PDA

Bekijk Volledige Versie : wat bezielt mij

ik6678
19-12-12, 14:06
Bismillahi rahmani errahiem

Broeders en zusters,

Ik wil iets kwijt, iets wat mij op dit moment van mijn leven zwaar is komen te staan.

Ik ben een jongeman van 34 jaar en ben sinds mijn 15 de gokverslaafd. Nu heb ik in het verleden nooit mijn probleem serieus genomen, heb altijd keihard gewerkt en heb altijd gedacht het kom allemaal wel goed uiteindelijk. Niet wetende dat deze verdomde verslaving mijzelf en anderen om me heen kapot aan het maken is. Ruim een jaar terug ben ik serieus hulp gaan zoeken en probeerde mijn leven en alles om me heen bij elkaar te rapen. Wellicht is een stukje geschiedenis handig om te vermelden . Ik heb 13 jaar lang tegelijkertijd met mijn problemen samen gewoond met een Nederlandse, zei hielp mij elke keer weer als ik viel, ik heb ondanks alles oprecht van haar gehouden en dacht dat uiteindelijk alles goed zou komen, niet wetende dat zij eigenlijk door mij constant te helpen mijn verslaving daardoor ook in stand werd gehouden (niet dat ik haar de schuld geef overigens ) je denkt er niet bij na als je verslaafd bent, je doet maar. Ook heb ik in deze periode mijn ouders zoveel mogelijk uit mijn leven verbannen, dit omdat de verslaafde in mij vond dat het natuurlijk een bedreiging was. Een tijdje terug hen ik besloten om te gaan werken aan mijn probleem, ik had zoveel schulden gemaakt en mensen belazerd en bedrogen dat ik niet meer er mee kon leven en mezelf niet meer durfde aan te kijken in de spiegel. Ik ben dus professionele hulp gaan zoeken, heb mijn relatie uit gemaakt en vervolgens keihard gewerkt. Nu is het zo dat ik een hele lieve oprechte vrouw heb ontmoet via deze site. En ben in contact gekomen met haar, ze is bijzonder, mooi, oprecht en iemand die mijn hart elke keer doet overslaan. Ik heb haar ook alles verteld alleen heb ik 1 ding achter gehouden, nl dat ik in de laatste periode dat ik gokte hele verkeerde mensen ben tegen gekomen, en daar zon 30000 eu schuld bij heb gemaakt, dit waren verkeerde mensen en schaamde me er ook voor, dat was ook de reden ik het niet had verteld....... ik heb overal vandaan geld bij elkaar gesprokkeld en rekeningen niet betaald, ook haar nichtje heb ik er in betrokken om zsm die mensen af te betalen, heb natuurlijk nooit gezegd waar t voor was, echter bleef er nog zo'n 1/3de open staan, en dacht als ik ga praten op mijn werk en eerlijk zeg dat ik gokverslaafd ben dat ze me wellicht kunnen helpen, nadat ik dat gedaan heb, ik ontslag met wederzijds goedvinden getekend en er zou zo'n kleine 10500 voor mij als genoegdoening uitgeloofd worden, hier wou ik het nichtje mee betalen en wat andere schulden en dan fie mensen voor een hele grote gedeelte weer, zodat ik me kon focussen op herstel en een mooie toekomst. Ik ben eind november naar mijn ex geweest om te kijken of er nog post was, daar eenmaal de straat in te zijn gereden stonden ze me op te wachten en werd bedreigd... Elhemdulillah was t geld gestort, en heb ze toen kunnen afbetaling de volgende dag. Nu is het zo dat ik ga werken aan mijn zelf en echt klaar met het verleden ben, echter zit ik nog met schulden, de schulden die ik heb maken me niet zoveel uit, want het is maar geld en dat wordt InchaAllah met de tijd opgelost. Ik zit echter met 1 ding waar ik met geen mogelijkheid mee weg zal gaan komen, en dat is het nichtje van mijn (hopelijk toekomstige) vrouw. En het mogen ze ook niet weten omdat dan de familie niet wil dat ik met haar door zal gaan, ze hebben gen ongelijk als ik eerlijk ben, alleen zij heeft me nou net dat laatste zetje gegeven en heeft me in laten zien wat belangrijk is in het leven, namelijk liefde, geloof, geven, oprechtheid en tevreden zijn met wat je hebt. Ik ben ten einde raad weet niet meer hoe ik dit moet op gaan lossen en wil haar niet kwijt, het enige wat ok nog kan doen is bidden en hopen op een wonder...... ik wil iig een ding hierover kwijt, mensen ga alsjeblieft nooit gokken, het achtervolgd je totdat je letterlijk kapot gaat.

Egmond Codfried
19-12-12, 14:09
Loopt de arme zuster nu ook gevaar?

ik6678
19-12-12, 14:11
Nee broeder, de mensen zijn hemdulillah betaald en daar ben ik sowieso vanaf..... ik vervolg mijn verhaal zo

Tabdarst010
17-01-13, 13:38
Heb je verhaal gelezen en het is hartverscheurend. Maar ik denk dat je haar de waarheid moet zeggen. Die nichtje van haar is jou bewijs dat je ondanks je verslaving toch een toekomst met haar wilt opbouwen vandaar dat je aan je zelf bent gaan werken, dat je haar een veilige maar zekere toekomst kan aanbieden zonder verslavingen en problemen met verkeerde gasten, zeg eerlijk dat je je schaamde en dat je bang was om der kwijt te raken, dat je eerst je leven op een rijtje wou hebbeen voordat je de stap kon nemen. Beter ben je eerlijk echt waar!
Ik had ook een nicht die wou trouwen met een gast die niet eerlijk tegen der was over zijn gokverslaving en ergste is haar eigen vader is ook gokverslaafd dus zij weet wat voor temera dat is voor een gezin., beetje bij beetje kwam ze erachter waarom alles zo moeizaam ging toen heeft ze gelijk afgeblazen., maar jij bent ander geval omdat jij er iets aandoet maar om een leven te beginnen met haar zal je eerlijk moeten zijn voordat je huwelijk ingaat. Mijn mening.
Ghair inshallah