PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse gemeenschap Rotterdam gaat problemen met eigen jeugd aanpakken



MoStar
03-12-12, 00:13
16923

De Marokkaanse gemeenschap in de Rotterdamse wijk Delfshaven is alle problemen met de Marokkaanse jeugd zat en gaat het probleem nu zelf aanpakken. De gemeenschap is van plan om de problemen op te lossen door een open debat aan te gaan. Zo probeert men te achterhalen waarom deze problemen voortblijven duren en welke oplossingen mogelijk zijn.

Onlangs werden nog 500 bewoners in de wijk Delfshaven opgepakt door de politie. De bewoners bleken massaal belasting te ontduiken en zich bezig te houden met allerlei louche zaken. Tussen deze 500 bewoners zaten ook een aantal Marokkanen tussen.

De wijkvoorzitter van Delfshaven, Carlos Goncalves, geeft aan dat het lastig is om mensen indivdueel aan te spreken omdat vaak iedereen in de familie betrokken is bij de misdaden. De jongste telgen uit de familie nemen het gedrag van hun ouders over dus niet altijd is het aanspreken van de ouders een optie.

Het is natuurlijk een positief signaal dat de Marokkaanse gemeenschap zich zelf uitspreekt tegen de problemen in de wijk. Vaak verwijt de politiek de Marokkaanse gemeenschap ervan dat zij zich niet bemoeiden met de problemen die veroorzaakt werden door Marokkaanse inwoners van de wijk

AdamRon
03-12-12, 16:53
Hier heb ik respect voor, ik weet dat dit aan het groeien is, ook hier in Amsterdam.
Ik hoop dat het aanslaat :duim:

Eke
03-12-12, 17:47
"Bij verschillende schietincidenten in de wijken waren zowel dader als slachtoffer Marokkaan. De kinderen die gerekruteerd worden om als drugsrunner te werken, zijn hún kinderen."

De drugsbendes intimideren ondernemers en bewoners en wanen zich heer en meester in de wijken Tussenpolder, Bospolder, Middelland en het Nieuwe Westen (Delfshaven is met ruim zeventigduizend inwoners een van de grootste deelgemeenten van Rotterdam).

bron :http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3355639/2012/11/29/Marokkanen-zijn-Marokkaanse-overlast-spuugzat.dhtml


Klaar ben je, als ouder. Opvoeden in deze tijd en van nog eens eigenwijze zonen is sowieso een hele opgave, maar als er dan ook drugs in het spel komen stijgt het water je tot de lippen.

Ik hoop dat ze eruit komen in de eerste instantie. En anders in een volgende ronde, met (ervarings)deskundigen.
In ieder geval wens ik de ouders veel volharding... en liefde voor hun zonen toe, dan gaat het lukken.... Op hoop van zegen !!! :)

radjoeloen
08-12-12, 09:05
Het is een goed initiatief dat de Marokkaanse gemeenschap een begin wil maken door het probleem bij hunzelf aan te pakken in plaats kop in het zand te steken en te zeggen dat het niet aan hen ligt. Want feiten zijn feiten, de meeste criminelen zijn Marokkanen. Helaas niet alleen in dit land, maar ook in andere Europese landen. Dus de Marokkanen moeten niet langer het probleem blijven ontkennen, maar ze zouden zich JUIST moeten schamen en dat is HET begin van de oplossing. De oplossing ligt in de islaam. De islaam leert ons hoe wij kinderen moeten opvoeden. Maar heeft de meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap hier in Nederland kennis over de islaam? Het antwoord is nee. Ze doen geen enkele moeite om kennis te gaan vergaren met alle gevolgen van dien. Ook hechten ze vaak meer waarde aan hun cultuur dan aan de islaam. Wat is nu belangrijker de cultuur of de islaam? Is de boodschap in de islaam niet 'laa ilaahe illallah'? Staat de islaam niet boven alles? Eigenlijk wel, maar als wij een andere weg willen kiezen dan moeten we ook niet vreemd opkijken als het helemaal uit de hand loopt. Ik zie het moslim van dichtbij en ik ken de Marokkaanse mensen heel goed. Ik zie dan ook dat de meeste kinderen geen enkele opvoeding krijgen. Dit is de schuld van de ouders en niet van deze koefrmaatschappij, alhoewel dat natuurlijk meespeelt. Nee, de eerste verantwoording ligt bij de ouders. Praat met je kinderen, breng tijd door met je kinderen, leer ze de islaam en leer eerst zelf de islaam. En leer ook je vrouw de islaam. Neem je vrouw mee naar lezingen, naar conferenties, laat haar studies volgen over de islaam. Want wie blijft thuis achter als de man aan het werken is? Dat is de vrouw. Als de vrouw geen kennis heeft over de islaam, dan moet je ook niet vreemd kijken als de kinderen volledig verpest worden. Ik wil hier niet mee zeggen dat de opvoeding van de kinderen volledig bij de vrouw ligt, absoluut niet. De hoofdverantwoordelijke van het gezin is nog steeds de man.

