PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee voor homo's in Parijs



FANTACHAT
27-11-12, 01:38
Op 30 november opent een omstreden moskee haar deuren.

De moskee zal in de Franse hoofdstad Parijs de deuren openen en onder andere het vrijdaggebed uitvoeren. De moskee waar moslims van het zelfde geslacht kunnen trouwen zal ook mannen en vrouwen in een ruimte toelaten tijdens het gebed. Het project werd gesteund door de homoseksuele groep 'Moslim homo's voor Frankrijk'. De groep wil volgens oprichter Ludovic-Mohamed Zahed homofobe standpunten een halt toeroepen.

Zahed was de eerste homo wiens huwelijk werd ingehuldigd door een imam van een moskee in Parijs, zo meldt France 24. Ook is hij van mening dat niets in de islam of de koran zegt dat homoseksualiteit verboden is. Hij gaat zelfs zo ver dat hij durft te stellen dat profeet Mohammed (vzmh) geen bezwaar had tegen het homohuwelijk. Wel hebben verschillende imams in Frankrijk een fatwa uitgevaardigd tegen het homohuwelijk en homoseksualiteit.


Mohamed is een 35-jarige Franse 'moslim' van Algerijnse afkomst die bezig is met het opstellen van een proefschrift over de islam en homoseksualiteit in Parijs. Tot slot zei de voorvechter van homoseksualiteit onder moslims: 'Homoseksualiteit in de islam en andere monotheïstische religies is verboden omdat men het ziet als daad tegen de natuur'.

bron: maroc nieuws.

super ick
27-11-12, 08:11
Goed initiatief.

Een moslim moet op zijn gemak kunnen bidden zonder steeds op zijn achterste te moeten letten.

knots71karel
28-11-12, 11:56
Op 30 november opent een omstreden moskee haar deuren.

De moskee zal in de Franse hoofdstad Parijs de deuren openen en onder andere het vrijdaggebed uitvoeren. De moskee waar moslims van het zelfde geslacht kunnen trouwen zal ook mannen en vrouwen in een ruimte toelaten tijdens het gebed. Het project werd gesteund door de homoseksuele groep 'Moslim homo's voor Frankrijk'. De groep wil volgens oprichter Ludovic-Mohamed Zahed homofobe standpunten een halt toeroepen.

Zahed was de eerste homo wiens huwelijk werd ingehuldigd door een imam van een moskee in Parijs, zo meldt France 24. Ook is hij van mening dat niets in de islam of de koran zegt dat homoseksualiteit verboden is. Hij gaat zelfs zo ver dat hij durft te stellen dat profeet Mohammed (vzmh) geen bezwaar had tegen het homohuwelijk. Wel hebben verschillende imams in Frankrijk een fatwa uitgevaardigd tegen het homohuwelijk en homoseksualiteit.


Mohamed is een 35-jarige Franse 'moslim' van Algerijnse afkomst die bezig is met het opstellen van een proefschrift over de islam en homoseksualiteit in Parijs. Tot slot zei de voorvechter van homoseksualiteit onder moslims: 'Homoseksualiteit in de islam en andere monotheïstische religies is verboden omdat men het ziet als daad tegen de natuur'.

bron: maroc nieuws.

Denk niet dat zoiets er gauw doorkomt , gezien de achterstand op dat gebied duurt dat nog minstens 30 jaar.

Umarvlie
28-11-12, 12:11
Denk niet dat zoiets er gauw doorkomt , gezien de achterstand op dat gebied duurt dat nog minstens 30 jaar.

Heeft niets met achterstand te maken, als ik bij Ajax zat zou ik ook niet willen dat er spelers in een Feyenoord shirt gingen rondlopen.

knots71karel
28-11-12, 12:28
Heeft niets met achterstand te maken, als ik bij Ajax zat zou ik ook niet willen dat er spelers in een Feyenoord shirt gingen rondlopen.

Dat is ook al lang gaande zelfs mr AJAX Johan Cruiff voetbalde in beide shirts en met hem nog vele anderen .
Of waren die jongens van (tweekantjes) ??
:lol:

H.P.Pas
28-11-12, 13:06
Heeft niets met achterstand te maken, als ik bij Ajax zat zou ik ook niet willen dat er spelers in een Feyenoord shirt gingen rondlopen.

