PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Schandalig dat Michelle Martin in Knokke komt rondlopen'



Marsipulami
19-12-12, 17:59
‘Schandalig dat Michelle Martin in Knokke komt rondlopen'
woensdag 19 december 2012, 17u20


BELGA


KNOKKE-HEIST - Burgemeester Leopold Lippens is zwaar geschokt door het verblijf van Michelle Martin in Knokke-Heist. De vrouw werd er onder andere gezien in een kapsalon en op de zeedijk.



Burgemeester Lippens vindt het onbegrijpelijk dat hij niet op de hoogte gebracht is. Hij kwam pas te weten dat Martin er was door enkele inwoners van zijn gemeente die hem contacteerden omdat ze ongerust waren. ‘Het is schandalig dat iemand die voor opsluiting en foltering van zes meisjes en medeplichtigheid aan de activiteiten van de bende Dutroux en hiervoor veroordeeld werd tot 30 jaar gevangenisstraf, hier zomaar op onze zeedijk kan komen flaneren', zegt Lippens.

‘Deze misdadigster mag van de strafuitvoeringsrechtbank niet in de provincies Luik en Limburg komen ter bescherming van de familieleden van de slachtoffers. Beseft de magistratuur dan niet dat door Martin de toelating te geven om naar een drukke toeristische gemeente zoals Knokke-Heist te komen, de kans bijzonder groot is dat ze hier bepaalde families zoals Lejeune, Delhez, Russo, Lambrecks en Marchal tegen het lijf kan lopen? Houdt ons gerechtelijk apparaat dan totaal geen rekening met het psychische leed dat dergelijke confrontatie met zich zou kunnen meebrengen?'

Lippens hoopt dat procureur Christian Henry zich eens ernstig bezint over de modaliteiten van de voorwaardelijke invrijheidstelling. ‘Via de media wil ik Michelle Martin alvast verwittigen dat ze in Knokke-Heist absoluut niet welkom is en beter in het slotklooster in Malonne verblijft waar ze zich in alle stilte en eenzaamheid kan bezinnen over haar gruweldaden.'

Eind augustus verhuisde Michelle Martin naar het klooster in Malonne. Ze werd voorwaardelijk vrijgelaten, maar dat ging gepaard met enorm veel protest. De politie ging zelfs enkele dagen postvatten aan het klooster om te verzekeren dat de veiligheid van Martin niet in het gedrang kwam.

gjs

Nederlandertje
19-12-12, 18:18
Gewoon een kogel door haar kop jagen.

super ick
20-12-12, 09:48
Ik zie haar voorlopig niet rondlopen. Dat was volgens mij ook niet de afspraak.

momo007
20-12-12, 11:02
ze heeft haar straf gehad en ze mag naar de kapper.