radjoeloen
08-12-12, 09:09
Adam Ron, waarom heb je een kruis als afbeelding, terwijl je een vers uit de Qur'aan aanhaalt? Ben je nu moslim of christen? Ik ken jou niet, maar als je een kruis als afbeelding hebt, zou ik zeggen dat je christen bent.

AdamRon
08-12-12, 10:28
Beste radjoeloen,

Ik zal proberen hier verkort te reageren.

De reden daarvan is heel simpel,
Er zijn mensen die de mening hebben toegedragen dat andere mensen die een ander geloof aanhangen dan dat ze zelf doen bij voorbaat slecht zijn en dienen te worden uitgemoord, dit heeft (volgens mij) te maken met het niet respecteren van andere mensen die een ander geloof aanhangig zijn.

Ik heb de opinie dat je juist andere mensen moet respecteren om hun mening / levenswijze om met jezelf in het reine te komen (er zijn ook andere vormen van Jihad dan de Jihad die we allemaal tegenkomen in het Nieuws).

Er staan meer goede dingen in de Qur'aan waar waarschijnlijk een hoop mensen geen weet hebben, of wel weten maar achterwege laten om politieke redenen en focussen op verzen die voor hun belangrijk zijn en (voor hun gevoel) op zo’n manier een zogenaamde vrijbrief te creëren voor de dingen die ze willen doen.
De vers die ik aanhaal als onderschrift verteld mij dat je de medemens moet respecteren ongeacht waar de mensen vandaan komen en of ze wel of niet geloven, en niet te verwerpen (zoals sommige dit graag doen).

ik heb veel gereisd in mijn leven en heb moeten constateren dat het bolletje waar wij op leven maar een hele kleine is en dat we ervan moeten maken wat er van te maken is ... zonder oorlog en andere rottigheid.
En ja, ik ben Christen en ik ben van mening om andere mensen te respecteren ongeacht hun levenswijze, ik vindt het alleen jammer dat er medemensen zijn die dit niet (willen) zien.

radjoeloen
08-12-12, 10:46
Oke je bent dus een christen. Ik was in de war vanwege het vers uit de Qur'aan die je aanhaalde. Ik als moslim dien het te tolereren dat sommige mensen voor het christendom kiezen. Helaas gebeurt dit niet altijd, maar het hoort wel zo in de islaam. Islaam is van zijn eigen heel tolerant, maar vele moslims zijn dat niet. En dat is heel jammer.

radjoeloen
08-12-12, 10:50
Maar ik moet ook eerlijk zijn. Als het gaat over de Qur'aan dan heeft een christen daar geen enkele kennis over. Als je dat wel zou hebben, zou je geen christen zijn, maar zou je een moslim zijn, omdat je dan de Waarheid van de Qur'aan inziet en erkent. Bijvoorbeeld dat vers wat je aanhaalde gaat niet over de christenen van deze tijd die Jezus vrede zij met hem aanbidden. Nee, het gaat over die christenen die zich hebben overgegeven aan de islaam en dus Allah alleen aanbidden. Dus beter kun je verzen uit de Qur'aan niet bij gaan halen om zo de moslimgemeenschap in dwaling te brengen. Dat vind ik wel erg en dat tolereer ik niet. Jij hebt jouw geloof en wij moslims hebben ons geloof.

