PDA

Bekijk Volledige Versie : Ali B hekelt uitlatingen over 'Marokkanenprobleem'



FANTACHAT
07-12-12, 03:04
Rapper Ali B hekelt de opmerkingen van PVV-leider Geert Wilders op Twitter over de fatale mishandeling van de 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen. "Alle Marokkanen die ik spreek veroordelen wat er is gebeurd. Geen haatcampagne voeren over de rug van het slachtoffer aub", twitterde Ali B. woensdag. De rapper met Marokkaanse roots doelt op de tweet van Wilders waarin hij liet weten dat er geen sprake is van een probleem op en om de voetbalvelden, maar van een Marokkanenprobleem.

"Politiek en media blind voor racistisch geweld Marokkanen. We hebben geen voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem", liet Wilders twee dagen nadat Nieuwenhuizen was overleden weten op Twitter. Wilders baseerde zich op een stuk uit De Telegraaf, waarin voorzitter Marcel Oost van Buitenboys, de club uit Almere waarvoor de grensrechter vrijwilliger was, in zijn beschrijving van het incident aangeeft dat 'alleen de drie Marokkaanse spelers van onze club naar de grensrechter liepen'.

Acteur Achmed Akkabi sluit zich bij het commentaar van Ali B. aan. "Waar waren je tweets bij de rellen in Haren, Geert? Of wacht, daar waar geen Marokkanen bij, nevermind", sneert hij op Twitter. Voor de dood van de grensrechter zitten drie spelers, van 15 en 16 jaar, van de Amsterdamse club SV Nieuw Sloten vast. Naar verluidt gaat het om twee jongens van Marokkaanse afkomst en een jongen van Antilliaanse komaf.

FANTACHAT
07-12-12, 03:06
Spelers langer in cel voor doodslag grensrechter
De drie spelers van SV Nieuw Sloten, die zondag een grensrechter dusdanig mishandelden dat hij overleed, blijven nog zeker twee weken in de cel. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Lelystad donderdag bepaald. Het drietal, 15 en 16 jaar oud, wordt verdacht van doodslag, mishandeling en openlijke geweldpleging. De 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen werd zondag in Almere na de wedstrijd tussen de B3 van de Almeerse club Buitenboys en de B1 van SV Nieuw Sloten geschopt en geslagen door de drie spelers van de Amsterdamse club.

Maandag overleed het slachtoffer in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Alle wedstrijden in het amateurvoetbal zijn als gevolg van het overlijden komend weekeinde afgelast. Het betaald voetbal gaat wel door. Voor alle wedstrijden wordt een minuut stilte in acht genomen en teams en arbitrage dragen rouwbanden. De KNVB riep eerder al zijn leden op mee te denken over oplossingen om incidenten in het amateurvoetbal terug te brengen.

Zondag wordt een stille tocht georganiseerd voor Nieuwenhuizen. Daaraan nemen naast alle voetbalverenigingen uit Almere alleen genodigden deel, op verzoek van de familie van de overleden grensrechter. Het incident zorgde voor opschudding in binnen- en buitenland. Onder meer FIFA-president Sepp Blatter reageerde geschokt.

FANTACHAT
07-12-12, 03:07
Vader verdachte Yassin D. zelf ook trainer en grensrechter
Dat meldt het EO-programma De Vijfde Dag, dat donderdagavond aandacht besteedt aan de zaak. De verdachten speelden in het B1-elftal van Nieuw Sloten. Volgens het programma, dat sprak met spelers, is de vader van de 15-jarige verdachte Yassin D. trainer van de A2-spelers en fungeert hij af en toe als scheids- en grensrechter. De secretaris van Nieuw Sloten bevestigt dat en zegt dat de vader van Yassin 'zeer betrokken' is bij de club.

Yassins vader zelf zegt in het programma dat de familie verslagen is en dat berichten in de media over de gang van zaken niet kloppen. "Misschien is vijf procent waar, maar 95 procent klopt niet". Volgens spelers van Nieuw Sloten is een van de andere verdachten, Soufyan B., geen lid van de club. Hij zou zondag onder een andere naam hebben meegespeeld tegen Buitenboys in Almere.

De rechter-commissaris bepaalde donderdag dat de drie verdachten nog zeker twee weken in de cel blijven. Ze worden onder meer verdacht van doodslag.

zilla02
07-12-12, 11:09
En ja hoor, weer dezelfde reflex die je ALTIJD ziet bij Marokkaanse ouders: de vader van Yassin D. beweert dat de berichten in de media niet kloppen, misschien 5% is waar. WTF. Heeft die arme lieve onbegrepen Yassin, die thuis waarschijnlijk als een prinsje op handen gedragen is, maar 5% van de schoppen gegeven? De familie is verslagen, volgens pappie. Ja, dat zal wel. Bang dat hun familie-eer wordt aangetast, niet omdat Yassin zoiets gedaan zou hebben, want dat ontkennen ze gezamenlijk in alle toonaarden. Wat je niet erkent dat is er niet. Ik ben ondertussen helemaal klaar met de onvoorstelbaar slechte opvoeding die Marokkaanse kinderen krijgen, de verbijsterende onaangepastheid en de haat tegen de Nederlandse maatschappij die er met de paplepel wordt ingegoten. HOE stellen die ouders zich voor, dat hun kinderen OOIT een toekomst kunnen opbouwen in dit land, als ze hun kinderen zo vergiftigen? Het gaat mij aan het hart, kom het in mijn werk dagelijks tegen. Zoveel kinderen met talent en dromen, die gewoon voor het leven verpest worden door hun eigen familie, ouders en cultuur. As er iets is om je voor te schamen, is het dat!!!!!

