PDA

Bekijk Volledige Versie : Maxime Verhagen neemt een loopje met de WAARHEID... Maxime Verhagen heeft CDA om zeep geholpen...



Wizdom
23-12-12, 23:12
Toenmalig partijleider van het CDA Maxime Verhagen weigerde in 2010 alternatieven te onderzoeken toen er bezwaren rezen tegen een coalitie met gedoogsteun van de PVV. Dat zei toenmalig informateur en partijgenoot Ruud Lubbers zondag in Buitenhof.

Aanvankelijk was Lubbers voor een coalitie met gedoogsteun van de PVV, maar toen toenmalig minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin en toenmalig minister van Volksgezondheid Ab Klink (beiden CDA) afhaakten, zag ook Lubbers het niet meer zitten. Hij raadde toen aan te onderzoeken of een coalitie kon worden gevormd met VVD, D66, GroenLinks en ChristenUnie, zei hij in Buitenhof.

De partijtop weigerde dit volgens hem. "Verhagen heeft doorgezet, hij noemde het later een feest van de democratie omdat er een meerderheid was, maar een aanzienlijk aantal mensen zei toen al dat het fout zou gaan." Lubbers wees erop dat precies de coalitie die hij aanraadde, later bekend als de Kunduz-coalitie, eerder dit jaar een begrotingsakkoord wist te sluiten na het mislukken van het Catshuisberaad.

De beweringen van Lubbers lijken niet te stroken met wat Verhagen zaterdag in een interview met De Telegraaf zei. Daarin gaf hij aan dat Lubbers tot het laatst heeft geprobeerd Hirsch Ballin in het kabinet te krijgen.

Wizdom
23-12-12, 23:17
Je mag van de PVV vinden wat je wilt. Het met die partij eens zijn, of het met die partij oneens zijn. Maar die partij eerst omarmen en dan als het mis blijkt te gaan opeens zeggen dat je grote moeite met ze hebt, dat is fout. Zoals het fout dat we kennen in de oorlog. Deel 1 van een tweeluik over de idioten van het CDA. Deel 2 leest u hier.

Maxime Verhagen is een randdebiel. Een idioot. En een lafbek.

Gevoelsmatig was hij tegen regeringsdeelname van de PVV. Dus werd de PVV gedoogpartner. Het complete kabinetsbeleid behoefde vervolgens de instemming van de PVV. Zelfs de namen van de ministers en staatssecretarissen gingen keurig op een briefje langs Geert Wilders om te controleren of de beoogde bewindspersonen wel voldeden aan het eisenpakket van Geert. Rechts en racistisch, dat moesten ze wezen. En achteraf vindt Maxime Verhagen het wat raar dat iedereen dat kabinet Rutte-1 beschouwde als een kabinet van VVD, CDA én PVV.

Kijk. Dan ben je dus niet goed bij je hoofd. Dan ben je dus een idioot.

Maar erger nog: Maxime Verhagen is een lafbek. Na het bijna mislukken van formatiebesprekingen vond Verhagen dat het welletjes was geweest. Zelf heeft hij dat destijds nooit gezegd. Nee, Verhagen vond dat CDA-dwarsliggers Ferrier en Koppejan maar definitief nee hadden moeten zeggen. Jammer voor Verhagen: Ferrier en Koppejan deden wat een fatsoenlijk democraat doet: zich uiteindelijk scharen achter de mening van de meerderheid in de CDA-fractie. Volkomen terecht lieten zij zich niet voor het karretje van Maxime spannen.

Een politicus met een béétje ballen zegt zélf wat hij wil. Zegt zélf wat hij vindt. Je verschuilen achter anderen is zo’n beetje de ergste soort lafbekkerij. In het dagelijks leven, en in de politiek. Je kent dat wel, die chef die bij een ontslaggesprek tegen de medewerker die de laan wordt uitgestuurd, zegt: “Ik vind je tof, maar ja, je collega’s willen je niet, dus ik heb geen andere keuze.” Sodemieter op! Maar dat is wat de vuile rat Verhagen had gehoopt te kunnen zeggen: “Sorry Geert, je weet dat ik graag met je was blijven samenwerken, maar ja, Koppejan en Ferrier willen niet, dus we gaan het niet redden.”

Sowieso een raar verhaal van Verhagen in de Volkskrant. Nu een beetje roepen dat hij zo’n grote moeite had met de PVV. Gelul. Hij had helemaal geen moeite met Geert en zijn kornuiten. De enige reden dat Verhagen niet met de PVV als regeringspartij in zee kon, was dat zijn achterban dat nooit zou pikken. Dus nu afstand nemen is niets meer dan een praatje voor de vaak. Verhagen: honderd procent fout na de oorlog.

Na de bevrijding van ons land werden de ergste collaborateurs volkomen terecht ter dood veroordeeld. Dat was een prima oplossing. Helaas doen we dat nu niet meer, fascisten vermoorden. Heeft die Verhagen mooi mazzel.

knuppeltje
24-12-12, 08:12
Ik weet niet of Lubbers ook niet een loopje neemt, ook hij heeft wel een paar vlekjes. Ik denk dat alle betrokkenen bij die kwestie ieder zijn reden heeft om dat in meer of mindere mate te doen.

