PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijbelse Anschluss eindelijk voltrokken!



Al Sawt
25-12-12, 01:53
Leden verloren stam naar Israël


Leden van de stam Bnei Menashe zien hun familieleden weer op het vliegveld vlak bij Tel Aviv
AFP
Toegevoegd: maandag 24 dec 2012, 21:58
Update: maandag 24 dec 2012, 22:08
In Israël zijn vandaag weer 53 Joden uit het noordoosten van India aangekomen, die geloven dat ze behoren tot een verloren bijbelse Joodse stam. Tussen 2005 en 2007 waren al 1700 leden van de stam Bnei Menashe naar Israël geëmigreerd.

De Bnei Menashe zeggen dat ze afstammen van Joden die door het oude Israël in ballingschap naar India zijn gestuurd. Dat zou gebeurd zijn in de 8e eeuw voor Christus.

Een Israëlische opperrabijn erkende het volk in 2005 als de verloren stam, waarna 1700 leden emigreerden naar Israël, totdat de Israëlische regering hen in 2007 geen visa meer verleende.

Droom
Onlangs besloot Israël de Bnei Menashe toch weer visa te geven, zodat de 7200 achtergebleven leden van de stam ook naar Israël konden.

De komende weken worden nog honderden leden van de stam verwacht. Een vrouw die vandaag aankwam met haar man en baby zei dat haar droom "na duizenden jaren wachten" was uitgekomen.Bron: NOS


Een mooie kerstgedachte dat zij na 1000en jaren wachten, naar beloofde land kunnen. Lang leve dergelijke daad van racisme. Maar aan andere kant: Als Indiër zou ik voor een dagelijkse kommetje rijst, mezelf ook Semiet noemen.

Firefox
25-12-12, 10:54
Een mooie kerstgedachte dat zij na 1000en jaren wachten, naar beloofde land kunnen. Lang leve dergelijke daad van racisme. Maar aan andere kant: Als Indiër zou ik voor een dagelijkse kommetje rijst, mezelf ook Semiet noemen.

Ook met kerst een haatboodschap van onze islamitische moderator Al Sawt.

Dank je wel, we weten weer waar we aan toe zijn!

Al Sawt
26-12-12, 01:18
Nee, jouw Zionistische vriendjes houden zich met bezig met een zalige respect voor kerst. Met hun racistische daad.

Firefox
26-12-12, 01:20
Nee, jouw Zionistische vriendjes houden zich met bezig met een zalige respect voor kerst. Met hun racistische daad.

Alleen haat gedijt bij personen als jij.

knots71karel
26-12-12, 23:41
Nee, jouw Zionistische vriendjes houden zich met bezig met een zalige respect voor kerst. Met hun racistische daad.

Vraag me af in hoe verre Fire Fox vriendje is met Israel ?
Mogelijk om jou ONGELOOFLIJKE BELANGRIJKE WERELDNIEUWS terecht als zijnde haat zaaiend te noemen ?
Bijbelse Anschluss !!! IS INDERDAAD EEN SCHOFTERIGE HINT !
Omdat er nog steeds mensen zijn op de Wereld die net als jij in sprookjes geloven ,want ver voordat er een engeltje uit de hemel naar de aarde toekwam met het gevolg dat er een Nieuw Geloof ontstond ,waar jij nu ook annhanger van bent .
Hadden deze mensen zo hun eigen geloofje ,maar wel honderden jaren eerder :

De Bnei Menashe zeggen dat ze afstammen van Joden die door het oude Israël in ballingschap naar India zijn gestuurd. Dat zou gebeurd zijn in de 8e eeuw voor Christus.

logisch dat ook deze mensen blij zijn dat hun Belofte uit komt van hun eigen profeet of engeltje of wat dan ook .

Overigens weer het zoveelste bewijs dat GELOOF meer kapot maakt dan je lief is .
ZEKER ZOLANG ER MENSEN ZOALS JIJ ZIJN .
Dus Fire fox heeft gewoon gelijk , wat ook al blijkt uit de overdonderende reactie,s van de aanhangers van jou Geloof die gewoon TERECHT niet reageren op jou HAATZAAIENDE ONZIN.