AdamRon
08-12-12, 10:55
ok, misschien heb je gelijk
Ik zal dat weghalen

radjoeloen
08-12-12, 10:59
Thanks

Saul
08-12-12, 16:03
Het is een goed initiatief dat de Marokkaanse gemeenschap een begin wil maken door het probleem bij hunzelf aan te pakken in plaats kop in het zand te steken en te zeggen dat het niet aan hen ligt. Want feiten zijn feiten, de meeste criminelen zijn Marokkanen. Helaas niet alleen in dit land, maar ook in andere Europese landen. Dus de Marokkanen moeten niet langer het probleem blijven ontkennen, maar ze zouden zich JUIST moeten schamen en dat is HET begin van de oplossing. De oplossing ligt in de islaam. De islaam leert ons hoe wij kinderen moeten opvoeden. Maar heeft de meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap hier in Nederland kennis over de islaam? Het antwoord is nee. Ze doen geen enkele moeite om kennis te gaan vergaren met alle gevolgen van dien. Ook hechten ze vaak meer waarde aan hun cultuur dan aan de islaam. Wat is nu belangrijker de cultuur of de islaam? Is de boodschap in de islaam niet 'laa ilaahe illallah'? Staat de islaam niet boven alles? Eigenlijk wel, maar als wij een andere weg willen kiezen dan moeten we ook niet vreemd opkijken als het helemaal uit de hand loopt. Ik zie het moslim van dichtbij en ik ken de Marokkaanse mensen heel goed. Ik zie dan ook dat de meeste kinderen geen enkele opvoeding krijgen. Dit is de schuld van de ouders en niet van deze koefrmaatschappij, alhoewel dat natuurlijk meespeelt. Nee, de eerste verantwoording ligt bij de ouders. Praat met je kinderen, breng tijd door met je kinderen, leer ze de islaam en leer eerst zelf de islaam. En leer ook je vrouw de islaam. Neem je vrouw mee naar lezingen, naar conferenties, laat haar studies volgen over de islaam. Want wie blijft thuis achter als de man aan het werken is? Dat is de vrouw. Als de vrouw geen kennis heeft over de islaam, dan moet je ook niet vreemd kijken als de kinderen volledig verpest worden. Ik wil hier niet mee zeggen dat de opvoeding van de kinderen volledig bij de vrouw ligt, absoluut niet. De hoofdverantwoordelijke van het gezin is nog steeds de man.

Je hebt helemaal gelijk.

Maar de meeste criminelen zijn geen Marokkaan, verre van (5% van de gevangenen). Het belangrijkste is dat ouders de opvoeding serieus gaan nemen. Bovendien zijn er ook jongens en meisjes die weinig met de islam hebben.

mark61
08-12-12, 16:18
Maar de meeste criminelen zijn geen Marokkaan, verre van (5% van de gevangenen). Het belangrijkste is dat ouders de opvoeding serieus gaan nemen. Bovendien zijn er ook jongens en meisjes die weinig met de islam hebben.

Nou ja dus niet als de hele familie crimineel is. Ik weet dat niet, maar dat lees ik hierboven. Ongeacht of dat Marokkanen of anderszins zijn is dat een bijna onoplosbaar probleem, tenzij je de hele familie vastzet.

Maar hé, mensen die misdaden begaan moeten toch de gevangenis in? Ik begrijp dat nooit. Problemen met bewijzen blijkbaar.

(5% is oververtegenwoordigd, maar dat is niet het punt)

radjoeloen
08-12-12, 16:43
Ik krijg anders een hele andere indruk, namelijk dat de meeste criminelen juist wel Marokkaanse zijn. Dat zie je en hoor je overal. Maar goed, laten we daar maar niet over in discussie gaan. Waar het om gaat is dat Marokkanen niet 2e rangs burgers zijn, nee, die indruk wil ik absoluut niet opwekken. Maar wat ik wel kwijt wil is dat de opvoeding in hun cultuur veel tekort schiet, met alle kwalijke gevolgen van dien. Wat is de oplossing? De cultuur van de Nederlanders? Op sommige punten wel, maar die oplossing is niet alomvattend. De enige, echte oplossing is te vinden in de Islaam. Profeet Mohammed - vrede en zegeningen zij met hem - is gekomen met de Qur'aan die een leidraad is voor ons leven hier op aarde en ons van onwetendheid naar het licht zal brengen. Enkele bewijzen die hiervoor te vinden zijn, vind je hier: 9:33, 13:37, 14:1, 57:9, 74:31 Maar dat is juist het hele probleem van de oemmah in de wereld, is dat zij kennis meer vergaren over de godsdienst, terwijl juist de islaam de oplossing is voor onze problemen. De islaam leert ons hoe wij onze kinderen moeten opvoeden en niet op de manier van cultuur .

