PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vrouwen lijden in Marokko steeds vaker aan overgewicht



MoStar
27-11-12, 01:33
16904

Volgens een onderzoek van de Hoge Planning Commissie in Marokko blijken steeds meer Marokkanen te lijden aan overgewicht. Een opmerkelijk verschijnsel aangezien uit een eerder onderzoek nog bleek dat een percentage van de Marokkanen leed aan ondervoeding.

Het onderzoek dicteert dat 21% van de Marokkanen op het platteland en 13% van de Marokkanen in de grote steden lijden aan obesitas. Obesitas komt overigens veel meer voor bij Marokkaanse vrouwen dan bij Marokkaanse mannen. Naar schatting zijn 26.8% van alle Marokkaanse vrouwen te dik tegenover slechts 9% van alle Marokkaanse mannen.

Het onderzoek is gebaseerd op een steekproef van 2426 gezinnen en uit het onderzoek blijkt dat vooral weinig beweging de boosdoener is. Vaak komen oudere Marokkanen en Marokkaanse huisvrouwen weinig buiten. Er zijn weinig sportvoorzieningen voor de Marokkaanse vrouw.

Foto: omnia_mutantur (http://www.flickr.com/photos/omnia_mutantur/)

cummonisto
27-11-12, 10:12
Die mini foto klopt niet het zijn geen Marokkaanse vrouwen.

En die link klopt ook geen kut van.

Dus je bericht kan naar de prullenbak. Wa3alaykom Salaam

Umarvlie
28-11-12, 09:59
Volgens mij leiden vrouwen generiek aan overgewicht zodra zich een stabiele relatie voordoet. Ongeacht waar ze vandaan komen.

Karin.N
28-11-12, 15:22
Volgens mij leiden vrouwen generiek aan overgewicht zodra zich een stabiele relatie voordoet. Ongeacht waar ze vandaan komen.


Je zal als vrouw wel moeten. Slanke vrouw steekt anders zo af bij de gemiddelde uitgezakte man en da's niet goed voor het tere ego van de man. :ego:


Heb je enig idee hoeveel moeite het kost om je gewicht enigszins te laten aankomen!

Umarvlie
28-11-12, 15:27
Je zal als vrouw wel moeten. Slanke vrouw steekt anders zo af bij de gemiddelde uitgezakte man en da's niet goed voor het tere ego van de man. :ego:


Heb je enig idee hoeveel moeite het kost om je gewicht enigszins te laten aankomen!

Eh... ja - koste mij geen moeite, gewoon het bordje dat mijn vrouw voor me opschepte leegeten he :wink:

Fulanadetal
28-11-12, 15:33
16904

Volgens een onderzoek van de Hoge Planning Commissie in Marokko blijken steeds meer Marokkanen te lijden aan overgewicht. Een opmerkelijk verschijnsel aangezien uit een eerder onderzoek nog bleek dat een percentage van de Marokkanen leed aan ondervoeding.


Foto: omnia_mutantur (http://www.flickr.com/photos/omnia_mutantur/)

Niet zo vreemd, dat kunnen andere mensen zijn. Ook in Marokko bestaat ongelijkheid. Bovendien kan iemand met obesitas tegelijk ondervoed zijn.

super ick
29-11-12, 10:03
Blijft er dan helemaal niets hetzelfde? Ik bedoel het wordt wel erg moeilijk zo.

Obesitas in Afrika.

Egmond Codfried
29-11-12, 10:51
Blijft er dan helemaal niets hetzelfde? Ik bedoel het wordt wel erg moeilijk zo. Obesitas in Afrika.

Als Surinamer ben ik zeer vertrouwd met dikke vrouwen en ik verwonder mij elke keer bij bezoek aan Suriname over onze dikke zusters. Gigantische achterwerken en enorme borsten. Daar heeft men behoorlijk last van in de kleine busjes van het openbaarvervoer, hoewel die achterwerken heerlijk zacht en warm aanvoelen, als zo een vrouw zich tussen twee passagiers heeft geperst. Zo begrijpt men de mannen die op deze vrouwen vallen ook beter. Als ik president was zou ik als eerste eisen dat vrouwen gaan verminderen aan billen en borsten. Het komt door het lekkere en relatief goedkope eten dat overal verkocht word. Men krijgt zelf volop te eten als men een lezing bezoekt, waar men in rijk Nederland zelf voor een kopje koffie moet betalen. Om koel te blijven moeten we steeds eten, maar wellicht moeten de porties kleiner en minder vettig. Vaak is er een combinatie met suikerziekte want men snoept en drinkt het liefst sterk gesuikerde limonades als gemberbier en orgeade. Zelf de verse sappen zijn zwaar gezoet. Het valt op in Nederland dat gezond voedsel ook meteen duurder is. De supermarkten zijn heel goed voorzien, men heeft de keuze uit vele merken van hetzelfde product en enkele luxe supermarkten verkopen luxe etenswaren die ik zelf in Nederland niet aantref.