PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderonsjes



mark61
22-12-12, 13:02
Dus Josje van Rey was in Roermond wethouder van Roomse Sjoemelzaken en liet zich graag omkopen door zijn criminele kompaan Pietje van Pol. Die Pietje zorgde ervoor dat de kop van Josje zijn partijgenoot Fransje Weekers tijdens de verkiezingscampagne op een heel groot billboard langs de A73 prijkte. Dat billboard was in het bezit van Pietje. Fransje moest namelijk landelijk gelanceerd worden en die missie is geslaagd. Fransje werd staatssecretaris van Financiën en zorgde er persoonlijk voor dat de in Roermond gevestigde Belastingdienst niet naar Venlo verhuisde. Voor Josje was het wel handig dat de Belastingdienst in Roermond bleef want dan kon hij voor een simpel adviesje zo even binnen kuieren. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Maar wat deed Josje? Josje liep niet binnen voor een advies, maar schreef rechtstreeks een brief aan staatssecretaris Fransje Weekers, die mede door de hulp van hem en Pietje op het ministerie zetelde. Vooral die brief van Josje aan Fransje vind ik zo aandoenlijk. Middeleeuws Rooms gekonkel. Natuurlijk heeft Fransje na afloop verklaard dat hij die brief, net als alle andere brieven, gewoon heeft doorgestuurd aan de dienstdoende ambtenaar, maar hij weet ook dat niemand hem gelooft. Fransje wist precies aan welke ambtenaar hij hem moest geven en heeft ongetwijfeld nog iets binnensmonds gelispeld. Zo doen we dat.

Hij heeft zich er donderdag keurig met een sorry-light uitgebazeld, de Kamerleden hebben gelogen dat ze hem geloofden, Pietje en Josje hebben het katholieke zweet van hun voorhoofden gewist en de Zwolse verloofde van ex-staatssecretaris Verdaas heeft meewarig tegen haar lief gefluisterd: „Het kan dus wel, stumperd!” Cootje keek geïrriteerd op van zijn ingewikkelde bonnetjesadministratie.

De brief van Josje aan staatssecretaris Fransje is natuurlijk het interessantst van alles. Dat die man niet gewoon net als iedereen via zijn accountant in dispuut gaat met de plaatselijke belastinginspecteur geeft aan hoe hij denkt. Ik herken dit wel. Zelf regel ik mijn belastingaangifte al jaren rechtstreeks via onze koningin. Ik sla de minister zelfs over. Trix en ik dealen tijdens een high tea op Paleis Noordeinde. Zij geeft mij een stevig financieel voordeel in ruil dat ik haar niet te hard aanpak in mijn conferences en columns.

Waarom zijn Limburgers zo voorspelbaar? Gerdje Leers was ook zo’n schoolvoorbeeld met zijn huisje aan de Zwarte Zee. Zwarte zee! Grappig begrip voor een cabaretier.

Deze zaterdagochtend staat er een interview met de inmiddels ook gesjeesde Limburger Maxime Verhagen in de Volkskrant. Daarin legt hij op uilskuikerige wijze uit dat hij zich achteraf vergist heeft in de toenmalige gedoogconstructie met de PVV. Hoe kan dat nou? Je weet toch wat gedogen is? Je weet toch dat je dan bij de gratie van die lichtbruine geblondeerde in het zadel blijft? Alle op dat moment nog helder denkende CDA’ers schreeuwden hem op dat beroemde congres toe dat hij blind, doof en gek was. Dat dit minimaal een halvering van de partij betekende. De door mij bewonderde Hannie van Leeuwen zei het luid en duidelijk. Hirsch Ballin was glashelder. Alleen het altijd blije Limburgse kermispaard Camiel Eurlings viel hem bij. Die ging aan het eind van het congres als een hitsige homo emotioneel tekeer tegen Maxime, die ontroerd volschoot. Zelden zo hard gelachen als toen. Mag de scene nog graag terugtoveren in mijn computer. De woorden van Camiel en de ontroerde blik van Maxime. Limburgs volkstoneel van de bovenste plank. Subsidie aanvragen en gauw langs alle Limburgse carnavalsverenigingen op tournee.

