PDA

Bekijk Volledige Versie : Reactie trainer Sparta na doodschop



knuppeltje
08-12-12, 09:32
Zulke trainers helpen het voetbal mee naar de verdoemenis. Zulke trainers dienen voor het leven geschorst te worden, wil het voetbal nog een net gezicht krijgen.

Ontsteltenis over reactie Spartatrainer op doodschop - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1434/Sparta-Rotterdam/article/detail/3360388/2012/12/08/Ontsteltenis-over-reactie-Spartatrainer-op-doodschop.dhtml)

Eke
08-12-12, 10:21
Zulke trainers helpen het voetbal mee naar de verdoemenis. Zulke trainers dienen voor het leven geschorst te worden, wil het voetbal nog een net gezicht krijgen.

Ontsteltenis over reactie Spartatrainer op doodschop - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1434/Sparta-Rotterdam/article/detail/3360388/2012/12/08/Ontsteltenis-over-reactie-Spartatrainer-op-doodschop.dhtml)

Mee eens, Knuppeltje.



De terugkeer naar sportief spel moet van binnenuit de voetbalwereld komen.

Op de avond na die dommedoodkicks van die sufkonten was Frits Barends aan het woord. Een pleidooi om weer normaal te gaan spelen. Op zich dus positief.
Maar ...hij gaf het voorbeeld van een buitenlandse club : "Ze spelen 'hard', maar na afloop gaan ze samen eten.
Hij liet nog een paar keer de verzekering vallen dat het 'hard' spel was..vond ie geweldig.

Ik luisterde er een gegeven moment met kromme tenen naar. Waarom niet gewoon inzetten op sportief spel ???
Sportief spel kan schitterend en snel zijn en is het sleutelwoord bij grenzeloze verharding !


NB.Barends geeft een voetbaltijdschrift uit en is een publiekelijk figuur. Daarom zet ik dit hier neer :boos:

Tomas
08-12-12, 11:00
Als ik dat gevalletje zo zie dan heeft die Vonk wel gelijk. Als je dat expres zou proberen lukt dat je never nooi nie. Magoed, er heerst blijkbaar weer even een hyper sensitief sfeertje.

Firefox
08-12-12, 11:19
Hysterisch gebalk. Het is geen overtreding, maar hij komt ongelukkig neer. Vooraf wordt wel een overtreding gemaakt.

Karin.N
08-12-12, 11:36
Ik heb de beelden meerdere keren bekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet direct als een overtreding zie. De speler die valt zet zelf in eerste instantie zijn lichaam voor het lichaam van de ander. Wanneer je beide in volle vaart bent, tsja dan gaat er wel eens iets mis.......

Ik denk ook dat er voor moet worden gewaakt om niet overdreven te gaan reageren. Ik snap heel goed dat de mensen die niet echt van voetbal houden dit aan zullen grijpen om hun punt te maken. Zie je wel, die sport deugt niet zal er gauw geroepen worden. Maar hoe gemakkelijk is dat. Inderdaad er kan en moet het nodige gebeuren, zeker ook in het betaalde voetbal. Maar dan graag wel op basis van ratio en niet op basis van emotie.

Maar ik vrees dat er verder weinig gaat veranderen. De posters van de KNVB vind ik een zinloze actie. Het stoppen van het voetbal dit weekend ook, hoewel er wel een (halfslachtige) statement wordt gemaakt. Want de clubs en spelers waar het mis gaat, die komen nu echt niet bij elkaar. Morgen PSV gelijk met de stille tocht. Betaalde voetbal gaat door. Tsja woorden zijn zo gemakkelijk geroepen, maar de daden, het echte voorbeeld stellen, daar zal vrijwel niemand zijn handen aan durven branden.

Firefox
08-12-12, 11:44
Ik heb de beelden meerdere keren bekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet direct als een overtreding zie. De speler die valt zet zelf in eerste instantie zijn lichaam voor het lichaam van de ander. Wanneer je beide in volle vaart bent, tsja dan gaat er wel eens iets mis.......

Ik denk ook dat er voor moet worden gewaakt om niet overdreven te gaan reageren. Ik snap heel goed dat de mensen die niet echt van voetbal houden dit aan zullen grijpen om hun punt te maken. Zie je wel, die sport deugt niet zal er gauw geroepen worden. Maar hoe gemakkelijk is dat. Inderdaad er kan en moet het nodige gebeuren, zeker ook in het betaalde voetbal. Maar dan graag wel op basis van ratio en niet op basis van emotie.

