PDA

Bekijk Volledige Versie : Geschiedenis en oorsprong van het Afrocentrisme



super ick
22-12-12, 10:25
Geschiedenis en oorsprong van het Afrocentrisme


Afrocentrisme is een wereldbeeld waarbij Afrika, Afrikanen en hun afstammelingen centraal worden geplaatst.
Afrocentrisme - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afrocentrisme)

Bij zijn onderzoek naar Belle van Zuylens vergeten zwarte oma gaat Egmond Codfried uit van het afrocentrisme.(1) "Een vorm van wetenschap welke de Afrikaanse mens, die ook de eerste mens was, centraal stelt", aldus Codfried. Het afrocentrisme werd begin twintigste eeuw ontwikkeld door zwarte en gekleurde onderzoekers in Noord-Amerika en het Caraïbisch gebied om een tegenwicht te bieden aan de dominante eurocentrische wetenschap die de witte mens centraal zet.

De meeste afrocentrische wetenschappers zijn afkomstig uit kringen van Amerikaanse zwarte nationalisten die in de jaren 60 Afrikaanse namen aannamen om hun band met dat continent te symboliseren. Het lijkt bij de meesten in hun werk niet in eerste instantie om de wetenschap te gaan, maar om het opkrikken van het zwarte zelfvertrouwen. Het is de vraag of hun nu en dan overduidelijk onzinnige beweringen daar werkelijk aan kunnen bijdragen.

Onder afrocentristen vindt men regelrechte racisten die het witte racisme simpelweg omdraaien. Zo meent de New Yorkse professor Leonard Jeffries dat witten minderwaardig zijn door hun gebrek aan melanine, de stof die de menselijke huid zijn kleur geeft. Witten zouden daardoor materialistische, egoïstische, gevoelloze en onderdrukkende "ijsmensen" zijn. Zwarten ziet hij daarentegen als humane, gemeenschapsgerichte, warme en goedhartige "zonmensen".

De afrocentrische ideeën van Jeffries en Welsing sluiten nauw aan bij die van de uiterst rechtse organisatie Nation of Islam, die overigens een vorm van islam promoot die in vrijwel niets lijkt op de islam die we in Nederland kennen. De Nation of Islam beweert namelijk dat de mens oorspronkelijk "aziatisch zwart" was, net als God. Zwarten zouden daarom superieur zijn aan andere "rassen". Witten zouden genetisch gemanipuleerde zwarten zijn. De leiding van de Nation of Islam grossiert ook in denigrerende opmerkingen over joden, homo's, katholieken en gehandicapten. Hun vorm van zwart nationalisme lijkt qua structuur zo sterk op het witte nationalisme van bijvoorbeeld de Ku Klux Klan

Afrocentrisme is geen goed antwoord op eurocentrisme (http://www.gebladerte.nl/11229f77.htm)

Wat is Afrocentrisme?

Afrocentristen beschouwen de mensheid vanuit negroïde oogpunt, zuiver visueel, zonder te letten op cultuur, nationaliteit, geloof of taal. Het gaat er bij de Afrocentrist dus alleen om of iemand negerbloed heeft of met een neger naar bed geweest is. Tenminste, zo werkt het in de praktijk. Feitelijk is Afrocentrisme het extreem racistisch denken, gedragen en handelen van mensen met Afro of negroïde genen. Een Afrocentrist let vooral op uiterlijke kenmerken, zoals huidskleur, neusvorm (platte negerneus), dikke lippen, vorm schedel, haartype (zwart, kroes, dreadlocks, of gekruld), kleur penis, enz. Egmond Codfried kan zelfs aan een geconserveerde teen zien of iemand een negergen heeft, zoals hij mij vertelde

Egmond Codfried is een radicale racist

Een radicale racist let in principe alleen op uiterlijk waarneembare kenmerken, ten gevolge van specifieke genen in het DNA van een persoon. Doordat Egmond Codfried in al zijn teksten en uitlatingen uitsluitend let op uiterlijke Afro kenmerken, kan onomstotelijk bewezen worden dat hij een radicale racist is.