Saul
08-12-12, 16:50
Ik krijg anders een hele andere indruk, namelijk dat de meeste criminelen juist wel Marokkaanse zijn. Dat zie je en hoor je overal. Maar goed, laten we daar maar niet over in discussie gaan. Waar het om gaat is dat Marokkanen niet 2e rangs burgers zijn, nee, die indruk wil ik absoluut niet opwekken. Maar wat ik wel kwijt wil is dat de opvoeding in hun cultuur veel tekort schiet, met alle kwalijke gevolgen van dien. Wat is de oplossing? De cultuur van de Nederlanders? Op sommige punten wel, maar die oplossing is niet alomvattend. De enige, echte oplossing is te vinden in de Islaam. Profeet Mohammed - vrede en zegeningen zij met hem - is gekomen met de Qur'aan die een leidraad is voor ons leven hier op aarde en ons van onwetendheid naar het licht zal brengen. Enkele bewijzen die hiervoor te vinden zijn, vind je hier: 9:33, 13:37,14:1, 57:9, 74:31 Maar dat is juist het hele probleem van de oemmah in de wereld, is dat zij kennis meer vergaren over de godsdienst, terwijl juist de islaam de oplossing is voor onze problemen. De islaam leert ons hoe wij onze kinderen moeten opvoeden en niet op de manier van cultuur .

Je indruk is dus zwaar overdreven. Ik denk dat die ouders meer hebben aan opvoedkundige ondersteuning.

radjoeloen
08-12-12, 17:07
Opvoedkundige ondersteuning van wie dan? Van koefaar? Nederlandse mensen kunnen de Marokkanen zeker wel wat leren, maar het is niet de oplossing. De oplossing is echt de islaam hoor, maar zolang wij dat blijven ontkennen en aan de kant blijven schuiven, zal er ook niks veranderen. Als wij de opvoeding van onze kinderen overlaten aan de koefaar, dan krijg je kinderen die ver verwijderd zijn van de islaam en dan loop je het risico dat ze de islaam zelfs verlaten. Dit zien wij bijvoorbeeld bij Nederlandse pleegouders die islamitische kinderen opvangen en zo hun christelijke of atheïstische ideeën overbrengen naar deze kinderen. Totdat ze zo verziekt zijn door hun dogma's dat ze hun geloof helemaal in de steek laten en niet eens meer moslims zijn. Dat gebeurt in dit land en dat is ook niet de bedoeling. Nee, de islaam leert ons alles. Hoe wij om moeten gaan met onze echtgenoot en echtgenote en met onze kinderen, hoe wij die dienen op te voeden. Maar ja, als moslims geen kennis opdoen over het geloof dan schieten we natuurlijk niks op he.

Eke
08-12-12, 17:30
Dit zien wij bijvoorbeeld bij Nederlandse pleegouders die islamitische kinderen opvangen en zo hun christelijke of atheïstische ideeën overbrengen naar deze kinderen. Totdat ze zo verziekt zijn door hun dogma's dat ze hun geloof helemaal in de steek laten en niet eens meer moslims zijn. Dat gebeurt in dit land .

Op hoeveel Nederlandse pleegouders baseer je nu je uitspraak , Radjoeloen ?

Noem eens wat onderzoeken naar deze situatie.


Of schiet je tolerantie mss gewoon tekort ? Dan zou het kwaadsprekerij kunnen zijn....Jij weet het antwoord...

Nederlandertje
08-12-12, 17:36
Het is altijd goed als de eigen samenleving iets doet om die paar rotzakjes aan te pakken die het voor het grootste deel van de samenleving verzieken.

Saul
08-12-12, 17:43
Opvoedkundige ondersteuning van wie dan? Van koefaar? Nederlandse mensen kunnen de Marokkanen zeker wel wat leren, maar het is niet de oplossing. De oplossing is echt de islaam hoor, maar zolang wij dat blijven ontkennen en aan de kant blijven schuiven, zal er ook niks veranderen. Als wij de opvoeding van onze kinderen overlaten aan de koefaar, dan krijg je kinderen die ver verwijderd zijn van de islaam en dan loop je het risico dat ze de islaam zelfs verlaten. Dit zien wij bijvoorbeeld bij Nederlandse pleegouders die islamitische kinderen opvangen en zo hun christelijke of atheïstische ideeën overbrengen naar deze kinderen. Totdat ze zo verziekt zijn door hun dogma's dat ze hun geloof helemaal in de steek laten en niet eens meer moslims zijn. Dat gebeurt in dit land en dat is ook niet de bedoeling. Nee, de islaam leert ons alles. Hoe wij om moeten gaan met onze echtgenoot en echtgenote en met onze kinderen, hoe wij die dienen op te voeden. Maar ja, als moslims geen kennis opdoen over het geloof dan schieten we natuurlijk niks op he.