Om in jou stijl en trand te blijven ...Bijbelse Anschluss eindelijk voltrokken!

Auf wienerschnitzel und
FROLICHE WEINACHTEN UND EIN GLUCKLICHES NEUJAHR

super ick
27-12-12, 09:30
Hoe hebben de eens zo machtige Arabieren zich toch zo in hun zak kunnen laten schijten door een relatief klein groepje?
Volgens mij prevaleert de frustratie boven het rechtvaardigheids- en/of solidariteitsgevoel met wie of wat dan ook.

knots71karel
28-12-12, 00:35
Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!
Klopt als een bus kan geen critis antwoord meer geven .
:vreemd:

Ali Yas
28-12-12, 07:40
Hoe hebben de eens zo machtige Arabieren zich toch zo in hun zak kunnen laten schijten door een relatief klein groepje?
Lees de geschiedenis van de afgelopen paar eeuwen, zo ik zeggen, dan krijg je het antwoord. De machtige Arabieren waren in de vorige eeuw al niet machtig meer, want onder de knoet van de Turken (Ottomaanse Rijk). Na de Eerste Wereldoorlog werden Engeland en Frankrijk de baas in het Midden-Oosten; de landsgrenzen van nu werden in die tijd getrokken.

Fulanadetal
28-12-12, 09:33
Voor een completer plaatje:

Bnei Menashe - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Bnei_Menashe)

super ick
28-12-12, 09:33
Lees de geschiedenis van de afgelopen paar eeuwen, zo ik zeggen, dan krijg je het antwoord. De machtige Arabieren waren in de vorige eeuw al niet machtig meer, want onder de knoet van de Turken (Ottomaanse Rijk). Na de Eerste Wereldoorlog werden Engeland en Frankrijk de baas in het Midden-Oosten; de landsgrenzen van nu werden in die tijd getrokken.

Dat weet ik. Maar blijft de vraag: hoe is het zover gekomen?

Ali Yas
28-12-12, 10:02
Dat weet ik. Maar blijft de vraag: hoe is het zover gekomen?
Door oorlogen natuurlijk. Waarom de Arabieren die verloren is een andere vraag. Misschien waren de anderen gewoon sterker? Het zou kunnen dat dat voor sommigen om bepaalde redenen onverteerbaar is, maar de oplossing van dat probleem moeten die lui dan toch maar bij zichzelf zoeken.

Eke
28-12-12, 13:17
Een mooie kerstgedachte dat zij na 1000en jaren wachten, naar beloofde land kunnen. Lang leve dergelijke daad van racisme. Maar aan andere kant: Als Indiër zou ik voor een dagelijkse kommetje rijst, mezelf ook Semiet noemen.

Er zijn meer mensen in de wereld die hun geloof baseren op een droom, een visioen, een hallicunatie, vage aanwijzingen. Geen reden om hen in hun geloof niet serieus te nemen.*

Wat een andere zaak is : er is een sterke woningnood in Israël. Die is zo groot dat het land de risico's van oorlog op de koop toeneemt en andermans land gaat bezetten om woningen te bouwen/plannen.
Dat is stelen.

Door nu weer deze grote groep mensen anno 2012 toe te laten wordt het woningnoodprobleem niet opgelost maar groter. Dus het stelen van andermans land zal waarschijnlijk niet ophouden.

De vrede zal weeer verder weg zijn. Dit is onverantwoordelijk wreed ten aanzien van alle huidige bewoners van die gebieden.

In feite worden deze Indiërs gewoon meegezogen in het drama.



* zolang dit geloof niet schadelijk is

Ali Yas
28-12-12, 14:03
Wat een andere zaak is : er is een sterke woningnood in Israël. Die is zo groot dat het land de risico's van oorlog op de koop toeneemt en andermans land gaat bezetten om woningen te bouwen/plannen.
Dat is stelen.
Dat is een wijdverbreide vergissing (http://israelmatzav.blogspot.nl/2012/09/are-jewish-towns-in-judea-and-samaria.html). Het land waar nieuwe Israëlische steden verrijzen is ofwel op braakliggend terrein dat al sinds de Turkse tijd eigendom is van de Staat (d.i. na 1967 Israël, vóór 1967 Jordanië) ofwel land dat in bezit was van particulieren en vervolgens is aangeschaft. Van diefstal is dus geen sprake.