Maar ik vrees dat er verder weinig gaat veranderen. De posters van de KNVB vind ik een zinloze actie. Het stoppen van het voetbal dit weekend ook, hoewel er wel een (halfslachtige) statement wordt gemaakt. Want de clubs en spelers waar het mis gaat, die komen nu echt niet bij elkaar. Morgen PSV gelijk met de stille tocht. Betaalde voetbal gaat door. Tsja woorden zijn zo gemakkelijk geroepen, maar de daden, het echte voorbeeld stellen, daar zal vrijwel niemand zijn handen aan durven branden.

Eerst keer dat jij en ik het ergens over eens zijn. Opmerkelijk!

Ready?
08-12-12, 13:34
Het is wel op zijn minst dubieus hoe Deekman zijn linkerbeen iets strekt vlak voor hij zijn tegenstander raakt. Maar ik zie zelf niet in dat het daarmee ook dan beklonken is dat het opzettelijk is. Ik vind wel dat je gevaarlijk neerkomt op zo een speler met de kans om iemand (al dan niet opzettelijk) ernstig letsel toe te dienen. Als ik dan zie dat voetballers elkaar tackelen van achteren op de enkels/achillespezen of met gestrekt been inkomen, dan vind ik de overtreding van Deekman eerder geel dan rood.

Maar goed, de spelregels zijn interpreteerbaar. Dus ook voor scheidsrechters en mensen die er een mening over hebben. De KNVB moet gewoon eenduidig zijn en aangeven of de spelregels zonder interpretatie moeten worden gehanteerd (dus ook geel/rood durven geven na 5 seconden) of niet. De irritatie en het onbegrip onsttaan juist doordat er onduidelijkheid heerst.

mark61
08-12-12, 13:47
Dat is niet expres. Als ik het goed zie maakt ie eerst een overtreding door die exelcinees uit balans te brengen, en probeert dan zelf overeind te blijven. Sowieso is het een rode kaart omdat het roekeloos risico nemen is.

Maar het lijkt niet op een Bouaouzannetje.

CONTRA
08-12-12, 17:29
Hij liet nog een paar keer de verzekering vallen dat het 'hard' spel was..vond ie geweldig.



zoiets als dit?:

Foul From Nigel De Jong VS Spain In The Final - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=11SGLKSQwjQ)

Fulanadetal
08-12-12, 17:40
Als ik kijk zie ik een meneer die eerst iemand uit balans trekt, en als die iemand dan valt ipv gewoon rechtuit lopen waar hij mee bezig was, nog even een extra beweging naar links maakt om met de noppen op de gevallene te landen. Het ziet er imo juist ontzettende opzettelijk uit.

Olive Yao
08-12-12, 17:51
.



Als ik kijk zie ik een meneer die eerst iemand uit balans trekt, en als die iemand dan valt ipv gewoon rechtuit lopen waar hij mee bezig was, nog even een extra beweging naar links maakt om met de noppen op de gevallene te landen. Het ziet er imo juist ontzettende opzettelijk uit.

Zo zie ik het ook. Op het moment dat die groene over die andere heenspringt beweegt de groene zn linkerbeen en voet vrij hard recht naar beneden. Zo loop je niet hard, en zo probeer je al helemaal niet iemand te ontwijken.

mark61
08-12-12, 18:25
Dames, ik denk dat hij de 'hoge benen' van de valler probeerde te ontwijken. Die deed dat ws. ook expres.

Overigens moet je om dit soort beelden goed te kunnen interpreteren verstand van voetbal hebben. Ik heb dat een beetje, maar niet genoeg.

Je moet weten wie wat waarom doet.

knuppeltje
09-12-12, 09:17
Als ik dat gevalletje zo zie dan heeft die Vonk wel gelijk. Als je dat expres zou proberen lukt dat je never nooi nie. Magoed, er heerst blijkbaar weer even een hyper sensitief sfeertje.

Ze maken die velden veel te klein.

knuppeltje
09-12-12, 09:39
Dames, ik denk dat hij de 'hoge benen' van de valler probeerde te ontwijken. Die deed dat ws. ook expres.

Overigens moet je om dit soort beelden goed te kunnen interpreteren verstand van voetbal hebben. Ik heb dat een beetje, maar niet genoeg.

Je moet weten wie wat waarom doet.