Opmerkelijk is dat Egmond Codfried de 'blanke' volkeren beschouwd als een gefixeerd albinoras, omdat hij Afrocentristisch hierover denkt. Vaak hoor ik wel dat de talloze Afro-volkeren heel negatief denken over zichzelf en eerder geloven in hun eigen minderwaardigheid. Een gemengde vrouw vertelde mij zelfs dat de zelfhaat bij negers en mulatten geïnternaliseerd is en alle geestelijke ontwikkeling naar een sterker zelfbewustzijn blokkeert. Dit betekent dat de meeste negers gevangen zitten in een eigen inferioriteitscomplex en niet meer goed kunnen functioneren, als intelligente mensen. Dit is natuurlijk niet goed voor de vooruitgang van het negerras.

Ik vind het heel triest dat de Nederlandse volksmassa nu verbitterd is en leeft in een kastemaatschappij. Dit is niet de schuld van 'blanken', want de negers, allochtonen en Hindoestanen zijn zelf hieraan schuldig. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik het minst of totaal niet gediscrimineerd wordt door nationalistische of extreemrechtse 'blanken' of Germanen en dit wonderlijk vind. Nationalistische 'blanke' Nederlanders zijn feitelijk geen radicale racisten, want zij letten vooral op geestelijke en ideologische verbondenheid met land, vlag, volk en taal. Dit zijn dingen die ik diepgaand onderzoek
Kritisch Podium Dewanand (http://dewanand.com/wfor1196.htm)

Egmond Codfried
22-12-12, 11:10
http://bluebloodisblackblood.blogspot.nl/

[foto's van oude meesters als Van Ravesteyn en Van Miereveldt vóór de retouche in 1935)

Nu ben ik begonnen met een campagne om onze musea erop te wijzen dat zij aan geschiedvervalsing doen door het tonen van overgeschilderde, gewitte portretten van de Europese elite. De overschilderingen zijn met het blote oog zichtbaar en soms lijkt men zelf in bedekte termen daarover te schrijven.

Bij mijn wetenschappelijk onderzoek geef ik aan hoe de Franse Revolutie (1789-1794) en de laatste revoluties van 1848 deskundigen en de musea directeuren ertoe brachten de portretten van oude meesters als Rembrandt aan te passen aan de behoeften van de witten die nu de macht hadden. Rembrandt werd hun grote held want men geloofde dat hij de derde stand, het gewone volk, de witte lijfeigenen schilderde.

Men verkondigde dat de verf donker was geworden waardoor de gezichten bruin en zwart leken, maar dat het zijn intentie was witte mensen te verven. Daartoe werden dus van 1848 tot 1960 oude portretten aangepast, geretoucheerd en dus gewit. Het resultaat is in het nadeel van Zwarte burgers en Zwarten en gekleurde mensen in het algemeen die men zodoende uit de geschiedenis heeft geschreven. Terwijl Zwarten de eerste Europeanen waren en beschaving en christendom, de identiteit van Europa, brachten.

Hun overheersing beschaafde Europa en maakte Europa zoals wij haar vandaag kennen, maar de overheersing was ook wreed. De huid van witten werd als schoenenleer gebruikt door de elite. De witten hebben zich dus bevrijd van adellijke overheersing, van een elite die zich met heraldische Moren als Zwart identificeerde. Men gebruikte racisme tegen Zwarten om Europa te bevrijden van de overheersing van een adel die zich als Zwart identificeerde.

Menselijke Rassen zijn sinds 1760 een verzinsel ten dienste van de strijd tegen de adellijke overheersing door 2-3% van de bevolking. Dus mijn onderzoek toont begrip voor racisme in zoverre dat de noodzaak van zoveel eeuwen geleden wordt blootgelegd.