Eke
28-12-12, 16:53
Dat is een wijdverbreide vergissing (http://israelmatzav.blogspot.nl/2012/09/are-jewish-towns-in-judea-and-samaria.html). Het land waar nieuwe Israëlische steden verrijzen is ofwel op braakliggend terrein dat al sinds de Turkse tijd eigendom is van de Staat (d.i. na 1967 Israël, vóór 1967 Jordanië) ofwel land dat in bezit was van particulieren en vervolgens is aangeschaft. Van diefstal is dus geen sprake.


1)Kijk, de VS en Rusland hebben zich na hun veroveringen ook weer netjes teruggetrokken uit Duitsland.Dus wat let Israël ... ?

2)Als Nederland een camping koopt in Duitsland is dat echt geen stukje Nederland.

knots71karel
28-12-12, 21:11
1)Kijk, de VS en Rusland hebben zich na hun veroveringen ook weer netjes teruggetrokken uit Duitsland.Dus wat let Israël ... ?

2)Als Nederland een camping koopt in Duitsland is dat echt geen stukje Nederland.

Dat is geen vergelijk ,Duitsland vocht na W.O 2 niet meer door tegen de (bezetters) en Duitsland was al een bestaand land dat eigenlijk ook al in het verleden (bij elkaar gesprokkeld )werd zoals vele landen .
Bij het MO is het eigenlijk net zo.
Voor dat de Turkse Sulthans dit gebied veroverden was het al dooranderen bezet geweest die het op hun beurt weer veroverd hadden.
In mijn versie is de wereld van ons allemaal , wie heeft die grenzen vast gesteld ?
Feit is dat Israel na het teruggeven van de Gaza strook ,nog dezelfde dag werd bekogeld met raketten.
Beide partijen zullen ''water bijde wijn'' moeten doen ,maar zo lang er zelfs hier op een discussie site mensen lijnrecht tegenover elkaar staan , ZIE IK helaas nog niet zo gauw een oplossing voor de questie PALESTINA contra Israel , de laatse zou in elk geval moeten stoppen met het UITGEBREID bouwen van huizen in JERUZALEM.
Want dat is je reinste provocatie , en daar hebben die (Joodse)mensen uit India niks mee te maken want die komen daar echt niet te wonen.

Eke
28-12-12, 21:34
Dat is geen vergelijk ,Duitsland vocht na W.O 2 niet meer door tegen de (bezetters) en Duitsland was al een bestaand land dat eigenlijk ook al in het verleden (bij elkaar gesprokkeld )werd zoals vele landen .
Bij het MO is het eigenlijk net zo.
Voor dat de Turkse Sulthans dit gebied veroverden was het al dooranderen bezet geweest die het op hun beurt weer veroverd hadden.
In mijn versie is de wereld van ons allemaal , wie heeft die grenzen vast gesteld ?
Feit is dat Israel na het teruggeven van de Gaza strook ,nog dezelfde dag werd bekogeld met raketten.
Beide partijen zullen ''water bijde wijn'' moeten doen ,maar zo lang er zelfs hier op een discussie site mensen lijnrecht tegenover elkaar staan , ZIE IK helaas nog niet zo gauw een oplossing voor de questie PALESTINA contra Israel , de laatse zou in elk geval moeten stoppen met het UITGEBREID bouwen van huizen in JERUZALEM.
Want dat is je reinste provocatie , en daar hebben die (Joodse)mensen uit India niks mee te maken want die komen daar echt niet te wonen.

K71K, ik zie zinnen waar ik het mee eens ben (eigenlijk is de wereld van ons allemaal...maar ja, in stukken opdelen en dan besturen is wel zo makkelijk ! EN vrede sluiten is geven en nemen) en zinnen waarmee ik het niet eens ben.

Je bent er dus eigenlijk mee eens dat, als Poetin Nederland zou veroveren, we gewoon Russisch zouden moeten worden en blijven ?
En je vindt dat Israël het recht heeft om beperkt huizen te bouwen in Oost-Jeruzalem ?