Hoe denk jij dat je zou reageren als je op de grond ligt en er ineens een stel schoennoppen in je maag gestampt worden. Dan blijf je echt niet meer gestrekt liggen. Je knikt dan echt net zo dubbel als wanneer je staand een flinke stomp of trap in je maag krijgt.

Ik kan uren vol bewondering kijken naar balgoochelaars zoals Messi, Enesta, Ronaldo, Vossen en vele vele anderen die met hun frivole spel de ogen strelen. Maar ik heb een bloedhekel aan doodschoppers en botte spelbedervers. Voor hen en hun zielsverwante trainers, clubbestuurders en bondsbobo's zeg ik: laat de galeien weer te water, heropen de kolenmijnen en plaats desnoods weer op de marktpleinen de guillotines. Weg met dat gespuis, ik moet ze niet.
Ik heb gezegd.

H.P.Pas
09-12-12, 10:52
Ik kan uren vol bewondering kijken naar balgoochelaars zoals Messi, Enesta, Ronaldo, Vossen

Dan moet je ook opgevallen zijn, dat elke derde vrije trap die Iniesta mee krijgt versierd is.
Brilliante voetballer, daar niet van, maar geen sympathieke tijdgenoot.

Ik heb nog even gezocht naar die geel-rode kaart van Heitinga in de WM finale. In youtube niet meer te vinden 'for copyright reasons' :).

super ick
09-12-12, 11:02
Dan moet je ook opgevallen zijn, dat elke derde vrije trap die Iniesta mee krijgt versierd is.
Brilliante voetballer, daar niet van, maar geen sympathieke tijdgenoot.

Noem het maar versieren. Ik vind het verknallen. Nergens mag je ongestraft de leiding of het systeem misleiden behalve in het voetbal.

Misschien vind je het te ver gezocht maar ik noemen even het eerste doelpunt van Ajax tegen PSV vorige week. De bal is een meter over de doellijn geweest ende PSV verdediger, die op de doellijn staat en de bal langs zich heeft zien gaan probeerde de scheidsrechter er van te overtuigen dat het geen doelpunt was.
Zeer ergerlijk. Dat moet bestraft worden want het is een vorm van spelbederf. Een miljoen mensen voor de TV hebben gezien dat die bal er een meter overheen is geweest.
Zo'n speler wil de scheidsrechter verleiden tot een verkeerde beslissing terwijl diezelfde speler achteraf beweert dat de scheidsrechter geen beste wedstrijd floot. Ik snap niet waarom die types niet ter plaatse afgemaakt worden door betreffende journalist.

H.P.Pas
09-12-12, 11:21
Ik heb nog even gezocht naar die geel-rode kaart van Heitinga in de WM finale. In youtube niet meer te vinden 'for copyright reasons' :).

Deze doet het ook.
Deze (http://www.youtube.com/watch?v=9gZy2agnHfU)

mark61
09-12-12, 11:26
Hoe denk jij dat je zou reageren als je op de grond ligt en er ineens een stel schoennoppen in je maag gestampt worden. Dan blijf je echt niet meer gestrekt liggen. Je knikt dan echt net zo dubbel als wanneer je staand een flinke stomp of trap in je maag krijgt.

Dan heb je niet goed gekeken. Je draait nu de volgorde van de gebeurtenissen om. De ander ging theatraal neer, was waarschijnlijk aangetikt van achter, maar dat kan je niet goed zien. Om te zorgen dat de aanvaller niet doorbreekt gooit ie zijn benen overdreven in de lucht, zodat Beekman niet over zijn benen heen kan springen maar in mid-air links erlangs probeert te springen. Als ik het goed zie. En dat mislukt natuurlijk.


Ik kan uren vol bewondering kijken naar balgoochelaars zoals Messi, Enesta, Ronaldo, Vossen en vele vele anderen die met hun frivole spel de ogen strelen. Maar ik heb een bloedhekel aan doodschoppers en botte spelbedervers.

Dat is hier niet aan de hand. De verdediger bederft het spel, niet de aanvaller. Dit was de aanvaller die in de fout ging. De Messi / Iniesta (zo heet ie) dus.

mark61
09-12-12, 11:33
De bal is een meter over de doellijn geweest ende PSV verdediger, die op de doellijn staat en de bal langs zich heeft zien gaan probeerde de scheidsrechter er van te overtuigen dat het geen doelpunt was.

Ik denk dat je als verdediger in een reflex probeert de bal te keren, en niet eerst uitgebreid gaat bekijken of die bal over de lijn is. Daar heb je geen tijd voor.