Racisme is geen natuulijk rverschijnsel, het werd bewust gecreeerd. Intussen heb ik een museum om mijn onderzoek verder aan de man te brengen en het doel is racisme te deconstrueren. Ik ben geen racist, wel slachtoffer van racisme en wil graag een einde zien van racisme. Racisme wordt in stand gehouden door gewitte, vervalste portretten van de als bruin en zwart beschreven elite in musea op onze kosten tentoon te stellen. Witte suprematie is gevestigd op vervalste portretten.

bluebloodisblackblood.blogspot.com

De genoemde persoon Dewanand is veroordeeld voor het versturen van zogenaamde poederbrieven uit naam van een moslimgroepering naar hindoeorganisaties. Daartoe is hijveroordeeld en heeft jarenlang behandeling ondergaan in een psychiatrische kliniek. Jammer dat men juist zo een gestoorde crimineel tegen mij in stelling brengt.

mark61
22-12-12, 11:19
"Een vorm van wetenschap welke de Afrikaanse mens, die ook de eerste mens was, centraal stelt"

Een isme is een ideologie, en daarmee per definitie geen wetenschap.

Next.

Egmond Codfried
22-12-12, 11:21
17000

Betreft één van de donkerste personen uit de collectie Van Aerssen.
Zoals je zelf kan zien, na aanklikken dat het een zwart persoon is,
en dat vergeelde vernis of donker geworden verf er niets mee te maken heeft.
Dit heeft verder ook niets met racisme tegen witten te maken,
maar is wetenschappelijk onderzoek.
Anna Margaretha van Aerssen was getrouwd met Baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam,
en wordt door haar familielid James Boswell beschreven als : Mrs Maasdam, black as chimney.
Haar echtgenoot is : 'chimney sweeper.'
James Boswell beschrijft zichzelf als 'black.'
Isabelle de Charriere, Belle van Zuylen schrijft een gedicht over deze Baron van de oudste adellijke families,
'A son teint noir et basané,' over zijn zwartbruine kleur.
Zij geeft ook aan dat deze familie beroemd was om hun zwarte teint, ze waren 'swarthy.'
Mijn onderzoek wil gewoon vastsellen wat deze aantekeningen en portretten precies betekenen.
Waarom is een Nederlandse baron zwart als een schoorsteenveger?
Waarom is de rijkste Nederlandse familie van de 17e eeuw bruin en zwart?

Egmond Codfried
22-12-12, 11:32
17000

Betreft één van de donkerste personen uit de collectie Van Aerssen.
Anna Margaretha van Aerssen was getrouwd met Baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam,
en wordt door haar familielid James Boswell beschreven als : Mrs Maasdam, black as chimney.
Haar echtgenoot is : 'chimney sweeper.'
James Boswell beschrijft zichzelf als 'black.'
Isabelle de Charriere, Belle van Zuylen schrijft een gedicht over deze Baron van de oudste adellijke families,
'A son teint noir et basané,' over zijn zwartbruine kleur.
Zij geeft ook aan dat deze familie beroemd was om hun zwarte teint, ze waren 'swarthy.'
Mijn onderzoek wil gewoon vastsellen wat deze aantekeningen en portretten precies betekenen.
Waarom is een Nederlandse baron zwart als een schoorsteenveger?
Waarom is de rijkste Nederlandse familie van de 17e eeuw bruin en zwart?



http://ib.rkd.nl/showimg.mhtml?img=0000038206l.jpg





IB-nummer 38206



1e voorgestelde
genaamd: Petronella Borre
geboren: 1578
overleden: 12-1-1653
ouders: Jeronymus en Anna van Telshout
gehuwd met: Francois van Aerssen van Sommelsdijk op 15-10-1599 te Den Haag
ondertrouw: 25-9-1599

--------------------------------------------------------------------------------

techniek, kunstenaar
soort: schilderij
drager: doek
medium: olie
vorm: rechthoekig
afmetingen: 71.50 cm (h) x 57.50 cm (b)
kunstenaar:
gesigneerd: onbekend
anno:
bijzonderheden:

--------------------------------------------------------------------------------

1identificatie
identificatie: wapen

--------------------------------------------------------------------------------

1verblijfplaats, eigenaar
verblijfplaats: particuliere collectie
eigenaar: particuliere collectie

--------------------------------------------------------------------------------

documentatie
reproductie doos: XVIIA
plaats: BORRE
reproductie soort: foto
negatief nummer: C4020-B (z/w)
documentatie: literatuur

--------------------------------------------------------------------------------

beschrijving

--------------------------------------------------------------------------------

figuur: borststuk
stand hoofd: links
stand lichaam: links
houding: n.v.t.
zicht: aanziend
beschrijving voorgestelde: vrouw
beschrijving: wapenplaats (linksboven)


--------------------------------------------------------------------------------

Object

Mogelijk pendant van het portret van haar echtgenoot IB 14150. Beide schilderijen maakten vermoedelijk deel uit van een reeks van portretten van leden van de famile Van Aerssen, die na 1914 verspreid raakte. Van IB 14150 bleken wapenschild en opschriften latere (18de eeuwse) toevoegingen. Waarschijnlijk is dat bij onderhavig portret eveneens het geval.

