PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP Jongeren juichen Gaza-oorlog toe



IbnRushd
18-11-12, 13:15
SGP Jongeren juichen Gaza-oorlog toe

Gereformeerde politieke jongeren wensen Israël 'succesvol offensief'

Terwijl de wereld hoopt of bidt om vrede en een einde aan de slachting tussen Israël en Hamas, juichen de SGP Jongeren het wapengekletter juist toe.

Wilco Kodde, voorzitter commissie Internationaal bij SGP jongeren, twitterde naar de officiële account van het Israëlische leger dat zijn organisatie hen succes wenst bij de aanval op Gaza. De account van de SGP Jongeren retweette dat:

http://www.joop.nl/uploads/RTEmagicC_sgp_.jpg.jpg

De tweet leidde tot een reeks verontwaardigde reacties. "De @SGPJ die Israël een succesvol offensief wenst tegen Gaza! Ik walg hiervan, absolute schande. Weg met fundamentalisme in Nederland!", twitterde bijvoorbeeld Wouter Booij.

Inmiddels heeft de organisatie gereageerd: "Excuses voor ontstane beeld dat @SGPJ geen voorstander is van vreedzame oplossing van conflict in Midden-Oosten."

Kodde, in het dagelijks leven beslismedewerker Immigratie en Naturalisatiedienst (IND), heeft zijn twitter-account afgeschermd.

Bron: SGP Jongeren juichen Gaza-oorlog toe - Joop.nl (http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/17124_sgp_jongeren_juichen_gaza_oorlog_toe/)

mark61
18-11-12, 13:46
De Nederlandse fellow travellers van de Israëlische ramptoeristen die aan de rand van Gaza gaan staan kijken hoe 'onze jongens' vandaag weer dood en verderf zaaien. Yeah, het staat nu 10-0.

Firefox
18-11-12, 13:52
De Nederlandse fellow travellers van de Israëlische ramptoeristen die aan de rand van Gaza gaan staan kijken hoe 'onze jongens' vandaag weer dood en verderf zaaien. Yeah, het staat nu 10-0.

Als ik het goed begrijp hoop jij op een overwinning van Hmas. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.

Eke
18-11-12, 19:26
Beslismedewerker IND heeft zo'n houding t.a.v. gewelddadige oplossing van konflikten.

Doet het hem dan niks, al die kleine en grote mensen die door geweld verdreven/beschadigd worden?? Ik snap dat niet.
Beslis-medewerker...hoe kun je nu beslissen over iemands lot wanneer je een romantisch beeld hebt van oorlog ?
Volgens mij zit ie niet op de goeie plek. Ook niet bij de SGP..als die tenminste waar willen maken dat ze Jezus Christus volgen...

super ick
18-11-12, 20:13
De Nederlandse fellow travellers van de Israëlische ramptoeristen die aan de rand van Gaza gaan staan kijken hoe 'onze jongens' vandaag weer dood en verderf zaaien. Yeah, het staat nu 10-0.

Ik verbaas me altijd weer hoe dood en verderf gematched kan worden met een geloof van tolerantie en vergeving. Ze brengen er in de praktijk geen moer van terecht.

Tomas
18-11-12, 20:30
...een geloof van tolerantie en vergeving...

Je moet die verkooppraatjes niet allemaal geloven.

mark61
18-11-12, 20:44
Ik verbaas me altijd weer hoe dood en verderf gematched kan worden met een geloof van tolerantie en vergeving. Ze brengen er in de praktijk geen moer van terecht.

Dat moet je zo zien: tolerantie en vergeving is alleen voor intern gebruik, voor zondige afgedreven schaapjes. De rest is een lost cause.

super ick
18-11-12, 21:11
Je moet die verkooppraatjes niet allemaal geloven.

Maar het staat geschreven!

super ick
18-11-12, 21:12
Dat moet je zo zien: tolerantie en vergeving is alleen voor intern gebruik, voor zondige afgedreven schaapjes. De rest is een lost cause.

O ja woestijngeloof. Even vergeten :hihi:

Al Sawt
18-11-12, 23:06
Geheel logisch steunen zij Israël. Want uiteindelijk moeten de voorwaarden worden gecreëerd voor terugkeer van de messias, om de joden te straffen voor hun verraad. Iets met Joods-Christelijke traditie. Moeilijk te bevatten.

Firefox
18-11-12, 23:09
Geheel logisch steunen zij Israël. Want uiteindelijk moeten de voorwaarden worden gecreëerd voor terugkeer van de messias, om de joden te straffen voor hun verraad. Iets met Joods-Christelijke traditie. Moeilijk te bevatten.

Je haalt je denkbeelden duidelijk uit de islamitische eschatologie. Logisch ook, je kent niets anders. Met christendom, ook van de SGP heeft dat niets te maken.

Al Sawt
18-11-12, 23:14
Je haalt je denkbeelden duidelijk uit de islamitische eschatologie. Logisch ook, je kent niets anders. Met christendom, ook van de SGP heeft dat niets te maken.

