PDA

Bekijk Volledige Versie : Woningen speciaal voor moslims in Amsterdam: mannenruimte en eigen tv-schotel



FANTACHAT
24-11-12, 14:33
Woningcorporatie Eigen Haard heeft een wooncomplex met 188 appartementen in Bos en Lommer geheel aangepast aan de woonwensen van moslims.

Volgens de gemeenteraadsleden Daniel van der Ree (VVD) en Marijke Shahsavari (CDA) zouden woningcorporaties zich niet moeten bezighouden met het aanbieden van woningen die specifiek inspelen op de woonwensen van moslims. 'Dat komt de integratie niet ten goede.'

De woningen in het complex Koningsvrouwen tussen de Willem de Zwijgerlaan en de Admiraal de Ruijterweg zijn door Eigen Haard gerenoveerd, waarbij op vergaande wijze rekening is gehouden met de wensen van de bewoners. Van hen was 85 procent moslim.

Inbouwkast
De woningen hebben een inbouwkast voor de schoenen, er zijn extra waterleidingaansluitingen voor het ritueel reinigen voor het bidden en tussen de woonkamer en de keuken zijn schuifdeuren geplaatst om het traditionele mannen- en vrouwendomein te kunnen scheiden. Satellietschotels op het dak leveren 800 internationale zenders.

Integratiedeskundige Han Entzinger noemt het een sympathiek initiatief, maar waarschuwt voor concentraties van moslims. 'De corporatie zegt wel dat ze braaf zal toewijzen via de regels, maar je loopt wel een risico dat er vooral moslims komen wonen.'

Van der Ree zegt dat het zo aanpassen van woningen geen corporatietaak is. 'Je geeft zo het signaal af dat je specifiek bouwt voor moslims. Mensen mogen wonen waar ze willen, maar het is niet de bedoeling dat wij moslims naar een plek leiden om er met z'n allen onder elkaar te wonen.'


http://static2.parool.nl/static/photo/2012/4/8/7/20121124092229/media_xl_1435777.jpg

http://www.parool.nl/parool/nl/224/B...-schotel.dhtml (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3353160/2012/11/24/Woningen-speciaal-voor-moslims-in-Amsterdam-mannenruimte-en-eigen-tv-schotel.dhtml)

Karin.N
24-11-12, 15:08
Voor 5 slaapkamers vind ik 1 badkamer te weinig. Verder zie ik weinig tot niets specifieks islamitisch aan de indeling. Ik zou het nl. ook prettig vinden een inbouwkast bij de voordeur voor de regenlaarzen, sportschoenen en overige schoenen. Met veel mensen in huis zijn meerdere wateraansluitingen makkelijk. Grote keuken is ook niets mis mee, juist gezellig zo'n grote eettafel waarbij iedereen kan aanschuiven. Huisindeling is geschikt voor elk groot gezin met dien aantekening dat 1 badkamer te weinig is.

Saul
24-11-12, 15:19
Mag ik mij ook integratiedeskundige gaan noemen?

H.P.Pas
24-11-12, 15:26
Mag ik mij ook integratiedeskundige gaan noemen?

Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Parti%C3%ABle_integratie) weet jij volgens mij alles van.

Saul
24-11-12, 15:32
Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Partiële_integratie) weet jij volgens mij alles van.

Haha 't is nog erger: dat is inderdaad de enige toets van wiskunde 5e klas waar ik een 10 voor had. :p

Ben je bezig met wiskundig integreren?

Joesoef
24-11-12, 15:40
Best klein eigenlijk.

Wat ik mis is een gezamenlijke houtoven en een slachtplaats.

H.P.Pas
24-11-12, 17:40
Ben je bezig met wiskundig integreren?

De laatste 40 jaar niet meer. :)

super ick
24-11-12, 18:00
Best klein eigenlijk.

Wat ik mis is een gezamenlijke houtoven en een slachtplaats.

Veel te weinig slaapruimte. Je kunt je vrouwen wel kwijt maar waar moeten de kinderen slapen?

Joesoef
24-11-12, 19:19
Zo klein, je moet om de beurt de salat doen.

knots71karel
24-11-12, 20:41
Best klein eigenlijk.

