franco.

Ze hebben een Rijksconcordaat getekend met Nazi-Duitsland en iets dergelijks met Spanje van Franco. Dus bespaar mij jouw these dat er geen verbanden bestaan tussen Fascisme en het Vaticaan.


Jij redeneert vanuit jouw katholieke achtergrond. Is moeilijk om dergelijke discussie objectief te voeren en nog moeilijker om jouw religieuze achtergrond te bekritiseren. Dat begrijp ik terdege.


Er zijn wel verbindingen maar het is een vergissing nazisme en fascisme over één kam te scheren. Een belangrijk verschil is nou juist die link met het katholicisme.
Nazi's en Austrofascisten stonden elkaar in Oostenrijk naar het leven.
Fascisme van Italië was stuk minder racistisch dan Nazisme. Voor de rest claimen de allemaal bepaalde vorm van superioriteit, refereren ze naar glorieuze wapenfeiten van wel eer, claimen de recht van sterke, hebben een cultus rondom een leider, cultus vaak militair van aard, militarisme speelt een belangrijke rol, buitenland doctrine staat in teken van agressieve gebiedsuitbreiding en ze leunen op bovenlaag van industriëlen, adel, rijken en geestelijken.

Maar het is een vergissing om nazisme en fascisme over een kam te scheren!:verward:



:aanwal: Daar moet je mee ophouden. Je zet hoogstens jezelf ermee voor paal. Echt waar.\Dat betwijfel ik.

super ick
21-11-12, 23:00
Beste Karin.N. Dank voor jouw reactie. Wij verkeren in een heel speciale setting. Namelijk een setting dat de naam Maroc.nl draagt. Een setting dat gelieerd is aan de Marokkaanse gemeenschap. Een setting waar aantal prikkers naar toe zijn gekomen omdat het juist gelieerd is aan de Marokkaanse gemeenschap.

Komt omdat zij Marokkaans zijn of omdat zij in coëxistentie met de Marokkaanse gemeenschap willen leven en daarom kennis komen maken met Maroc.nl.

Vaak onder de noemer: Ben geïnteresseerd in beweegredenen van mijn Marokkaanse medelanders. Maar bij meeste prikkers is het een valse voorwendsel om hun paternalistische vingertje op te heffen en hun valse moraal te uiten. Dit deden ze vanaf begin en dit hebben zij met veel enthousiasme gedaan. Discussiëren op rede is onmogelijk. Sindsdien zijn mijn reacties niet gestoeld op overtuigen. Maar op keihard van repliek dienen. Een methode dat zeer broodnodig is voor aantal figuren die op Maroc.nl verkeren.

Wat betreft mijn moderatorschap. Ondanks hun anti-islamitische taalgebruik en aanvallen op mijn personen, heb ik nooit iemand geband of van Maroc.nl verwijdert. Dus mijn aanwezigheid moeten zij zien als zegen. Enerzijds mijn reacties vormen een slijpsteen voor hun geest en anderzijds ze kunnen ongestoord hun meningen verkondigen.

Kortom kritiek wordt niet op prijs gesteld. Al-Sawt zijn moraal is leading want alle anderen zijn vals. Zijn aanwezigheid is een zegen. Gelukkig prijzen wij ons dat wij onze geest mogen slijpen aan zijne excellentie.

Maar pak Al-Sawt niet op fouten in een discussie over de tweede wereldoorlog want dan blijkt diezelfde excellentie ineens te transformeren tot een akelig kleinzerig mannetje.

Wees een kerel en zeg gewoon dat je er naast zat. Dat je door je eigen arrogantie op hol geslagen bent en denkt dat je het gepeupel hier, waar jij natuurlijk mijlenver boven staat, wel even uit de losse pols de oren wast.
Zodra jij ergens verschijnt wordt de discussie direct grimmig.

Is het beleid van Maroc.nl om enkele prikkers hier te kennen te geven dat ze op moeten rotten of komt dat uit jou eigen koker omdat je op je teentjes getrapt bent?

H.P.Pas
21-11-12, 23:03
. Je bent blind voor historische feiten. Katholicisme heeft fascisme gesteund.
Huh ? Zo zout heb ik het ook hier nog maar zelden gegeten.
Zeg ik iets anders dan ?:

Je Mijn stelling (sterk verkort):
Het historisch fascisme ('historisch' als tegenstelling tot het buzzword 'fascisme', dat alles en niets betekent) was een beweging van voor en door katholieken; het was tevens de eerste moderne maatschappelijke beweging sinds 100 jaar, die genade vond in de ogen van het Vaticaan.

Zou je een volgende keer zo vriendelijk willen zijn een stuk te lezen voor je erop reageert ?

Al Sawt
21-11-12, 23:07
Ten eerste heb ik mij niet asociaal uitgelaten itt jou asociale duikgedrag in deze discussieNatuurlijk. Maar waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn reactie dat de twee hoogste hoogste Nazi leiders na Hitler, uit Beieren kwamen? De twee kroonprinsen van Nazi-Duitsland.


Ik lees dat jij mensen uitmaakt voor malloot en dorpsidioot.Wie zich mengt in een discussie zonder verstand, is een malloot. Wie iemand beschuldigd van arrogantie en een nickname SUPERdick heeft, is een dorpsidioot. Want dat is pas een gevalletje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.




