PDA

Bekijk Volledige Versie : Werknemers Sierafor op de barricaden



Egmond Codfried
29-11-12, 12:59
Vakblad voor de Bloemisterij | Werknemers Sierafor op de barricaden (http://www.vakbladvoordebloemisterij.nl/nieuws/10796/werknemers-sierafor-op-de-barricaden)

Arbeidsverdringing door Polen, en de werkgever als lachende derde. Je zou verwachten dat alle segmenten van de Nederlandse staat een bijdrage zouden willen leveren aan het voorkomen van maatschappelijke problemen en beeindigen van de crisis. Blijkbaar is het voordeliger als burgers bij de staat de hand moeten ophouden inplaats van te mogen werken. Ik begrijp bv ook niet waarom de banken, die eerder staassteun kregen, nu geen leningen aan bedrijven verstrekken. Alsof de ene sector de andere sector tegenwerkt.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/356968-1%25-heeft-alle-geld-macht-houdt-de-andere-99%25-verdeeld-2.html#post5128667

Egmond Codfried
29-11-12, 14:02
Reeds 25 keer bekeken maar geen reactie. Zou men vrees hebben?

Firefox
29-11-12, 15:23
Reeds 25 keer bekeken maar geen reactie. Zou men vrees hebben?


Begrijpen ze jouw superieure redeneerwijze wel?

Egmond Codfried
29-11-12, 15:35
Begrijpen ze jouw superieure redeneerwijze wel?

Het lijkt alsof er hier een angstcultuur heerst. En je merkt dat moderatoren hun eigen persoonlijke opvattingen als de enige mening accepteren. Als Surinamer en onderzoeker zal ik beslist anders klinken dan de gemiddelde blauwogige telegraaflezer van het VMBO.

Firefox
29-11-12, 15:41
Het lijkt alsof er hier een angstcultuur heerst. En je merkt dat moderatoren hun eigen persoonlijke opvattingen als de enige mening accepteren. Als Surinamer en onderzoeker zal ik beslist anders klinken dan de gemiddelde blauwogige telegraaflezer van het VMBO.

Probeer eens wat onderscheid te maken tussen feiten en meningen.

super ick
29-11-12, 15:47
Vakblad voor de Bloemisterij | Werknemers Sierafor op de barricaden (http://www.vakbladvoordebloemisterij.nl/nieuws/10796/werknemers-sierafor-op-de-barricaden)

Arbeidsverdringing door Polen, en de werkgever als lachende derde. Je zou verwachten dat alle segmenten van de Nederlandse staat een bijdrage zouden willen leveren aan het voorkomen van maatschappelijke problemen en beeindigen van de crisis. Blijkbaar is het voordeliger als burgers bij de staat de hand moeten ophouden inplaats van te mogen werken. Ik begrijp bv ook niet waarom de banken, die eerder staassteun kregen, nu geen leningen aan bedrijven verstrekken. Alsof de ene sector de andere sector tegenwerkt.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/356968-1%25-heeft-alle-geld-macht-houdt-de-andere-99%25-verdeeld-2.html#post5128667

Dat komt omdat banken in het verleden teveel met vreemd vermogen hebben gewerkt. Daardoor, en door het aandeelhoudersmodel, hadden ze staatssteun nodig.

Nu zijn banken verplicht meer eigen vermogen aan te houden. Ze kunnen dus minder gemakkelijk geld uitzetten.

Egmond Codfried
29-11-12, 15:48
Probeer eens wat onderscheid te maken tussen feiten en meningen.

Is er ergens een regel dat men hier slechst feiten en geen opinies mag posten?
Overigens weet ik niet eens wie de moderatoren zijn, wie de eigenaar is, wat het precieze doel is van dit forum, anders dan het onderdrukken van opinies. Ik heb ergens het idee dat men allochtonen behandelt zoals zij gewend zijn in hun eigen onvrij land, zodat ze niet op ideen komen. Dat is de integratie waar ze het over hebben, schikken naar de onvrijheid en de onderdrukking.