Herkomst: collectie W.F.E. (?) baron van Aerssen Beijeren van Voshol (voor 1897 tot waarschijnlijk 1914); collectie Albrecht baron van Aerssen Beijeren van Voshol, Den Haag/Sevilla (waarschijnlijk vanaf 1914 tot 1934 of later; waarschijnlijk tijdelijk in bruikleen geweest aan het Gemeente museum, Den Haag , ca, 1915-1919 (als Jan van Ravesteyn)

Literatuur: Moes dl. 1 (1897), p. 105, nr. 898-1 (als: door M.J.
van Mierevelt, bij baron van Aerssen Beyeren van Voshol te Zwolle); J.Hernandez Diaz, 'Notas de los retratos de la Coleccion del Baron van Aerssen Beijeren', Boletin de Bellas Artes de Sevilla 1 (1934), p. 11, nr. 21

Beschrijving: opgewerkt haar met juwelen, oorhangers, opstaande kanten
kraag, meervouwdige parelsnoer, gedecoreerde japon.


================================================== ====================

Van deze collectie heeft Petronella Borre de meest klassiek Afrikaanse trekken, met kroes haar. Het portret is gewit, men heeft de donkere huid wit gemaakt. Mooie vrouw, boze geruchten over haar en de Franse koning. Zij was de oma van de Surinaamse gouverneur Cornelis van Aerssen van Sommelsdijck en getrouwd met Francois van Aerssen. Haar man was de broer van deze J. van Aerssen (Jehan).

Egmond Codfried
22-12-12, 11:38
1700117001

[Zoals het portret er eerst uitzag voordat men hem wit maakte.]


http://ib.rkd.nl/showimg.mhtml?img=0000038204l.jpg

IB-nummer 38204

1e voorgestelde
naam: Jacques van Aerssen van Triangel
geboren: 1-10-1576 te Brussel
overleden: 9-4-1660 te Den Haag
ouders: Cornelis van Aerssen en Emmerentiana de Regniers
gehuwd met: Maria van der Veecken op 23-9-1603 te Rotterdam
ondertrouw: 6-9-1603
________________________________________
techniek, kunstenaar
soort: schilderij
drager: paneel
medium: olie
vorm: rechthoekig
afmetingen: 71.00 cm (h) x 60.00 cm (b)
kunstenaar: Abraham de Vries
gesigneerd: monogram
anno: 1640
bijzonderheden:
________________________________________
1identificatie
identificatie: wapen
________________________________________
1verblijfplaats, eigenaar
verblijfplaats: particuliere collectie
eigenaar: particuliere collectie
________________________________________
documentatie
reproductie doos: XVIIB
plaats: AERSSEN
reproductie soort: foto
pendantnummer: 38199
negatief nummer: C4018A (z/w)
documentatie: literatuur, afbeelding
________________________________________
beschrijving
________________________________________
figuur: borststuk
stand hoofd: rechts
stand lichaam: rechts
houding: n.v.t.
zicht: aanziend
beschrijving voorgestelde: man
beschrijving: wapenplaats (linksboven)
________________________________________
Object

Zie voor het bijbehorende portret van zijn vrouw: IB 38199. Beide schilderijen behoorden kennelijk tot een serie van portretten van (aangetrouwde) leden van de familie van Aerssen waarvan IB 14150 hoogstwaarschijnlijk ook deel uitmaakte. Van dat portret bleken het wapen linksboven en het bijbehorende opschrift latere toevoegingen te zijn, die werden verwijderd. Ook op dit portret zal het wapen (en een eventueel opschrift ?) later opgebracht zijn.