Iznogoodh
07-12-12, 13:56
Je bent onderwijzer?

radjoeloen
08-12-12, 08:37
Ali B is met zijn uitspraak de perfecte voorbeeld van het probleem die bij Marokkanen heerst, namelijk dat ze het probleem niet eerlijk durven toegeven dat de fout inderdaad bij hen ligt. Marokkanen schamen zich gewoon niet en daar ligt de kern van het probleem. Schaamte in de islaam is de helft van het geloof, maar blijkbaar hebben Marokkanen liever dat ze de ander de schuld geven dan dat ze eerlijk naar hun zelf kijken en zich gaan afvragen of het probleem niet bij hen ligt. Marokkanen van Nederland, ik weet dat er goede tussen jullie zitten, maar eerlijk is eerlijk, de meeste criminelen in dit land zijn Marokkanen, de meeste geweldsdelicten zijn Marokkanen. Waarom de waarheid onder stoelen en banken schuiven als de feiten gewoon bekend zijn? Marokkanen, jullie zijn mijn broeders in de islaam, maar gedraag je dan ook als broeders in de islaam! Gedraag je als echte moslims! Voed jezelf op met kennis over de islaam en voed daarna je kinderen op!! Ik ken Marokkaanse mensen heel goed en ik zie van dichtbij dat de ouders hun verantwoording niet nemen en hun kinderen en hun vrouwen niet opvoeden. De man vind het niet nodig dat de vrouw kennis op doet met alle gevolgen van dien en de man vind het vaak niet nodig om thuis met de kinderen bezig te zijn, te praten met hun kinderen en hun ook streng berispen bij ongeoorloofd gedrag. Nee Marokkaanse mannen lopen liever op straat te kijken naar andere vrouwen, terwijl ze een vrouw en kinderen thuis hebben zitten of kinderen hebben die criminelen zijn of overlast veroorzaken in de buurt. En ga me niet vertellen dat het niet zo is, want ik zie het van dichtbij en er word door de Marokkanen niks aan gedaan. Ze weten niet hoe ze kinderen moeten opvoeden en inderdaad ze worden grootgebracht met haat tegenover Nederlanders. En ga nu niet zeggen dat ik aan het generaliseren ben, want dat is echt flauwekul. Ik benoem het probleem en dat zou jullie Marokkanen ook moeten doen! Om tot een oplossing te komen, zul je eerst het probleem moeten erkennen.

radjoeloen
08-12-12, 12:48
En ja hoor, weer dezelfde reflex die je ALTIJD ziet bij Marokkaanse ouders: de vader van Yassin D. beweert dat de berichten in de media niet kloppen, misschien 5% is waar. WTF. Heeft die arme lieve onbegrepen Yassin, die thuis waarschijnlijk als een prinsje op handen gedragen is, maar 5% van de schoppen gegeven? De familie is verslagen, volgens pappie. Ja, dat zal wel. Bang dat hun familie-eer wordt aangetast, niet omdat Yassin zoiets gedaan zou hebben, want dat ontkennen ze gezamenlijk in alle toonaarden. Wat je niet erkent dat is er niet. Ik ben ondertussen helemaal klaar met de onvoorstelbaar slechte opvoeding die Marokkaanse kinderen krijgen, de verbijsterende onaangepastheid en de haat tegen de Nederlandse maatschappij die er met de paplepel wordt ingegoten. HOE stellen die ouders zich voor, dat hun kinderen OOIT een toekomst kunnen opbouwen in dit land, als ze hun kinderen zo vergiftigen? Het gaat mij aan het hart, kom het in mijn werk dagelijks tegen. Zoveel kinderen met talent en dromen, die gewoon voor het leven verpest worden door hun eigen familie, ouders en cultuur. As er iets is om je voor te schamen, is het dat!!!!!

Respect. Goed verwoord

12many
08-12-12, 12:58
In de slachtoffer rol kruipen lost nooit iets op (zelfs niet nu de PVDA weer aan de macht is)

Het is overigens geen Marokkanen probleem. Het is een Nederlandsprobleem waar een deel van de Marokkanen een duidelijke rol in speelt.

radjoeloen
08-12-12, 13:22
De Nederlandse overheid heeft niet de verantwoording over de opvoeding van de Marokkaanse kinderen. Dit is nog steeds de verantwoording van de ouders van die kinderen en dit zal ook altijd zo blijven. Dit geldt ook voor Nederlandse en hun kinderen. Hoe komt het dat hun kinderen over het algemeen weinig voor problemen zorgen en vele Marokkaanse kinderen/jongeren en volwassenen wél voor problemen zorgen? Dit heeft te maken met de opvoeding. Bij heel Marokkaanse gezinnen ontbreekt het aan opvoeding, zowel de ouders naar zichzelf als de ouders naar de kinderen. Dus ja, we hebben wel een Marokkaans probleem en zodra wij dit gaan erkennen dan kunnen we ook tot een oplossing komen. Maar, als de ouders het probleem blijven ontkennen en de verantwoording en schuld maar afschuiven naar andere partijen die niet direct de oorzaak zijn van de problematiek, dan zal er nooit iets worden opgelost en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat er nieuwe criminelen zullen opstaan in de samenleving. Het begint echt bij de opvoeding hoor. De Nederlandse overheid kan van zijn kant harder optreden tegen geweld en overige criminaliteit. Het ontbreekt hier in dit land aan gezag en orde. Politiemensen zijn in dit land veel te soft en de straffen die gelden in dit land zijn ook veel te soft. De leraren op school zijn ook veel te soft. Voetbaltrainers zijn ook veel te soft. Dat kan de Nederlandse overheid wel veranderen, mits zij daartoe bereid zijn. Laten we anders kijken hoe het in Marokko aan toe gaat. Wordt daar hard opgetreden tegen criminaliteit? Jazeker! Laten Nederland daar een voorbeeld aan nemen.

Olive Yao
08-12-12, 13:33
.



" (...) Geen haatcampagne voeren over de rug van het slachtoffer aub"

Temeer niet als die haatcampagne tevens Wilders' verkiezingscampagne is. De aasgier.

radjoeloen
08-12-12, 13:49
Wilders is nu eenmaal Geert Wilders en hij is een grote vijand van de islaam. Maar zelfs grote vijanden van de islaam spreken wel eens de waarheid. Het is nu eenmaal de waarheid dat de Marokkaanse bevolking in Nederland de grootste etnische groep is waar probleemgevallen vandaan komen. Wanneer gaan de Marokkanen dit nu eens erkennen? Nee, kop in het zand blijven steken is wat zij liever doen en de schuld en verantwoording afschuiven naar anderen. Maar zo werkt dat niet.

Olive Yao
08-12-12, 13:56
.



Het is nu eenmaal de waarheid dat de Marokkaanse bevolking in Nederland de grootste etnische groep is waar probleemgevallen vandaan komen. Wanneer gaan de Marokkanen dit nu eens erkennen? Nee, kop in het zand blijven steken is wat zij liever doen en de schuld en verantwoording afschuiven naar anderen. Maar zo werkt dat niet.

stap 1. Neem een representatieve steekproef van reacties van marokkanen op de doodslag van de grensrechter.

stap 2. ...

