PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze hebben een bus in Tel Aviv opgeblazen



SportFreak
21-11-12, 10:28
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/357628-hebben-bus-tel-aviv-opgeblazen.html

CONTRA
21-11-12, 11:26
Casualties reported in Tel Aviv bus explosion

At least 15 people injured in what Israeli police are calling a "terrorist attack".

At least seventeen casualties have been reported as a bus exploded in Tel Aviv a block away from the Israeli defence ministry.

Israeli police are calling the explosion on Wednesday a "terrorist attack," and have said that an unidentified package was left in the bus.

Emergency services said five of the wounded in the bus explosion were in a serious or moderate condition.

"We do believe it was a terrorist attack," Israeli police spokesperson, Mickey Rosenfeld, told Al Jazeera .

Israel's Haaretz newspaper said the blast occurred on the corner of Shaul Hamelech and Henrietta Szold.

Most of the injured suffered only mild injuries," said Ofir Gendelman, a spokesman for Prime Minister Binyamin Netanyahu.

"The background and circumstances are not clear yet," police spokeswoman Luba Samri told the AFP news agency.

Hamas spokesperson Fawzi Barhoum said that "this is a natural result for the Israeli aggression on our people."

"If the Israel continues its aggression then all options are open."

An Israeli who witnessed the explosion told Army Radio the bus was "completely charred".

Other witnesses reported seeing a man leaving a bomb on the bus and then running off.

Al Jazeera's Tom Ackerman, reporting from Jerusalem, said: "The location of the explosion was a block away from the Israel defence building".

The attack happened on the eighth day of an Israeli offensive against the Gaza Strip. Israel has said they have launched with the stated aim of preventing rocket strikes from the strip.

Celebratory gunfire rang out in Gaza City when local radio stations reported news of the Tel Aviv explosion.

Al Jazeera's Nicole Johnston, reporting in Gaza said: "A Hamas spokesperson said the incident is a natural event that will take place if Israel attacks Gaza."

Some 139 Palestinians and five Israelis have been killed.

Casualties reported in Tel Aviv bus explosion - Middle East - Al Jazeera English (http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2012/11/20121121101723829887.html)

Firefox
21-11-12, 15:39
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/357628-hebben-bus-tel-aviv-opgeblazen.html

Er was vast iemand die vond dat de besprekingen tussen Israël en Hmas de verkeerde kant opgingen.

knuppeltje
21-11-12, 16:48
Er was vast iemand die vond dat de besprekingen tussen Israël en Hmas de verkeerde kant opgingen.

Die zou daarin wel eens groot gelijk kunnen krijgen.

mark61
21-11-12, 17:09
Er was vast iemand die vond dat de besprekingen tussen Israël en Hmas de verkeerde kant opgingen.

Kan je ophouden met je gestoorde 'spelfouten'? Het is echt ziekelijk. Zoek hulp.

Joesoef
21-11-12, 17:15
Heeft dus geen invloed, besprekingen gaan door.

super ick
21-11-12, 18:07
Werk van een stel prutsers. Heb de foto gezien. Even langs Autototaalglas en de bus is weer zgan.

Geen werk van Hamas.

Spoetnik
21-11-12, 18:52
Werk van een stel prutsers. Heb de foto gezien. Even langs Autototaalglas en de bus is weer zgan.

Geen werk van Hamas.

Klopt, het was trouwens ook geen zelfmoordactie. En geen groepering heeft de aanslag op geeist.

super ick
21-11-12, 19:31
Klopt, het was trouwens ook geen zelfmoordactie. En geen groepering heeft de aanslag op geeist.

Hoe is de stemming daar?

Spoetnik
21-11-12, 19:35
Hoe is de stemming daar?

Mijn facebook staat vol met (pro-Israel anti-Hamas) propaganda..
Ik hoop dat het staakt-het-vuren houdt, want al die spam is niet om aan te zien.

Joesoef
21-11-12, 21:23
Fotoblog:

schlijper.nl today | wed nov 21, 2012 19:11 | kikar habima (http://schlijper.nl/)


hele leuke foto's, mensen nu telaviv...