:vreemd: Een moskee is ook maar voetbalclub met pretenties.
Heftig.

Umarvlie
28-11-12, 13:11
Je bedoelt voetbalclub met ijdele hoop.... maar het was slechts als voorbeeld. Rotary was ook zo'n voorbeeld, SGP ook. Waarom wil je bij een "club" horen die je bij voorbaat uitsluit?

super ick
28-11-12, 14:44
Je bedoelt voetbalclub met ijdele hoop.... maar het was slechts als voorbeeld. Rotary was ook zo'n voorbeeld, SGP ook. Waarom wil je bij een "club" horen die je bij voorbaat uitsluit?

Dus als je opgevoed bent met een bepaalde religie die niet strookt met je seksuele voorkeur dan moet je maar optiefen!

Umarvlie
28-11-12, 14:59
Dus als je opgevoed bent met een bepaalde religie die niet strookt met je seksuele voorkeur dan moet je maar optiefen!

Dat zeg ik niet, als je als homo geboren bent, waarom wil je dan uberhaubt bij de Islam horen? Ik begrijp dat niet. Opposites attract? Als je als vrouw geboren bent, waarom wil je dan lid worden van de rotary? enz. Waarom bij een groep willen horen die je niet moet?

mark61
28-11-12, 15:35
Dat zeg ik niet, als je als homo geboren bent, waarom wil je dan uberhaubt bij de Islam horen? Ik begrijp dat niet. Opposites attract? Als je als vrouw geboren bent, waarom wil je dan lid worden van de rotary? enz. Waarom bij een groep willen horen die je niet moet?

Als het goed is gaat het bij godsdienst niet om het clublidmaatschap, maar om het feit dat je in god gelooft, en op een bepaalde manier. Dat lijkt me wat belangrijker. Jij haalt godsdienst neer tot een hobbyclub. Bizar.

Godsdiensten hebben wel vaker sociale voorschriften die bij nader inzien, op de lange duur, niet zo 'hard' zijn. Ik zou niet weten waarom de islam zich daarin zou onderscheiden van christendom, jodendom, of nog een andere godsdienst.

Als diverse smaken christendom en jodendom tot de slotsom komen dat god het niet zo strikt bedoeld heeft met de rol van vrouwen, of het 'verbod' op een bepaalde sexualiteit, dan kan dat bij moslims ook voorkomen.

Verder is iedereen lid van clubs met wier regels hijzij het grotendeels eens is, maar bepaalde niet. Niks bijzonders.

Umarvlie
28-11-12, 15:42
Als het goed is gaat het bij godsdienst niet om het clublidmaatschap, maar om het feit dat je in god gelooft, en op een bepaalde manier. Dat lijkt me wat belangrijker. Jij haalt godsdienst neer tot een hobbyclub. Bizar.

Nee hoor, ik probeer een (versimpelde, dat blijkt hier nogal eens nodig te zijn) vergelijk te maken maar kennelijk schiet ik daarmee mijn doel voorbij.


Godsdiensten hebben wel vaker sociale voorschriften die bij nader inzien, op de lange duur, niet zo 'hard' zijn. Ik zou niet weten waarom de islam zich daarin zou onderscheiden van christendom, jodendom, of nog een andere godsdienst.

Het gaat mij hierom de visie vanuit andere kant, niet wat de Islam als zodanig (bestaat ook niet) hiervan vindt maar waarom je bij een groep, club, stroming of hoe je het ook wil noemen zou willen horen die jou niet ziet zitten. Waarom zijn er nog vrouwen die op de SGP stemmen bijvoorbeeld? Ik snap dat oprecht niet.


Als diverse smaken christendom en jodendom tot de slotsom komen dat god het niet zo strikt bedoeld heeft met de rol van vrouwen, of het 'verbod' op een bepaalde sexualiteit, dan kan dat bij moslims ook voorkomen.

Ja en dan heb je effectief weer een nieuwe stroming erbij, maar nogmaals (zie hiervoor) dat is niet wat ik bedoel.