En list en bedrog hoort er nou eenmaal bij :hihi: En dan moet de scheidsrechter dan maar wat mee doen. Je kan wel invoeren, zoals bij rugby, dat protesteren sowieso verboden is. Meteen strafschop tegen. Dat vind ik wel een aardige.

Die voor een meute protesteerders vluchtende scheidsrechters, dat vind ik nou een schande. Ze rennen altijd eerst 20 meter achteruit voordat ze weer vooruit lopen en een kaart uitdelen. Maja, in rugby gaan ook geen honderden miljoenen om.

H.P.Pas
09-12-12, 11:36
Noem het maar versieren. Ik vind het verknallen. Nergens mag je ongestraft de leiding of het systeem misleiden behalve in het voetbal.


't Is natuurlijk net zo goed spelbederf. Iniesta ziet het waarschijnlijk als een onderdeel van het vak. Een onderdeel dat hij ook perfect beheerst; veel studie en oefening denk ik.

mark61
09-12-12, 11:40
Deze doet het ook.

De intentie was wel een enkelkraker. Voor intentie kan je ook bestraft worden.

Fulanadetal
09-12-12, 11:46
Dames, ik denk dat hij de 'hoge benen' van de valler probeerde te ontwijken. Die deed dat ws. ook expres.

Overigens moet je om dit soort beelden goed te kunnen interpreteren verstand van voetbal hebben. Ik heb dat een beetje, maar niet genoeg.

Je moet weten wie wat waarom doet.

Ik heb nul komma niks verstand van voetbal, ik bekijk het vanuit het perspectief van de zelfverdediging waaraan ik doe en waarbij we ook moeten trappen enzo. De man liep al rechts van de benen van de gevallene. Hij moest moeite doen en afwijken van zijn pad om die buik te raken.

H.P.Pas
09-12-12, 12:23
De intentie was wel een enkelkraker. Voor intentie kan je ook bestraft worden.

Ook al zou dat zo zijn, wat ik niet weet, blijft het feit dat Iniesta niet geraakt is en zich gedraagt als had hij een doodschop geïncassseerd.


En list en bedrog hoort er nou eenmaal bij :hihi:

Een onloochenbaar feit.

Of je er blij mee moet zijn ...

mark61
09-12-12, 14:04
Ook al zou dat zo zijn, wat ik niet weet, blijft het feit dat Iniesta niet geraakt is en zich gedraagt als had hij een doodschop geïncassseerd.

Dat is zeker. Er zijn er maar weinigen vrij van. Messi is een notable uitzonderingen. Maakt bij mijn weten zelden overtredingen, en stelt zich ook niet aan. Soort Mandela van het voetbal :)

super ick
09-12-12, 22:44
Deze doet het ook.
Deze (http://www.youtube.com/watch?v=9gZy2agnHfU)

Dit is overigens wel een overtreding die een kaart waard is. Gestrekt been inkomen kan gemene blessures opleveren.
Iniesta wordt niet geraakt maar kon het been ook niet meer ontwijken volgens mij.
Zonder zijn gekerm was het ook een overtreding geweest.
Die scheidsrechter lost het goed op.

Ik vind dit net even iets anders dan Narsing. Die staat te kijken hoe de bal, een meter voor zijn neus, een halve meter over de doellijn rolt en gaat vervolgens druk reclameren. Daar mag hij van mij rood voor krijgen.

Ondenkbaar in de sporten die ik beoefend heb is op de lening afstormen om verhaal te gaan halen. Dat is direct douchen en je excuses aanbieden anders kon je je tasje pakken en hoefde je niet meer terug te komen.
In het voetballen zou iedere speler bij de leiding weg moeten blijven. Een uitzondering voor de aanvoerder. Die mag om een verklaring gaan vragen. Gewoon invoeren en kaarten trekken. Dan is het zo afgelopen.

Nederlandertje
09-12-12, 23:07
Hysterisch gebalk. Het is geen overtreding, maar hij komt ongelukkig neer. Vooraf wordt wel een overtreding gemaakt.


Als je de beelden goed bekijkt zie je dat hij met zijn linker been naar links gaat. Als hij gewoon recht was gegaan was er niks aan de hand geweest. Maar Sparta zou de coach zelf ook meteen moeten schorsen.

mark61
10-12-12, 01:24
Een uitzondering voor de aanvoerder. Die mag om een verklaring gaan vragen. Gewoon invoeren en kaarten trekken. Dan is het zo afgelopen.