De Indiase mensen zorgen door hun natuurlijke behoefte aan woonruimte NU al voor meer spanning :moe:

H.P.Pas
29-12-12, 00:38
terrein dat al sinds de Turkse tijd eigendom is van de Staat (d.i. na 1967 Israël, vóór 1967 Jordanië) () Van diefstal is dus geen sprake.

Wat is dit voor zotteklap ?
Volgens die logica waren de US na de gewonnen Irak-oorlog in eigenaar van alle Iraakse oliebronnen en was de (door Rost van Tonningen georganiseerde) transfer van de Nederlandse goudvoorraad naar Duitsland volstrekt legaal.

knots71karel
29-12-12, 01:23
K71K, ik zie zinnen waar ik het mee eens ben (eigenlijk is de wereld van ons allemaal...maar ja, in stukken opdelen en dan besturen is wel zo makkelijk ! EN vrede sluiten is geven en nemen) en zinnen waarmee ik het niet eens ben.

Je bent er dus eigenlijk mee eens dat, als Poetin Nederland zou veroveren, we gewoon Russisch zouden moeten worden en blijven ?
En je vindt dat Israël het recht heeft om beperkt huizen te bouwen in Oost-Jeruzalem ?

De Indiase mensen zorgen door hun natuurlijke behoefte aan woonruimte NU al voor meer spanning :moe:

Nee als Rusland Nederland zou veroveren dan krijg je dezelfde situatie als destijds bij de Duitsers.
Het geval Israel lag /ligt wel anders , ze verdedigden het toen toegewezen stukje grond tegen de gezamelijke aanvallers , die allemaal dat stukje grond claimden.
Gevolg dat ze de veroverden gebieden als ''buffer''zone gingen gebruiken en later zelfs als zijn de van hun eigendom beschouwden.(GAZAstrook bij voorbeeld ) die wel is teruggeven .

Wat de huizenbouw in Jeruzalem betreft gaf ikal het volgende antwoord:
Beide partijen zullen ''water bijde wijn'' moeten doen ,maar zo lang er zelfs hier op een discussie site mensen lijnrecht tegenover elkaar staan , ZIE IK helaas nog niet zo gauw een oplossing voor de questie PALESTINA contra Israel ZIE IK helaas nog niet zo gauw een oplossing voor de questie PALESTINA contra Israel , de laatse zou in elk geval moeten stoppen met het UITGEBREID bouwen van huizen in JERUZALEM.(dus ook OOST JERUZALEM ).
Want dat is je reinste provocatie !!
p.s En ook die klote muur afbreken, Palestina zou op hun beurt Israel aals een staat moeten erkennen ! en omgekeerd Israel ook Palestina.
Nog beter zou zijn en land voor beide partijen ,maar ja dat lijkt mij een utopi .
:cheefbek:

CONTRA
29-12-12, 01:26
Het land waar nieuwe Israëlische steden verrijzen is ofwel op braakliggend terrein dat al sinds de Turkse tijd eigendom is van de Staat (d.i. na 1967 Israël, vóór 1967 Jordanië)

alleen israel zelf denkt daar zo over. de rest van alle naties (inclusief de vs) is het daarmee oneens. het is dus het woord van de dief tegen dat van de rest van de wereld.

Ali Yas
29-12-12, 07:50
alleen israel zelf denkt daar zo over. de rest van alle naties (inclusief de vs) is het daarmee oneens. het is dus het woord van de dief tegen dat van de rest van de wereld.
Dat klinkt wel stoer, maar er zijn weinig staten op de wereld die kunnen zeggen dat zij het land niet van iemand anders hebben gepikt. Hypocrisie is troef bij de VN.

Joesoef
29-12-12, 08:27
Dat is een wijdverbreide vergissing (http://israelmatzav.blogspot.nl/2012/09/are-jewish-towns-in-judea-and-samaria.html). Het land waar nieuwe Israëlische steden verrijzen is ofwel op braakliggend terrein dat al sinds de Turkse tijd eigendom is van de Staat (d.i. na 1967 Israël, vóór 1967 Jordanië) ofwel land dat in bezit was van particulieren en vervolgens is aangeschaft. Van diefstal is dus geen sprake.


Op die manier, oorlogsbuit wordt eigendom.

