PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed optreden van IMAM bij P&W



knots71karel
11-12-12, 00:03
Pauw & Witteman - 10 december 2012: Pauw & Witteman (http://www.maroc.nl/url?sa=t&rct=j&q=mohammed%20cheppih%20bij%20p%26w&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CD4QFjAD&url=http%3A%2F%2Fpauwenwitteman.vara.nl%2Findex.ph p%3Fid%3D113%26tx_ttnews%255BbackPid%255D%3D116%26 tx_ttnews%255Btt_news%255D%3D28197%26cHash%3D9b39b e05e103d83c086773657ea1fdc0&ei=63bGUOLfCMOc0QXrlYDoAw&usg=AFQjCNEJ-YGWqWgN4MxHZ3d00pk4Yp5Rrg)pauwenwitteman.vara.nl/index.php?id=113&tx...116...
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken (http://www.maroc.nl/forums/#)
1 uur geleden – Gasten: Andrea Vreede, Mohammed Cheppih, Ewald Engelen en Rudi Vranckx. ... logo Pauw en Witteman ·

knots71karel
11-12-12, 00:10
Mohammed Cheppih
Welbespraakt en correct overkomend !

super ick
11-12-12, 07:54
De man had volgens mij een punt wat betreft het onvermogen van sommige ouders om kinderen op te voeden.
Wat ik interessant vond was zijn redenering dat het een repeterend probleem is. Als je het niet meekrijgt zet je het vaak voort.

We hebben het inmiddels over de derde generatie. Gelukkig gaat het ook erg goed maar we meten niet uit politieke correctheid onze k in het zand stoppen. Marokkanen voeren vaak de verkeerde lijstjes aan.

Dat onvermogen om op te voeden in combinatie met armoede is een vruchtbare bodem om van prinsje door te groeien naar crimineel.

Nederlandertje
11-12-12, 08:30
Je kijkt meestal bij het opvoeden naar hoe je vader jou op voedde. Omdat ja jou vader heeft jou in jou ogen opgevoed dus als jij het het zelfde doet dan moet dat wel goed zijn. En ja wat is een goede opvoeding. Wat de ene goed vind vind een ander weer niet goed. Mijn ex stuurde haar kinderen altijd naar buiten en haalde dan kattekwaad uit. Mijn ouders hadden zoiets van als je binnen wilt spelen is dat best want dan kan je geen kattekwaad uit halen buiten want ja wij deden dat ook wel hoor.

knuppeltje
11-12-12, 08:37
Lof voor hem en voor Vranckx. Helaas konden P&W hun oubolligheid weer niet thuis laten en lieten ze hem niet genoeg zijn verhaal doen.
Wanneer hebben ze bij de omroep eindelijk eens door dat de houdbaarheidsdatum van dat tragikomisch duo allang verstreken is.

knuppeltje
11-12-12, 09:09
De man had volgens mij een punt wat betreft het onvermogen van sommige ouders om kinderen op te voeden.

Kun je nagaan hoelang culturele patronen kunnen doorwerken. In Marokko hoeven ouders niet bang te zijn dat hun kinderen op straat voor veel problemen zorgen, daar is de politie alom aanwezig en die treden ongemeen hard op, wij hebben dat hier liever niet. Wij willen geen politiestaat, en naar mijn mening, terecht.

Of jongetjes die als prinsjes worden opgevoed zich daardoor op straat meer gaan misdragen dan andere kinderen is volgens mij niet wetenschappelijk aangetoond. De golven van supportersgeweld die al vele decennia over Europa razen, geven daartoe ook geen enkel bewijs voor volgens mij, tenzij supporters overwegend als prinsjes worden opgevoed. Maar veel voetbalsupporters hebben hier volgens mij nooit dat risico gelopen.

Er is een wetenschappelijke studie van Dr. Emiel Eyben over gewelddadigheden van de jeugdbendes bij de Romeinen. Hele bendes jeugd, ook uit de gegoede klasse, maakte er van tijd tot tijd de straten, pleinen en theaters onveilig. Toen is het hooliganisme al uitgevonden. 'De Onstuimigen' is een heel leuk en leerzaam boek om te lezen.

super ick
11-12-12, 14:49
Kun je nagaan hoelang culturele patronen kunnen doorwerken. In Marokko hoeven ouders niet bang te zijn dat hun kinderen op straat voor veel problemen zorgen, daar is de politie alom aanwezig en die treden ongemeen hard op, wij hebben dat hier liever niet. Wij willen geen politiestaat, en naar mijn mening, terecht.