Oh wacht, je hebt stap 1 nog niet gezet. Doe dat eerst. Zolang je dat niet gedaan hebt klets je in de ruimte.

radjoeloen
08-12-12, 14:03
Ik klets maar wat? Wie waren dan die jongens die die scheidsrechter hebben doodgetrapt? Marokkanen toch? En wie zijn de overgrote groep criminelen die IEDERE WEEK op 'Opsporing Verzocht' te zien zijn? Lichtgetinte mannen met een Arabisch accent toch? En wie zijn vaak de families die bekeerlingen afwijzen om te trouwen met hun dochter, omdat ze van Nederlandse afkomst zijn? Marokkaanse families toch? Ze hebben liever dat hun schone dochter met een neef van hun trouwt die in het café zit dan een bekeerling die probeert een goede moslim te zijn. En vraag maar aan iedere politieagent op straat wie de grootste groep probleemmakers zijn en zij zullen zeggen dat het de Marokkanen zijn. Dus wat zit je nou je kop in het zand te steken, terwijl de feiten op tafel liggen?

radjoeloen
08-12-12, 14:06
Maar zo te zien aan jouw reactie, weet ik ongeveer al wat ik kan verwachten van die zogenaamde steekproef. Wat ik gezien heb op t.v. aan reacties van Marokkanen is dat zij, net als jij, hun kop in het zand steken en de verantwoording niet willen nemen. Ze zeggen dat wij niet moeten generaliseren. Doe ik dat dan? Nee, dat doe ik niet. Niet alle Marokkanen zijn slecht en verrot. Maar als je eerlijk bent beste man, dan moet je toch wel toegeven dat de Marokkanen wel de grootste etnische bevolking is die voor problemen zorgt in dit land.

Olive Yao
08-12-12, 14:19
.



Ik klets maar wat? Wie waren dan die jongens die die scheidsrechter hebben doodgetrapt? Marokkanen toch? En wie zijn de overgrote groep criminelen die IEDERE WEEK op 'Opsporing Verzocht' te zien zijn? Lichtgetinte mannen met een Arabisch accent toch? En wie zijn vaak de families die bekeerlingen afwijzen om te trouwen met hun dochter, omdat ze van Nederlandse afkomst zijn? Marokkaanse families toch? Ze hebben liever dat hun schone dochter met een neef van hun trouwt die in het café zit dan een bekeerling die probeert een goede moslim te zijn. En vraag maar aan iedere politieagent op straat wie de grootste groep probleemmakers zijn en zij zullen zeggen dat het de Marokkanen zijn. Dus wat zit je nou je kop in het zand te steken, terwijl de feiten op tafel liggen?

Je verwart twee onderwerpen:
1. wie doet slechte dingen?
2. hoe reageert men daarop?

Over 2 schrijf je:



Nee, kop in het zand blijven steken is wat zij liever doen en de schuld en verantwoording afschuiven naar anderen.


Daarvan zegt Ali B. echter:


Ali B
"Alle Marokkanen die ik spreek veroordelen wat er is gebeurd. (...)"

Dat heb je niet weerlegd. Je hebt geen representatieve steekproef van de reacties op de doodslag van de grensrechter aan ons ter beoordeling voorgelegd. Tot je dat doet ben je op dit punt uitgepraat.

In plaats daarvan focus je op 1. Wil je opsommingen van misdrijven en slechte daden gaan geven? Laten we tegen elkaar opbieden. Wat zal ik eens naar voren brengen?

:denk: Nederland heeft in het vorige decennium een collaborateur met oorlogsmisdadigers als ministerpresident gehad. Andere nederlandse politici zijn daaraan medeplichtig. De nederlandse bevolking heeft op hen gestemd.

In Irak zijn wat meer doden gevallen dan in Nederland.


Nee, kop in het zand blijven steken is wat zij liever doen en de schuld en verantwoording afschuiven naar anderen.

radjoeloen
08-12-12, 14:31
Ik mag mijn mening en ik weet dat heel veel Nederlanders met mij er net zo over denken. Nu probeer jij het probleem wat JULLIE hebben en waar WIJ Nederlanders de dupe van zijn aan de kant te schuiven door ineens over de geschiedenis van Nederlandse misdaden te gaan praten. Maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat hier over die 3 jongens die die scheidsrechter dood hebben getrapt. En als het waar is dat zoveel Marokkanen het erg vinden wat is gebeurd, waarom voeden ze dan hun kinderen niet op? Want zoals ik al zei, het is natuurlijk niet alleen maar dit incident, het zijn er veel en veel meer. De feiten zijn er, dat de meeste criminelen Marokkanen zijn. Dan is dat toch jullie verantwoording om daar iets mee te doen? He. Als jullie in dit land willen leven, dienen jullie je te gedragen en dat moet overal zo. Als ik naar Marokko ga en ik ga mij misdragen, word ik heel hard aangepakt. Dat zouden ze hier in Nederland ook zo moeten doen. Maar de opvoeding van de kinderen (die later dus criminelen worden, omdat ze totaal geen opvoeding krijgen) die verantwoording ligt nog steeds bij de ouders. Maar goed, ik ben zoals je zegt uitgepraat en dat ben ik ook, want met mensen zoals jij die hun kop in het zand blijven steken en niet willen erkennen dat het probleem bij hun ligt, valt niet mee te praten. Dus jij mag zeggen wat je wilt over mij, maar dat verandert niets. Ik vind het wel jammer, dat wel, dat je je niet laat vermanen door eerlijke woorden, waarvan jij in jouw hart weet dat het de waarheid is. Iedere ware moslim durft eerlijk toe te geven als hij of zij een fout maakt, zelfs als het gaat over de omgang met koefaar. Want ook zij hebben rechten, ook zij zijn mensen. Maar blijkbaar wil je dat allemaal niet weten en daarom zijn wij ook uitgepraat.

Olive Yao
08-12-12, 15:32
.



Wat ik gezien heb op t.v. aan reacties van Marokkanen is dat zij (...) hun kop in het zand steken en de verantwoording niet willen nemen. Ze zeggen dat wij niet moeten generaliseren. Doe ik dat dan? Nee, dat doe ik niet. Niet alle Marokkanen zijn slecht en verrot. (...)