(leen)
29-12-12, 12:29
Dat klinkt wel stoer, maar er zijn weinig staten op de wereld die kunnen zeggen dat zij het land niet van iemand anders hebben gepikt. Hypocrisie is troef bij de VN.

Niet alleen de v.n., tis maar net hoever je terug wilt gaan,uiteindelijk is alle grond wel eens geript van deze of gene.
Slechts in het geval van israël brullen de emoties de wereld over en word er onzinnig veel over gejankt,
Reli's hoor je niet over andere landen da's pas hypocriet.

H.P.Pas
29-12-12, 13:19
maar er zijn weinig staten op de wereld die kunnen zeggen dat zij het land niet van iemand anders hebben gepikt.

Zojuist beweerde je nog, dat Israel dat wel kon zeggen.
Which not.

CONTRA
29-12-12, 13:42
Dat klinkt wel stoer, maar er zijn weinig staten op de wereld die kunnen zeggen dat zij het land niet van iemand anders hebben gepikt. Hypocrisie is troef bij de VN.

hypocriet of niet, de vn is mede opgericht ter voorkoming dat plunderaars land roven. dat jantje en pietje in het verleden land stalen is voor sam en moos geen vrybrief het ook te doen. geef je ze wel die vryheid dan mogen mo en ali het ook en kryg je wetteloosheid. is dit wat je wil? dat iedereen van elkaar land mag afpakken?

CONTRA
29-12-12, 13:51
Slechts in het geval van israël brullen de emoties de wereld over en word er onzinnig veel over gejankt,
Reli's hoor je niet over andere landen da's pas hypocriet.

afgezien van één of twee golfstaten kreeg de taliban in de jaren 90 lik op stuk by het uitroepen van hun emiraat. china's claim op tibet wordt niet erkend en marokko's aanspraak op de westelyke sahara vindt geen gehoor by de vn. het is echt niet alleen israel die een tik op de vingers krygt.

Ali Yas
29-12-12, 14:32
hypocriet of niet, de vn is mede opgericht ter voorkoming dat plunderaars land roven.
Ik vraag het me af. Toen Jordanië in 1950 Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever annexeerde, waren er heel weinig landen die dat erkenden (waaronder Groot-Brittannië, gezien de voorgeschiedenis weinig verrassend), maar, en dat is mijn punt, de VN ondernamen voor zover ik kan nagaan geen enkele actie om die onwettige ontwikkeling terug te draaien. Jordanië roofde de West Bank en kwam ermee weg.

Eke
29-12-12, 17:02
Nee als Rusland Nederland zou veroveren dan krijg je dezelfde situatie als destijds bij de Duitsers.
Het geval Israel lag /ligt wel anders , ze verdedigden het toen toegewezen stukje grond tegen de gezamelijke aanvallers , die allemaal dat stukje grond claimden.
:cheefbek:
[/I]

Je komt hier tot de kern, K71K. De toekomstige Israelieten hebben krakkemikkig* LAND toegewezen gekregen.Waar ze heel blij mee waren en superhard aan gewerkt hebben...Eindelijk een eigen plek waar ze dachten in rust te kunnen leven..

Er zit echter nog een maar aan, wat heel veel leed heeft veroorzaakt...bij beide partijen overigens.


Diegene die hun het land toewees maakte een grote fout. In tegenstelling tot wat de Britten aannamen was dit land wel degelijk in gebruik. Er zwierven nomaden over en hier en daar waren eenvoudige nederzettingen.


http://www.gewoon-nieuws.nl/wp-content/uploads/2011/03/PalestineLand.png

voor toelichting :http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/03/israel-wil-heel-palestina-annexeren/


* krakkemikkig in de ogen van iemand die er inkomsten uit wilde halen om het Land verder op te bouwen (wegen/ziekenhuizen/scholen e.d.)

Eke
29-12-12, 17:24
citaat "Het aantal gevluchte Arabische Palestijnen in de periode 1947-1949 bedraagt volgens cijfers van de VN zo'n 711.000."