Wat ik mis is een gezamenlijke houtoven en een slachtplaats.

Zet er dan ook een Moskee bij en een enorme zandbak met palmbomen ,
dan wanen deze mensen zich helemaal thuis

Joesoef
24-11-12, 21:02
Zet er dan ook een Moskee bij en een enorme zandbak met palmbomen ,
dan wanen deze mensen zich helemaal thuis

Ja. En een dorpsplein met hijskranen!

knots71karel
24-11-12, 21:28
Ja. En een dorpsplein met hijskranen!

Leuk voor de kinderen om te spelen

ton s
24-11-12, 23:02
In dit huis had ook een toilet richting Mekka geplaatst kunnen worden
Om het helemaal compleet te maken

super ick
24-11-12, 23:26
Zet er dan ook een Moskee bij en een enorme zandbak met palmbomen ,
dan wanen deze mensen zich helemaal thuis

Volgens mij is er in het grootste moslimland ter wereld helemaal geen zandbak.

Saul
25-11-12, 12:20
Veel te weinig slaapruimte. Je kunt je vrouwen wel kwijt maar waar moeten de kinderen slapen?

Wat vind je zo leuk aan partiële integratie?

Firefox
25-11-12, 12:35
Veel te weinig slaapruimte. Je kunt je vrouwen wel kwijt maar waar moeten de kinderen slapen?

Die vrouwen kunnen in één kamer slapen, op twee stapelbedden. Voor de kinderen zet je in de andere vier slaapkamers ook stapelbedden neer.

Bar
25-11-12, 14:24
In dit huis had ook een toilet richting Mekka geplaatst kunnen worden
Om het helemaal compleet te maken
Een draaibaar toilet! 16894
Gat in de markt.....

super ick
25-11-12, 14:55
Wat vind je zo leuk aan partiële integratie?

Ik vond de opmerking treffend.

Saul
25-11-12, 15:05
Ik vond de opmerking treffend.

Ja, dat blijkt uit het feit dat je het leuk vindt. De reden erachter?

super ick
25-11-12, 22:43
Best klein eigenlijk.

Wat ik mis is een gezamenlijke houtoven en een slachtplaats.

Inderdaad. Er zit geen badkuip in de badkamer. Niet goed over nagedacht.

knots71karel
25-11-12, 22:54
Volgens mij is er in het grootste moslimland ter wereld helemaal geen zandbak.

Je bedoeld Indonesie , ach die paar mensen uit dat land wonen al jaren hier en zijn blij dat ze nu niet meer in de barakken wonen , waar ze kort na hun aankomst terecht kwamen, en zijn inmiddels al gewend hier .
Dus de goedbedoelde speciale woningen zijn echt niet bestemd voor de Moslims uit het grootse Moslim land.
Maar meer voor de Moslims die wel bekend zijn met woestijnen en palmbomen.
:lol:

Umarvlie
26-11-12, 11:45
Scheiding mannen/vrouwen doen mij meer Arabisch aan dan islamitisch - anders zou er bijvoorbeeld wel een aparte gebedsruimte zijn.

Joesoef
26-11-12, 14:05
Ymere heeft trouwens speciale kosherwoningen en muziekwoningen gebouwd.

mark61
26-11-12, 14:05
Maar meer voor de Moslims die wel bekend zijn met woestijnen en palmbomen.
:lol:

Die zijn er niet of nauwelijks in Nederland. Hou es op met die infantiele karikaturen.

super ick
26-11-12, 14:56
Je bedoeld Indonesie , ach die paar mensen uit dat land wonen al jaren hier en zijn blij dat ze nu niet meer in de barakken wonen , waar ze kort na hun aankomst terecht kwamen, en zijn inmiddels al gewend hier .
Dus de goedbedoelde speciale woningen zijn echt niet bestemd voor de Moslims uit het grootse Moslim land.
Maar meer voor de Moslims die wel bekend zijn met woestijnen en palmbomen.
:lol:

Volgens mij zijn de grootste groepen Turken en Marokkanen. Die komen ook niet uit een zandbak. De volkeren die wel in de zandbak wonen komen niet naar hier.