Ja das leuk, zoals in rugby. Piepen = strafschop tegen :hihi:

Nederlandertje
10-12-12, 03:49
Ja das leuk, zoals in rugby. Piepen = strafschop tegen :hihi:


Ja of bij het American Football gewoon niet zeuren en accepteren als je een straf krijgt. En dan net als bij het basketbal 5 persoonlijke fouten en je kan aan de kant gaan zitten. Dus 5 overtredingen met of zonder kaarten.

knuppeltje
10-12-12, 08:05
Dan moet je ook opgevallen zijn, dat elke derde vrije trap die Iniesta mee krijgt versierd is.
Brilliante voetballer, daar niet van, maar geen sympathieke tijdgenoot.

Al kan ik er uren met plezier naar kijken, het wil niet zeggen dat ik alle wedstrijden zie. Als dat versierd was dan had ook dat bestraft moeten worden.

knuppeltje
10-12-12, 08:27
Dan heb je niet goed gekeken. Je draait nu de volgorde van de gebeurtenissen om. De ander ging theatraal neer, was waarschijnlijk aangetikt van achter, maar dat kan je niet goed zien. Om te zorgen dat de aanvaller niet doorbreekt gooit ie zijn benen overdreven in de lucht, zodat Beekman niet over zijn benen heen kan springen maar in mid-air links erlangs probeert te springen. Als ik het goed zie. En dat mislukt natuurlijk.

Sorry Mark, maar je zit er echt naast. Als je de beelden bekijkt dan zie je zelfs dat hij op gegeven moment van zijn koers afwijkt, zelfs een sprongetje maakt om flink hard neer te komen terwijl hij zijn ene been uitstrekt richting de andere speler. Als hij dat niet had gedaan dan had hij, afgaande op de beelden, zelfs de bal kunnen bemachtigen. De man raken was blijkbaar belangrijker voor hem.

Dit was duidelijk geen poging om te ontwijken, dit was een regelrecht aanslag. Voor het leven schorsen, samen met die trainer van hem.

super ick
10-12-12, 08:32
Ja das leuk, zoals in rugby. Piepen = strafschop tegen :hihi:

Gewoon wegblijven bij de scheidsrechter, simpele makkelijk te handhaven regel en scheelt een hoop gezeik.

Volgens mij is dat er ingeslopen. Direct de kop indrukken.

En eindelijk eens gebruik gaan maken van beelden. Weg met de onterechte doelpunten en strafschoppen.

knuppeltje
10-12-12, 08:51
Ja das leuk, zoals in rugby. Piepen = strafschop tegen :hihi:

Maar het is een fabeltje dat rugby een geweldloze sport zou zijn. Ook daar komen ernstige incidenten voor.

Dangerous play in rugby union - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Dangerous_play_in_rugby_union)

Eke
10-12-12, 14:36
Ondenkbaar in de sporten die ik beoefend heb is op de leiding afstormen om verhaal te gaan halen. Dat is direct douchen en je excuses aanbieden anders kon je je tasje pakken en hoefde je niet meer terug te komen.
In het voetballen zou iedere speler bij de leiding weg moeten blijven. Een uitzondering voor de aanvoerder. Die mag om een verklaring gaan vragen. Gewoon invoeren en kaarten trekken. Dan is het zo afgelopen.

Precies, want het is een sport. Daar horen regels bij. Vanwege de aantrekkelijkheid van het sporten zou alleen de aanvoerder tijdens het spel in discussie kunnen gaan.
Dan leren de koters bij het sporten van jongs af aan ook dat je er helemaal niets van krijgt om je neer te leggen bij een afgesproken regel en bij vermoed onrecht gebruik te maken van de aanvoerder. :stomp: o nee,liever niet zo dus..:)

mark61
10-12-12, 15:29
Maar het is een fabeltje dat rugby een geweldloze sport zou zijn. Ook daar komen ernstige incidenten voor.

Dangerous play in rugby union - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Dangerous_play_in_rugby_union)

Eén ding tegelijk. Het ging nu om respect voor / geweld tegen officials.

knuppeltje
11-12-12, 08:27
Eén ding tegelijk. Het ging nu om respect voor / geweld tegen officials.

Jij kan er makkelijk 10 tegelijk aan, dus niet zeuren. :gsm:

Ik blijf erbij dat het in die beelden heel duidelijk is te zien die gast wel opzettelijk die overtreding maakte.