PDA

Bekijk Volledige Versie : "Laat ons even intelligent zijn als de os en de ezel"



Marsipulami
25-12-12, 15:07
"Laat ons even intelligent zijn als de os en de ezel"

di 25/12/2012 - 00:01 Aartsbisschop André-Josef Léonard hekelt in zijn homilie tijdens de traditionele middernachtmis dat we al te vaak Kerstmis vieren zonder aan Jezus te denken. "Een beetje alsof men bij een verjaardagsfeest in een familie over iedereen zou praten, behalve over de jarige!"



De aartsbisschop van Mechelen-Brussel hekelt dat we op kerstavond feesten zonder degene te vermelden van wie we de verjaardag vieren. "Een beetje alsof men bij een verjaardagsfeest in een familie over iedereen zou praten, behalve over de jarige!" Hij maant zijn gelovigen aan om "even intelligent te zijn als de os en de ezel uit de kerststal, want een os herkent zijn meester en een ezel zijn voederbak, maar het volk mist elk inzicht en begrijpt niets."

Daarnaast staat Léonard even stil bij het feit dat weinig "historische" figuren nog steeds zoveel liefdesboodschappen krijgen als Jezus en Maria. "Er waren in Jezus’ tijd uiteraard veel bekendere mensen dan hij, maar waar leven zij nog in het geheugen van mensen", vraagt hij zich af. "En welke vrouw zucht ’s morgens liefdevol: “O Napoleon, of o Wellington, wat zou ik zijn zonder jou?”

Daarnaast worden volgens Léonard de grote stichters van andere religies zoals Boeddha, Confucius en Mohammed, "ook in grote mate vereerd, maar wie stuurt hen dagelijks zoenen vol liefde, zoals wij kunnen doen met Jezus, onze broer en onze God?"



http://youtu.be/q3Vgy5U3LQ4

Eke
25-12-12, 15:46
****************************************
Even off-topic :
Ik neem m'n woorden terug. Er was WEL aandacht voor Syrië, Nigeria en andere gebieden waar geweld heerst. Ik ben benieuwd wat er achter de schermen aan wordt gedaan.

En wat betreft het afkraken van homosexualiteit...dat snap ik nog steeds niet. Dat vind ik zo onchristelijk.
Jezus en de tollenaars en de hoeren. Geen probleem. De paus van die periode -als hij bestaan had- was er tegen geweest.

knuppeltje
26-12-12, 10:09
En wat betreft het afkraken van homosexualiteit...dat snap ik nog steeds niet. Dat vind ik zo onchristelijk.

Jezus en de tollenaars en de hoeren. Geen probleem. De paus van die periode -als hij bestaan had- was er tegen geweest.

Voor het personeelsbeleid maakt dat allemaal niets uit, nooit geweest ook. Zelfs niet voor pedoseksuelen.

CONTRA
26-12-12, 11:07
maar wie stuurt hen dagelijks zoenen vol liefde, zoals wij kunnen doen met Jezus, onze broer en onze God?"

necrofilie

Marsipulami
26-12-12, 12:04
****************************************


En wat betreft het afkraken van homosexualiteit...dat snap ik nog steeds niet. Dat vind ik zo onchristelijk.
Jezus en de tollenaars en de hoeren. Geen probleem. De paus van die periode -als hij bestaan had- was er tegen geweest.

Gelukkig stelt de paus -anders dan jij- homo's niet gelijk aan tollenaars en hoeren.

knuppeltje
26-12-12, 12:34
Gelukkig stelt de paus -anders dan jij- homo's niet gelijk aan tollenaars en hoeren.

Je bedoelt dat hij homoseksuelen nog erger vindt?

Firefox
26-12-12, 12:39
Gelukkig stelt de paus -anders dan jij- homo's niet gelijk aan tollenaars en hoeren.

Voor Jezus zijn alle mensen gelijk. Helaas heeft de paus dat nog nooit begrepen.

knuppeltje
26-12-12, 12:41
Voor Jezus zijn alle mensen gelijk. Helaas heeft de paus dat nog nooit begrepen.

Wie joeg hij ook weer met grof geweld de tempel uit?

Firefox
26-12-12, 13:11
Wie joeg hij ook weer met grof geweld de tempel uit?

Dat deed hij om te laten zien wat van belang is in het leven.

Ali Yas
26-12-12, 13:30
Mensen, zoals de paus en anderen, die zijn boodschap niet wilden begrijpen.
Is dat een geintje?

super ick
26-12-12, 16:21
Dat deed hij om te laten zien wat van belang is in het leven.

Gij zult niet trollen.