Of jongetjes die als prinsjes worden opgevoed zich daardoor op straat meer gaan misdragen dan andere kinderen is volgens mij niet wetenschappelijk aangetoond. De golven van supportersgeweld die al vele decennia over Europa razen, geven daartoe ook geen enkel bewijs voor volgens mij, tenzij supporters overwegend als prinsjes worden opgevoed. Maar veel voetbalsupporters hebben hier volgens mij nooit dat risico gelopen.

Er is een wetenschappelijke studie van Dr. Emiel Eyben over gewelddadigheden van de jeugdbendes bij de Romeinen. Hele bendes jeugd, ook uit de gegoede klasse, maakte er van tijd tot tijd de straten, pleinen en theaters onveilig. Toen is het hooliganisme al uitgevonden. 'De Onstuimigen' is een heel leuk en leerzaam boek om te lezen.

Ik heb het over EEN punt. Er zijn er vast en zeker meer. Armoede noemde hij ook.

Feit blijft dat Marokkaanse jongeren verhoudingsgewijs teveel verkeerde lijstjes aanvoeren. Er is dus meer aan de hand.

knots71karel
11-12-12, 23:31
De man had volgens mij een punt wat betreft het onvermogen van sommige ouders om kinderen op te voeden.
Wat ik interessant vond was zijn redenering dat het een repeterend probleem is. Als je het niet meekrijgt zet je het vaak voort.

We hebben het inmiddels over de derde generatie. Gelukkig gaat het ook erg goed maar we meten niet uit politieke correctheid onze k in het zand stoppen. Marokkanen voeren vaak de verkeerde lijstjes aan.

Dat onvermogen om op te voeden in combinatie met armoede is een vruchtbare bodem om van prinsje door te groeien naar crimineel.

Maar op straat zien ze ook niet veel beter , het (gezwel) zit dieper .
Als nu op straat kijkt wat voor troep er weggegooit wordt lege blikjes ,flesjes ,kouwgom die uitgespuwd wordt enz enz overal waar jongeren zamen komen zie je dat , terwijl er vuilnisbakken genoeg staan in het winkel centrum. Ook het fietsen zonder licht expres want ze kunne het soms zo aan doen,is gewooon goed geworden ,sterker nog er is geen agent die er iets van zegt !
DE verhuftering begint daar al en dat zijn geen MAROKKAANSE jongeren hoor !, soms zijn ze er wel bij maar in mindere mate .
Het is de NEDERLANDSE jeugd die totaal gepamperd is de afgelopen jaren, en onder die jeugd zitten uiteraard jongeren van Turks of Marokkaanse afkomst en andere landen o.a Suriname enz .
Feit is wel dat het percentage strafbare feiten hoger ligt bij uit Marokko afkomstige jongeren ne gek genoeg dan komen ze vrijwel het meest weer uit de zgn ''Berber streek'' .
En dat beaamde zelfs Mohammed Cheppih.

super ick
12-12-12, 08:08
Maar op straat zien ze ook niet veel beter , het (gezwel) zit dieper .
Als nu op straat kijkt wat voor troep er weggegooit wordt lege blikjes ,flesjes ,kouwgom die uitgespuwd wordt enz enz overal waar jongeren zamen komen zie je dat , terwijl er vuilnisbakken genoeg staan in het winkel centrum. Ook het fietsen zonder licht expres want ze kunne het soms zo aan doen,is gewooon goed geworden ,sterker nog er is geen agent die er iets van zegt !
DE verhuftering begint daar al en dat zijn geen MAROKKAANSE jongeren hoor !, soms zijn ze er wel bij maar in mindere mate .
Het is de NEDERLANDSE jeugd die totaal gepamperd is de afgelopen jaren, en onder die jeugd zitten uiteraard jongeren van Turks of Marokkaanse afkomst en andere landen o.a Suriname enz .
Feit is wel dat het percentage strafbare feiten hoger ligt bij uit Marokko afkomstige jongeren ne gek genoeg dan komen ze vrijwel het meest weer uit de zgn ''Berber streek'' .
En dat beaamde zelfs Mohammed Cheppih.

Ja, de maatschappij is veranderd.

Kijk je wel uit dat het niet steeds een ' vroeger was alles beter verhaal' wordt. Ik betrap mezelf ook op die reflex.