Hier staan twee dingen:

1. "marokkanen willen de verantwoording niet nemen"
2. "marokkanen zeggen dat we niet moeten generaliseren".

over 2: Dat erken je: je schrijft dat niet alle marokkanen slecht en verrot zijn.

over 1: Welk individu moet verantwoordelijkheid nemen voor de doodslag van de grensrechter? In welke vorm en waarom? Waaruit blijkt dat welk individu die verantwoordelijkheid niet neemt?

over het verband tussen 2 en 1: 1 volgt niet uit 2.

Wat heb je precies "op tv gezien"? Als je op tv alleen 2 gehoord hebt, kun je daaruit niet de gevolgtrekking van 1 maken.
Trouwens, gevolgtrekkingen uit een tv-programma ...




En wie zijn de overgrote groep criminelen die IEDERE WEEK op 'Opsporing Verzocht' te zien zijn? Lichtgetinte mannen met een Arabisch accent toch? En wie zijn vaak de families die bekeerlingen afwijzen om te trouwen met hun dochter, omdat ze van Nederlandse afkomst zijn? Marokkaanse families toch? Ze hebben liever dat hun schone dochter met een neef van hun trouwt die in het café zit dan een bekeerling die probeert een goede moslim te zijn. En vraag maar aan iedere politieagent op straat wie de grootste groep probleemmakers zijn en zij zullen zeggen dat het de Marokkanen zijn.




Het gaat hier over die 3 jongens die die scheidsrechter dood hebben getrapt.

:vreemd:

Hawa
08-12-12, 17:33
iK ZEG JE
ik weet het niet
ZOALS JE ZWART ZIET.

Moraal is niet de dood.

Verlichting bestaat niet.

Kijk in de HOOFD VAN VIJFTIEN ZESTIENJARIGEN......
van al die jongentjes
jongetjes
vlashaartjes
groeiende
toedelodokie
ziet
alleeen zijn spokie.

Je wilt wel iemand slaan
volledig en kappot
die sukkel..

Maar je doet het niet.
iemand anders ook niet.
Je speelt en slide en spekt
naar dat doel
dat je nekt
in val en opstaan
gemekker om je heen
Scheids die Fluit
Ik schei er mee uit
jij
broodtrommel
mislukte Kaas
steek
mijn sigaar
in
JOU!


Achwat...

Grootworden is pijn
op je tiende
zie je zestien
als oud.

Als je zestien bent
denk je alles al
te weten
dan ben
je volwassen
zonder
............
werkende materie!!

assholl!!!

studie naar psychopaten....
is mij toch een lol

MAAR DIT IS ANDERS!!!!

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
DIT IS HELEMAAL NIET ANDERS

zie dan die zoon van vijftien
slaat zijn moeder
met
Hocey-stick.

maar dit is goede kringen

geen rugbaarheid.

Al die Marokkaanse jongetjes
fokken elkaar op.

Zie achter die hek
met
die Pow
asjemenouw!

Is niet recht
wel weer krom
maar toch
weer
OLIEDOM!!!

JONGETJES FOKKEN
elkaar op.

drukke kanaapjes
even buiten
hun veld
familie
en co
hindernissen
liegen en
bedriegen
zo
GEWELDIG DIE ZOON!!!

MAAR DIE ZOON IS KIND
kind van ons
NEDERLAND!!

Het Kasjot
is er van allertijden
waren altijd
de misdeelden die
er in verblijden.

geen opvoeding
moeder in concubinaat
is erger
dan die magistraat
die met den bek
iedereen
ontheiligt.

fijne en warme kerstdagen
jezus
mohammed en
al die profeten

filosofen
kijk
in de leegte
waar de hoogte
moet zijn
maar die hoogte
is ook weer
die leegte.

kennis is hoogte
maar toch die leegte.

die niemand weer niet kent
of te wel
ook zeker weten
die leegte
die oeverloze leegte

wanneer rot het dan op?????????

knots71karel
08-12-12, 20:22
[QUOTE=Olive Yao;5142861].


Hier staan twee dingen:

1. "marokkanen willen de verantwoording niet nemen"
2. "marokkanen zeggen dat we niet moeten generaliseren".

over 2: Dat erken je: je schrijft dat niet alle marokkanen slecht en verrot zijn.

over 1: Welk individu moet verantwoordelijkheid nemen voor de doodslag van de grensrechter? In welke vorm en waarom? Waaruit blijkt dat welk individu die verantwoordelijkheid niet neemt?

over het verband tussen 2 en 1: 1 volgt niet uit 2.

Wat heb je precies "op tv gezien"? Als je op tv alleen 2 gehoord hebt, kun je daaruit niet de gevolgtrekking van 1 maken.
Trouwens, gevolgtrekkingen uit een tv-programma ...






:vreemd:[/QUOTE

Uiteraard zijn niet alle MAROKKANEN over een kam te scheren, helaas is het maar een klein percentage dat er voor verantwoordelijk is die ze een ''slechte naam '' bezorgen.

Ik hoorde van middag een programma waar ook weer onderscheidt werdt gemaakt tussen diverse Marokkanen, het schijnt volgens het onderzoek dat het meren deel van de ( huftertjes) uit het RIF gebergte en omgeving komt , de zgn Berbers.
Toeval ? ik weet het niet maar wel blijkt ook dat de MAROKKAANSE meisjes beter studenten zijn en op elk gebied beter zijn dan de jongens en ook daar was het onderscheid nog groter tussen de (Berber) meisjes en jongens !

Hawa
11-12-12, 18:04
Ik hoop dat geschiedenis zal leren.

We weten al veel over geschiedenis van islam.

Ik wel. maar jullie helemaal niet.

Lees dan geschiedenis.

Hoe het zit.

Vergis je niet in die religie.

Ik denk vaak aan de mamalukken...(kind soldaten)

Ik denk vaak aan die janitsjaren (kind soldaten).

Het ene volk in syrie en omstreken die ander in egypte.

zie die haat dan draaien
het was eral
muren met die grote oren
je mag niet praten
en zeggen wat je denkt.

Elke dag maar weer keer op keer.

Verkracht als vrouw.

vier getuigen om je heen,sharia wet.

terwijl die politieagenten
verkrachters zijn
verkrachters van idiote systeem.

