PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen celstraf na filmen sex met 15 jarige stiefdochter



super ick
19-12-12, 10:35
Geen celstraf na filmen seks met 15-jarige stiefdochter
AMSTERDAM - Een 42-jarige man uit Zevenaar die filmde hoe hij seks had met zijn 15-jarige stiefdochter hoeft niet de cel in.


Een celstraf zou hem zijn baan kosten en daarmee leiden tot ontwrichting van het gezin waar het meisje nog altijd woont, oordeelt de rechtbank van Arnhem dinsdag.
Een woordvoerder van de rechtbank verklaart tegenover NU.nl dat een behandeling belangrijker wordt geacht dan een celstraf.
Het hele gezin is daar volgens de rechtbank beter bij gebaat dan bij een celstraf van vier maanden, zoals het Openbaar Ministerie had geėist. De man woont nog samen met het slachtoffer en een minderjarige dochter.
Proeftijd
Hij krijgt een proeftijd van vijf jaar, ruim langer dan justitie wilde, zodat de man alsnog de cel in moet als hij opnieuw de fout in gaat. Daar moet volgens de rechtbank 'ernstig rekening mee worden gehouden'.
Als de man zijn behandeling niet afmaakt, moet hij ook een jaar de cel in. Bovendien kreeg hij een werkstraf van 240 uur opgelegd.
Baan kwijt
De man had in 2010 meerdere keren seks met zijn destijds 15-jarige stiefdochter en maakte daar stiekem opnames van.
De verdediging stelde dat een celstraf zou betekenen dat de man zijn baan kwijtraakt, waardoor het gezin uit elkaar zou vallen.
Ook werd erop gewezen dat hij uit zichzelf in therapie is gegaan en volledige openheid van zaken heeft gegeven. De man zit daarnaast met zijn vrouw in relatietherapie, waarin later ook het slachtoffer en zijn dochter worden betrokken.

Stoornis
De man lijdt bovendien aan de ontwikkelingsstoornis PDD-NOS, waardoor hij zich moeilijk in anderen kan inleven. Toch kon hij volgens de rechtbank weten dat hij verkeerd bezig was.
De rechtbank rekent het hem ernstig aan dat de ontucht in huiselijke kring werd gepleegd, terwijl het meisje daar op veiligheid had moeten kunnen rekenen.
De behandeling is nog niet afgerond en daarom is volgens de rechtbank niet in te schatten hoe groot het gevaar is dat hij opnieuw in de fout gaat.

Geen celstraf na filmen seks met 15-jarige stiefdochter | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2985828/geen-celstraf-filmen-seks-met-15-jarige-stiefdochter.html)

De rechtbank rekent het hem ernstig aan dat de ontucht in huislijke kring werd gepleegd.
Vandaar 240 uur ipv 120

Charlus
19-12-12, 20:18
Kon 'm niet vinden op Youtube.

Charlus
19-12-12, 20:30
De man lijdt bovendien aan de ontwikkelingsstoornis PDD-NOS, waardoor hij zich moeilijk in anderen kan inleven.
Djinns, PDD-NOS. Wat maakt het uit? Fantastenwetenschap die volgens consensus werkt. Voor mij onvoorstelbaar dat er lieden zijn, zelfs in verantwoordelijke functies, die psychologen serieus nemen.

H.P.Pas
19-12-12, 20:36
Voor mij onvoorstelbaar dat er lieden zijn, zelfs in verantwoordelijke functies, die psychologen serieus nemen.

Je kunt je daar slecht in inleven ?

super ick
19-12-12, 20:46
Je kunt je daar slecht in inleven ?

Mwoah, voor sommigen hoef je niet geleerd te hebben om te kunnen bepalen dat ze er een paar missen. De intelligentere werkt netjes mee en weet wat ze willen horen. Dat blijkt weer uit het recidivecijfer van de zgn uitbehandelden. Dat ligt tamelijk hoog bij kindermisbruik. Op dat vlak heb ik de psychologen ook niet zo hoog zitten.

H.P.Pas
19-12-12, 21:02
Mwoah, voor sommigen hoef je niet geleerd te hebben om te kunnen bepalen dat ze er een paar missen.


Psychologen geven zich daarmee niet tevreden en proberen te classificeren wąt hij dan precies mist. Dat streven lijkt me niet verkeerd.


De intelligentere werkt netjes mee en weet wat ze willen horen. Dat blijkt weer uit het recidivecijfer van de zgn uitbehandelden. Dat ligt tamelijk hoog bij kindermisbruik. Op dat vlak heb ik de psychologen ook niet zo hoog zitten.

Op dat vlak verklaar ik mezelf onbevoegd. Ik heb geen idee.
Psychologie tel quel bij het grof vuil te zetten lijkt me iets te rigoreus.

Charlus
19-12-12, 21:10
Je kunt je daar slecht in inleven?
Mijn formulering kon beter: voor mij onvoorstelbaar dat psychologen serieus worden genomen door lieden die beter zouden moeten weten, lieden die zelfs verantwoordelijke functies bekleden.
Ik kan mij voorstellen dat voor sommigen religie, psychologie of het paranormale de broodnodige steun en troost biedt (ze moeten daartoe wel van een paar blinde vlekken zijn voorzien).
Inleven: nee. Volgens mij kan niemand dat.

Saul
19-12-12, 21:14
Hebben we er al een bepaald type probleem van gemaakt? :moe:

H.P.Pas
19-12-12, 21:16
Hebben we er al een bepaald type probleem van gemaakt? :moe:

Het betreft een taboeprobleem; wie probeert erover na te denken is bij voorbaat verdacht.

super ick
20-12-12, 08:46
Psychologen geven zich daarmee niet tevreden en proberen te classificeren wąt hij dan precies mist. Dat streven lijkt me niet verkeerd.


Op dat vlak verklaar ik mezelf onbevoegd. Ik heb geen idee.
Psychologie tel quel bij het grof vuil te zetten lijkt me iets te rigoreus.

Dat is ook niet verkeerd alleen zit het iets lastiger in elkaar dat een gebroken been ontdekken met een röntgenfoto. De diagnose is vaak giswerk en een combi van bestaande aandoeningen waardoor de remedie ook vaak een vorm van proberen is.

Dat ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Ik zet liever een paar kindermisbruikers extra bij het grof vuil dan het risico lopen op nog meer kinderslachtoffers. De nadruk hoort op de potentiėle slachtoffers te liggen en niet op de daders.