Terugkeer naar huis: van 1949 tot 1953 --tussen de 30.000 en 90.000 Palestijnen


citaat " De Israëlische regering stelde tijdens een conferentie in Lausanne (Zwitserland) voor nog eens 75.000 Arabische Palestijnen op te nemen maar de Arabische landen weigerden dit aanbod te overwegen"

BRON : Wiki-het Palestijnse vluchtelingen probleem.




citaat "Naast het ernstige probleem van de Palestijnse vluchtelingen, zijn er - grotendeels eveneens als gevolg van het Israëlisch-Arabische conflict - minstens even zoveel Joden weggevlucht uit Arabische landen.

Zij worden vaak vergeten vluchtelingen genoemd, omdat er nauwelijks aandacht is besteed aan hun verdrijving"


http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijns_vluchtelingenprobleem

knots71karel
29-12-12, 23:19
afgezien van één of twee golfstaten kreeg de taliban in de jaren 90 lik op stuk by het uitroepen van hun emiraat. china's claim op tibet wordt niet erkend en marokko's aanspraak op de westelyke sahara vindt geen gehoor by de vn. het is echt niet alleen israel die een tik op de vingers krygt.

Hetgaat niet zozeer om de tik op de vingers ,maar juist om de enorme ophef die ontstaan is na het falen van de gemeenschappelijke aanval van de ARABISCHE landen .
iSRAEL ...een enorme vergissing ,die onherstelbaar is .

knots71karel
29-12-12, 23:31
Je komt hier tot de kern, K71K. De toekomstige Israelieten hebben krakkemikkig* LAND toegewezen gekregen.Waar ze heel blij mee waren en superhard aan gewerkt hebben...Eindelijk een eigen plek waar ze dachten in rust te kunnen leven..

Er zit echter nog een maar aan, wat heel veel leed heeft veroorzaakt...bij beide partijen overigens.


Diegene die hun het land toewees maakte een grote fout. In tegenstelling tot wat de Britten aannamen was dit land wel degelijk in gebruik. Er zwierven nomaden over en hier en daar waren eenvoudige nederzettingen.


http://www.gewoon-nieuws.nl/wp-content/uploads/2011/03/PalestineLand.png

voor toelichting :Israël wil heel Palestina annexeren | Gewoon-Nieuws.nl (http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/03/israel-wil-heel-palestina-annexeren/)


* krakkemikkig in de ogen van iemand die er inkomsten uit wilde halen om het Land verder op te bouwen (wegen/ziekenhuizen/scholen e.d.)

Ja dat heb ik eerder hier vermeld , een goede bekende van mij schreef er speciaal een boekje over :
Israel een onherstelbare vergissing.

(leen)
30-12-12, 00:16
afgezien van één of twee golfstaten kreeg de taliban in de jaren 90 lik op stuk by het uitroepen van hun emiraat. china's claim op tibet wordt niet erkend en marokko's aanspraak op de westelyke sahara vindt geen gehoor by de vn. het is echt niet alleen israel die een tik op de vingers krygt.

Wat je zegt klopt letterlijk, maar leeft het onder de mensheid?

knots71karel
30-12-12, 16:06
Een mooie kerstgedachte dat zij na 1000en jaren wachten, naar beloofde land kunnen. Lang leve dergelijke daad van racisme. Maar aan andere kant: Als Indiër zou ik voor een dagelijkse kommetje rijst, mezelf ook Semiet noemen.

Over (Kerstgedachten ) gesproken :
Een aanslag op een bus heeft in het zuidwesten van Pakistan aan zeker negentien sjiitische pelgrims het leven gekost. 25 anderen raakten gewond, van wie een aantal in een kritieke toestand verkeren. Dat hebben regeringsfunctionarissen zondag medegedeeld.Een autobom ontplofte, toen drie bussen in konvooi langsreden. Een bus met 45 inzittenden vloog in brand. De aanslag had plaats in het district Mastung, ongeveer 30 kilometer ten zuiden van Quetta. Dat is de hoofdstad van de provincie Baluchistan, die grenst aan Iran en Afghanistan. Baluchistan, dat rijk aan olie en gas is, staat bekend om zijn vele bloedige incidenten tussen soennieten en sjiieten. Van de 180 miljoen Pakistanen zijn er ongeveer 36 miljoen sjiiet.

In de drie bussen zaten volgens een regeringsfunctionaris in Quetta ongeveer 180 pelgrims. Zij waren op weg naar het overwegend sjiitische Iran. De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist .

Het BOVENSTAANDE is al de gewoonste zaak van de Wereld, en het heeft absoluut geen zin om er een topic aan te wagen , vandaar dat ik deze onbelangrijke gebeurtenis op deze manieer nog onder de aandacht wil brengen ,
mogelijk gaat er toch nog een ergens een(kerst) lichtje brandden.
:zegniets:

super ick
30-12-12, 18:33
Over (Kerstgedachten ) gesproken :
Een aanslag op een bus heeft in het zuidwesten van Pakistan aan zeker negentien sjiitische pelgrims het leven gekost. 25 anderen raakten gewond, van wie een aantal in een kritieke toestand verkeren. Dat hebben regeringsfunctionarissen zondag medegedeeld.Een autobom ontplofte, toen drie bussen in konvooi langsreden. Een bus met 45 inzittenden vloog in brand. De aanslag had plaats in het district Mastung, ongeveer 30 kilometer ten zuiden van Quetta. Dat is de hoofdstad van de provincie Baluchistan, die grenst aan Iran en Afghanistan. Baluchistan, dat rijk aan olie en gas is, staat bekend om zijn vele bloedige incidenten tussen soennieten en sjiieten. Van de 180 miljoen Pakistanen zijn er ongeveer 36 miljoen sjiiet.

In de drie bussen zaten volgens een regeringsfunctionaris in Quetta ongeveer 180 pelgrims. Zij waren op weg naar het overwegend sjiitische Iran. De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist .

Het BOVENSTAANDE is al de gewoonste zaak van de Wereld, en het heeft absoluut geen zin om er een topic aan te wagen , vandaar dat ik deze onbelangrijke gebeurtenis op deze manieer nog onder de aandacht wil brengen ,
mogelijk gaat er toch nog een ergens een(kerst) lichtje brandden.
:zegniets:

Heb gisteren nog een topic geplaatst over de steeds gewelddadiger wordende toestand in Syrië.

No comments.

Selectieve verontwaardiging.

knots71karel
31-12-12, 01:06
Heb gisteren nog een topic geplaatst over de steeds gewelddadiger wordende toestand in Syrië.

No comments.

Selectieve verontwaardiging.

Volkomen met jou eens ,alle topics over SYRIE worden gemeden of zo verbasterd dat het uiteindelijk wel op het conto schuld van het zgn ''WESTEN'' komt of zo verdraaid dat het op iets anders eindigd (wo 2 ,Hitler en deJODEN of iets anders.
Kijk maar naar het nieuwe topic over de "vrouw'' die MOSLIM onder de trein duwde , gemaks halve wordt er niet vermeld dat ,dat schofterige wijf niet uitsluitend een hekel had aan MOSLIMS ,maar zo ongeveer aan alles wat een kleurtje had en een ander geloof .
Het arme slachtoffer was toevallig Moslim ,maar had voor dat maffe wijf ook Hindoe mogen zijn.
Ik bedoel maar, selective verontwaardiging kan zelfs in dubbele zin .

super ick
31-12-12, 10:08
Volkomen met jou eens ,alle topics over SYRIE worden gemeden of zo verbasterd dat het uiteindelijk wel op het conto schuld van het zgn ''WESTEN'' komt of zo verdraaid dat het op iets anders eindigd (wo 2 ,Hitler en deJODEN of iets anders.
Kijk maar naar het nieuwe topic over de "vrouw'' die MOSLIM onder de trein duwde , gemaks halve wordt er niet vermeld dat ,dat schofterige wijf niet uitsluitend een hekel had aan MOSLIMS ,maar zo ongeveer aan alles wat een kleurtje had en een ander geloof .
Het arme slachtoffer was toevallig Moslim ,maar had voor dat maffe wijf ook Hindoe mogen zijn.
Ik bedoel maar, selective verontwaardiging kan zelfs in dubbele zin .

Syrië dreigt een regelrecht drama te worden. De bevolking is zeer pluriform. Politiek en religieus zit het heel ingewikkeld in elkaar. Geografisch en qua omvang oncontroleerbaar. De rebellen een zooitje ongeregeld. In het zuiden weer andere rebellen dan in het noorden.

Ik vrees dat ze Assad daar nog gaan missen.