Joesoef
21-11-12, 21:26
Werk van een stel prutsers. Heb de foto gezien. Even langs Autototaalglas en de bus is weer zgan.

Geen werk van Hamas.
16882

Nou, beetje uitdeuken, verfje...

super ick
22-11-12, 09:31
16882

Nou, beetje uitdeuken, verfje...

Oké dan. Paar nieuwe ruitenwissers erbij.

Zit er niet ver naast. Hamas heeft verklaard er niets mee te maken te hebben.

Nu na het staakt het vuren alweer 12 raketten op Israël afgevuurd vanuit Gaza. Hamas verklaard wederom hier niet achter te zitten. Israel beloofd niet te reageren.

En zo kabbelt de zaak weer door.

Men dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was.

Overigens mooie kwaliteit die foto's. Als je liefhebber bent van kwaliteitsfoto's op internet dan moet je op biertijd.com de reportages van The Atlantic er tussenuit zoeken. Ze staan soms wel tussen de borsten maar daar is wel overheen te komen. Er staan meerdere reportages per week, vaak actueel en van voortreffelijke kwaliteit.

super ick
22-11-12, 09:52
Mijn facebook staat vol met (pro-Israel anti-Hamas) propaganda..
Ik hoop dat het staakt-het-vuren houdt, want al die spam is niet om aan te zien.

Ik heb gisteren ook wat staaltjes propaganda van beide zijden mogen aanschouwen. De publieke omroep besteedde zowaar aandacht aan dit fenomeen. Het is niet te voorkomen.

Spoetnik
22-11-12, 18:44
Ik heb gisteren ook wat staaltjes propaganda van beide zijden mogen aanschouwen. De publieke omroep besteedde zowaar aandacht aan dit fenomeen. Het is niet te voorkomen.

De meeste facebook vrienden die ik heb zijn Israelisch en die delen al die propaganda vrolijk op facebook. Israels online army, ik heb begrepen dat de andere kant ook niet stil zit.

knots71karel
22-11-12, 20:45
Hoe is de stemming daar?

Minder in elk geval als hier in het veilige NEDERLAND

super ick
22-11-12, 20:59
De meeste facebook vrienden die ik heb zijn Israelisch en die delen al die propaganda vrolijk op facebook. Israels online army, ik heb begrepen dat de andere kant ook niet stil zit.

Is er geen ander geluid te horen?

super ick
22-11-12, 21:00
Minder in elk geval als hier in het veilige NEDERLAND

Zinloos antwoord op een vraag die jij niet kunt beantwoorden.

Spoetnik
22-11-12, 22:47
Is er geen ander geluid te horen?

Nauwelijks, iets van 90% van de Israeliers waren voor de oorlog. En er zijn er genoeg die tegen het staakt-het-vuren zijn.

knots71karel
22-11-12, 23:39
Zinloos antwoord op een vraag die jij niet kunt beantwoorden.

Blijkbaar kun je mijn antwoord niet ontkennen nog bevestigen .
Ik bedoel er mee dat wij het hier nog niet zo slecht hebben ,ondanks dat er niks deugd en iedereen loopt te mopperen op alles en nog wat.

knots71karel
22-11-12, 23:43
Nauwelijks, iets van 90% van de Israeliers waren voor de oorlog. En er zijn er genoeg die tegen het staakt-het-vuren zijn.

Klopt als een bus het stond in de TELEGRAAF .:cheefbek:

IBKIS
23-11-12, 08:22
Ik niks gelezen, ik onpartijdig: joden fout, Palestina goed.

super ick
23-11-12, 09:06
Blijkbaar kun je mijn antwoord niet ontkennen nog bevestigen .
Ik bedoel er mee dat wij het hier nog niet zo slecht hebben ,ondanks dat er niks deugd en iedereen loopt te mopperen op alles en nog wat.

Dat weet ik maar ik vraag aan iemand ter plaatse hoe de verhoudingen liggen, wat de sfeer is. Ik kan hier ook de telegraaf kopen als ik dat wil.

En ja in Nederland hebben we het goed. Bedankt voor de bewustmaking.

super ick
23-11-12, 09:08
Nauwelijks, iets van 90% van de Israeliers waren voor de oorlog. En er zijn er genoeg die tegen het staakt-het-vuren zijn.