Is Syrie!
vazal van de Fransen
ook nog het
Fysie-regiem
zo anti
joods.

hoevele kinderen
vervoerd
in kolonne
wagon

Auswitsch?
Melosowitsch,
slachtoffer van
deze
naties...

zoals zelfde patroon van
die naties
jezelf overtreffen
in genocide
moord
doodslag
verkrachtingen,lopende,band
en ga door in genocide

zo timide zijn we.


Tribunalen
met al zijn kwalen
worden wel tentoongespreid,
het vleitige liesje in die pot
vol snot
bloed
zweet en al die tranen.

Moet je nog je eigen kinderen opvoeden
in deze shit.

Hoe kan ik dan weten hoe het dan wel
inelkander zit.

Ik mekker en ik zeik...
Ik kook en musiceer en ik
bezwijk.

Waar kan ik zijn
dan
in dit bestaan
het bekommer en gekwel
het doden
en dat
eeuwige kanker
gezwel die woekert\
en nooit meer stopt.

Ik wil niet diegene zijn
ik wil
stappen en gezond
mooie liefde
verweven
in schoonheid
vervalst
in die dwaasheid
maar toch
ik ook
liefde voor
die doodstrijd.

inscha Allah!

Egmond Codfried
11-12-12, 19:00
Men is een holocaust aan het plannen en creert een basis bij de witte Nederlanders wanneer het geweld van de staat zich tegen allochtonen gaat keren en zij beroofd, verjaad en vermoord zullen worden. De witten mensen weten het al, ze weten het al vele eeuwen, maar houden zich koest. Net zoals dat met de joden in 1933-1945 gebeurde. Elke twee generaties kent men in Europa genocide als een manier om het vastgelopen systeem weer op gang te krijgen. Holocaust als reset. Daarom blijft Europa zo machtig, ze vernieuwen zich elke twee generaties. Incidenten als deze zullen altijd bestaan en straks gaan ze weer een gek opleiden om een vooraanstaande witte te vermoorden. Zo is het ook de vorige keren gegaan. Het taalgebruik, de methoden zijn hetzelfde. Er komt weer een holocaust en ze gaan ook weer onze eigen leiders gebruiken om ons kwaad te doen.

Nederlandertje
11-12-12, 20:27
Men is helemaal geen holocaust aan het plannen.
Ik sprak ooit een marokkaanse vader en die zei dat vooral marokkaanse jongens tussen 12 en 25 rotzakjes zijn en zodra ze een vrouw en kinderen hebben is dat ook weer over.
En Ali B. Moet niet zo zeuren want die heeft vaker het politiebureau van binnen gezien dan elke andere marokkaan.

super ick
11-12-12, 20:33
Men is een holocaust aan het plannen en creert een basis bij de witte Nederlanders wanneer het geweld van de staat zich tegen allochtonen gaat keren en zij beroofd, verjaad en vermoord zullen worden. De witten mensen weten het al, ze weten het al vele eeuwen, maar houden zich koest. Net zoals dat met de joden in 1933-1945 gebeurde. Elke twee generaties kent men in Europa genocide als een manier om het vastgelopen systeem weer op gang te krijgen. Holocaust als reset. Daarom blijft Europa zo machtig, ze vernieuwen zich elke twee generaties. Incidenten als deze zullen altijd bestaan en straks gaan ze weer een gek opleiden om een vooraanstaande witte te vermoorden. Zo is het ook de vorige keren gegaan. Het taalgebruik, de methoden zijn hetzelfde. Er komt weer een holocaust en ze gaan ook weer onze eigen leiders gebruiken om ons kwaad te doen.

Opzouten, geestelijk gestoorde leugenaar.

Charlus
11-12-12, 23:41
stap 1. Neem een representatieve steekproef van reacties van marokkanen op de doodslag van de grensrechter.
Waarom zijn die reacties relevant? Onbepaalbaar of ze oprecht zijn of alleen de PR dienen. Ik neig ertoe om publieke uitingen van afkeuring verdacht te vinden, hoe heftiger en publieker hoe verdachter. Aan de andere kant treurig dat Marokkanen zich gedwongen voelen (?) om zo expliciet hun afkeuring uit te spreken en afstand te nemen.
Ik voel mij als witte Nederlander (Fries) in het geheel niet geroepen om vanuit specifiek die identiteit mijn afschuw uit te spreken over Jasper S. ("Niet alle Friezen zijn zo hoor!"). Hij zou destijds vlak na de moord, indien hij als buurtbewoner voor Radio of TV was geïnterviewd, ongetwijfeld verklaard hebben dat ze de moordenaar van Marianne Vaatstra van hem aan de hoogste boom mogen ophangen.
Publiekelijk beleden verontwaardiging en afschuw is volgens mij naar inhoud minder interessant dan de achterliggende motivatie die vaak op een ander terrein ligt. Veel mensen zal wat de arme grensrechter is overkomen onverschillig hebben gelaten, maar gevraagd naar een reactie....

super ick
12-12-12, 07:28
Waarom zijn die reacties relevant? Onbepaalbaar of ze oprecht zijn of alleen de PR dienen. Ik neig ertoe om publieke uitingen van afkeuring verdacht te vinden, hoe heftiger en publieker hoe verdachter. Aan de andere kant treurig dat Marokkanen zich gedwongen voelen (?) om zo expliciet hun afkeuring uit te spreken en afstand te nemen.
Ik voel mij als witte Nederlander (Fries) in het geheel niet geroepen om vanuit specifiek die identiteit mijn afschuw uit te spreken over Jasper S. ("Niet alle Friezen zijn zo hoor!"). Hij zou destijds vlak na de moord, indien hij als buurtbewoner voor Radio of TV was geïnterviewd, ongetwijfeld verklaard hebben dat ze de moordenaar van Marianne Vaatstra van hem aan de hoogste boom mogen ophangen.
Publiekelijk beleden verontwaardiging en afschuw is volgens mij naar inhoud minder interessant dan de achterliggende motivatie die vaak op een ander terrein ligt. Veel mensen zal het treurige lot van de grensrechter onverschillig hebben gelaten, maar gevraagd naar een reactie....

De reacties zullen over het algemeen politiek correct zijn. Ik geloof ook oprecht niet dat er iemand is die vindt dat het erbij hoort. Zover zijn we met zijn allen gelukkig nog niet.