Leuk dat je het geloof zo mooi vindt, maar je kan niet ontkennen dat mensen niet per se godsdienst nodig hebben om goed op te kunnen voeden. Je bent toch zelf ook niet met de islam opgegroeid, of wel?

Nederlandertje
08-12-12, 17:48
Ieder mens kan goed opvoed worden ongeacht welk geloof het heeft, Het is niet zo dat mensen die islam als geloof hebben meer crimineel zijn dan andere. Wel zijn mensen uit landen rond de middenlandse zee vaak erg temparamentvoller dan noord europeanen.

radjoeloen
08-12-12, 17:49
Eke, dat zijn nu eenmaal de feiten en als je een beetje onder de mensen komt dan zou je dat te weten komen.

Saul, ik denk niet dat jij moslim bent, want anders zou je niet zo reageren. Een echte moslim gelooft dat hij of zij de islaam wel echt nodig heeft bij het goed opvoeden van kinderen. Dat is omdat de islaam van Allah is en Allah laat ons niet in het duistere zonder ons te vertellen hoe wij moeten leven. Daar hoort ook bij het opvoeden van kinderen.

Eke
08-12-12, 17:52
Ik als moslim dien het te tolereren dat sommige mensen voor het christendom kiezen. Helaas gebeurt dit niet altijd, maar het hoort wel zo in de islaam.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/Religie_in_Nederland_2006.png

Rooms-katholiek (27,0%)
Protestant (16,6%)
Moslim (5,7%)
Hindoe (1,3%)
Boeddhist (1,0%)
Geen confessie (48,4%)

2006

Radjoeloen, even wat sfeer proeven van je vaderland :)

radjoeloen
08-12-12, 17:54
Eke, wat wil je ermee zeggen. Ik weet dat ik in een land leef waarvan het overgrote deel niet-moslim is. Je hoort mij toch ook niet klagen of zo? En met mij erbij is het 5,8% moslim. LOL

Eke
08-12-12, 18:02
Eke, dat zijn nu eenmaal de feiten en als je een beetje onder de mensen komt dan zou je dat te weten komen.

.

Te makkelijk van je, Radjoeloen.

Wil je deze veroordeling van die Nederlandse pleegouders bewijzen met onderzoekscijfers of kun je dat niet ?

Ik neem aan dat er rotte appelen in de mand zitten (gezien de incidentele misstanden )maar om nu maar de hele mand bij het GFTafval te gooien..dat gaat mij te ver. Totdat je meer bekend maakt :)

Eke
08-12-12, 18:06
Eke, wat wil je ermee zeggen. Ik weet dat ik in een land leef waarvan het overgrote deel niet-moslim is. Je hoort mij toch ook niet klagen of zo? En met mij erbij is het 5,8% moslim. LOL

jouw citaat : Ik als moslim dien het te tolereren dat sommige mensen voor het christendom kiezen.

Mag de tolerantie wat guller, Radjoeloe ? :)

radjoeloen
08-12-12, 18:09
Zoals ik het heb geschreven over de pleegouders is nu eenmaal waar. Ik weet niet of jij moslim bent, maar binnen onze moslimgemeenschap is dit verhaal wat ik heb verteld wel bekend. En nee, ik ben niet zoals jij die het CBS in zijn broekzak heeft zitten. Dat laat ik over aan wijsneuzen zoals jij. Ik vertel wat mijn ervaringen zijn als moslim zijnde. En ik heb het vermoeden dat jij dat niet bent, want anders zou je mijn mening wel delen. En begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat Nederlandse pleegouders rotte appelen zijn, nee, absoluut niet. Ze kunnen zeker weten de Marokkaanse kinderen heel wat opvoeding geven. Maar helaas is dit geen islamitische opvoeding (verwar dit niet met Marokkaanse opvoeding!!!) en dat baart mij zorgen. Waarom? Omdat ik het erg vind als een kind als moslim een pleeggezin ingaat en als een ongelovige het pleeggezin verlaat. Begrijp je mij nu?

radjoeloen
08-12-12, 18:10
jouw citaat : Ik als moslim dien het te tolereren dat sommige mensen voor het christendom kiezen.