Met het tegengeluid valt het dus zwaar tegen merk ik? Ik kan me ook wel voorstellen dat velen het zijn gaan zien als een soort feit dat bij Israël hoort en waar geen oplossing voor is. Zit ik er nu ver naast?

Het is geen mening van mij maar een poging de houding ter plaatse te schetsen.

knuppeltje
23-11-12, 10:05
'Helft Israëliërs wilde geen bestand' - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/443736-helft-israeliers-wilde-geen-bestand.html)

super ick
23-11-12, 10:10
'Helft Israëliërs wilde geen bestand' - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/443736-helft-israeliers-wilde-geen-bestand.html)

Bedankt voor de link. Ik heb het artikel gelezen maar heb mijn twijfels bij die onderzoeken. Het geeft natuurlijk wel iets aan, tenminste....... Als je aanneemt dat de NOS niet in de proganda trapt.

knots71karel
23-11-12, 16:35
Dat weet ik maar ik vraag aan iemand ter plaatse hoe de verhoudingen liggen, wat de sfeer is. Ik kan hier ook de telegraaf kopen als ik dat wil.

En ja in Nederland hebben we het goed. Bedankt voor de bewustmaking.

Ja die Telegraaf ,als het zo uitkomt is deze krant opeens wel betrouwbaar .

super ick
23-11-12, 22:24
Ja die Telegraaf ,als het zo uitkomt is deze krant opeens wel betrouwbaar .

Ik vind het ook flauw om die hele krant als crap weg te zetten.

Maareh, ik dacht dat jou generatie op De Telegraaf spuwde omdat ze fout waren in de oorlog?

knots71karel
24-11-12, 00:21
Ik vind het ook flauw om die hele krant als crap weg te zetten.

Maareh, ik dacht dat jou generatie op De Telegraaf spuwde omdat ze fout waren in de oorlog?
Als je de ware reden weet dan spuug je niet op de Telegraaf , ga maar ff kijken wat er met 2 medewerkers *)is gebeurt ,nadat ze weigerden om voor de Nazie,s te werken nadat deze de TELEGRAAF in beslag hadden genomen om hun propaganda en het Nazie Duitsland te verheerlijken.
Mogelijk begrijp je nu waarom de T.G de grootste krant van Nederland is en nog sterker werd na zamenvoeging met de Courant Nieuws van de Dag .
*) ze liggen op de ere begraafplaats Bloemendaal .
want wie niet deed wat de moffen wilden werd gewoon een kopje kleiner gemaakt , zij bleven als enige van alle medewerkers weigeren , die wel eieren voor hun geld kozenen ''de coupe''overleefden.

knuppeltje
24-11-12, 08:46
Bedankt voor de link. Ik heb het artikel gelezen maar heb mijn twijfels bij die onderzoeken. Het geeft natuurlijk wel iets aan, tenminste....... Als je aanneemt dat de NOS niet in de proganda trapt.

Als ik het al niet dacht.

Maar als je er echt naar had gekeken dan had je ook gezien dat de NOS zich baseerde op een een persbericht van AP over een onderzoeksrapport van het gerenommeerde Israëlische onderzoeksbureau Maagar Machot.

English (http://www.maagar-mochot.co.il/home/doc.aspx?mCatID=24423)

super ick
24-11-12, 10:43
Als ik het al niet dacht.

Maar als je er echt naar had gekeken dan had je ook gezien dat de NOS zich baseerde op een een persbericht van AP over een onderzoeksrapport van het gerenommeerde Israëlische onderzoeksbureau Maagar Machot.