Las deze week dat dat niet nodig is. Camiel wordt namelijk topman bij onze eigen KLM. Waarom? Gewoon omdat hij alle Haagse telefoonnummers in zijn iPhone heeft staan. Hij weet hoe er geritseld moet worden. Meer redenen zijn er niet te bedenken. Wat dat inhoudt? Dat Maxime binnenkort ook weer van de straat is. Krijgt ongetwijfeld een baantje bij Camiel. Adviseur of commissaris of consultant of gewoon brokkenpiloot. En Josje regelt via Pietje vast een mooi billboard langs de snelweg. Met de ontroerende tekst: Camiel Bedankt!

Onderonsjes :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/youp/2012/12/22/onderonsjes/)

Charlus
22-12-12, 14:22
Youp van 't Hek is een helaas overlopende emmer diarree.
Ik heb gesproken.

Egmond Codfried
22-12-12, 14:38
Ons Neerlands volk moet weer de macht grijpen...

knuppeltje
22-12-12, 14:40
Hirsch Ballin was glashelder.

Alleen het altijd blije Limburgse kermispaard Camiel Eurlings viel hem bij. Die ging aan het eind van het congres als een hitsige homo emotioneel tekeer tegen Maxime, die ontroerd volschoot. [/url]

Je moet eens in de Volkskrant van vandaag eens lezen wat hij onder andere over die brave Hirsch zegt. Hij begrijpt het nog steeds niet. Hij begrijpt nu ook wel dat zijn keus voor die gedoogconstructie eigenlijk niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, dat dat misschien beter niet had kunnen gebeuren, maar dat lag niet aan de keus zelf, maar aan de tegenwerkers. De keus was goed.

Als lid van het gilde ben ik zelf ook wel eens geëmotioneerd, moet ik naar waarheid zeggen, maar het optreden Camieltje was echt een lachertje. Maar nu is het volgens mij met hem helemaal goedgekomen. Hij wordt nu de hoogste baas bij de KLM.

knuppeltje
22-12-12, 14:42
Ons Neerlands volk moet weer de macht grijpen...

Weer met z'n allen de barricades op? Zijn we tegenwoordig veel te verwend voor. Gaat dus niet lukken.

Egmond Codfried
22-12-12, 14:45
Weer met z'n allen de barricades op? Zijn we tegenwoordig veel te verwend voor. Gaat dus niet lukken.

Dat is wat ze je willen doen geloven, resistance is futile, ik geloof daar niet in vandaar mijn museum en blog. Het moet nu juist gemakkelijker zijn een verandering te bereiken want we hebben het internet, telefoon, snel transport mogelijkheden, en mensen zijn meer ontwikkeld en niet religieus etc..

http://dalitandtribe.files.wordpress.com/2010/02/karl-marx0.jpg

Karl Marx had 'Mohr' als bijnaam.

knuppeltje
22-12-12, 14:53
Het moet nu juist gemakkelijker zijn een verandering te bereiken want we hebben het internet, telefoon, snel transport mogelijkheden, en mensen zijn meer ontwikkeld en niet religieus etc..

Richt een partij op.

Egmond Codfried
22-12-12, 15:10
Richt een partij op.

Ik heb natuurlijk mijn onderzoek en mijn museum en zoek medestaanders voor mijn projecten,
maar een hele partij oprichten is andere koek.
Maar alles wat ik verder doe is politiek gemotiveerd.
Maar tien procent van de mensen kan zelfstandig denken,
de rest zijn meelopers.

knuppeltje
23-12-12, 09:33
Maar tien procent van de mensen kan zelfstandig denken,
de rest zijn meelopers.

Daar lijkt het hier ook wel op.

Firefox
23-12-12, 10:00
Daar lijkt het hier ook wel op.

Tien procent wordt hier bij lange niet gehaald.

super ick
23-12-12, 10:24
Daar lijkt het hier ook wel op.

Tis maar goed dat jij een beetje meeloopt.

knuppeltje
23-12-12, 13:22
Tien procent wordt hier bij lange niet gehaald.

Pessimist. Bah!

knuppeltje
23-12-12, 13:28
Tis maar goed dat jij een beetje meeloopt.

Dat krikt het gemiddelde hier inderdaad een flink stuk omhoog. :ego:

Charlus
23-12-12, 20:13
Maar tien procent van de mensen kan zelfstandig denken,
de rest zijn meelopers.
Zelfstandige denkers zijn meelopers met inbeelding.