Mag de tolerantie wat guller, Radjoeloe ? :) Je moet het niet te letterlijk nemen. Sommige bedoel ik mee een deel van de mensheid. Niet koppelen aan een percentage a.u.b.

radjoeloen
08-12-12, 18:43
Maar wel leuk om te vertellen is dat de meerderheid van de wereldbevolking moslim is. Zelfs de paus heeft dat erkend. Zoek dat maar op, lol.

Eke
08-12-12, 19:23
Zoals ik het heb geschreven over de pleegouders is nu eenmaal waar.

citaat: "Bekende of onbekende pleegouders?

Eerst kijkt jeugdzorg binnen je familie of kennissenkring naar geschikte pleegouders. Zijn die er niet, dan gaan we op zoek naar pleegouders die zich bij een instelling voor pleegzorg hebben ingeschreven. Uiteraard kijken wij daarbij zorgvuldig naar welk gezin geschikt is voor de opvang van je kind." bron : https://www.pleegzorg.nl/voor-ouders/wie-zorgt-voor-mijn-kind/

Het blijft mensenwerk dus er kunnen fouten ontstaan. Het lijkt me beter om bij dit soort hulpverlening zo zuiver mogelijk je kritiek naar buiten te brengen. Het is heel zwaar als je door omstandigheden even niet voor je kinderen kunt/mag zorgen, dus vertrouwen in de zorg kunnen hebben is belangrijk !

Mag je dan geen kritiek uiten ? Natuurlijk wel, terechte kritiek is belangrijk (!), maar dat moet wel op aantoonbare feiten berusten. Anders doe je onrecht aan. En dat lijkt me niet jouw bedoeling, toch ?

Dus ik zie graag onderbouwing van jouw mening.

radjoeloen
08-12-12, 20:00
Oke, dus jij gelooft mij niet. Dat kan, maar dan zijn we wel uitgepraat. Ik doe geen onrecht met mijn uitspraken. Ik vertel gewoon zoals het is en wat jij van mij vraagt bestaat niet eens, want er is geen een Nederlandse instelling die gaat bijhouden hoeveel moslims terechtkomen bij niet-moslim pleegouders en vervolgens weggaan uit dat pleeggezin als niet-moslim of als verziekte moslim. Die cijfers bestaan niet, omdat zoiets voor een Nederlandse instelling niet belangrijk is om te meten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. Kijk, als jij geen moslima bent (waar ik even vanuit ga gezien je reacties) dan weet je ook niet wat binnen onze gemeenschap leeft. Dus je mag je 'internetcijfers' bij je houden en geloven wat je geloven wilt. Ik weet wel beter. Ik vind het een beetje rare discussie worden en daarom stop ik ook met deze discussie.

radjoeloen
08-12-12, 20:26
Ik vind het een beetje vervelend om te verantwoorden tegenover jou, over iets wat gewoon leeft binnen de moslimgemeenschap. Als jij niet binnen die gemeenschap leeft moet je daar ook afzijdig van houden en niet gaan praten over dingen waar je geen weet van hebt. Ik vind het echt vervelend om met jou hierover te discussiëren, want het is echt nutteloos. Ik ga stoppen met deze nutteloze discussie

Eke
08-12-12, 20:49
Je hebt er voor gekozen om op een diskussieforum te gaan en wel Het Nieuws Van De Dag. Dan weet je dat er een verschil kan zijn tussen wat er leeft en wat de feiten zijn.
Jezelf in de strijd gooien ("Oke, dus je gelooft mij niet") is jezelf kwetsbaar maken voor kritiek. Het gaat niet om jouzelf, maar om meningen die jij verkondigt. Die zijn niet vastgebakken, hoor :)

Ik weet dat het voorkomt : pleegkinderen die niet door moslimfamilies opgevangen worden en dan 'de goede weg' kwijtraken, maar dit komt ook voor bij thuiswonende kinderen van moslims (!!!!) die zich onverschillig tonen t.a.v. het geloof.

Kinderen die serieus 'moslim zijn' of 'christen zijn' of 'humanist zijn' of 'gewoon goed opgevoed zijn met normen en waarden' blijven op het rechte pad--ook als ze bij normale pleeggezinnen wonen.
Uitzonderingen daargelaten.


Jammer dat je de diskussie uit de weg gaat. Misschien een volgende keer beter :) Je bent welkom.