Ken je het spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?Heb je ooit zelfreflectie toegepast?


Ik heb aangetoond dat jij onwaarheden verteld. Nogmaals volgens jou kwamen ze allemaal uit Zuid Duitsland. Dat jij het over Zuid Duitse staten had reageer je wijselijk maar niet meer op. Wederom een aantoonbare 100% domme fout.Zuid Duitsland of Zuid Duitse staten. Is het zelfde. Als ik zeg Zuid Nederland, dan heb ik het niet over noordelijke provincie Friesland. Maar kennelijk moet ik je het voorkauwen.

Maar aan andere kant heb je waarschijnlijk tekort aan geografische inzicht. Want je beweerde dat Albert Speer niet uit Zuid Duitsland of Zuid Duitse landen kwam. Dergelijke handicap is een kenmerk van idiotie.


Ook tegen H.P. Pas, een zeer gewaardeerde vaste prikker met zelden domme bijdragen, ben je ronduit onbeschoft.Inderdaad zelden domme bijdragen. Zijn bijdragen beperken zich tot paar woorden.


Ook Firefox heeft je op een zeer grove fout gewezen.Het moet wel erg met jou gesteld zijn, om met Gerrit Jan op te trekken. GJ hangt een ideologie aan. Een ideologie dat beweert dat joden door God uitverkoren zijn en recht hebben op door God beloofde land Palestina. Uiteraard om de komst van de messias te voorspoedige. Dat is zijn referentiekader.

Kennelijk ben je met hem eens of je kan dat niet inzien. Bij dat laatste, ben je een idioot.


Wij quoten jou bewering. Een letterlijke weergave en nog draai je en probeer je jezelf er onderuit te kletsen.

Jou referentiekader heeft in deze discussie geen schade opgelopen maar is total loss.Hahahaha. Mijn argumenten staan nog steeds overeind. Niemand en in ieder geval jij niet, heeft mijn argumenten kunnen kapittelen.

Maar als dat jouw zoethoudertje is, dan gun ik je het. Net als jouw verkeerde waarneming dat mijn onderschrift verdwijnen.

Al Sawt
21-11-12, 23:10
Huh ? Zo zout heb ik het ook hier nog maar zelden gegeten.
Zeg ik iets anders dan ?:


Zou je een volgende keer zo vriendelijk willen zijn een stuk te lezen voor je erop reageert ?Ik reageerde op jouw stuk. Waarin je Spaanse burgeroorlog als mijlpaal gebruikte. Terwijl de fouten van het Vaticaan ook doortrokken naar WO2. Om vervolgens in Latijns Amerika (ten tijde van koude oorlog) het zelfde dunnetjes na te doen. UIteraard minder openlijk.

super ick
21-11-12, 23:12
Natuurlijk. Maar waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn reactie dat de twee hoogste hoogste Nazi leiders na Hitler, uit Beieren kwamen? De twee kroonprinsen van Nazi-Duitsland.
Wie zich mengt in een discussie zonder verstand, is een malloot. Wie iemand beschuldigd van arrogantie en een nickname SUPERdick heeft, is een dorpsidioot. Want dat is pas een gevalletje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Heb je ooit zelfreflectie toegepast?
Zuid Duitsland of Zuid Duitse staten. Is het zelfde. Als ik zeg Zuid Nederland, dan heb ik het niet over noordelijke provincie Friesland. Maar kennelijk moet ik je het voorkauwen.

Maar aan andere kant heb je waarschijnlijk tekort aan geografische inzicht. Want je beweerde dat Albert Speer niet uit Zuid Duitsland of Zuid Duitse landen kwam. Dergelijke handicap is een kenmerk van idiotie. Inderdaad zelden domme bijdragen. Zijn bijdragen beperken zich tot paar woorden.

Het moet wel erg met jou gesteld zijn, om met Gerrit Jan op te trekken. GJ hangt een ideologie aan. Een ideologie dat beweert dat joden door God uitverkoren zijn en recht hebben op door God beloofde land Palestina. Uiteraard om de komst van de messias te voorspoedige. Dat is zijn referentiekader.

Kennelijk ben je met hem eens of je kan dat niet inzien. Bij dat laatste, ben je een idioot.
Hahahaha. Mijn argumenten staan nog steeds overeind. Niemand en in ieder geval jij niet, heeft mijn argumenten kunnen kapittelen.

Maar als dat jouw zoethoudertje is, dan gun ik je het. Net als jouw verkeerde waarneming dat mijn onderschrift verdwijnen.

Draai, draai, draai. Bied je excuses maar aan.

H.P.Pas
21-11-12, 23:15
Ik reageerde op jouw stuk. .

Welnee. Je praatte uit je nek.

H.P.Pas
21-11-12, 23:18
. Zijn bijdragen beperken zich tot paar woorden.



Ik laat mijn eigen voortreffelijkheid in de regel buiten beschouwing.
Moet je ook eens proberen, scheelt meters tekst.

Al Sawt
21-11-12, 23:20
Kortom kritiek wordt niet op prijs gesteld. Al-Sawt zijn moraal is leading want alle anderen zijn vals. Zijn aanwezigheid is een zegen. Gelukkig prijzen wij ons dat wij onze geest mogen slijpen aan zijne excellentie.
Amen! Je voelt je aangesproken door mijn reactie?