Herkomst: collectie (W.E.F. ?) baron van Aerssen Beijeren van Voshol, Zwolle (waarschijnlijk tot 1914); collectie Albrecht baron Aerssen Beijeren van Voshol Den Haag/Sevilla (vanaf waarschijnlijk 1914); bruikleen aan het Haags Gemeentemuseum (1915 tot voor 1934)

Literatuur: Moes 1897-1905, dl. 1 (1897), p. 10, nr. 74; C. Hofstede de Groot, 'Inedita.', Oude Kunst 1 (1915-1916),p. 122-133 i.h.b. p. 127-129 met afb.; Gids Gemeente-museum te 's-Gravenhage, Den Haag 1919, p. 36-37, p. 39 (nr.314); J.Hernandez Diaz, 'Notas de los retratos de la Coleccion del Baron van Aerssen Beijeren', Boletin de Bellas Artes de Sevilla 1 (1934), p. 11, afb. op pl. 9; E. Valdivieso, Pintura Holandesa del siglo XVII en Espana, Valladoid 1973, p. 392

Beschrijving; 'hoogrode' gelaatstint, donker, halflang, los krullend haar, snor en sikje, vierkant, plat kraagje met smalle kantrand en akertjes, donker kostuum.


Voorgestelde

Vanaf 1616 heer van Triangel; raadsheer (1603-1628) en president (1628-1649) Raad van Brabant; broer van de bekende diplomaat Francois van Aaerssen van Sommelsdijk (1572-1641).
________________________________________

Egmond Codfried
22-12-12, 11:44
Een isme is een ideologie, en daarmee per definitie geen wetenschap. Next.

In de wetenschap zijn de wetenschappers het nooit met elkaar eens.
Waar de wetenschappers zeggen dat er geen zwarten waren, zeg ik als niet-wetenchappers dat zij er wel waren, en wel een adellijke en koninklijke elite, en ik kom ook met bewijzen van hoe ze eruit zagen. Men zegt dat er geen zwarten waren omdat men ze heeft overwonnen en uit de geschiedenis geschreven. Door hun portretten wit te verven tot 1960 heeft men de geschiedenis willen vervalsen. Ik heb dat hierbij gestuit.

Egmond Codfried
22-12-12, 11:45
17002


http://ib.rkd.nl/showimg.mhtml?img=0000038201l.jpg


IB-nummer 38201

1e voorgestelde
naam: Anna van Assendelft
geboren: circa 1547
overleden: 7-11-1630 te Utrecht
ouders: Dirk (IV) van Assendelft en Adriana van Nassau
gehuwd met: Johan van Beyeren van Schagen op 1568
________________________________________
techniek, kunstenaar
soort: schilderij
drager: paneel
medium: olie
vorm: rechthoekig
afmetingen: 70.00 cm (h) x 60.00 cm (b)
kunstenaar:
gesigneerd: onbekend
anno:
bijzonderheden: kopie/repliek: KOPIE NR. IB49897
________________________________________
1identificatie
identificatie: wapen
________________________________________
1verblijfplaats, eigenaar
verblijfplaats: particuliere collectie
eigenaar: particuliere collectie
________________________________________
documentatie
reproductie doos: XVIIA
plaats: BEYEREN
reproductie soort: foto
pendantnummer: 38200
negatief nummer: C4016B (z/w)
documentatie: literatuur, afbeelding
________________________________________
beschrijving
________________________________________
figuur: halffiguur
stand hoofd: links
stand lichaam: links
houding: n.v.t.
zicht: aanziend
beschrijving voorgestelde: vrouw, oud
beschrijving: wapenplaats (linksboven)
________________________________________
Object

Zou door J. van Ravesteyn in 1620 vervaardigd zijn; vergelijk echter
het originele portret (IB 49897) door Ravesteyn (anno 1612, aet.
65), waarnaar dit portret een kopie is.

