PDA

Bekijk Volledige Versie : 33.000 amateurvoetbalwedstrijden afgelast in Nederland na doodslag grensrechter



Marsipulami
05-12-12, 00:53
33.000 amateurwedstrijden afgelast in Nederland

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1496806)

Bofko
05-12-12, 01:22
Tsjah . 90% van de elftallen moet verplicht figureren in een KNVB-gezichtsreddende image-operatie.

Bofko
05-12-12, 01:30
Als 99.99% al bewust is over de gruwelijkheid van een dergelijke daad dan lijkt me een manifestatie om die bewustheid nog eens te vergroten tamelijk zinloos.

Olive Yao
05-12-12, 01:36
.



Als 99.99% al bewust is over de gruwelijkheid van een dergelijke daad dan lijkt me een manifestatie om die bewustheid nog eens te vergroten tamelijk zinloos.

Vind je rituelen geen zin hebben, in deze?

Bofko
05-12-12, 01:50
.


Vind je rituelen geen zin hebben, in deze?

Goeie invalshoek. Dus jawel.

We maken er een rouwproces van.

knuppeltje
05-12-12, 10:17
Goeie invalshoek. Dus jawel.

We maken er een rouwproces van.

Daarna drinken we een gl.........

Marsipulami
05-12-12, 11:21
Ik vind dat de wedstrijden van het betaald voetbal moesten afgelast worden. Als er geld mee gemoeid is gaat de verontwaardiging blijkbaar een stuk minder diep.

Firefox
05-12-12, 15:53
Ik vind dat de wedstrijden van het betaald voetbal moesten afgelast worden. Als er geld mee gemoeid is gaat de verontwaardiging blijkbaar een stuk minder diep.

Waarom?

CONTRA
05-12-12, 16:34
voetbal is oorlog. geen tyd om te rouwen. doorspelen.

radjoeloen
08-12-12, 09:47
voetbal is oorlog. geen tyd om te rouwen. doorspelen.

Wat is dit nu weer voor een domme opmerking. Je zou je moeten schamen, maar blijkbaar heb je dat woord nooit opgezocht in het woordenboek. Laat staan in islamitische boeken. Hier kan ik me echt heel kwaad om maken. Er is een scheidsrechter doodgeschopt door een stel Marokkaanse rotjongens die geen enkele opvoeding hebben gehad en dan probeert Nederland stil te staan bij dit moment door alle amateurwedstrijden af te lasten om zo tot bezinning te komen. Om zo te gaan NADENKEN wat WIJ er tegen kunnen doen, ga je zo'n domme opmerking plaatsen. Dat bewijst echt dat je geen respect hebt voor mensen die slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld. Het is maar een Nederlander toch? Hij is toch maar een kaafir toch? Ook Nederlanders en koefaar hebben rechten in de Islaam. Maar blijkbaar wist jij dat niet he? Je zou je moeten schamen.

radjoeloen
08-12-12, 11:19
voetbal is oorlog. geen tyd om te rouwen. doorspelen.

Echt, ik walg van dit soort uitspraken. Contra, jouw uitspraak is net zo i.q.-loos als het i.q. van die drie rotjongens die die scheidsrechter hebben doodgeschopt. Jij bent in mijn ogen met jouw uitspraak net zo erg als die 3 jongens.

Olive Yao
08-12-12, 11:52
.



Echt, ik walg van dit soort uitspraken. Contra, jouw uitspraak is net zo i.q.-loos als het i.q. van die drie rotjongens die die scheidsrechter hebben doodgeschopt. Jij bent in mijn ogen met jouw uitspraak net zo erg als die 3 jongens.

CONTRA bedoelt dat ... oei, het woord daarvoor weet ik dus nooit. Cynisch, ironisch, sarcastisch, een van die.

radjoeloen
08-12-12, 11:57
Contra heeft zo'n domme uitspraak gedaan dus dan wil ik alleen van hem horen wat hij ermee bedoelt heeft. Maar als je het mij vraagt, is het gewoon duidelijke taal die geen extra uitleg nodig heeft. En anders moet hij maar een cursus Nederlands gaan volgen om zich beter te gaan uitdrukken zoals hij dat wél bedoeld. Want dit soort uitspraken slaat echt nergens op en eigenlijk zouden dit soort mensen die geen verstand hebben geen spreekrecht mogen hebben. Maar ja, tegenwoordig mag iedereen op internet zeggen wat hij maar wilt en dat is vaak niet goed.