Wat mee speelt is het groepsgevoel. Volgens mij kunnen de excessen verder uit de hand lopen als het groepsgevoel, of noem het groepsdruk, groter is.
Daar komt het Nederlandse trekje bij dat je jezelf niets hoeft laten zeggen. Domweg luisteren is er niet bij. En moet het wel, bijv. naar een grensrechter, leraar of agent dan lopen de spanningen snel op.
Het is de maatschappij ingeslopen. Als kind krijg je al het idee onaantastbaar te zijn. Als je vroeger een trap onder je reet kreeg dan was de reactie dat je die dan wel verdient zou hebben. Tegenwoordig gaan ouders verhaal halen, aangifte doen, etc. We maken er echte prinsjes van. Een soort untouchables.

Egmond Codfried
12-12-12, 12:39
Publiekelijk beleden verontwaardiging en afschuw is volgens mij naar inhoud minder interessant dan de achterliggende motivatie die vaak op een ander terrein ligt. Veel mensen zal wat de arme grensrechter is overkomen onverschillig hebben gelaten, maar gevraagd naar een reactie....

Fascinerend, een persoon op dit forum die doordenkt.

Valt het je ook op dat er op dit forum een angstcultuur wordt gecreeerd?
Ik zou dat ook meenemen in mijn betoog dat men,
hoewel de politie de beschikking had over DNA,
toch lang bleef zoeken naar een dader uit het asielzoekerscentrum,
onder het mom dat een Nederlander niet de keel van zijn slachtoffer zou doorsnijden.
Het plaatselijke asielzoekerscentrum en de bewoners lagen maanden onder vuur,
terwijl dit verkeerde beeld reeds van het begin kon worden rechtgezet.

Wat ik nog niet begrijp is hoe zijn playboy aansteker met haartje in haar tas is terechtgekomen. Zoals ik lees had men twee DNA sporen van de dader, zijn sperma, en zijn haartje op zijn aansteker in haar tas.

BlackBox
12-12-12, 12:45
Opzouten, geestelijk gestoorde leugenaar.
Helemaal niet op opzouten.
Egmond heeft een bepaald beeld van de werkelijkheid.
En dit beeld van de werkelijkheid is hetzelfde als in de gezinnen met Marokkaanse wortels waaruit veel zo niet allen voortkomen die het “Marokkanenprobleem” veroorzaken.
Hem een “geestelijk gestoorde leugenaar” noemen is niet echt een uitnodiging tot een constructieve dialoog waarmee je Egmond’s ongerustheid eventueel weg zou kunnen nemen.

BlackBox
12-12-12, 12:53
Waarom zijn die reacties relevant? Onbepaalbaar of ze oprecht zijn of alleen de PR dienen. Ik neig ertoe om publieke uitingen van afkeuring verdacht te vinden, hoe heftiger en publieker hoe verdachter.
Inderdaad.
De wezenlijke publieke afkeuring zal het vonnis zijn van de rechter in de a.s. rechtszaak tegen de verdachten.


Aan de andere kant treurig dat Marokkanen zich gedwongen voelen (?) om zo expliciet hun afkeuring uit te spreken en afstand te nemen.
Vooral treurig in de zin van contraproductief. Alle afkeuring-geroepenen laten zich feitelijk regisseren door Wilders (PVV).
Om het Wilders (PVV) nog makkelijker te maken verbreedt Noureen Wildeman (http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17554_van_haatbaard_naar_nuancebaard/) op www.joop.nl, in een reactie op reacties op de aanwezigheid van Mohammed Cheppih in Pauw & Witteman, het "Marokkanenprobleem" naar het "moslimprobleem".

Een voorbeeld hoe "Marokkanenproblemen" te voorkomen zijn geeft, ook op www.joop.nl, Malika el Allaoui (http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17545_ons_kikkerlandje_ligt_liever_aan_het_infuus_ van_sensatiezucht/):


Ik heb nooit een gevoel van discriminatie ervaren. Bij een sollicitatie werd ik zelfs uit vijf andere kandidaten gekozen, mijn zelfvertrouwen ging als een speer. Maar bij mijn broertje lag het anders. Mijn broertje, die Mohammed heet en hier geboren is, kon niet aan een stageplek komen. Waar hij ook solliciteerde, hij werd niet aangenomen.

Hij begon een keer tijdens het eten aan tafel te schelden: 'Kut Hollanders, vuile racisten, toen ik langs ging hadden ze geen plek, Joris uit mijn klas heeft daar wel een stageplek gekregen, kutbedrijf.' Toen ik hem zo hoorde spreken, schrok ik, zo kende ik mijn broertje niet. Hij was ervan overtuigd dat het bij dat bedrijf niet om zijn kwaliteiten ging, maar om hoe hij eruit zag. Ik heb toen een lang gesprek met hem gevoerd. 'Mensen hebben nu eenmaal mentale schema's, en uit gemak en zonder nadenken gaan ze af op vooroordelen. Het is onwetendheid en dat leidt soms tot discriminatie', zei ik. 'Je moet ook niet jaloers zijn op Joris, want jaloezie komt van het slechte in de mens. Je moet gewoon iets harder lopen voor die stage dan de rest, maar het komt goed.'

Egmond Codfried
12-12-12, 13:04
Helemaal niet op opzouten.
Egmond heeft een bepaald beeld van de werkelijkheid.
En dit beeld van de werkelijkheid is hetzelfde als in de gezinnen met Marokkaanse wortels waaruit veel zo niet allen voortkomen die het “Marokkanenprobleem” veroorzaken.
Hem een “geestelijk gestoorde leugenaar” noemen is niet echt een uitnodiging tot een constructieve dialoog waarmee je Egmond’s ongerustheid eventueel weg zou kunnen nemen.