Nee hoor. Uit de Christelijke visie op het einde van de wereld. En de rol die zij toebedelen aan de messias. Hun geschiedenis van Jodenmoord is daar een bewijs voor. Ook SGP komt voort uit dat traditie.

H.P.Pas
18-11-12, 23:38
de Christelijke visie op het einde van de wereld.Ook SGP komt voort uit dat traditie.


islamitische eschatologie.

Geen van beide.
Maar rammelen jullie gezellig nog een poosje door.

mark61
19-11-12, 01:09
Je haalt je denkbeelden duidelijk uit de islamitische eschatologie. Logisch ook, je kent niets anders. Met christendom, ook van de SGP heeft dat niets te maken.

Niet liegen: Rapture - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Rapture)

De islamitische eschatologie houdt zich in het geheel niet bezig met Palestina.

H.P.Pas
19-11-12, 01:42
Niet liegen: Rapture - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Rapture)

Waar onze toean besar goentoer op doelde zijn de dispensationalisten (http://en.wikipedia.org/wiki/Dispensationalism). Dat is een betrekkelijke recente stroming, die met de orthodox calvinistische SGP traditie net zomin een fluit te maken heeft als met de islamitische eschatologie. Zover de geselende feiten.

.
As there was no Christian teaching of a "rapture" before Darby began preaching about it in the 1830s, he is sometimes credited with originating the "secret rapture" theory wherein Christ will suddenly remove his bride, the Church, from this world before the judgments of the tribulation. Dispensationalist beliefs about the fate of the Jews and the re-establishment of the Kingdom of Israel put dispensationalists at the forefront of Christian Zionism, because "God is able to graft them in again",

mark61
19-11-12, 02:31
Waar onze toean besar goentoer op doelde zijn de dispensationalisten (http://en.wikipedia.org/wiki/Dispensationalism). Dat is een betrekkelijke recente stroming, die met de die met orthodox calvinistische SGP traditie net zomin een fluit te maken heeft als met de islamitische eschatologie. Zover de geselende feiten.

Ja, de tijdgeest zal daar niet vreemd aan geweest zijn. Al snel na het ontstaan van het nationalisme ging het een onheilige verbintenis aan met diverse religieuze opvattingen. In Amerika wordt dat verondersteld het enthousiasme van de evangelicals voor Israël te verklaren. Tenslotte gaan Amerikanen minder, of niet, gebukt onder het holocaust-schuldgevoel dan Europeanen.

Firefox
19-11-12, 06:12
Nee hoor. Uit de Christelijke visie op het einde van de wereld. En de rol die zij toebedelen aan de messias. Hun geschiedenis van Jodenmoord is daar een bewijs voor. Ook SGP komt voort uit dat traditie.

Nogmaals, kijk naar de islamitische eschatologie en zie wat er voor de Joden in petto is: massale slachting namelijk. Met christendom heeft dat helemaal niets te maken.

Firefox
19-11-12, 06:42
Nee hoor. Uit de Christelijke visie op het einde van de wereld. En de rol die zij toebedelen aan de messias. Hun geschiedenis van Jodenmoord is daar een bewijs voor. Ook SGP komt voort uit dat traditie.

Hey Al Sawt, gefeliciteerd met je nieuwe positie bij maroc.nl. Naast moderator mag je jezelf dus nu ook sprookjesverteller noemen.

super ick
19-11-12, 09:36
Moeilijk te bevatten.

Dat ben jij ook. Daarnaast ben je enorm arrogant en heb je een grote bek.

Niet echt moderatorwaardig.

Al Sawt
19-11-12, 22:59
6
Hey Al Sawt, gefeliciteerd met je nieuwe positie bij maroc.nl. Naast moderator mag je jezelf dus nu ook sprookjesverteller noemen. Ik zie dit waarlijk als een compliment van een pseudo geschiedenisdocent. Aangezien jij fictie en non fictie niet van elkaar kan scheiden, voel ik mij vereerd met jouw kwalificatie.

Al Sawt
19-11-12, 23:03
Dat ben jij ook. Daarnaast ben je enorm arrogant en heb je een grote bek.

Niet echt moderatorwaardig.Hahahaha, dat zijn de woorden van de heerschap die zich SUPERdick noemt!!!!

Klopt. Arrogant ben ik. Mijn ongelijk valt zeer moeilijk te bewijzen. Een grote bek heb ik ook. Maar dat komt mede door de verzameling van idioten op Maroc.nl. Waarin jij een voorname rol vervult.

En mijn moderatorschap is een zegen voor idioten als jij. Want door mijn tolerante houding op Maroc.nl mag jij alle vormen van onzin uitkramen.

Firefox
19-11-12, 23:50
Hahahaha, dat zijn de woorden van de heerschap die zich SUPERdick noemt!!!!

Klopt. Arrogant ben ik. Mijn ongelijk valt zeer moeilijk te bewijzen. Een grote bek heb ik ook. Maar dat komt mede door de verzameling van idioten op Maroc.nl. Waarin jij een voorname rol vervult.

En mijn moderatorschap is een zegen voor idioten als jij. Want door mijn tolerante houding op Maroc.nl mag jij alle vormen van onzin uitkramen.