Niet bij Moes

Literatuur: J.Hernandez Diaz, 'Notas de los retratos de la Coleccion del
Baron van Aerssen Beijeren', Boletin de Bellas Artes de Sevilla 1 (1934), p. 10, nr. 16, afb. op pl. 8 (als J. van ravesteijn, portret Anna van Assendelft); E. Valdivieso, Pintura Holandesa del siglo XVII en Espana, Valladolid 1973, p. 345

Beschrijving: vluugelmuts met zwarte tipsluier; plooikraag; zwarte vlieger; sieraad aan hanger om de hals; geplooide manchetten, linkerhand
zichtbaar met ring.


Voorgestelde

mark61
22-12-12, 12:03
In de wetenschap zijn de wetenschappers het nooit met elkaar eens.
Waar de wetenschappers zeggen dat er geen zwarten waren, zeg ik als niet-wetenchappers dat zij er wel waren, en wel een adellijke en koninklijke elite, en ik kom ook met bewijzen van hoe ze eruit zagen. Men zegt dat er geen zwarten waren omdat men ze heeft overwonnen en uit de geschiedenis geschreven. Door hun portretten wit te verven tot 1960 heeft men de geschiedenis willen vervalsen. Ik heb dat hierbij gestuit.

Een isme is een ideologie, en daarmee per definitie geen wetenschap.

Next.

Egmond Codfried
22-12-12, 12:08
Ik noem mezelf geen afrocentrist want ik weet niet wat dat betekent.
Er zij verschillende scholen van onderzoek, en verschillende onderzoekers komen tot verschillende conclusies.
Ik volg JA Rogers die Zwarte mensen op Europese tronen beschreef.
Mijn onderzoek is een aanvulling.

Fulanadetal
22-12-12, 12:30
In welke wetenschappelijke tijdschriften heb je gepubliceerd? Peer reviewed enzo. Heb je wat verwijzingen voor ons?
Niet naar boeken in eigen beheer uitgegeven.

knuppeltje
22-12-12, 13:26
In welke wetenschappelijke tijdschriften heb je gepubliceerd? Peer reviewed enzo. Heb je wat verwijzingen voor ons?
Niet naar boeken in eigen beheer uitgegeven.

Dat zegt ook niet alles als je afgaat wie er van die gasten de laatste tijd door de mand zijn gevallen. :stout:

Egmond Codfried
22-12-12, 13:35
Dat zegt ook niet alles als je afgaat wie er van die gasten de laatste tijd door de mand zijn gevallen. :stout:

Dank je wel. Is dit opeens een wetenschappelijk forum, waar alleen maar door de KNAW erkende mensen mogen posten? Ik meen dat ik wetenschappelijk wangedrag op het spoor ben gekomen en dat de museumdirecties de boel bedonderen.

17004

Dorothea van Denemarken, een nichtje van Keizer Charles V Habsburg,
is duidelijk een zwarte vrouw.

knuppeltje
22-12-12, 13:55
Dank je wel.

Graag gedaan. Maar die smiley stond er niet voor niets.

Egmond Codfried
22-12-12, 14:07
Graag gedaan. Maar die smiley stond er niet voor niets.

Wat zegt de smiley?

Er is veel gepraat over pesterijen in Nederland,
ik geloof dat ik hier gepest wordt en dank je dat je daar NIET aan meedoet.

super ick
22-12-12, 15:07
Je wordt een rascist genoemd..........

Fulanadetal
22-12-12, 16:36
Wat zegt de smiley?

Er is veel gepraat over pesterijen in Nederland,
ik geloof dat ik hier gepest wordt en dank je dat je daar NIET aan meedoet.

Laat de verwijzingen naar je artikelen zien, en naar reacties van collega onderzoekers, en misschien word je serieus genomen. Nu ben je alleen maar aan het roepen. Heel hard en veel. Je doet me steeds denken aan Wilkens ("Waar eens Troje lag").
En ja, we houden hier van verwijzingen en bronnen, al is dit geen wetenschappelijk forum.

Egmond Codfried
22-12-12, 16:39
Je wordt een rascist genoemd..........