Moeder was thuis voor de kinderen,
Je kon van de buurman ook een oorvijg krijgen als je buiten de pot piste,
Oude mensen werden niet lastig gevallen of de omgeving trad zelf op,
Etc,
Etc,
Etc.

De individualisering is zover doorgeschoten dat men niet meer ingrijpt onder het motto: het zijn mijn zaken niet.
Een minister moet proberen te enthousiasmeren dat omstanders voortaan ook iets kunnen ondernemen als een grensrechter door een stelletje snotapen wordt gemolesteerd. ( zie je, doe ik het weer. Vroeger was het echt beter)
:hihi:

knuppeltje
12-12-12, 08:15
Ik heb het over EEN punt. Er zijn er vast en zeker meer. Armoede noemde hij ook.

Feit blijft dat Marokkaanse jongeren verhoudingsgewijs teveel verkeerde lijstjes aanvoeren. Er is dus meer aan de hand.

Marokkanen zijn natuurlijk gewoon slecht, toch?

Karin.N
12-12-12, 09:15
Marokkanen zijn natuurlijk gewoon slecht, toch?


Nee hoor, Marokkanen zijn niet slechter. De omstandigheden van een aantal Marokkaanse gezinnen is echter zodanig dat daar problemen van kunnen komen. Net zo goed als er problemen zijn binnen een aantal Nederlandse gezinnen.

Wat mi wel een rol speelt in een aantal gezinnen is de rol van de vrouw binnen dat gezin, de hoeveelheid kinderen gecombineerd met een laag inkomen. Dus klein behuisd, mensen zitten op elkaars lip, zonen worden vaak naar buiten gestuurd, waar ze hun eigen wetten en regels hebben. En van daaruit is het een klein stapje om voor overlast of erger te zorgen.
Je zult dus moeten ingrijpen achter die voordeuren waar het mis gaat. Maar da's niet eenvoudig. Maar gezien het belang (tis toch erg dat jongeren op deze manier klem komen te zitten en hun leven aan het vergooien zijn) lijkt het mij zinvoller om gezamenlijk Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders om de handen in 1 te slaan en werkelijk eens proberen om dit probleem aan te pakken. Is uiteindelijk iedereen bij gebaat!

Maar goed, liever wijst iedereen naar elkaar en dat lost niets op. En op een ieder is wel wat aan te merken. En zowel Nederlanders als Nederlandse Marokkanen moeten eens ophouden met te wijzen naar de ander.


Tis altijd, ja maar zij..... Inderdaad en vaak hebben beiden vanuit hun eigen perspectief gelijk. En wat schiet je daarmee op? Niets, want jij hebt gelijk wanneer je uitsluitend vanuit je zelf denkt, maar dat hebben zij ook. En zo heeft iederen wel een "geldige" reden om de ander te wantrouwen. En gaan we vooral lekker door met wijzenen lossen we niets op. Dus wellicht leven we in een samenleving die het gros van de mensen verdient.

knuppeltje
12-12-12, 10:17
Tis altijd, ja maar zij..... Inderdaad en vaak hebben beiden vanuit hun eigen perspectief gelijk. En wat schiet je daarmee op? Niets, want jij hebt gelijk wanneer je uitsluitend vanuit je zelf denkt, maar dat hebben zij ook. En zo heeft iederen wel een "geldige" reden om de ander te wantrouwen. En gaan we vooral lekker door met wijzenen lossen we niets op. Dus wellicht leven we in een samenleving die het gros van de mensen verdient.

Het gevaar van labelen en etiketteren. Maar voor simpele zielen wel heel makkelijk.

Charlus
12-12-12, 10:57
voor simpele zielen
Het gevaar van etiketteren. Maar wel heel makkelijk.

Het gevaar van labelen en etiketteren.
Indien gebruikt in figuurlijke zin zoals hier komen labelen en etiketteren op hetzelfde neer.

Karin.N
12-12-12, 11:48
Dan bestaan we zeker uit een land vol simpele zielen. Het lijkt wel of tegenwoordig overal een etiketje op moet. Begint al bij heel jonge kinderen, gaat het niet naar wens en hup we plakken er een etiketje op.

super ick
12-12-12, 14:43
Marokkanen zijn natuurlijk gewoon slecht, toch?

Ik wil normaal met je discussiëren. Niet op deze manier.