De rest van de wereld kijkt anders naar de wereld en naar Nederlands nieuws,
dan witte Nederlanders en de mensen die hun gat likken.
Dat is al eeuwen een realiteit, maar niet toegestaan in Nederland.
Men zit hier als vliegen op stront om ons te beperken in onze meningsuiting.
Laatst was er die Amerikaanse presidentskandidaat die zei dat 10% van alle bejaarden
in Nederland via onvrijwillige euthanasie worden vermoord.
Natuurlijk gaat men dat hier ontkennen, maar wat weten wij als gewone burgers.
Wij hebben geen toegang tot dit soort informatie, want de media doet haar werk niet.
Ze zijn deel van het systeem, de elite heeft alle macht.
Men kan dit niet uitleggen aan de Hollanders die hier op dit forum de baas zijn,
want ze zijn reeds geindoctrineerd en verdienen hun geld met onderdrukken van allochtonen,
Van mijn kant zijn al mijn opinies gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek,
en vandaag besef ik dat witte suprematie is gebaseerd op verwitte, valse portretten in onze musea.
Ze hebben de bruine en zwarte elite wit geverfd en allemaal houden deze leugen in stand.
Je praat met een persoon en hij liegt de boel bij elkaar,
en als je ertegen in gaat wordt je voor gek verklaard.

http://nos.nl/artikel/450718-hindoestaanse-omroep-onderzocht.html
http://nos.nl/artikel/450706-kindersterfte-kanker-relatief-hoog.html
http://nos.nl/artikel/450636-kosten-pensioenbesturen-gestegen.html
http://nos.nl/audio/450748-maar-55-lukt-het-om-in-het-eerste-jaar-zwanger-te-worden.html
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/2270778/2007/01/09/Ook-groei-gehandicapte-kinderen-in-Belgie-geremd.dhtml

Egmond Codfried
12-12-12, 13:44
Opzouten, geestelijk gestoorde leugenaar.

Wellicht ben je een moderator hier en zal je met alle geweld het beetje macht dat je hebt misbruiken door mij te beledigen. Dat is erg zielig. Moeten wij allemaal zoals jij denken? Ben je een nazi?

super ick
12-12-12, 14:48
Helemaal niet op opzouten.
Egmond heeft een bepaald beeld van de werkelijkheid.
En dit beeld van de werkelijkheid is hetzelfde als in de gezinnen met Marokkaanse wortels waaruit veel zo niet allen voortkomen die het “Marokkanenprobleem” veroorzaken.
Hem een “geestelijk gestoorde leugenaar” noemen is niet echt een uitnodiging tot een constructieve dialoog waarmee je Egmond’s ongerustheid eventueel weg zou kunnen nemen.

Iemand die serieus beweert dat de blanken een holocaust voor allochtonen aan het voorbereiden zijn zit voor mij in het rijk der fabelen.

Als iemand hier alle zwarten bijv. van dergelijke waanzinnigheden beschuldigd krijgt hij direct de strontkar over zich heen. Rascisme is geen eenrichtingsverkeer!

Google anders even zijn naam. Dan kom je wat meer te weten over deze charlatan.

super ick
12-12-12, 14:50
Wellicht ben je een moderator hier en zal je met alle geweld het beetje macht dat je hebt misbruiken door mij te beledigen. Dat is erg zielig. Moeten wij allemaal zoals jij denken? Ben je een nazi?

Nee hoor. Juist jij vertoond daar sterke trekjes van. Jij hebt het steeds over witte Nederlanders. Jij denkt in rassen.

Egmond Codfried
12-12-12, 14:55
Iemand die serieus beweert dat de blanken een holocaust voor allochtonen aan het voorbereiden zijn zit voor mij in het rijk der fabelen. Als iemand hier alle zwarten bijv. van dergelijke waanzinnigheden beschuldigd krijgt hij direct de strontkar over zich heen. Rascisme is geen eenrichtingsverkeer!

Ik heb het steeds over Nederlanders en Europeanen, hun etniciteit is niet aan de orde; ik zeg nergens dat zwarten heiligen zijn, maar de recente geschiedenis van Nederland en hun onvermogen om de waarheid te spreken over de periode 1933-1945 en hun eigen aandeel in de moord op de joden, zwarten, homo's en gehandicapten. Deel van deze geschiedvervalsing maakt noodzakelijk om ook andere opinies te weren. In 1933 schreef Heinz Liepmann al over wat gebeurde in de concentratiekampen in 'Het Vaderland' en werd door de Nederlandse justitie op last van Duitsland vervolgd. Ik neem dit feit mee in de beoordeling als ik luister naar de bloeddorstige taal tegen allochtonen. En ik voel mij onveilig.

Ben jij ook een moderator die hier zijn mening aan ons wil opleggen?

Egmond Codfried
12-12-12, 14:59
Nee hoor. Juist jij vertoond daar sterke trekjes van. Jij hebt het steeds over witte Nederlanders. Jij denkt in rassen.

Ik heb niets tegen witten. Ik vertel dat ze overheerst en onderdrukt werden door de zwarte adel en koningen. Ik ben tegen witte suprematie, witten die denken dat ze beter dan anderen zijn, zoals veel andere mensen. Als je dit als racisme tegen witten wil zien, kan ik je niet helpen. Ik benoem steeds historische feiten, ik denk niet dat het gedrag van de zwarte adel typisch is voor zwarten of dat wat witten vandaag in de wereld doen typisch is voor witten. Dat is wat jij ervan maakt. Slavernij van zwarten begon toen zwarten nog de macht in europa hadden en werd na 1848 door witten die geemancipeerd werden voortgezet. Toch waren er nog zwarten en gekleurden met slaven. De geschiedenis is dus niet zwart en wit.

Egmond Codfried
12-12-12, 17:50
Er is een artikel dat er geen mededelingen werden gedaan na afloop van het regeringstopoverleg over voetbalgeweld.
Wat moeten wij nou daarvan maken?

super ick
14-12-12, 08:47
Ik heb het steeds over Nederlanders en Europeanen, hun etniciteit is niet aan de orde; ik zeg nergens dat zwarten heiligen zijn, maar de recente geschiedenis van Nederland en hun onvermogen om de waarheid te spreken over de periode 1933-1945 en hun eigen aandeel in de moord op de joden, zwarten, homo's en gehandicapten. Deel van deze geschiedvervalsing maakt noodzakelijk om ook andere opinies te weren. In 1933 schreef Heinz Liepmann al over wat gebeurde in de concentratiekampen in 'Het Vaderland' en werd door de Nederlandse justitie op last van Duitsland vervolgd. Ik neem dit feit mee in de beoordeling als ik luister naar de bloeddorstige taal tegen allochtonen. En ik voel mij onveilig.

Ben jij ook een moderator die hier zijn mening aan ons wil opleggen?