Maar pak Al-Sawt niet op fouten in een discussie over de tweede wereldoorlog want dan blijkt diezelfde excellentie ineens te transformeren tot een akelig kleinzerig mannetje.Wees een kerel en zeg gewoon dat je er naast zat. Dat je door je eigen arrogantie op hol geslagen bent Woorden van een bekrompen burgermannetje. Maar ben bereid om discussie opnieuw met je te voeren. Laat mijn zogenaamde fouten zien en ik zal je inhoudelijk afkraken.


en denkt dat je het gepeupel hier, waar jij natuurlijk mijlenver boven staat, wel even uit de losse pols de oren wast.
Zodra jij ergens verschijnt wordt de discussie direct grimmig.
Klopt. Ik breng geen sfeer in discussies. Niet aan mij besteed! Anders was ik actief op Wie Die schrijft Die Blijft.

Maar ik breng wel inhoud en diepgang. Dat zorgt ervoor dat een discussie dat bestaat uit een verzameling van bekrompen gelijkgestemde prikkers, van borrelpraat met onderbuik gevoelens naar een semi- inhoudelijke discussie gaat.

Niet fijn dat je aangevallen wordt op jouw referentiekader en dat je dieper in materie moet duiken dan normaal tijdens een verjaardagsfeest. Maar uiteindelijk levert het je wat op. Je wordt klein beetje slimmer en leert van discussies. Dus in plaatst om te zeuren. Moet je ondergetekende dankbaar zijn voor zijn ontwikkelingswerk.



Is het beleid van Maroc.nl om enkele prikkers hier te kennen te geven dat ze op moeten rotten of komt dat uit jou eigen koker omdat je op je teentjes getrapt bent?En waar lees je dat? Of zit je wederom onzin in mijn mond te leggen? Graag bewijzen!

Al Sawt
21-11-12, 23:22
Welnee. Je praatte uit je nek.
Uiteraard. Geen zinnige argumenten meer.

Ik laat mijn eigen voortreffelijkheid in de regel buiten beschouwing.
Moet je ook eens proberen, scheelt meters tekst.Nee, jij bent inderdaad heel beschaafd. Alleen probeer je mensen de maat te nemen. Maar dat geeft niets. Ik reageer er met alle plezier op.

Al Sawt
21-11-12, 23:24
Draai, draai, draai. Bied je excuses maar aan.

Kom met argumenten!!!!! Je kan het SUPERdick! Ik wil je tegemoet komen. Wij behandelen een argument per keer. Zal veel tijd nemen. Maar niet iedereen is snel van geest. Dus je hoeft nergens voor te schamen.

Al Sawt
21-11-12, 23:35
Ja, toen je op je fout gewezen werd ging je draaien, en dat doe je nog. Je bent een enorme draaikont.
Behalve fantast ben je ook hypocriet. Jij hebt meer sympathie voor fascisme dan voor de andere partij. Communisten behoren in optiek van Christelijke fundamentalisten, tot een zeer kwalijke categorie mensen. Daarnaast heb je ruimschoots jouw sympathie voor fascisme aangetoond. Kijk maar naar jouw sympathie voor Israel.

naam
22-11-12, 08:05
Tegenover Rosenberg staan Hermann Goring, Heinrich Himmler en zelfs Adolf Hitler. Dus kennelijk kraam ik geen onzin uit.

Rosenberg was degene die de rassentheorie van Houston Steward Chamberlain uitwerkte en Hitler inspireerde tot het Mein Kampf. Je moet wel je feiten kennen voordat je iets roeptoetert. Adolf was een Oostenrijker. Diepgelovig of zelfs gelovig waren ze juist niet.

De antisemitische theorie van Rosenberg heeft juist niets met katholicisme of een godsdienst te maken.

In 1930 schreef Rosenberg zijn bekendste boek Der Mythos des 20. Jahrhunderts, een verhandeling over antisemitisme, jodendom en christendom, waarin hij beide godsdiensten afviel; het katholicisme viel Rosenberg in het bijzonder aan als volksvijandig. Het boek werd door de katholieke Kerk verboden en op de Index geplaatst.

Soldim
22-11-12, 08:15
Kom met argumenten!!!!!

Die argumenten worden door Pas in bovenstaande posts gegeven -- je negeert ze en geeft er weinig blijk van de posts aandachtig te lezen.

Firefox
22-11-12, 09:00
Behalve fantast ben je ook hypocriet. Jij hebt meer sympathie voor fascisme dan voor de andere partij. Communisten behoren in optiek van Christelijke fundamentalisten, tot een zeer kwalijke categorie mensen. Daarnaast heb je ruimschoots jouw sympathie voor fascisme aangetoond. Kijk maar naar jouw sympathie voor Israel.

Het communisme is een kwalijke ideologie, dat is wat anders, evenals het door jou gepraktiseerde nationalisme en fascisme, overigens.

knuppeltje
22-11-12, 09:04
We dwalen af, geeft niet, maar uiteindelijk gaat het hier om de gevolgen van een een gruwelijke apartheidsregime waar nu nog steeds dagelijks vele miljoenen mensen het slachtoffer van zijn, en dat zijn apartheidspolitiek ook nog eens dagelijks verder uitbreidt en alsmaar verdiept.