Verder is iedereen lid van clubs met wier regels hijzij het grotendeels eens is, maar bepaalde niet. Niks bijzonders.

En afhankelijk van de ernst van de regels wordt daar anders mee omgegaan, maar nogmaals, ik stel mijn vraag niet vanuit de club maar vanuit het "lid" (no pun intended). Ik begrijp "hun" niet, ongeacht of het over Homo vs reliegie of Vrouw vs rotary club gaat.

Fulanadetal
28-11-12, 15:43
Waarom zou homoseksualiteit (als we het lekker makkelijk even beplakken met het etiket "zonde") minder compatibel zijn met betrokkenheid bij een geloof dan hebzucht, kwaadsprekerij, overspeligheid etc.
De verschillende soorten Godshuizen zitten vol ermee. Daar zijn ze ook voor. De onbevlekte heilige heeft dat niet nodig.

super ick
28-11-12, 20:36
Dat zeg ik niet, als je als homo geboren bent, waarom wil je dan uberhaubt bij de Islam horen?

Hee psssssst,

Misschien geloofd hij wel in Allah en de profeet. Dat zou een reden kunnen zijn..........

mark61
28-11-12, 20:47
Ik begrijp "hun" niet, ongeacht of het over Homo vs reliegie of Vrouw vs rotary club gaat.

Verder is iedereen lid van clubs met wier regels hijzij het grotendeels eens is, maar bepaalde niet. Niks bijzonders.

Het gaat hier dus om gelovige moslims die geloven in de vijf zuilen, etc., etc., en alleen over één puntje van mening verschillen, of liever, een detail betwisten. Daar waar het gaat om een eigenschap die zij hebben, die zij niet kunnen afleggen. Dus een 'meningsverschil' kan je het niet eens noemen.

Vertel es hoeveel % van de leer van de islam over 'homofilie' gaat. Net als in het christendom is het een random puntje, her en der in een bijzin aangehaald in de heilige teksten. Het maakt geen deel uit van enige samenhangende theologische constructie.

Het zijn homofoben die ermee aan de haal gaan en er opeens een centrale geloofsstelling van maken.

knuppeltje
29-11-12, 08:34
Als het goed is gaat het bij godsdienst niet om het clublidmaatschap, ..

Daar hebben sommige club eeuwenlang heel anders over gedacht.

Charlus
29-11-12, 08:38
Het zijn homofoben
gelovige moslims

die ermee aan de haal gaan en er opeens een centrale geloofsstelling van maken.

Charlus
29-11-12, 09:12
Ook is hij van mening dat niets in de islam of de koran zegt dat homoseksualiteit verboden is.
Ik denk dat vriend en vijand het erover eens kunnen zijn dat de Islam anale penetratie verbiedt. Uit dat expliciete verbod volgt dat de Islam homoseksualiteit afkeurt. Volgt uit de onverenigbaarheid van anale seks afkeuren <--> homoseksualiteit niet afkeuren.

Hij gaat zelfs zo ver dat hij durft te stellen dat profeet Mohammed (vzmh) geen bezwaar had tegen het homohuwelijk.
Waarschijnlijk, maar blijft giswerk bij gebrek aan nadere informatie, bedoelt hij te zeggen dat de profeet geen uitspraken heeft gedaan over een huwelijk tussen leden van dezelfde sekse. Ik vraag mij af wat de profeet volgens overleveringen gezegd zou hebben wanneer iemand hem expliciet gevraagd had hoe hij (of Allah) tegenover een huwelijk tussen twee leden van dezelfde sekse stond. Het concept was zo absurd dat het niet aan de orde kwam. De Islam verbiedt evenmin dat een moslim met zijn favoriete kameel trouwt. Een vrouw mag met vier mannen trouwen (nietwaar Mark61? (als je meeleest)), het gebed leiden of korangeleerde worden. Ik heb wel eens een moslima zien beweren dat als volgens de Islam mannen iets mogen, daaruit volgt dat vrouwen het ook mogen tenzij anders aangegeven. De Islam is zo heel goed te 'lezen' maar om een andere reden, nl. voornoemd absurdisme, dan zij denkt.

super ick
29-11-12, 09:15
Zo homomoskee die is zeker helemaal roze?