Olive Yao
08-12-12, 12:28
.


Contra heeft zo'n domme uitspraak gedaan dus dan wil ik alleen van hem horen wat hij ermee bedoelt heeft. Maar als je het mij vraagt, is het gewoon duidelijke taal die geen extra uitleg nodig heeft. En anders moet hij maar een cursus Nederlands gaan volgen om zich beter te gaan uitdrukken zoals hij dat wél bedoeld. Want dit soort uitspraken slaat echt nergens op en eigenlijk zouden dit soort mensen die geen verstand hebben geen spreekrecht mogen hebben. Maar ja, tegenwoordig mag iedereen op internet zeggen wat hij maar wilt en dat is vaak niet goed.

CONTRA bedoelt dat ironisch. Punt uit.

Heb het intussen opgezocht in het woordenboek:

ironie - inkleding der gedachte waarbij men (in de sterkste opvatting) het tegendeel zegt van wat men eigenlijk te verstaan wil geven, of althans (in zwakker opvatting) laat blijken dat hetgeen men zegt niet geheel ernstig opgevat moet worden, inzonderheid een spottend of schamper prijzen van hetgeen men wezenlijk afkeurt.

radjoeloen
08-12-12, 12:31
Ben jij een vriend van Contra of zo omdat je het zo voor hem opneemt? Ik vat het totaal niet ironisch op wat hij heeft gezegd en als dat wel zijn bedoeling geweest zou zijn, dan vind ik het een hele slechte grap die totaal misplaatst is. Over dit soort ernstige misdrijven mag je geen grappen maken!

Firefox
08-12-12, 12:39
Ben jij een vriend van Contra of zo omdat je het zo voor hem opneemt? Ik vat het totaal niet ironisch op wat hij heeft gezegd en als dat wel zijn bedoeling geweest zou zijn, dan vind ik het een hele slechte grap die totaal misplaatst is. Over dit soort ernstige misdrijven mag je geen grappen maken!

Ik denk dat je het toch verkeerd ziet. Ook voor mij was duidelijk dat hij het tegendeel bedoelde van wat hij zei. Dat is een stijlfiguur en dat noemen we sarcasme. Ben helemaal geen vriend van Contra.

Olive Yao
08-12-12, 12:39
.



Ben jij een vriend van Contra of zo omdat je het zo voor hem opneemt? Ik vat het totaal niet ironisch op wat hij heeft gezegd en als dat wel zijn bedoeling geweest zou zijn, dan vind ik het een hele slechte grap die totaal misplaatst is. Over dit soort ernstige misdrijven mag je geen grappen maken!

Dan vat je het verkeerd op.
Ironie is niet een grap. CONTRA kan het juist aan de kaak willen stellen.
De professionele wedstrijden worden niet afgelast wegens de doodslag.

p. s. Die laatste opmerking kun je geloof ik sarcastisch noemen.

vgl Marsupilami:



Ik vind dat de wedstrijden van het betaald voetbal moesten afgelast worden. Als er geld mee gemoeid is gaat de verontwaardiging blijkbaar een stuk minder diep.

Firefox
08-12-12, 12:41
.



CONTRA bedoelt dat ironisch. Punt uit.

Heb het intussen opgezocht in het woordenboek:

ironie - inkleding der gedachte waarbij men (in de sterkste opvatting) het tegendeel zegt van wat men eigenlijk te verstaan wil geven, of althans (in zwakker opvatting) laat blijken dat hetgeen men zegt niet geheel ernstig opgevat moet worden, inzonderheid een spottend of schamper prijzen van hetgeen men wezenlijk afkeurt.

Het is sterker dan ironie, nl. sarcasme.

Olive Yao
08-12-12, 12:55
.



Het is sterker dan ironie, nl. sarcasme.