Dat is onterecht. Amerikanen staan bekend om hun racisme en willen dus niets horen van mijn wetenschappelijk onderzoek. Hier hebben we hetzelfde kuddedierengedrag en loopt eentje mij te beldigen en volgt de rest. Ik ben geen racist en ik noem mezelf ook nooit afrocentrist. Ik houd niet van labels en hokjesgeest denken en sommige van jullie hier zijn uiterst primitief. Als ik een racist zou zijn moeten ze mijn museum sluiten want het hangt vol plaatjes van historische europeanen die als zwart en bruin worden ebschreven. Willem van Oranje: meer bruin dan wit, bruyn van verve ende baerbe. Beresteyn 1933 op de eerste pagina. Ik baseer mijn theorie in de eerste plaats op beschrijvingen van europese adellijke personen als schoorsteenveger en zoek dan de bijpassende afbeeldingendie een zwarte persoon tonen. sommige tonen ook klassieke afrikaanse gelaatstrekken. dat beschrijf ik en trek conclusies. Dat maakt mij niet tot een racist.

Fulanadetal
22-12-12, 16:57
Dat is onterecht. Amerikanen staan bekend om hun racisme en willen dus niets horen van mijn wetenschappelijk onderzoek.

Je artikelen svp?

Fulanadetal
22-12-12, 16:58
sommige tonen ook klassieke afrikaanse gelaatstrekken. dat beschrijf ik en trek conclusies.

Klassieke afrikaanse gelaatstrekken, te weten.......?

Firefox
22-12-12, 22:14
Dat is onterecht. Amerikanen staan bekend om hun racisme en willen dus niets horen van mijn wetenschappelijk onderzoek. Hier hebben we hetzelfde kuddedierengedrag en loopt eentje mij te beldigen en volgt de rest. Ik ben geen racist en ik noem mezelf ook nooit afrocentrist. Ik houd niet van labels en hokjesgeest denken en sommige van jullie hier zijn uiterst primitief. Als ik een racist zou zijn moeten ze mijn museum sluiten want het hangt vol plaatjes van historische europeanen die als zwart en bruin worden ebschreven. Willem van Oranje: meer bruin dan wit, bruyn van verve ende baerbe. Beresteyn 1933 op de eerste pagina. Ik baseer mijn theorie in de eerste plaats op beschrijvingen van europese adellijke personen als schoorsteenveger en zoek dan de bijpassende afbeeldingendie een zwarte persoon tonen. sommige tonen ook klassieke afrikaanse gelaatstrekken. dat beschrijf ik en trek conclusies. Dat maakt mij niet tot een racist.

Met zumbalippen?

Eke
22-12-12, 22:30
Klassieke afrikaanse gelaatstrekken, te weten.......?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

We hebben trouwens als bewoners van de Lage Landen een zeevaarders/handels-verleden (havensteden !!!) en veel van onze nederzettingen liggen langs doorgaande wegen . Herinneren jullie de Romeinen nog ? Hebben hier geleefd en bemind. De Spanjaarden ? Hebben hier geleefd en gemind.enz.


Me dunkt dat we allerlei varianten uiterlijk kennen ! OOK onder het gewone volk, EC.

En dat meelwit een tijd mode is geweest onder de adel (Zonnekoning !)wil niet zeggen dat er een andere keer weer een periode is dat bruin geliefd is als teint.

Firefox
22-12-12, 22:30
Daar ben ik ook benieuwd naar.

We hebben trouwens als bewoners van de lage lande een zeevaarders/handels-verleden en onze nederzettingen liggen langs doorgaande wegen . Herinneren jullie de Romeinen nog ? De Spanjaarden ? Me dunkt dat we allerlei varianten uiterlijk kennen.

Niemand herinnert zich de Romeinen en de Spanjaarden.

Eke
22-12-12, 22:49
Niemand herinnert zich de Romeinen en de Spanjaarden.

OOK zij zitten in onze genen :hihi:
Psssst. maar wij ook in de hunne. Soort kruisbestuiving.

Firefox
22-12-12, 22:54
OOK zij zitten in onze genen :hihi: Psssst. maar wij ook in de hunne.

Dat is helemaal niet zo duidelijk hoor. Sinds de Romeinse tijd is er door emigratie en immigratie een behoorlijke bevolkingswisseling geweest. Die "Spanjaarden" kwamen voornamelijk niet uit Spanje, maar wel uit Waalse gebieden.

super ick
23-12-12, 09:57
Je artikelen svp?