Egmond Codfried
29-11-12, 16:01
Dat komt omdat banken in het verleden teveel met vreemd vermogen hebben gewerkt. Daardoor, en door het aandeelhoudersmodel, hadden ze staatssteun nodig. Nu zijn banken verplicht meer eigen vermogen aan te houden. Ze kunnen dus minder gemakkelijk geld uitzetten.

Maar zo lopen zij ook potentiele inkomsten mis.
De staat moet ze maar meer geld geven,
en de staat moet voor werkgelegenheid zorgen.

super ick
29-11-12, 16:11
Maar zo lopen zij ook potentiele inkomsten mis.
De staat moet ze maar meer geld geven,
en de staat moet voor werkgelegenheid zorgen.

De staat heeft ze geld gegeven en daar waren we juist allemaal tegen.

Als je banken geld geeft hebben ze geen buisinessmodel meer.

Egmond Codfried
29-11-12, 16:15
De staat heeft ze geld gegeven en daar waren we juist allemaal tegen. Als je banken geld geeft hebben ze geen buisinessmodel meer.
Wat is jouw oplossing voor de crisis?

Firefox
29-11-12, 17:43
Is er ergens een regel dat men hier slechst feiten en geen opinies mag posten?
Overigens weet ik niet eens wie de moderatoren zijn, wie de eigenaar is, wat het precieze doel is van dit forum, anders dan het onderdrukken van opinies. Ik heb ergens het idee dat men allochtonen behandelt zoals zij gewend zijn in hun eigen onvrij land, zodat ze niet op ideen komen. Dat is de integratie waar ze het over hebben, schikken naar de onvrijheid en de onderdrukking.

Opinies gebaseerd op hersenspinsels ipv op feiten, daar hebben we niet veel aan.

Egmond Codfried
29-11-12, 17:46
Opinies gebaseerd op hersenspinsels ipv op feiten, daar hebben we niet veel aan.

En wat maakt jou tot de grote deskundige die dat allemaal weet en kan bepalen?
Ben jij een soort superieur wezen?

super ick
29-11-12, 17:59
Wat is jouw oplossing voor de crisis?

Ik ben niet tegen het kapitalisme maar het systeem moet de mens dienen en niet andersom. Winsten moeten herinvesteerd worden in innovatie en welzijn en niet in de zakken van aandeelhouders verdwijnen. Dat zou al een vooruitgang zijn.

Ook moet er geen geld met geld gemaakt worden. Dan kookt de boel over.

Wel een beetje mosterd na de maaltijd maar ik was voor de crisis ook die mening toegedaan. Ik besef mij wel dat er nooit draagvlak is voor draconische maatregelen die nodig waren als het 'goed' gaat.
Aan de andere kant wisten veel economen en managers heel goed waar ze mee bezig waren. Dat het allemaal korte termijnwinst en daarna de zondvloed was.
Niemand durft de financiële mannetjes aan te pakken. Men is bang dat de wereld dan vergaat.
Je hoort vaak de term 'de markt' gebruikt worden alsof het iets mysterieus en niet beïnvloedbaar is. Iets dat buiten ons staat en ons lot bepaalt zonder dat we er iets aan kunnen veranderen.

Egmond Codfried
29-11-12, 18:08
Misschien een meer geleide economie met concrete plannen, staasbedrijven en nationalisaties tot alles weer goed is.

H.P.Pas
29-11-12, 18:21
Ik ben niet tegen het kapitalisme maar het systeem moet de mens dienen en niet andersom. Winsten moeten herinvesteerd worden in innovatie en welzijn en niet in de zakken van aandeelhouders verdwijnen. Dat zou al een vooruitgang zijn.


Waarom zou een aandeelhouder dan nog geld in een onderneming willen steken ?

Firefox
29-11-12, 18:35
En wat maakt jou tot de grote deskundige die dat allemaal weet en kan bepalen?
Ben jij een soort superieur wezen?

Nee, maar het verschil tussen feiten en verzinsels kan ik wel zien.

Firefox
29-11-12, 18:35
Misschien een meer geleide economie met concrete plannen, staasbedrijven en nationalisaties tot alles weer goed is.

Dan komt het nooit meer goed.