Sarcastische ironie dan? Dus ironie gepaard aan sarcasme, bittere spot?
Of juist ironisch sarcasme: bittere spot, geuit door middel van ironie?

radjoeloen
08-12-12, 13:14
Ik ga er niet meer op in. Ik zie het op mijn manier en jullie op jullie manier en als Contra dit allemaal leest mag hij zijn zegje gaan doen. Want hij is degene die deze opmerking heeft gemaakt dus dan mag hij het gaan uitleggen. Voor nu laat ik het erbij.

H.P.Pas
08-12-12, 15:47
Ik ga er niet meer op in. Ik zie het op mijn manier en jullie op jullie manier en als Contra dit allemaal leest mag hij zijn zegje gaan doen. Want hij is degene die deze opmerking heeft gemaakt dus dan mag hij het gaan uitleggen. Voor nu laat ik het erbij.

Wie iets schrijft heeft in de regel stilzwijgend een lezer in het hoofd; iemand vóór wie hij schrijft.
En, hoewel dat iets minder voor de hand ligt, in alle regel een niet-lezer, iemand waarvoor hij niet schrijft.
Omdat ik hier al wat langer zit dan jij en dus het publiek een beetje ken, durf in de bewering wel aan, dat een flink aantal prikkers hier niet voor jou schrijft. Je zult dat niet van me willen aannemen en hebt daar au fond ook niet veel reden toe; daar om gaat het mij hier dus niet.
Ik wil alleen toekomstig geharrewar vermijden. Daarom verzeker ik je uit de eerste hand en expliciet dat mijn priksels hier niet voor jou bestemd zijn. Het bovenstaande maakt hierop een zeldzame uitzondering.

radjoeloen
08-12-12, 16:24
Ik weet ongeveer dus wel wat voor publiek er zijn op deze forum, want dat publiek is ongeveer hetzelfde op andere fora. En omdat vaak het over een hoop onzin gaat, ben ik er ook niet vaak op te vinden, omdat ik mijn tijd beter kan besteden. Maar vandaag had ik er zin in om mijn woede te uiten over de 3 rotjongens die de scheidsrechter hebben doodgeschopt. En ik lees reacties op mijn manier en als ik vind dat een reactie misplaatst is dan zeg ik dat gewoon ongeacht wat een ander er van vindt. En iemand met een beetje verstand (iets waar velen op fora een gebrek aan hebben, omdat ze hun tijd verdoen met nutteloos gekwebbel) deelt met mij die standpunt, namelijk dat je geen sarcastische opmerkingen mag maken over dit soort ernstige misdrijven. Mensen die zulke uitspraken doen, zijn in mijn ogen net zo erg als die 3 rotjongens, want zij hebben dezelfde mentaliteit. Hetzelfde geldt voor die vriendjes van die 3 rotjongens. Ook zij zijn net zo erg, omdat zij het opnemen voor die 3, in plaats van zich diep te schamen. Wat is dit voor een zieke wereld? Wat zijn dat voor "moslims"? Een moslim dient eerlijk te zijn, zelfs als de koefaar gelijk hebben, dient de moslim de waarheid niet te ontkennen. En wat is de waarheid als het gaat over deze 3 rotjongens? Dat ze van Marokkaanse afkomst zijn en die hebben over het algemeen een heel kort lontje en daar zijn de ouders verantwoordelijk voor en niet de Nederlandse overheid. De ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van de kinderen en niet de overheid. De overheid mag wel harder optreden en ik hoop dat dat ook snel gaat gebeuren, zodat de Marokkanen weten wie de baas zijn in dit land en dat zijn nog steeds de Nederlanders en dat zal ook zo blijven. Marokkanen in Nederland ga je gedragen!

radjoeloen
08-12-12, 16:28
Vrienden die zulke ernstige misdrijven plegen, zijn geen vrienden. Een echte vriend is iemand die in de moskee te vinden is en die jou aanspoort tot geduld en het verrichten van goede daden. Dat zijn echte vrienden. Niet die "vrienden" of zoals ze vaak genoemd worden 'matties' die in de coffeeshop rondhangen en rotzooi trappen op straat, laat staan een scheidsrechter doodtrappen. Dat zijn geen vrienden. Dus ik vind echt onbegrijpelijk dat die vrienden van die 3 criminelen het opnemen voor hen. Waar is hun geweten? Waar is hun hart? Echt heel triest