Een klein voorbeeldje hoe zoiets eruit kan zien.

De Joodse kolonisten van Hebron | Publiekeomroep.nl (http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/de-joodse-kolonisten-van-hebron)

knuppeltje
22-11-12, 09:05
Het communisme is een kwalijke ideologie, dat is wat anders, evenals het door jou gepraktiseerde nationalisme en fascisme, overigens.

Ga toch hulp zoeken, idioot. Of ga Openbaring 6 lezen.

super ick
22-11-12, 09:22
Kom met argumenten!!!!! Je kan het SUPERdick! Ik wil je tegemoet komen. Wij behandelen een argument per keer. Zal veel tijd nemen. Maar niet iedereen is snel van geest. Dus je hoeft nergens voor te schamen.

Ik wijs je bij herhaling inclusief jou quotes overduidelijk op jou fouten. 3 achter elkaar in enkele posts. Daarna komt er een draai-antwoord. Je geeft geen antwoord maar draaid er omheen en wilt het ineens over randzaken hebben.

Eerst komen alle Naziekopstukken uit de Zuid Duitse staten. Je schrijft letterlijk allemaal. Ik geef je een hele lijst met namen die niet uit Zuid Duitse deelstaten komen. Je zit er bewezen naast. Het wordt nog eens door meerdere andere prikkers bevestigd maar je blijft draaien. Ineens begin je over de drie kopstukken ipv allemaal. Wederom moet ik je corrigeren omdat Hitler helemaal niet in Duitsland geboren is. Geen woord daarover van jou terwijl het je zoveelste blunder is en nu kom je arrogante toon mij even ter lering sommeren om aan te tonen dat twee, door jou uitgekozen Naziekopstukken niet uit Zuid Duitsland komen. Vind je het vreemd dat ik daar geen zin meer in heb?

Als er 1 tjes zich zou moeten schamen dan ben jij het.

Als klap op de vuurpijl ga je je discussiegenoten nog een beetje beledigen ook.

Ik hoop in ieder geval dat je wat opgestoken hebt in deze discussie. Wil je je geest nog eens slijpen aan mijn slijpsteen dan ben je van harte welkom.

Er is echter wel 1 voorwaarde aan verbonden: Je moet je fouten toegeven.
Doe het nu maar. Iedereen kan lezen dat je er 100 pct naast zit.

super ick
22-11-12, 09:24
We dwalen af, geeft niet, maar uiteindelijk gaat het hier om de gevolgen van een een gruwelijke apartheidsregime waar nu nog steeds dagelijks vele miljoenen mensen het slachtoffer van zijn, en dat zijn apartheidspolitiek ook nog eens dagelijks verder uitbreidt en alsmaar verdiept.

Een klein voorbeeldje hoe zoiets eruit kan zien.

De Joodse kolonisten van Hebron | Publiekeomroep.nl (http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/de-joodse-kolonisten-van-hebron)

Kun je niet lezen? We zijn hier hartstikke druk bezig.

super ick
22-11-12, 09:26
Ik laat mijn eigen voortreffelijkheid in de regel buiten beschouwing.
Moet je ook eens proberen, scheelt meters tekst.


Haha, onehundredandeightyyyyyyyyyyyyyyyy!

Al Sawt
22-11-12, 11:25
Haha, onehundredandeightyyyyyyyyyyyyyyyy!Ach dart termen. Staat als symbool voor jouw niveau.

Firefox
22-11-12, 11:26
Ach dart termen. Staat als symbool voor jouw niveau.

Beter een goede darter dan een slechte moderater...

Al Sawt
22-11-12, 11:26
Het communisme is een kwalijke ideologie, dat is wat anders, evenals het door jou gepraktiseerde nationalisme en fascisme, overigens. En hoe zit het door jou gepraktiseerde Zionisme? Dat is toch ook een fascistische ideologie. Of wil je iets anders beweren.

Al Sawt
22-11-12, 11:27
Beter een goede darter dan een slechte moderater...
Yep. Ben inderdaad een slechte mod. Daar pluk jij de vruchten van.

Firefox
22-11-12, 11:28
En hoe zit het door jou gepraktiseerde Zionisme? Dat is toch ook een fascistische ideologie. Of wil je iets anders beweren.

Nee, zionisme heeft niks met fascisme te maken, pan-Arabisch nationalisme wel.

knuppeltje
22-11-12, 11:47
Kun je niet lezen? We zijn hier hartstikke druk bezig.

Ik geloof niet dat je ook maar wilt begrijpen wat ik bedoelde. :maf3:

Al Sawt
22-11-12, 11:48
Rosenberg was degene die de rassentheorie van Houston Steward Chamberlain uitwerkte en Hitler inspireerde tot het Mein Kampf. Je moet wel je feiten kennen voordat je iets roeptoetert. Adolf was een Oostenrijker. Diepgelovig of zelfs gelovig waren ze juist niet.

De antisemitische theorie van Rosenberg heeft juist niets met katholicisme of een godsdienst te maken.

