PDA

Bekijk Volledige Versie : Eenvoudige spruitjes met aardappelpuree

Egmond Codfried
29-11-12, 15:32
Ga eerst de spekjes met uien bakken, de spruitjes erbij donderen en wat water en tomatenpuree en zeg 12 minuten op hoog vuur gaar koken. Misschien met vijf stuks piment, dan wordt het Surinaamscher. Niet teveel saus want de puree is vochtig vanzichzelf en krijg je anders een kliederboel op je bord. Ik gebruik altijd koffieroom voor room, want ik ga echt niet twee of meerdere soort romen in huis halen. Hoe kleiner je de aardappel snijd hoe vlugger hij gaar is hoe eerder je kan eten. Verder flink wat nootmuskaat en zwarte peper erbij. Waarom zegt men altijd zulke nare dingen over spruitjes, ze zijn zo mooi en gewoon ontzettend lekker. Ik laat ze liever heel, de stronkjes ogen nog wit, ik laat ze lekker zitten. Overigens kreeg ik ooit een nare schok toen ik over de markt van Brussel-Midi liep, en ook wat onderzoek deed in supermarkten daar: de groente ziet er niet uit. Lelijk, geel, gebrekkig. Beslist wat wij in Nederand meteen zouden weggooien, geen enkele groenteman zou durven zoiets te verkopen aan Nederlanders. We zijn best verwend hier met onze mooie, vette groenten. Ik verwacht niet langer dan vijftien minuten in de keuken te staan.

http://kindjesgroeprecepten.files.wordpress.com/2010/01/spruitjes.jpg

FANTACHAT
29-11-12, 16:33
Ziet er goed uit voor de sportfanaten dan:D halal rookworst bij en smullen!:boer:

Egmond Codfried
29-11-12, 17:11
Ziet er goed uit voor de sportfanaten dan:D halal rookworst bij en smullen!:boer:

Kan je ze ook Marokkaniseren? Zou een stukje pijpkaneel erbij kunnen? Of rozijnen. spruitjes vragen wel om een beetje suiker, om de smaak iets te verzachten.