Charlus
29-11-12, 09:23
Zo homomoskee die is zeker helemaal roze?
Regenboog.

Umarvlie
29-11-12, 09:25
Nu goed, ik begrijp "ze" nog steeds niet maar denk niet dat dit aan mij uit te leggen is, zal wel aan mij liggen - misschien denk ik wel te zwart-wit.

super ick
29-11-12, 09:57
Nu goed, ik begrijp "ze" nog steeds niet maar denk niet dat dit aan mij uit te leggen is, zal wel aan mij liggen - misschien denk ik wel te zwart-wit.

Ik begrijp ze ook niet. In de zin dat ik mij niets kan voorstellen bij sex tussen twee mannen. Ik word onpasselijk als ik er aan denk. (Tegelijkertijd beken ik eerlijk dat twee vrouwen geen enkel probleem is)
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze op basis van hun sexuele voorkeur uitsluit. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Ik heb er niets mee te maken wat iemand in zijn slaapkamer uitvreet.

Waarom kan je dat niet los van elkaar zien?

Egmond Codfried
29-11-12, 11:35
Als het goed is gaat het bij godsdienst niet om het clublidmaatschap, maar om het feit dat je in god gelooft, en op een bepaalde manier. Dat lijkt me wat belangrijker. Jij haalt godsdienst neer tot een hobbyclub. Bizar.

Godsdiensten hebben wel vaker sociale voorschriften die bij nader inzien, op de lange duur, niet zo 'hard' zijn. Ik zou niet weten waarom de islam zich daarin zou onderscheiden van christendom, jodendom, of nog een andere godsdienst.

Als diverse smaken christendom en jodendom tot de slotsom komen dat god het niet zo strikt bedoeld heeft met de rol van vrouwen, of het 'verbod' op een bepaalde sexualiteit, dan kan dat bij moslims ook voorkomen.

Verder is iedereen lid van clubs met wier regels hijzij het grotendeels eens is, maar bepaalde niet. Niks bijzonders.

Godsdienst genootschappen monopoliseren spiritualiteit en sociale gerichtheid.
Waarom moeten religieuze groepen zich bemoeien met ons onderwijs, medische zorg, jeugdopvang en armenhulp? Dat zijn duidelijke taken voor de neutrale overheid.

Overigens wil ik graag in gesprek komen met mensen die begrijpen dat homohaat van de staat komt en bedoeld is door de 1% rijken om de andere 99% van de mensen die geen geld en macht heeft verdeeld te houden. Deze moskee loopt meer gevaar van de kant van de katholieke Fransen en hun kerk. Maar is ook een middel om verdeeldheid tussen moslimburgers te bevorderen. Homo's zouden in principe in elke moskee terecht moeten kunnen, want het zijn geen plekken waar men aan seks doet.

Overigens bidden reeds vrome homo's in alle moskeeen, het is nooit anders geweest, en niemand die er iets van merkt of er last van heeft. Openlijk trouwen is natuurlijk een andere koek, maar ook moslims zijn onderworpen aan de wetten van een land.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/356968-1%25-heeft-alle-geld-macht-houdt-de-andere-99%25-verdeeld-2.html#post5128667

http://jameswaites.ilatech.org/wp-content/uploads/2010/06/171-1216121412-BushKissingSaudiPrince.jpg

mark61
29-11-12, 11:47
Daar hebben sommige club eeuwenlang heel anders over gedacht.

Bepaaldelijk.

mark61
29-11-12, 11:48
Nu goed, ik begrijp "ze" nog steeds niet maar denk niet dat dit aan mij uit te leggen is, zal wel aan mij liggen - misschien denk ik wel te zwart-wit.

Je begrijpt dus moslims niet.

Umarvlie
29-11-12, 11:49
Je begrijpt dus moslims niet.

Ik begrijp een hele hoop mensen niet, daar zitten ongetwijfeld ook moslims tussen.

Egmond Codfried
29-11-12, 15:40
Gay westerlingen gaan sinds vele eeuwen naar moslimlanden vanwege de tolerantie.

http://www.betar.org.uk/articles/pictures/arab_men_kissing.jpg