In 1930 schreef Rosenberg zijn bekendste boek Der Mythos des 20. Jahrhunderts, een verhandeling over antisemitisme, jodendom en christendom, waarin hij beide godsdiensten afviel; het katholicisme viel Rosenberg in het bijzonder aan als volksvijandig. Het boek werd door de katholieke Kerk verboden en op de Index geplaatst.
Al maar waar. Maar neemt niet weg dat topfiguren van Nazi Duitsland uit katholieke gebieden kwamen. Denk aan Goering, Himmler, (beide Beieren) en Hitler (uit katholieke gebied van Oostenrijk). Rabiaat antisemitisme hebben ze van hun Christelijke opvoeding en tradities.

Is niet leuk om te horen. Maar is wel waar.

Al Sawt
22-11-12, 11:50
Nee, zionisme heeft niks met fascisme te maken, pan-Arabisch nationalisme wel.

Staaf dat met argumenten!

Al Sawt
22-11-12, 11:52
Ik geloof niet dat je ook maar wilt begrijpen wat ik bedoelde. :maf3:
Je moet het hem niet kwalijk nemen. Superdick heeft een zeer beperkte referentiekader en toch
denkt hij dat hij verstand van zaken heeft. Helaas konden wij hem nooit betrappen op een zinnige argument.

Al Sawt
22-11-12, 12:22
Ik wijs je bij herhaling inclusief jou quotes overduidelijk op jou fouten. 3 achter elkaar in enkele posts. Daarna komt er een draai-antwoord. Je geeft geen antwoord maar draaid er omheen en wilt het ineens over randzaken hebben.Welke randzaken?

En ik herhaal: Welke argumenten van mijn hand heb jij kunnen kapittelen?


Eerst komen alle Naziekopstukken uit de Zuid Duitse staten.Heinrich Himmler en Hermann Goering, komen uit Beieren. Hitler komt uit Oostenrijkse Braunau am inn. Een dorp dat grenst aan Beieren. Daarnaast heeft hij zijn machtsbasis gehad in Munchen.

Wij kunnen dus veilig vaststellen dat de nummers twee en drie van de Nazi top, uit zuiden van Duitsland kwamen en dat nummer een, Hitler, heel sterke binding had met het gebied. Dus mijn bewering staat als paal boven water.


Je schrijft letterlijk allemaal. Ik geef je een hele lijst met namen die niet uit Zuid Duitse deelstaten komen. Je zit er bewezen naast. Zoals jouw bewering dat Albert Speer niet uit Zuid Duitse deelstaten komt? Overigens heb ik je een lijst getoond waarin de gros van Neurenberg verdachten uit Zuid Duitse staten kwam.


Het wordt nog eens door meerdere andere prikkers bevestigd maar je blijft draaien.En desalniettemin zitten zij verkeerd. Mijn argumenten staan!


Ineens begin je over de drie kopstukken ipv allemaal.Top van iets, omvat vaak een zeer kleine selecte gezelschap. Die boven een organisatie staan. Als je naar hiërarchie kijkt van Nazi regime. Dan omvat het drie belangrijke leiders. Met Sturmabteilung (SA) erbij, hebben wij een vierde topfiguur uit zuidelijke deelstaat: Ernst Rohm.

Dus mijn aanname dat de Nazi top afkomstig was uit zuidelijke deelstaten, is een veilige aanname.



Wederom moet ik je corrigeren omdat Hitler helemaal niet in Duitsland geboren is. Alleen idioten en onwetenden corrigeren anderen op dergelijke feit. Hitler was geen Duitser. Maar voor W02 zag men in Duitsland alle Duitstalige tot een volk. Of het ging om Sudeten-Duitsers of om Oostenrijkers. Dergelijke gedachte vormde voor Hitler een legitimiteit om in Duitsland in politiek te gaan. Of dacht jij dat het makkelijk was dat een vreemdeling/buitenlander zomaar in het politiek kon gaan en dat nog met succes? Maar kennelijk wel. Anders had je dergelijke corrigerende tik niet proberen uit te delen. Maar dat staat wederom illustratief voor jouw onkunde en onwetendheid.



Geen woord daarover van jou terwijl het je zoveelste blunder is en nu kom je arrogante toon mij even ter lering sommeren om aan te tonen dat twee, door jou uitgekozen Naziekopstukken niet uit Zuid Duitsland komen. Vind je het vreemd dat ik daar geen zin meer in heb?Twee????? Wie dan?


Als er 1 tjes zich zou moeten schamen dan ben jij het.Nee. Ik schaam mij niet. Mijn woorden hebben ook educatief nut. Jij leert ervan, op een hardleerse wijze weliswaar. Maar je leert ervan.


Als klap op de vuurpijl ga je je discussiegenoten nog een beetje beledigen ook.Ze krijgen alleen maar een kwalificatie die ze verdienen. Mede door onkunde en onwaarheden die zij verspreiden.


Ik hoop in ieder geval dat je wat opgestoken hebt in deze discussie. Wil je je geest nog eens slijpen aan mijn slijpsteen dan ben je van harte welkom.Hahahaha. Moet ik dat in een bruine kroeg doen?


Er is echter wel 1 voorwaarde aan verbonden: Je moet je fouten toegeven.
Doe het nu maar. Iedereen kan lezen dat je er 100 pct naast zit.Ik zit er 100% goed. Besef je dat niet. Dan ben je helaas verloren. In de zin dat je eeuwig stommeling blijft.