English (http://www.maagar-mochot.co.il/home/doc.aspx?mCatID=24423)

Precies wat ik bedoel dus.
Nooit van dat onderzoeksbureau gehoord. Daar zou ik mij dus als eerste in moeten verdiepen. Dan zou ik graag de vragen zien. Suggestief of open? Dan of de ondervraagden echt een representatieve groep betreft, etc, etc. Teveel voor een 'passerende' lezer. Daarom hou ik bij peilingen altijd een slag om de arm.

super ick
24-11-12, 10:49
Als je de ware reden weet dan spuug je niet op de Telegraaf , ga maar ff kijken wat er met 2 medewerkers *)is gebeurt ,nadat ze weigerden om voor de Nazie,s te werken nadat deze de TELEGRAAF in beslag hadden genomen om hun propaganda en het Nazie Duitsland te verheerlijken.
Mogelijk begrijp je nu waarom de T.G de grootste krant van Nederland is en nog sterker werd na zamenvoeging met de Courant Nieuws van de Dag .
*) ze liggen op de ere begraafplaats Bloemendaal .
want wie niet deed wat de moffen wilden werd gewoon een kopje kleiner gemaakt , zij bleven als enige van alle medewerkers weigeren , die wel eieren voor hun geld kozenen ''de coupe''overleefden.

Heel dapper. Zo is er bij ons op het politiebureau een gedenkteken in de muur gemetseld voor twee agenten die door de Duitsers zijn geëxecuteerd. De enige twee die het dus verdomden om mee te helpen de Joden richten vernietigingskampen te sluizen. Wel een beetje weinig.

Ik zie dezelfde verhouding bij de Telegraaf. Vind ik ook een beetje weinig. Het was dus een moffenkrant maar ze konden er niets aan doen. Sie haben es nicht gewust.

knuppeltje
24-11-12, 11:27
Precies wat ik bedoel dus.
Nooit van dat onderzoeksbureau gehoord. Daar zou ik mij dus als eerste in moeten verdiepen. Dan zou ik graag de vragen zien. Suggestief of open? Dan of de ondervraagden echt een representatieve groep betreft, etc, etc. Teveel voor een 'passerende' lezer. Daarom hou ik bij peilingen altijd een slag om de arm.

Het smoesje is goed, het praatje minder.

knots71karel
24-11-12, 13:58
Heel dapper. Zo is er bij ons op het politiebureau een gedenkteken in de muur gemetseld voor twee agenten die door de Duitsers zijn geëxecuteerd. De enige twee die het dus verdomden om mee te helpen de Joden richten vernietigingskampen te sluizen. Wel een beetje weinig.*)

Ik zie dezelfde verhouding bij de Telegraaf. Vind ik ook een beetje weinig. Het was dus een moffenkrant maar ze konden er niets aan doen. Sie haben es nicht gewust.

Zij (het personeel van de T.G )wisten wel degelijk dat hun krant voor Nazie propaganda werdt gevorderd ,maar als je een gezin hebt en je weet dat je de kogel krijgt dan zijn 2 personen al meer dan genoeg om het tij ten gunste van de Moffen te doen keren ,wat niet weg neemt dat daarna nog 4 man van de T.G op ''vacantie ''gingen naar Buchen wald , slechts een kwam terug ,hun misdaad? ze saboteerden de zaak , door drukinkt te verdunnen ,snij voormaat (perongeluk) te veranderen etc.

Wat veel mensen ook niet weten dat een gedeelte van het personeel van o.a de T.G en Johan Enschede waar de bankbiljetten gedrukt werden ,ook als LUXE Slaven afgevoerd werden ,ze zijn erg goed behandeld in MOFRIKA er zaten zelfs Joden onder , de reden ??? deze mensen werden ingezet om ''valse Engelse ponden '' te maken.

*) zelfs 2 van de ong 20 man personeel( vakmansen dus , geen bezorgers of transport medewerkers) die hun leven gaven voor hun principe is nog veel !

super ick
24-11-12, 17:53
Het smoesje is goed, het praatje minder.

Dat mag jij vinden.

Ik hou bij onderzoeken altijd een slag om de arm. Het enige verschil met jou is dat jij dat niet doet als de uitslag jou gunstig gestemd is anders maak je alle bronnen verdacht of schrijf je ze bij voorbaat af zonder je verder over de inhoud te bekommeren.

knots71karel
24-11-12, 21:35
Dat mag jij vinden.

Ik hou bij onderzoeken altijd een slag om de arm. Het enige verschil met jou is dat jij dat niet doet als de uitslag jou gunstig gestemd is anders maak je alle bronnen verdacht of schrijf je ze bij voorbaat af zonder je verder over de inhoud te bekommeren.