Je kunt vragen tot je een ons weegt.

Hij is overal al gebanned (uiteraard niet zijn schuld)

Google zijn naam en je bent er snel achter. Een fantast is het.
Op zich niet erg hoor maar hij brengt het als een soort wetenschap.

Eke
23-12-12, 11:21
Dat is helemaal niet zo duidelijk hoor. Sinds de Romeinse tijd is er door emigratie en immigratie een behoorlijke bevolkingswisseling geweest. Die "Spanjaarden" kwamen voornamelijk niet uit Spanje, maar wel uit Waalse gebieden.

Ja, precies, heel veel wisseling van bewoners :)

Het Spaanse Hof ronselde in Wallonië ? Klinkt plausibel.

Fulanadetal
23-12-12, 12:17
Je kunt vragen tot je een ons weegt.

Hij is overal al gebanned (uiteraard niet zijn schuld)

Google zijn naam en je bent er snel achter. Een fantast is het.
Op zich niet erg hoor maar hij brengt het als een soort wetenschap.

Tot ik een ons weeg. Dan ga ik nog even door, ik wil twee kilo kwijt.

He, Glenn Marat, waar blijven je verwijzingen? Wie weet krijg je dan toch nog mensen die willen investeren in je boeken! egmond codfried | TenPages.com (http://www.tenpages.com/egmond_codfried)

Firefox
23-12-12, 14:07
Ja, precies, heel veel wisseling van bewoners :)

Het Spaanse Hof ronselde in Wallonië ? Klinkt plausibel.

Niet spciaal Wallonië, maar bijvoorbeeld de Franstalige gebieden van het Duitse Rijk, dat zoals je misschien weet ook een Habsburgse heerser had. Het was overigens de hertog van Alva die het lerger samenstelde, wel op bevel van de Spaanse koning.

Egmond Codfried
23-12-12, 15:29
Vandaag las ik in een historisch tijdschrift over de heksenvervolgingen in europa en het lijkt alsof ik door sommige van jullie nu een heksenproces aan mijn broek heb. heksen werden gewogen en via een truc te licht bevonden of werden in het water gemikt, vastgebonden en als ze verdronken waren ze geen heks. men is werkelijk dicht bij zijn primitieve, achterlijke roots gebleven. Niemand is verplicht mijn onderzoeken en conclusies te geloven. Maar blijkbaar moet wat anderen beweren wel als waarheid geaccepteerd worden. dit is hoe het gaat in de landen waarover men in europa zo klaagt, dat dictatoriale, als je kritiek hebt maag je opdonderen naar het buitenland, want alles in het moederland is perfect, en de leider is de beste persoon ter wereld. rutte werd voor discrimnatie veroordeeld. is het verboden dat hier te vermelden? het stond in de krant.

super ick
23-12-12, 18:25
Tot ik een ons weeg. Dan ga ik nog even door, ik wil twee kilo kwijt.



20 keer en je bent er :hihi:

super ick
23-12-12, 18:26
Vandaag las ik in een historisch tijdschrift over de heksenvervolgingen in europa en het lijkt alsof ik door sommige van jullie nu een heksenproces aan mijn broek heb. heksen werden gewogen en via een truc te licht bevonden of werden in het water gemikt, vastgebonden en als ze verdronken waren ze geen heks. men is werkelijk dicht bij zijn primitieve, achterlijke roots gebleven. Niemand is verplicht mijn onderzoeken en conclusies te geloven. Maar blijkbaar moet wat anderen beweren wel als waarheid geaccepteerd worden. dit is hoe het gaat in de landen waarover men in europa zo klaagt, dat dictatoriale, als je kritiek hebt maag je opdonderen naar het buitenland, want alles in het moederland is perfect, en de leider is de beste persoon ter wereld. rutte werd voor discrimnatie veroordeeld. is het verboden dat hier te vermelden? het stond in de krant.

Inderdaad niemand is verplicht jou 'onderzoeken' te geloven.

Alleen ga je dan wel een potje huilie huilie doen over heksenverbranding en achterlijke roots.