Maar dat neemt niet weg dat we Limburg al járen geleden aan onze Mars en zijn vriendjes hadden moeten geven. Eigenlijk al na het sluiten van de mijnen. Hadden we ook nooit dat gedonder met dat vermaledijde gedoogkabinet gehad.

super ick
24-12-12, 09:25
CDA had de C moeten laten vallen toen ze onder Lubbers toestemming gaven kernwapens in Woensdrecht te stationeren.

De traditionele CDA kiezer heeft dat ruggengraatloze gedraai nog lang gepikt.

Firefox
24-12-12, 10:12
CDA had de C moeten laten vallen toen ze onder Lubbers toestemming gaven kernwapens in Woensdrecht te stationeren.

De traditionele CDA kiezer heeft dat ruggengraatloze gedraai nog lang gepikt.

In de Bijbel vind je echt geen verbod op kernwapens hoor.

knuppeltje
24-12-12, 10:14
In de Bijbel vind je echt geen verbod op kernwapens hoor.

Daar hebben ze het verschillende keren over gruwelijke oorlogsmisdaden en genocide. Een heel leerzaam boek.

Firefox
24-12-12, 10:15
Daar hebben ze het verschillende keren over gruwelijke oorlogsmisdaden en genocide. Een heel leerzaam boek.

Hou jij je nou maar vast aan de koran.

knuppeltje
24-12-12, 10:17
Hou jij je nou maar vast aan de koran.

Jij begon over de bijbel, niet ik.

Firefox
24-12-12, 10:22
Jij begon over de bijbel, niet ik.

Inderdaad, is dat verboden soms?

knuppeltje
24-12-12, 10:29
Inderdaad, is dat verboden soms?

:slaap:

Firefox
24-12-12, 10:34
:slaap:

Het zou hier net zo kunnen gaan als in veel islamitische landen. Gelukkig mag hier de Bijbel nog en kernwapens.

mark61
24-12-12, 11:07
In de Bijbel vind je echt geen verbod op kernwapens hoor.

Nee, dat 'gij zult niet doden' is om je reet mee af te vegen. Wat veel christenen dan ook altijd enthousiast gedaan hebben.

mark61
24-12-12, 11:08
Hou jij je nou maar vast aan de koran.

Yep, op grond van de koran heeft Khamenei nog een fatwa tegen kernwapens afgekondigd. Wordt lullig als hij daar op terug zou komen.

Firefox
24-12-12, 16:05
Yep, op grond van de koran heeft Khamenei nog een fatwa tegen kernwapens afgekondigd. Wordt lullig als hij daar op terug zou komen.

Weer zo'n verzinsel van jou. In de koran worden kernwapens niet genoemd.

Ali Yas
24-12-12, 18:48
Weer zo'n verzinsel van jou. In de koran worden kernwapens niet genoemd.
Nou, niet precies, maar de tegenstrevers van de islam wordt wel op heel veel plaatsen in de Koran het vuur in het vooruitzicht gesteld. En als er nou één bom is waar je het warm van krijgt...

super ick
25-12-12, 11:50
In de Bijbel vind je echt geen verbod op kernwapens hoor.

Volgens mij is een bom gemaakt om zoveel mogelijk mensen te in 1 keer te doden niet echt in overeenstemming met het Christelijke gedachtengoed.

Firefox
25-12-12, 12:14
Volgens mij is een bom gemaakt om zoveel mogelijk mensen te in 1 keer te doden niet echt in overeenstemming met het Christelijke gedachtengoed.

Leuk dat jij nu ook al voor christenen de Bijbel interpreteert. Dank je wel hoor!

super ick
25-12-12, 23:14
Leuk dat jij nu ook al voor christenen de Bijbel interpreteert. Dank je wel hoor!

Exclusief aan de christenen overlaten heeft anders de nodige narigheid tot gevolg gehad. Wat dat betreft zijn het soms net mensen. Verheven opmerkingen staan in deze dus niet zo mooi.

Waarom geef je geen antwoord?

Firefox
25-12-12, 23:52
Exclusief aan de christenen overlaten heeft anders de nodige narigheid tot gevolg gehad. Wat dat betreft zijn het soms net mensen. Verheven opmerkingen staan in deze dus niet zo mooi.

Waarom geef je geen antwoord?

Mensen produceren narigheid, christenen zowel als niet-christenen.

Heb jij dan een vraag gesteld?

CONTRA
26-12-12, 08:51
Leuk dat jij nu ook al voor christenen de Bijbel interpreteert. Dank je wel hoor!

doe niet zo overgevoelig. nergens interpreteert hy de bijbel voor christenen.

knuppeltje
26-12-12, 09:02
Leuk dat jij nu ook al voor christenen de Bijbel interpreteert. Dank je wel hoor!

Gelukkig hebben we die van jou nog.

super ick
26-12-12, 15:13
doe niet zo overgevoelig. nergens interpreteert hy de bijbel voor christenen.

Kennelijk een gevoelig snaartje geraakt. Dan is er ineens weinig meer over van de naastenliefde en vergevingsgezindheid.

Firefox
26-12-12, 15:45
Kennelijk een gevoelig snaartje geraakt. Dan is er ineens weinig meer over van de naastenliefde en vergevingsgezindheid.

Jij jouw geloof, ik het mijne.

super ick
26-12-12, 21:22
Jij jouw geloof, ik het mijne.

Jij jou interpretatie ik de mijne bedoel je.

Firefox
27-12-12, 00:20
Jij jou interpretatie ik de mijne bedoel je.

Zoals je wilt...