En helaas is hij niet de enige die deze methode toepast .
Deze site wordt naar ik aan neem ook beken door jeugdige Moslims , en deze worden op die manier al (weg wijs ) gemaakt of op z,n zachts gezegd een zijdig voorgelicht .
Het is voormij ook de enige reden dat ik hier post ,zal wel niet veel helpen maar als niemand er tegen ingaat
dan word de waarheid verzwegen.

super ick
24-11-12, 23:37
En helaas is hij niet de enige die deze methode toepast .
Deze site wordt naar ik aan neem ook beken door jeugdige Moslims , en deze worden op die manier al (weg wijs ) gemaakt of op z,n zachts gezegd een zijdig voorgelicht .
Het is voormij ook de enige reden dat ik hier post ,zal wel niet veel helpen maar als niemand er tegen ingaat
dan word de waarheid verzwegen.

De waarheid?

Worden we geïslamiseerd?

knots71karel
25-11-12, 01:59
De waarheid?

Worden we geïslamiseerd?

Dat heeft er niks mee te maken , het is ten slotte een MAROKKAANSE site en de meesten zijn dus MOSLIMS .
Wat niet weg neemt dat je dan nog niet alles hoeft te verdraaien .
in bijna elk topic met en politiek tintje deugd er geen moer van alles wat maar westers is inclusief Nederland wordt als het ff kan afgekraakt ,over de V.S en Israel nog maar niet te spreken , de voorgenoemden krijgen overal de schuld van , gemaks halve vergetend dat de MOSLIMS onderling elkaar nog dagelijks naar het leven staan ,en laten we dan nog maar niet spreken overde radicalen Moslims in AFRIKA die hel bevolkings gropen molesteren.
En het wijzen op het koloniale verleden van westerse landen , daarbij vergetend dat de ISLAM al in SPANJE heeft gezeten en tot 2x toe voor de poorten van WENENheeft gestaan ,om hun geloof te verkondigen (want ze koloniseerden toch niet ? en ze drongen ook hun geloof niet op !vraag blijft wat hadden.
ze er dan te zoeken ?
Maar in mijn ogen is dat allemaal verleden tijd , we leven toevallig NU en in de toekomst zullen de mensen
elkaar hard nodig hebben als we willen overleven, ook zal ik het niet mee maken maar over een onbepaalde tijd zal je nog maar een soort mix van mensen hebben ,nual zijn er huwlijken tussen R,Ken Protestanten heel normaal , ook gemengde huwlijken tusen Moslims vinden al plaats en zelfs tussen chinezen en blanken (iets dat 125 jaar geleden een doodzonde was ) ,het is het normale beeld van de evolutie .
Maar dan zal ook de haat en nijd opmoeten houden , als wij b.v de sahara vruchtbaar maken (wat theoretisch kan ) dan is de honger in AFRIKA al opgelost sterker nog dan is 40% van de honger in de wereld opgelost.De beide polen zijn goed voor 35 % !!
Zo kan ik nog wel ff doorgaan ,maar nu ga ik slapen .
trusten :slapen:

knuppeltje
25-11-12, 09:00
Dat mag jij vinden.

Ik hou bij onderzoeken altijd een slag om de arm. Het enige verschil met jou is dat jij dat niet doet als de uitslag jou gunstig gestemd is anders maak je alle bronnen verdacht of schrijf je ze bij voorbaat af zonder je verder over de inhoud te bekommeren.

:maf:

super ick
25-11-12, 14:52
:maf:

Zo ongeveer zou je er uitzien als Badr met je klaar is.

knots71karel
26-11-12, 20:17
Zo ongeveer zou je er uitzien als Badr met je klaar is.
G
elukkig zijn niet alle Marokkanen zo, Badr is een uitzondering en heeft een bijz kort lontje.

super ick
26-11-12, 21:52
G
elukkig zijn niet alle Marokkanen zo, Badr is een uitzondering en heeft een bijz kort lontje.

Bedankt voor de tip. Dus ik hoef niet meer met een boog om ze heen te lopen?