Egmond Codfried
29-11-12, 18:48
Nee, maar het verschil tussen feiten en verzinsels kan ik wel zien.

Vaak heb ik het idee dat ik een soort NSB'ers tegenover mij heb.
Ik klink niet als jou omdat ik een heel ander soort persoon ben.
Het is van belang dat de geschiedenis steeds wordt onderzocht,
en dat alle groepen voor zichzelf onderzoek blijven doen.
Maar als ik sommige nederlanders hoor is alles al bepaald, alles is al uitgezocht,
er is geen ruimte voor nieuwe inzichten.
achterlijk als je mij vraagt.
en het idee dat een wildvreemde aan mij wil uitleggen wat ik mag vinden is heel vreemd,
alleen dat iemand zo iets denkt, maakt hem al tot een gevaarlijke gek.

http://2.bp.blogspot.com/-ZmvWRSKrKms/UGykiZqi5QI/AAAAAAAAYj0/0cnWN8ulqR8/s1600/willem+van+oranje.jpg

Ik heb ontdekt dat Willem van Oranje (1533-1584) een donkerbruine man was met klassieke Afrikaanse gelaatstrekken en de hele wereld zal dat te weten komen.
En nu jij...?
De Nederlanders likken al eeuwenlang het gatwerk van een zwarte familie
maar weten dat niet. Dat is toch achterlijk?
Laat mij maar lekker doorgaan feiten te onderzoeken.

Firefox
29-11-12, 19:37
Vaak heb ik het idee dat ik een soort NSB'ers tegenover mij heb.
Ik klink niet als jou omdat ik een heel ander soort persoon ben.
Het is van belang dat de geschiedenis steeds wordt onderzocht,
en dat alle groepen voor zichzelf onderzoek blijven doen.
Maar als ik sommige nederlanders hoor is alles al bepaald, alles is al uitgezocht,
er is geen ruimte voor nieuwe inzichten.
achterlijk als je mij vraagt.
en het idee dat een wildvreemde aan mij wil uitleggen wat ik mag vinden is heel vreemd,
alleen dat iemand zo iets denkt, maakt hem al tot een gevaarlijke gek.

http://2.bp.blogspot.com/-ZmvWRSKrKms/UGykiZqi5QI/AAAAAAAAYj0/0cnWN8ulqR8/s1600/willem+van+oranje.jpg

Ik heb ontdekt dat Willem van Oranje (1533-1584) een donkerbruine man was met klassieke Afrikaanse gelaatstrekken en de hele wereld zal dat te weten komen.
En nu jij...?
De Nederlanders likken al eeuwenlang het gatwerk van een zwarte familie
maar weten dat niet. Dat is toch achterlijk?
Laat mij maar lekker doorgaan feiten te onderzoeken.

Je hebt een vruchtbare fantasie Daardoor zie je je eigen verzinsels voor feiten aan.

Egmond Codfried
29-11-12, 19:48
Je hebt een vruchtbare fantasie Daardoor zie je je eigen verzinsels voor feiten aan.

Gelukkig dat ik dat allemaal al mee heb gemaakt. Je geeft een witte Hollander
een persoonsbeschrijving en toont hem een plaatje en hij ontkent glashard
dat hij een zwarte man ziet. En hij begrijpt ook niet wat ik bedoel.
Jullie zijn duidelijk een heel ander soort wezens.

Beschrijving Willem van Oranje:
Plus brun que blanc, Meer bruin dan wit.
Bruyn van teint ende barbe
(Jonkheer Van Beresteyn (1933)

Ik vergelijk het met vrouwen die aan de mannen om gelijke rechten
vragen en geen reactie krijgen, of dat men doet alsof men ze niet begrijpt,
of dat men geweld krijgt.

De tijden zijn veranderd, gelukkig, en jij hebt het niet voor het zeggen.
Misschien wel op een achterlijk forum,
maar niet in het echte leven.

http://2.bp.blogspot.com/-Pz7lJFkLC_w/Te-FhqmSFCI/AAAAAAAAAAg/TQcbxaTqE5A/s1600/Kurfurst+Moritz+von+Sachsen.jpg

Maurits van Saxen, de schoonvader van Willem van Oranje.