H.P.Pas
22-11-12, 13:32
. Dus graag bewijs dat Iran Hamas financieel steunt!


Hamasleider Khaled Meshaal heeft woensdag gezegd dat Israël heeft ''gefaald zijn doelen te bereiken'' en bedankte bovendien Israëls aartsvijand Iran voor de steun aan Hamas. Volgens Meshaal speelde Iran ''een rol in het bewapenen van Hamas'' tijdens het conflict.


Tot je dienst.

mark61
22-11-12, 13:40
Afijn, die raket dus.

Dat filmpje is hilarisch. Kan er zo in bij de gemiddelde Foxkijker. Intussen blijkt dat dat ding alleen die range heeft als je er geen explosieven in doet :hihi:

Even als achtergrond:

http://farm9.staticflickr.com/8068/8199488829_69bacf64ff_b.jpg

Zie het subtiele nucleaire tekentje rechtsboven :hihi:

super ick
22-11-12, 13:44
Welke randzaken?

En ik herhaal: Welke argumenten van mijn hand heb jij kunnen kapittelen?
Heinrich Himmler en Hermann Goering, komen uit Beieren. Hitler komt uit Oostenrijkse Braunau am inn. Een dorp dat grenst aan Beieren. Daarnaast heeft hij zijn machtsbasis gehad in Munchen.

Wij kunnen dus veilig vaststellen dat de nummers twee en drie van de Nazi top, uit zuiden van Duitsland kwamen en dat nummer een, Hitler, heel sterke binding had met het gebied. Dus mijn bewering staat als paal boven water.
Zoals jouw bewering dat Albert Speer niet uit Zuid Duitse deelstaten komt? Overigens heb ik je een lijst getoond waarin de gros van Neurenberg verdachten uit Zuid Duitse staten kwam.
En desalniettemin zitten zij verkeerd. Mijn argumenten staan!
Top van iets, omvat vaak een zeer kleine selecte gezelschap. Die boven een organisatie staan. Als je naar hiërarchie kijkt van Nazi regime. Dan omvat het drie belangrijke leiders. Met Sturmabteilung (SA) erbij, hebben wij een vierde topfiguur uit zuidelijke deelstaat: Ernst Rohm.

Dus mijn aanname dat de Nazi top afkomstig was uit zuidelijke deelstaten, is een veilige aanname.
Alleen idioten en onwetenden corrigeren anderen op dergelijke feit. Hitler was geen Duitser. Maar voor W02 zag men in Duitsland alle Duitstalige tot een volk. Of het ging om Sudeten-Duitsers of om Oostenrijkers. Dergelijke gedachte vormde voor Hitler een legitimiteit om in Duitsland in politiek te gaan. Of dacht jij dat het makkelijk was dat een vreemdeling/buitenlander zomaar in het politiek kon gaan en dat nog met succes? Maar kennelijk wel. Anders had je dergelijke corrigerende tik niet proberen uit te delen. Maar dat staat wederom illustratief voor jouw onkunde en onwetendheid.
Twee????? Wie dan?
Nee. Ik schaam mij niet. Mijn woorden hebben ook educatief nut. Jij leert ervan, op een hardleerse wijze weliswaar. Maar je leert ervan.
Ze krijgen alleen maar een kwalificatie die ze verdienen. Mede door onkunde en onwaarheden die zij verspreiden.
Hahahaha. Moet ik dat in een bruine kroeg doen?
Ik zit er 100% goed. Besef je dat niet. Dan ben je helaas verloren. In de zin dat je eeuwig stommeling blijft.

Ik wacht.

super ick
22-11-12, 13:46
Tot je dienst.

Ik had het ook gelezen en de video gekeken. Ik wilde het nog posten maar zag er gezien zij gedraai maar vanaf.

Respect voor je vasthoudendheid. Ik nok ermee tot hij excuses gemaakt heeft.

super ick
22-11-12, 13:49
Afijn, die raket dus.

Dat filmpje is hilarisch. Kan er zo in bij de gemiddelde Foxkijker. Intussen blijkt dat dat ding alleen die range heeft als je er geen explosieven in doet :hihi:

Even als achtergrond:

http://farm9.staticflickr.com/8068/8199488829_69bacf64ff_b.jpg

Zie het subtiele nucleaire tekentje rechtsboven :hihi:

Militair gezien kan er inderdaad niet echt gesproken worden van een evenwicht.

H.P.Pas
22-11-12, 14:14
. Hitler was geen Duitser.

Sinds 1925 ook geen Oostenrijker; hij was statenloos.
Daarbij speelde mede een rol, dat hij in WO I als vrijwilliger in het Duitse leger gediend en in Oostenrijk dienst geweigerd had.
In 1932 is hij, na zes vergeefse aanvragen, tot Beiers :) staatsburger genaturaliseerd. ( Een algemeen Duits staatsburgerschap bestond niet).


Maar voor W02 zag men in Duitsland alle Duitstalige tot een volk.
Wie is men ? Die 'Grootduitse gedachte' was nogal omstreden. Wat ook al uit die zes weigeringen blijkt.