Jouw ongelijk is evident in alle zaken die jij aanroert, alleen zie je het zelf niet. Neem nou de Spaanse Burgeroorlog. In de discussies daarover is al lang aangetoond dat je een nazi bent.

super ick
20-11-12, 07:48
Hahahaha, dat zijn de woorden van de heerschap die zich SUPERdick noemt!!!!

Klopt. Arrogant ben ik. Mijn ongelijk valt zeer moeilijk te bewijzen. Een grote bek heb ik ook. Maar dat komt mede door de verzameling van idioten op Maroc.nl. Waarin jij een voorname rol vervult.

En mijn moderatorschap is een zegen voor idioten als jij. Want door mijn tolerante houding op Maroc.nl mag jij alle vormen van onzin uitkramen.

Fijn bedankt.

Neem je wel op tijd je pilletjes in schatje?

Oja en doe je sjaaltje om als je naar buiten gaat anders pak je zo een koudje.

Wees lief voor de zusters. Volgens week komt mama weer op bezoek.

Kusje.

Al Sawt
20-11-12, 16:03
Jouw ongelijk is evident in alle zaken die jij aanroert, alleen zie je het zelf niet. Neem nou de Spaanse Burgeroorlog. In de discussies daarover is al lang aangetoond dat je een nazi bent.

Behalve fantast ben je ook hypocriet. Jij hebt meer sympathie voor Franco dan voor hulptroepen van Stalin in de Spaanse burgeroorlog. Communisten behoren in optiek van Christelijke fundamentalisten, tot een zeer kwalijke categorie mensen. Daarnaast heb je ruimschoots jouw sympathie voor fascisme aangetoond. Kijk maar naar jouw sympathie voor Israel.

Al Sawt
20-11-12, 16:04
Fijn bedankt.

Neem je wel op tijd je pilletjes in schatje?

Oja en doe je sjaaltje om als je naar buiten gaat anders pak je zo een koudje.

Wees lief voor de zusters. Volgens week komt mama weer op bezoek.

Kusje.

Ah, woorden van een nietszeggende idioot. Geeft maar weer eens aan hoe triest het is.

Iznogoodh
20-11-12, 16:23
SGP Jongeren juichen Gaza-oorlog toe

Gereformeerde politieke jongeren wensen Israël 'succesvol offensief'

Terwijl de wereld hoopt of bidt om vrede en een einde aan de slachting tussen Israël en Hamas, juichen de SGP Jongeren het wapengekletter juist toe.

Heerlijk, die fanatieke religies. Ze ontnemen je zo mooi je geweten.

knuppeltje
21-11-12, 08:33
Heerlijk, die fanatieke religies. Ze ontnemen je zo mooi je geweten.

Je moet daar dan weer wel behoefte aan hebben, anders werkt het gewoon niet. Het zit allemaal tussen de oren. Hoe het daar zo komt, is weer een andere verhaal.

super ick
22-11-12, 09:54
Heerlijk, die fanatieke religies. Ze ontnemen je zo mooi je geweten.

Dat zie jij helemaal verkeerd.

Gelovigen hebben juist patent op moraal.

Firefox
22-11-12, 11:18
Dat zie jij helemaal verkeerd.

Gelovigen hebben juist patent op moraal.

Iedereen denkt na over moraal.

knots71karel
22-11-12, 22:13
Hey Al Sawt, gefeliciteerd met je nieuwe positie bij maroc.nl. Naast moderator mag je jezelf dus nu ook sprookjesverteller noemen.

Ach op zich toch niet zo erg als het maar sprookjes blijven en niet zoals de Bijbel en de Koran zijn ook min of meer sprookjes boeken .
En kijk maar naar het resultaat wat deze overigens goed bedoelde boekwerken tot nu toe tot stand gebracht hebben.
Het zijn de bronnen van veel ellende en oorlogen .

knots71karel
22-11-12, 22:23
Heerlijk, die fanatieke religies. Ze ontnemen je zo mooi je geweten.

Religies zijn op een enkele uitzondering na , de bron van alle narigheid en ellende in deze wereld .
En bijna alle oorlog en zijn ontstaan of komen door het een of andere geloof.

knots71karel
22-11-12, 22:25
Dat zie jij helemaal verkeerd.

Gelovigen hebben juist patent op moraal.

Noem dan even het moraal op van b.v de Christenen .

knuppeltje
23-11-12, 08:05
Religies zijn op een enkele uitzondering na , de bron van alle narigheid en ellende in deze wereld .
En bijna alle oorlog en zijn ontstaan of komen door het een of andere geloof.

Volgens mij kan jij je nick beter veranderen in 'knotsgekke71karel'.

IBKIS
23-11-12, 08:22
Ik niks gelezen, ik onpartijdig: joden fout, Palestina goed.

super ick
23-11-12, 09:13
Noem dan even het moraal op van b.v de Christenen .

Volg je dat zelf niet?

Het vingertje bij euthanasie en abortus om maar eens twee voorbeelden te noemen.