Inderdaad een niet zo mooie geschiedenis.

Ik had het over jou uitlatingen dat er een holocaust voorbereid wordt op de allochtonen. Daar ga je helemaal niet op in. Je dwaalt direct af. De frustratie druipt er vanaf.

super ick
14-12-12, 08:50
Ik heb niets tegen witten. Ik vertel dat ze overheerst en onderdrukt werden door de zwarte adel en koningen. Ik ben tegen witte suprematie, witten die denken dat ze beter dan anderen zijn, zoals veel andere mensen. Als je dit als racisme tegen witten wil zien, kan ik je niet helpen. Ik benoem steeds historische feiten, ik denk niet dat het gedrag van de zwarte adel typisch is voor zwarten of dat wat witten vandaag in de wereld doen typisch is voor witten. Dat is wat jij ervan maakt. Slavernij van zwarten begon toen zwarten nog de macht in europa hadden en werd na 1848 door witten die geemancipeerd werden voortgezet. Toch waren er nog zwarten en gekleurden met slaven. De geschiedenis is dus niet zwart en wit.

Nee hoor, je hebt niets tegen witten. Maar je verhaaltjes gaan er wel continu over. Over witten en zwarten.

Archie Bunker
16-12-12, 14:47
Rapper Ali B hekelt de opmerkingen van PVV-leider Geert Wilders op Twitter over de fatale mishandeling van de 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen. "Alle Marokkanen die ik spreek veroordelen wat er is gebeurd. Geen haatcampagne voeren over de rug van het slachtoffer aub", twitterde Ali B. woensdag. De rapper met Marokkaanse roots doelt op de tweet van Wilders waarin hij liet weten dat er geen sprake is van een probleem op en om de voetbalvelden, maar van een Marokkanenprobleem.

"Politiek en media blind voor racistisch geweld Marokkanen. We hebben geen voetbalprobleem maar een Marokkanenprobleem", liet Wilders twee dagen nadat Nieuwenhuizen was overleden weten op Twitter. Wilders baseerde zich op een stuk uit De Telegraaf, waarin voorzitter Marcel Oost van Buitenboys, de club uit Almere waarvoor de grensrechter vrijwilliger was, in zijn beschrijving van het incident aangeeft dat 'alleen de drie Marokkaanse spelers van onze club naar de grensrechter liepen'.

Acteur Achmed Akkabi sluit zich bij het commentaar van Ali B. aan. "Waar waren je tweets bij de rellen in Haren, Geert? Of wacht, daar waar geen Marokkanen bij, nevermind", sneert hij op Twitter. Voor de dood van de grensrechter zitten drie spelers, van 15 en 16 jaar, van de Amsterdamse club SV Nieuw Sloten vast. Naar verluidt gaat het om twee jongens van Marokkaanse afkomst en een jongen van Antilliaanse komaf.

Het is een 'voetbal'probleem en een 'marokanen'probleem en een 'puber'probleem en een probleem 'van interetnisch geweld' en een 'mannelijk' probleem en een 'Amsterdams' probleem en een 'antiliaans' probleem en een 'Nederlands' probleem.

Al die die dingen zijn waar. En laat iedereen die in bovenstaande categorieen valt het zich aantrekken.

Dit soort dingen mag gewoon niet voorkomen!!!

The_Grand_Wazoo
16-12-12, 20:36
Phew. Gelukkig had ik net in een andere thread iets over de betekenis van het gebruik van leestekens opgepikt :-).

Maar mooie synthese.

mark61
16-12-12, 22:39
Phew. Gelukkig had ik net in een andere thread iets over de betekenis van het gebruik van leestekens opgepikt :-).

Maar mooie synthese.

:hihi: 'synthese' hè.

The_Grand_Wazoo
17-12-12, 08:20
Met of zonder #?

super ick
17-12-12, 08:35
En ja hoor, weer dezelfde reflex die je ALTIJD ziet bij Marokkaanse ouders: de vader van Yassin D. beweert dat de berichten in de media niet kloppen, misschien 5% is waar. WTF. Heeft die arme lieve onbegrepen Yassin, die thuis waarschijnlijk als een prinsje op handen gedragen is, maar 5% van de schoppen gegeven? De familie is verslagen, volgens pappie. Ja, dat zal wel. Bang dat hun familie-eer wordt aangetast, niet omdat Yassin zoiets gedaan zou hebben, want dat ontkennen ze gezamenlijk in alle toonaarden. Wat je niet erkent dat is er niet. Ik ben ondertussen helemaal klaar met de onvoorstelbaar slechte opvoeding die Marokkaanse kinderen krijgen, de verbijsterende onaangepastheid en de haat tegen de Nederlandse maatschappij die er met de paplepel wordt ingegoten. HOE stellen die ouders zich voor, dat hun kinderen OOIT een toekomst kunnen opbouwen in dit land, als ze hun kinderen zo vergiftigen? Het gaat mij aan het hart, kom het in mijn werk dagelijks tegen. Zoveel kinderen met talent en dromen, die gewoon voor het leven verpest worden door hun eigen familie, ouders en cultuur. As er iets is om je voor te schamen, is het dat!!!!!

Wellicht kort door de bocht en uiteraard niet geldig voor alle Marokkanen maar wel degelijk herkenbaar.

mark61
17-12-12, 11:19
Met of zonder #?

Ik denk zelfs wel #@$%

Sircraps
17-12-12, 11:42
Waarom zie je de ouders niet in media? Als mijn kind dit zou doen dan zeg ik 1000 x sorry.

Karin.N
17-12-12, 12:34
Waarom zie je de ouders niet in media? Als mijn kind dit zou doen dan zeg ik 1000 x sorry.

Waarom moeten die ouders in de media spijt betuigen?

Als een dronken automobilist iemand dood rijdt, zie ik zelden of nooit de ouders in de media.
Bij de artsen die onlangs in het nieuws waren vanwege kwaijke zaken, ik heb de ouders nog niet gehoord.
Er zijn vaker mensen gedood, zelden zie ik de ouders in de media verschijnen.

Waarom nu dan wel? Omdat de ouders soms Marokkaans zijn?

cor29
17-12-12, 13:37
Wat heeft Ali B dan gezegd

super ick
17-12-12, 16:23
Ali B gaat zich er mee bemoeien.
Nu gaat er echt iets gebeuren.......