Al Sawt
22-11-12, 14:43
Ik had het ook gelezen en de video gekeken. Ik wilde het nog posten maar zag er gezien zij gedraai maar vanaf.Hahaha, Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk. Je claimt keer op keer dat ik draai en dat je argumenten inzet. Maar je ziet af om een video te posten die jouw argumenten kan staven????????


Respect voor je vasthoudendheid.Hoe een dwaas zijn leenheer, compliment geeft.
Ik nok ermee tot hij excuses gemaakt heeft.De dag dat ik excuses maak aan een idioot en een bekrompen burgermannetje. Zal pas aanbreken als ik verkeerd zit met mijn argumenten. En dat is niet het geval. Dus jij moet excuses aanbieden, dorpsidioot.

mark61
22-11-12, 14:50
Militair gezien kan er inderdaad niet echt gesproken worden van een evenwicht.

Zie ook het aantal slachtoffers. Ik weet niet over welke periode nu weer, maar het is een steady 100 : 1. Waarbij de meest getroffen populatie nog 2x zo klein is ook.

Maar disproportioneel wensen wij dat niet te noemen. Mij doet zo'n houding denken aan nazi's, kan er niks aan doen dat ik dat woord moet gebruiken. Iets met represailles voor 1 aanslag op een Duitser tijdens de bezetting?

Ik ben overigens in goed gezelschap:

You can scarcely believe what you're hearing and seeing at first: Six former heads of the Shin Bet, Israel's historically secretive internal intelligence agency, telling stories out of school about secret operations, the cultivation of informers, interrogation techniques, targeted assassinations, successes and failures and the dangers posed by the Israeli far-right. The most senior of them, who believes that the future is “bleak,” ends by lamenting that the nation's army is now “a brutal occupation force that is similar to the Germans in World War II.”

The Gatekeepers: Telluride Review - The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com/review/gatekeepers-telluride-review-367230)

Al Sawt
22-11-12, 14:54
Sinds 1925 ook geen Oostenrijker; hij was statenloos.
Daarbij speelde mede een rol, dat hij in WO I als vrijwilliger in het Duitse leger gediend en in Oostenrijk dienst geweigerd had.
In 1932 is hij, na zes vergeefse aanvragen, tot Beiers :) staatsburger genaturaliseerd. ( Een algemeen Duits staatsburgerschap bestond niet).

Wie is men ? Die 'Grootduitse gedachte' was nogal omstreden. Wat ook al uit die zes weigeringen blijkt.Omstreden bij Oostenrijk. Aangezien het om een erfenis ging van de Pruisen. Die alle Duitse volkeren willen verenigen, ook Oostenrijk. Maar met men bedoel ik de vele geledingen binnen en buiten Duitsland. Onder meer de Volksduitsers in Tsjechie-slowakije tot Rijksduiters.

Dergelijke gedachte maakte het Hitler makkelijk om de Duitse politiek in te gaan en te worden beschouwd als Fuhrer. Iets wat Superdick niet wil of kan begrijpen.

naam
22-11-12, 15:47
Al maar waar. Maar neemt niet weg dat topfiguren van Nazi Duitsland uit katholieke gebieden kwamen. Denk aan Goering, Himmler, (beide Beieren) en Hitler (uit katholieke gebied van Oostenrijk). Rabiaat antisemitisme hebben ze van hun Christelijke opvoeding en tradities.

Is niet leuk om te horen. Maar is wel waar.

Hebben ze een Christelijke of katholieke opvoeding gehad? Volgens mij niet, weet het gewoon niet, maar zo maar aannemen kun je dat ook niet. Automatisch de link leggen tussen zuid Duitsland, katholicisme en antisemitisme is een te boute uitspraak die je niet hard kunt maken. Het is speculeren. Antisemitisme is overigens wel een Europese Westerse uitvinding, daar niet van.
Ze hadden daar in het zuiden maar één geloof en dat was van het superieure Arische ras, waar naast Duisters, Nederlanders, Engelsen, Scandinaviërs, maar ook Berbers hoe verrassend ook, deel van uitmaakte. Het was dus meer een geloof in een zuiver volk en niet zozeer in goden. Maar misschien behoor jij ook wel tot het superieure Arische ras.

knots71karel
22-11-12, 22:45
Tweederangsburgers met eigen rechtbanken, scholen en instituties. In vergelijking met de inquisities, pogroms en vernietigingskampen, zijn ze zelf geprivilegieerd.

Dan hebben de Palestijnen het dus ERG goed volgens jou redenering want die hebben ook rechtbanken, scholen en instituties, eigen politie en zelfs hadden ze een eigen T.V en radio zender en genoeg te eten en te drinken en genoeg geld voor vuurwapens en raketten te kopen(krijgen) kortom het lijkt verdomd veel op de zgn rechten van de Christen dat ook destiijds onder de Moslims , die waren stukken minder uit .
Hetgeen niet weg neemt dat ik de huidige situatie van de PALESTIJNEN goed keur ,integen deel deze mensen moeten zelf ook een vrij en erkend land hebben.n
Nog beter zou een land zijn waar MOSLIMS en JODEN zamen in vrede kunnen leven, een land voor Palestijnen en Israeli .
Ik heb er al een naam voor ook UTOPIA .

IBKIS
23-11-12, 08:25
Ik niks gelezen, ik onpartijdig: joden fout, Palestina goed.

super ick
23-11-12, 09:02
Dergelijke gedachte maakte het Hitler makkelijk om de Duitse politiek in te gaan en te worden beschouwd als Fuhrer. Iets wat Superdick niet wil of kan begrijpen.

Hou mij buiten de discussie. Ik begrijp het prima, wist het al en heb jou daar niet voor nodig. Het gaat hier maar om 1 ding: Nogmaals jou woorden: ze komen allemaal uit Zuid Duitse staten is bewezen onjuist.

Het hele verdere rookgordijn dat je rond mijn persoon tracht op te trekken is volkomen irrelevant en heeft alleen maar ten doel je eigen falen te verbergen. Zoals je 'allemaal' nu ineens vervangen hebt door 'drie' incl. Hitler wat wederom een fout was want Hitler was helemaal niet geboren in Duitsland. Nu ineens heb je het over twee kopstukken en betrek je de hele zaak op Duitstalige gebieden. Dat heet draaien. Er is niet veel meer over van jou stelling dat ze allemaal uit Zuid Duitse staten kwamen.

Wees voor 1 keer een kerel en geeft het toe.

H.P.Pas
23-11-12, 10:07
Omstreden bij Oostenrijk. Aangezien het om een erfenis ging van de Pruisen. Die alle Duitse volkeren willen verenigen, ook Oostenrijk. Maar met men bedoel ik de vele geledingen binnen en buiten Duitsland. Onder meer de Volksduitsers in Tsjechie-slowakije tot Rijksduiters.

Dergelijke gedachte maakte het Hitler makkelijk om de Duitse politiek in te gaan en te worden beschouwd als Fuhrer. Iets wat Superdick niet wil of kan begrijpen.

Dat heet ook wel pangermanisme. Dat jij de link met panarabisme niet wenst te zien is jouw makke.

Soldim
23-11-12, 10:19
Dat heet ook wel pangermanisme. Dat jij de link met panarabisme niet wenst te zien is jouw makke.

:hihi:

H.P.Pas
23-11-12, 10:23
Het hele verdere rookgordijn dat je rond mijn persoon tracht op te trekken is volkomen irrelevant en heeft alleen maar ten doel je eigen falen te verbergen. ()

Wees voor 1 keer een kerel en geeft het toe.


:fpetaf: I second that.

super ick
23-11-12, 10:28
:fpetaf: I second that.

Goed om de parallel met Panarabisme onder de aandacht te brengen.

knots71karel
24-11-12, 21:49
Overigens zijn er geen enkel bewijs dat Iran dergelijke raketten levert aan de Hamas. Alleen gehersenspoelde en gestoorde geschiedenisdocenten, geloven dergelijke onzin.

Leider hamas bedankt Iran voor het bewapenen
Hamasleider Khaled Meshaal heeft woensdag gezegd dat Israël heeft ''gefaald zijn doelen te bereiken'' en bedankte bovendien Israëls aartsvijand Iran voor de steun aan Hamas. Volgens Meshaal speelde Iran ''een rol in het bewapenen van Hamas'' tijdens het conflict.

Meshaal zei dat Israël heeft moeten toegeven aan de voorwaarden van ''het verzet'' in de Gazastrook. Israël en Palestijnse militanten in Gaza kwamen woensdag een bestand overeen. Egypte en de Verenigde Staten speelden daarin een bemiddelende rol.
De afspraken houden onder meer in dat beide partijen stoppen met schieten en dat er een einde komt aan de liquidaties en invallen in de Gazastrook door Israël.

Een belangrijk punt is ook de afspraak dat Israël het transport van goederen en mensen bij de grensovergangen toestaat. Die regeling moet binnen 24 uur ingaan, als het bestand standhoudt.

http://www.nu.nl/buitenland/2964208/...n-in-gaza.html (http://www.nu.nl/buitenland/2964208/wapenstilstand-israel-en-palestijnen-in-gaza.html)

:watte?:

knots71karel
25-11-12, 22:43
[QUOTE=knots71karel;5135832]Leider hamas bedankt Iran voor het bewapenen
Hamasleider Khaled Meshaal heeft woensdag gezegd dat Israël heeft ''gefaald zijn doelen te bereiken'' en bedankte bovendien Israëls aartsvijand Iran voor de steun aan Hamas. Volgens Meshaal speelde Iran ''een rol in het bewapenen van Hamas'' tijdens het conflict.

Meshaal zei dat Israël heeft moeten toegeven aan de voorwaarden van ''het verzet'' in de Gazastrook. Israël en Palestijnse militanten in Gaza kwamen woensdag een bestand overeen. Egypte en de Verenigde Staten speelden daarin een bemiddelende rol.
De afspraken houden onder meer in dat beide partijen stoppen met schieten en dat er een einde komt aan de liquidaties en invallen in de Gazastrook door Israël.

Een belangrijk punt is ook de afspraak dat Israël het transport van goederen en mensen bij de grensovergangen toestaat. Die regeling moet binnen 24 uur ingaan, als het bestand standhoudt.

http://www.nu.nl/buitenland/2964208/...n-in-gaza.html (http://www.nu.nl/buitenland/2964208/wapenstilstand-israel-en-palestijnen-in-gaza.html)

:watte?:

Krijg het idee , dat AL SAWT toch gelijk heeft :stout: